- CMF Buds Pro 2 - feltekerheted a hangerőt
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Motorola Moto Tag - nyomom, követ
- One mobilszolgáltatások
- Garmin Forerunner 970 - fogd a pénzt, és fuss!
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Az Oppo Find X8 Ultra lett a legvékonyabb kameramobil
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
Új hozzászólás Aktív témák
-
"Ha én tudok bringával közlekedni, akkor az autósok többsége is képes lenne rá."
Szerintem ez a legnagyobb tévhit. Bringával közlekedni, különösen egy nagyvárosban egyáltalán nem triviális dolog -- még ha azok, akik szívesen biciklisnek, így is gondolják. Ez számtalan szubjektív tényezőtől függ (életkor, ügyesség, magabiztosság, stb.), az olyan objektív körülményről nem is beszélve, mint távolság és domborzat -- meg aztán a munkahelyek többsége konkrétan lehetetlenné teszi a kerékpárral bejárást.
Régen aktívan vettem részt erre irányuló munkában, és egy reprezentatív felmérés egyértelművé tette, hogy Budapesten a közlekedők nagyok kicsi kisebbsége számára jelent a bicikli valós közlekedési alternatívát. A munkában részt vevő kerékpárosszervezet persze ezerrel erőltette, és amikor megkérdeztem a képviselőik bármelyikét, hogy szeretnek-e biciklizni, a válasz egyértelmű "igen, persze" volt. Arra aztán nemigen jött értékelhető válasz, hogy mi van azokkal, akik nem szeretnek biciklizni vagy egyszerűen nem megy nekik a szükséges biztonsággal.
Egy időben én is nagyon sokat tekertem, mondhatni, a vécére is biciklivel jártam. Aztán amikor elkezdtem dolgozni, ez ellehetetlenült, mivel egyszerűen szalonképtelen voltam a megérkezésre csapzottan, leizzadtam. A munkavégzési helyeim ugyanis vagy nagyon nagy távolságra vagy emelkedő tetején voltak, arról nem is beszélve, hogy már akkor is brutális időveszteséget okozott. Oké, én nem autózom a városban (csak ha nagyon ritkán különleges okom van rá) hanem buszozom és főleg robogózom. De nem várom el senkitől, hogy ő is így tegyen, mivel nem vagyunk egyformák, egyforma helyzetben.
MaCS
-
Kérdés, hogy mit értesz kényelem alatt -- amire amúgy sincs objektív definíció.
Ami az egyik embernek alig kellemetlen, vagy akár még kellemes is lehet, az egy másiknak lehet, hogy a mindennapjait megkeserítő rettenet -- és viszont.
És persze az élethelyzetek, képességek és konkrét közlekedési lehetőségek is durván eltérőek lehetnek, nem is beszélve az időjárásról.
De a legfontosabb szerintem az időtényező. Az idő már a legnagyobb kincsünk.
A feleségem az elmúlt sok évben négy helyszínre járt dolgozni Budapesten. Miután letesztelte, hogy kocsival átlagban napi bruttó egy-másfél, nettó másfél-két órát nyer a tömegközlekedéshez képest, nem erőltette a buszozást-metrózást. A bicikli és társai meg ötlet szintén sem reálisak...
Anno apám piszkált rendszeresen azzal, hogy ha ő mint világszerte elismert művész tud BKV-zni, akkor nekem mint pályakezdőnek miért van a seggemhez nőve az autó. Hát azért, mert ő a metrózással napi egy órát nyert, én meg a busszal másfél órát vesztettem volna a kocsihoz képest.
Arról nem is beszélve, hogy napi 12-14 óra meló után azért szerintem méltányolandó az, ha valaki inkább beül az autójába, mintsem hogy tömegközlekedjen az éjszakában.
Szóval nincs általános megoldóképlet, és ezért szerintem nem szerencsés általánosságban, Legelő Munkacsoport módjára kritizálni azokat, akik más helyzetben mások, mint mi magunk.
MaCS
-
Engem meg akartak verni, amikor Simsonnal átcsúsztam a barikádon a Margit-híd budai hídfőjénél...
De meggyőződésem szerint az autósok többsége nem véletlenül autózik. A közvetlen családtagjaimnál látom, hogy a tömegközlekedés napi egy-másfél óra többletet jelentene...
De akár a rollerrel is lehet hasonló helyzet.
MaCS
-
Tényleg ennyi a teszt?
Én hiányolok némi leírást a használatról, mint pl. hogy egyáltalán hogyan csukható össze, pontosan mekkora lesz így, milyen szolgáltatásai vannak a vezérlésnek, milyen a dinamika emelkedőn, stb...
Vagy csak figyelmetlen voltam?
A 350 W / 420 W teljesítmény meg eléggé aggályos -- mondhatni ez már az illegális tartomány.
MaCS
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Eredeti játékok OFF topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- BestBuy ruhás topik
- Dune: Awakening
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Fűnyíró topik
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- További aktív témák...
- Apple iPad Pro 12,9 Magic keyboard
- Spigen Thin Fit Pro + Spigen Slim Armor Pro Samung Galaxy Z Fold5 -höz
- Karctalan kijelző? Hydrogel fóliával gyerekjáték. Most 3.000 Ft-tól minden telefonra/okosórára!
- Pitaka MagEZ 4 Samsung Galaxy S24 Ultra MagSafe tok, Black/grey, 1 hónapot használt tok
- Samsung Galaxy S21 Whitestone Dome Glass 2 pack üvegfólia
- LG 45GR95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- AKCÓÓÓ!!! Panasonic CF-XZ6 AIO all-in-one laptop tablet 2k touch i5-7300u speciális ütésálló
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9700X 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged