Himo L2 - bírja a strapát

Nem gyorsabb és nem is megy messzebbre, mint a nagy etalon Xiaomi M365, viszont nagyobb a kereke, robusztusabb a váza, stabilabb a felépítése: vállalható kompromisszumnak tűnik és az ára is rendben van.

Hirdetés

Bevezető, méret, kialakítás

Elképzelésem sincs arról, hány elektromos roller tesztjét fogjuk még megírni a következő években, mire a szabályozás érdemben le tudja követni ezeknek az eszközöknek a dinamikus terjedését, az mindenesetre biztos, hogy a jelenlegi, általános káosz nem kedvez egy városi közlekedőnek sem, gyalogostól buszvezetőig. Az Amerikában hatalmasnak számító, de Budapesten csak nemrég elindult Bird nevű rollermegosztó szolgáltatás például minden rollerre hangsúlyosan kiírja: ne a járdán használd az eszközt, azt viszont már aligha írják oda óriási betűkkel, hogy hol és milyen felszereléssel kéne rollerezni, illetve mi a járdás tárolás etikettje.


[+]

Azzal kapcsolatban tehát már mindenki egyetért, hogy hol és hogyan ne rollerezzünk, de egyelőre még nem lehet tudni, hogyan kellene. Néhány tucat agresszív, minimális közlekedési kultúrával sem rendelkező felhasználó – aki öt perce letöltött egy alkalmazást és kifizetett párszáz forintot a bankkártyájával – a belvárosi éjszakában porig rombolja ezen eszközök általános megítélését, de azért ne feledjük, hogy mellettük ott van sokezer hétköznapi közlekedő, aki adott esetben a napi munkába járását oldja meg ezekkel a kütyükkel, és sokszor nem az autójával növeli a közlekedési dugót, hanem minden szempontból optimális megoldást talált magának az ingázásra: velük óriási kibabrálás lenne, ha drasztikusan nyúlnának a témához a döntéshozók.

Lime és Himo L2: a különbség jól látható méretek terén
Lime és Himo L2: a különbség jól látható méretek terén [+]

Mindenesetre nem ebben a cikkben fogjuk alaposabban boncolgatni a helyzetet és minden problémára megfejtést keresni, hiszen egy konkrét tesztrollerről fogunk beszélni, ami a Himo L2, az általunk eddig próbált rollerek legrobusztusabb, legmasszívabb szerkezetű darabja, ráadásul alig kerül többe, mint egy Xiaomi M365, vagy egy átlagos Kugoo. Mindenekelőtt kezdjünk az árazással: ezen a linken keresztül 182 ezer forintba kerül a gép, és mivel EU-s raktárból küldik, így erre nem fognak extra költségek rakódni, sőt, jelenleg a GKB741S kuponkóddal körülbelül 163 ezer forintnyi 464 euróra csökken az ár, ami már tényleg versenyképes, ha a hasonló felépítéssel, akkumulátorral, kerékmérettel és motorerővel ellátott rollerekhez hasonlítjuk az L2-t.


Van hely a biztosítást igazoló minirendszámnak is: igaz, Magyarországon egyelőre még ilyen nem létezik [+]

A Himo L2 vaskos alumíniumcsövekből összeépített vázra épül, elöl pedig extra merevítés fokozza azt a stabilitást, ami miatt abszolút nem gondoljuk túlzónak a 150 kilós maximális terhelhetőséget, és míg ennek a testsúlynak a kétharmadától is bizonytalanná tud válni egy vékonyabb és könnyebb kiépítésű roller, addig a Himo minden nyekkenés nélkül cipeli a nagyobb terhet, kategóriájában nagynak számító, 10 hüvelykes kerékátmérővel pedig át is gördül a városi akadályok többségén. A menetkomfort ettől függetlenül kompromisszumos: ha a roller 18 kilós önsúlyához hozzáadjuk saját testsúlyunkat, esetleg még egy hátizsákot is a maga tartalmával együtt, akkor nem nehéz elképzelni, hogy az elöl lévő keskeny lemezvilla, a hátul pedig teljesen merev váz bizony sokszor ijesztően el tudja pattogtatni az egész rollert, és bár a Himo szerint elég a körülbelül 2 bar guminyomás előre-hátra a ballonos abroncsoknak, ami elvileg némi rugalmasságot rakna a történetbe, a gyakorlatban ez sem jelent sokat, és ha valaki biztosra akar menni, és elkerülné a felütéses defektet annak minden hátrányával, akkor ennél a nyomásnál magasabbra fog kalibrálni.


[+]

Így aztán azt gondolom, hogy ha már ennyire robusztus, nehéz eszközzel közlekedünk, és ennyire eltávolodunk a kisebb rollerek légiességétől, akkor így már tényleg belefért volna az a súlytöbblet, amit az akár elöl-hátul aktív rugózással belevinnénk a képletbe: valószínűleg nem is a 18 és 21-22 kiló közti különbség, hanem inkább az ár, ami nem engedi meg ezt ebben a kategóriában, és ezért tulajdonképpen nem marasztalható a Himo, csak ne éljünk abban a hitben, hogy a masszív, nagykerekű roller majd kategóriákkal komfortosabb lesz, mint a kistestvérek: azt viszont minden további nélkül elhiszem róla, hogy jobban bírja a gyűrődést azoknál.

Össze lehet csukni, de közel 20 kilót cipelni sehogy kellemes
Össze lehet csukni, de közel 20 kilót cipelni sehogy kellemes [+]

Ha már szóba került a 18 kilós tömeg: a Himo L2-t lényegesen nehezebb le-vagy felcipelni egy lépcsősoron, betenni egy autó csomagtartójába, esetleg feldobni a vonatra, mint a 10 kiló körüli társait, és mivel nem csak nehezebb, de nagyobb is azoknál, így érdemes figyelembe venni azt is, hogy ez is könnyedén befér-e az autónk hátuljába, nálam például pont az a helyzet állt elő, hogy míg az M365-öt könnyedén bedobom bármilyen helyzetben az autóm csomagtartójába, itt már az ülésekkel kell logisztikázni, hogy be tudjam rakni: ha a rollert nem önálló közlekedési eszközként használnám, biztosan meggondolnám, hogy szükségem van-e nagy rollerre. 118,3 x 46 x 121,6 centiméteres dimenziók vannak megadva hozzá, tehát valamelyest hosszban és jelentős részben szélességet tekintve lehet nagynak mondani, magassága inkább átlagos.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Eleglide D1 - roller vagy robogó?

    Zseniális ár/érték aránya miatt választottuk ki ezt a terméket: 200 ezer forintért már stabil kialakítású, akár 45 km/h-val menni képes rollerhez jutathatunk hozzá, viszont az érkező szabályozás még keresztbe tehet neki.

  • Niubility N2 - ilyen is lehet egy olcsó roller

    100 ezer forint alatt is lehet normálisan használható elektromos rollert venni, a Niubility pedig sok szempontból többet ad konkurenseinél.

Előzmények

Hirdetés