- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Honor Magic7 Pro - kifinomult, költséges képalkotás
- One mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- 200 megapixeles zoomkamerát sem kap az S26 Ultra?
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Friss koncepciót hoz a Nothing Phone (3)
Új hozzászólás Aktív témák
-
atus72
őstag
Na akkor márcsak megint 3 évet kell kivárni
-
Legyen úgy
-
blackcoffee
csendes tag
válasz
energy4ever #23 üzenetére
"Mellesleg nagyon nincsen meg itt az ideje az elektromos jarmuvek elterjedesenek, ameddig szeneromuvek dolgoznak az aramert."
Csak nagyon nem mindegy hogy egy szeneromu szennyez valahol telepulesektol tavol, ahol modern technologiakkal lehet szurni a kibocsatasokat egy kozponti helyen vagy 10-20 eves autok pufogik a fekete fustot a varosokban. Kepzelj el olyan varosokat ahol majdnem nullara csokkenne a autok okozta legszennyezodes es a zaj.
Meg aramot elo lehet allitani nap, szel vagy nuklearis energiabol is, mig benzint csak koolajbol.
-
koby11h
őstag
Csak megéljem mire megjelenik a piacon megfizethető áron...
-
D.Tibor
csendes tag
Ha jól emlékszem Nemo kapitány Nautilusa is a tengervízből állított elő elektromos energiát.Egyébként Jules Verne a XX.-dik század több találmányát is előre megjósolta.
-
hyperspace
őstag
Én is csak gonoszkodni tudok, mert nem vagyok elég okos, hogy érdemben hozzászóljak.
"a tengervízben található anyagokból állítható össze" - olajból, műanyagból, és halakból?
X+1-edik csoda akku.
-
Az olajlobbi meg a gyikemberek miatt ugysem lesz meg erdemi elorelepes
-
hemaka
nagyúr
Remelem azert megelem, hohy lesz is egyszer ezekbol a beharangozott uj akkukbol valami
-
llax
senior tag
válasz
Komplikato #36 üzenetére
A szuperkondik fajlagos kapacitása (/tömeg, /térfogat) sokkal alacsonyabb és sokkal drágább is, mint a Li-* akkuk. Az önkisülése is nagyobb.
Ugyanakkor (nagyon) sokkal gyorsabban tölthető, sokkal gyorsabban kisüthető, mindez sokkal kisebb veszteségekkel, mint a Li-* akkuknál.Tehát vannak előnyei és hátrányai, sőt igazából annyi a közös bennük, hogy mindkettőben energiát lehet tárolni és mindkettő a 21. században kezdett terjedni (de egyik sem friss fejlesztés...). Az egy másik világ. Közvetlenül akku helyett sok helyen nem használható.
Hibrid járműben 1-2x-i fékezés energiáját hatékonyan eltárolni (kisebb veszteséggel, mint Li-* akkunál), majd gyorsításnál visszaadni jó lehet, értelmes elektromos hatótávot vele elérni emberi áron nem lehet.
-
Reggie0
félisten
válasz
Komplikato #36 üzenetére
Attol fugg milyen gyakran hasznalod. Azert nem sul ki olyan gyorsan, mondjuk 7-30 nap alatt, tipustol fuggoen. Ha hasznalod es toltogeted akkor nem gond.
-
Komplikato
veterán
válasz
secretgarden #13 üzenetére
Mindeközben a Lamborghini új hybrid sportkocsijában, meg egy most bevezetésre kerülő elektromos motorban szuperkapacitort használnak majd, amiről sokan tudni vélik, hogy nem lehet aku helyett használni, mert elveszti a töltését hamarabb. Ezek szerint még sem?
-
válasz
energy4ever #23 üzenetére
Szénerőművek?
Magyarországon a paksi atomerőmű adja az energiaellátás nagy részét, a Mátra szénerőmű kiváltásán meg dolgoznak, ha láttad Handrás utolsó előtte videóját, ahol a Paks mellett megépült naperőműfarmot mutatta be.
-
Reggie0
félisten
válasz
energy4ever #23 üzenetére
De legalabb nem a varosban szennyez, ahol tudorakot lehet kapni tole, es sokkal hatekonyabb fustgaz szuresre ad lehetoseget, mint a jarmuvek reszecskeszuroi es katalizatorai.
(#27) csicso82: Akkut fejleszteni nem egy egyszeru dolog. Amugy konnyu kritizalni a sebesseget, de tessek elmenni kutatni, nem a hiszti segit, hanem ha hozzateszel valamit.
-
troviko
senior tag
Azt nem, de egész jó ötlet lenne összeszedni, hogy az elmúlt 20 évben hány ilyen cikk jelent meg...
Mert kb. azóta olvasok ilyen cikkeket havonta, két hetente, aztán valahogy még mindig ugyan ott tart technológiai értelemben az akkuipar, ahol akkor, max annyi változott, hogy duplázódott az energiasűrűség. 20 év alatt ez azért elég csekély fejlődés. -
llax
senior tag
"A lítiumos akku történetét nem ismertem."
Nagyon dióhéjban: '73-ban kezdődött. 1,5 évtized labor, majd a japánok, élen a Sony-val kereskedelmi terméket csináltak belőle, közel egy évtized alatt alkalmas és elég olcsó lett a kommersz cuccokba, nagyjából az ezredfordulón kezdett el (majdnem) mindent leváltani.
Aki itt 15-évezik, az nem veszi figyelembe, hogy 15 évvel ezelőttig is bő 30 éven át fejlődött... -
llax
senior tag
"Most megint beindulnak az álomgyárak?"
Igen, csak azzal a különbséggel, hogy már nem egyetemi és egyéb, (nagyrészt) közpénzekből finanszírozott laborokban, hanem erősen profitorientált cégeknél. Ilyen helyzetben már nagyobb az esélye, hogy (ha nem ebből, de valamelyik újabb fejlesztésből) sorozatgyártásba kerüljön valami.
Egyébként a Li akku is ilyen álom volt több évtizedig. Az elv rég ismert volt, az olcsó tömeggyárthatóság még nem.
-
llax
senior tag
Li-ion akkuknál az alatt a 15 év alatt több, mint duplájára nőtt a kapacitás/tömeg, kapacitás/térfogat arány és ennél is többet javult a kapacitás/ár aránya. A kifejlesztésük óta többszörös a javulás... Ez a javulás folyamatos, még odébb van az a határ, ahol már a kémia és fizika közbeszól. Minimum egy további duplázás (de inkább több), addig másnak kevés esélye van mellette.
Kicsit olyan ez, mint a chip-ek csíkszélessége és a számítási teljesítmény/fogyastás aránya. Az alapanyag továbbra is szilícium, a csíkszélesség csökkentés előnyei ismertek, mégsem ugranak át több lépcsőt, mivel ahhoz nem csak gyártó gépeket kell fejleszteni, hanem egyéb gyártástechnológiai változtatásokra is szükség van. Ezek fejlesztése és a gazdaságos tömeggyártásba átvitele időigényes. Jelenleg ilyen úton jár a Li alapú akkutechnológia is. Egye-egy újabb gyártósor építésénél, régi cseréjénél/felújításánál mindig van némi upgrade a gyártott akku paramétereiben is.
Jelenleg az a probléma a sok laborban létező "csodaakkukkal", hogy tömeggyártásban (eleinte biztosan) nem lenne olyan szuper és a gazdaságos gyárthatóság elérése is időigényes (első perctől vagy jobbnak, vagy olcsóbbnak kellene lennie, mint a Li-*). Senki nem akar több év veszteséget bevállalni egy alapvetően (legtöbb célra) jól használható, gazdaságosan és nagy tömegben gyártható, továbbra is fejlődő ágban lévő technológia mellett. Mindezek mellett dolgoznak a Li újrahasznosítás gazdaságossá tételén is (egyelőre nem az - olcsóbb bányászni), ha ebben sikerül eleget előrelépni, akkor a "csodaakkuk" még sok ideig maradnak a laborokban. Majd eljön azoknak is az idejük (közülük 1-2-3-nak), ha kezd kevés lenni lítium, így az kezd nagyon drága lenni... -
sh4d0w
félisten
válasz
Depression #21 üzenetére
Pont ezért nem kell beharangozni, ami kísérleti fázisban van. Körülbelül másfél évtizede egy helyben toporog az akkumulátor-fejlesztés, ezalatt ígértek nekünk fűt és fát. Most még egy ígéret a padlásra - használható terméket akarok megvenni.
-
#33253120
törölt tag
Holnapi méregzöld hír:
Az IBM-nek a tenger sem szent. Akkumlátorgyártással szárítják a tengereket, és óceánokat.... -
energy4ever
addikt
Natrium, magnezium, kalium.
Kivancsi leszek mennyivel lesz nehezebb tomegre a mostani megoldasoknal. Valamiert azzal nem akarnak dicsegedni...
Ha kivonjak a vizbol a hozzavalokat, utana mennyire alakitjak at, csak ugy belehet majd onteni vissza a tengerbe a hasznalt akku tartalmat? Csak mert ennyi erovel a mostani akkukra is mondhato, hogy mennyire kornyezetbarat, hiszen alkotoellemei a foldben megtalalhatoak.
Mellesleg nagyon nincsen meg itt az ideje az elektromos jarmuvek elterjedesenek, ameddig szeneromuvek dolgoznak az aramert. Borzalmas kornyezetrombolas meg egy dizelhez kepest is! -
Depression
veterán
Ennyire nem kell pesszimistának lenni. Dolgoznak rajta: ibm, merci, tesla, samsung, MIT, és még sokan mások, akik nem egy garázsban oldják meg a vízhajtású járműveket, akit az olajipar elhallgattatott. A többi technológia is javában ott bukik meg, hogy nagy tételben gazdaságosan hogy lehetne gyártani. De igen, az egyik ilyen hír megváltja majd a világot. Mert az a cég, aki szabadalmat szerez egy működő technológiára, az a világ leghatalmasabb cége lesz. Sajnos nem magyar...
-
flashpointer
őstag
ja jol hangzik csak mindig vannak ilyen kisbetus aprosagok hogy mindehhez 800 fokon kell tartani meg aki ranez rakot kap olyan mergezo.
-
fagzal
csendes tag
Írni kéne egy Word macro-t, amivel új aksi technológia cikkeket lehetne generálni
-
pusszycat
nagyúr
válasz
secretgarden #13 üzenetére
Azért a grafén akkut már a zsebedben érezheted, én már annak is q örülök.
-
sh4d0w
félisten
Ez az "ajándék" igazi nesze semmi, fogd meg jól. Kísérleti fázisban lévő cucc, amiből - akárcsak a többi 100 másikból - nem lesz semmi.
-
Reggie0
félisten
Nátrium-ion akkumulator. Eleg sokan kiserleteznek vele, nem csak az IBM.
(#8) Aprósólyom:
Az oceanok terfogata 1400000000000000000000 liter. Ebben 14000000000000000 tonna natrium van. Litiumbol a foldon nagyjabol csak 100000000 tonna lehet, ami nem mind kibanyaszhato. Egy nagyobb teslaban van 75kg lithium, mondjuk natriumbol tegyuk fel 200kg-t belepasziroznak dupla akkora akkuval. Igy is nagyjabol elmeletileg 70 trilliard(70E+12) autora elegendo so van a tengerben, szoval en nem aggodnek. -
Aprósólyom
addikt
Gyanítom, nem a víz molekulát fogják bontani, hanem nyomelemekre, oldott ásványi anyagokra gondolnak... Majd kiderül, vagy örökre sci-fi marad ez is....
Én nem félnék amúgy sem a tengervíz elfogyásától, mert rengeteg van belőle. Inkább a mellékhatásoktól zartanék, amit az oldott anyagok eltávolítása okozna, ha nagy léptékbe fordulna egy ilyen texhnológia. Pl. Ásványi anyag hiány az élőlényekben? -
enginev3.0
félisten
Kár érte, kiváló ügynök volt
-
Mekkora poèn már... Olvasom a hìrt, mondom jövök a fórumba, azt jól megaszondom, hogy na ebből se lesz semmi, ahogy az eddigi igèretekből... Erre látom már meg is előztek
-
dokanin
aktív tag
Tényleg vicc, hogy ez már kb az ezredik. És még mindig ugyanazokat az aksikat használjuk, mint 15 éve kb.
-
kikikirly
senior tag
Heti csoda akkumulátor hir....
Bárcsak tényleg kisülne belőle valami jó.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- HP EliteBook 850 G8 Fémházas Multimédiás Laptop 15,6" -65% i7-1185G7 32/512 Iris Xe FHD Magyar
- Ryzen 5 5700X + RTX 3070 + 32GB RAM + NZXT hűtés/ház + Windows 11 Pro
- Szép! HP EliteBook 850 G8 Fémházas Multimédiás Laptop 15,6" -65% i7-1185G7 32/512 Iris Xe FHD Magyar
- Honor 400 Lite+ Honor Choice Earbuds fülhallgató, fekete, bontatlan, eladó
- LAMZU Maya X 8K - Fekete + Artisan MIZUGUMO FUTAE P8 Gari: Mysoft.hu 2027.03.08 -ig - Ár alatt!
- BESZÁMÍTÁS! 6TB Seagate SkyHawk SATA HDD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! ASROCK H310CM i5 9600K 32GB DDR4 500GB SSD RTX 3050 8GB DeepCool Tesseract SW 500W
- ÁRCSÖKKENTÉS LG 24" full HD LED IPS monitor (HDMI, DSUB, jack) eladó
- Bomba ár! Dell Latitude 5310 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Csere-Beszámítás! Corsair Dominator Platinum 2x32GB (64GB) Kit 5200MHZ DDR5
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest