Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz #54625216 #110 üzenetére

    "....eleve nem kell garázs meg saját autó, mert beregisztrálsz egy önvezető flottába és magától érted jön a kocsi, amikor kell, nincsenek dugók, mert az autók figyelembe veszik a többiek pozícióit az útvonal tervezésekor, stb.. Ez már messze meghaladja azt a haszon-kockázat mutatót, ami miatt a döntő többségnek érdemes átállni FSD-re, főleg ha emellett a rendszer biztonságosabb is, mint ha egy átlagember vezetné."

    Szép és idealisztikus gondolat. Ha marad a mostani helyzet, egyetlen járművel sem lesz kevesebb az utakon. Mindenki azonos időben érkezik a munkahelyekre. A következő hullámban az iskolásjárat. Majd délután a munkavégzés utáni, bevásárlással elnyújtott dugó. Ezen az sem segít, ha több úton is elérhető a cél. Nagyvárosban élek. Volt időszak amikor a munkahelyem két telephelye között kellett utaznom naponta többször. Ha dugó volt, akkor minden út bedugult. Maps szoftverek már ma is terelgetik a forgalmat, sikertelenül. Több jármű van úton, mint amennyit átengednie képesek az útkereszteződések. A közel kétmillió lakos és az átmenő forgalom naponta legalább kétszer bedugaszolja az utakat.
    2021-ben 158.788, kilométer volt a torlódások teljes hossza. Átlagosan 24%-al növelte a torlódás az utazás idejét. (Ebben benne van a vasárnap reggeli forgalom is, amikor jármű alig van úton.)

    Elméletileg megoldható, ha úgy lehet ütemezni a járműveket, hogy lassítás nélkül képes legyen áthajtani az önvezető autók az útkereszteződéseken. A két egymást követő autó között egy keresztben haladó járműnek át kell férnie a kereszteződésben. Na ettől még fényév távolságban vagyunk.

    Az autó tulajdonlásáról nem sokan akarnak lemondani ma még. A carsharing jól indult, de megfogytak az autón látható autók. Gondolom a covid sem kedvezett a szolgáltatásnak.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák