Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz Kasya #153 üzenetére

    Tetszik a fejtegetésed ezért reagálnék rá:

    - A vasarloi kort biztosnak kezelik, ahogy a piaci részarányt is. Ehhez kell társulnia, hogy növekvő bevételt realizáljanak. Ez csak áremeléssel oldhato meg.

    Piacelemzésekből látszik, hogy a mobiltelefon piac telítődött és az össz eladások nem növelhetők, csak a másik kárára lehet már terjeszkedni. Az lehet érdekes, hogy milyen a vásárlói szegmens kereszt ár rugalmassága és ez alapján lehet próbálkozni az árazás optimalizálásával.
    Azt viszont nem tudhatjuk, hogy a piaci részarányt mennyire kezelik biztosnak.

    - Az okostelefonok koruli felhajtas egyre novekvo. Ma mar a tizen eves korosztaly is a felsokategorias termekeket szeretne birtokolni.

    Ez egy nagyon érdekes téma, sőt mondhatni családi és nevelési kérdés egyben. A tizenévesek ugye önmagukban nem tudnak keresletet teremteni lévén nincsen jövedelmük. Az viszont egy másik érdekes szociológiai vonal, hogy családon belül hol mennyi tekintélye maradt még a szülőnek és milyen a gyerek érdekérvényesítő képessége, amivel a szülőn keresztül már mint piaci kereslet jelenhet meg. Ennek kibeszélése viszont több órás téma... :)

    - A verseny egyre nagyobb. Tobb fejlesztesre van szukseg es gyrosabban, ami a korabbinal nagyobb beruhazassal jar.
    Ez igaz, míg mellette ott van az az ellentmondásos helyzet, amit a gyártók saját magukra húztak: lerövidítették a termék életciklusokat, amit a gyors fejlesztések tudtak táplálni. Most viszont ezen stratégia az egész piacra kezd visszaütni, mert hiába van meg az igény a tovább fejlesztésre, igazi innováció az utóbbi években már nincsen. Főleg az értelmes és hasznos innováció nagyon kevés.

    - A vezeto cegek kozotti rivalizalas. Az Apple is tud enyhen novekvo bevetelt produkalni emelkedo arak mellett. Ezt latva nyilvan mas gyartok is csinalnak szamitasokat es kihasznaljak a lehetosegeket.

    Az apple helyzete viszont elég speciális. A külön rendszere miatt csak részben helyettesíthető más termékkel, nem lehet egy az egyben konkurens helyettesítő terméket neki definiálni. Llegalábbis a felhasználói tábora így érzi és ezért ragaszkodnak hozzá. Ellenben az ugyan nem publikált eladási számok ellenére az utóbbi 2 hónapban a beszállítói infók alapján látszik, hogy keményen csökkennek az iphone eladások, sőt olyan mértékben csalódást kelt, hogy egész beszállítói hálózatnak aggódnia kell a fennmaradásáért.
    Tervez azért van az apple-nek, mert bőven nem csak az iphone-ból él, azt pedig tisztán látják, hogy a jövő fejős tehene azok a felső és egyéb online szolgáltatások, amik előfizetős jelleggel tudnak működni és azok eredménye nem függenek a készülék értékesítéstől.

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz enginev3.0 #141 üzenetére

    Egyetértek. Ami a telón vagy sd kártyán van az mind bármikor elveszhet, elromolhat stb... Ami értékes adat, fénykép, videó azt úgyis biztonsági másolatot célszerű beállítani valahova a felhőbe, amit elég ha amikor wi-fin van a teló megcsinál.
    Egyedül az ideiglenes cserélődő zenéknek kell a tárhely, de komolyan ki a tököm fog telefonon 300 GB zenét tárolni? Még wav-ban is elmebeteg mennyiség, nem hogy flac vagy mp3-ban.

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz samu74 #136 üzenetére

    Köszi!
    Úgy látszik a Dél-Kóreaiak tényleg elég tech freak-ek ehhez. :)

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz Dare2Live #124 üzenetére

    A magukat prémiumnak tituláló márkák felára manapság egyre kevésbé elfogadható és a piac is egyre kevésbé fogadja el, nem véletlen írod azt amit igazol, hogy szinte minden hw csatornán írják mennyire törnek előre a huawei és xiaomi eladásai.
    Azzal is egyetértek, hogy 2018-ban a legjobb vétel a mi 8 volt. Igaz tudásban, szolgáltatásban és komplettségben, azért nem feleltethető meg egy s9-nek, míg sebességben igen.

    Nekem is örömömre szolgálna, ha leesne a mobil gyártóknak, hogy kicsit elszállt a marketing budget és annak kitermeléséhez túl magas eladási árak kellenek. Sőt néha haszontalannak tűnő drága megoldásokat kényszerítenek ránk sallangként, ami szintén felfelé hajtja az árat. Viszont ne felejtsük el, hogy a fejlesztési költségeket az innovációt vezető cégek viselik.

    A kínaiaknak szintén felróható több probléma:
    egyrészt a huawei már egyáltalán nem jó árú készülék (sajnos), így ma számomra a huawei vs samsung választásban az utóbbi a nyerő mivel az áruk nagyjából azonos lett.
    Másrészt a kínai cégek rendszeresen lopják és másolják a technológiákat, ami miatt brutális fejlesztési költségeket takarítanak meg illegálisan. Mondhatni aki ezeket veszi, az támogatja ezen eljárás sikerét és tovább ösztönzi. Nem véletlen vannak botrányok a huawei amerikai vezetése kapcsán a világsajtóban (ennek persze van a kémkedésen kívül más aspektusa is, de az nem ide tartozik).
    Harmadrészt a nagy kínai cégek komoly állami és párt hátszelet élveznek, ami erősen támogatja az exportot és a piacok elárasztását és még sok mást is.

    Mondhatni tehát, hogy nem pont ugyanazon szabályok szerint versenyeznek egymással az egyes országok termékei.

    Összességében félre ne érts értem amit írsz és egyet is értek vele, csak azt kívántam részletezni, hogy azért árnyaltabb a kép mint csak az árak összevetése.

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz samu74 #120 üzenetére

    Csak statisztikai érdeklődésem tágítása érdekében kérhetnék egy pontos forrásmegjelölést, hátha jobb piaci képet kaphatunk? :U

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz ZavaBalazs #119 üzenetére

    Az simán lehet. Októberber viszont akkor is 200k lesz, akinek meg olyan fontos, hogy early bird legyen, az fizessen érte, mint már megszokhatta az elmúlt 10 évben. :)

  • sebgutkopf

    őstag

    Látom mindenki ki van akadva az árakon és a kevés újításon. Szintén azon szkeptikusok közé tartozom, akik megkérdőjelezik, hogy ez elég-e ráadásul az extra magas árakba az apple bicskája is beltörni látszik, akkor a samunak miért sikerülne?

    Viszont lehet más szemmel is nézni a kínálatot, amivel életképes is lehet a sorozat.

    Vegyük a lite és az alap S10-et. A lite az hiánypótló, mert ilyen áron samunál csúcs hw rég nem volt. Az alap 6/128-as s10 pedig az s9 szellemi folytatási egy árfolyammal és inflációval korrigált áron. Az s9 nyitott 280-on, ez pedig 295, akinek van 280 telóra annak 295 is és csak nem lépi át a lélektani 300k határt és az s9-hez képest a tárhely csak a duplája lett és a ram is 1,5x annyi. Ez a két modell fogja adni az eladások túlnyomó többségét, amihez még csatlakozhat az alap s10+ (legkisebb ram - tár verzióban), ami szintén nincs olyan messze az s9+ tól.

    Ezek mellett ott vannak a brutál drága nagy memóriás és tárhelyes modellek. Ezek inkább kirakat modellek, mint valós keresletet fednének le. De kiadják alibiből, hogy megmutassa a sami ilyet is tudunk, mert ugye 2018-ban azért ekézte őket a sajtó, hogy a kínaiak ennyi meg annyi ramot raknak a telókba és milye nagy tárhelyek is elérhetőek. Ezt hiányolták a tesztelők, hogy legyen sok ram (akár értelmetelnül is), akkor tessék van választék, fizetsd meg. Csak ciki volt, hogy a porsche huawei nagyobb számokat tudott mutatni, így van valami vele szemben.
    Azzal pedig nem kell törődni, hogy a 12gb/1Tb-os modellből világ szinten 25 db-ot adnak el, mert nem is akarja a samu, mivel ez alibi termék a sajtó szájának betömésére.

    Törődjön mindenki az alap verziókkal, amik az előző generációs készülékek utódjai lehetnek. Szokás szerint pedig a nyitó ár az nyitó ár, fél évvel később az s10 (az értelmes 6/128) is megvehető lesz 200k-ért akár MM-ban, míg a lite még olcsóbban.

    Így azért annyira már nem tragikus.

    Engem inkább 3 dolog zavar:
    - kamera lyuk
    - lite verzióban nincs kijelző alatti ujjlenyomat - nálam ez deal breaker
    - már a sima s10 is baromi nagy, nekem méretre és súlyra a lite kéne.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés