- Középkategóriást mutatott be újra az Oppo
- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
- Google Pixel topik
- Redmi Watch 5 - formás, de egyszerű
- Mobil flották
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Honor 400 - és mégis mozog a kép
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Amazfit T-Rex 3 - prehisztorikus idő
- One mobilszolgáltatások
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lacces
őstag
Helló,
Design pattern, tervezési kérdéseim lennének. Én full kezdő vagyok benne, csak most bontogatom a szárnyaimat.
1. Van egy alkalmazás ami 2 fő projektre van osztva. Az egyik projekt a motor, ami csinál valami a fájl tartalmával, ez egy console application is lehet. A másik egy GUI-s alkalmazás, amely egy GUI-t biztosit, hogy a user ezen kattintgasson és lássa az eredményeket amiket a motor generál.
Na most a motorban van néhány Model osztály (MVC-ben a Model-nek felel meg), mondjuk legyen Task, nos nekem a GUI-n én ennek hoztam létre egy "wrapper" osztályt, mivel a GUI-s UI controloknak kell, hogy ezzel és azzal legyen kiegészitve az osztály, amelnyek az állapotát változtatják később.Erre van valami design pattern, vagy tervezési minta, hogy hogyan érdemes ezt a két model-t "összekapcsolni"? Arra gondolok, hogy simán meglehetne azt csinálni, hogy a Motor Model osztályá-ból csinálok egy származtatott osztályt a GUI-ban, és ezt használom a GUI-s alkalmazás többi rétegében is, na de ezzel az a bajom, hogy akkor a GUI-s alkalmazás rétegében mindenhol megjelenik a Motor-nak a függősége (az importja, hogy onnan importálja a Model-t), én ezért hoztam létre egy teljesen új Model osztályt a GUI-nál, (és amúgy is plusz dolgokat kell beleraknom), mert akkor igy a Motor-nak a függőségei csak egy rétegben egy bizonyos osztályokban van a jelen.
2. Nem tudom, hogy Factory method-ot esetleg Decorator pattern-t érdemes-e használni az alábbira: