Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • thyeby

    őstag

    válasz repvez #9600 üzenetére

    Minden eddig hozzászóló álláspontja igaz, és érthető, ha abból az aspektusból indulok ki, hogy miként kezdjen az ember. A programozás alapjai tényleg egyszerűek, mint az ék, van azonban soksok bugyra.
    Leginkább az a szerencsés, ha motivációt érezve kipróbálsz minden programozási elemet, amit még nem tudsz, nem ismersz. Fontos, hogy ez a motiváció mentes legyen kényszer érzettől. Miután végigmentél elég példaprogramon, kipróbáltál elég probléma gépi nyelvre fogalmazását, már megmozdulhat a fantáziád, és magad találsz ki problémákat. Onnan kezdve, ha szagot kaptál, nem tudsz felállni a géptől, és nincs megállás, újabb problémákat/feladatokat akarsz gépre ültetni. És bárhonnan bárhova eljuthatsz.
    Nekem sosem volt bajom azzal, hogy nem jött a gondolat, hogy mit is kellene gépre ültetni, és elég látványosan haladtam jó ideig. Akivel együtt tanultam programozni kezdetben, ő mindig szenvedett attól, hogy mit kéne írni? Következne ebből, hogy én jutottam messzebbre, mert mindig volt a tarsolyomban útravaló. Épp az ellenkezője következett be. Ő jutott messzebbre, én pedig megrekedtem. Talán azért, mert ő minden elméleti dolgon átrágta magát, ami a látószögébe került, én pedig csak abban mélyedtem el, ami érdekelt - s bizonyára voltak fontos dolgok, amik nem érdekeltek.
    Írásodból hiányolok egy dolgot. Azt, hogy hol, min akadtál el. Úgy tűnik, egyszerre akarsz megérteni mindent, és csak utána írni kódot. Kezdetben rengeteg sok dolgot kell egyszerre megérezni, ez lehet esetleg ijesztő. Amikor autót tanulunk vezetni, akkor is hasonló a dolog. Két lábunk van, de három pedál. Így kezdődik. Ám akit motivál a vezetés tudománya, addig ráng a két lába, míg helyesen nem kezdi el bonyolultabban használni, mint annak előtte. Aztán jön a kresz a sok szabályával és kivételével. Ha ez teljesen megvan, akkor indulhatunk a forgalomba úgy, hogy van a szomszéd ülés előtt is három pedál. Ha kint vagyunk már a fogalomban (gyakorlunk), mindegy, honnan indulunk, és hova tartunk. Nagy a térkép, egyszer szembetaláljuk magunkat minden szabállyal, minden közlekedési helyzettel. És akkor jön a felemelő érzés, hogy tudunk vezetni. Ahogy megjelenik ez az érzés, megjelenik az elbizakodottság veszélye is. Mert a közlekedés minden szigora ellenére is minden esetben spontán. A programozás is.
    És akkor tekintheti magát valaki komoly kezdőnek, amikor úgy érzi, hogy bármit le tud programozni.

  • dabadab

    titán

    válasz repvez #9600 üzenetére

    "(#8882)ebben a hszemben linkeltem azt amit még jopár éve összetákoltam."

    És azóta nem sikerült odáig eljutni, hogy legalább egy for ciklust megírj?

    Láthatóan nagyon el vagy tévedve. Tényleg.

  • bucsupeti

    senior tag

    válasz repvez #9600 üzenetére

    Íme roviden es velosen egy programozas kurzus:

    A strukturalt programozasban harom eszkoz all rendelkezesedre hogy egy algoritmust megfogalmazz. A szekvencia, a szelekcio es az iteracio. Szerencsere egy tudos bebizonyitotta higy ezzel a harom dologgal minden algoritmus leirhato.
    A szekvencia a parancsok, utasitasok egymasutani vegrehajtasat jelenti. A szelekcio vagy kivalasztas egy feltetel alapjan torteno elagazast jelent. Ez az if amit mar tudsz hasznalni. Az iteracio nem mas mint ismetelt vegrehajtas, azaz ciklusszervezes. Ehhez altalaban haromfele modot biztositanak a programnyelvek. Az eloltesztelo ciklus az amikor az ismetelendo utasitasok elott egy feltetel kiertekelese tortenik, mely eredmenyetol fuggo3n vegrehajtodik az utasitasok, majd ujra kiertekelodik stb...a masik a hatul tesztelo ciklus, mely a ciklusmag vegrehajtasa utan donti el hogy ujra vegre kell e hajtani a ciklusmagot vagy tovabbmehet. A harmadik a novekmenyes ciklus, amivel megadott szamu ciklusmag vegrehajtas tortenik.

    Na ennyi amit programozaskor hasznalnod kell. Kulcsszavak: if then else, while, do, for ja és a pontosveszo meg a { és } jelek. ( C szeru nyelvek eseteben)

    Ami meg kell az az adatszerkezetek, valtozok osszetett adatszerkezetek. Ezekkel tudod az adataidat a programban kezelni, tarolni. Kulcszavak:int, char, double [ es ] valamint a * .

    Az elejen emlitett tudos (keress ra: Nicolaus Wirth) azt is mondta hogy egy program az az adatok es a rajtuk elvegzendo muveletek osszessege. Igy mar minden adott ahhoz hogy programot keszits. Meghatarozod a bemeno adatokat, majd megtervezed a rajtuk elvegzendo muveletsort (ezt hivjak algoritmusnak) es kiiratod a vegeredmenyt.

    Pl teglalap kerulete:
    Bemeno adatok: a es b oldalak hossza
    Muvelet: k= 2*(a+b)
    Kimeno adat: k

    Ennyi a kurzus es a rohej hogy tenyleg ennyi az egesz. Ahhoz hogy a repcsid seruleseit kezeld tudni kell a bemeno adatokat az algoritmust ami ebbol kiszamolja a serulest aztan azt kiiratni.

    Minden ennyibol all es semmi tobbbol.

  • dabadab

    titán

    válasz repvez #9600 üzenetére

    Csak ismételni tudom magamat: kezd el programokat írni. Elsőre legyenek kicsik, de ülj le és írj programokat.
    Az vezet valahova és attól meg fogsz érteni dolgokat. Attól, hogy itt panaszkodsz, hogy nem értesz semmit, viszont nem jutsz előbbre.
    Írj tök egyszerű játékokat. Mastermindot, számkitaláló játékot, bármit, de csináld!

Új hozzászólás Aktív témák