- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- India felől közelít egy 7550 mAh-s Redmi
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Új hozzászólás Aktív témák
-
petrson
senior tag
Sziasztok, a hetekben kezdett kiirni egy hibakodot a roller, E4.
Ez elvileg a ''Serial port''-ot erinti, de nincs leiras, hogy hogyan orvosolhato, vagy hogy mi is ez pontosan. Menet kozben egyszeruen leall a hajtas es kiirja a kodot. Ujrainditas segit. Talakozott ilyennel valaki meg? -
xxman
senior tag
Valakinek esetleg valami ötlete a 25km/h limit feloldásához?
-
sequator01
újonc
válasz
--HARDCORE-- #7 üzenetére
Azt fogok venni én is, vagy TI30-ast
-
Külsőre tetszik, a 10 hüvelykes kerékátmérő szuper, de a súlyát nézve már nem olyan vonzó. Leadna pár kilót, kábé ideális lehetne számomra.
-
Az emberek jelentékeny része a wc-re is 3tonnás suv-al menne, csak nem fér be az ajtón vele.
Erre nagyon jó tanpéldák a boltok ajtajában megállók, a rakodó rampán megállók, a 200 méterre lévő traffikba x5-el elkocsikázó szomszédom, etc.
Rengeteg nyomorék ember van, aki egyszerűen merő lustaságból _sem_ hajlandó gyalogolni 2-300 métert.
Én itt vagyok 40, haverom megkért, hogy segítsek be neki nyáron, mert kevesen vannak.
24km-erre van a hely, reggel fél nyolckor elindultam oda, este nyolckor hazaértem.
Napi cirka 50 kavics bicaj, két hónapon át, leugrott 8-10 kiló (mert azért megtekertem a bicajt, az elején még 45 perc alatt lett meg a táv, a végén már 35-37 környékére lefaragtam).
Igaz az izzadás nem volt para, dobtam a medencébe egy hasast amikor megérkeztem, mert aquaparkról beszélek.
Igaz, anno sydney-ben is bicajjal mentem suliba, napi 30 kavics. Beértem, mosdó, vizes kéztörlő, áttöröltem magam, csá. Igaz ott meg heti 60 dodó volt a buszbérlet, szóval... 3 hónap alatt visszahozta a bicajom az árát (1k aud)
Viszont a magyar férfiak 60%-a túlsúlyos, vagy elhízott...
Érdekes amúgy, a hollandoknál nem olyan para, ők valahogy megoldják ((: -
-
"Ha én tudok bringával közlekedni, akkor az autósok többsége is képes lenne rá."
Szerintem ez a legnagyobb tévhit. Bringával közlekedni, különösen egy nagyvárosban egyáltalán nem triviális dolog -- még ha azok, akik szívesen biciklisnek, így is gondolják. Ez számtalan szubjektív tényezőtől függ (életkor, ügyesség, magabiztosság, stb.), az olyan objektív körülményről nem is beszélve, mint távolság és domborzat -- meg aztán a munkahelyek többsége konkrétan lehetetlenné teszi a kerékpárral bejárást.
Régen aktívan vettem részt erre irányuló munkában, és egy reprezentatív felmérés egyértelművé tette, hogy Budapesten a közlekedők nagyok kicsi kisebbsége számára jelent a bicikli valós közlekedési alternatívát. A munkában részt vevő kerékpárosszervezet persze ezerrel erőltette, és amikor megkérdeztem a képviselőik bármelyikét, hogy szeretnek-e biciklizni, a válasz egyértelmű "igen, persze" volt. Arra aztán nemigen jött értékelhető válasz, hogy mi van azokkal, akik nem szeretnek biciklizni vagy egyszerűen nem megy nekik a szükséges biztonsággal.
Egy időben én is nagyon sokat tekertem, mondhatni, a vécére is biciklivel jártam. Aztán amikor elkezdtem dolgozni, ez ellehetetlenült, mivel egyszerűen szalonképtelen voltam a megérkezésre csapzottan, leizzadtam. A munkavégzési helyeim ugyanis vagy nagyon nagy távolságra vagy emelkedő tetején voltak, arról nem is beszélve, hogy már akkor is brutális időveszteséget okozott. Oké, én nem autózom a városban (csak ha nagyon ritkán különleges okom van rá) hanem buszozom és főleg robogózom. De nem várom el senkitől, hogy ő is így tegyen, mivel nem vagyunk egyformák, egyforma helyzetben.
MaCS
-
Somatom
veterán
Ami az időtényezőt illeti, (már ha az a legfontosabb), akkor Budapest belső részén, hétköznap napközben, bármely két pont között gyorsabb vagyok a bringámmal, mint autóval. Ha én tudok bringával közlekedni, akkor az autósok többsége is képes lenne rá. Nem azt mondom, hogy minden körülmények között, de az év 8 hónapjában a nem fanatikus elvetemültek számára is bringázható a város.
-
Kérdés, hogy mit értesz kényelem alatt -- amire amúgy sincs objektív definíció.
Ami az egyik embernek alig kellemetlen, vagy akár még kellemes is lehet, az egy másiknak lehet, hogy a mindennapjait megkeserítő rettenet -- és viszont.
És persze az élethelyzetek, képességek és konkrét közlekedési lehetőségek is durván eltérőek lehetnek, nem is beszélve az időjárásról.
De a legfontosabb szerintem az időtényező. Az idő már a legnagyobb kincsünk.
A feleségem az elmúlt sok évben négy helyszínre járt dolgozni Budapesten. Miután letesztelte, hogy kocsival átlagban napi bruttó egy-másfél, nettó másfél-két órát nyer a tömegközlekedéshez képest, nem erőltette a buszozást-metrózást. A bicikli és társai meg ötlet szintén sem reálisak...
Anno apám piszkált rendszeresen azzal, hogy ha ő mint világszerte elismert művész tud BKV-zni, akkor nekem mint pályakezdőnek miért van a seggemhez nőve az autó. Hát azért, mert ő a metrózással napi egy órát nyert, én meg a busszal másfél órát vesztettem volna a kocsihoz képest.
Arról nem is beszélve, hogy napi 12-14 óra meló után azért szerintem méltányolandó az, ha valaki inkább beül az autójába, mintsem hogy tömegközlekedjen az éjszakában.
Szóval nincs általános megoldóképlet, és ezért szerintem nem szerencsés általánosságban, Legelő Munkacsoport módjára kritizálni azokat, akik más helyzetben mások, mint mi magunk.
MaCS
-
adamklark
senior tag
a nagyszüleim kemény 200 méterre is autóval mentek, fel is ajánlották hogy elvisznek a szomszédba.. sajnos sokaknak az autó egy beteges megrögződés. mantrázzák hogy a tömegközlekedés lassabb és rosszabb ami manapság egyáltalán nem igaz (legtöbbször)
-
Somatom
veterán
Az autósok többsége a megszokott kényelme miatt autózik. Símán mehetne rollerrel, bringával, stb. Bejött a Covid és a kerékpárkereskedők mindent eladtak, amin pedál volt. Ezek a vásárlók miért akkor vettek bringát? Korábban is megtehették volna. Ugyanez a szitu az autósokkal. Ha ecccercsak nem lenne olyan kényelmes az autó, akkor jó lenne nekik más közlekedési mód is.
-
opr
nagyúr
válasz
moleculez #53 üzenetére
Ne is mondd, Oxford Circus-nél van az iroda... Agyrém még metróval is, kocsival meg lenne vagy +2 óra beérni, plusz congestion charge, plusz parkolási nehézségek, esélytelen. Ilyen téren áldom a covidot, hogy ráébresztette a managementet, hogy 99%-ban otthonról dolgozva is van élet. Minél kevebbet kell oda bemennem, annál jobb.
-
-
Engem meg akartak verni, amikor Simsonnal átcsúsztam a barikádon a Margit-híd budai hídfőjénél...
De meggyőződésem szerint az autósok többsége nem véletlenül autózik. A közvetlen családtagjaimnál látom, hogy a tömegközlekedés napi egy-másfél óra többletet jelentene...
De akár a rollerrel is lehet hasonló helyzet.
MaCS
-
Mázli, hogy A-tól DE-ig megvan minden jogsi
El fogok gondolkodni egy ilyenen, bicaj nem fér be a kamionba, ez viszont igen. -
Somatom
veterán
Nem rollerezek, bringázok. Napi szinten járok vele piacra vásárolni. Lehetne hozzá utánfutóm, de nekem elég a hátizsák. Egy Bagaboo Jumbo -t vettem. A nehezebb dolgokat a Tescoval szállíttatom ki. Annyiért hozzák ki, amennyiért nem érné meg autóba ülnöm és akkor még nem beszéltünk a ráfordított időről. Autóval legfeljebb hétvégén, vagy éjszaka közlekedek a városban. Bringával sokkal jobban élvezem.
Nem vagyok Kari Geri, de érdekes, amit csinál. Csak azt nem értem, hogy miért félig csinálja. Ha még három hidat lezárna a magán járműforgalom elől, akkor senki sem akarna autóval közlekedni. Nem tudom a korodat, hogy emlékszel-e a taxis blokádra. Én közlekedtem akkor is. Király volt.
-
moleculez
veterán
Szvsz meglenne ennek a helye, ugyanaz a lábnyoma a közlekedésben, mint egy bringának, sőt még annyi sem. A kerékpáros szabályok jó kiindulási alap lennének.
A biztonsági szabályokkal meg az a baj, hogy ami ésszerű minimum lenne (sisak, mellény, kivilágítva) az életszerűtlen (kivilágítva mondjuk lehet alapból). Ennek pont az a lényege, hogy "öltönyben" felpattanok rá azt eriggy. Nemrég Bp-en pont ezt csináltam: Busz szépen állt a dugóban, leszálltam felpattantam egy Limera, nyertem fél órát. Rengeteg élethelyzetet tudnék mondani, de mindnél kizárt, hogy folyton legyen nálam buksi meg mellény, mert a megosztott cuccok azok (szerintem) ikyen ad-hoc helyzetekben vannak leginkább használva. Akinek saját van, és ki van rá találva a logisztika miért azt használja (napi rutin-ingázás) ott megértem hogy van az embernél.Na de itt Londonban agyrém: Sötétben kivilágítatlanul fekete dzsekiben az út közepén... És ha radudalok leszarja. Ha átmegyek rajta x év pihenő nekem(!). Sőt, volt hogy félrerántotta miatta a kormányt egy autós aki így majdnem belém jött.
Nem voltunk boldogok.
-
opr
nagyúr
A legjobb tenyleg ez lenne, csak nem realis sajnos.
Varost korbevevo, olcso, nagy kapacitasu P+R, plusz normalis, megbizhato, kenyelmes es gyors tomegkozlekedes, aztan a teljes belvarosbol ki lehetne tiltani az autokat a picsaba (helyi lakosok autoi parkolhatnak varosban ingyen, viszont ha hasznalni akarjak, napi utdij), aztan mehetne a biciklis, rolleres, gorkoris, gordeszkas, akarmi az uton, jarda marad gyalogosnak.
Ez az alom, csak eppen a vilagon sehol nem valositjak meg, mert (rengeteg) penzbe kerul, hozni meg nem hoz.ui.: Autohasznalatot csak specialis esetben (pl rokkant) engednek ingyen helyi lakosnak is csak.
-
adamklark
senior tag
mindenre van példa, biciklis is repül a remek kátyú miatt, rolleres meg könnyebben hagyja el a járgányt mielőtt kilapítja a kocsi. biciklis is száguld mint a hülye a járdán. a szememben egy kategória csak az egyik jobban elfogadott mert régebb óta van. kéne világos szabályozás, idiótákat meg szarrá büntetni
-
opr
nagyúr
válasz
adamklark #26 üzenetére
A kulonbseg, hogy a biciklis nem all fejre elottem az uton, ha belemegy egy olyan katyuba, amit barmi mas uton kozlekedo eszkoz eszre se vesz, a rolleres meg azonnal csinal egy olimpiai szintu triplaszaltot. Ennek koszonhetoen olyan szepen rajzolgatja mind az uton a szinuszt, hogy orom nezni.
Jardan meg egyenesen imadom, hogy pont a gyerekeknek szemmagassagban erkezik a fem kormany 30-40km/h-s sebesseggel, gyakorlatilag ertekelheto fekhatas nelkul.Ezek a kis gyoszok nagyon gazdag emberek hatalmas birtokara, vagy farmokra valok (nagyobb kerekkel), ott zsenialisak. Barhol mashol semmi keresnivalojuk nincsen.
-
adamklark
senior tag
csak ez nem reális, nem bukósisakkal a hónaljad alatt sétálsz a városban. próbáltam párszor (lime, voi vagy micsoda) de kocsik között tuti nem megyek bele mert életveszélyes, pedig szabály szerint nem mehetnék vele a járdán de mindenki ezt csinálja (németorszag), lutri hogy büntetnek vagy nem. valakit kb 400 euróra büntették mert nem az úton ment autók között.. agyrem
-
opr
nagyúr
Igazabol ezeknek kozuton semmi keresnivalojuk, az lenne ra talan a megfelelo szabalyozas, hogy kizarolag bicikliuton szabad hasznalni. Plusz ahogy irtad is, zero alkohol, bukosisapka, jogsi, meg kotelezoen lathatosagi melleny, plusz a rolleren is kotelezo legyen az, ami a biciklin. Lampak, villogok, prizmak, stb.
-
Pirosász
aktív tag
Az a baj ezekkel, hogy lóg a levegőben hogy milyen szabályok fognak vonatkozni rájuk.
Egy kicsajt megbüntettek 100 ezerre, mert jogsi, bukó nélkül lime-ozott. (Most segédmotor kerékpárok)
Most dolgozzák ki külön ezekre az eszközökre a szabályozást.
Nyilván a biciklinél szigorúbb, de kismotornál lazább szabályok lesznek. (Különben mi értelme lenne a külön szabályozásnak)
Az a kérdés mi lesz? Zero alkohol? Bukó? Jogsi?
Szerintem a háromból kettő tuti benne lesz. -
TomFace
tag
Ha ajánlhatok a témában én is, [link], olyan, mint egy "M365 Pro S", köszönhetően a rugóknak, a nagyobb kerekeknek, akksinak és teljesítménynek, miközben a súlya 12kg maradt. Ráadásul ez is megérkezik pár nap alatt (kedd reggel rendelve, pénteken reggel már hozta a futár). Két hete van meg, akkor még 340USD volt a kínai (EU) raktárból, de még a mostani ára mellett is csak ajánlani tudom.
-
Somatom
veterán
A főfaluban lehet valahol bérelni ilyen normálisabb rollert?
-
tovgab
aktív tag
Nem csak neked, tényleg nehéz és nagy is.
Annyi a mák, hogy egy bármilyen személyautóba pont befér a hátsó lábtérbe keresztben.
De ahhoz, hogy kibírja hosszú távon a napi nyüstölést, kell ez a masszívság.
Meg hát 65 km hatótáv = nagy és nehéz akkupakk...
Ja és ennek a rollernek van az egyik legjobb vízállósága az összes pálcika közül... -
tovgab
aktív tag
A saját tapasztalatom alapján, pálcika rollerek közül egyedül a Ninebot Max ajánlható jó szívvel.
Igaz, hogy drágább, mint a Xiaomi-k, vagy akár ez is, de ha elkezded lentről, hamar rájössz, hogy már az elején is ezt kellett volna venni és megspóroltál volna egy csomó ideget.
A Ninebot mellett szól:
- minőségi kidolgozás (hegesztések, anyagminőség, kormány mechanikája, stb.)
- pont annyival nagyobb pl. egy Xiaominál, hogy a 194 centimmel, meg a 47-es lábaimmal is kényelmesen elférek rajta
- 10"-os, többrétegű kerék (amely egy speciális "zselé" réteggel rendelkezik, így minimális az esély a defektre)
- 65 km elméleti hatótáv (sport módban, egy Velence kör után: ~35 km, 90 kilósan, még maradt benne 20+%)
- 18 kg
- tempomat
- beépített töltő, tehát csak egy kábelt kell eltenned és tudod tölteni, nem kell a téglát is magaddal cipelned
- utólag vásárolható hozzá gyorstöltő is
- a hátsó kerék a hajtott, nem pedig az első ahogy a legtöbb esetben (sokkal kellmesebb érzés ha tol a roller, mintha húz, főleg emelkedőn felfelé)
- hátul dobfék van (tökéletesen elég a fékhatás és teljesen gondozásmentes)
- 25 km/h a vége hivatalosan, de a roller tud gyárilag 30-at is, csak le van butítva (szerencsére telefonnal kb. 1 perc az unlock)
Én azt mondom, hogy akinek kell a hatótáv, vagy tényleg napi szinten akarja nyüstölni, az ez alá ne adja, hosszútávon így jár a legjobban... -
kchris78
veterán
én azt nem értem hogy 350-450W de az erejét meg keveslik... szerintem ez nem kevés, sőt...
-
opr
nagyúr
Borítókép alapján esküszöm azt hittem, hogy valami villamosteszt lesz, poénból, vagy kapott a villamos valami új rendszert és annak az apropóján készült teszt.
Asszem ideje elgondolkodnom egy alváson...
Szerk: nincs megállás, azóta tovább pörgött az agyam, hogy hogy nézne ki egy villamosteszt, autós metodikával meg nyelvezettel:
Elektromos hajtású, tehát hihetetlen nyomatéka van azonnal, pincétől padlásig. Az útfekvése kiváló, mintha sinen húznák, úgy megy, bár a kormányon nincs túl sok visszajelzés, illetve nagyobb sebességnél hajlamos kitörni, ilyenkor erősen alulkormányozottá válni. A dashboard elég retro, de végülis teszi a dolgát, panaszra nincs okunk. Az ülés lehetne kényelmesebb, pláne ezen az árszinten. A sofőr ülése még elmegy, de az utasülések párnázottsága vékony, anyaga igénytelen, hosszútávon nagyon kényelmetlen, semmiképpen nem vállalnám benne egy seggel a München - Szecsőt. Légkondi nincs, de ami még nagyobb baj, hogy az ablakokat se lehet teljesen lehúzni, így nyáron veszélyes mértékben felmelegedhet. Jó hír, hogy cserébe "bubogás" nincs, még nagy sebességnél sem. Fedélzeti navigáció és egyéb luxus, illetve tolatókamera sajnos nincs. Előbbi nem nagy veszteség, úgyis szinte az összes gyári navigáció borzalmas, pláne a telefonokhoz képest, így úgyis mindenki azt használja, maximum nem tokban, hanem apple carplay vagy android auto-val.
Összességében vegyesek a tapasztalataink, hiszen nagyon praktikus jármű, zéró lokális légszennyezéssel, viszont ezen az árszinten vannak megbocsájthatatlan problémák, főleg komfort oldalról.
2/5*És akkor most úgy érzem, tényleg itt az ideje, hogy elmenjek aludi.
-
Tényleg ennyi a teszt?
Én hiányolok némi leírást a használatról, mint pl. hogy egyáltalán hogyan csukható össze, pontosan mekkora lesz így, milyen szolgáltatásai vannak a vezérlésnek, milyen a dinamika emelkedőn, stb...
Vagy csak figyelmetlen voltam?
A 350 W / 420 W teljesítmény meg eléggé aggályos -- mondhatni ez már az illegális tartomány.
MaCS
-
--HARDCORE--
senior tag
válasz
szabi__memo #1 üzenetére
Ár/papíron a Laotie ES18(P)/ES19 elég jó lenne (Banggood), csak most nincs EUs kiszállitás.
-
sefan67
aktív tag
"WARRANTY SHALL BE VOID ... :
...The product was used in the rain ... "
Elolvad az esőben egy utcai jármű? -
szentkuti11
addikt
válasz
szabi__memo #4 üzenetére
Mi sem rejtjük véka alá egyszer sem, ha valami épp nem működik jól, a Himo Z20 tesztünk (aminek nem véletlenül lett az a címe, ami) első oldalán kifejtettem, milyen személyes tapasztalataink vannak a mindenféle kínai elektromos minijárművekkel, ezt viszont használtuk esőben, napsütésben, többször teljesen lemerítettük, feltöltöttük, kapott rossz utakon is, és bírta. Ugyanakkor nyilvánvaló, hogy mivel körülbelül két hét használat után írtuk a cikket, így nem sokezer kilométeres tapasztalatról számolunk be, és tudjuk, hogy van egy szerencse-faktor is abban, hogy valaki elsőre jó példányt fogjon ki (ezért emeljük ki előnyként a hazai forgalmazást, ha épp van), mert ha mi találkozunk egy hibás eszközzel, akkor az adott teszt fórumában és a való életben is megjelennek azok a felhasználók, akik hónapok-évek elégedett használatával a hátuk mögött dicsérik a terméket.
-
AssAssynn
addikt
Azt hittem a villamosról fog szólni a cikk.
-
Somatom
veterán
válasz
szabi__memo #1 üzenetére
Bizony nem. Főleg, ha használná is az ember. A cikk címe az, hogy bírja a strapát, de strapáról szó sem volt. Pedig, ezeknél a csájnarollereknél lehet hallani meghibásodásokról.
-
szabi__memo
nagyúr
Nekem tetszik. Folyamatosan terveztem, hogy veszek valamit, de dönteni.. nem egyszerű
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Vigneau interaktív lokálblogja
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Goddess of Victory:Nikke
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Milyen okostelefont vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- Hobby elektronika
- Linux kezdőknek
- További aktív témák...
- Dell USB-C, Thunderbolt 3, TB3, TB4 dokkolók (K20A) WD19TB/ WD19TBS/ WD22TB4, (K16A) TB16/ TB18DC
- BESZÁMÍTÁS! Apple MacBook Pro 16 M4 Pro 24GB RAM 512GB SSD - garanciával hibátlan működéssel
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB DDR5 RTX 5060Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R7 2700X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3050 8GB Rampage SHIVA Thermaltake 500W
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged