- iPhone topik
- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Brutál akkuval érkeztek az Ulefone X16 modellek
- Betiltották a Pixel 7-et Japánban
- 200 megapixeles zoomkamerát sem kap az S26 Ultra?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Fotók, videók mobillal
- Magisk
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fiery
veterán
Azt is tegyuk hozza, hogy miert fontos a preempcio a VR-nel. Remelem, jol tudom, hogy a gyors fejmozgast nem lehet maskepp lekovetni anelkul, hogy akadozzon a kep. Hiaba dolgozik epp egy frame renderelesen a GPU, el kell tudnia dobni a munkat, ha a fej mar arrebb mozdult, es nincs ertelme befejezni a frame-et, hanem mar egy ujabbon kellene dolgoznia.
-
Fiery
veterán
válasz
Menthirist #64 üzenetére
Az elso VR generacio szerintem olyasmi lesz, mint ahogy a 3D rendering is indult. Nem volt tul nagy a felbontas, nem volt tokeletes sokszor a rendering, nem volt 32 bites szinmelyseg, a loop kabel miatt a kepminoseg se volt tul jo, megis mindenki nagyon azt akarta. Sokszor a vas sem volt elegendo, es igy nem volt folyamatos a jatekelmeny, megis mindenki azt akarta. Akarhogy is mukodjon a Rift (csak egy pelda, irhatnek barmilyen mas konkret 2016-os VR termeket is), akarmilyen keves jatek vagy szoftver is lesz ra, sulyos millio darabokat el fognak adni belole, mert mindenki azt akarja majd. A hatalmas erdeklodes miatt pedig rengeteg ceg fog VR fejlesztesbe fogni (a hardveres es szoftveres oldalon is), es ugyanakkora boom lesz, mint a 3D rendering megjelenese idejen. A 3D rendering sem volt kudarc csak azert, mert egy csomo korai 3D fejlesztes (pl. NV1) zsakutcaba futott.
-
Fiery
veterán
válasz
hangszoro #59 üzenetére
Egy-egy termek elbukhat, de maga az iparag tulsagosan "racuppant" a VR temara ahhoz, hogy ez csupan egy-ket bukott termek legyen iden vagy jovore. Nyilvan nem lesz minden kezdeti, early adopter VR termek sikeres, de hamar ki fog kristalyosodni, hogy melyik vonal marad meg. Az pedig meg fog maradni, most, nem kell 10+ evet varni ra, hogy kiforrja magat.
A 3D szemuveg, 3D TV meg 3D akarmi pedig sehol sincs a VR-hez kepest. A VR igazi ujdonsaga az, hogy nem az elotted levo 2D vilagot latod 3D-ben (igy vagy ugy), hanem valoban 3D-ben mozogsz egy 3D vilagban. Pont ugy valtozik a latvany, ahogy a valosagban is. 3D szemuvegnel hiaba forditod el a fejed balra 90 fokkal, nem fogod hirtelen azt latni, ami a jatekban vagy a videoban balra helyezkedik el toled. Kapasbol egy repulogep/helikopter/urhajto/auto szimulatornal oriasi lehetoseget hoz el, amire eddig csak bena megoldasok voltak. A fejedet forgatni nem ugyanaz, mint megnyomni egy gombot -- nem beszelve a smooth effektrol.
-
Fiery
veterán
válasz
hangszoro #55 üzenetére
Persze, csak ez nem egy termek, hanem egy paradigma. Termek lehet bukas, egy igeretes paradigma viszont aligha. A VR bukasara szamitani kb. annyira realis elkepzeles, mint ha valaki anno a 3D renderingre mondta volna, hogy tuti bukta lesz, es eljen a szoftveres rendering (ld. Doom).
-
Fiery
veterán
válasz
hangszoro #52 üzenetére
Miert kellene a talajon maradni? A VR pontosan akkora valtas, akkora hordereju fejlodesi lepcso, mint anno a 3D rendering volt. Aki abban ketelkedik, hogy ez bombasiker lesz, az valoszinuleg nem latja at, hogy milyen lehetosegeket hordoz a VR magaban. Eleg egyszer kiprobalni, onnantol nem lesz ketelkedes
-
Fiery
veterán
A VR-t egyes egyedul a porno is borzaszto nepszeruve tenné. Smiley nelkul. Ha amellett jonnek oktato anyagok, turisztikai anyagok, akciofilmek, sport kozvetitesek es jatekok is, akkor nehezen kepzelheto el, hogy ne adjanak el ebbol a cuccbol tizmilliokat, evente. Raadasul, a VR mint mufaj nagy ugrast jelent a mostani hardverek kepessegeihez kepest, tehat boven van potencial a fejlodesben is. Vagyis, evekre el leszunk latva elore, es evekig lesz miert cserelni a VR headseteket. Dual 8K kijelzoig siman skalazodni fog a cucc, de jo esellyel 16K-ig is.
Megjegyzem, a mozi is elobb-utobb VR alapu lesz, ahova vagy viszed a sajat headsetedet, vagy ott kolcsonzol egyet.
-
Fiery
veterán
válasz
#32839680 #24 üzenetére
Oke, en csak arra celoztam, hogy amit irtal ...
"Ja, alacsonyabb a felbontása a DK2-nek, szóval a véglegeshez még brutálabb gép kell, ezért még jobban oda kell figyelni a késleltetésre"
... az alapjan ugy tunhet, mintha az alacsonyabb felbontas segitene abban, hogy a kesleltetes eleg jo legyen a VR-hez; mig a felbontas novelesevel romlik a helyzet. Holott ha egy adott GPU architektura eleve keptelen biztositani a VR-hez megfelelo kesleltetest, akkor a kisebb felbontas sem megoldas erre a problemara.
-
Fiery
veterán
válasz
Sebestyen01 #22 üzenetére
Akkor sincs koze hozza a VR-nel, ha nem tevedek. A problema melyebben gyokerezik, nem lehet a felbontas csokkentesevel megoldani a kesleltetesi problemat. Mint ahogy pl. a memoria kesleltetesnek sincs koze a memoria savszelesseghez. De majd Abu kijavit, ha rosszul tudom.
-
Fiery
veterán
Igy van, ugyanis az nVIDIA meglepo modon a jelen szamara fejleszt termekeket, es nem a jovo szamara
A jelen pedig nem a VR, az me'g mindig jovo ido -- me'g akkor is, ha csak par honaprol van szo. Hasonlokepp a Pascal is a jovo, nem a jelen. Ilyen egyszeru a keplet. Persze ezt nyilvan bizonyos szempontbol megszivjak azok, akik mondjuk most vesznek izmosabb Maxwell alapu videokartyat, de majd a konkret VR termekek megjelenesekor meglatjuk, valojaban mennyire is lesz ez problema.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Bomba ár! HP ProBook 450 G5 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- LG 34GS95UE - 34" Ívelt OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- AKCIÓ! MSI B365M i5 8600 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB CM MASTERBOX Q300L Zalman 600W
- Csere-Beszámítás! Prémium vizhűtéses számítógép! I9 11900K / RTX 3090 / 64GB DDR4 / 1TB SSD
- HUAWEI MateBook 13 2020 - Kijelző nélkül - I7-10510U - 16GB - 512GB SSD - Win11 - MAGYAR
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest