Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Menthirist

    veterán

    válasz imi123 #71 üzenetére

    "csak keveslem a támogatott játékok számát."
    Fel lett sorolva jó pár. Azért évente eleve nem 150 AAA játék jelenik meg, és ez az első év volt. Minden frostbite motoros játék tartalmaz már mantle leképezőt, de ebből is csak 3 jelent meg idén. #27-ben látni milyen motorokban van még. Ha ilyen motoros játék jelenik meg, az tudni fog mantle-t. Meg ugye le kell vonni a játékok számából az nvidia által pénzelteket, ahol tiltva van más technológia használata (ac-k, far cry, dying light pl). Ha ezt nézzük, nem sok olyan AAA kat. játék maradt, ami megjelent, nem nvidia-s, de nem volt benne mantle. Mert egy évben 12-15 ilyen címnél eleve nem jelenik meg több, mantle címből meg megjelent vagy 7.Szóval szerintem egész szépen terjedőnek mondható, az UE4-et leszámítva sok új, modern motor mantle képes (dawn engine, tehát a következő deus ex is ilyen lesz, panta rhei, ashura, lore, nitrous (ez utóbbi kettő főként stratégiai játékokra), és mellette a régebbiek, frostbite, cryengine. De ezeknek a motoroknak egy része még készül, tehát még nem jelenhetett meg velük játék.

  • hugo chávez

    aktív tag

    válasz imi123 #71 üzenetére

    Az tény, hogy Abu "kissé" optimista, bár hozzátenném, hogy szerintem technológiai szempontból legtöbbször igaza van, csak hát a valós piac egy másik történet, a mamutok tehetetlenségével, szándékos hátráltatásaikkal, vagy pusztán érdektelenségükkel... De, ettől függetlenül, én nem emlékszek olyasmire, hogy bármelyik cikkében azt írta volna, hogy Mantle-re (vagy más alacsony szintű API-ra) annyira egyszerű lenne dolgozni, sőt, ki is emelte a nehézségeit. Amit mondott, az az, hogy azon fejlesztőknek, akik kellően felkészültek és hajlandóak időt beletenni, azoknak megéri, mert egy csomó mostani limitációt ki lehet vele ütni, jobb hardverkihasználást lehet elérni és akár olyan dolgokat lehet vele megvalósítani, amit DX11-el nem. Ezenkívül, mivel jóval transzparensebb, nem olyan "fekete doboz" mint a DX11, ezért, ha valami nem működik megfelelően a programjukban, akkor lehet látni, hogy miért nem és emiatt egyszerűbben lehet kijavítani a hibát. Na meg next gen konzolos alacsony szintű API-kra (GNM, DX11.X és később DX12) írt játékokat sokkal egyszerűbb és gyorsabb portolni PC-re, ha a target Mantle, vagy DX12, ezzel szemben DX11-re nehéz és sok idő.

    Az "ígéretekkel" meg szerintem nincs gond, de az nyilvánvaló volt, hogy a Mantle, mivel gyártóspecifikus, ezért nem fog a felhasználók számára túl nagy közvetlen áttörést hozni. Arra majd ott lesz a DX12. A Mantle inkább a fejlesztőknek szól, ők rengeteget profitáltak és még fognak is belőle.

  • hugo chávez

    aktív tag

    válasz imi123 #31 üzenetére

    "Talán régen valami olyat olvastam hogy e hozzá értő programozónak pér hét megírni a Mantle kódot."

    Ezt az orbitális baromságot már többször olvastam itt hozzászólásokban, de könyörgöm, ne terjesszétek már a hülyeséget! Mantle kódot (meg bármilyen alacsony szintű API-ra írt kódot) nehezebb megírni, mint DX11-est. Amikor beleütközik egy program a DX11 korlátaiba, na onnantól kezdve lehet könnyebb/gyorsabb mondjuk a Mantle-re dolgozni. Ez a "pár hét" meg arra vonatkozik, hogy ha az adott játéknak van alacsony szintű konzol API-ra írt portja, akkor azt lehet kb. ennyi idő alatt átírni Mantle-re, míg DX11-re jóval több idő, vagy akár nem is lehet minden effektet megcsinálni.

  • 7time

    senior tag

    válasz imi123 #31 üzenetére

    Félre vagy informálva, az Nvidia egyáltalán nem hoz semmit BF4 amit a Mantle ne tudna, sz@ros R9-270 is jóval gyorsabb Mantleval BF4 egyetlen gond hogy kellene a 4GB változat, nézd meg ide betettem egy tesztet Mantle és DX11 ha szerinted ez nem jó eredmény és egy Nvidia kártya hozza akkor leveszem a kalapom:

    [link]

    Természetesen egy kategóriájú kártyákról beszelünk nem GTX 980 -ról.

  • Menthirist

    veterán

    válasz imi123 #31 üzenetére

    Az egy dolog, de kiadott játékba utólag neked a kutya nem fogja betenni a két szép szemedért...
    BF4, Thief, Plants vz Zombies, Civ Beyond Earth, Dragon Age Inquisition, Sniper Elite 3... Ezekben már mantle is van... hamarosan csatlakozik hozzájuk a BF Hardline is. Igazából ami nagy cím, de nem nvidia pénzelte cím, abban azért jó eséllyel benne van/lesz.

    de ahogy pakriksz is írja... persze hogy hozza, ha egy 780 Ti vagy hasonló van egy 120k-s proci mellett... mivel egy i5-ön sem proci limites a legtöbb játék 1 vga-val. Az érdekességek ott jönnek, amikor egy i5 fél-harmaderős procin majdnem annyit hoz egy 290X mint egy i5-ön. Láttam tesztben (nem amd által készítettben) 7850k + 290X és 4770k + 290X között 10-15 fps különbséget csak, míg dx11 alatt 2x-es volt a differencia.

  • pakriksz

    őstag

    válasz imi123 #31 üzenetére

    "Az más kérdés hogy azt hozza egy Nvidia kártya Mantle nélkül is." nem hozza. Max akkor hozza ha nem cpu limites a jelenet, de akkor az amd is is ugyan azt hozza dx11 alatt :)
    Kihozták a maxot a dx11-ből ezért kell váltani új apira, mert nem képes hatékonyan több magot használni, mert ilyen az api... (se nvidiával, se intellel sem amd-vel)

  • 7time

    senior tag

    válasz imi123 #25 üzenetére

    Alig fél éves API-tól ez nem rossz:

    Hany éve is szenved a DX, ráadásul szinte egyeduralkodó volt a piacon.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés