- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Google Pixel topik
- VoLTE/VoWiFi
- Mobil flották
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Ne legyetek bátorak, ha ezt a rollert választjátok - OOTD T10
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Új hozzászólás Aktív témák
-
waverider
senior tag
hol vannak már a régi szép c64-es idők, amikor egy kis ray tracing miatt nem kellett új kártya a gépbe
)
-
hardzsi2
aktív tag
válasz
Feruendios #50 üzenetére
Hát ez!
-
Hebry
senior tag
Nem csak játékról szól az élet, és még jó is kisülhetne belőle. Talán kiderül, de nem biztos.
-
dezz
nagyúr
Azt írják az oldalukon, hogy ezt az első változatot nem játékkártyának szánták (arra lassú is), hanem renderelő programok gyorsítására, legalábbis ami a real-time preview-t illeti. 1-2 év múlva kihoznak majd egy ennél 10x gyorsabbat, na annál szóba jöhet majd a gaming is.
rudi: Szerintem egy jobb ray-tracing megoldás mellett jóval kevesebbet kell majd tökölni a grafikával, legalábbis abból a szempontból, hogy most mindenféle trükközésekkel érnek el bizonyos hatásokat (még ilyen alapdolgokban is, mint pl. minden körülmények között korrekt árnyékok), ott meg adja magát.
-
syC
addikt
Ezt is majd megveszi nvidia, ha eddíg még nem tette volna meg
-
-
JoeYi
őstag
hmm, jó volna belőle egy home edition, ami mondjuk csak 10szeres raytracing gyorsítást tudna, de cserébe 20k alatti ár.
-
rudi
nagyúr
Vagy inkább nem kellene már a grafikával tökölni, és helyette a tartalomra, bugmentességre lehetne gyúrni. Persze még egy szinttel részletesebb 3D modellt vagy árnyalást sokkal könnyebb összecsapni mint mondjuk korrekt karakter/arc animációt vagy történetet, netalántán egy eredeti ötletet.
-
Major Major
senior tag
Az Apple volt mérnökeiből álló fejlesztőbrigád
Nem lepődnék meg, ha ez a kártya bent mosolyogna a következő Mac Pro generációban.
-
feka007
veterán
Hát ha ez is olyan sikeres lesz, mint a Physix, akkor nem lesz sok haszna 1-2 techdemón kívül... De jó lenne, ha bevállna, aztán egy pár év múlva majd szépen beleintegrálják a vga-kba és akkor a játékok is használják majd, nem csak a techdemók, meg az az 1-2 játék amit sikerül "meggyőzniük". Másfél éve nem történt előrelépés grafika terén, úgyhogy már ideje lenne.
-
dezz
nagyúr
válasz
Feruendios #50 üzenetére
Nézd meg a cikket, és meglátod...
-
Feruendios
tag
Asszem így 50. hsz-be megkérdezem mi az a ray-tracking????
-
Ati_X_321
aktív tag
nekem globál illuminátor montekárlós kártya kell
, raytracing már lejárt lemez
-
Laslow
senior tag
-
dezz
nagyúr
Egyébként néztétek a cég site-ját?
Hát nem sokminden van néhány oldal marketingszövegen és az eddig látott CGI kártya és IC képen kívül.
Remélem, nem csak egy újabb hoax.
Egyébként náhány híroldalon már erre az CausticOne-ra is 200x gyorsulást írnak.
-
dezz
nagyúr
Ez végülis a procik számának kérdése. (Mármint ésszerű keretek között.) Gondoljunk arra, hogy az 1db Cellt (1xPPE+8xSPE, utóbbiból itt az appok számára 6 használható) tartalmazó PS3-on elfutnak elég mozgalmas játékok. Persze itt a grafikát külön GPU számolja, de annak helyén lehetne néhány másik Cell is. (Egyébként eredetileg nem is terveztek külön GPU-t a PS3-ba, 1db Cellel is többszörösen felülmúlta volna a PS2-t, de az Xbox360-nal nem lett volna versenyképes grafikában.)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az tény, hogy a Cell jelenleg a legalkalmasabb a Ray-tracingre, de még így is édeskevés a rendszer ereje egy teljesen dinamikus jelenethez. Sajnos még egy pár évig az is marad.
A Caustic rendszere ebben a formában még csak ígéretes, de ha tartják a teljesítménynövelésre letett ígéretüket, akkor életképes is lehet a rendszer.
-
dezz
nagyúr
Nos, a ray-tracing elég "tág fogalom", benne van a árnyékok és tükröződések által "élethű-szerű", de egyébként kezdetlegestől a sokkal komplexebb, és már eléggé élethűig sokminden. (Aztán jön a radiosity, ami még 1-2 nagyságrenddel erőforrás-igényesebb, stb.)
Ami a real-time ray-tracinget illeti, PC-s demókban is találkozni ilyennel, persze kis felbontáson, egyszerű scene-nel, stb. Egy Cell proci meg már nagyfelbontásban is tudja ezt. Több ilyen (dual-Cell blade-eket tartalmazó rackek) meg már elég összetett dolgokra képes, real-time. [link] Szóval nem egészen felel meg a valóságnak az, hogy eddig nem létezett erre alkalmas hardver (szuperszámítógépeket nem számolva)! Az más kérdés, hogy az IBM nem adná olyan olcsón a dual-Celles blade lapokat (amik nagyjából megfelelhetnek egy ilyen Caustic chipnek), mint talán a cikkbeli termék ára lesz.
"az eljárás erőforrásigénye végett"
Végett = valaminek céljából, tehát ide a miatt illik.shabbarulez: "ez pedig nagy valószínűséggel egy végletekig leegyszerűsített SIMD tömbproci lehet. Gondolom csak olyan utasítások kerültek az SIMD egységbe aminek Ray-trace esetében használható, így egy viszonylag 1xű SIMD egységből igen sok ráférhet egy szílicium darabra."
Ezzel a GPU-k jellemző felépítését adtad meg, amik korlátozottan alkalmasak ray-tracingre. (Persze a nyers erő által gyorsabbak itt is, mint egy sima CPU, de pl. a Cell 6x gyorsabb erre, mint egy G80, holott utóbbinak 2x akkora a peak FLOPS értéke.)
A ray-tracingnél nagyon sok, többnyire skalár számítást kell végezni, sugaranként (itt egyben threadenként) teljesen eltérő patternben. Azaz biztosítani kell a threadenkénti független, egymást nem akadályozó ugrásokat. Az egyszerű SIMD tömbök ebben (is) gyengék.
Egy sok, de egyszerű CPU-t tartalmazó tömb tűnik erre a legalkalmasabbnak. Tehát első ránézésre a Larrabee, csak éppen teljes értékű (hétköznapi CPU kódot futtatni kepes még nem túl nagy veszteséggel) CPU magból nem fér el túl sok jelenleg egy érelmes méretű chipen. Továbbá a Larrabee architektúrája nem kényszeríti rá a memória-sávszéllel való spórolásra a programozót (mivel minden mag közvetlenül hozzáfér a memóriához), és a cache-ből is kevesebb fér el benne a jóval nagyobb helyigénye miatt, mint lokális S/DRAM-ból. Ergo, marad a Cell, az CPU-magoknál jóval kisebb, de önálló SPE-ivel (azonos csíkszélesség mellett többszörös magszám!).
-
leviske
veterán
2. Ha Abu kijelentéséből indulok ki, miszerint a Larrabee kb. fogja ugyan ezt a teljesítményt hozni, elgondolkodok azon, hogy az NV nem rég falta fel a RayScale-t... max az AMD-nek lehet rá szüksége. Bár ha jól emlékszem, akkor már ők is próbálkoztak Radeon részről.
Ezek után max akkor lehet a nagyoknak rá szüksége, ha valamelyiküknek komoly gondjai akadnak. Ahhoz viszont többet kéne felmutatnia a CausticRT-nek. Szerintem.
Esetleg még a ViA volna esélyes
, de nem tudom, hogy ők úgy állnak-e anyagilag, hogy csak úgy bekebelezzenek egy céget.
-
-
Hunpriest
senior tag
Hajrá végre valami, remélem ahogy növekszik a kapacitás úgy jobban el fog terjedni ez vagy valami hasonló. Mondjuk amíg az ATI és az NVIDIA nem lép ez ügyben semmit úgy se lesz nagy változás, bár kitudja lehet hogy pont a Ray-Tracing bevezétésével fog egy új belépő teret nyerni magának. Én örülnék neki. Le a raszterizációval és az AA-val!!!
Long live the ray tracing!
-
shabbarulez
őstag
A PH cikkben nem szerepel, de kedden én még az eredeti sajtóhírben azt is olvastam hogy áprilisban jön egy 20x gyorsabb kártya, jővő év elején pedig egy 200x gyorsabb 2. generáció. Az pedig már elég komoly előrelépésnek tűnik. A 20x teljesítmény egy Larrabeeval jól összevethető, de a 2. generációs azt már erősen felül múlja. Persze a két kártyának nagy valószínűséggel belső felépítésben nem sok köze van egymáshoz. A Larrabee általános célú procikból épül fel erős SIMD képességgel, ez pedig nagy valószínűséggel egy végletekig leegyszerűsített SIMD tömbproci lehet. Gondolom csak olyan utasítások kerültek az SIMD egységbe aminek Ray-trace esetében használható, így egy viszonylag 1xű SIMD egységből igen sok ráférhet egy szílicium darabra.
A startup cégek első termékeit még viszonylag régebbi 90-130nm-es gyártástechnológián készítik, így olcsóbb és ezek jobban is hozzáférhetők. De ha pl. a termék beválik és jővőre mondjuk TSMC-nél legyártatják a 2. generációt modernebb 40nm-en, akkor könnyen egy nagyságrenddel megnövelhetik a teljesítményt, így a sajtóhírben szereplő 200x-os érték összejöhet. Persze az azt követő években már nem lehet ilyen impozáns növekedési tempót összehozni, csak a szokásos gyártástechnológiai fejlődésből eredő 2 évenkénti duplázás biztosítható.
-
antikomcsi
veterán
Há méé, há nem ezt mondom én is?
Még most sincs nagy haszna, nemhogy akkor amikor önállóan próbálkoztak, gyakorlatilag szoftverek támogatása nélkűl, egy-két esettől eltekintve persze.
És az sem elhanyagolható, hogy a vevőknek nincs pénze, és akkor már ha gépre költ, inkább egy picit jobb vga-t vesz, amit mindenhol kamatoztat, mint egy különálló hardvert, ami nem is biztos, hogy hozza amit kéne az áráért, vagy csak speciális esetekben, mondjuk annál a 3 játéknál, ami támogatja.
Egy kis gonoszkodás: Valami különös kényszer az nv-t mindíg belekeverni az olyan dolgokba ahol valami "balul sűl el"?
szerk:
(#35) Zanik
Ez igaz, ha csak nem dobnak valami valóban nagyot. Nem ilyen-olyan kiegészítőkere gondolok, hanem egy windows és játékkompatibilis gpu félére értem, neadjisten, egy komplett pcie vga-ra, ami csúnyán ráver a többi megoldásra.
Engem nem érdekel ki gyártja, ha jobb, mint az amd, vagy nv megoldása én bizony azt venném.
-
Zanik
addikt
Az a baj, hogy már rég nem azt a kort éljük, amikor kis cégek feltűnnek, egymással versenyeznek, és meghódítják a világot. A piac igencsak telített, a következő évtized az Nvidia, Ati, Intel harcáról fog szólni, kétlem, hogy ebbe bármilyen semmiből jött kis cég beleszólhatna.
-
orbano
félisten
Használják így is a demagóg-ot, a klasszikus jelentés "szlegnesítésével"
Egyébként pedig nem ismerheted ennek a cégnek a befektetői forrásait, a szellemi tőkét sem tudhatod mekkora, amit beleraktak. Ha már legyártottak egy chipet, és az netán jól működik, és tényleg beválik, nem kell hozzá sok, hogy el is terjedhessen.
Persze ettől még valószínűbb, hogy az Ageiához hasonló életútjuk lesz. Bár én bizakodom, hogy nem. -
Raymond
titán
This!
Nekem ez is egy sima venture capitalista fiuk/lanyok kizsebelesere iranyulo akcionak tunik. Par nevvel rendelkezo ember csinal egy ceget, szerkeszt par powerpointware-t, beetet par embert, elszakitjak a milliokat penzugyi injekciokon keresztul es ha minden jol sul el akkor egy eladassal is es amikor ez megvan akkor mind szepen nyugdijba vonul. Nem az elso es nem az utolo eset lenne. A Silicon Valley tele van ilyenekkel.
-
rudi
nagyúr
És hol tart most a 3D Labs? És hol tart most a 3Dfx? És ami még fontosabb, hol tart most a számítástechnika? Ma már nem a kis cégek, sufnik korát éljük. Asszem a hajad égnekállna, ha egyszer benézhetnél egy Intel, AMD vagy NV laborba, ahol a hosszabb távú fejlesztésekkel foglalkoznak. Igen, a kis cégek innovatívak tudnak lenni ötlet szinten, de bitangnehezen futnak csak be. Általában megveszik őket, ha látnak fantáziát a technológiájukban, ahogyan korábban is írták többen.
Ja, és guglizz vagy értelmező szótározz rá a demagóg szó jelentésére!
-
robyeger
addikt
-
.mf
veterán
1.-el egyetértek, de a 2.-khoz: szokásos az, hogy egy kis vállalat előjön valami jó ötlettel, és végül egy sokkal nagyobb vállalat megveszi őket.
Amúgy "ma"? xs-en már 2-3 napja kitárgyaltuk
Amit itt sokan kifelejtenek: ezt elsősorban NEM otthoni pc-kbe, játékosoknak szánják, hanem ipari környezetbe, az oldalukon is filmes raytracingről beszélnek. Ott viszont könnyen lehet sikeres, ha tényleg olyan mértékben fel tudja gyorsítani a renderelést, és nem árazzák túl.
Még egy fél-off: mint valaki már megjegyezte, a processzor tényleg kísértetiesen hasonlít egy LGA775-ös procira
-- a "keying", a pont- és háromszög-jelölések, az IHS formája, valamint az IHS előtt az a kis bevágás is...
smkb: Rudi demagóg? Affene, akkor jól sejtettem!
Egy kicsit szerintem fogalmaz finomabban -
smkb
őstag
Rudi!
Azért nem így van ez
3DFX nagy cég volt annó? Nem. Semmiből jött. NVidia nagy cég volt annó? Nem. Ő sem. Intel és Amd tudott akkoriban 3D kártyát csinálni? Nem. 3DLabs jelen volt üzleti 3d kártyákkal, mégsem csinált retail 3d gyorsítókat. Tehát nem kellene ezt a demagógiát állítani, hogy egy adott pillanatban nem nagy cég, nem tud újat hozni, illetve nem tud megoldani dolgokat. Sőt. Ők tudnak igazán innovatívak lenni, nem köti a kezüket az anyavállalat. Erre vannak kitalálva. Innovatív kis cég, kitalál valamit, majd eladja magát egy nagynak a licensszel együtt. Ez a lényege, a kis fejlesztőcégek indulásakor gyakran eleve ez a terv.
-
Horbal
őstag
A 20x gyorsabb az bőven kevés real timera, amíg egy mostani rendszeren egy 1xűbb raytrace rendernél, pl egy képkocka kiszámolása percekben, nagyobb felbontás sample rate stb esetén több 10 percben mérhető akkor ez semmire nem elég. Ugyanakkor lehet létjogosultsága a dolognak csak még nagyon sokat kell fejlődnie.
-
KrAt
veterán
És ez a 20x gyorsabb ray tracing gyakorlatban mekkora sebességnövekedést hoz a mai VGA-khoz képest?
-
zed1983
őstag
Na van mit megvásárolni az NV-ának
És az biztos, hogy sok jövőt nem látok előtte... -
Psych0
őstag
szerintem itt egyedül a CausticGL ér valamit. csináltak egy fasza kis keretet, hogy valamelyest szabványosítsák a raytracinget és tákoltak alá egy karit. valószínűleg, ha a videokari gyártók licenszelik ezt az extensiont és integrálják a driverükbe egy mezei vga val sokkal gyorsabban lehet majd számolni. az én 8600 am is gyorsít már fizikszet, pedig amikor kijött még csak az ageia karija ismerte.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Itt inkább az a baj, hogy ezzel a hússzor gyorsabbal sem vagyunk kisegítve. Slide-on mutogatni jó, de real-time megvalósításban, dinamikus jelenettel, elfogadható minőségben ennél sokkal gyorsabb rendszer kell. Persze kezdésnek nem rossz, de kb. ennyit tudni fog a Larrabee is ... és hát sokra nem megyünk azzal sem.
Mindenesetre egy hibrid megvalósítás életképes.antikomcsi: miért most jobban terjed a Physx? Nem igazán ... Ezt már megmondta egy csomó fejlesztő, hogy amíg a CUDA-hoz van kötve addig életképtelen. Ha integrálva lesz az OpenCL-be, vagy a Compute Shader-be, akkor minden esélye megvan az elterjedésre.
Az NV meg hiba vár arra, hogy az Intel és az AMD támogassa CUDA-t ... soha nem fogják megtenni, főleg nem a jelenlegi helyzetben. -
antikomcsi
veterán
Én sem jósolok ennek a terméknek hosszú, virágzó jövőt. Amíg külön termékek voltak az AGEIA kártyái, hiába volt jó, és ötletes cucc, azok sem terjedtek el tömegesen. A miért, az igazán nem lényeges a végkifejlet szempontjából, mármint, hogy én egy újjamon meg tudom számolni, hány ilyen karival találkoztam.
Aztán ki tudja, majd meglátjuk. (Ha meglátjuk.
)
-
Devid_81
félisten
Áhh, biztos nem jó, ekkora hűtőbordával, ez nem is fogyaszt 200wattot?
-
joi29
őstag
-
tomi_mod
aktív tag
Ha már azt elérik mint az AGEIA akkor már jól járnak, megélnek a licencekből, de ugye először mutatni is kell valamit "hiszem ha látom"
Sztem a többi (I, A, N) vállalatnak erre eddig nem volt igénye, teljesen más technológia, ami egy olyan területen mint a játékipar még nulla értéken áll ilyenformán nem nagy az érdekeltségük -még!
Célhardver gyártása mindíg is kockázatos, de ha beválik nem fogja érdekelni őket a gazdasági válság! -
Ebből majd akkor lesz valami, ha a Microsoft is úgy gondolja. Nem hiányzik nekik, hogy a DirectX-et lehagyja az OpenGL...
-
rudi
nagyúr
Ugyanazt a két dolgot tudom csak mondani mint mindig korábban, ha egy semmiből jött vállalat valami nagyot ígér:
1. Hiszem ha látom!
2. Ha az Intel, AMD és NVIDIA szintű óriások eddig nem tudták megoldani, akkor egy hozzájuk képest törpe miért tudná?Ugyanarra a menetrendre számítok mint az AGEIA-nál: abban, amit csinálnak, van valami jó/egyedi, ezért majd az egyik nagy valamikor megveszi őket és integrálja a saját cuccába.
-
twollah
nagyúr
Ujabb kulonallo kartya amit kesobb valamelyik nagy VGA chip gyarto fel fog falni.
Lasd PhysX. -
kariad
senior tag
Uhh reggelre ez sok volt. Hát hajrá nekik!!
A sugárcsillag vezesse őket... vagy az más volt! -
DeSanto
őstag
Ez csak egy pirosra festett LGA775-s CPU.
-
#95904256
törölt tag
Már régóta várom hogy elterjedjenek a ray-tracinget használó játékok. Ha megtörténik, újra odaülök a gép elé játszani...
-
joi29
őstag
-Na végre van a piacon még egy új technológiát alkalmazó gyártó,
amire az Nvidia szemet vethet és 1~1.5 év múlva megvásárolhat. -
tomi_mod
aktív tag
Háááát indulásnak nem rossz, kell egy ilyen termék is főleg ha az előzetes teljesítményadatokra tényleg lehet majd alapozni.
Meg merem kockztatni, hogy a 3D-s tervezésben lesz csak nagy segítségre, ahol elég lesz egy otthoni PC is ahhoz, hogy valós időben láthassa az ember a végső renderelt eredményt amit akár ilyenmód szerkeszthet is.
Én még csak most ismerkedem ezzel a Blender-en keresztül, és próbálgatom mekkora az a minőség amit még a gép elbír realtime...persze tudom, hogy nem így kell modellezni!!! -csak kíváncsiságból csinálom a teljesítmény igényre
Ezért azt gondolom, hogy mire ez a technológia megjelenik esetleg játékokban eltelik 5-6 év... -
Pipó
őstag
Ahhoz képest, hogy az októberi cikkben egy évtized múlvára taksálták a debütálást, elég jól felgyorsultak a folyamatok. Az, hogy a meglévő kártyákat kiegészítve is működik azt jelenti, hogy a korábbi programokkal is működik, vagy csak a majd a jövőben ezt támogatókkal?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Hegesztés topic
- Milyen légkondit a lakásba?
- Jóárasított AI PC-ket szeretne látni az AMD
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Ingatlanos topic!
- Nyaralás topik
- Nagyrobogósok baráti topikja
- TCL LCD és LED TV-k
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy A16 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Eladó szép állapotban levő Apple iPhone 12 Pro Max 128GB / 12 hó jótállás
- 0% THM 3 havi részlet! Beszámítás, 27% áfa, Sapphire Nitro+ RX 9070XT 16GB készletről
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 4070 Ti Super GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest