Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dezz

    nagyúr

    válasz John Fowler #161 üzenetére

    A sima IPS és az S-IPS elég nagy különbség van. Itt az S előtag nem az overdrive-ot jelöli (ha S-PVA-nél tényleg csak az).

    Hogy érted, hogy fura volt?

    Izé, szerinted más min nőtt fel? :DDD

    Hát, ahhoz már tényleg nagyon jónak kell lennie a CRT-snek, hogy ne tudjon számottevően élesebb lenni egy ilyen nagyfelbontású LCD... (Mondjuk ez a "hajszálni" elég relatív, valakinek vékony, valakinek vastag az a hajszál. :) ) Sehol még egy kis konvergencia-probléma sem?

    Az árnyalatok megkülönböztethetőségénél elsősorban nem a sötétekre gondoltam (az enyémen is természetesen csak teljesen sötét szobában láthatóak az ottani különbségek), hanem a többire. Úgy vélem, az analóg RGB zaja miatt nem olyan stabilak az egyes szintek a CRT-n, ezért nem lehet őket annyira megkülönbözteni, mint egy jobb LCD-n. (Az persze másik eset, amikor egy 6+6+6 bites panelon még jobban kijönnek egyes lépcsők.) Szóval itt már kezd kevés lenni a 24 bit, ami a forrásképeket illeti.

    (Ehhez képest a jpeg és a videos tömörítések általában éppenhogy csökkentik a színárnyalatok számát. :((( )

    (#162) Hedgehanter: Ez miért olyan meglepő? :) A nagyobb LCD-tévék részben S-IPS-esek, részben S-PVA-sok. (Sötétben való tévézéshez inkább az utóbbi a jobb, átlagosabb viszonyokhoz meg az első.)

  • dezz

    nagyúr

    válasz John Fowler #138 üzenetére

    Arra lettem volna kíváncsi, konkrétan milyen S-IPS panelos monitort láttál, mert nincs belőle túl sok itthon.

    (Korábban volt egyébként egy olyan eset, hogy az LG piacra dobott néhány típust, először S-IPS panellel (bár az is inkább sima IPS volt), amit jól bereklámozott, aztán 1 hónappal később szépen csendben átváltották TN-re, miközben a honlapjukon továbbra is S-IPS szerepelt a specben. Volt is belőle botrány.)

    Sötét szobában tényleg nem az igazi a sötétebb képeknél, de átlagos megvilágításnál éppen elég jók az S-IPS-ek, és főleg a VA-k. Ne a TN-ből indulj ki, mert azon tényleg még ilyen körülmények között is szürke a fekete.

    A színek is nagyon szépek, és emellett sokkal precízebbek, stabilabbak, szépen meg lehet különböztetni színenként a 256 lépcsőfokot. CRT-nél nem igazán lehet... Igaz, nekem az a bizonyos 30 bites S-IPS-es Eizo-m van. :)

    De nem csak a kimondottan grafikus monitorai jók az Eizo-nak, hanem a jóval olcsóbb SlimEdge sorozat is. Bár ezek "csak" S-PVA panelosak (kivéve az L997-et, ami a mostani sorozatból egyedüliként S-IPS-es, illetve az S1501-et, ami ugyancsak egyedüliként TN-es), de 30 bitesek ezek is.

    A CRT-n sosem esnek egybe a fizikai pixelek a megjelenítendő kép pixeleivel, így nem lehet annyira éles a képe, mint egy natív bontásban használt jobb LCD-nek...

    ps. a "TFT" megnevezés hibás, mivel az nem a megjelenítési alaptechnológia jelzése, csak a pixelvezérlésé - amilyen az OLED is lesz pl.

    (#140) Yany: Épp a napokban néztem néhány ilyen Hi-FRC-st, és bár tényleg nem volt annyira feltűnő, azért látható volt.

    (#145) Hun'reeth: Pixelvezérlés szempontból az OLED ugyanolyan lesz, mint az LCD-k (leginkább mint a VA-k v. IPS-ek). Kivéve, hogy nem kell overdrive és dinamikus kontraszt.

    Szerintem a filmekkel nincs baj LCD-n sem, ami a felbontást illeti (ha rábízod az átméretezést a videokártyára, amiben egyébként az újabbak sokkal jobbak, és a monitort natív bontásban hagyod), mivel azoknak eleve nem szuperéles a képe, és egy normális átméretezés nem okoz látható romlást. Inkább a tömörítés válik feltűnőbbé, főleg ha alacsony a bitráta.

  • Hun'reeth

    őstag

    válasz John Fowler #111 üzenetére

    Szerintem nem is annyira a háttérvilágítás a gond hanem mert a filmek felbontása nem jó a tft-re illetve a képpontok is relatív nagyok. Egy fullHD nyilván eszméletlen jól néz ki egy fullHD felbontású tft-n de minden más kompromisszum.
    Én egy NF-es crt-ről váltottam S-PVA -ra és natívban szuperéles a kép de más felbontásban nekem nézhetetlen.
    Majd az OLED :R

  • Yany

    addikt

    válasz John Fowler #111 üzenetére

    Ezt alátámasztandó, beidézek pár sort az anandtech mindenttudó LCD fórumából:
    "6-bit LCDs tend to experience artifacts in darker colors, although more recent ones that implement an algorithm called Hi-FRC (high frame rate control) have made the artifacts virtually invisible to the human eyes. TN panels are physically incapable of producing 256 levels of gray (true 8-bit), so naturally, they must employ Hi-FRC. TN panels also happen to be low in contrast, so this gives 6-bit panels altogether a bad connotation. On the other hand, "true 8-bit" LCDs are almost always equipped with higher contrast panels and wide viewing angles. Keep in mind that color depth is a factor independent of panel technology, at least for VA and IPS. A VA panel is not always 8-bit!"
    AnandTech fórum

    Lényegében arról van szó, hogy egy filmnél, ahol több egymást követő képkockán sokszor hasonló tónust kellene megjelenítenie a tft-nek (álló kamerák esetén pl. ez mindig így van), akkor már a tömörítés miatt is változgat egy adott pixel színe képkockáról-képkockára, de az FRC még ezen felül győzi kitalálni annak az egyetlen színnek a tónusát... és sokszorosan összeadódnak így a változások és villogás lesz a végeredmény.

    Ugyebár az FRC lényege az, hogy egy köztes színt két, azt körülölelő árnyalat egymás utáni gyors váltogatásával jelenít meg. Tegyük fel, hogy egy panel nem tudja a 134, 0, 0 (RGB) színt megjeleníteni, de mondjuk a 133 és 135-ös tónusokra képes. Akkor ahogy csak bírja, elkezdi villogtatni a kép 134-es vörös intenzitású pixelet mégpedig felváltva 133 és 135-ös színekkel. Habár az idézet szerint ez a jelenség a Hi-FRC-vel már szinte láthatatlanná tette ezt az effektust, bizots vagyok benne, hogy egyes típusoknál nem is sikerült olyan jól, meg bizonyos körülmények között ez a Hi változat is felerősödik (ld. filmek).

  • dezz

    nagyúr

    válasz John Fowler #135 üzenetére

    "Egy jó CRT-hez képest még a legjobb S-IPS-es panelek is szarok"

    Ezt milyen monitor alapján mondod? Én nem mondanám. Trinitron képcsövesről váltottam S-IPS-re, és lényegében ugyanolyan a képe, leszámítva a képélesség drasztikus javulását.
    (Az Eizonak a legmagasabb igényt kielégítő grafikus monitorai is vannak.)

  • janos666

    nagyúr

    válasz John Fowler #113 üzenetére

    Kösz, bár 400 dolcsi körül találtam 22"-os lenovot ami 1920x1200-as, S-PVA úgyhogy kontraszt és válaszidő is egész jó, ez kurva jó lenne ilyen áron csak nem lenne elég mellé egy GPU ha natívban akarok játszani, ilyenekre meg azért nem futja hogy 2 highend kari SLI-be, főleg monitorcserével egyszerre.
    Vagy egyetlen más nem TN-es 400 alatt egy 332 dolcsis 1680x1050-es 20"-os, P-MVA-s ASUS amin kissebb a fényerő, fele kontraszt, nagyobb a válaszidő mint előbbin.
    Vagy még 360$ A-MVA paneles Philips 20"-os 1680x1050-es, ugyanazokkal az adatokkal mint az ASUS.
    Ebből a 3-ból melyik hogy hangzik egy avatottabb szemnek?
    Mert nem is tudom jobb-e egy 800:1-es kontrasztú 8ms-es x-MVA panel mint egy 8000:1-ez DFC-s kontrasztú 2ms-es TN panel kicsit olcsóbban. Mintha a jobb pnelek felylődése leált volna a TN meg egyre jobb magához képest.

  • janos666

    nagyúr

    válasz John Fowler #111 üzenetére

    Olyasmit szeretnél mint mobilokon, hogy fényerő függvéyében állítgatja magát? Mert ezt szerintem azért nem játszotta még meg senki, mert egyrészt legvilágosabb órákban elhúzod a függönyt, sötétben meg villanyt kapcsolt (legalább is én, vagy a feltételezett átlagember) így nincsenek túl nagy különségek, másrészt megzavarodhatna (vagy bonyolultabban lenne megoldható) a dinamikus kontrasztszabályzás.

  • janos666

    nagyúr

    válasz John Fowler #109 üzenetére

    Van tipped egy 20"-os 16:9-es 1680x1050-es TFT-re 100k alatt ami nem TN paneles?

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés