- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Friss koncepciót hoz a Nothing Phone (3)
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
- Íme az új Android Auto!
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- iPhone topik
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Yettel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Laja333
őstag
Még mindig nem értek egyet ezzel, hogy csak azért csinálja, hogy elég legyen a Bulldozerük a VGA mellé. Szerintem itt az ok-okozat fordítva van, mint ahogy legtöbben látják, de nem is csoda, valóban becsapós.
A fejlesztők már régóta rágják a MS meg a hardvergyártók fülét, hogy a DX nem jó, nem bírja azt csinálni, amit szeretnének hogy csináljon. Se az MS se Nvidia nem foglalkozott velük, Nvidiának még jól is jött ez a DX generálta hardveréhség.
Az AMD ellenben megragadta az alkalmat, látta hogy ez neki duplán is profitálhat, és megcsinálta a Mantle-t.
Tehát a probléma már adott volt, az más kérdés, hogy sokat segít AMD cpu-nak.Mantle meg azért nem nagy durranás (??? Azért elég jelentős BF4 alatt pl.) mert - ahogy kivettem Abu szavaiból - nem alkalmaztak olyan eljárást Mantle game alatt, amit ne lehetne megcsinálni DX alatt. Ergo egy Mantle lite amit most még látunk. Viszont már most több kirajzolást csinál, mint amennyit a DX csúcsformájában ki tudott rajzolni.
-
Sinesol
veterán
válasz
Meteorhead #52 üzenetére
Nekem igazabol egyik gyártó magatartása sem tetszik, de az a baj csak ez a kettő van...
Amd ígérget mindent, aztán ha valami megvalosul az kb totál csalódás, ha meg nem akkor az biztosan az Nvidia hibaja...
Nvidia zart szabvanyokat nyomatna tehat szívas ha Amd-s vagy. Felsőkategoriaban meg pofátlan árazás..
Az lenne a legjobb ha az Amd baráti árazása azzal tarsulna hogy az nVidia mintjara befogná a száját és kussolna a nagy innovatív dolgairól. Isten ments hogy még többet valositson meg belöle.
A Kazán gyenge ezért külön Api kell hogy az Igp is besegítsen neki...erröl szol az Amd nagy evolúciója...aka. Bulldozer Mantle Kaveri...
-
Meteorhead
aktív tag
Ez nem igaz. Lehet tenni ellen: nem kell venni olyan hardvert ahol a gyártó magatartása nem tetszik. Lehet csak az FPS-t nézni, és nincs is ezzel semmi gond.
Azok akik irogatnak erre a fórumra félig-meddig a tájékozottabb fajtából valók, már ami az IT-t illeti. (Legalábbis szeretnénk ezt gondolni magunkról) Tudom, hogy a kormány választáson az én szavazatom pont annyit ér, mint Józsié aki aznap reggel mászott ki a pöcéből és arra szavaz aki az előző esti nem-létező kampánycsendben nagyobbat tudott hazdni. Valahogy így van az itt is; az én pénzem pont annyit ér, mint azé aki nincs tisztában vele, hogy káros 1-1 gyártó magatartása. Bár ez a vita messzie vezet.
-
ƬΛЯΛ
senior tag
Intel már jó dolgába nem tudja mit csináljon
-
10 hónapja az intel pont mást mondott: OpenCL-ben írt játékokat szeretne látni az Intel
Mi történt azóta?
-
pakriksz
őstag
nem kell rájátszania, az nvidia évek óta csak marhaságokat csinál szoftveresen, amivel erősen hátráltatja a fejlődést. Főleg a hulladék pisikszről van szó, amit mindenhova benyomat egy kis lefizetéssel, így megpecsételve a játék fizikájának szomorú sorsát. Mert amibe pisiksz van, annak jó fizikája már nem lehet...
Aztán a gameworks is arról szól hogy sunyiban becsempészhessenek olyan kódot, ami belassít mindent ami nem nvidia.
amd mikor csinált hasonlót? Sőt a mantle arról szól, hogy hardver csere nélkül több fps jöhessen össze. -
zseko
veterán
Így van, egyetértek
Azt hiszem megatextúrázás a neve ami a wolf-ban van, hát valóban csúnya. Lehet a kártyám sem tud mindent már, és már a gépem sem egy csúcs, de maxon is csúnyább mint a crysis3 low-on. Lejjebb véve a minőséget pedig, hát, förtelmes, főleg közelről. HL1 jobban néz ki, esküszöm (szerintem legalábbis). És ha már ez feljött, amit egyáltalán nem értek: Crysis2 alá feltettem 2 mod-ot, Blackfire's mod és MalDoHD, olyan szintű grafikai tuningot nyomott hogy hihetetlen, nem mellesleg +12fps-em lett tesszeláció mellett High beállításnál, amit ezek nélkül be sem tudtam kapcsolni mert játszhatatlanná vált a játék, szóval gyárilag miért nem lehet így kiadni egy játékot??? Csak mosott szar közeli textúrákkal??
-
Sinesol
veterán
Ez lehet igaz, de ez ellen nem sokat lehet tenni, de nembiztos hogy ha eppen összedolgoznanak sokkal jobb lenne, jelenlegi allapotaban mind1 milyen foltot raknak rá kb kinlódás a Dx11/.1/.2 legyen akármilyen opció is benne.
Rendesen rájátszik az Amd erre a csunya gonosz Nvidia vonalra, viszont kevés lesz abbol altalaban amit igérnek. Masik oldalon a zöldek is bemagyaraznak minden hülyeséget hogy milyen jó lesz nekünk. Egyikkutya masik eb
Ott van például ez a Wolfenstein is, van benne valami uj feature mar nem jut eszembe épp mi a fantázianeve, de mégse ér fel a mezei dx11-es Metro LL vagy Crysis 3 szintjere látványban.
Na kell a francnak akkor az iylan hype feature.
Ráadásul 45 gigás wolfenstein azert hogy meg se közelitse a 15 gigás Cry 3 látványt.Én csak az fps számokat nezem, a bulvaros dolgok nem erdekelnek, hogy eppen ki kinek tesz keresztbe, meg ki éppen mit almodott meg az elözö napi céges iszogatás után
-
zseko
veterán
Na igen. Nem is fejlődött miattuk (nagyobb részben) a játékipar. Mert parasztvakító, lebutított, csak nv kártyán működő PhysX az nagyon kellett, mafia2-ben szándékos új kártya vásárlására kényszerítő erőforráspazarlás és nem látható ruha effektezés nagyon kellett, crysisban város alatti tenger és tesszelálás az nagyon kellett. Normális, mindkét gyártó kártyáján működő, valódi élményt és előrelépést hoz(hat)ó effektek az nem, mert azt az nv elgáncsolta (ezzel, hogy (szándékosan?) nem adott ki 11.1/11.2-t valóban támogató kártyát, ellenben úgy reklámozta).
Nem azt mondom, hogy az nv szar kártyákat gyárt, nem, mert látom a teszteket. Még csak azt se, hogy az amd erősebb lenne, mert tisztában vagyok a tényekkel még akkor is ha az amd preferálom jobban. Azt mondom, amit látok és olvasok, hogy az nv nem értem, és a játékélményemért dolgozik hanem ellenem, és a játékosok ellen. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A DX12-ben a DX11.1/11.2 funkciók a részei. De opcionálisan. Szimplán check support lesz. Megírod a játékot Xbox One-ra és azt a kódot viheted PC-re. Ha a checken egy hardver nem megy át, akkor a nem támogatott funkciót igénylő effekt szimplán nem fut le, de a program ettől még fut. Ez rendkívül jól meg lett most oldva.
-
Sinesol
veterán
Senkit se erdekel a Dx11.1/Dx11.2, az Nvidia meg mindig is lesz@rta az uj api-k támogatását és csak azzal törödött amire valoban szükség is volt. Lasd Dx 10.1/11 esetek.
Dx12 -nek semmi köze a dx11.1/11.2 kacat verziókhoz.
Fel van fujva ez az egész, évek óta megy a maszlag hogy az Amd micsoda elönyben van, meg milyen buta az nvidia vga.
Hd 5000-es széria óta megy hype hogy milyen okos az Amd Vga, most éppen a Gcn-en a sor...De mikor volt barmilyen lathato fps-beli elönye ennek az agyonfejlett Amd-nek? Nőhet az e-penis a sok feature-től de nem lesz akkor se több az fps...
A valóság az hogy totál ugyanazt az erőt hozza minden szegmensben mindkét gyártó. Mindegy melyik oldalt választod ugyanazt a teljesítményt kapod, maximum a zöldek jobban lehúznak.
-
zseko
veterán
válasz
#55157760 #24 üzenetére
Annál az nv-nél beszélünk dx12 támogatásról, ami még a 11.1-et sem támogatja?
Egyébként meg tökmindegy melyik hogy támogatja most a még meg sem jelent api-t, majd ha kint lesz a dx12 akkor majd cserélek kártyát, akkorra a HD6850-emre ígyis-úgyis ráfér (még a megjelenés hónapjában vettem), addig meg nem érdekel.
-
LordX
veterán
-
Jack@l
veterán
válasz
marcell991 #36 üzenetére
Azt csicsergik a kismadarak, hogy nemsokára lesz az nv driverekben is 1.2 támogatás.
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTY2OTg -
-
LordX
veterán
Az a pár apróság kimerül a mátrix típusok beépített támogatásával, amiket amúgy is 3 vagy 4 sor megcsinálni, és még lassabb se lesz, mert konkrétan ugyanolyan kódot fordítanak belőle, mint a kézzel megírtból. Inkább azért kerültek bele, hogy könnyebb legyen az OpenGL kódot portolni, nem teljesítmény kérdés miatt.
-
Savanyú a szőlő.
-
Jack@l
veterán
Ameddig nem használja semmi a dx11.1 kiegészítéseit, addig humbuk(perpill semmi). DX12 az a "mantle"-es kirajzolásról szól csak.
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/hh404562(v=vs.85).aspx
-
Laja333
őstag
válasz
#55157760 #27 üzenetére
Viszont, ha jól értelmeztem Abu egy korábbi írását, akkor GCN kártyák jobban kihasználják majd a dx12 feature-eit. Ugyanis Nvidia dx11 feature_level_11_0-et tud, GCN meg dx11 feature_level_11_1-et. Ebből kifolyólag az új Nvidiák is csak nagy kompromisszummal tudják haszálni a dx12-t, AMD meg kisebb kompromisszummal.
De majd Abu felhomályosít, ha tévedek. -
-
VaniliásRönk
nagyúr
Most már minden hétre jut egy Intel kinyilatkoztatás, a vesztüket érzik?
-
AusWolf
őstag
válasz
#55157760 #27 üzenetére
Ebben igazad van, viszont az AMD 5/6-os széria megjelenésekor tudtommal még nem nagyon volt tervbe véve a DX12, úgyhogy a támogatás hiánya szerintem nem róható fel nekik. Ez persze nem változtat a tényen, hogy nincs támogatás, ezért írtam, hogy akinek valamilyen okból kifolyólag elengedhetetlen a DX12-képesség, az szerintem most váltson nvidia-ra, vagy AMD GCN-re, amíg még el tudja adni a régi vasat. Az első DX12 játékok megjelenésekor már nem biztos, hogy menni fog, vagy ha mégis, akkor csak a most kapható ár töredékéért.
-
AusWolf
őstag
válasz
#55157760 #25 üzenetére
Azért az általad felvázolt helyzet szerintem egyáltalán nem olyan durva, mint ahogy mondod. Az AMD 5-ös és 6-os szériája egy - habár korosodó - de jó rendszerre voltak felépítve. Egy 6800/6900-as VGA-val még ma is simán el lehet lenni. Ha meg valakinek annyira kell a DX12, az még lecserélheti újabbra, mert még van ezekben annyi potenciál, hogy vállalható áron el lehessen adni. Akinek meg még ezeknél is régebbi kártyája van (akár AMD/ATI, akár nvidia), annak úgysem a DX12, meg a full grafika lesz a mérvadó szempont.
Ha már felhoztad az AMD-t, akkor szerintem nem VGA, hanem processzor fronton szomjaznak sokan egy értelmes koncepcióra.
-
Youri
veterán
de a gyártó szerint nem kapnak majd jó eredményeket
erről gondoskodni fognak
-
SylverR
senior tag
Most, hogy bő 2 évre emelkedett az 1-1 gpu generáció életciklusa, szerintem sokat nem rontanának a programozók, ha végre optimalizálni kezdenének. Sőt. Most már igény lesz rá egyre inkább a fentebb említett lassulás miatt. Szerintem.
Persze, hogy a gyakorlatban mi lesz... Sajnos van itt két nagy pénzekkel üzemelő óriás (nvidia, Intel), akik kis lefizetéssel simán keresztbe tehetnek a dolognak. Ahogy szokták is.
-
AusWolf
őstag
Talán épp ez az öncélúság a probléma. A fejlesztések nem (csak) azért történnek, hogy valami újat tegyenek le az asztalra, hanem azért, hogy a különböző cégek így jussanak profithoz. Ha mindent megoldanának a jelenleg is kapható hardverekkel, akkor az Intel, AMD, nvidia, és társaik gyorsan elszegényednének.
Az is érdekes, hogy napi rendszerességgel olvasok ilyen-olyan cikkeket arról, hogy valami random fejlesztőcsapat megtalálta a jövő technológiáját, de valahogy mégis csak a töredékét látom a gyakorlatban megvalósulni.
-
Hmm, a Treyarch programozója állít ilyeneket? Hát, végülis az eddigi játékaik alapján Ők a technológiai innováció úttörői, szóval biztosan jobban tudják, mint a DICE...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Jim Tonic #14 üzenetére
Fontos kiemelni, hogy a DX12-nek a követelményei tulajdonképpen megegyeznek a DX11 feature_level_11_0 követelményeivel. Minden, ami ennél több csak opcionális. Tehát a követelmények szintjén biztos megfelel mindegyik DX11-es hardver. Az a kérdés, hogy az opcionális extrákat mik támogatják. A Microsoft nem akar birkózni a gyártókkal, így többet nem foglalkoznak a gyártói farokméregetéssel. Csinálnak egy mindenkinek teljesíthető minimumot és utána hozzáadogatnak minden új dolgot opcionálisan. A program viszont úgy lesz felkészítve, hogy a nem kompatibilis effektek be se kapcsoljanak a gyengébb tudású hardvereken. Ez igaz a konzolról portolásra is. Ami ott megy, az mehet PC-n is, akár a kód átírása nélkül. A feature check majd letiltja a nem kompatibilis programrészeket.
-
Sinesol
veterán
válasz
Jim Tonic #14 üzenetére
Hát ki tudja. De igazabol tökmind1 .
Ha valami feature nem megy nvidia vagy amd vga-n azt ugyse fogja senki se hasznalni.
Kinek éri meg feleslegesen fejleszteni valami extrát ami az userek egyik jelentős részének nem müködik.Ma is csak a nagyon minimal ócska portolást kapjuk, dx12-vel talán követlenebb lesz a portolás, jobb minőség, könnyebb, hatékonyabb fejlesztés stb, de egy centet se fognak belerakni extraként, főleg ha az bármely gyártónál nem működik.
Dx 11.1/2 is tele van ujitasokkal de kutyanak se kell mert nem megy minden gyartó vga-ján.Szoval targytalan, az fogják a gyakorlatban hazsnálni, ami mindhárom gpu gyártó cuccain müködni fog.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Meteorhead #10 üzenetére
Úgy valóban jó lenne, de egyelőre senki sem erőlteti ezt az irányt az OpenCL-nél. Enélkül pedig nem sokat ér a koncepció, mert a shadernek kell megoldani, amit ma fixfunkciós egység végez.
(#11) Jim Tonic: Már most támogatják a GPU-k. Vannak rá tesztdriverek.
-
Meteorhead
aktív tag
Ez szerintem is egy nagy baromság. Két kezemen nem tudom megszámolni hányszor mondtam már, hogy mennyivel értelmesebb lenne OpenCL alá built-in függvényekkel elérhetővé tenni a fix funkciós részeket, mint a mostani dolgokat patkolni. A built-in mappolódhat hardver egységre, vagy lehet emulálva. Mindenki nyerne, még Intel is, mert ingyen kapna grafikus API-t a MIC-re.
Főleg úgy, hogy SYCL is itt van a küszöbön, amivel baromi kényelmes módon implementálni lehetne a régi futószalagot is azoknak, akik nem akarják újból feltalálni a spanyol viaszt, viszont Mantle-höz hasonló flexibilitást és alacsony szintű kontrollt adna a programozóknak. Nagyjából azt a szintet, amire a legtöbb stúdió vállalkozik.
SYCL-ben is lehetne írni generikus kódot, ami mindegyik hardveren elmegy valahogyan, és specifikusat is. Intelnek nem is veszne kárba az a rengeteg munkája amit az alatta lévő OpenCL-es magas színvonalú runtime-ba öltek...
Őszintén mondom, számomra érthetetlen ez az egész.
-
Tigerclaw
nagyúr
Kicsit olyan, mintha az Intel tartana attól, hogy valakinek sikerül valami jót kihoznia a dologból. Nem mindegy neki, hogy ki milyen fejlesztésen dolgozik? Épp az az egyik legnagyobb probléma, hogy a legtöbb fejlesztő valami jövőbeli még nem létező technológián dolgozik, miközben nagyon kevesen dolgoznak azon, hogy a már meglévő technológiákat hogy lehetne felhasználni valami kreatívabb módon. Mintha elfelejtették volna, hogy a fejlesztés nem öncélú dolog, hanem a segítségével megoldásokat kellene találni a meglévő és jövőbeni problémákra.
-
LordX
veterán
Mégis hogyan sikerült elvégezni ilyen vizsgálatokat a Larabee-vel, amikor a MIC cuccaik mai napig nem támogatják a képeket OpenCL-ben? Vagy sikerült kiszámolni, hogy kézzel indexelni memóriaterületet + kézzel interpolálni lassabb, mintha fixfunkciós egység csinálná ugyanezt?
-
Griff55
senior tag
Az intel megpróbálhatna egyszer másokhoz igazodni nem pedig mindenkinek az intelhez igazodni... Nem ők a világ közepe
-
#05364992
törölt tag
Pont ez a gond, hogy az egész pipeline-t akarják kidobni és kézzel megírni, viszont hiába van már ma is sok minden emuláltan megoldva, a hardver gyártója alacsonyabb szinten és hatékonyabban tud valamit emulálni, mint az átlag mezei programozó. A fixed function elemekről meg nem is kell beszélni, egy fix hardveres egységet kódból nyersen nem igazán lehet megverni. A klasszikus raszterezéses eljárások nem véletlen nem haltak ki még, és nem is fognak mostanában, még mindig nem tartunk ott számítási teljesítményben, hogy mondjuk egy teljesen raytrace alapú renderer értelmes tempóval számoljon olyan komplex jeleneteket, amik manapság bárhol előfordulnak. (És akkor ugye még kéne levegőt hagyni más számításoknak is a grafika mellett.) Hibrid módszerek vannak már jó ideje, és valószínű a jövő is az ezeké lesz, de a klasszikus raszterezéstől nem szabadulunk még egy ideig.
-
Pete55555
addikt
Tényleg Intel ?
Mesélj még !!
-
Jack@l
veterán
Elég hülyeségszagúnak érzem a cikket, szó nincs arról hogy egyes futószalag részeket akarnának opencl-es emulációval lecserélni, hanem az egész mai(meg 20-30 éve létező) shadinges megjelenítést akarják a kukába vágni...
Valaki nagyon f@shat a compute versenytől, nem merek rá fogadni, hogy csak az intel... -
Sanya
nagyúr
az 1. generációs core i szériába integrált vga-nak milyen API-jai vannak windows 8.1 alatt?
driver támogatás kellene, akár több évre is..
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ASUS Radeon HD6950 DirectCU II 2GB 256bit GDDR5 EAH6950 DCII/2DI4S/2GD5 Videokártya eladó
- ASRock RX 6600 8GB GDDR6 Challenger ITX Eladó!
- ASUS ROG Strix GeForce RTX 4070 Ti OC 12GB GDDR6X 192bit Videokártya
- Inno3D GeForce iChill X4 RTX 3070 Ti 8GB GDDR6X 256bit videokártya
- Eladó PNY GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB OC XLR8
- Csere-Beszámítás! Asztali számítógép PC Játékra! I5 12400F / RTX 3070 / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- Bomba ár! Dell Latitude 7280 - i7-7GEN I 16GB I 256SSD I 12,5" FHD Touch I Cam I W11 I Garancia!
- Nintendo Switch bazár (Okosított Nintendo Switch konzolok, játékok, tartozékok)
- LG 39GS95UE - 39" Ívelt OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Samsung Galaxy S6 Lite (2022) , 4/64 GB ,Wi-fi
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest