Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Rive #81 üzenetére

    "De, akkor is lesz még egy nagyon racionális és eléggé nehezen kezelhető ok, mégpedig pontosan a felelősség kérdésköre."

    A felelősség kérdése jogalkotási kérdés, ami meg politikai kérdés. Ha a döntéshozók azt látják, hogy az önvezetés engedélyezésével mondjuk évente 30%-al kevesebb ember hal meg az utakon, akkor meg fogják teremteni az önvezetéshez szükséges jogi környezetet.

    Ugyanez a műsor amúgy lezajlott már a biztonsági övek kapcsán. Az autógyártók évtizedeken keresztül sikeresen lobbiztak a biztonsági öv kötelezővé tétele ellen, mert a vezetési élményt rontó, kényelmetlen tényezőként kezelték.
    A biztonsági öv vita egészen az emberi jogok értelmezéséig jutott, mondván, hogy a biztonsági öv csak az utasra van érdemi hatással, márpedig az ember szabad önrendelkezéséhez való joga nem korlátozható, ha az más ember jogait nem sérti. És ugye ha nem köti be magát, azzal csak magának árt, másoknak nem.
    Igen ám, de közben fekete-fehéren kiderült, hogy ahol kötelező a biztonsági öv, ott drasztikusan csökken a halálozások száma. Így a hosszadalmas filozófiai fingreszelésnek mégis csak az lett a vége, hogy barátom vagy bekötöd magad, vagy nem ülsz autóba.

    Szvsz az FSD-vel is ez lesz. Ha nyilvánvalóvá válik, hogy az AI biztonságosabban vezet az embernél, akkor az AI általános megbízhatóságától függetlenül már csak idő kérdése, hogy mikor teremtik meg az önvezetés jogi feltételeit.

Új hozzászólás Aktív témák