- CMF Buds Pro 2 - feltekerheted a hangerőt
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Fotók, videók mobillal
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Telekom mobilszolgáltatások
- Vivo V40 5G - az első benyomás fontos
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Yettel topik
- Brutál akkuval érkeztek az Ulefone X16 modellek
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Olyan nincs, hogy nem kerül befejezésre a frame. A mostani API-k ezt a lehetőséget nem definiálják.
A timewarp a probléma alapja. Az biztos, hogy szükség van 90 S3D FHD képkockára/sec, de nem kell mindegyiket az elejéről számolni. Ha mozgatod a fejed, akkor elvárod, hogy lásd az eredményét, de nem várod el xy objektum új animációs állapotát. A timewarp azt a célt szolgálja, hogy mindegyik páratlan frame adatai alapján csináljon egy páros frame-et, amihez nem számol új jelenetet. Marha nagy trükk, ha úgy tetszik, de működik. A preempció ott jön képbe, hogy ez a timewarp frame meglegyen a szinkronablakra. A finomszemcsés opciók ezért megszakítják a munkát is, hogy tuti legyen timewarp, mert ha nincs, akkor az előző frame lesz kirakva még egyszer. -
Fiery
veterán
Azt is tegyuk hozza, hogy miert fontos a preempcio a VR-nel. Remelem, jol tudom, hogy a gyors fejmozgast nem lehet maskepp lekovetni anelkul, hogy akadozzon a kep. Hiaba dolgozik epp egy frame renderelesen a GPU, el kell tudnia dobni a munkat, ha a fej mar arrebb mozdult, es nincs ertelme befejezni a frame-et, hanem mar egy ujabbon kellene dolgoznia.
-
válasz
Dragbajnok #9 üzenetére
ahogy nézem, igazából senki sem válaszolt.
a preempció az éppen feldolgozás alatt lévő feladatok megszakításának képessége.képzeld el a következőt: van három processzed, amelyek igényelnek valamennyi processzoridőt, és egyéb erőforrást. van valamekkora prioritásuk is. a feladatütemeződ eldönti, hogy őket milyen sorrendben és hány darabban fogja feldolgozni, és elkezdi őket darálni.
egyszer csak beesik egy új taszk, nagyon magas prioritással. ha preemptív a feladatütemeződ, akkor ilyenkor eldob mindent, és beküldi az új taszkot, majd amikor elkészül vele, akkor folytatja a többi végrehajtását. a nem-preemptív feladatütemeződ berakja a végrehajtásra várakozó taszkok listájának elejére, és ahogy felszabadul prociidő, elkezdi végrehajtani.
finomszemcsés preempció esetén bármikor képes a feladatütemező az újonnan beesett taszk feldolgozását elkezdeni, és az aktuálisan futókat leállítani. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A VR az tuti elterjed, de az első generációban én sem bízok annyira. Lesz valamekkora siker a hardcore szinten és ennyi. A nagy probléma a szabványosság kialakítása. Jelenleg az Oculus is csak leadta a VR-hez szükséges újításokat a szabványos grafikus API-kat biztosító partnereknek, és ezekből hozzávetőleg 2017-2018 környékén lesz követelmény. Arra viszont van ígéret, hogy a Vulkanban Oculus extension formájában már 2017 elején jönni fog a Latest Data Latch, ami az egyik legfontosabb funkció a késleltetés csökkentésére. A DX12-re ez sajnos nem oldható meg, így ott egy API módosítást is be kell iktatni. Szóval ez az elején hátrányos lesz. Amint megoldódnak a szoftveres gondok komolyabb lesz a terjedés is.
-
válasz
Menthirist #64 üzenetére
Régebben is voltak ugyan vr szemüvegek, de messze nem voltak képesek megközelíteni sem azt az alacsony késleltetést amire szükség van. Itt tényleges 20 (de inkább 10) msec alatti késleltetésről van szó, és megfelelő pontosságról, ez az igazi lényeg, nem maga a felbontás. Amint elég pontosan követik a látottak azt amit a mozdulatod, az agyad elkezdi nem megkérdőjelezni a láttotakat. Az meg csak segít, ha pl van annyi pixel előtted, hogy ne legyenek feltűnőek a köztük lévő rések.
Fiery: azért az még sokat segít a hype-ban, hogy azért igen sokan próbálták már egyrészt a devkiteket is, másrészt pedig kiállításokon. És ezek az emberek is gyakorlatilag csak szuperlatívuszokban beszéltek a termékről. Tehát már az első generáció sem az, ami régen a 3d esetében, amikor a nagyon szép rajzolt 640x480-as grafikával szemben voltak a korai óriási polygonos részletszegény játékok, hanem már induláskor igen szép grafikával szembesülhetünk.
Én kb vele értek egyet
Csak még nem tudom hogy Rift vagy Vive lesz a befutó.
-
Fiery
veterán
válasz
Menthirist #64 üzenetére
Az elso VR generacio szerintem olyasmi lesz, mint ahogy a 3D rendering is indult. Nem volt tul nagy a felbontas, nem volt tokeletes sokszor a rendering, nem volt 32 bites szinmelyseg, a loop kabel miatt a kepminoseg se volt tul jo, megis mindenki nagyon azt akarta. Sokszor a vas sem volt elegendo, es igy nem volt folyamatos a jatekelmeny, megis mindenki azt akarta. Akarhogy is mukodjon a Rift (csak egy pelda, irhatnek barmilyen mas konkret 2016-os VR termeket is), akarmilyen keves jatek vagy szoftver is lesz ra, sulyos millio darabokat el fognak adni belole, mert mindenki azt akarja majd. A hatalmas erdeklodes miatt pedig rengeteg ceg fog VR fejlesztesbe fogni (a hardveres es szoftveres oldalon is), es ugyanakkora boom lesz, mint a 3D rendering megjelenese idejen. A 3D rendering sem volt kudarc csak azert, mert egy csomo korai 3D fejlesztes (pl. NV1) zsakutcaba futott.
-
válasz
hangszoro #61 üzenetére
De Fiery is azt mondja, hogy a 3d tv, ahogy az active 3d is anno, nem koncepcionálisan hozott újat, hanem a meglévőt tette kicsit érdekesebbé. lehet hogy láttál némi mélységet, el tudtad dönteni hogy valami közelebb vagy távolabb van tőled, de nem változtatott azon, hogy egy előtted lévő keretben, "ablakban" láttad a világot.
A vr ilyen szempontból más. Koncepcionálisan, paradigmában. Itt már nem csak hogy nem egy ablakban látod a virtuális teret, de minden, legapróbb mozdulataidra is úgy reagál mint a világ, ráadásul a 3d élmény is olyan, hogy nem csak a közelség-távolságát tudod eldönteni valaminek, hanem a méretét. Mármint ránézel a virtuális térben egy kocsira, és meg tudod saccolni a hosszát annyira, amennyire az életben is tudnád. Ráadásul amíg a 3d tv-k esetében tisztában voltál magával a világgal, vr esetében az agyad gyorsan átszokik arra, hogy a virtuális a valóságos tér. Nagyon durván könnyen becsapja az agyat, ha megfelelően alacsony a latency, és ehhez nem kell fotoreál grafika.
Szóval értem hogy a 3d csak egy hasonlat volt, de azért nehéz összehasonlítani bármi hasonlót a vr-ral, mert a legtöbb bukott technológia csak a meglévőt próbálta egy kicsit másként eladni. Egy kicsit kiszínezve. A VR tényleg inkább olyan mint anno a 3d játékok voltak, amikor hirtelen nem csak oldalról láttad a karaktered hogy előre-hátra mehess, hanem ténylegesen a tér bármelyik pontja felé haladhattál. A teljes játékvilágot megváltoztatta. A VR is meg fogja, és nem csak a játékvilágot. Kérdés hogy 2016-ban kezdődik, vagy mondjuk a második-harmadik generációjával (ilyen mamutcégekkel a hátuk mögött nem döglenek bele ha az első rendszer nem annyira közkedvelt)
-
Fiery
veterán
válasz
hangszoro #59 üzenetére
Egy-egy termek elbukhat, de maga az iparag tulsagosan "racuppant" a VR temara ahhoz, hogy ez csupan egy-ket bukott termek legyen iden vagy jovore. Nyilvan nem lesz minden kezdeti, early adopter VR termek sikeres, de hamar ki fog kristalyosodni, hogy melyik vonal marad meg. Az pedig meg fog maradni, most, nem kell 10+ evet varni ra, hogy kiforrja magat.
A 3D szemuveg, 3D TV meg 3D akarmi pedig sehol sincs a VR-hez kepest. A VR igazi ujdonsaga az, hogy nem az elotted levo 2D vilagot latod 3D-ben (igy vagy ugy), hanem valoban 3D-ben mozogsz egy 3D vilagban. Pont ugy valtozik a latvany, ahogy a valosagban is. 3D szemuvegnel hiaba forditod el a fejed balra 90 fokkal, nem fogod hirtelen azt latni, ami a jatekban vagy a videoban balra helyezkedik el toled. Kapasbol egy repulogep/helikopter/urhajto/auto szimulatornal oriasi lehetoseget hoz el, amire eddig csak bena megoldasok voltak. A fejedet forgatni nem ugyanaz, mint megnyomni egy gombot -- nem beszelve a smooth effektrol.
-
hangszoro
tag
Nem feltétlen kell elbuknia. Elég ha csak simán nem lesz térhódító, és máris várhatunk megint 10 évet, hogy valaki próbálkozzon.
Active 3D technológia volt már a 90-es évek végén is az nvidia kártyámon, szemüveggel. Én akkor is nagy dolognak gondoltam, de semmi nem lett belőle. Aztán megint fellángolt az utóbbi években, aztán az van ami van...
Maga a technológia nem kérdéses, de jelen állapotban még nem tökéletes, tehát mi végfelhasználók fogjuk megteremteni a jövőt ennek a kütyünek, és nem mindenki van úgy oda érte mint mi. Szóval még bármi lehet, ennyi amit akartam írni.De ahogy látom valami hasonlót írt Menthirist is.
-
Raysen623
addikt
válasz
Menthirist #57 üzenetére
A nukleáris villanást is mindenki majd a VR sisakban éli át a kornak megfelelően
-
Ezért mondtam, hogy a VR biztosan a jövő, csak nem biztos még hogy a jelen (a rift és a vive kapcsán). A rift és a vive lehet épp hogy megbukik (bár szerintem nem fog), de majd újra próbálkoznak pár év múlva, ahogy az elmúlt 20-30 évben is folyamatosan próbálkozgattak. Annyi, hogy most jóval nagyobb mögöttük a támogatás és a pénz, sokkal olcsóbbak az eszközök, és sokkal fejlettebb a technológia. Tehát sokkal jobb az esélyük mint bármikor. De akár sikerül akár nem, ettől a VR még mindenképp a jövő marad. Hacsak nem lesz egy nukleáris holokauszt az egész világon. Lehet még akkor is az lesz, csak majd késik
-
Fiery
veterán
válasz
hangszoro #55 üzenetére
Persze, csak ez nem egy termek, hanem egy paradigma. Termek lehet bukas, egy igeretes paradigma viszont aligha. A VR bukasara szamitani kb. annyira realis elkepzeles, mint ha valaki anno a 3D renderingre mondta volna, hogy tuti bukta lesz, es eljen a szoftveres rendering (ld. Doom).
-
hangszoro
tag
Mondjuk úgy, hogy nem ez lenne az első ilyen világmegváltó termék, ami eltűnik.
De mint mondtam én nem erre számítok. -
sheep
addikt
válasz
hangszoro #52 üzenetére
Szerintem ha bukás lenne akkor nem szállt volna be mögé már az induláskor Carmack, utána a Facebook, aztán a többi nagy cég is a saját eszközével.
Itt valami nagy dobás készül, mert a technológia most érte el azt a szintet ahol már lehet normális cuccot elérhető áron és támogatással gyártani.
Én speciel 10 éve használok fejmozgás érzékelőt szimulátorokban (trackir), de amikor kipróbáltam az oculus dk2-t leesett az állam. Az valami brutálisan élethű volt a pilótafülkében ülni.
És ez csak egy nagyon-nagyon apró szelete a piacnak.
Gyakorlatilag vége a 2d korszaknak, lassan mindent át lehet állítani 3d-be. -
Fiery
veterán
válasz
hangszoro #52 üzenetére
Miert kellene a talajon maradni? A VR pontosan akkora valtas, akkora hordereju fejlodesi lepcso, mint anno a 3D rendering volt. Aki abban ketelkedik, hogy ez bombasiker lesz, az valoszinuleg nem latja at, hogy milyen lehetosegeket hordoz a VR magaban. Eleg egyszer kiprobalni, onnantol nem lesz ketelkedes
-
hangszoro
tag
válasz
unrealnoise #49 üzenetére
Az F1 akkor fogja támogatni a VR-t, ha már holografikus kivetítők lesznek.
Kivéve ha Bernie hamarabb elpatkol, és nem a lánya lesz az utódja. -
Fiery
veterán
A VR-t egyes egyedul a porno is borzaszto nepszeruve tenné. Smiley nelkul. Ha amellett jonnek oktato anyagok, turisztikai anyagok, akciofilmek, sport kozvetitesek es jatekok is, akkor nehezen kepzelheto el, hogy ne adjanak el ebbol a cuccbol tizmilliokat, evente. Raadasul, a VR mint mufaj nagy ugrast jelent a mostani hardverek kepessegeihez kepest, tehat boven van potencial a fejlodesben is. Vagyis, evekre el leszunk latva elore, es evekig lesz miert cserelni a VR headseteket. Dual 8K kijelzoig siman skalazodni fog a cucc, de jo esellyel 16K-ig is.
Megjegyzem, a mozi is elobb-utobb VR alapu lesz, ahova vagy viszed a sajat headsetedet, vagy ott kolcsonzol egyet.
-
unrealnoise
senior tag
Szar játékok?
Felfognád, hogy a régi játékok is támogathatják a VR-t? Lásd Project Cars, Assetto Corsa, satöbbi.
De ott van az Elite Dangerous, az ARK: Survival Evolved, jön majd később az EVE Valkyrie és hidd el, egyre több nagy cím jelenhet meg majd rá, ha a fejlesztők látják mekkora igény van rá.Mert lesz. Én pl azon filózom, hogy a héten előrendelem az Oculust. Lesz amennyi lesz. Aztán majd apránként összerakom hozzá a vasat. Az Oculus nem lesz olcsóbb egyhamar, a GPU-kl ára talán esni fog a megjelenésig valemennyit.
De ha Oculus VR Ready nélküli gép nélkül lennék itt, és megjönne a OR, akkor is ott lennének a videók, techdemók, és szerintem pár szimulátort simán meghajtana megfelelő mértékben egy GTX960 is. (Textúrákat le kell majd butítani hozzá.) De ez más téma.
De látom, ezer milliószor le lehetne és kellene írni, mert egyszerűen oltári ostobaság amit írsz.
Ezer féle, szinte végtelen felhsználási módja van a VR-nak.Gondolj pl egy olyan focimeccsre, amelyen ott vagy páholyban a pályán, F1-es futamon, az Everesten, stb..stb... És ezek nem játékok.
De a kommunikációt is lehet érdekesebbé tenni vele, a hatalmas látószög pedig elég bátor, és klassz user interface lehetőségeit teremti meg.
Nem tudom mennyit gyártottak le, de szerintem is hamar el lesz kapkodva "mind".
-
vagy az ominózus "úgysem fog senki 5-600 dollárt kiadni egy telefonért" jelenség
A VR pontos hatását nehéz előre felmérni, mert koncepciós szinten is már más mint a jelenlegi. Nem lehet összevetni a 3d tévékkel, ahol a 3d csak egy kis extra élményt nyújt, azt sem mindenkinek. A VR-ban hatalmas lehetőségek vannak, és mindenképp a jövő, kérdés hogy a jelen-e már. Technológiailag sosem volt még ilyen jó rá az esély. Ugyanakkor rengeteget kell még tanulnunk a kihasználásáról, mert annyira más, hogy pl játékokban nem csak arról van szó hogy a fejed mozgatja a kamerát.
-
Sebestyen01
őstag
Millios nagysagrendben szamoljak azokat akik varjak, a dk1, es a dk2 rekord ido alatt kelt el, ha 5 szor annyit csinaltak volna belole is vittek volna mint a cukrot....
A masik hogy miert kell csak a jatekokra korlatozni, irta itt valaki hogy virtualis kirandulasokat is lehet szimulalni, dzsungelbe, oskorba etc a variaciok tarhaza vegtelen, nem kell valamit leszukiteni csak a gamek szintjere... -
hangszoro
tag
válasz
Menthirist #39 üzenetére
100 év múlva beszéljünk!
-
pkornel
aktív tag
Ez az egész VR dolog akkor nagy bukta lesz ilyen nagy befektetés mellet és ilyen szar játékokkal hogy csak na. Max 2 év szerintem és mér egy játék sem fog készülni rá mert a kutya sem fogja venni!
-
-
Grodd
tag
válasz
#32839680 #35 üzenetére
Hát akkor ez generációs probléma. Én akkor voltam 17 éves, amikor amikor az első könyv kijött, azt egszerűen nem bírtam végigolvasni, annyira nem tudott lekötni (azt szerintem óvodásoknak szánták) . Aztán 21 éves koromban jött az első mozifilm, azt megpróbáltam szorgalmasan végignézni, mert kkora volt a hype körülötte, hogy muszáj volt, és mégiscsak kisebb elkötelezettség kell hozzá, mint egy könyvhöz, de sajnos így is elaludtam a felénél, pedig a jó szándék megvolt. Aztán ugyanez ismétlődött a főnix rendjéig (rendre elaludtam a filmek felénél), a félvér herceget viszont már végig tudtam nézni elalvás nélkül (persze azért a film közben mással is foglaltoskodtam, amúgy sajnáltam volna rá az időt), a halál ereklyéi I és II viszont már annyira le tudott kötni, hogy végig tudtam nézni mindkettőt úgy, hogy közben semmi mást nem csináltam, igaz, az már az akkor 6 éves kislányom társaságában volt, akit viszont valahogy jobban értekelt a dolog
-
kpal
nagyúr
Nv jól csinálja .
-
-
aerosmith
őstag
haha. már csak a pixelméretből adódóan is megnézném hogyan lehetne dual 4ks kijelzővel harmadekkora sisakot kihozni. Pláne azt a PCt nézném meg ami 2x4k felbontásban 90FPSsel számol neked virtuális valóságot. Szerintem te várj kb. 5-10 évet akkor a korszakodra.
Ja a 40ezer Ftra nem is mondok semmit.Vagy csak trollkodtál? Akkor sorry hogy nem jött le elsőre.
-
Crytek
nagyúr
Számomra ekkor jön el a VR korszak:
- min. 4K-t tud a kijelző
- fele de inkább 3-ad ekkora bumfurdi kivitelű lesz
- 40 ezer alatt lesz az ára
- Min 500 játékos bázissal bír -
Dr3
csendes tag
Kicsit off, de az itt hozzászólókat lehet, hogy érdekli: 6.-tól lehet előrendelni a végleges Oculust
Pénztárca készit, remegő kéz az egéren
-
Fiery
veterán
válasz
#32839680 #24 üzenetére
Oke, en csak arra celoztam, hogy amit irtal ...
"Ja, alacsonyabb a felbontása a DK2-nek, szóval a véglegeshez még brutálabb gép kell, ezért még jobban oda kell figyelni a késleltetésre"
... az alapjan ugy tunhet, mintha az alacsonyabb felbontas segitene abban, hogy a kesleltetes eleg jo legyen a VR-hez; mig a felbontas novelesevel romlik a helyzet. Holott ha egy adott GPU architektura eleve keptelen biztositani a VR-hez megfelelo kesleltetest, akkor a kisebb felbontas sem megoldas erre a problemara.
-
Fiery
veterán
válasz
Sebestyen01 #22 üzenetére
Akkor sincs koze hozza a VR-nel, ha nem tevedek. A problema melyebben gyokerezik, nem lehet a felbontas csokkentesevel megoldani a kesleltetesi problemat. Mint ahogy pl. a memoria kesleltetesnek sincs koze a memoria savszelesseghez. De majd Abu kijavit, ha rosszul tudom.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Sebestyen01 #15 üzenetére
A finomszemcsés preempció a jó. Az NV is mondta már, hogy a jövőben áttérnek rá, mert a rajzolási szintű preempciónál sokszor beragad a feladat. [link]
A finomszemcsés preempció nem mágia, ezt már tudja a legújabb Intel és AMD GPU-architektúra is. Még a Qualcomm Adreno 500 is tudja.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
[link] - David Kanter ezt az egész témát elég jól kielemzi a linkelt videóban. Azt abszolút lehet alapnak tekinteni, mert Kanter mostanában a VR-en belül dolgozik, így tudja mi a jó és mi nem.
-
Fiery
veterán
Igy van, ugyanis az nVIDIA meglepo modon a jelen szamara fejleszt termekeket, es nem a jovo szamara
A jelen pedig nem a VR, az me'g mindig jovo ido -- me'g akkor is, ha csak par honaprol van szo. Hasonlokepp a Pascal is a jovo, nem a jelen. Ilyen egyszeru a keplet. Persze ezt nyilvan bizonyos szempontbol megszivjak azok, akik mondjuk most vesznek izmosabb Maxwell alapu videokartyat, de majd a konkret VR termekek megjelenesekor meglatjuk, valojaban mennyire is lesz ez problema.
-
[CsuCsu]
őstag
válasz
Dragbajnok #9 üzenetére
Megoldas egy VR-vel kapcsolatos problemara amire az NV-nak nincsen valasza a forgalomban levo termekeivel.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Dragbajnok #9 üzenetére
Igazából nem az a fontos, hanem az, hogy legyen időre timewarp. A finomszemcsés preempció csak egy jó eszköz ennek az elérésére, mert lehetővé teszi, hogy a futó feladatokat akár meg is lehessen szakítani, ha jön egy olyan feladat, amire azonnal kell eredmény. Például a timewarp a VR esetében ilyen.
-
[CsuCsu]
őstag
Attol fugg mihez. VR filmhez jo. De ahhoz egy mobil is eleg kb manapsag. Finomszemcses preempciot nem fogja tudni magikusan a matricatol.
Radeon meg mindig alkalmasabb hardverileg. De ha az NV kepessegeinel megallnak a szoftveres implementacio soran akkor tokmindegy. Marpedig ugyis ez lesz, mar csak a piaci reszesedes miatt is.
-
farkas1
tag
A VR Ready azt jelenti mint a HD Ready? Utóbbi is HD, csak félig, nem Full HD....
Akkor az NV VR ready is tudja majd a VR-t, csak félig?
Mikor fogja tudni teljesen? -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Sebestyen01 #4 üzenetére
Attól függ, hogy a gyártónak éppen van-e ilyen modellje vagy nincs. Emlékszem, amikor hozták a 2-3 kg közötti, vékonyabb gamer notikat, és mindegyik gyártó hozott mellé egy 3-4 kg-osat, hogy "Na ez az elrettentő példa, ilyet nem szabad venni".
-
Sebestyen01
őstag
max 4 kg tatyoval egy asus gamer masina, most az nehez? Nem mondom hogy nioes, de talan a 4 eves kisfiam megemeli! A cikk iroja eleg hulyen fogalmaz mar elnezest!
-
menpee
aktív tag
Na végre egy értelmes fejlesztés.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Microsoft Surface Laptop 3 - 15 col - Fekete
- 0% THM részletfizetés, beszámítás! ÚJ 27% 3 év AMD RX 7900 XT / 7900 XTX készletről KAMATMENTESEN!
- Azonnali készpénzes GAMER / üzleti notebook felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- Lenovo ThinkCentre M720s SFF / M920T tower -Számla, garancia, WIN11
- HP Victus 15-fb1002AX - 15,6"FHD IPS - Ryzen 5 7535HS - 8GB - 512GB SSD - RTX 2050 - Win11
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest