Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sfefe

    addikt

    válasz FattyDove #100 üzenetére

    Ez lehet de mekkora területén fekszik el.... És úgymond fejlődni szinte csak most kezdtek...

  • Alteran-IT

    őstag

    válasz FattyDove #100 üzenetére

    Ez igaz, de azt tedd hozzá, ami szintén igaz és ezért nem fordítottam nagy jelentőséget ennek a kihangsúlyozására, hogy nálunk is a kisebb városok, illetve falvak fejlettségi szintje ugyan úgy középkor, mentalistásban meg kb. sötét középkor, így Kína még mindig előrébb jár, mert a nagyvárosok náluk legalább fejlettebbek, nálunk azokról se mondható el, hogy túlságosan fejlettek, Budapest is hogy néz ki, ott nem csak a külváros kicsit elmaradtabb, sőt néhol még fejlettebb, mint a belváros 1950-es éveket tükröző jónéhány része, gondolom nem kell sok példát mondanom, a pályaudvarok is úgy néznek ki mint valami putri, azt a nem kocsival érkezőknek azok Budapest belépő pontjai és már is nem túl jó megítélést kap, oké a nyugati pályaudvar teljes felújítási tervei tetszenek, de azok csak tervek mind kinézetileg, mint költségileg, fog az még változni, mindkettő negatív irányba, sokkal szarabb és drágább lesz és ez csak egy pályaudvar, a vasúti infrastruktúráról nem is beszélek, Kínában a legtöbb új nagyvárosi metróhálózat sokkal gyorsabb, mint az itt elérhető vasúthálózat bő 90%-a, mert 120-140 km/h-s engedélyezett sebességek vannak metrón(!!!), itt meg az egyetlen "nagysebességű" vasútvonal legnagyobb megengedett sebessége elméletben 160 km/h, gyakorlatilag ez csak Tata és Hegyeshalom között elérhető, ott is vagy jó ha két szakaszon pár km-en lehet "kiélvezni", egyébként 120-140 km/h között mennek a vonatok átlagosan itt, a többi vasútvonalon meg max. 80-100 km/h, ami szégyen, főleg hogy a Budapest-Belgrád vasútvonalat is valami max. 80 km/h-val kezdték újraépíteni (elméletileg azóta már 100 km/h lesz, de hiszem ha látom, meg az sem sok egy új vonalnál, sőt kurva kevés), ami új vasútvonalnál elég nagy pofátlanság ilyen magas ár mellett úgy, hogy kínában már a metró is gyorsabban megy, persze ilyen vonalakon megy IC, meg IC+ ilyen sebességekkel olyan időrövidítésekkel, hogy cserébe nem állnak meg vagy plusz xx településen, ami jó, mert ez cserébe időkiesés egy csomó embernek, akik ezeken a településeken szeretnék igénybe venni ezeket, de nem tudják, így órákkal hamarabb kell kelni, hogy elérjék azt a buszjáratot, amivel el tudják érni azt vonatot, szóval vicc, Kínában pont az ellenkezője megy és pont ezért fejlesztik nem akárhogy a tömegközlekedést és minél több települést bevonnak minél nagyobb sebességű hálózatba, itt meg gyakorlatilag fordítva megy, minél kevesebb település van kisebb sebességű hálózatokon, végül is teljesen fordítva ülünk hozzájuk képest a döglött lovon és egy nyíltan kommunista országról beszélünk, azt meg véletlenül se felejtsük ki, meg hogy náluk van mágnesvasút is az eleve nagysebességű "hagyományos" vasútvonalak mellett, nálunk jó hogy egyáltalán interneten lehet olvasni hogy ilyen egyáltalán létezik, azért nem mindegy és ez csak a tömegközlekedés és annak a vasúti része, mint összehasonlítási alap, a többit inkább hagyjuk is és szerintem. Persze a költségeket nézve Kínában is elég magasak a vasúti költségek, de azt ami ott van legalább lehet vasútnak nevezni sebességben és minőségben is, ott legalább nem ablakon kidobott pénz van mint itt, korrupció, lenyúlás meg egyéb persze náluk is van, mint minden kommunista országban.

  • Sza_Sa

    senior tag

    válasz FattyDove #83 üzenetére

    De ezeket a rendszereket dicsőítő emberek - komcsizzák - az ilyen berendezkedést elítélőket... nooormális?? Milyen szép csapat: Oroszo., Kína, É-Korea, Irán, Fehéro. egymás szövetségesei.
    Szerk: Csupa olyan állam, ahol derű az élet. :P

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés