Új hozzászólás Aktív témák
-
janos666
nagyúr
"a forward és deferred shading" -> és mennyi kompromisszummal járt... pl. gyakorlatilag kinyírta a hagyományos MSAA-t (kezdetben még volt róla szó, hogy idővel lesz majd erre jó megoldás az API-k, motorok, hardware-ek fejlődésével [kiskapu/hack, vagy akár kvázi-szabvány szerűen], de gyakorlatilag nem igazán láttam, főleg nem egy általános módszerként és széles körben elterjedve), helyette kaptunk post-process filtereket, amik főleg kezdetben voltak borzalmasak, de a mai napig ritka az elfogadható (és úgy sejtem, hogy egy kvázi "tökéletes" post-process anti-aliasing, ha létezne, több szempontból is "drágább" lenne nem csak mint egy hipotetikus működő MSAA hack a deferred rendszerekhez, de akár az egész deferred rendszer helyett egy MSAA szerűséggel kompatibilis eljárásra váltás).
A gyakorlatban legtöbben lenyelték, hogy az AA szétmossa a képet, a maradék egy része mellétömött egy kazal más post-process szűrőt is, hogy nem legyen olyan feltűnő ("genius!" -> elvégre sohasem kaphatsz elég sokat abból, amire igazából sohasem volt semmi szükséged...), egy másik része pedig vagy AA nélkül játszik, vagy SLI/CF rendszert pakol össze SSAA-hoz (szoftveresen, vagy esetleg optikailag, ha vesz egy relatíven aprócska, de nagy felbontású [most divatosan 4k] felbontású kijelzőt is, amit elég messziről néz, hogy elég jól összemosódjanak a pixelek a szemében).
Sőt, azon lehet elmélkedni, hogy nagy átlagban és összességében hatékonyabb a deferred renderer, de szerintem elég sokszor meglátszik a képminőségen szabad szemmel is, nem csak az alisasing/ppAAmaszat formájában (kivéve persze, ha elérnek egy szintet, ahol a primitívebb részek is elég komplexek, de onnantól kezdi értelmét veszteni és csak overhead-ként megjelenni az eljárás...).
-
Tanulságosak ezek a papírok - ami önmagában egyszerűnek tűnik, az a rengeteg párhuzamosítás miatt bonyolult lesz, ami pedig már eleve bonyolultnak tűnik... hát ja.
Mondjuk azt nem teljesen értem, hogy miért nem azt kutatják, hogyan lehetne hatékony AA-t (nem postprocess) tenni a deferred shading mellé - az idézett papír nagyon röviden elintézte ezt a megközelítést, nem volt meggyőző, hogy az annyira lehetetlen / nem praktikus.
Új hozzászólás Aktív témák
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy A12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 10, Xiaomi Redmi Note 10s, Xiaomi Redmi Note 10 Pro
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad Yoga 260 - i5-G6 I 8GB I 256SSD I 12,5" Touch I W10 I Cam I Gari!
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G5 - i5-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest