- iPhone topik
- Egy szenzor, két zoomkamera: újraírta a Huawei a mobilfotózás történetét
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Google Pixel topik
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Honor Magic7 Pro - kifinomult, költséges képalkotás
- Poco M3 - felújított állomás
- Térerő gondok, tapasztalatok
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Milyen okostelefont vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
peet137
tag
Összeraktam a buggyt, igen jó lett, de van vele 1-2 apróság...
Pl nekem is van egy kis lógás a futóműben, úgy fest a féltengely része, ahol a csapágyban forog, ott van egy kis kopás. nem veszélyes, de van. Szerintem ezzel együtt tudok élniViszont nem mindig akar egyenesen menni a terepen... Feljebb megtárgyaltuk, szerintem nekem is elég laza a diffim, ez lehet az oka valszeg.
-
-
-
Joshi
titán
Ez a konkrét táv soha nem volt használva, de ezt írtam is. Cimborám rc repülős sokkot kapott ~10 éve (nem tudom pontosan)
, akkor ez volt egy elérhető olcsó, de jó táv. Ha jól emlékszem az volt az érve, hogy ezt PC-re lehet kötni és szimulátoron lehetett gyakorolni. Persze soha nem vett rc repülőt.
Ingyen lenne, de ha ez nem egy jövőálló dolog, akkor inkább elengedem. Köszi.
-
tvamos
nagyúr
Jellemzoen nem, nem szoktak ezek eldobalni a jelet, (az inkabb a megregebbi, am-es tipusokra volt jellemzo,) de mivel ez mar regi, hasznalt cucc, barmi lehet vele. Ha ingyen kapod, akkor jo. Ha fizetni kell, akkor inkabb valasz valami modernebbet. Olcso cuccokban sajnos nem vagyok otthon, en egy legolcsobb Futabat vennek, ami tud FHSS-t, ha fizeni kell erte. (Nekem 2 tavom van, de mind a kettot selejtezesbol kaptam, ingyen. Az egyikbol pont etetohajo elektronikat csinaltam, de csak a fiokban porosodik.)
-
Joshi
titán
"majd a esc kivalasztasanal kell figyelni, hogy a kocsis esc-ek tudnak hatra menni, a repulosek meg nem."
Nem tudom mi az az esc, a kocsi gondolom az rc autó akar lenni. Nem én csinálom a projektet, van erre egy ember.Távvezérlésre az FM az még jónak mondható? Pl egy DJI drón milyen vezeték nélküli technikával van megoldva? Lehet hogy most hülyeségeket kérdezek, ezért előre is sorry.
-
peet137
tag
Hétvégén remélhetőleg összerakom a Himoto Buggyt, kíváncsi vagyok, milyen lesz ezzel az áttétellel
-
Joshi
titán
Sziasztok. Laikus vagyok a témában. Ez a Futaba 4EX távirányító elvileg repülőhöz való, ez használható lenne saját építésű etetőhajóhoz?
-
chris-v
senior tag
Újabb kérdés merült fel
Lehet mégsem volt annyira jó üzlet ez a leharcolt 144001 amit vettem. Bár a szerelés öröme megmaradÚgy néz ki a motorja se húzza már sokáig. A motor belső kis ventilátorijáról le vannak törve a lapátok több mint fele. Amíg megy, addig majd hajtom, de ha megadja magát, mire lenne érdemes cserélni? Maradnék egyenlőre a kefés megoldásnál, nem akarok nagy tuningot, csak a gyárit leváltani.
A neten talált leírások szerint ez egy 20000RPM 550 motor.
Innen aliról néztem másik, kicsit tuningosabb 550-es motort.
Elvileg lehetne akár 540-es motor is nem?Melyik lehet a legjobb választás?
-
peet137
tag
válasz
HummeRC #6976 üzenetére
A "hajtás" alatt a spur/pinion párost érted? Ha oda vékonyabb zsírt teszel, akkor azt nem fogja felcsapni a házra?
A másik, hogy pl buggynál ha a diffit szorosabbra állítod, akkor ha pl asztfaltra keveredsz, ami azért megesik, én pl pont ezért vettem a buggyt, nem fogja szétkapni a diffi belsejét? A tiszta offroad nyilván más eset, egy valódi terepjárónál sem véletlenül hangsúlyozzák, hogy ne zárd a diffit aszfalton, mert össze-vissza töri a hajtást, ha nem hagyod differálni... -
chris-v
senior tag
-
válasz
chris-v #6975 üzenetére
Offroad difibe amugy miért nem lenne jó a vékonyabb kerámia alapú? Nem zárna úgy a difi?
Igen, úgy csak még jobban elpörögne. Minél sűrűbb, ragadósabb kell, HA azt szeretnénk, hogy "önzáró" difihez hasonlóan működjön. Offroadban nyilván inkább ez a jó megoldás, ha kicsivel jobb terepképességeket szeretnénk. Nyilván sosem lesz olyan, mint egy teljesen zárt difi, de azért tud segíteni. Kipróbáltuk és szemmel látható a különbség, ha két ugyanolyan autót egymás mellé teszel és az egyik sűrű zsírral, a másik meg vékony, extra sikamlós szilikon, vagy kerámia zsírral a difiben megy.
Persze a hajtásba jó a vékony zsír, mert ugye ott pont az a cél, hogy minél kisebb legyen az ellenállás és így a hajtásveszteség. -
chris-v
senior tag
válasz
HummeRC #6974 üzenetére
Valóban nem autószerelő topik. De azért tudja mindenki, max a fékbetét hátuljára teszünk réz pasztát hogy legközelebb ne tapadjon le, máshová nem. A csúszka részre vannak a fékpaszták oda tilos rézpasztát tenni mert beáll mint a szög.
Amúgy rosszul emlékeztem, nem fehér hanem sima félig átlátszó zsír színű. A liqui moly ecsetelős a fehér.
Ilyen textar cera Tec amúgy, vagy is ez van nekem is. Állaga hígabb mint egy sima gépzsírnak.
Leírás szerint elég sok mindenre jó, talán ide is jó lenne:
-Tárcsafék- és dobfékrendszerek
-Kompresszorok
-Központi kenőrendszerek
-Tengelycsapágyak
-Láncok
-Ülések sínjei
-Napfénytetősínek
-AkkumulátorsarkokOffroad difibe amugy miért nem lenne jó a vékonyabb kerámia alapú? Nem zárna úgy a difi?
-
válasz
chris-v #6973 üzenetére
De használnak rézpasztát a fékszereléshez, kipufogóhoz, stb, mivel jó kenőanyag és abszolút hőálló. Ne nyissunk ezen hitvitát, ez nem az autószerelő topik.
Szerintem a kerámia alapúval kevered a szilikonzsírt, azt is szokták manapság használni. A szilikonhoz hasonlóan szintén nagyon "vékony" kenőanyag, viszont hőálló. RC onroad difibe és bármilyen hajtásláncba ugyanúgy használható, de offroad difibe nem tenném.
-
chris-v
senior tag
válasz
HummeRC #6971 üzenetére
Nem rézpasztát használnak. Vagy is aki szerelt már féket az nem fog rézpasztát használni, az biztos.
Nem tudom mi az összetétel, de a fékpaszta fehér, és krémes állagú. A csúszkákhoz kell belőle és ahol a fém csúszik a fémen a nyeregnél. Van kis tasakos kiszerelésben és tubusban is.
Van a csomagtartómban egy, megnézem mi az összetétele, aztán megírom. -
peet137
tag
válasz
HummeRC #6971 üzenetére
Köszi az infokat. Ezek szerint nekem az összes offroad verdám "rosszul" van belőve.
Nekem is van otthon valódi autóba való gépzsír, de én azt eddig "vastagnak" találtam a diffikhez, mert szinte semmi elforgást nem enged. De ki fogom próbálni.
A golyós diffikkel, ahogy említetted, valóban ez a legnagyobb baj, ennek ellenére ég és föld onroadban egy jól beállított golyós és egy sima fogaskerekes diffi egymáshoz képest. Mikor nekem utoljára futott a TA03F-pro - nem tegnap volt - akkor még kb fél óra játék volt egy 3000-es, akkoriban elég nagynak számító, lipo, ebből kettő volt. Annyit kibírt a diffi, utána úgyis töltés, vagy arra a napra vége, addig pont be lehetett újra lőni a gépet.
Utána TA04 lett, abból épült a drift gép. Meg voltak tanuló /tévút/ autók kardánnal, onroadra, pl TL01. -
Nem, fékcserénél nem használnak szilikonzsírt, mert nem hőálló és kiolvad. Oda rézpasztát használnak, de az nekünk nem jó, mert megeszi a pici alkatrészeket.
Golyós difit leginkább versenyre használunk, ahol csak pár percet kell kibírnia, mert bár nagyon jól állítható vele a slip mértéke, de biztosan hamar kilazul, akármilyen menetrögzítőt használsz. Off-roadban is használják, de csak versenyre, ahol nem a hosszútávú megbízhatóság a cél. Tamiya offroadban a régi TopForce, Astute, DynaStorm, DynaBlaster, DF-03 alvázas autók (pl Dark Impact), vagy az új TD2-TD4 alvázasok, az összes TRF autók mind alapból golyós difivel jöttek. Utcára nem is voltak tartósak, folyton szerelni kellett a széthulló difit. Szóval utcára, játékra, maratoni versenyre, ahol a tartósság fontosabb, nem annyira ajánlott.
Difibe lehet használni szilikonzsírt, akkor lazább lesz, könnyebb a hajtás, könnyebben differálnak a kerekek. Onroadban ez inkább előny, offroadban inkább hátrány.
Jól érzed, a sűrűbb zsír a megoldás, hogy kicsit jobban ragadjon a difi, jobban dobja magát az autó. Tamiya-ból lehet kapni ilyet (biztos más gyártótól is), drift autókhoz adják is alapból, Tamiya AW Grease a neve, ilyen ezüst színű ragacs van benne.
Én offroad autónál vagy ezt, vagy ha nincs kéznél, akkor igazi autóba való LZS-2 hőálló, nyomásálló gépzsírt teszek a difikbe, ha azt akarom hogy kevésbé csússzon. Nem koptatja szét a hajtást és kicsit rá tud segíteni a szorulásra, de mégis el tud forogni, ha nagyon megszorulna, így nem okoz törést.
A hajtás többi részét meg vagy szárazon hagyjuk, vagy oda mehet a nagyon vékony szilikonzsír, hogy minél kisebb legyen a veszteség.
-
peet137
tag
Esetleg vadászhatsz golyós diffit is, azt tudod állítani. Nem tudom, ezt divat-e használni offroadban, ill lehet-e a tiedhez kapni, nekem az onroad TA03F-en elég jól sikerült beállítani, de egy idő után mindig "fellazult".
-
peet137
tag
válasz
chris-v #6964 üzenetére
Erre én is kíváncsi lennék, hogy offroad gépben mennyire hagyjátok "lazára" a diffit. Van értelme a hátsóban másfajtát tenni, hogy kicsit seggtolósabb legyen? Nekem most a buggyn is meg a monstereken is elég lazán vannak, nem tudom, ez-e a normális.
A tapadós gép első diffijében sűrűbb a zsír, az nehezebben differál, viszont cserébe úgy veszi az ívet, mint a kisangyalA típusokra sajnos már nem emlékszem, mert évek óta benne van és annyi időm sajnos nincs játszani, hogy elfogyjanak a tömítések belőle...
A driftverdában egészen speciális zsírt használtam a hátsó diffiben, Loctite pillanatragasztónak hívjákés az a durva, hogy ideiglenes megoldásnak indult, amíg kitalálom az áttételt és csináltatok egyedit, de végül a belseje maradt a gyári tamiya fogaskerekes, mert a ragasztó nem akarja elengedni így kb 5 év után sem...
-
chris-v
senior tag
válasz
peet137 #6963 üzenetére
Ja, hát akkor ezt elengedem...
Másik kérdés, tudom múltkor volt téma, de végül nem tudom mi lett az eredmény.
Milyen zsírt tegyek a difi házba?
Kell cserélni ezeket a nem tudom hogy hívjákokat és ehhez szét kell kapnom mindent. De akkor már úgy raknám össze, hogy újra zsírzom. -
chris-v
senior tag
Na igen, utángyártott és gyárihoz teljesen hasonlító másolat
Amúgy ilyen kis fekete "tablettát" ami a gátló belsejében van, szerintetek be lehet valahol szerezni külön? Vagy a 1/10-es valami autó cucca jó lehet vajon?
-
chris-v
senior tag
Nem mindig rossz minőség ami alin van. Igaz sok a szemét, de azért lehet szűrni.
Bár el kell mondjam, hiába vagyok nagy ali rendelő, nemrég bele szaladtam én is 4 gátlóba, ami nem az amit szerettem volna.
De hozzá teszem a hibás én voltam, mert rárepültem, mert olcsó volt, na meg nem vettem figyelembe, hogy 0 értékelés.
De az érdekesség, hogy maga a fém rész jó minőség, merem állítani, hogy talán jobb is mint a gyári 144001-en ami van, viszont az O gyűrű és a gátlón belül a száron a kis fekete lapocska már nem az. Feltöltöttem olajjal és folyt alul. Persze O gyűrűvel javítható a dolog, viszont belül a kis fekete lapocska 3 egyforma, 1 másmilyen. Így nem lesz 4 ugyan olyan keménységű gátlóm, még ha nem is folyik az olaj az aljából.De erre van a Returns/refunds, amit használni fogok, mert nem jutok dűlőre privát a kis kínaival
Ja na de végül azt akartam kihozni belőle, hogy ha az ember figyeli az értékeléseket és olyan helyről rendel, ahol sok az 5 csillag, akkor nagy baj nem lehet.
-
tvamos
nagyúr
válasz
chris-v #6956 üzenetére
Az, hogy Kinaban gyartjak, es az, hogy ugyan azt veszed az Alin, nem biztos, hogy igaz, az meg foleg nem, hogy meg is talalod ugyan azt a zajtengerben. (Ahol a masolat masolatanak a masolatat aruljak.) Persze, egy amugy is Alin vasarolt kocsihoz egyertelmu, hogy en is Alin veszek potalkatreszt... vagy csak kidobom.
-
chris-v
senior tag
Arra gondoltam inkább, hogy akitől veszed itthon vagy bárhol, ha nem is közvetlen aliról, de szinte biztos valami kínai gyárból származik, amit alin is megtalálsz.
Szóval lényegében ugyan azt kapod a boltba, mint alin egy boltba.Valóban előny, ha van olyan itthoni bolt aki ért hozzá és tudja mit adjon, de kis angol tudással, vagy egy deepl fordítóval egy csak rc alkatrészekkel foglalkozó alis bolt is tud választ adni a kérdésekre.
Én sokszor szoktam írni az eladónak, ha van kérdésem vásárlás elött. -
tvamos
nagyúr
válasz
chris-v #6953 üzenetére
Igen.
Banggoodrol, direktbe Injorarol, vagy Hobbykingrol...
...esetleg bemegyek az R/C boltba. Amugy jo tud lenni az R/C bolt is, mert Alirol rendelek 5-ot, es vegul vagy jo, vagy sem, a boltba meg pont azt adja a szakerto elado, ami kell nekem. Neha meg olcsobb is a vegen.
-
peet137
tag
A ventikből már nekem is kinyúlt több is, de eddig mindig rászerkesztettem egy mobile rack ventit, ami kicsivel nagyobb, de gyorsabban is pörög. Az volt kéznél
Ezeken a nyomorult méretű ventiket csak rendelni lehet, legalábbis én így tudom, de javítsatok ki, ha tévedek!
Amúgy jól fest a gép, látom, kapott bőven tuningotAlis kiegészítők vannak rajta, ha nem titok...?
-
chris-v
senior tag
Úgy gondoltam mindre tennék menetrögzítőt. Volt egy ilyen sejtésem, hogy kilazulna. Van is itthon jó kis loctite.
Amúgy nem sokkal olcsóbb a műanyag, azért gondoltam inkább a fémet. És azért jött a kérdés, mert amiket látok módosítva, azokon majdnem mindegyiken a műanyag alkatrészek vannak.
Igazából a lengőkarok vannak oda, meg a kutyacsontok. Ezeket kellene leginkább újítani. -
gabe_
őstag
válasz
chris-v #6947 üzenetére
Nekem 124019 van, mindenki óva intett a fém cuccoktól, de nekem tetszenek. A csavarokra kell jobban figyelni, a fémben könnyebben kilazulhatnak.
Én minden komolyabb csapatás után úgyis mindig átnézem a gépet, ami esetleg kilazult, újrahúzom.
Esetleg ami kritikusabb csavar, arra teszek egy kis menetrögzítőt. -
chris-v
senior tag
Szerintetek érdemes 144001-hez ilyen fém szettet venni, vagy maradjak a műanyagnál?
-
tvamos
nagyúr
Megneztem egy csomo videot. Szetkaptam. A hajtasban akad valami, de en nem latok olyan problemakat, mint amirol itt a videos beszel. Az viszont tuti, hogy ha meghuzom az attetel haz csavarjait, akkor akad. Probaltam fektisztitoval, meg fogkefevel megtisztitani, kicsit nagyobb jatekot adtam a meghajto fogaskereknek, a vegen kinomban egy kis feher zsirt is adtam neki. De akkor is akad. Most a hulye hangot nem adja, mert szerintem a zsir valahogy csillapitja, de igy is akad. Nincs otletem mar.
-
chris-v
senior tag
Na úgy néz ki szereztem egy leharcolt wltoys 144001
15 ezer magyar forint lett a vége, kicsit ráköltök, hogy rendbe tegyem, és akkor némileg az új ár alatt leszek -
peet137
tag
Megérkezett a 11 fogas pinion a buggyhoz, remélem, hamarosan lesz időm összerakni. Kíváncsi vagyok nagyon.
Egy villámkérdés: használtok ti kenőanyagot a fogaskerekekhez? Van értelme? Gondolom, az első komolyabb gázfröccsnél kicsapja a ház falára és onnantól nem sokat csinál... -
chris-v
senior tag
-
peet137
tag
Így van, ne legyenek illúzióid, ezek nem C60-ból (hú, de öreg vagyok, én még ilyen néven ismerem a tanulmányaimból
most már teljesen mások a jelölések) vannak, hanem ahogy régen hívták: "biliacélból". Attól is lehet rideg utána valóban, ha az alapanyagod volt rossz, nem csak a technológiától. Plusz gondolom, nem többlépcsős hevítést - megeresztést - hevítést - gyors hűtést csinált a kolléga
-
chris-v
senior tag
Sajnos az összetételt nem tudom. Valószínűleg nem szénacél.
Vörös izzásig lett hevítve.
Tudom, van több módszer, több fajta acél össze tételre, de mivel nem tudom mi az összetétel, ezért egész egyszerűen csak egy olaj merítést kapott hevítés után.
Az sem feltétlen igaz, hogy edzés után törik a fém. Ha úgy törik edzés után mint az üveg, az a rossz edzés eredménye. -
chris-v
senior tag
válasz
peet137 #6928 üzenetére
Volt egy plusz ami már meghajlott, azon próbáltam ki először. Nem véltozott semmi, szóval megcsináltam után egy jóval, és az sem deformálódott el, szóval megcsináltam a többivel is.
Fontos, hogy olajban legyen a hűtés, mint a késeknél, vízzel lehet deformálódott volna.
Amúgy nem is hosszú, vagy nagy az egész, szóval már csak ezért sem volt valószínű a deformitás.
De összességében sokat nem ért. Mondjuk alapból nagyon lágy fémből van, annál erősebb lett, de még bőven hajlítható. -
chris-v
senior tag
válasz
peet137 #6922 üzenetére
Ez a kis tengely amiről szó van.
Mondjuk most nem olyan vészes az ára.
Lényegében 1000 Ft/db-ra jön ki.Simán egy kicsit nagyobbat ugrat, vagy kicsit (lehet nem is annyira kicsit
) véletlen oda verem és azonnal elhajlik.
Konkrétan már azt csináltam, hogy megedzettem őket. De hiába. -
peet137
tag
válasz
chris-v #6921 üzenetére
A ragasztó jó ötlet volt.
Biztos velem van a baj, de nem vágom, hogy tud elhajolni a tengely... Mondom, Off roadban kezdő vagyok, de te most a "féltengelyről" beszélsz? Annak nem lenne szabad elhajolni, ha megfelelő a hossza. Nekem anno a tamiya-t a nyomaték megcsavarta (tényleg volt benne egy spirál középen, nagyon durván nézett ki...) Elvileg a max berugózásnál sem feszülhetne a tengely. De ezt meg is fogom most du nézni az én buggymon.
-
chris-v
senior tag
válasz
peet137 #6920 üzenetére
Magoldottam a kotyogást.
Kapott egy kis B-7000 ragasztót vékonyan a csapágy köré és a tengelyekre. Rugalmas oldható gumi szerű kötés a vége, szóval teljesen jó.
Mentem vele egy próba kört, sikerült is megint elhajlítanom az egyik tengelyt.
Volt még egy viszonylag egyenes, arra kicseréltem, de ez volt az utolsó, szóval most vadászhatok valamit. Egyszer sikerült vennem olyant ami jó, de annyiba került 1db mint más típushoz a 4 db. És ha minden menetnél elhajlítok min. egyet, akkor nem nagyon éri meg bekapcsolni az autótA következő verda biztos valami wltoys lesz, azokhoz van minden alkatrész jó áron.
-
peet137
tag
válasz
chris-v #6919 üzenetére
Hát igen, ezzel én is mindig szembesülök, mikor verdákat nézegetek, végül leragadtam az 1:10-nél...
Ott nem lehet melléfutni.
Nekem a himoto buggym olyan, hogy egy csomó alkatrésze közös az egyik monsterrel (valami német cucc, most így hirtelen nem jut eszembe a típusa), úgyhogy ezért végül azt is megtartottam, pedig elvileg ahelyett jött volna, de végül megbeszéltem a családdal, hogy majd hajtja a fiam 1-2 év múlva, ha addig nem használom el donornak -
chris-v
senior tag
válasz
peet137 #6918 üzenetére
Nem tudom van-e hozzá CVD. Az a baj, hogy konkrétan alig találok alkatrészt. Ha még is sikerül, akkor meg más gyártó autójához írja eredetileg. Gyártó oldalán a képek alapján kerestem és úgy sikerült találnom pár dolgot. Kicsit olyan mintha úgy lenne össze légózva mindenféle elérhető alkatrészekből. Az biztos, hogy a Caster Racing S16B autó ugyan ez. Ott tűnt fel, hogy a kerék stabilabban van mint nálam.
Az is nehezíti némileg a keresést, hogy a Bonzai oldalán 1/14-es méretnek írja, ezzel szemben a Caster oldalán, illetve az alkatrészek leírásában 1/16-os van írva. És úgy általában az 1/16-os alkatrészek a jók.Fura egy verda ez
-
peet137
tag
válasz
chris-v #6917 üzenetére
Ismerős érzés, én is ezt szoktam csinálni. Simán sokkal jobb lett a megoldás, mint előtte, de nem tökéletes és piszkálja az agyam...
Off-roadban még új vagyok, nem sok a tapasztalat, de a jabatus-hoz nincs CVD? Sokkal stabilabb megoldás, mint a kutyacsont. Plusz egyben a kerékbe menő tengely lógását is javítottad. Nekem a drift verdában volt megváltás, bár ott a kormánykitérés miatt kellett anno, mert annyira meghekkeltem, hogy fullra kitekerve egyszerűen kifordult a féltengely a helyéről. -
chris-v
senior tag
válasz
peet137 #6916 üzenetére
Hát igen, igazából nincs nagy jelentőségé, hogy van egy kis kotyogása a keréknek, mert egyébként játék közben nem tűnik fel, úgy is megy terepen, meg mindenhol. Inkább csak engem zavar, illetve lehet egy kicsit nagyon rátettem most magam a dologra, én nem bírom elengedni
Kis tengelyekből kellene venni 4 db-ot, mert mindegyikben van egy kis hajlás már, de nem találok olyan méretet ami jó lenne jó áron. -
peet137
tag
válasz
chris-v #6915 üzenetére
Az alátét sokat segít, én is sokat szívtam ezzel anno. Vagy laza volt a kerék, vagy annyira meghúztam a kerékanyát, hogy szorult a kerék, mert a hatszögnél lévő műanyag váll, ami eltartja a csapágytól, beletömörödött a csapágyba és annak a hatszögnek vége is volt. Vagy simán csak eltört, ha már régi volt.
Én mondjuk csak onroad verdán használtam alu csapágyházakat, de még ott is elég volt néhány koccanás kerékkel és már törtek is le a fülek. A műanyagok nekem tartósabbak. Sztem amúgy offroad verdánál annyira nem gáz, ha van egy kis játék a futóműben, engem speciel csak azért idegesítene, mert azért álltam neki, hogy megszüntessem, erre tessék...
Otthon meg is nézem a buggym, meg a monster mennyire "stabil" futóműben.
Én a tapadós verdát szerelgettem addig, hogy gyakorlatilag nincs a futóműben sehol "lazaság". De oda kell is, mert elég komoly elektronika van benne és nagy sebességnél már szitált az orra. -
chris-v
senior tag
válasz
peet137 #6914 üzenetére
Ilyen hézagoló alátét, na az nincs.
Igen, a csapágyházban is van kopás, gondolom az előző csúszósapágy nem mindig csúszott rendesen és kikoptatta azt is. Összerakáskor nem tűnt fel, de a videó után leszedtem a kereket és csak a tengely mozgatásakor látszik, hogy a csapágy mozog a házban kicsit. Sőt már a tengelyen is lehet van egy kis kopás.
De ami nagyon hiányzik az a hatszög alá valami alátét.Igen, a műanyag alkatrészek jobbak sokszor, mert rugalmasak, nem törnek egyből. Bár ennél a csapágyháznál nem tudom mennyire számítana.
-
peet137
tag
válasz
chris-v #6913 üzenetére
Ja, így már világos. Műanyag hatszögeket használsz? A csapágy és a stift közé szoktak tenni hézagoló alátétet és akkor nem tud oldalra mozogni. Nekem az alu hatszögekhez adtak is ilyen kütyüket. Talán 0,2 mm-es, asszem.
Amúgy a videón látszik is, hogy a házban is van már kopás, mert a féltengelyt is mozgatja. Én azért óvaintenélek a fém háztól, nekem csak rossza tapasztalataim vannak velük. Igaz, nagyon régen használtam utoljára, de szinte mindig eltörtek, jóval ridegebb, mint a műanyag, nem nagyon szeretik a "dinamikus terhelést". -
chris-v
senior tag
válasz
peet137 #6911 üzenetére
Itt van videón a kerék.
-
chris-v
senior tag
válasz
peet137 #6911 üzenetére
Csapágy jó. A csapágyházban talán van egy kis kopás és az miatt van egy kis mozgás (lehet veszek fémet előre), de inkább az a baj, hogy a kis féltengelyen a lyuk, ahogy benne van a tüske, és rámegy a hatszög, marad hézag, nem húzza oda a kerék teljesen.
Ha ez így érthető.
Tehát nem a futóműnek van egy lazasága, csak a keréknek.
De csinálok holnap egy kis videót és megmutatom. -
joocek
aktív tag
Tudtok olyan fórumot ami jobban pörög rc ügyben. kezdőként sok a kérdés....
-
chris-v
senior tag
Ja de, van még a kormány motor is
Érdekes amúgy. Egyszerűen hihetetlen, hogy simán át lehet kötni 24v-ra és nem ég le semmi. Ok a motor nem fogja bírni, de minden más oké? Világítás, rádió, stb-stb.
Lesz egy kis időm, lehet kipróbálom, lehúzok mindent és megnézem mekkora feszültséget ad ki a lámpának és a többinek ha 24v-ra kötöm. -
chris-v
senior tag
12V rendszerre simán rá lehet kötni a 24v-ot?
Nálam jelen pillanatban 2 db 12v aksi van az autóba párhuzamosan. De az lehet kötni sorba és akkor 24v lesz. Csak nem gondoltam volna hogy bírná. És nem csak a motor, hanem az elektronika. Kis rádió, vezérlő, stb...Amúgy én innen néztem a 24v vezérlő szettet és ahhoz gondoltam még 4 db motort.
-
slippy
tag
válasz
chris-v #6900 üzenetére
Én most a 2db sorba kötött 6V 7Ah akksi helyett raktam 1db 12V 18Ah akksit. Ezzel a hatótávja nőtt jelentősen, így az ereje sem fogy el olyan gyorsan.
A sebesség növelésére következő lépés a 24V-os akksi lesz, de ahhoz még kicsi a gyerek, hogy lefüstölje aszfalton a műanyag kereket
Azt olvastam fórumokon, hogy a motorok túl vannak méretezve, így használd addig a gyári motorokat nagyobb akksival, míg legrosszabb esetben el nem füstölnek. Néztem, 3-4e Ft egy 24V-os motor.
Extrának még egy 30A biztosítékot javasoltak. [link] -
slippy
tag
-
peet137
tag
válasz
chris-v #6895 üzenetére
Ez mondjuk jogos, de amikor én legelőször ezt elkövettem, akkor még nem volt menő az ali
Szombathelyen pl 2 ilyen bolt is van, ha nincs nekik készleten, akkor megrendelik, másnap megvan, ha a nagykerjükben van épp olyan, ami nekem kell. Ha nincs, akkor max egy kis postaköltség megy rá és akkor 3-4 nap, nem 1
Legutóbb szíjkerekekkel csináltam ezt, sikerült olyan elcseszett fogszámot kitalálnom, amit csak rendelni tudtak. Kellett a CS-hez a driftgépbe. Meg nyilván a szíj is emiatt megváltozott, azt is rendelni kellett. Ja, meg a szabadonfutóba előre a csapágy is rendelős volt, azt is én kreáltam.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Adok-veszek tilos a fórum területén.
Használd Hardveraprót erre!
- BestBuy ruhás topik
- Synology NAS
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Parfüm topik
- Casco és kötelező gépjármű felelősségbiztosítás
- Kerékpárosok, bringások ide!
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- iPhone topik
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 4060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- iKing.Hu - Apple iPhone 13 Pro Max - Graphite - Használt, újszerű
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE AORUS MASTER RTX 3070 8GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Vásárold meg most a Zalman T7-et, és élvezd a minőséget!
- Iphone 16E 128GB Fekete Bontatlan 24 Hónap Garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest