- iOS alkalmazások
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Magisk
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- Google Pixel topik
- Sony WF-C710N - átlátok rajta
- Egy óra, két rendszer
Új hozzászólás Aktív témák
-
dezz
nagyúr
Azt írják az oldalukon, hogy ezt az első változatot nem játékkártyának szánták (arra lassú is), hanem renderelő programok gyorsítására, legalábbis ami a real-time preview-t illeti. 1-2 év múlva kihoznak majd egy ennél 10x gyorsabbat, na annál szóba jöhet majd a gaming is.
rudi: Szerintem egy jobb ray-tracing megoldás mellett jóval kevesebbet kell majd tökölni a grafikával, legalábbis abból a szempontból, hogy most mindenféle trükközésekkel érnek el bizonyos hatásokat (még ilyen alapdolgokban is, mint pl. minden körülmények között korrekt árnyékok), ott meg adja magát.
-
dezz
nagyúr
válasz
Feruendios #50 üzenetére
Nézd meg a cikket, és meglátod...
-
dezz
nagyúr
Egyébként néztétek a cég site-ját?
Hát nem sokminden van néhány oldal marketingszövegen és az eddig látott CGI kártya és IC képen kívül.
Remélem, nem csak egy újabb hoax.
Egyébként náhány híroldalon már erre az CausticOne-ra is 200x gyorsulást írnak.
-
dezz
nagyúr
Ez végülis a procik számának kérdése. (Mármint ésszerű keretek között.) Gondoljunk arra, hogy az 1db Cellt (1xPPE+8xSPE, utóbbiból itt az appok számára 6 használható) tartalmazó PS3-on elfutnak elég mozgalmas játékok. Persze itt a grafikát külön GPU számolja, de annak helyén lehetne néhány másik Cell is. (Egyébként eredetileg nem is terveztek külön GPU-t a PS3-ba, 1db Cellel is többszörösen felülmúlta volna a PS2-t, de az Xbox360-nal nem lett volna versenyképes grafikában.)
-
dezz
nagyúr
Nos, a ray-tracing elég "tág fogalom", benne van a árnyékok és tükröződések által "élethű-szerű", de egyébként kezdetlegestől a sokkal komplexebb, és már eléggé élethűig sokminden. (Aztán jön a radiosity, ami még 1-2 nagyságrenddel erőforrás-igényesebb, stb.)
Ami a real-time ray-tracinget illeti, PC-s demókban is találkozni ilyennel, persze kis felbontáson, egyszerű scene-nel, stb. Egy Cell proci meg már nagyfelbontásban is tudja ezt. Több ilyen (dual-Cell blade-eket tartalmazó rackek) meg már elég összetett dolgokra képes, real-time. [link] Szóval nem egészen felel meg a valóságnak az, hogy eddig nem létezett erre alkalmas hardver (szuperszámítógépeket nem számolva)! Az más kérdés, hogy az IBM nem adná olyan olcsón a dual-Celles blade lapokat (amik nagyjából megfelelhetnek egy ilyen Caustic chipnek), mint talán a cikkbeli termék ára lesz.
"az eljárás erőforrásigénye végett"
Végett = valaminek céljából, tehát ide a miatt illik.shabbarulez: "ez pedig nagy valószínűséggel egy végletekig leegyszerűsített SIMD tömbproci lehet. Gondolom csak olyan utasítások kerültek az SIMD egységbe aminek Ray-trace esetében használható, így egy viszonylag 1xű SIMD egységből igen sok ráférhet egy szílicium darabra."
Ezzel a GPU-k jellemző felépítését adtad meg, amik korlátozottan alkalmasak ray-tracingre. (Persze a nyers erő által gyorsabbak itt is, mint egy sima CPU, de pl. a Cell 6x gyorsabb erre, mint egy G80, holott utóbbinak 2x akkora a peak FLOPS értéke.)
A ray-tracingnél nagyon sok, többnyire skalár számítást kell végezni, sugaranként (itt egyben threadenként) teljesen eltérő patternben. Azaz biztosítani kell a threadenkénti független, egymást nem akadályozó ugrásokat. Az egyszerű SIMD tömbök ebben (is) gyengék.
Egy sok, de egyszerű CPU-t tartalmazó tömb tűnik erre a legalkalmasabbnak. Tehát első ránézésre a Larrabee, csak éppen teljes értékű (hétköznapi CPU kódot futtatni kepes még nem túl nagy veszteséggel) CPU magból nem fér el túl sok jelenleg egy érelmes méretű chipen. Továbbá a Larrabee architektúrája nem kényszeríti rá a memória-sávszéllel való spórolásra a programozót (mivel minden mag közvetlenül hozzáfér a memóriához), és a cache-ből is kevesebb fér el benne a jóval nagyobb helyigénye miatt, mint lokális S/DRAM-ból. Ergo, marad a Cell, az CPU-magoknál jóval kisebb, de önálló SPE-ivel (azonos csíkszélesség mellett többszörös magszám!).
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Azonnali fotós kérdések órája
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- PlayStation 5
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Úgy tér vissza a Commodore 64, ahogy titkon mindenki várja
- Gyúrósok ide!
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Építő/felújító topik
- Sorozatok
- Az ASUS legfrissebb analóg billentyűzete az ízületeinket is kímélni szeretné
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Lenovo ThinkPad X13 G2 multitouch
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U7310 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Telenor 5G Indoor WiFi Router (FA7550) + töltő (bolti áruk 100.000Ft)
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE Pulse OC RX 9060 XT 16GB GDDR6 videokártya 27% áfa 3 év garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest