Keresés

Aktív témák

  • DcsabaS

    senior tag

    válasz Egon #38 üzenetére

    Kedves Egon!

    Én sem írtam olyat, hogy a VIA fölvásárolta volna a Diamond-ot. Azt írtam, hogy FÖLKAROLTA, mégpedig anélkül, hogy szétverte volna a fejlesztőgárdát, stb. Abban természetesen igazad van, hogy ez az S3-mal együtt történt, ugyanis akkorra a két cég lényegében egyesült (de megtartották részleges önállóságukat).

    Amúgy nem csak a VIA sajátja, hogy más cégeket okosan integráljanak. Annak idején pl. az ATi is úgy alkotta meg a Rage Theater video chipjét (máig egyik legértékesebb része az All In Wonder és a ViVo kártyáinak), hogy átvette a Tseng Labs fejlesztő gárdáját, és a Viper 6000/6100-as vide chip-et. (A Tseng Labs anno abba bukott bele, hogy az egyébként kiváló Multibank DRAM ára magasan maradt, miközben a konkurens RAM fajták ára a töredékére zuhant.)

    *******
    Kedves McJames!

    ''semmi sem elég''
    Akkor megpróbálom kissé átformálni, konkretizálni a válaszom.
    - Akik közönséges CD-sztereó-Hi-Fi-ben utaznak, azok számára tökéletes megoldást jelent már az alaplapi integrált hang is, vagyis nincs tovább, ezen a szinten a technológiai fejlesztés céljának annyi.
    Mondjuk van még a DVD, a maga 4-6 csatornájával, így egy kicsit még lehet fejlesztgetni. Az sem okoz nehézséget, hogy 24 bit/96 kHz-es alapokra helyezzük a hangot. De már ez is integrált szolgáltatás lesz ''pillanatokon belül'', szóval ebben az irányban a fejlesztés alighanem le fog állni (vagy csak a semmit fogják tupírozni).
    Mindez mégsem jelenti azt, hogy audió ügyben nincs mit fejleszteni, mert szerintem nagyon is van. Én pl. komoly összeget lennék hajlandó rászánni egy olyan hangkártyára, amely megfelelő minőségű beszédértésre és szintézisre képesíti a PC-t, és az a gyanúm, hogy nagyon sok más embernek is megtetszene, ha a PC-jével tényleg jól elbeszélgethetne, illetve a PC-je pl. valós időben le is fordítaná (és vissza) a mondandóját egy másik nyelvre.
    A zene hullámtáblás szintézise, illetve az automatikus analízise, felismerése, kottázása is mind olyan dolog, amit sokan értékelnének, akikbe szorult egy kis zenei kreativitás.

    - Vagy vegyük a grafikus kártyák ügyét. Windows-ban ugyebár nem sok különbség van két kártya között, amelyek mindegyike tud 1600x1200-as felbontásig true color lenni 85 Hz-es frissítéssel. Bármit is állítson a ''jobb'' kártya gyártója, az nem egy óriási különbség, ha az övé teszem azt 1920x1440-ben is tudja, vagy 1600x1200-ban még 90 Hz-es frissítést is felkínálja.
    Bezzeg milyen jó lenne (legalábbis profi grafikus felhasználásra), ha az ócska színenkénti 8 bit helyett végre 16 bit állna rendelkezésre (48 bit), ha a TV-nek szánt videó kimenet is minimum 12 bit-es lenne, ha a DivX dekódolása hardveresen menne egészen HDTV felbontásokig (mondjuk 2000x1000 pixel felé), ha a videó kimenetre tetszőleges Windows felbontásból korrektül le tudná skálázni a képet (anti aliasing, mintavételezés), vagy ha a 3D-re gondolunk, a kártyák alap esetben tudnák a valódi 3D megjelenítést (LCD szemüveggel), a Windows pedig mint operációs rendszer szintén 3D lenne, és ezért a képernyőt ''mélységében'' is használhatnánk, vagy hogy olyan egyszerű dolgot mondjak, a Windows felbontásának a megváltoztatása nem eredményezné automatikusan az ikonok méretének a megváltozását is, mert ez a két dolog egymástól függetlenül is állítható lenne, stb.

    Szóval szerintem jócskán van mit fejleszteni a PC-k házatáján, csak a különféle cégek számára is gyakran nehéz átállni egyik fejlesztésről egy másikra.

  • DcsabaS

    senior tag

    válasz Egon #27 üzenetére

    Kedves Egon!

    Igen, a képminőség szinte mindig az nVIDIA oldalán volt a 3Dfx-szel szemben, de játéktól függött, hogy mennyire fontos ez a különbség, és hogy mekkora volt az ára fps-ben. Ha téged nem igazán érdekelnek az intenzív lövöldözős játékok, akkor ez nyilván az nVIDIA felé billentette a mérleget. (Amúgy a VooDoo1 és VooDoo2-es kártyáknak az is nagy elényük volt, hogy a grafikus kártya mellé lehetett betenni őket, vagyis azt nem kellett kicserélni. Kár, hogy mondjuk egy VooDoo5-5500 teljesítményű kártya nem készült ilyen verzióban. Annál is inkább, mert a VooDoo kártyák sohasem szorultak rá az AGP-re.)

    ''Ezen az alapon az nVidia is ''felkarolta'' a 3dfx-et...''
    Nem éppen, ugyanis az nVIDIA a 3Dfx-szel szembeni perében vesztésre állt, több száz milliós kártérítésre kötelezhették volna, ezért volt fontos mielőbb tönkretenniük, majd a _jogokat_ fölvásárolnia tőlük.

    Ezzel szemben a VIA által fölvásárolt cégek egyikét sem a VIA tette tönkre, és a fölvásárolt cégek/részlegek többnyire utólag is megtarthatták viszonylagos önállóságukat! Magyarán, nem kiírtani próbálják őket, hanem új életet lehelni beléjük, és persze a saját céljaiknak megfelelően módosítani a fejlesztéseiket.

    Szóval csak ne tégy egyenlőségjelet a VIA és az nVIDIA közé ebben a tekintetben!

    *********
    Kedves utax!

    1.) A VIA a dolgozók jó részét is átvette, ráadásul úgy, hogy még a fejlesztő csapatokat sem szórta szét, csupán beépítette a saját embereit is.
    2.) A márkanevek és a márkák sem tűntek el - noha bizonyos módosulások előálltak (lásd pl. C3, ProSavage, stb.).
    3.) A TridentXP-hez a VIA-nak semmi köze.

    *********
    Kedves Tompo!

    Valóban előfordulnak (időnként) problémák az ATi drivereivel is, ám egyáltalán nem olyan drámaiak, mint egyes népmesékben hallani.

  • utax

    aktív tag

    válasz Egon #27 üzenetére

    egyetértek. olyan, hogy ''felkarol'', nincs. olyan van, hogy megvesz kilóra sok jó technológiát. ja, ás a VIA ''felkaroljaival'' mi lett ? a melósok már az utcán vannak, a márkanevek eltűntek, a VIA pedig mág mindig nem hozta ki az új technológiákra alapuló termékeit (pl. Trident Xp vagy mi)

  • Agyzuzo

    addikt

    válasz Egon #17 üzenetére

    1) A Voodoo1-et a TNT-hez hasonlítani elég nagy baromság. Inkább Voodoo3 vs TNT2. A V3-on pedig sokkal szebb volt pl. a Half-Life mint GF2-es kártyákon (tudom, mert V3-al, GF2-vel és ATI-val is végignyomtam. GF2-őn 2 lépés és homály, akármit állítasz be, V3-al meg ellátni a pálya végéig. :) ).
    2) Az ATI driver-eivel régóta nincs szívás, ha sose volt még ATI kártyád akkor meg pls ne irkálj badarságokat. Nekem lassan egy éve van és még SOHA nem szívtam vele. Lehet hogy szerencse, de nem hinném... A Catalyst óta meg aztán még annyi baj sincs a driver-eikkel, mint eddig. Az nVidia-s driverekkel sztem sokkal többen szenvednek (főleg az ilyen-olyan idióta BETA verziók miatt).
    3) (Csak hogy a témához is hozzászóljak :) ) Nem túl gáláns lépés ez az Intel-től, a SiS-es lapok kifejezetten jók, kár lenne ha nem lenn több...

  • DcsabaS

    senior tag

    válasz Egon #17 üzenetére

    Na az ilyenektől tudok falnak menni: ''Pl. tök jól ment az NFS3 800*600-ban egy Riva128-cal,''
    Erről ugyanis SZÓ SINCS! Az NFS sorozatnak pont a ''repesztés'' a lényege, és annak a halála az olyan felbontás (valamint színmélység) amely számottevően az FPS rovására megy. Hasonló igaz az intenzív 3D lövöldözős játékokra is. Természetesen vannak kevésbé mozgalmas játékok is, ahol nem gond a kisebb sebesség, főleg, hogy nem is egymással játszanak hálózatban a játékosok, mint mondjuk a Tomb Raider. Ezeknél jelent pozitívumot, ha egy kártya a sebesség csökkenése árán képes nagyobb felbontásban/színmélységben (és manapság FSAA mellett) is megjeleníteni.

    VooDoo2 kontra TNT2:
    Nem tudom, hogy a pitlibe nem találtatok különbséget a 2 kártya között. Ha mondjuk Quake3-ban egymással játszik 2 fickó, egyebekben azonos gépeken, akkor a VooDoo2-es gép használója 640x480-as Wicked3D féle OpenGL alatt sz*rrá ver(het)i a TNT2-őt használót, legyen az bárhogyan is konfigurálva, ugyanis a VooDoo2 sokkkalta enyhébb terhelést rak a proci nyakára, így az jobban vezérelhető marad.
    Ezzel szemben, ha mondjuk valaki a Drakan-ban játszik 1024x768-as felbontásban és true color-ban TNT2-vel, annak a képi minőségét meg sem fogja közelíteni a VooDoo2 az egymagában max. 800x600-as felbontása, és 16-bit-es színmélysége.

    Szóval csak akkor tűnhet azonos értékűnek a két kártya, ha valamiképp rossz az összehasonlítási módszer. Mert egyébként attól függ, hogy ki milyen játékokkal szeret inkább játszani, és hogyan.

    Írod:
    ''Ja és mégvalami! A SIS részéről csak azért nem tapasztaltál ilyen magatartást, mert nem elég erősek hozzá (örülnek ha nem mennek csődbe...).''
    Ez szerintem csak egy feltételezés. Mégpedig olyan feltételezés, amit azért szoktak alkalmazni, hogy a jókat is feketére fessék.

    De hoznék egy konkrét ellenpéldát, igaz nem a SiS, hanem VIA ellenpéldáját. A VIA eleddig (tudtommal) nem tett tönkre senkit, ellenben felkarolt több jobb sorsra érdemeset. Így karolták fel a Cyrix-et, a Centaur-t, az S3-at, a Diamond Multimedia-t, stb.

    **********
    Kedves utax!

    Én sem állítottam, hogy az Intel csakis rossz dolgokat csinál. De ha rajta múlott volna, akkor a RAMBUS-szal mára kinyírta volna a VIA-t és az AMD-t. Az egész iparág nagy szerencséjére nem sikerült elérniük, hogy egyeduralkodó legyen egy olyan drága technológia, amely csakis arra jó, hogy másoknak ne legyen hozzáférésük, és ezért szükségképpen elbukjanak.

  • GeorgeTerror

    senior tag

    válasz Egon #18 üzenetére

    Via is kiadja licenc nélkül a P4Xxxx chipsetet. Sis se hal bele :D Remélem :D

  • Nowhereman

    őstag

    válasz Egon #11 üzenetére

    Elnézést kedves barátom! Az nVidia kivel pereskedik okkal és ok nélkül és kitöl vonja be a gyártási engedélyt mindenféle sz@rrágo ürüggyel?
    A konkurencia felvásárlása nem egy lovagias dolog, de a piaci szereplök nyilt fenyegetése, a piaci verseny teljes ellehetetlenitése: ez egy olyan dolog, hogy ha az egészben nem lenne benne a ''szellemi tulajdon''+stb. jogilag nehezen körülirhato dolgai, akkor a M$ mellett bizony már az intel is ülne a mafiatörvény alapján!
    a dolog:''a mor megtette a kötelességét, a mor mehet'' jellegü!

  • DcsabaS

    senior tag

    válasz Egon #6 üzenetére

    ''Ez a kapitalizmus átka... Piacvezető pozícióban _minden_ cég hasonlóan adja elő (példa: MS, nVidia). Fordított esetben a SIS is ezt csinálná... Ez van...''

    Nem értünk egyet. Jobb kapitalizmusokban igenis megpróbálnak tenni a monopol helyzettel való visszaélés ellen. A nyers erővel való visszaélést itt az segíti elő, hogy nemzetközi téren nincsenek még eléggé definiálva (és betarttatva) a szabályok. (Amúgy ha az Intel tényleg kitol a SiS-szel, akkor kitol magával is, mert ki lesz majd hülye nekik licensz díjat fizetni, ha úgyis megszívatja a kuncsaftot...)

  • Egon

    nagyúr

    válasz Egon #3 üzenetére

    Javítás: ''se mértem'' helyett: sem értem...:)

Aktív témák