- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Mobil flották
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- India felől közelít egy 7550 mAh-s Redmi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Xmen76
újonc
Nekem tele volt a hócipőm azzal, hogy a Windows Phone-os Lumia telefonomon mindig ott voltak böngészés közben a reklámok. Persze Lumia telefonra nincs Adblock. [Ebben a blogban] olvastam ma egy módszert, amivel viszonylag egyszerűen meg lehetett oldani windows phone-on is a reklám szűrést, legalábbis otthon. Elég szájbarágósan le van írva minden. Bár nem teljes megoldás, de több mint a semmi, mert már nagyon untam, hogy minden hírportál fullon van reklámmal. Beállítottam, nekem működött, igaz egy-két adservert átírtam másra. Mondjuk ez az egész nekem is eszembe juthatott volna..
-
r3dsnake
nagyúr
Gamestar + aktív AdBlock: KÉP
-
jerry311
nagyúr
válasz
arnyekxxx #152 üzenetére
Múltkor futottam bele weblapba, ami olyan okosan oldotta meg a szöveg két bekezdése közti reklámot, hogy 15 másodpercenként ugrált le/fel pár sort a reklám alatti szövegrész, mert változott a megjelenített termék képének mérete.
Az ilyenek miatt szív az a weblap, aki csak egy képet szúrna be, ami nem mozog, nem villog, nem csinál semmit, csak úgy van és mutatja a reklámot. -
arnyekxxx
veterán
Egyébként de, gond ban az izgő-mozgó animgifekkel is. Olvasnád a szöveget, erre minden mozog / forog / ugrál, borzasztóan megnehezíti a szövegre figyelést.
régi szép idők a klasszik operában ahol beépítve lehetett kikapcsolni az animgifeket. firefoxra átálláskor az elsők között kerestem animgifstoppoló kiegészítőt, hálistennek találtam is
-
prabhu
senior tag
Úgy látom, az nem igazán lett említve, hogy a reklámok nyomkövető sütiket /és szemetet/ hagynak a gépeken. Az egy dolog, hogy hirdetni akarnak valamit, az meg egy másik, hogy arra kíváncsiak, hogy én milyen oldalakat nézegetek.
-
jerry311
nagyúr
válasz
Stauffenberg #147 üzenetére
Nem is olyan hülye ötlet ez!
A felhasználók egészségét védve, tiltani kellene a mozgó és/vagy villogó reklámokat nehogy epilepsziás rohamot kap valaki.
Holnap elküldöm a kormányhivatalba, kedden megszavazzák, szerdán kihirdetik, aztán Május 1-től lehet kiszabni a milliós büntetéseket, amit a NAV majd jól inkasszóz. -
Stauffenberg
nagyúr
válasz
újraregelt #144 üzenetére
Mióta tiltja törvény, hogy bóvlit árulj és reklámozz? Ne keverjük össze a szar minőséget azzal, hogy valami tilos. A reklámozás valamennyi formájára vonatkoznak szabályok, amiket a legkülönfélébb törvények írnak elő, van ami a Fogyasztóvédelem, van ami a Közlekedési Hatóság és van ami a Médiatanács hatáskörébe tartozik.
Az is szabályozva van, hogy autópálya mellett hogyan, milyen és mekkora reklámot lehet elhelyezni. Szabályozni lehetne azt is, hogy a weboldalak megjeleníthetnek-e villogó bannereket. Ennek semmi köze ahhoz, hogy valaki gagyit árul.
-
Tamás88
őstag
válasz
újraregelt #144 üzenetére
Főleg, ha Horst Fuchs adja el, akkor nagyon sokan veszik meg a terméket.
-
dermot109
tag
válasz
Stauffenberg #136 üzenetére
Nézd meg az origot napi5 perc reklámírtás
-
újraregelt
tag
válasz
Stauffenberg #143 üzenetére
Sokat ér az olyan szabályozás, ami mellett magukat orvosnak kiadó alakok hirdetnek mondjuk fogkrémeket, egyéb kencéket, ami megengedi a tv-/teleshop(*) reklámokat vagy épp azt, hogy egy biztosító idős és/vagy beteg embereket riogasson azzal, hogy milyen sokba kerül a haláluk a családnak...
*=azokra a hirdetésekre gondolok, amikben kritikán aluli minőségű hulladékokat sóznak rá hiszékeny emberekre, elsősorban "mindössze x ezer forintért, de ajándékba adunk mellé még n darabot" jellegűekre, nem tudom, mostanában milyen néven futnak, úgy húsz éve tvshopként indultak, ha jól tudom... bár épp ezzel sajnos van konkrét tapasztalatom is, hogy valóban működik, és sajnos van rá fizetőképes kereslet.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Apollyon #140 üzenetére
"Idegesítő reklám témában amúgy nem is kell messzire menni, a ph-n is volt már, még logout bejegyzés is született róla."
Mivel van rá példa, ezért már jellemző is?
"Maga a tény hogy léteznek ilyen reklámok még manapság is, már indokolhatják ezek kiküszöbölését."
Én ezt egy pillanatig sem vontam kétségbe.
""Reklámvakság" minden reklámnál ki fog alakulni"
Azért a reklámvakság nem jelenti, hogy nem effektív, de még csak azt sem, hogy észre sem veszed. De ez nem új kifejezés, már jóval az internet megjelenése előtt is szó volt róla a szakmában.
"szvsz feleslegesen ölik bele emiatt a pénzt."
Sajnos nem, még mindig a villogó banner az egyik leghatásosabb reklámozási mód ha a ráfordítás/eredmény arányt nézzük. Egyrészt baromi olcsó, másrészt teljesen igénytelen, elég vele nagyjából belőni egy célcsoportot és megvárni míg kifut a CT (vagy ritkább esetben AV) mennyiség, aztán viszlát. A többi reklámtípus nehezen mérhető és/vagy drága (meg persze igazi meló van vele).
"Nem tudom minek kell történnie még hogy észbe kapjanak a hirdetők."
Elég lenne mondjuk megfelelő fogyasztóvédelmi szabályozás és felügyelet. A televíziós reklámokat is nagyon szigorúan szabályozzák, hogy mit és hogyan ábrázolhat, ott sem megengedett az elmebeteg villódzás.
-
Diopapa
addikt
válasz
Apollyon #140 üzenetére
", a mobil nézet alatt nincsenek reklámok" Itt. De pl az Index.hu mobil alkalmazásában be lehet állítani, hogy mobilnettel ne töltse le a képeket. Mit tippelsz, a reklámokat azért letölti?
Egyébként de, gond ban az izgő-mozgó animgifekkel is. Olvasnád a szöveget, erre minden mozog / forog / ugrál, borzasztóan megnehezíti a szövegre figyelést.
-
Apollyon
Korrektor
válasz
Stauffenberg #136 üzenetére
Nem a lényeget ragadtad ki.
Nem állítottam hogy a minőségi lapok agresszív megoldásokkal élnének, de egyébként igen, előfordulnak.Idegesítő reklám témában amúgy nem is kell messzire menni, a ph-n is volt már, még logout bejegyzés is született róla.
Maga a tény hogy léteznek ilyen reklámok még manapság is, már indokolhatják ezek kiküszöbölését. De nem is csak azzal van a gond, hogy mozognak a reklámok. Hanem hogy egyáltalán nincsenek tekintettel a felhasználókra, azokra, akikből egyébként élnek.
Ez pedig pl. abban mutatkozik meg, hogy nem számolnak a mobilnetesekkel (igen tudom, a mobil nézet alatt nincsenek reklámok, viszont már nem sokáig lesz mobil nézet, de most nem csak a ph-ra gondolok), még mindig flash-t használnak, holott már egy teljesen elavult technológia, emiatt egy gyengébb gépen akadozhat a netezés stb. stb. stb... de ezeket szerintem neked sem kell részletezni."Reklámvakság" minden reklámnál ki fog alakulni, szvsz feleslegesen ölik bele emiatt a pénzt. Nem tudom minek kell történnie még hogy észbe kapjanak a hirdetők.
Használjanak JPG-t, meg GIF-et, és akkor sokkal nagyobb lesz az esélye, hogy ezeket nem fogják blokkolni. Aztán vagy rájönnek erre, vagy nem. -
újraregelt
tag
válasz
Stauffenberg #138 üzenetére
Nívósabb lapok is használják pl a Google hirdető rendszerét. Abból meg dől a mocsok rendesen. Androidon biztosan...
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
újraregelt #137 üzenetére
Semmi ilyesmit, csak az utóbbi pár hónapban a Flash plugin van letiltva, de nyilván ezek sokéves tapasztalatok. És nem csak a PH-ból indulok ki, nagyon sok külföldi portált is napi rendszerességgel olvasok. De nem véletlenül írtam, hogy ez csak személyes megfigyelés. A nívósabb lapok ritkán élnek a zavaró, felugró, villódzó reklámokkal, ezek inkább a másodrangú oldalak meg a direkt clickbait portálok eszköze.
Újabb magyar példaként: Sorozatokhoz feliratot már nem a HosszuPuskáról töltök, mert embertelen sok reklám van rajta (ordít, villog, nehezen bezárható, erőszakos), hanem a feliratok.info-ról, ahol két aprócska bannert leszámítva nincs más.
-
újraregelt
tag
válasz
Stauffenberg #136 üzenetére
Használsz noscriptet vagy más JS, esetleg flash blokkoló eszközt?
Mert a legtöbb ilyen ocsmányságot ezek önmagukban is blokkolják.
És hát... azért világviszonylatban ne a PH család legyen az etalon! -
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Apollyon #135 üzenetére
"Ez az egész adblock buli csak azért van mert a hirdetők úgy gondolják, hogy csak az agresszív, pofátlan hirdetés létezik."
Itt a PH lapcsaládon sűrűn találkozol agresszív, pofátlan hirdetésekkel? Én sok portált olvasok napi rendszerességgel, de egyikre sem jellemző, hogy arcon akar verni egy idegesítő, villogó reklámmal. Ez abszolút csak személyes megfigyelés, de ilyen reklámokkal általában az alacsonyabb újságírói teljesítményt felmutató lapok élnek, amik az alacsonyabb olvasószám mellett így akarnak arányaiban nagyobb átkattintási arányt elérni.
A direkt clickbait portálok meg egészen más állatfajba tartoznak, azokon aztán tényleg nem látod a tartalmat a reklámtól. Ezeket még AdBlock mellett sem olvasnám. Ezekre nyafogni olyan, mint egy pottyantós WC-ben a szagokra panaszkodni. Kerülni kell az ilyen portálokat, mert ezekkel a legkisebb baj pont a reklám flood.
-
Apollyon
Korrektor
Ez az egész adblock buli csak azért van mert a hirdetők úgy gondolják, hogy csak az agresszív, pofátlan hirdetés létezik.
Azt mondja lezso, akkor is el kell fogadni a reklámot ha az bugos. Ez akkor is érvényes ha már az oldal minőségét rontja?A cikk írta:
"ahogy kialakul a reklámvakság, úgy kénytelenek a tartalomszolgáltatók egyre agresszívabb és zavaróbb hirdetéseket helyezni az oldalaikra. Ilyenek a felugró reklámok, vagy az izgő-mozgó, sokszor erőforrás-igényes megoldások."A reklámvakság a felugró, bosszantó, idegesítő szarokra is vonatkozik, ami inkább ellenszenvet vált ki az emberből mintsem vásárlási kedvet.
Ha abbahagynák az ember agyára menő hirdetések elhelyeztetését talán lenne értelme az egésznek. Így viszont azt gerjeszti, hogy az emberek blokkolót használjanak, így viszont már abszolút semmilyen reklámot nem fognak látni.
A hirdetőknél tényleg ez az értelmi szint?
-
Stanlee
őstag
Tobb oldalt is lattam mar, ami szepen megkert, hogy ha tetszik a tartalom, akkor kapcsoljam ki az ABP-t. Ahol ertelmet latom, ott megteszem. Lehet trukkkozni a reklamokkal, ahogy irtad is, de nem biztos, hogy megeri a tobblet eroforrast, hogy a reklamblokkolo programokat kikeruljek.
-
fordfairlane
veterán
Valószínűleg ez fog történni. A reklámok egyre inkább tartalomnak lesznek álcázva. Ennek a legegyértelműbb módja a fizetett hirdetést tartalmazó cikk, de maga a reklámblokk is próbálkozhat azzal, hogy elrejtse reklám mivoltát. Elsőként pl. úgy, hogy nem a böngésző tölti le 3rd party szerverekről, hanem a tartalomkiszolgáló, amelyik aztán a tartalommal együtt közvetíti a reklámot a felhasználó felé.
-
daninet
veterán
Elnézést ha már volt ez téma, sok a hsz
Soha nem értettem, hogy ha egy lapcsalád, (legyen példának okáért a PH, mert kéznél van) reklámozásra adja a fejét (és ez neki annyira életbevágóan fontos, hogy enélkül nem marad fenn), miért nem alkalmaz olyan reklámokat amit nem tilt le az adblock?
Helyezzetek el a saját szervereteken egy animgifet vagy képet (mondjuk ugyanabba a könyvtárba ahol az oldal képi elemei vannak), alakítsátok linkké, és csók. A div-nek ne adsdiv legyen a neve hanem random 6 számjegyű szám amit betöltésnél hoz létre az oldal, így az egyéni blokkolás sem menne. Gyanítom az átkattintások így is mérhetőek lennének valahogy.
Hozzám eljut a reklám, amit nem tilt le az adblock, jellemzően a fórumban a background lecserélése. És az egy statikus kép. -
br.rak
őstag
válasz
Stauffenberg #129 üzenetére
Nem kell lemenni alapfokra, ezeket az összefüggéseket a többség látja (szerintem)
-
Stauffenberg
nagyúr
De a híroldalakat valamilyen módon finanszírozók (befektetők, kiadók) nagyon is a piacról élnek. Szerinted ők hobbiból vásárolják be magukat egy lap tulajdonosi körébe? Ez sem online specifikus jelenség, már a print idejében is így volt, mégsem érvelt senki azzal, hogy el lehetne törölni az előfizetési díjakat.
-
br.rak
őstag
válasz
Stauffenberg #127 üzenetére
Én úgy tudom a "két hvg" mára már csak egy. (gamestart és a gurut nem tudom, nagyon rég nem néztem feléjük) Én is élő példákat mondtam ( HVG, Nemzeti Sport, VG stb)
Nem extraprofitról volt szó
, arra akartam célozni, hogy sok híroldalnak nem feltétlenül a piacról kell megélni (v. nem onnan elsődlegesen) hanem vannak ilyen-olyan "sugar daddy"-k
-
Stauffenberg
nagyúr
"Ami a print esetében még működhet, a hosszabb, normálisan megírt cikkek, tényfeltáró írások, amelyek nem kerülnek fel online oldalakra. Esetleg a régebbi cikkek fizetőssé tétele."
Mindkettőre vannak példák. Ott van a National Geographic vagy éppen a HVG, melyek esetében a print és az online közötti tartalom elkülönül, komolyabb hangvételű anyagok csak a printre mennek. Itt pedig el kell különíteni azt, hogy az online és a print nem mindig ugyanazzal foglalkozik. A HVG egy folyóirat, míg a hvg.hu egy hírportál (de a GameStar vagy a PC Guru is így működik).
Szóval most nem tudom, hogy a spanyol viaszt akarod-e újra feltalálni, vagy mi.
"illetve sokan nem is igazán vannak rászorulva a külső reklámokra"
Szerintem ezt majd a portál tulajdonosa/kiadója fogja jobban tudni, hogy mire szorulnak rá. Remélem azért az extraprofitozásig nem fog fajulni a társalgás.
-
újraregelt
tag
Az előbb megpróbáltam megnyitni a gamestar.hu-t... hát aki azt így kitalálta, azt örökre eltiltanám a webtől... A Noscript listája nem fért ki egy lapra, annyi helyről rángat be minden szemetet... Odáig nem is jutottam el, hogy az adblock-t kikapcsoljam...
Úgy egyébként miután végre sikerült úgy bejutnom az oldalra, hogy le volt tiltva a javascript, majd engedélyeztem csak a gamestar.hu-ra, nyugodtan kikapcsolhattam az ADBP-t, nem jött egyetlen reklám sem. Igaz, a reklámszervereken továbbra is tiltva maradt a JS, így viszonylag nyugis az oldal.
-
br.rak
őstag
válasz
Stauffenberg #124 üzenetére
Nem, a laptulajdonosok mellett elszaladt az idő, illetve sokan nem is igazán vannak rászorulva a külső reklámokra, mivel így úgy áttételesen finanszírozva vannak ( legutóbb a Guardian esete kavart nagy port, de idehaza a 444/kurucinfo említhető még, persze a pártlapokat leszámítva)
Ami a print esetében még működhet, a hosszabb, normálisan megírt cikkek, tényfeltáró írások, amelyek nem kerülnek fel online oldalakra. Esetleg a régebbi cikkek fizetőssé tétele.Én amúgy a legtöbb híroldalt már képek nélkül nézem meg, csak a szöveg. Nem igazán van igényem a reklámok mellett még több megás macskásgifeket nézegetni.
Saccra kb 10 oldal/lapcsalád van whitelisten, ott néha a reklámokra is kattintani szoktam, ha kérnek egy egy kérdőívet kitöltök, stb
-
Stauffenberg
nagyúr
Szerinted amúgy a laptulajdonosok komplett hülyék?
Az internetes újságírás elején volt számos kísérleti üzleti modell, de nem minden laptípushoz passzol a zárt, kötelezően fizetős megoldás. Egy hírportálhoz például egyáltalán nem, mert ezeknek a lényege, hogy az információ azonnal és mindenki számára rendelkezésre áll, webkettőn megosztások és egyéb tevékenységek útján is terjed, hírverseny van (nem is kicsi, nyugodtan nevezhetjük könyöklő harcnak). A "reggel elsétálok az újságoshoz napilapért" korszak lejárt, ez nem ültethető át a hírportálokra.
Vannak egyébként digitális lapok, amik kötelezően fizetősek. De ezek rendszerint csak egy szakmai közösségnek, szubkultúrának szólnak. Tudományos, művészeti, szakmai kiadványok. De ezek működése teljesen más, mint egy hírportálé, példányszámokban is teljesen más a kritérium a fenntarthatósághoz és általában nem is működik teljesen ingyenesként.
De ezek a különbségek már az online előtt is megvoltak. Máshogy épül fel egy print napilap, mint egy havi/negyedéves periódusban megjelenő print folyóirat. A print fénykorában is megjelentek már a teljesen ingyenes, de több reklámmal ellátott napilapok (a Metorpol volt a műfaj úttörője) és az emberek ráharaptak, egyre kevesebben vették meg a fizetős lapokat.
Próbálj zárttá tenni egy hírportált, amivel szemben amúgy is elég csekély a minőségi elvárás az olvasóközönség részéről és azzal a mozdulattal nyírod ki, mert elmennek oda ahol ingyen van a hír. Az elmúlt 10-15 év bizonyította, hogy a reklámokkal szemben sokkal kevesebb a fintorgás, mint a kötelező előfizetéssel szemben.
Ha tetszik, ha nem, ez működő biznisz és alighanem az újságírás egy természetes evolúciója. Amit te akarsz, az visszalépés az elmúlt 400 évbe.
-
#23196416
törölt tag
3/4 oldalas layeres animált banner amin 30 másodpercig kell keresni az Xet megvan? Esetleg layeres egészoldalas amin kötelező kivárni míg eltűnik? Youtube videóban 4 percenként alul felbukkanó kiikszelendő? Na nem, elég volt. Adblock, mindenre, sajnálom.
-
arnyekxxx
veterán
Egyébként csak kíváncsiságból.
mennyit bukik/nap a PH amiatt, hogy fut nálam az ABP (legyen mondjuk napi 30 PH oldalletöltésem) ismerve azt az adatot, hogy az elmúlt évtizedben 0db reklámra kattintottam rá és nem is tervezem ezt a szokásomat a jövőben megváltoztatni (értsd: ha látnám a reklámokat akkor se kattintanék rá, ezt lehet 100% biztonsággal állítani)
-
arnyekxxx
veterán
ok, csak az előbb nem ezt írtad, hanem ezt:
Viszont azzal az állítással, hogy a tartalomszolgátató tiszte eldönteni mi a tartalom, azzal azért vitatkoznék.
a tartalomszolgáltató dönti el mi a tartalom amit előállit és elérhetővé tesz neked, ebbe neked nincs beleszólásod. Aztán vagy nézed vagy nem ez meg a te döntésed.
-
Plasticbomb
addikt
válasz
cinemazealot #32 üzenetére
Nekem meg apám jön állandóan ezzel át, hogy ilyen meg olyan dolgokat írt ki a tablet. Van fenn neki vírusirtó, de pl minap átszaladt, hogy vírusos a tablet... Egy mocsok reklám....
Én pl nem használok adblockert. De csak videó nézés közben szokott igazán zavarni, ott meg kinyomható, max 5 sec múlva. (Volt már, hogy belefutottam pár jobb reklámba, vagy tetszett a zenéje, és így akadtam egy jobb előadóra...De nem jellemző.) Máshol szinte észre sem veszem, max, ha 25 ezredjére kattintok már az oldalra, hogy nyissa már meg azt a menüpontot... Az kezd kicsit idegesíteni, de én türelmes ember vagyok..
-
br.rak
őstag
válasz
Stauffenberg #113 üzenetére
Akkor tegyék zárttá, legyen app amiben elő lehet fizetni a tartalomért, stb. Lehet csak azért népszerű mert ingyenes. Érjék el, hogy fizessenek érte, ha nem akkor mehetnek a süllyesztőbe ők is.
-
-Skylake-
addikt
www.volan.hu
Na azt nezd meg , ha szerinted nemzetin sok a reklam.
Szerk : egyebkent itt sokakkal ellentetben nekem a ph csaladon is fut adblock mindig. Attol , hogy rengeteget olvasom , ugyan ugy zavar a reklam mit mashol. De ha van ra valamilyen mod , nagyon szivesen belesegitek a lapcsalad fenntartasaba egy olyan osszeggel , ami kompenzalja a miatt "elbukott" penzt. Evek ota minden alkalommal az elso dolog mobilonon/tabon/gepen ph,ma,itc ebben a sorrendben. De reklamot itt sem fogok nezni.
-
Pötyi
őstag
válasz
arnyekxxx #110 üzenetére
Nem olyan Népszabadságot kérek, amiben nincs Orbán, hanem olyan újságot - és máris én döntöttem el, hogy milyen tartalmat kapok! Ennek analógiájára olyan tv csatornára kapcsolok, amire akarok, illetve olyan honlapot látogatok, amilyet akarok! Akár hiszed, akár nem, ebből azért keletkezik egy visszacsatolási információ, amit esetenként nézettségnek, eladott példányszámnak, vagy látogatottságnak hív a szakirodalom. Amelyik tv csatornának alacson lesz a nézettsége, amelyik újságnak alacsony lesz az eladott példányszáma, amelyik honlapnak alacson lesz a látogatottsága, annak jó esélye van arra, hogy a kapitalizmus farkastörvényei alapján esetleg netántalán eltűnik. Ez jobb helyeken így működik! Pld. van egy cég, ami szar terméket gyárt, amit senki nem vesz, akkor az csődbe megy. Nomármost ha van egy honlap, ami csak úgy tudja kitermelni a saját fenntartási költségeit, pld. a szerverbérletet, hogy teleszemeteli saját magát reklámmal, akkor igenis elképzelhető, hogy ez visszatetszést vált ki a látogatóiból, elszoknak onnan, előbb-utóbb olyan alacsony lesz a látogatottsága, hogy kénytelen lesz megszűnni. Oszt amikor üldögélnek a szerkesztők, hogy hát, nincs tovább, pedig milyen szép volt egykor a látogatottsági statisztikánk, most meg hó végével hozhatjuk el a vasat a BIX-ből, akkor _talán_ elgondolkoznak azon, hogy mi okozta ezt. Jaaa, hogy nem látszott az érdemi tartalom a reklámoktól? Ez a forgatókönyv nem álom, nem feltétlenül csak regényekben van ilyen, sssimán megtörténhet a valóságban. (Nem oly rég az alacsony látogatottság okán szűnt meg az iwiw.)
-
djculture
félisten
Tv adásoknál is több a reklám már mint a filmek sorozatok vetélkedők stb összessége. Neten is ugyanez van. Túlzásba estek, nem egy helyen beszkrollozik egy képernyőt elfoglaló reklám amit ki se lehet lőni másodpercekig.. Már azt is kezdi ezek a kókánykodások idegesíteni aki amúgy megférti hogy ebból kap némi lóvét a honlaptulaj..
-
nevleges
újonc
Az megvan, hogy ennek a reklámozásnak a költségeit végső soron mi, fogyasztók álljuk?
Megvesszük a termékeket, amiknek az ára tartalmazza a marketing költségeket.
Az általunk pénzelt reklámok hatására egyik helyett a másik gyártó termékét választjuk vagy olyat veszünk, amire nincs is igazán szükségünk, csak a vásárlásban leljük az örömöt.
Végül is a mi pénzünkön elkészült és terjesztett reklámokat nézetik velünk, de úgy, hogy még csak nem is esik jól. -
br.rak
őstag
válasz
Stauffenberg #102 üzenetére
Aki nem tud piacképes terméket előállítani, az húzza le a rolót. Ennyi
-
arnyekxxx
veterán
Viszont azzal az állítással, hogy a tartalomszolgátató tiszte eldönteni mi a tartalom, azzal azért vitatkoznék. Én például netezőként tartalomfogyasztó vagyok, minimális közöm csak van hozzá nekem is!
Te halál komolyan úgy gondolod, hogy neked a a felhasználónak tiszted eldönteni, hogy a tartalomszolgáltató milyen tartalmat szolgáltat???
"csókolom újságosnéni, kérek egy népszabaccságot de orvbán meg temponlekrám az ne legyen benne"
-
Fiery
veterán
Attol fugg, milyen reklamrol van szo, es hogyan alkalmazzak a weboldalon. Napi latogatonkent 60-70 Ft pl. osszejohet havi szinten, sz'al ha van mondjuk 50 ezer latogatoja a PH-MA-stb csoportnak naponta (annyi biztosan van, osszesen), akkor havi 3M Ft osszejohet csupan AdSense-bol. Mas kerdes, hogy ez nehezen tart el egy soktagu csapatot, de azert nem is partizezer Ft-rol beszelunk.
-
Tamás88
őstag
Majd ha normálisan elhelyezett, nem zavaró reklámokat fognak alkalmazni a cégek (pl. Google Adsense), akkor majd nem lesz gond a bevétellel, de addig, míg annyira zavaró reklámok lesznek az oldalon, hogy már legszívesebben elküldenéd a pillangós anyjába a weboldal készítőt, addig lesznek blockerek.
-
Diopapa
addikt
válasz
Stauffenberg #97 üzenetére
"A megmaradt előfizetők meg csak azt látják, hogy egyre több a reklám még úgy is, hogy előfizetési díjat fizetnek. Ez nem mese, csak gazdaságtan."
Ez pontosan így van, de ettől meg még kevesebb lesz az előfizető. De még nem is az ilyen pár soros (x)-es reklámok zavarnak, de mostanában konkrétan tényleg egész oldalas hirdetések jelennek meg az amúgy sem túl vastag újságban...
-
Stauffenberg
nagyúr
Mert a reklámszakember észjárása szerint nincs olyan, hogy valaki nem kattint rá, legfeljebb nem megfelelően van belőve a célcsoport. De ez nem is annyira a marketingest bosszantja, hanem az oldal tulajdonosát, akinek hiába van sok látogatója, ha köztük sokan blokkolják a reklámokat. Az ő látogatásaikat nem tudja pénzre váltani.
-
#56573440
törölt tag
egy elméleti kérdésre adtam választ, mivel feltételezte hogy csak és kizárólag a megjelenítés számít, pedig nem.
az egyébként se kattintana át meg az egyébként se venné meg kérdéskör, abba meg én már nem mennék bele, egy hete ellőttem a témában a keretemet, úgyhogy ebbe bele se mennék most
-
Stauffenberg
nagyúr
Ez egy öngerjesztő kör. A nyomda nem lesz egyenesen arányosan olcsóbb a csökkenő példányszámokkal, így az egy előállított példányra jutó költségek folyamatosan emelkednek, ahogy elmennek az előfizetők. A nyomdában egyszerűen nem gazdaságos kis példányszámban gyártani. A megmaradt előfizetők meg csak azt látják, hogy egyre több a reklám még úgy is, hogy előfizetési díjat fizetnek. Ez nem mese, csak gazdaságtan.
Ezen valamennyire lehet javítani, hogy a nyomdák sok számjegyű beruházásokkal fejlesztenek a kis példányszámú gyártást gazdaságosabban megoldó rendszerek felé, de alapjaiban nem ez a trend, hanem sok nyomda inkább olyan irányba specializálja magát mint mondjuk a csomagolóanyag. A print média szarban van, nincs mit szépíteni rajta. Főleg olyan kicsi piacon, mint a miénk. Én is előfizetője vagyok néhány magazinnak, abban is vannak reklámok. Mondhatnám, hogy felmondom a National Geographic előfizetésem, mert nem tetszenek a reklámok, de akkor elesek az egyébként értékes tartalmaktól, így marad a tűrés.
Bosszantók a reklámok ezt tudom jól, de jelenleg nincs más működő üzleti modell ami meg tud tartani egy szerkesztőséget. Egy online lap így is összehasonlíthatatlanul kisebb költségvetésből dolgozik, mint a print a fénykorában. Ez a bevételekre is igaz. Interneten sokkal kevesebbet fizetnek a hirdetők egységnyi olvasó eléréséért, mint printen.
Attól meg nem tartok, hogy az internetes portálok körében elterjedne az előfizetéses modell, ez nem nagyon működik. Ilyet igazából eddig csak üzleti és politikai lapoknál láttam, ahol az alap ingyenes, de a komolyabb hangvételű cikkek, elemzések csak az extrák között érhetők el, amiért már fizetni kell. De ott ugye a fizetésre hajlandó közönség adott, akik egy elegáns kávézóban két korty között befizetik a 15 dolláros havidíjat az iPad-en. De egy Prohardveren senki nem fizetne érte, hogy a következő nagy SSD összehasonlító tesztet elolvashassa.
Szóval egyelőre marad az ingyenes hozzáférés + reklám a többségnél. Olvasói oldalon is ennek van a legnagyobb elfogadottsága, persze csak egy bizonyos szintig. De nehéz a határon belül maradni, mikor a pénzügyes rágja a főszerk fülét a meetingen, hogy nem elég a bevétel, mert négy új ember bérét kell fizetni (+járulékok), újabb adót kapnak a nyakukba, megemelték az iroda bérleti díját, szervert kellett cserélni, stb.
(#95) Pötyi: Van különbség AV (megtekintés) és CT (átkattintás) között. A reklámügynökségek nem szeretnek AV alapon fizetni, így az elszámolás inkább CT szerint történik. De ezt a kampány jellege is meghatározza, van ahol az alacsony CT, de magas AV is képes effektív lenni.
De egyébként a reklámügynökségek sem hülyék. A semmire nem fizetnek.
-
Pötyi
őstag
válasz
Stauffenberg #89 üzenetére
Node akkor valami nem stimmel az érvelésben! Mert ha - tételezzük fel, csak a példa kedvéért - minden netező AdBlockot használna, akkor tulajdonképpen senki nem "fizetné meg" reklámnézéssel a tartalom előállítását. Viszont a reklám letöltése mégiscsak megtörtént. A reklámozó fizetni fog a tartalomszolgáltatónak, mégse látta senki!
Ez esetben hol a hiba?
-
Pötyi
őstag
Azzal nem vitatkoztam, hogy a tartalommal jön a reklám is, hiszen úgysem tehetek ellene semmit.
Viszont azzal az állítással, hogy a tartalomszolgátató tiszte eldönteni mi a tartalom, azzal azért vitatkoznék. Én például netezőként tartalomfogyasztó vagyok, minimális közöm csak van hozzá nekem is! Mások nagyon szépen leírták, hogy a reklámok mennyisége elérte és meghaladta az elviselhető szintet. Lassan ott tartunk, hogy egy youtube videónak szinte nem látszik a képe. Én, mint tartalomfogyasztó, nem ilyen lovat akartam!
-
raskolnikoff
őstag
Nem tudom egyébként miért kell különbséget tenni aközött, hogy látható a hirdetés, de nem veszem figyelembe, vagy le van tiltva. Mondjuk persze inkább az utóbbi, de ki szoktam bírni az előzőt is.
Nálam a fő ok inkább az, hogy mikor lassan jött 1-1 oldal, alul egyre csak azt láttam, hogy a terhelt ad szerverek által szolgáltatott tartalom miatt jönnek be lassan az oldalak. Mit ad isten, Adblock után ilyen problémáim nincsenek.
-
Diopapa
addikt
válasz
Stauffenberg #30 üzenetére
"A print népszerűsége folyamatosan csökken, de már azt sem lehet reklámok nélkül, pusztán előfizetési díjakból fenntartani. De az emberek már előfizetni sem akarnak, ha van ingyenes. Az online (néhány kivételtél eltekintve, pl: politikai, üzleti hírportálok) szinte kizárólag csak ingyenesen hozzáférhető, reklámokkal telehányt módon tudja kitermelni a béreket és működési költségeket. De az emberek reklámokat nézni sem akarnak.
Szóval sem előfizetni, sem reklámokat elviselni nem óhajt a közönség."Vagy vannak kivételek.... Én pl előfizetője vagyok a Dunántúli Naplónak (napilap), de kezdek elgondolkodni, mert a színvonal folyamatosan zuhan, kb 4 oldal színes, ebből 2-3-on reklámok vannak.. Úgy néz ki, hogy a 3. vagy az 5. oldalon már az oldal 3/4-ét elfoglaló gigantikus reklámok foglalnak helyet. Tudom, jön a szöveg, hogy annyiból, amennyiért veszem nem lehet előállítani. De akkor is, mi ez már? Fizetek érte és dugig van reklámmal... Elhiszi bárki is, hogy ha online is elterjedne a fizetős, oda nem szivárognának vissza a reklámok? Hihető...
-
Polllen
nagyúr
Eddig azért pötyögtél, hogy a te internet előfizetéseden csak a kért tartalom jöjjön, reklám nélkül... Csak arra hívtam fel a figyelmed, hogy az, hogy a tartalomhoz tartozik-e reklám vagy sem, az a tartalomszolgáltató tiszte eldönteni, nem a tiéd.
Pont ahogy az idecitált kábeltv. A reklámmal együtt nézheted csak a műsort és ha nem tetszik az egyetlen dolog amit tehetsz, az az, hogy elkapcsolod a csatornát.
-
Stauffenberg
nagyúr
Teljesen elbeszélsz mellettünk. Sem én, sem más nem vitatta, hogy nincs jogod letiltani a reklámokat.
Az viszont erős csúsztatás, hogy a Te megkárosításod a reklám. A reklám megtekintésével fizetsz a tartalom eléréséért. Az teljesen más dolog, hogy téged, engem, meg millió más ember zavar a reklámok jelenléte. De kár félremagyarázni az egészet és egy hamis legitimitás mögé bújva magyarázni arról, hogy miért érzed jogosnak letiltani őket.
"Ha pénzért adod, akkor vagy fizetek, vagy keresek másik, hasonló tartalmú honlapot, ami ingyenes."
Nem keresel, mert letiltott reklámok mellett nem is kényszerülsz rá. Így viszont ingyen fogyasztod azt, amiért mások dolgoznak (a reklámok megtekintését vegyük ebben az esetben fizetőeszköznek, mert lényegében az). Ehhez persze jogod van. Más kérdés, hogy akkor teljesen felesleges valamilyen kicsavart etikai-erkölcsi szónoklat mögé bújni.
-
-
Rive
veterán
Néhány hete volt hír valamelyik torrent-kliensről, hogy' mutyiba' bitcoin-bányásszal fejelte meg a felhasználó gépét.
Alternatívának (nyilván szabályozott keretek között) egy lehetséges megoldás lenne.Értem én a tartalomszolgáltatók problémáját, de ha valami nem megy, akkor más modell után kell nézni. Márpedig úgy fest, hogy a felhasználók nagyrésze nem akar reklámáradatba fulladni, és a direkt fizetős megoldás se bejövős. Viszont egyre több a szabad gépidő.
-
Pötyi
őstag
válasz
Stauffenberg #79 üzenetére
Ott van a bibi, hogy a szabad akarat az enyém. Én dönthetek arról, hogy MELYIK tartalmat nézem! Egy szóval sem vitattam én sem, hogy a tartalom előállítása is pénzbe kerül. Ezt természetesen én is felfogtam és megértettem. Nem is várom el, hogy ingyen legyen. Ha pénzért adod, akkor vagy fizetek, vagy keresek másik, hasonló tartalmú honlapot, ami ingyenes.
A kérdés az az, hogy a jelenleg hatályos törvények értelmében egy honlap tulajdonosa mit vár/mit várhat el tőlem?
Azért emeltem ezt így ki, mert van egy olyan viszkető érzésem, hogy kész tényként el kell fogadjam, hogy márpedig reklámot kapok a pofámba, akár tetszik, akár nem. Csak ez nem egészen így van!
-
Pötyi
őstag
Ööö, bontsuk ezt már szét technikailag egy kicsit részletesebben, csak hogy érthetőbb! Mondjuk szereplőkre! Én, a netező magánszemély, én fizetek az internet-elérésért. Hogy még jobb legyen a dolog, ugorjunk vissza az 56.6-os US Robotics modemek világába, ahol az internetelőfizetés árára még rárakódott a telefon díjja is!
Van egy X cég/blog/fórum, aki meg csinál egy tartalmat, DE neki is van bizonyos költsége, amiből fel kell tartania a szerverbérletét a BIX-ben. Ő választhat több megoldás közül, hogy miképp termeli ki ezt? Mondjuk fizetőssé teszi? Vagy szponzorokat keres? Vagy reklámokat tesz ki és ebből származik bevétele? De ez már a másik oldal, a tartalom. A honlap HTML kódja a szerveren van, amibe bele van keverve a reklám.
A. Én, mint felhasználó minél gyorsabban le akarom tölteni az oldalt, hiszen minél tovább vagyok felcsatlakozva, annál több lesz a telefonszámla
B. A honlap tulajdonosa a reklám letöltésével tudja igazolni a reklámozó felé azt, hogy hányan látták a hírdetését. Minél többen, annál több zsét kap.
C. A hírdető azt akarja, hogy minél többen lássák a reklámját.
A. Én, a felhasználó annak örülnék, ha csak a színtiszta tartalom jönne át (reklám nélkül), mert akkor sávszélességet spórolnék, amivel időt spórolnék, amivel telefonszámlát spórolnék. De ha már bele van keverve a honlap kódjába, ha nem tudok megszabadulni tőle, akkor legalább ne lássam, akkor legalább a szemem elé ne kerüljön, ezért AdBlockot használok, ami kiszűri. Tehát a reklám letöltődik a gépemre - csak hála az AdBlocknak, nem látom.
B. A honlap tulajdonosát effektíve nem érdekli, hogy én, az olvasó ténylegesen láttam/nem láttam a reklámot, hiszen a kattintás, letöltés adatát továbbítja a reklámozónak elszámolás céljából, nem pedig a valódi megtekintések darabszámát. Egyelőre nincs a retinámba reklámszámláló építve.
C. Egyedül a reklámozó az, aki nem lehet teljesen biztos abban, hogy a reklámja célba ért-e? Nyilván ő is tisztában van az AdBlock létezésével és zavarja a dolog. Hátha a büdös paraszt - mámint én - kiszűri a jópofa felugró, villogó animgif Viagra-reklámot! Node nehogy már a reklámozó (vagy az ő presszionálása miatt a honlap tulajdonosa) mondja meg, hogy én, mint felhasználó mit nézek!!! Örüljenek annak, hogy a sávszélességembe belerondítottak, nehogy már a reklámot kötelező legyen néznem! Ez alapján tiltsák be rendeletben, hogy csatornát váltsunk reklám esetén!
-
Stauffenberg
nagyúr
Senki nem tiltja meg, hogy blokkold a reklámokat. Ezt még bíróság is kimondta, pont erről szól a topikot indító hír.
Amibe belekötöttünk, az az érvelésed tartalma. Csúsztatást emlegetsz, miközben te próbálod félremagyarázni, hogy mit tartalmaz az internet előfizetésed díja és mit nem. Amikor előfizetsz, akkor csak az internet eléréséért fizetsz, aztán azt böngészed, amit mások előállítanak.
Azoknak a tartalmaknak az előállítása meg nincs ingyen. Például a topikot indító hír előállítása sem volt ingyen. Ezeket nem fedezi a Te internet előfizetésed havidíja.
Nem szükséges ilyen terjengősen félremagyarázni azt, hogy fizetni nem akarsz érte, de azt elvárod, hogy mások ingyen adják oda.
-
Polllen
nagyúr
Az issue viszont ott van, hogy a reklámot a tartalomszolgáltató teszi oda. Vagyis ő reklámmal együtt adja ingyen neked a tartalmat. Te meg eldöntheted, hogy kell vagy sem, álá a szűkös erőforrásod erre a tartalomra használod fel vagy másra.
Amúgy az adblock mellett a böngésző ugyanúgy meghívja a reklámot, csak nem jeleníti meg, nem?
-
Pötyi
őstag
válasz
#06658560 #72 üzenetére
Kedves! Nem úgy "zárja el", ahogy érted! Hanem úgy kell felfogni, nem tudod 100 %-ban arra használni a bizonyos dolgot, amire akarod, mert kéretlenül kapsz valamit mellé. Jelen esetben a reklámot, ami lopja a sávszélességet a hasznos információ elől.
De mondok egy másik példát, csak hogy szemléletesebb legyek! Van egy videokazettád, amin van egy véges szalagmennyiség. Mondjuk 240 perc. Már van rajta egy-két film, a számláló alapján maradt rajta 60 perc. Ez azt jelenti, hogy egy órát tudsz még rá felvenni. Node ha valamelyik kertévéből szeretnél rögzíteni a filmet, az tuti több lesz, mint egy óra, hiszen tizenöt percenként lesz benne öt perc reklám! Ha így veszed fel, a film vége garantáltan nem fog ráférni. Jobb gyártók, pld. a JVC, vagy a Panasonic gyártottak olyan videokészüléket, ami képes volt venni és értelmezni az adásba kevert PAUSE jelet. Nálunk szerencsésebb történelmi fejlődésű országban, pld. Németországban, USA-ban a reklámblokk előtt bele volt keverve a PAUSE jel az adásba, ami felfüggesztette a rögzítést. A reklámblokk végén jött a második, a PAUSE-t feloldó jel, akkor folytatódott a film rögzítése. Kapísi? Tehát úgy is lehet értelmezni ezt az egész kérdéskört, hogy van egy erőforrásod, hadd te döntsd el, hogy mire szeretnéd felhasználni. Hát kábé így "zárja el" a reklám előlem azt, amit meg akarok nézni.
-
újraregelt
tag
Bocs, nem olvasom el a hozzászólásokat, vegyétek úgy, hogy trollkodok...
Olyan körülmények közt, amikor először a yahoo, később a google ads szerverein át terjesztenek vírusokat a kedves bűnözők, miért ne lenne jogom megvédeni a gépemet az ilyen támadási felületektől is?
-
#06658560
törölt tag
Még soha nem láttam az általam rendelt pulóver tömegét feltüntetve a zacskón.
#71 Pötyi: Nem lingvisztika. A netes rádiót nem nézed, viszont megkapod mint adatot. Ha okosotthonod van, akkor a riasztáshoz nem nézed állandóan a kamerákat, termosztátokat, de megkapod az adatot. Stb. Valamint a reklám hol zárja el előled azt, amit nézni akarsz?
-
Pötyi
őstag
válasz
Stauffenberg #68 üzenetére
Mi??? Könyörgöm, hát mi a francért fizessek, ha nem azért, amit _én_ megnézni akarok? Nehogy már más mondja meg nekem, hogy mit nézzek meg a neten! Az, hogy minek van hívva, az csak lingvisztika! Ha én internet-előfizetéssel rendelkezem, az azt jelenti, hogy felcsatlakozhatok a netre - de ott azt nézek meg, amit én akarok!
-
Stauffenberg
nagyúr
Az internetszolgáltatónak az internethez való hozzáférésért fizetsz, nem a rajta fellelhető tartalmakért. Ugyanez van a televízióval is, ott sem azért fizetsz, hogy megnézhesd a Transformers 3-mat, hanem azért, hogy elérd XY csatornákat és oda kapcsolva azt kapod amit éppen sugároznak.
Ha úgy lenne, amit te mondasz, akkor ennek a fórumnak a tulajdonosa részt kellene kapjon a te internet havidíjadból.
-
Pötyi
őstag
Ne haragudj, de azért ez durva csúsztatás! Az autópályán azért fizetek, hogy eljussak A-ból B-be.* Ezzel szemben az útszéli étteremben megállni opcionális. Az internetelőfizetésnél pedig azért fizetek, hogy azt nézzek meg, amit én akarok. Csak és kizárólag azt. A reklámot nem akarom. Kértem? Nem. Akkor tehát mit keres a képernyőmön?
*(Hobbiból tyúkperekkel foglalkozó ügyvéd mondta, hogy 1970-es években a Zemberek által befizetett adóból építette a Kádár-kormány pld. az M7-es utat. Ez sajnos le van írva, nyomtatásban megjelent, visszakeresheted a napilapok mikrofilm-archivumából. A mi pénzünkből építették, nekünk. Egyszer már kifizettük. Most akkor miért kell újra fizessünk érte? Csak ez most nem az aktuális témához kapcsolódik...)
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
djculture #63 üzenetére
Nálam csak a Flash szokott kiakasztó lenni, de amióta a Youtube és a Vimeo is átállt HTML5 (H.264) alapú lejátszóra, azóta tiltva van Chrome-ban minden Flash tartalom. Ez már hónapok óta így megy és még nem volt szükségem rá, hogy visszakapcsoljam. Cserébe a vinnyogó, pörgő, forgó, ugráló Flash alapú
reklámokminden marhaság helyén csak egy szép puzzle ikon jelenik meg.Azt nem tudom, hogy ez reklámozói oldalról sikeres AV-nak számít-e (elvégre a reklámot meghívta a böngésző, csak megjeleníteni nem tudja), de a sima, nem villogó reklámokkal és egy sokkal gyorsabb böngészővel nekem boldog az életem.
-
djculture
félisten
Én sose használtam de rákényszerűltem kb fél éve. Mert már annyira kókány programozók csinálják ezeket a reklámokat hogy mindenfléle nem optimalizált parancsfájlokkal vannak telenyomva amik egy 4 magos gépet is képesek megfektetni.
Reklámok nem zavarnak de az hogy miatta egy jó működő gép fagy az már nonszensz.. -
bambano
titán
azt a részét nem fikázzuk szét, hogy az adblock komolyabb mennyiségű zsozsó esetén nem tiltja az általad tiltott reklámokat?
-
MrSealRD
veterán
Közvetve kényszerhelyzetben vagyok én ezt megértem... Viszont rajtatok csattan az ostor, mert az hirdetésnek sok értelme sem lesz mert akkor blokkolni fogják...
Engem amúgy nem zavarna alapvetően a mozgó, ilyen-olyan tartalom, de van két olyan módszer amitől ledobja az agyam az ékszíjat:
1. 100%-ra terheli a gépet. +hő + zaj +fogyasztás ... Ha nagyon bele akarok magyarázni akkor megkárosítanak azáltal, hogy többletfogyasztás keletkezik áramból. Miattuk...Amit én fizetek. Kicsit más kontextusba helyezném az akciót, és átnevezném a szereplőket akkor kb támadó jellegű kiberfenyegésnek is beállítható. (Mielőtt ebbe valaki belekötne, azért gondolja át.)2. Beugrik valami ordenáré nagy kép és takarja a tartalmat. Mindenképp felhasználói beavatkozás kell ahhoz, hogy az eredeti célomnak megfelelő tartalmat vissza tudjam szerezni.
Ha ezek nem lennének akkor nem lenne ekkora ellenállás...
-
-
Nem olyan egyszerű ez, néha becsúszik egy bugos banner, de általában jó. De ez csak akkor derül ki, amikor már fent van. A PH! meg nincs olyan pozícióban, hogy ő diktálhassa a feltételeket. Pl képzeld el, hogy az egyik nagy mobilszolgáltató sok nyüstölés után végre hirdet nálad, szerződtök, stb, aztán ad egy bannert, de felkerülés után pár nappal kiderül, hogy bugos. Ilyenkor hogy mondod, azt, hogy "jaaa, így mégsem kell"?
-
Narxis
nagyúr
"Ha jol tudom, Androidon es a tobbi platformon is tiltott az adblockerek hasznalata, es azt a Google es a tobbi ceg is durvan szankcionalja."
Androidnál annyi történt, hogy a Google Play-ből eltakarították az adblockereket, amúgy meg bárki telepítheti androidra is, nincs semmilyen szankció.
-
sztanozs
veterán
Bizonyos oldalak nem mennek flash nélkül - azért nem fogom ki-be kapcsolgatni.
Nekem bőven elég, ha az AB letiltogatja az erőforrás-éhes cuccokat. Nem erőgépem van otthon, néhány 100 MB RAM is számít. Melóhelyen meg leszedi a proxy a a hirdetések 80%-t, így AB nélkül sem látom a hirdetések nagy részét. -
Fiery
veterán
Ha a reklamok blokkolasa olyan mereteket olt, hogy mar nem tudnak az ingyenes online portalok megelni, akkor megoldas lehet (talan...), ha app formaba koltoznek at. Tehat nem a webes feluleten at lehetne olvasni a PH/MA/stb-t, hanem egy mobilos appon keresztul. Ha jol tudom, Androidon es a tobbi platformon is tiltott az adblockerek hasznalata, es azt a Google es a tobbi ceg is durvan szankcionalja. Raadasul, akkor a lapbol lehetne csinalni ingyenes verziot (reklamokkal), ill. lehetne elofizetesi dijat szedni a reklam mentessegert. Az egyeduli problema ugye azzal van, hogy az Androidon az ingyenes appokat is törik es kalozkodjak
Erre az lehetne a megoldas, ha az app a tartalomba is szurna be reklamokat, akkor nehezebb dolga lenne a kalozoknak. Mondjuk ez az adblockerek ellen is mukodokepes modell lehet a hagyomanyos webes lapnal...
-
"én az érdemi tartalommért fizetem az internetelőfizetésemet, nem pedig a reklámért"
Ez nem kicsit erőltetett. Az internetszolgáltatótól nem tartalmat kapsz, hanem internetelérést, benne van a nevében. Internet != tartalom. Az autópálya matricával se jár ingyen ebéd a pálya melletti éttermekben.
-
cinemazealot
addikt
Nem olyan régen (amíg még élt) láttam a BTel oldalán egy olyan szolgáltatást (xprime), aminek révén akár ingyen is lehet internet előfizetésed, ha vállalod, hogy rendszeres időközönként megnézel néhány kötelező reklámot. Függetlenül a BTel szomorú történetétől, nem tudom, volt-e sikere ennek a kezdeményezésnek, de ott megértem, ha a sávszélességet reklám továbbítására használják. Elvégre az a deal része volt.
-
r3dsnake
nagyúr
Nem merészkednék netre adblock nélkül, ez az első lépés bármilyen gép böngészője elé ülök le. Vannak viszont oldalak (pl. gamestar), ahol olyan durván nyomatják a fullscreen, tartalmat takaró reklámokat, hogy még az adblockot is kikerüli.
-
-=MrLF=-
senior tag
Köszi ez új volt.
2.13 A Szolgáltatásban megjelenített hirdetéseket és a látogatottság auditálását a Felhasználó nem blokkolhatja, ehhez segítséget nem kérhet és nem adhat a Felhasználói Tartalomban.
A fentit úgysem tudják ellenőrizni, én a helyükben lecserélném ezt a pontot valami hasonlóra lehet több haszna lenne.
"Kérjük a felhasználókat támogassák azzal az oldal fennmaradását, hogy a lapcsalád oldalain letiltják a script és reklámszűrőket."
A normálisabb felhasználók maguktól így tesznek úgy is szerintem.
-
aprokaroka87
nagyúr
válasz
cinemazealot #32 üzenetére
én is jártam igy
szegénykém majdnem földhöz vágta -
Pötyi
őstag
Pár évvel ezelőtt már volt egyszer ez a felháborodás, akkor még azt is felhoztuk érvnek, hogy én az érdemi tartalommért fizetem az internetelőfizetésemet, nem pedig a reklámért. Tehát ha hozzám eljön a reklám (csak látni nem látom, mert nálam, a kliensonldalon kigyomlálja az AdBlock) az énáltalam fizetett vonalon, akkor engem már kapásból kár ér, mert csökken a hasznos sávszélességem.
-
freeapro
senior tag
Néha kikapcsolom az adblockert és elszörnyedek, 88 ugráló figyelemelvonó agreszív reklám ugrik a képembe, annyira idegesítő, hogy még olvasni se lehet tőlük. Ha ezért blokkolják a hozzáférést akkor köszi viszlát nem olvasom őket.
-
cinemazealot
addikt
válasz
aprokaroka87 #29 üzenetére
Nemrég továbbadtam a droidos táblagépemet egy kedves ismerősömnek, aki még csak ismerkedik a mobil eszközökkel. 1-2 nap sem telt bele és ijedten hívott, mert "vírusos lett a táblagép, ezt az általa feltelepített játékprogramban felbukkanó figyelmeztető ablak mondta neki...". Tessék, kulturált, jó szándékú reklám az ártatlan felhasználónak.
-
8th
addikt
válasz
#06658560 #20 üzenetére
Az oké de a itt nem tolnak és soha nem is toltak az ember arcába kéretlenül két három vagy még több! random előugráló villogó sípoló mindent kitakaró reklámot 2005év vége óta látogatom az oldalt 2007óta napi szinten itt rontom a levegőt de ilyennel még sosem találkoztam, míg máshol...
-
Stauffenberg
nagyúr
A helyzet megoldására egyetlen lehetőség van: A sajtónak át kell alakulnia szeretetszolgálattá vagy állam által fenntartott propagandagépezetté.
A print népszerűsége folyamatosan csökken, de már azt sem lehet reklámok nélkül, pusztán előfizetési díjakból fenntartani. De az emberek már előfizetni sem akarnak, ha van ingyenes. Az online (néhány kivételtél eltekintve, pl: politikai, üzleti hírportálok) szinte kizárólag csak ingyenesen hozzáférhető, reklámokkal telehányt módon tudja kitermelni a béreket és működési költségeket. De az emberek reklámokat nézni sem akarnak.
Szóval sem előfizetni, sem reklámokat elviselni nem óhajt a közönség. Ott van még az adományozós módszer, de az meglehetősen kiszámíthatatlan, lehet egyik hónapban van mit enni, a következőben meg nincs.
Tehát felesleges a nyűglődés, legyen a sajtó szeretetszolgálat, amiben az újságírók fizetik azt, hogy írhassanak. Aki meg elég simulékony, mehet az állami médiához is!
Probléma megoldva. Szívesen!
-
aprokaroka87
nagyúr
Azért az ilyen "virusod van" vagy "nyertéé 1 ájfont" reklámok inkább visszataszitóak.
-
Narxis
nagyúr
Az adblock készítői lehetőséget adnak a kivételek hozzáadására. Innentől kezdve ők megtették amit lehet. Az adblock-ot törvényesen tiltani meg lehetetlen. Az a baj, hogy konkrét számok sincsenek, hogy milyen és mekkora bevételtől "esnek el" az oldalak.
Tehát ez az egész adblock mizéria nagyon homályos. A tartalomkészítők támadják, a userek használják, a fejlesztők pedig védik a munkájukat.
-
proci985
MODERÁTOR
nekem anno 2003-2004 kornyeken volt adblockom, aztan par evig nem. par hete raktam ujra.
a kozvetlen ok az volt, hogy valami flash reklam mar megint az osszes tabbal befagyasztotta a firefoxot, illetve ugy lattam, hogy megint terjed az utalatos automata hangos animalt teljeskepernyos mozgalom, ami egyszer mar 2004 korul kipusztult. pont amiatt, mert az userek reflexbol zartak a hirdeteseket (az oldallal egyutt). illetve sikerult szocializalni a netezoket arra, hogy _barmi_ ami mozog, arra nem reagalunk (fun fact: errol ugy emlekszem kutatasi eredmenyeket is lattam).
10 ev, es megint ugyanott vagyunk.
namost ennek persze a kulturaltan hirdeto lapok latjak a karat.
saelin: konkretan az index es a 444 is gyilkolta nalam a bongeszot, szoval meg csak nem is ismeretlen hatteru oldalakrol beszelunk.
-
Dezsike
tag
Szedd le vagy tiltsd le a Flasht, máris sokkal elviselhetőbb lesz minden AdBlock nélkül is annak ellenére, hogy a szöveges hírdetések és az egyszerű kép bannerek maradnak - nem mellesleg a gépet se fogja meg, a legtöbb "lassú a gépem" panaszra a Flash kiírtása jelentette a megoldást.
-
MrSealRD
veterán
Igazad van. Ez amolyan kollektív büntetés a kevésbé rosszaknak is... De te személyesen érintett vagy. Az lett volna meglepő ha nem ezt mondod. Valahol egyébként Parci említette, hogy egy bizonyos ponton nincs befolyásotok a reklámra. Tehát ha kaptok egy fos flash tartalmat akkor nem módosíthatjátok. Azt kell kirakni...Ez némileg ellentmond a nem zavaró megélhetésnek.
-
#06658560
törölt tag
válasz
dragon1993 #1 üzenetére
A PH is megszabja.
-
saelin
veterán
Nem használok blokkolót, inkább igyekszem kerülni az olyan oldalakat, amiken agresszív reklámok jelennek meg, ilyen a képembe ugrik, pörög, netán zenél, de pusztán a flash és az egyéb videó hirdetések is. Ezek undorítóak és sokszor használhatatlanná teszik az oldalt, az ember kattintana egy linkre és erre 4-5 ablak ugrik az arcába... Az ilyen oldalak nyugodtan éhen dögölhetnek!
Az meg hogy fizetőssé válnának a híroldalak szerintem nagy hülyeség lenne. Nem keresek annyit, hogy még erre is költsek - persze attól függ, hogy mennyit is kellene fizetnem -, úgyhogy olyan megoldásokhoz folyamodnék, ahol ingyenesen tudom ugyan azt a hírt olvasni (hír warez?
). Teljesen fizetős oldalakat nem tudok elképzelni, csak olyanokat, ahol bizonyos funkciók az előfizetéshez kötődhetnek. Pl kommentelés, valamilyen formázási lehetőség(ek), bónusz cikkek stb. Mondjuk ez is felvet pár kérdést, egyszerőbb, ha az oldal normálisan tálalja a reklámokat és nem akarja az emberekre erőszakolni.
(#15) Taranti
"... akkor átlapozok rajta és ennyi. Vagy elolvasom. Ennyiből enyém a döntés szabadsága."
Az meg a másik, hogy a bevételen kívül semmi értelme nincs a reklámoknak (kivétel talán a társadalmi, ebből van is egy kedvencem). Életemben egy terméket nem vettem meg úgy, hogy előtte egy reklámban megtetszett és utána mentem a boltba megvenni... A reklámok x százaléka nem éri el a célját, felesleges, hulladék, pénzkidobás. -
cinemazealot
addikt
Egészen addig, amíg a reklámo(zó)k sokszor annyira pofátlanok, hogy komplett videostream-et töltetnek le velem, miközben attól hangos a magyar valóság, hogy az internetet így meg úgy akarják megadóztatni a felhasznált adatforgalom függvényében, miközben még anélkül is viccbe illő a magyar forgalmi díjas internet díjszabása, addig igenis élek a lehetőséggel és blokkolom ezeket a tartalmakat. Sokszor olyan Flash, HTML5, animált GIF, JS meg még ki tudja milyen animációk is megjelennek az érdemi tartalom mellett (sokszor fölött), hogy az egyébként munkára is tökéletesen alkalmas 8 éves Centrino Duo laptopom (bocsánatot kérek, de ebben még van vas, nem úgy mint az ma kapható műanyag sz@rok) kardjába dől. A reklámok kedvéért vásároljak új gépet és nagyobb internet csomagot!? Ne vicceljünk már!
Változtassanak a módin és vegyék figyelembe a fentieket. Akkor talán majd kikapcsolom az AdBlock-ot.
-
Egy ingyenes tartalomszolgáltatónak nincs más bevételi forrása, csak a reklám, szóval abszolút reális, hogy eltűnhetnek az ingyenes oldalak. Az oké, hogy utáljuk a layeres, felugró, villogó, ultragiga méretű, cpu-terhelő, tracking sütis, stb bannereket, s ezekre adblock a megoldás. De a legtöbben mindent blokkolnak, s ezzel pont azok az oldalak szívják meg, amelyek normális, nem zavaró bannerekből próbálnak megélni.
-
Taranti
senior tag
"ingyenes online magazinok" - na igen, azt kéne végre eldönteni, mi a különbség az ingyenes online és a kéretlen reklám között. Ha egy kinyomtatott újságot megveszek (tehát pénzért!) abban is vannak reklámok, aztán vagy "célt ér" vagy nem.
Szvsz inkább a felugráló ablakokkal lehet gond. Azok bezárogatása idegesítő lehet egy idő után, főként ha nem a háttérben nyílnak meg. Ha a szövegfolyamba beillesztett reklámról van szó, és nem megkerülhetetlen(ül szemtelen) a a beágyazás módja, akkor átlapozok rajta és ennyi. Vagy elolvasom. Ennyiből enyém a döntés szabadsága.
A white list nem teljesen egyértelmű számomra, úgy vélem, attól még tilthatom, hogy a program engedélyezi... Mindenesetre, aki valamilyen adblockert- használ, az talán nem véletlenül teszi. A Facebook-történet analógiájára (kimegyek az utcára a fényképemmel...) lehet beszélni arról is, hogy a hazafelé 2km-es utamon 8-szor állítottak meg, hogy ezt vegyek-azt vegyek...
-
-
babkukta
senior tag
én is használom, soha többé reklámok!!!
Ahol kiírja ezt a tiltsa le az AdBlock izét, onnan el is lépek. Untam már az állandóan megjelenő idegesítő reklámokat, főleg a youtube videók előtt. Teljesen jogos a bíróság állásfoglalása, aki kíváncsi rá, az nézi, aki nem, az nem
-
Narxis
nagyúr
Lehet itt vitatkozni, hogy mennyire etikus az adblock használata azonban tegyük már fel a kérdést, hogy szükség van-e rá?
Igen. Innentől kezdve pedig csak fingreszelés minden egyéb sírás. Nyilván aki nagyon lelkiismeretes az legalább a kedvenceit a kivételek közé teszi ha nem pofátlan módon tolja az ember arcába a reklámot az adott oldal vagy oldalak.
Sajnos oda jutottunk, hogy az adblock néhány honlapnál kifejezetten szükséges, némelyiknél felugró reklám animációk vannak egy akkora x-el a sarkában amihez még néha nekem is nagyító kellett. Az azért különösen vicces, hogy ebből a bírósági döntésből egyesek már az ingyenes oldalak halálát vizionálják.
-
-=MrLF=-
senior tag
Nálam állandó a noscript+adblock védelem, persze a kedvenc oldalaimon hagyom futni ezeket hátha segít az adott oldal fennmaradásában. Sőt még a reklámokra is rászoktam kattintgatni elvileg az is ér valami pluszt nekik.
-
Ghoosty
őstag
Én ésszel adblokkolok. A kedvenc oldalaimon és ahol nincs durva reklám, ott ki van kapcsolva. (Mint pl a PH lapcsalád.) Ha valahogy bekerült mégis valami zavaró, akkor "bünti" van az oldalnak és 1 hónapra visszakapcsolom. Fél-egy éve történt itt utoljára ilyesmi, valami ideugrált a képembe.
-
barii86
tag
Az allam megint hozott egy elso hallasra jo, amugy pedig karos dontest. Kozbeavatkozas. Es valoban versenyt korlatozo
-
Kékes525
félisten
Egyetértek a döntéssel. A reklámblokkolók fontos feladatot látnak el.
-
#81187072
törölt tag
"ahogy kialakul a reklámvakság, úgy kénytelenek a tartalomszolgáltatók egyre agresszívabb és zavaróbb hirdetéseket helyezni az oldalaikra"
Akartam írni, hogy ez halandzsa, de óriási mennyiségű ember valóban csak a legprimitívebb, legostobább, harsány szarokra figyel oda amúgy is - műsorból, alkotásból, szövegből is azt fogyasztja, úgyhogy végső soron igaz. És ahogy az ilyenek ellen is védekezhetsz távolmaradással, nagyon helyes, hogy a nekik szóló reklámok ellen is lehet védekezni. A piac meg majd kitalál valami mást, én fizetek bizonyos online tartalmakért ma is (folyóirat, újság, nem pornó).
-
dabadab
titán
Mondjuk a döntés abból a szempontból érdektelen, hogy a gyakorlatot nem változtatja meg: eddig se nagyon volt olyan, aki azért ne használt volna adblockot, mert attól tartott, hogy törvénybe ütközik a használata.
Az meg mondjuk egy nagyon szomorú történet, hogy mi vezetett ahhoz, hogy mostanában egy új böngésző telepítésének fontos lépése az adblock installálása.
-
atike
nagyúr
.....velem van a baj...? Részemről nem használok ilyesmit és szükségét sem érzem....
-
macman507
aktív tag
Hulljon a férgese!
uBlock Origin-t használok, azt mondják jobb több szempontból mint az adblock, és úgy tűnik tényleg az
-
Dominó85
addikt
Nagyon helyes a döntés. Elég megnézni a nemzetisport.hu oldalon mennyi kéretlen reklámot tolnak az emberek képébe. Aki olyan, hogy elvből utálja a reklámokat, annak igenis joga van azokat letiltani a picslibe a képernyőjéről. Nem mellesleg a sok reklám mögött rengeteg vírusforrás is lappang. Szóval bekussolhat mind a google, mind ez a sok reklámos buzeráns.
-
dragon1993
őstag
Elég furcsa lenne, ha megszabnák milyen plugint használhatok.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AKCIÓ - 122 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (48 hónap garancia!)
- BESZÁMÍTÁS! MSI SUPRIM X RTX 4080 16GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U7310 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- DELL Universal Dock D6000 docking station (452-BCYH) (DisplayLink)
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i7 4790 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest