- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Több újítással támad a Xiaomi Redmi 3s
- iPhone topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
csoszogi
tag
válasz
gzbotii #105257 üzenetére
Most komolyan...őszintén mit vársz? Nyáron lemerül az elem és nem törődsz a kulccsal? Képzeld magad a helyébe...több, mint fél év... én biztos tuti berágnék, ha csak ennyit jelentenék valakinek....
Astra J 2010, nem kellett tanítani semmit. De volt már olyan is, hogy rossz volt a gombelem amit vettem.
-
zgospel
őstag
válasz
gzbotii #99270 üzenetére
http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/216/f17_valto_olajcsere
Itt van róla egy jó kis leírás. Hogy pontosan van-e itt különbség az F17 és a tiedben lévő között, azt nem tudom, de az alsó tömítés ugyanaz, szóval a leeresztés is gyanítom ugyanaz.
"Minden csavaron először csak pár menetet hajtunk ki, pár csavar után már valószínűleg megindul az olaj, ha mégsem, akkor a teknőt kopogtassuk meg, hogy leváljon a váltóról, majd ha megindul az olaj, akkor hagyjuk, hogy lecsorogjon a nagy része, ha lassan jönne, a csavaron lazításával lehet még rá engedni."Én is pont mostanában tervezem, 1 hete vettem meg pont az olajat és a tömítést, már csak szabadidőt kéne találjak hozzá
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
gzbotii #99248 üzenetére
Úgy van, ahogy írod, de kell még váltó alsó tömítés is.
-
válasz
gzbotii #98276 üzenetére
Mohabá 007 kifejtette korábban, hogy a műszerfalon a kijelzés nem pontos.
Természetesen ettől még lehet a fűtéskörben is a hiba.
(0/-5 fokban 3-4 km kell, mire megmoccan a visszajelző; de aztán onnantól már langyos, és aztán elég hamar meleg is lesz; igaz, ez x16szr) -
gzbotii
nagyúr
válasz
gzbotii #59210 üzenetére
Sziasztok,
Visszatérek ide, szeretnék beköszönni. Ezúttal a menyasszonyomnak vettünk egy Opel Corsa C, 1.2 Z12XE, 55kW háromajtós csodagéppel.
220.000Ft-ért volt, két hete, azóta volt szerelőnél, cseréltek mindent amit úgy ítéltek, még 130.000 lett ráköltve.
Gondos gazdája volt előttünk is, sok mindent cserétek rajta nemrég (kipufogó, vezérlés. kuplung). Tulaj elég őszintén elmondott olyan apró hibákat is, amikre több hét használat után jönne rá az ember. Parkolóban állt már két napja, így meg tudtuk hallgatni a motort hidegen is. Vannak kisebb szépséghibái kívül, de nekünk is arra kell, hogy a menyasszonyom tanuljon meg vezetni, mert eddig 11 év alatt nem ment 1.000 kilométert. -
Szada85
aktív tag
válasz
gzbotii #85576 üzenetére
Én néhányszor mentem barátnőm C Corsájával, a kasztnija mindenképpen merevebb, emiatt a kanyarokban nem csavarodik annyira, mint egy B Corsa. A kerekek ugyanúgy a kasztni sarkain vannak, a stabilitása nem rossz a C-nek sem szerintem, de persze ez relatív.
A kultautóvá válást nehezen tudom elképzelni, teljesen mezei daraboknál legalábbis biztosan nem kell ilyenen aggódni. Maximum a különlegesebb, ritkább változatok tudnak ilyen státuszt elérni, különösen ha majd egyszer elkezd fogyatkozni. Nagyjából mint mostanra az E Kadett/F Astra GSi variánsai.
Ha C-t néznék ilyen céllal, akkor biztosan egy FL-es, extrákkal teletömött (bőrős, klímás, navis, xenonos, stb) GSi-t néznék, amivel néha lehet jókat autózni, de később is érdekes lehet egy hot hatch őrültnek.
-
-
Szada85
aktív tag
válasz
gzbotii #83720 üzenetére
Szia.
Nekem egy FL elötti C Vectra GTS-em van, 5 ajtós, a 3.2-es benzinessel.
Van pár változás a preFL/FL között, mind motorikusan, mind egyéb területeken.
Az 1.6 benzin nem túl fickós, de kényelmes vonulásra rendben van, klímát viszont megérzi, FL után ugyanez Twinport-ként élt tovább, picit erösebben.
Az 1.8-as talán a legkedveltebb motor, az 1.6-nál combosabb, jobban türi a klímázást is, és elegendö dinamikát ad az átlagos közlekedéshez. FL elött Z18XE (125Le), FL után Z18XER (140Le) néven. Elég strapabíró motor alapvetöen, a 200 ezer Km feletti motoroknál elöfordulhat azonban megnövekedett olajfogyasztás. Az 1.8-hoz minden esetben 5 sebességes a kézi váltó. (F17-es típusú)
A 2.2-es benzinesek ismert gondja a vezérlés, emiatt nem túl népszerü motor, a FL-es 2.2-ese Z22YH pedig a totalcar-os "20 motor ezeket kerülje" cikkben is szerepelt, ettöl függetlenül én azt gondolom, hogy egy idöben cserélt vezérléssel ott is meg lehet elözni a bajt.
A 3.2-essel (csak FL elött volt) nekem nagyon pozitív a tapasztalat eddig, megbízható szívómotor böséges erövel/nyomatékkal, cserébe persze picit magasabb fogyasztással, illetve ez is - ahogy persze véleményem szerint minden motor - igényli a gyakori, jó minöségü olajcserét, valamint vannak a nagy köbcentiböl adódó apró "típusnyügök", amire figyelni kell, de nem végzetes.A dízelek közül az 1.9-esek szintén elég népszerüek, 3 féle teljesítménnyel is, Z19DTL (101Le)/ Z19DT (120Le)/ Z19DTH (150Le), ezekhez 6 sebességes kézi váltó volt, ott ha M32-essel szerelt verziót nézel érdemes a váltót vétel elött alaposan átnézni/hallgatni, a Vectra korában még fennállt a csapágy probléma, ami javítható persze, utána pedig megfelelö olajcserékkel meg is elözhetö. Illetve van még 1-2 dízel probléma ( szívósorban eltörö müanyag bizbasz ), de arra van orvoslás, néhány tíezezer Ft-ból.
A 3 literes dízel szintén nem egy nagy szám, ott is olvasni gondokról, szóval az akkor javasolt, ha dízel kell, és V6 is.A FL-el változott az orr rész kompletten (itt ugye, kinek mi tetszik, sokan a FL elötti autók frontját csúnyának találják), ahogy Petyyyyy is írta, már volt Bixenon változat is fényszóróból, a beltér nagyrészt változatlan, az üléseket tervezték át picit (tömés, szabás), illetve az ajtódíszléceket. Valamint az " elektromos rendszer" változott, FL elött még "fél-CAN-Bus" rendszer van a Vectrában, FL után pedig már "Full-CAN-Bus" rendszer, a rádiók is sokkal fejlettebbek, jobban bövíthetöek mindenféle firlefranccal (gyári rádióhoz is lehet utólag MP3-at, BT-t, egyes modulokkal TV/ Tolatókamerát is pattintani, a klubban van, aki pl. a FL-es rádiókhoz komplett magyarítást csinált navi, menü, minden).
Kasztniból én is az 5 ajtós (GTS-ként hivatkozott) verziót javaslom, egyrészt a forma is talán sportosabb, az üveggel együtt nyíló 5. ajtó pedig hihetetlenül felturbózza a pakolhatóságot, Anyukámnak Sedan-ja van, azt macerásabb pakolni. A bör belsö ha vételkor nincs szétkopva, szakadva, akkor elég tartós, megfelelö ápolással persze.
Remélem így hétfö reggelre emészthetö mennyiségü infó lett.
-
Petyyyyy
addikt
-
-
Sza_Sa
senior tag
válasz
gzbotii #81568 üzenetére
Mielőtt h astrát vettem, néztem a d corsát is, illetve a szomszédomnak van egy 1.4-es.
Jó autó, kevés hibával. Az 1.2-est nem vezettem, az 1.4 teljesen élhető motor, bár ha az após 1.4-es astrája is megfelelt futkosós autónak, a jóval könnyebb corsa is elmehet az 1.2 motorral. -
bexinho23
őstag
válasz
gzbotii #32018 üzenetére
Nálam 80-90 között szokott pont középre beállni. 1,5 éve van nálam ez az 1.2-es C Corsa (előtte egy orvosé volt 15 évig, szalonból kihozva, szervízkönyvvel, mindent időben cserélve), de talán csak egy-egy alkalommal ment éppenhogy 90 fölé a mutató (nagy nyári kánikulában). Én is sok helyen rákérdeztem, de mindenhol azt a választ kaptam, hogy ez nem probléma.
-
amargo
addikt
válasz
gzbotii #71181 üzenetére
Én most vettem egyet.
Benzin vagy dízelt keres az ismerős?Én benzinest kerestem, de megnéztem pár dízelt is, de a dízelről nem nyilatkoznék.
Benzinesből a sima szívóst érdemes kerülni, mert kevés lesz ehhez a kasznihoz.. így maradnak az 1.4 T v. 1.6 T.
Utána meg jön a felszereltség kérdése. Hibákat még nem tudok sorolni.. de az 1.6 T-nél érdemes váltóolajat cserélni, mert abból gond lehet. -
mohabá 007
aktív tag
válasz
gzbotii #55439 üzenetére
Vízpumpa ennek a közelében sincs.
Úgy működik,és azért van,ahogyan korábban linkeltem.(már ha jó a szivattyú,és működik)Működését úgy tudod ellenőrizni:hideg motort beindítod,ilyenkor a motor is emelt fordulaton üzemel,és hallani is lehet a szivattyú forgását,amikor az ECU kikapcsolja, a fordulat is lejjebb esik,és a fütyülő hang is megszünik.
Nézd meg figyelmesen a képet,amit linkeltél.Jobbra van a szekunderlevegő szivattyú.Alul van egy vastag cső,szabad végén egy zárt doboz a hűtő közelében.(szekunderlevegő befújó szűrője) A felső vastag cső pedig a szekunderlevegő szelepre csatlakozikEzen a csövön kapja a levegőt,ekkor a szelepe nyit,és a levegőt beengedi a kipufogó leömlő csonkba,amin ül.Amikor a levegőnyomás megszünik,zár a szelep,(úgy nyit,zár,mint azEGR).
99 előtti b vekiben is ua az elrendezés.
Szerintem tuti,szerinted?
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
gzbotii #55432 üzenetére
A helyzet nem vészes,akár még így is maradhat,de azért illene megcsinálni,hogy a repedt résznél levágod a csövet,de legalább annyit levágni,hogy a repedt rész a csonkra felmenjen.Ha jól látom,az az alkatrész amire a cső felmegy az a szekunderlevegő szelep.Hidegindításkor 1-2 percig van szerepe,a kipuf leömlőbe enged + levegőt..Nekem is van,így van beszerelve.
Ez meg a szekunderlevegő pumpa Ez termeli a + levegőt
Működése:
Ha nincs az se baj,van aki kiszerelte -
Calogero
addikt
válasz
gzbotii #54805 üzenetére
Az Európai Unión belül továbbra is az európai rendszám igazolja a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás (kgfb) meglétét, más országokban az ovális H-jelet tartalmazó matrica, illetve a zöld kártya tanúsítja a biztosítást - egyebek mellett ezt tartalmazza a Pénzügyi Szervezek Állami Felügyelete (PSZÁF) által kiadott közlemény, amely a legutóbbi Hivatalos Értesítőben jelent meg.
A felügyelet közleménye felsorolja azokat az országokat, amelyek tagjai a Zöldkártya Rendszernek, vagyis kölcsönösen elfogadják a társult országokban kötött kgfb-t. Idetartoznak az Európai Gazdasági Térség országai, továbbá Európából Albánia, Andorra, Belarusz, Bosznia-Hercegovina, Horvátország, Macedónia (hivatalos rövidítéssel F.Y.R.O.M.), Moldávia, Montenegró, Svájc, Szerbia (kivéve Koszovó területét, amely ENSZ-felügyelet alatt áll), és Ukrajna, továbbá a részben vagy egészében az Európán kívüli országok közül Oroszország, Törökország, Irán, Izrael, Marokkó, és Tunézia.
Fő szabályként a kgfb meglétét a jármű hazai biztosítója által kiállított zöld kártya igazolja, de az egyezményben vannak engedmények.
Az Európai Unió tagországaiban kiadott azon forgalmi rendszámtáblák, amelyek a bal oldalukon, vagy a bal felső sarokban, függőleges kék mezőben a körben elhelyezkedő 12 sárga csillagot és alatta a kiadó állam jelzését tartalmazzák - az úgynevezett európai rendszámok - automatikusan igazolják a kgfb meglétét.
Más országok azonban a rendszámtábla mellé megkövetelik az ovális mezőben lévő országjelzés felragasztását. Ez a magyar járműveknél ovális mezőben H-betűt jelent - függetlenül attól, hogy az ilyen matrica bármelyik benzinkútnál, vagy trafikban megvásárolható.
Minden esetben kötelező kiváltani a zöld kártyát a következő országokba gépjárművel történő utazáskor: Albánia, Belarusz, Irán, Izrael, Marokkó, Moldávia, Montenegró, Oroszország, Törökország, Tunézia és Ukrajna.
A Koszovó területére utazóknak az ország határán határbiztosítást kell váltaniuk mindaddig, amíg Koszovó az ENSZ által is elismert független állammá válik, ami feltétele a Zöldkártya Rendszerbe történő tagfelvételnek.
-
-
-
diablo1984
veterán
válasz
gzbotii #53128 üzenetére
voltunk bár mindkét helyen(2x már levertük a Fekete tengerig, közben mindent útba ejtettünk, a mittudomén milyen nevű gátat, a sóbányát, a medve-tavat,stb-stb) a Gyilkos-tó köré jó kis mesét költöttek, a fák kilátszanak, de a templom torony nem? én szeretem Erdélyt/Székelyföldet, valahogy olyan tájak nincsenek Magyarországon, nyugis is tud lenni, jó a kaja, most meg egy kis gyerekkel nem tudnék vállalni egy tengeri nyaralást, így marad a nyugis Hargita!(#53124) gban: egyértelműen a J a nyerő, sokkal szebb, modernebb külső, csak az ára is húzósabb, de ha a feltételek ugyanazok(tehát felszereltség/ár is), akkor egyértelmű! az értéktartása is jobb a J-nek, lévén, hogy újabb modell, a benzines motorjai meg ugyanazon a technikán alapul, az meg hogy a kasztni nehezebb, betudható annak is, hogy talán biztonságosabb is!
ha az a kérdés lenne, hogy J vagy K astra, a jelenlegi 1 millás árfelárral számolva új autó esetén, akkor az már fogósabb lenne, de 20-25% felárat nekem nem érne a K, főleg egy turbós 1,0-ás motorral(igaz a J alapmotorja is 1,4 szívó benzin, de valahogy nem vonzana a kis turbós, főleg, hogy a J formája soká fog még elavultnak számítani! -
válasz
gzbotii #53119 üzenetére
En dizel motor parti vagyok, szeretem a nyomatekossagat, a hangjat, a fogyasztasa 2005 ota 5.6l/100km, irom mindig a tankolasokat. Nalam jar a motor a vasuti atjaronal is, nincs leallitgatas. Csak orszaguton boven 5l alatt fogyaszt, amit irtam vegyes hasznalat.
Ezt a kis autot ugy viszi a 16 szelepes turbo dizel, hogy mosolyt csal az arcodra, mellette a fogyasztas nevetseges.
Nincs semmilyen tuning az auton, teljesen gyari minden.
(#53120) diablo1984 Olvastam, hogy arra irtad, csak megjegyeztem, hogy nalam hogy van megoldva.
-
válasz
gzbotii #53109 üzenetére
Azert tulzasokba nem esem, megteszem amit lehet.
Most legutobb muszakin vettek eszre, hogy a hengerfej alol picit szivarog az olaj, jobb oldalon a hosszbordasszij feszito felett. Zavar is a dolog.
(#53108) diablo1984 A szervizkonyveben.
84 ezer km-el vettem, a 10 ev jott el hamarabb.
-
diablo1984
veterán
válasz
gzbotii #53111 üzenetére
nekem nem kell bemutatni, faternek 20 év alatt már a 3.isuzu troopert nyúzza!
nem csak motorgyár, hanem autókat, buszokat és kisteherautókat, sőt még kamionokat is gyártanak, a GM tagja ugyanúgy mint az opel, csak az opelekbe bevállt az isuzu dízel motorja, ugyanúgy minta a fiat motorja is, meg volt bmw motor is bennük. az opel ilyen sokszínű.....
-
haddent
addikt
válasz
gzbotii #52463 üzenetére
Nem nagy szám, csak az 318d és gondolom min. 6 sebességes
Egyébként ahogy F_Gergely is mondta, 200 -at tartani kényelmesen az nem egyszerű azért annyira. Mondjuk a zaj meg a szélzaj a kissebb gond, azért azt érezni, hogy stabil a futómű meg a motor vagy a végét járja csóri
-
F_Gergely
őstag
válasz
gzbotii #52466 üzenetére
De igen
Én csak erre reagáltam:"Annyira nagy szám egy 2005 körüli autótól, a 200+"
igen, szerintem nagy dolog ha egy autó utazótempoban ekkora sebességet tud menni, mert ehhez motor kell ami elbírja. Az hogy 2 másodpercre felgyorsul 200-ra és utána visszalassít mert széthullik, ezt nem tekintem teljesítménynek. De még az én régi dizel vectrám is csak 180-at megy de inkább csak 160-at utazóban. Szóval szerintem igen, nagy dolog ha egy autó utazóban 200+ km/h sebességet tud menni
-
F_Gergely
őstag
-
w333
félisten
válasz
gzbotii #51059 üzenetére
Ez csak a helyzetjelző ...
A rendes H4 izzó pedig ilyen ... pontosan ez a SportLight BLUish
-
w333
félisten
válasz
gzbotii #50852 üzenetére
De ha ledugózod akkor már zárt lesz az a szelep ...
Ha szorul a mágnesszelep akkor ki kell szépen takarítani féktisztítóval !
Szerk.
Na itt a videóm ... Vectra 2.0i hidegindítás
-
w333
félisten
válasz
gzbotii #50850 üzenetére
hanem az elektromos része is megment. Szóval sehogy se jó
Azzal te ne foglalkozz, szépen vedd le az EGR -t majd csináltass hozzá egy ilyen kis fémlapot, majd a fémlap legyen alul és arra tedd rá az EGR szelepet (semmi funkciója nem lesz) csak a vezeték miatt hogy ne legyen engine lámpa és készen is vagy
Mindjárt csinálok én is egy videót, éjszaka itt -12C volt most pedig -5-6 van kint !
-
w333
félisten
válasz
gzbotii #50839 üzenetére
Ne sz*rakodj már azzal az EGR szeleppel ... inkább szedd le, majd az EGR -t vidd magaddal egy esztergályos és mond hogy esztergáljon neked egy ilyen fémlapot Link, majd csak a fémlapot rakd vissza és készen is vagy ... fillérekből megvan az egész mutatvány és véget vet a szenvedésednek
(#50844) AMD Power
Nem lesz vele semmi baj (nyugodtan rakd oda), faterom régi Peugeotját 2.5 GTD -t így használtuk minden télen és soha nem volt vele semmi gond
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
gzbotii #50828 üzenetére
Azért nézd meg rendesen,hogy neked milyen kell,mert nem mindegy.(motorja válogatja) Azután lefalazás,kifordítás,és úgy ugrál,ahogy akar.Esetleg le kellene ellenőrizni,,hogy az elektromos rész jó e még.Ha még működik,érdemes kitisztítani,és azután lefalazni.
(Én is most falaztam le.Ahol lyuk volt mindent lefalaztam.
Bár az is igaz,hogy szerencsére az enyém még más rendszerű)
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
gzbotii #50815 üzenetére
Az akkud teker,ahogy kell.Csakhogy:már korábban kitárgyaltuk,hogy az EGR-valszeg kuka,de ami biztos,hogy nyitott állapotban be van ragadva,tehát nem zár.Ha az EGR szelep nyitva van, a beszívott levegő nyomása megnő,és a túlzott EGR-áramlat akadályozza az égést. (indítózás után ezért esik vissza a fordulat)
-
w333
félisten
válasz
gzbotii #50815 üzenetére
Emiatt én nem aggódnék ez kb. ilyen hidegben ez teljesen normális ... nehezen indul mert nehezen szívja fel a benzint ezért forgat kicsit többet, illetve a hidegben a motorolaj is megvan dermedve, esetleg ha ennyire zavar akkor vegyél bele valami adalékot
(#50818) Findzs
Hmmm ... mennyivel szebb a G Astra (nekem mindenben jobban teszik)
-
AMD Power
titán
válasz
gzbotii #50799 üzenetére
Teljesen jó az aksid. Pörgette rendesen.
Beg Én anno itt vettem náluk.
-
gzbotii
nagyúr
válasz
gzbotii #50664 üzenetére
Ma reggel indítottam újra, -5 fokban, egy napi állás után. Nekem nem úgy tűnik, hogy aku lenne.
(amúgy is írtam, hogy az utóbbi időben belement 800km körül, többnyire hosszúba)
Tegnap amikor lekapta, akkor egyből indult rendesen, nem volt ilyen fura jelenség... De most viszont 3mp hajtás után "elkapta"Ötletek
-
AMD Power
titán
-
zolikaDB
veterán
válasz
gzbotii #50664 üzenetére
En is mentem hosszabb tavot, aztan videken feltettem a Lidl-s Ctek kopi toltore, es toltotte az akksit. Ez egy 4 eves 65Ah-s Exide.
AMD: en is nezegettem a Jasz akkukat, jok is, van a csaladban egy masik Astraban. Igazabol ugyanakkora meretben annyiba kerul, mint egy Banner... -
Findzs
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Linux Mint
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen routert?
- BestBuy topik
- DUNE médialejátszók topicja
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T460 - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- MacBook Pro 16 2021 M1 Max 32GB 512GB 1 év garancia
- Huawei Nova Y70 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X395 - AMD Ryzen PRO 5 I 8GB I 512GB SSD I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Lenovo ThinkPad X13 Yoga i5-10310U 16GB RAM 512GB SSD 13.3 FHD Touch 2in1
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest