Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dabadab

    titán

    válasz cog777 #20384 üzenetére

    A visitor pattern erős túlgondolása a problémának :)

    Alapvetően nincs szükséged arra, hogy különböző típusú objektum legyen minden mező, simán lehetnek ugyanabban az osztályban (esetleg ugyanannak az ősosztálynak a leszármazottai, de így elsőre még csak ezt se erőltetném, öröklődésre meglepően ritkán van szükség a valós életben).
    Hogy konkrétabb implementációs ötletek is legyenek:
    A mezőkhöz tartozó lehetséges akciókat (felfedezés, harc, táborozás, mittomén) beraknám egy enumba és a mezőknek lenne egy getActions() metódusa, ami visszaadja a lehetséges dolgokat egy listában meg egy doAction(action) ahol megadod, hogy mit akarsz csinálni és azt elvégzi.

    A tárgyaknak csinálnak egy saját osztályt (a lehetséges tárgyak listájából meg megint egy enumot) meg egy konténert hozzá mondjuk Inventory néven és mind a mezőknek, mind a játékost reprezentáló objektumnak lenne egy-egy Inventoryja, ilyen list(), fput(), get() függvényekkel meg esetleg itt lehet a mindenféle effekteket is megcsinálni (pl getHeat(), ami összeszámolja, hogy a fáklya ad +1 meleget, a Staff of Fire ad +10-et, a játékosra varázsolt Icestorm of Kartak spell (ami lehet a játékos vagy a mező inventoryjában mint amolyan rejtett item) meg -20-at).

    A craftinghoz meg csinálhatsz egy Recipe class-t, amiben benne van egy lista, hogy miből mennyi kell meg egy másik lista, hogy ebből mi és mennyi keletkezik, meg egy Crafter classt, aminek adsz egy Recipe listet meg egy Inventoryt és olyan metódusai vannak, hogy getPossibleRecipes(), doRecipe() meg ilyenek.

    Na ezt az egeszet megfejelve ugy hogy le lehessen menteni az allast es visszatolteni.

    Google serialization (meg azon belül is JSON) :)

    Ja és emvy javaslata a hex helyett négyzetekről tényleg nagyon megfontolásra érdemes (főleg, hogy ha a négyzetes működik már, akkor annak átalakítása hexesre valószínűleg nem lesz túl nagy meló)

Új hozzászólás Aktív témák