- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- 8300 mAh, maradhat?
- Motorola Edge 50 Ultra - szépen kifaragták
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Netfone
- Mobil flották
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Feljutott a G96 a Moto széria csúcsára
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ra's al Ghul
senior tag
Sziasztok!
A grafikai beállításoknál az árnyákok közül melyik az, ami a legkevésbé használja a VGA-t? -
sixpak
nagyúr
Hát...ez is vélemény.
Dying Light-ba is beletettem 70 órát, tényleg nagyon szép, de ez is fantasztikus szerintem.
Az eddigi játékidőmnek nagyjából a fele abból állt, hogy kiszállok a kocsiból valami vidéki részen és nézem a tájat, meg a embereket, forgalmat...etc.
Néha ledöbbenek, hogy mennyire valósághű a hatás.
Szóval nekem bejön, de elfogadom, ha valakinek nem.Dave: megnéztem az ingame képeidet...csak ismételni tudom magam, elképesztően néz ki a játék.
-
rocket
nagyúr
"Hihetetlen, de ugyanakkor örömteli, hogy az év egyik legjobban várt játéka, 4-5 éves hardverekkel is játszható."
Persze, mert a grafika is a 4-5 evvel ezelotti szintet hozza.
Dying Light utan ami szinten nagy tereket mozgat es sokkal szebb, mintha vissza mentem volna 2010-be.
-
FLATRONW
őstag
válasz
Ra's al Ghul #66 üzenetére
Nem kell a játékban bekapcsolni a v-syncet, hogy használni tudd az adaptiv v-syncet.. Soha nem próbáltam úgy, hogy a játékban bekapcsolva hagytam. Ha minden igaz, akkor a driver beállítás felülírja a játék beállítását, de szerintem akkor is érdemes kikapcsolni a játékban, hogy nehogy összeakadjanak egymással.
-
sixpak
nagyúr
A szépség nyilván relatív, de ettől függetlenül én nem vettem észre, hogy a 2x aa annyira csúnya lenne.
Csináltam néhány képet a napokban:Este, meló után kipróbálom a 4x-t is, kíváncsi vagyok mennyivel lesz jobb.
És persze egy GTA nem az egyes elemek szépségétől, hanem az összhatástól lesz fantasztikus...és ez ismét kiválóan sikerült. -
Ra's al Ghul
senior tag
Sziasztok!
Tudom nem ide tartozik a kérdés, de lehet tudtok segíteni.
Ahhoz, hogy adaptíve vsyncet használni tudjam amit beállítottam az NVIDIA driverben ahhoz a játékban be
kell kapcsolni a vsync-et? -
daveoff
veterán
Az csak egy dolog, hogy sokféle konfigon elmegy a játék, de részletesség butítása komolyan a grafika élmény kárára megy, ami fontos eleme a játéknak. Szerintem pl még a 2XMSAA-val is nagyon durván szétesnek a kicsit távolabbi élek, ami miatt nagyon ronda lesz az egész. 4-8XMSAA-val, vagy FHD-nál nagyobb felbontáson biztos nagyon szép lehet, de oda még egy 980 is édes kevés.....
Szóval én nem mondanám jól optimalizáltnak, inkább csak széles skálán állítható a grafika, mindenki el tudja indítani a játékot, a látvány meg.... -
Lazsnak
tag
Szerintem a rendes(ebb) optimalizálás presztizskérdés volt a R*-nak a gtaIV bughalmaza után.
Wikoo: Szerintem legyen 1600*900, levedlett beállításokkal és szépen játszható lesz. Bár csak tippelem, de nagyon jól konfigurálható. Tesom 7870 atiján szépen fut, nekem asztali 760 gtx very high + fhd szépen fut, laptopom 660gtx nvidia is abszolút folyékony, hozza az fps-eket. Ha megelégszel alap beállításokkal szerintem elmenne a gépeden.
-
Wikoo
aktív tag
Phenom II x4 @ 4ghz,4gb ram, 560ti 1gb, on menyie futna jól fullhd ben? Nem merem láthatlanba megvásárolni a játékot.
-
sixpak
nagyúr
Tényleg nagyon odatette magát a R*.
Hihetetlen, de ugyanakkor örömteli, hogy az év egyik legjobban várt játéka, 4-5 éves hardverekkel is játszható.
Sokan laptoppal tolják, még azokon is megy...
Nagyon tetszik a RS eme példátlan hozzáállása.
100csiliárd dollárt szippantottak már a játékkal, mégis odafigyeltek pc portra. -
Dany007
veterán
Jó, hát azért az R9 290-es nem a gyengébbek közé tartozik és a 4690k sem épp netezős gépbe való.
Tehát már a rendszerkövetelmények alapján látni lehetett hogy igen szépen fog futni nálad.De a témához, az eddigi tapasztalatok alapján tényleg mindkettőn jól fut a játék. És meglepő, de örömteli.
Szal azért nem elképzelhetetlen dolog ez, hogy a rossz hírű 4-es port után összekapják magukat, már csak presztízsből is.
-
-
Bundyta
tag
B+, persze, h sz.r a játék, miközben az árnyékokat bámulod...
:-D
-
mekker
őstag
Radeon Pro, esetleg SweetFX mellé.
Olyat biztos tudnak, hogy kiszámolt képből utólag effektez (post-process, pl. FXAA), MSAA meg szerintem alkalmazásfüggő, hogy tud-e, már régen használtam. Ha szerencséd van, működik.@Bici
Kapnak egy kész megoldást, ha az nem felel meg az igényeiknek, egyszerűen implementálnak egy másik effektet is. Public domaines és licenszes algoritmusok is elérhetőek számukra, ha ennél hatékonyabbat-jobbat akarnak, akkor készítenek maguknak. Nyilván ezt az Nvidia megoldást is vissza tudnák fejteni, az alapján sajátot írni, de egyrészt szerződést szegnének, másrészt meg minek, ha van más hasonló megvalósítás is.Ezt a paraméterezést egyébként nem értem. Az rendben van hogy zárt forráskódú az effekt, de ettől függetlenül mégis miért ne lehetne állítani olyan egyszerű dolgokon, minthogy mennyire legyen kontrasztos az árnyékmegjelenítés?
Nagyon fel van fújva a Gameworksos dolog. Ha egy stúdiónak savanyú a szőlő, akkor ugyanezeket megpróbálhatja megvalósítani DX-hez, vagy használhat más SDK-kat is. Azt hiszem hogy a Rockstar egy akkora stúdió, és ebben a játékban annyi pénz van, hogy minden kapu nyitva van előttük.Kissé 444 színvonal ez a semmiből való hírcsinálás. -
jozsef8
aktív tag
Mindent felhúztam fullra, 8X MSAA, meg minden ultra very high stb. Így nagyon zabálja a gépet. Így is lehet játszani 35-50 fps, de 4X MSAA-n már sokkal több van. 4X MSAA-n a játék sokkal recésebb, és élettelenebb. De több az fps is. Ha bármi mást kikapcsolok, már nem annyira jó. De fullon mindennel brutálisan szép. Ha így bírná 60 fps-el a GTX 970-em az király lenne
-
Dany007
veterán
válasz
Petike1007 #50 üzenetére
Az összhatás szempontjából van jelentősége.
Persze 1-1 ici pici kis effekt nem számít. Sokan észre se veszik ha kikapcsolják... De ilyenből van mondjuk egy tucatnyi. Így ha szépen mindegyik plusz vizuális extra a "szarok rá" kategóriába esne akkor szépen visszaesnénk a Vice City szintjére. Ami persze tök jó volt akkor, de képzeljük el, hogy BF3-4 meg Crysis-ok után leülnénk egy GTA3 szintű grafika elé... Biztos hogy minimum csalódás lenne, akármilyen jó is a játékélmény.A GTA-nak mindig is az volt az egyik lényegi vonzereje hogy igyekszik minél realisztikusabban ábrázolni a valóságot. Lásd anno a biciklizés mekkora szám volt. Sőt, hogy visszább menjek, a repülés lehetősége mekkora szám volt!
Majd a hatalmas játéktér a minél realisztikusabb tevékenységek / lehetőségek köre - lásd gyúrás / randizás / evés / úszás stb... Ez mind a realisztikus élményt növelte... Meg persze a szabadság, ami szintén nem mást csinál, mint a realisztikusabbá teszi a játékot.
Na most ennek a realisztikus élménynek egy elengedhetetlen része a grafika. Ami pedig olyan apró kis szösszenetekből tevődik össze, mint az árnyék és annak részletessége, mikéntje. És hiába apróság a sok kis apróság végül megalkotja a nagy egészet.
-
Petike1007
tag
Én meg mindent feltoltam maxra és lesz*rom az árnyékokat, mert a játékélmény a lényeg (mint eddig is minden GTA-nál)
-
Dr. Akula
félisten
Ez a játék most épp melyik kártyán fut jobban, AMD-n vagy Nvidián?
-
#85552128
törölt tag
válasz
Ra's al Ghul #44 üzenetére
TXAA-t ki, MSAA 2x/4x - ahogy bírja, FXAA-t ha nem zavar egy kis elmosódás bekapcsolhatod, oszlopokat/táblákat tényleg szépen simítja.
Soft Shadows-nál meg amelyik tetszik, a fenti képekről láthatod milyen - nekem most AMD CHS van nV kártyával -
Ra's al Ghul
senior tag
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy a grafikai beállításoknál a három lentebb látható opciók közül melyiket milyen értékre kell beállítani a legszebb megjelenéshez?
FXAA: ON / OFF
MSAA: 2x / 4x / 8x
NVIDIA TXAA: ON / OFF (NVIDIA VGA-m van)Illetve még a Soft Shadows-nál melyiket érdemes bekapcsolni a legszebb gépminőséghez?
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert a fejlesztők egyénileg módosíthatják az algoritmus eredményét. Ez a paraméterezés, amibe az AMD nem szól bele. A fejlesztők a saját egyéni döntéseiket meghozva megteremthetik azt az eredményt, amit reálisnak tartanak. A Rockstar ezt tartja annak, míg a Nixxes mást tartott annak.
Számít a fény erőssége is. [link] - a valóságban is vannak elég éles árnyékok, amelyek erős fényből vetülnek közüli felületre. A Rockstar ezeket figyelembe vette. Gondolom a fő oka annak, hogy három opciót kínálnak az, hogy bent sem egyeztek meg ezzel kapcsolatban. Döntsön a user. -
FLATRONW
őstag
Ezzel a paraméterezéssel pont elveszik a CHS lényege. A Tomb Raiderben túlzásba volt víve a lágyság, itt pedig semmi lágyság nincs benne. Érdekes az is, hogy a Tomb Raider esetében az volt írva, hogy a nagy lágyságnak köszönhetően jobb az árnyék minősége, itt pedig pont az ellenkezőjét sugallja a cikk.
-
Gondolom, a CHS csak egy algoritmus, amit lehet paraméterezni, és a játékok fejlesztői úgy állítják be ahogy akarják.
A cikkben is ezt írja Abu:
"...az AMD CHS effektjét egyedileg paraméterezték pontosan úgy ahogy azt reálisnak vélték..."
Ezek szerint a GTA fejlesztői az éles széleket tartják reálisnak, a Tomb Raider fejlesztői pedig a lágyakat.
-
DemonDani
addikt
Az Nvidiás pontosan ehhez közelít. Kicsit élesebb az ember árnyéka a fáé meg szépen mosódik. Lehetne talán még élesebb az emberé, de szerintem elég korrekt már az.
Az AMD-s az részemről vicces, főleg ha valaki azt állítja (A Rockstartól megtudtuk, hogy az AMD CHS effektjét egyedileg paraméterezték pontosan úgy ahogy azt reálisnak vélték,
aha), hogy az lenne a reálisabb.
Levelek kirajzolódnak a földön... Nyilván
(#40) Bici
Akkor feléjük valami nagyon máshogy van, mint erre, mert nálunk nem éles a fák levelének vetett árnyéka.Ilyen nincs, hogy valaki mit tart reálisnak, a reális az a reális, az pedig abszurdum, amit a képen látunk, semmi köze a valósághoz.
-
-
daveoff
veterán
Jól néz ki az AMD CHS megoldása, de a valóságban nincs ilyen éles árnyék, a másik két megoldás sokkal valósághűbb......szerintem.
-
Polllen
félisten
Így külön-külön látok különbséget, de játék közben teljesen mindegy lenne.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az előtte lévő bekezdésben le van írva. A másik bekezdésben azért változott a leírás, mert az optimalizálást nem a zártság akadályozza meg, hanem a licenckonstrukció, mert nem módosítható a kód felügyelet nélkül, és ezért van szükség az NV segítségére, hogy a például a képen látható hiányos árnyékok előkerüljenek, például a távoli háztetőn. Tehát röviden, ha valami baj van, arra vonatkozóan lehet javítani az NV közbenjárásával, tehát helyrehozható a kimaradozó árnyékok hibája. Az optimalizálás viszont tilos, mert attól gyorsabban futna a kód, és az ugye nem cél.
-
-
Raymond
titán
Csak annyit szerettem volna kerdezni hogy az NVIDIA PCSS zart vagy nyilt forraskodu-e, mert a cikkbol nem jott le egyertelmuen...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Régi játékoknak, de az új játékokban le van tiltva az MSAA aktiválása profilban, vagy ha nincs letiltva, akkor is a g-buffereket nem szűri le, így az eredménye nem fog látszani.
A régi játékok nem használnak deferred leképzőt. Ma is működik az MSAA, ha forward leképzőt használ a játék, lásd CodeMasters játékok. Ott maga a motor eleve a driverben lévő rutinokat hívja meg.
Amit régen használtál CSAA már nem része az NV hardvereinek. A Maxwelltől kezdve megszüntették a fedettségmintát, így a mintavételezők már csak színmintát vételeznek.
-
wolfman
veterán
Nekem mindegy milyen, árnyékokat alapból le szoktam venni minimumra vagy középszintre, mert az fogja a legjobban a VGA-t az élsimítás után, az meg kell egy kevés.
-
Dany007
veterán
"A ma alkalmazott motorok többsége nem kompatibilis az MSAA-val."
Ezt se értem, ha ez így van akkor mért van benne a driverben mint lehetőség... És hogy lehet az, hogy a régi 9800GTX korabeli FSAA (asszem így hívták) minden játéknál tökéletesen működött még olyan régi játéknál is, amikor még azt se tudtuk mi az az AA...
És, hogy ez AMD sajátosság vagy az NV is hasonló cipőben jár?
Igen, olvastam a jómúltkor az AA-ról szóló cikket. De igazából ha jól rémlik abban csak arról volt szó, hogy melyik gyártó melyik eljárása mennyire jó vagy nem jó. De ilyen kompatibilitási dolgokról azt hiszem nem esett szó.
Csak mert gondolkodom azon, hogy eladom a 270x-et és veszek valami hasonló teljesítményű NV-t - elvégre a procim ezt is alig bírja kihajtani - csak azért, hogy egyes játékokban legyen normális AA. Mert pl BF-ekben nem volt gond. De már egy újabb NFS is, hiába fut 70-80 fps-sel nem tudok AA-t rátolni mert nincs hatása. De asszem ugyanez volt FC3-ban is talán. No mindegy, befejeztem az offot, elnézést. -
antikomcsi
veterán
Így első ránézésre a kerítés tetejének nem is látszódhatna az árnyéka a háztól egy elég hosszú szakaszon.
-
#85552128
törölt tag
Ott engem annyira nem zavart, de itt kb minden recés (kocsik, házak, oszlopok, lámpák...), vissza is tettem 2x-re, az még látható javulást hoz. A TXAA mondjuk többnyire eltünteti, de az a baj hogy mást is
Elvileg már van új Sweetfx Injector ami működik W8+DX11-el még azzal az SMAA megfelelően paraméterezve talán javít valamit.
-
Béééla
őstag
Bugyuta kérdés, de miért kell ennyire az árnyékokon lovagolni? Ez valami Shadow Simulator fétis? Az ember úgyse az árnyékra fókuszál, hacsak nem lopakodós játékban vagy arra kíváncsi, hogy a sarkon az ürge kezében pisztoly vagy puska van.
Ez kb. olyan, mint ha a hullámok vége szétesne cseppekre. Tökjó, húúú, 3000%-al valóságosabban modellezzük! És? Tartunk ott a fizikában meg egyebekben, hogy erre kelljen jelentős számítási teljesíményt allokálni? De komolyan! -
#85552128
törölt tag
Ja csak, jóval nagyobb a gépigénye is mert az is csak 2.5x vagy nagyobb felbontáson tökéletes + A DSR is úgy segít ezen hogy valamilyen gyengébb elmosást használ az élek "simítására", az nV driverben külön opció van hozzá DSR simaság néven, alapból 33%-ra van állítva ha lejjebb veszed akkor élesebb lesz a kép és az élek is jobban láthatóak.
FXAA helyett igazán rakhattak volna SMAA-t bele. -
Gondolom, van annyi tapasztalata a játékfejlesztőknek, hogy sejtik az eredmény alapján, hogy mi lehet a motorháztető alatt, és ha nem is 100%-ban ugyanazt, de egy nagyon hasonló eredményt adó eljárást gondolom ki tudnának dolgozni.
Bár nem tudom, hogy megérné-e, és egyáltalán van-e rá igény. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Egyszerű az oka. A ma alkalmazott motorok többsége nem kompatibilis az MSAA-val. Valami eredményt adnak, de attól még sok terület recés lesz. Ezért indult az ipar az analitikai és temporális eljárások felé. Lásd az Ubisoft HRAA-ja. Célzottan fél tucat AA megoldás összesítése, mindegyiket egy-egy problémás területre. kigyúrva. Az általános AA megoldások ma nem üzemképesek.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hogy másolod le, ha nem láthatod a forráskódot?
(#11) Madwe: Konzolon meg az MSAA hiányzik. Úgy lenne ez jó, hogy ha az MSAA, a temporális és analitikai AA és az FXAA egyszerre lenne rajta. Ha ezek közül kettő mindig hiányzik, akkor az általuk célzott terület szűrése nem lesz megoldva. PC-n ez más területeket jelent, mint konzolon. Ez van.
-
Dany007
veterán
Ez most off, de én abszolút nem értem ezeket a mai AA eljárásokat.
Amióta AMD-s kártyám van csak ott tudok AA-t használni, ahol gyárilag is van erre opció a programban és még úgy se tökéletes. Driverből hiába teszem rá, semmi hatása. Próbáltam már pár külső programmal ráerőszakolni az AA-t de semmi, nulla.Ellenben a régi 9800GTX-emmel ha driverből rátoltam a 16x-os QFSAA-t akkor aztán nem volt egy rece se sehol! És akármelyik játéknál megtudtam tenni, ha volt benne gyárilag opció erre ha nem. Nem tudom mitől van ez, de igen rossz az irány - ha szoftveres ha hardveres okai is vannak ennek - .
-
Shing
őstag
A szomorú az, hogy sok grafikát összehasonlítani videóban az nvidia effektjét kapcsolják be. Ahogy teljesítmény teszteknél is. Szép, hogy 3 effekt van, de jelen esetben ez a 3. több kárt tesz mint hasznot...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerintem az analitikai eljárások és a temporális élsimítás hiányát érzed. Sajnos az MSAA nem tökéletes ezzel a motorral, azt pedig, ami jóvá tette volna az összhatást PC-re nem hozták át a konzolokról. Lehet, hogy ezt később bepótolják. Ma sajnos ez ilyen.
Próbálj downsamplingot, mint a VSR, DSR, stb.(#6) Bici: A GW effektre szerződés kötelezte őket. Módosítani azt önállóan nem tudják. Amit tudtak módosítani azt úgy beállították, ahogy jónak érezték. Ez a softest és a CHS opció. Lehet választani. Ez még mindig több, mint amit bárki más felkínál egy játékban. Egy rossz szavunk nem lehet.
-
#85552128
törölt tag
Engem jobban zavar az, hogy akármilyen élsimítást kapcsolok be telemarad látható élekkel a kép. (Kivéve persze a mosottsz*r FXAA és TXAA párossal, de azt inkább hagyom).
Viccen kívül kíváncsiságból felraktam 8x-ra is: az FPS jól bezuhant a végeredmény meg közel sem tökéletes, más játékban azért 4xMSAA elég szokott lenni 1080p-n.
Árnyékok terén próbáltam mindet, de sebességben nem nagyon volt különbség (bár az árnyékokat direkt lejjebb vettem az AA miatt) képek alapján a soft és az AMD-s kombinációjából kéne valamit, mert egyik túl éles, másik meg túl homályos -
Arra nincs lehetősége a játékfejlesztőknek, hogy a gameworks effektekkel helyett egy azonos eredményt produkáló algoritmust építsenek be a játékba, ami jobban konfikurálható?
Esetleg ugyanezt a GW effekt mellett választhatóan betenni máshogy paraméterezve?
Vagy pont ez lenne a "softest" verzió? -
T.G.B
tag
az összeset kipróbáltam már de eddig nekem a soft jött be leginkább
bár én sok különbséget nem vettem észre játék közben csak ha oda figyeltem rá -
Egyik sem igazán jó. Én olyan beállításokat eszközölnék,ahol az ember árnyéka olyan, mint az AMD képen látható, a levelek árnyéka pedig a softest képen láthatóhoz hasonlóan kicsit már elmosódik
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Autós topik
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Digitális Állampolgárság Program DÁP
- BestBuy topik
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- 8300 mAh, maradhat?
- Építő/felújító topik
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- További aktív témák...
- MSI GeForce GTX 1660 Super Ventus XS OC 6GB
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE NITRO+ RX 7900 XTX 24GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Gigabyte RX 6800 16Gb Aorus (LCD kijelzős)
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800 XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- GAINWARD RTX 4070 Ti SUPER Phoenix 16GB GDDR6X - 3 év garancia
- Honor 200 Smart 256GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
- Apple iPhone 12 Pro 128GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- HYNIX 2GB DDR3 RAM eladó
- AKCIÓ! ASUS STRIX B650E-E R7 7700 64GB DDR5 1TB SSD RTX 3080 10GB Thermaltake Ceres 500 850W
- AKCIÓ! MSI B550 R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA MSI 650W
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest