- Yettel topik
- iPhone topik
- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Brutál akkuval érkeztek az Ulefone X16 modellek
- Betiltották a Pixel 7-et Japánban
- 200 megapixeles zoomkamerát sem kap az S26 Ultra?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Fotók, videók mobillal
- Magisk
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
hangszoro #61 üzenetére
De Fiery is azt mondja, hogy a 3d tv, ahogy az active 3d is anno, nem koncepcionálisan hozott újat, hanem a meglévőt tette kicsit érdekesebbé. lehet hogy láttál némi mélységet, el tudtad dönteni hogy valami közelebb vagy távolabb van tőled, de nem változtatott azon, hogy egy előtted lévő keretben, "ablakban" láttad a világot.
A vr ilyen szempontból más. Koncepcionálisan, paradigmában. Itt már nem csak hogy nem egy ablakban látod a virtuális teret, de minden, legapróbb mozdulataidra is úgy reagál mint a világ, ráadásul a 3d élmény is olyan, hogy nem csak a közelség-távolságát tudod eldönteni valaminek, hanem a méretét. Mármint ránézel a virtuális térben egy kocsira, és meg tudod saccolni a hosszát annyira, amennyire az életben is tudnád. Ráadásul amíg a 3d tv-k esetében tisztában voltál magával a világgal, vr esetében az agyad gyorsan átszokik arra, hogy a virtuális a valóságos tér. Nagyon durván könnyen becsapja az agyat, ha megfelelően alacsony a latency, és ehhez nem kell fotoreál grafika.
Szóval értem hogy a 3d csak egy hasonlat volt, de azért nehéz összehasonlítani bármi hasonlót a vr-ral, mert a legtöbb bukott technológia csak a meglévőt próbálta egy kicsit másként eladni. Egy kicsit kiszínezve. A VR tényleg inkább olyan mint anno a 3d játékok voltak, amikor hirtelen nem csak oldalról láttad a karaktered hogy előre-hátra mehess, hanem ténylegesen a tér bármelyik pontja felé haladhattál. A teljes játékvilágot megváltoztatta. A VR is meg fogja, és nem csak a játékvilágot. Kérdés hogy 2016-ban kezdődik, vagy mondjuk a második-harmadik generációjával (ilyen mamutcégekkel a hátuk mögött nem döglenek bele ha az első rendszer nem annyira közkedvelt)
-
Fiery
veterán
válasz
hangszoro #59 üzenetére
Egy-egy termek elbukhat, de maga az iparag tulsagosan "racuppant" a VR temara ahhoz, hogy ez csupan egy-ket bukott termek legyen iden vagy jovore. Nyilvan nem lesz minden kezdeti, early adopter VR termek sikeres, de hamar ki fog kristalyosodni, hogy melyik vonal marad meg. Az pedig meg fog maradni, most, nem kell 10+ evet varni ra, hogy kiforrja magat.
A 3D szemuveg, 3D TV meg 3D akarmi pedig sehol sincs a VR-hez kepest. A VR igazi ujdonsaga az, hogy nem az elotted levo 2D vilagot latod 3D-ben (igy vagy ugy), hanem valoban 3D-ben mozogsz egy 3D vilagban. Pont ugy valtozik a latvany, ahogy a valosagban is. 3D szemuvegnel hiaba forditod el a fejed balra 90 fokkal, nem fogod hirtelen azt latni, ami a jatekban vagy a videoban balra helyezkedik el toled. Kapasbol egy repulogep/helikopter/urhajto/auto szimulatornal oriasi lehetoseget hoz el, amire eddig csak bena megoldasok voltak. A fejedet forgatni nem ugyanaz, mint megnyomni egy gombot -- nem beszelve a smooth effektrol.
-
Fiery
veterán
válasz
hangszoro #55 üzenetére
Persze, csak ez nem egy termek, hanem egy paradigma. Termek lehet bukas, egy igeretes paradigma viszont aligha. A VR bukasara szamitani kb. annyira realis elkepzeles, mint ha valaki anno a 3D renderingre mondta volna, hogy tuti bukta lesz, es eljen a szoftveres rendering (ld. Doom).
-
sheep
addikt
válasz
hangszoro #52 üzenetére
Szerintem ha bukás lenne akkor nem szállt volna be mögé már az induláskor Carmack, utána a Facebook, aztán a többi nagy cég is a saját eszközével.
Itt valami nagy dobás készül, mert a technológia most érte el azt a szintet ahol már lehet normális cuccot elérhető áron és támogatással gyártani.
Én speciel 10 éve használok fejmozgás érzékelőt szimulátorokban (trackir), de amikor kipróbáltam az oculus dk2-t leesett az állam. Az valami brutálisan élethű volt a pilótafülkében ülni.
És ez csak egy nagyon-nagyon apró szelete a piacnak.
Gyakorlatilag vége a 2d korszaknak, lassan mindent át lehet állítani 3d-be. -
Fiery
veterán
válasz
hangszoro #52 üzenetére
Miert kellene a talajon maradni? A VR pontosan akkora valtas, akkora hordereju fejlodesi lepcso, mint anno a 3D rendering volt. Aki abban ketelkedik, hogy ez bombasiker lesz, az valoszinuleg nem latja at, hogy milyen lehetosegeket hordoz a VR magaban. Eleg egyszer kiprobalni, onnantol nem lesz ketelkedes
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A13/Samsung Galaxy A33/Samsung Galaxy A53
- Bomba ár! Dell Latitude E7240 - i7-4GEN I 16GB I 256SSD I 12,5" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- LG 27GR95QE - 27" OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- HATALMAS AKCIÓK / MICROSOFT WINDOWS 10,11 / OFFICE 16,19,21,24 / VÍRUS,VPN VÉDELEM / SZÁMLA / 0-24
- BESZÁMÍTÁS! Sony PlayStation4 PRO 1TB fekete konzol extra játékokkal garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest