Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz Kasya #153 üzenetére

    Tetszik a fejtegetésed ezért reagálnék rá:

    - A vasarloi kort biztosnak kezelik, ahogy a piaci részarányt is. Ehhez kell társulnia, hogy növekvő bevételt realizáljanak. Ez csak áremeléssel oldhato meg.

    Piacelemzésekből látszik, hogy a mobiltelefon piac telítődött és az össz eladások nem növelhetők, csak a másik kárára lehet már terjeszkedni. Az lehet érdekes, hogy milyen a vásárlói szegmens kereszt ár rugalmassága és ez alapján lehet próbálkozni az árazás optimalizálásával.
    Azt viszont nem tudhatjuk, hogy a piaci részarányt mennyire kezelik biztosnak.

    - Az okostelefonok koruli felhajtas egyre novekvo. Ma mar a tizen eves korosztaly is a felsokategorias termekeket szeretne birtokolni.

    Ez egy nagyon érdekes téma, sőt mondhatni családi és nevelési kérdés egyben. A tizenévesek ugye önmagukban nem tudnak keresletet teremteni lévén nincsen jövedelmük. Az viszont egy másik érdekes szociológiai vonal, hogy családon belül hol mennyi tekintélye maradt még a szülőnek és milyen a gyerek érdekérvényesítő képessége, amivel a szülőn keresztül már mint piaci kereslet jelenhet meg. Ennek kibeszélése viszont több órás téma... :)

    - A verseny egyre nagyobb. Tobb fejlesztesre van szukseg es gyrosabban, ami a korabbinal nagyobb beruhazassal jar.
    Ez igaz, míg mellette ott van az az ellentmondásos helyzet, amit a gyártók saját magukra húztak: lerövidítették a termék életciklusokat, amit a gyors fejlesztések tudtak táplálni. Most viszont ezen stratégia az egész piacra kezd visszaütni, mert hiába van meg az igény a tovább fejlesztésre, igazi innováció az utóbbi években már nincsen. Főleg az értelmes és hasznos innováció nagyon kevés.

    - A vezeto cegek kozotti rivalizalas. Az Apple is tud enyhen novekvo bevetelt produkalni emelkedo arak mellett. Ezt latva nyilvan mas gyartok is csinalnak szamitasokat es kihasznaljak a lehetosegeket.

    Az apple helyzete viszont elég speciális. A külön rendszere miatt csak részben helyettesíthető más termékkel, nem lehet egy az egyben konkurens helyettesítő terméket neki definiálni. Llegalábbis a felhasználói tábora így érzi és ezért ragaszkodnak hozzá. Ellenben az ugyan nem publikált eladási számok ellenére az utóbbi 2 hónapban a beszállítói infók alapján látszik, hogy keményen csökkennek az iphone eladások, sőt olyan mértékben csalódást kelt, hogy egész beszállítói hálózatnak aggódnia kell a fennmaradásáért.
    Tervez azért van az apple-nek, mert bőven nem csak az iphone-ból él, azt pedig tisztán látják, hogy a jövő fejős tehene azok a felső és egyéb online szolgáltatások, amik előfizetős jelleggel tudnak működni és azok eredménye nem függenek a készülék értékesítéstől.

  • <Lacy85>

    addikt

    válasz Kasya #153 üzenetére

    "Amugy vicces szitu lenne, ha a Samsungok az 5-6 évvel ezelotti arakon mozognanak. Az S10 kerulne majd 180 ezerbe, az Iphone meg 500 ezerbe."

    Ha megjelenés után tudsz várni egy szűk fél évet, akkor viszont hasonló a szitu. :D
    P20 - 150 ezer
    P20 Pro - 190 ezer
    S9 - 200 ezer

    Az iPhone meg 1 évig fixen 400-440 ezer.

Új hozzászólás Aktív témák