- Xiaomi 12 - az izmos 12
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- iPhone topik
- MIUI / HyperOS topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- A Honor és a Huawei uralja a kínai mobilpiacot
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Findzs
addikt
sziasztok
nekem több mint 10 éve volt már g astrám pár évig, utána h astrám 7 évig, és most megint g astrám van
de most olyan hibám adódott amivel már vagy 1 hete nem tudok mit kezdeni
az opel fórumra is írtam de ide is bemásolom hátha itt már valaki találkozott vele:nekem olyan problémám adódott, hogy a központi zár nem akar zárni úgy tudom lezárni a kocsit ha az ajtózárba rakom és elfordítom, legközelebb ha megyek a kocsihoz akkor már kinyitja a központi ha nyomom a gombot a kulcson, és ha leállítom az autót kiveszem a kulcsot és szállok ki sípol, jelez mintha még benne lenne a kulcs
egyébként indul a kocsi csak megbolondult kicsit
-----------
most ott járok, hogy mikor kiveszem a távirányítós kulcsot és nyitva hagyom az ajtót sípól de kb. 5 másodperc múlva abbahagyja, akkor ha bezárom az ajtót veszi a központi zárat de a második reteszelő zárást nem, utána gombnyomásra nyitja az ajtót ahogy kellsőt már azt is kipróbáltam, hogy levettem az akku sarut 10 percre aztán megint próbáltam a távirányítót de ugyanaz a helyzet úgy is
hibakód nincsen, kulcs újraprogramozás megvolt, pótkulccsal is ezt csinálja
---------------
Na ma szétszedtem a záratOlyan volt mint egy új még a gyári zsír is ott volt pár helyen, nem volt koszos nem ragadt, semmi ilyen hibát nem érzékeltem és most többet szórakoztam vele
pontosan a kulcs kivétele után 8 másodpercig sípol ha nyitva van az ajtó
ha be van zárva az ajtó és kiveszem a kulcsot nem nyitom ki 8 másodpercig akkor nem sípol, mikor kinyitom minden okés zár is, reteszel is ahogy kell
esetleg lehet ajtó nyitás kapcsoló? (bár nem hiszem mert ez a 8 másodperc inkább valami relé hibára utal)
néztem a többi ajtón 1 érintkezős van a sofőr oldalán 2 érintkezősesetleg az a relé ami bekapcsolja a sipólást is ?
azt hol találom? a sofőr oldalon lévő kis kesztyütartó mögötti biztosíték táblán? de melyik az? olyan hangosan sípol, hogy nem tudom megállapítani
a használati utasítása nem írja csak a biztosítékokat
úgy gondolom, hogy a 8 másodperces sípolás összefüggésben van az ajtó zárhatóságával mert kb. 20x kipóbáltam és mindig 8 másodperc amíg sípól és amíg nem tudom az ajtót bezárni távkapcsal
esetleg gyújtáskapcsoló? [link]
köszi
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
-
Findzs
addikt
nyugi
szakszervizben úgy megcsinálják, hogy észre se fogod venni a különbséget
ugyanez volt a szitu velem is csak kb 12 éve mikor az első g astrám volt
bevittem az opelhez a biztosító fizetett mindent 480 ezer forint volt a kárén csináltam annó képet de csak a törés utáni van meg sajna:
én is le tudtam zárni a csomagtér ajtót meg nem ment el az alváz sem
[ Szerkesztve ]
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
Findzs
addikt
válasz Findzs #23371 üzenetére
Na megvan a hiba kérem szépen!
Az euró átalakító volt a ludas mert a h astra meg a g astra gyújtás és akksi polaritása fel van cserélve.
Tehát az euro csatlakozó sárga kábelét át kellett kötni a pirosra és a pirosat a sárgára.
Tehát ez okozott olyan hibát, hogy a kulcs kivétele után 8 másodperig sipolt és nem lehetett lezárni a kocsit és elfelejtette a beállított rádiósávokat a magnó.
Köszönöm mindenkinek a segítséget!
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
Findzs
addikt
-
Findzs
addikt
burapolír engem is érdekelne
házilag meg lehet csinálni
azt olvastam, hogy, le kell polírozni a lakkréteget róla mert tul. képen az szokott bemattúlni besárgulni és ha lepolírozzuk róla a lakkot akkor oda kell rá figyelni, hogy ha a kocsit pasztázza az ember akkor a burát is kell
turtle autólámpa polír készlet:
de polír + lakk után jobban néz ki az tény:
[ Szerkesztve ]
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
Findzs
addikt
válasz MunezXBK #23503 üzenetére
nem mertem még ilyen durva módszerekkel nekimenni
eddig még csak ciffel próbálkoztam és kb. a 15 perces munka eredménye az lett, hogy eltűnt a csúnya sárgás érdes cucc a lámpáról, de még kicsit homályos, nem az egész búra csak egy féltenyérnyi részen
majd még próbálkozok ilyen vizes csiszolással is
hdman:
nem is tudtam, hogy az opelnél is csinálnak ilyen polírozástzolikaDB:
máshol is olvastam már hogy milyen jó a insignia fúvóka de a videót elnézve engem nem győzött meg[ Szerkesztve ]
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
Findzs
addikt
MunezXBK:
ok mindenképpen kipróbálom majd
más:
nekem a h astra után ami legjobban hiányzik a g -ből az a komfort ablaktörlő és az index kapcsoló (ami egy érintésre 3 -at villant)ami viszont nem hiányzik az a h astra alkatrészek ára és az évenkénti klímafeltöltés
pl: g astrába cseréltem két hátsó rugót amik újonnan 7 ezerbe kerültek 1 pár
a h -ba 12 ezer darabjavagy másik példa az üzemanyag szivattyú ami nekem a h -ba szarakodott és 100 ezer körüli árat mondtak rá, még bontóból is 50-60 ezret, ez a g -nél újonnan 10-15 ezer
[ Szerkesztve ]
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
Findzs
addikt
válasz bzoley #23535 üzenetére
ezt csak megerősíteni tudom
a h astrámon mikor megvettem gyárilag nem tom mi volt rajta de 2 év után cserélni kellett
valeot vettem ami szintén kb. 2 évet birt utána már valamilyen nonamet olcsót raktam rá és azzal is adtam el az autótebből tanulva a mostani g astrámra már a 750/db kategóriából keresgéltem és ez a bosko (nem tudom hogy kell leírni) van rajta 1 hónapja és eddig semmi gondja
ehhez még annyit fűnék hozzá, hogy lehet ugyanott gyártják mint a valeot csak más a neve
annó számtech nagykerben dolgoztam és a tulajok kimentek kínába saját márkás termékeket gyártatni
azt mondták nekik 1000 darabtól azt írnak rá amit akarnak, akár sony -t akár philipset is kérhetnek de ők maradtak a dana -nál, (ha ismeri valaki) mert az egyik tulaj lányát úgy hívták[ Szerkesztve ]
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
Findzs
addikt
-
Findzs
addikt
én is 10w 40 -et fogok rakni jövő héten a kocsimba mert ha hosszú úton megyek ebben a dög melegben és bemelegszik hangosabb lesz a motor, a szerelő tanácsolta a 10w 40 -et, most 5w 30 van benne ha minden igaz ( másfél hónapja vettem a kocsit)
z12xe
[ Szerkesztve ]
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
Findzs
addikt
ha a gyújtás ráadása után megnyomom a kilométer nullázót 3-4 másodpercre ilyen számok jelennek meg:
032.2
15385tudja valaki mit jelentenek?
az alsóra azt tippelném, hogy a következő olajcseréig megtehető km de ez azért nem stimmel mert 30 ezres az intervallum, astra g z12xemivel most volt olajcserén ezért töröltem a komputert (nem írta még ki az insp -et) így :
"Benyomod a napi km számláló nullázógombját és úgy adod rá a gyújtást, majd még utána is nyomva tartod kb. 2 másodpercig"
végül 5w-40 castrol magnatec ment bele
egyébként a szervizkönyvében ez van:
"Csak SAE 0w-30, 5w30, 10w-30, vagy nagyobb, mint 30"
tehát jó bele a 10w-40 és a szervizkönyvében az opel szervizben 10w-40 -et raktak bele 2009 -ben (akkor volt utoljára opel szervizbe)
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
Findzs
addikt
válasz mantec #23898 üzenetére
de amúgy ez teljesen világos, nem tudom mit kell fennakadni a tényeken:
"Csak SAE 0w-30, 5w30, 10w-30, vagy nagyobb, mint 30"
nekem aztán teljesen mindegy
én csak azt írtam le ide amit a szervizkönyvben olvastam (de be is szkennelhetem ha akarod)
egyébként én is 5w 40 -et raktam bele mert kb. 1 ezer forint lett volna a különbség és évente egyszer nem jelentős feláregyébként a kérdésemre tudsz válaszolni?
[ Szerkesztve ]
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
Findzs
addikt
azt nem tudom, hogy bizonyos sebesség után be lehet -e állítani
de azt be lehet, hogy indulás után lezárjon, gyújtás ráad központi zár gomb nyomva tart kb. 5 másodpercig halk csipogó hang és már kész is,
ha belülről történik ajtónyitás akkor kinyitja az összes ajtót
kikapcsolása ugyanígy
legalábbis a h astrám -ban így működött 2004 essentia, de csak kipróbálás erejéig használtam amúgy ki volt kapcsolva ez a funkció
[ Szerkesztve ]
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
Findzs
addikt
mikor izzócseréről volt szó ti a reflektor vagy a tompítottra gondoltatok?
a h7 -es (g astra) a tompítottra vonatkozik?
nekem a tompítottat kellene cserélni mert elég gyér, a reflektort úgyse nagyon lehet felkapcsolni
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
Findzs
addikt
válasz amargo #24104 üzenetére
olyan sokat nem akartam érte adni meg nem is ralizni megyek annyira nem kell a nagy fény csak jobb legyen mint ami most benne van mert ráadásul nem is egyforma volt a két izzóm
végül ilyet vettem:[link]
tungsram sportlight bluish +50% 2690.- ft volt a 2 db
éjszaka még csak a garázsba próbáltam mikor tegnap este beraktam, sokkal jobb mint ami benne volt az már akkor is látszott
[ Szerkesztve ]
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
Findzs
addikt
erre azért kiváncsi lennék:[osram_night_breaker_unlimited_h7]
biztos lesz vagy 8-10 ezer ft
[ Szerkesztve ]
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
Findzs
addikt
-
Findzs
addikt
köszi
igen nekem is z12xe van, azért is kérdeztem mert nekem meg melegen, ha mondjuk megyek 30 km -et akkor hangosabb szokott lenni a motor kicsit
mivel még csak pár hónapja vettem a kocsit ezért még ki kell tapasztalnomelvileg a régi tulaj kicserélte a láncot 90 ezer km -nél és most 101 ezer van benne és olajcserét is most csináltam, (5w40) úgyhogy tapogatózom, hogy ez most természetes, hogy kicsit hangosabb üzem melegen vagy már valami hiba előjele
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
Findzs
addikt
felmerült bennem, hogy vajon érdemes -e cserélni és ha igen mikor a:
-váltóolajat (elvileg örök életű)
-szervó olajat (talán ez is örök)
-hűtőfolyadékot (valami vízmentes kéne)meg otthon le tudom cserélni a fékfolyadékot (ezt elvileg évente ajánlott) vagy vigyem szervizbe?
[ Szerkesztve ]
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
Findzs
addikt
válasz kispecek #24245 üzenetére
láttam egyszer a discoveryn az autó kereskedőkben: [link]
"NINCS VÍZ=NINCS NYOMÁS=NINCS ROZSDA=NINCS GOND!"
6000.- 1 liter [link]
azt hiszem el fogom vinni egy fékfolyadék cserére a járgányt meg megnézetem a hűtővizet is
én se cseréltettem még sosem váltóban olajat csak gondoltam megkérdem ti, hogy viszonyultok a kérdéshez
eddigi 6 autóm 18 év alatt: polski fiat, "új" trabi, f astra, g astra, h astra, g astra (jelenleg)
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
Findzs
addikt
válasz sziada5925 #24354 üzenetére
legalább a dísztárcsákat levehették volna ha már nincs rajta csak 3, azok se egyformák
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
Findzs
addikt
most cseréltem váltószoknyát meg kézifékkar szoknyát és a váltószoknyán belülről van egy gumi fentről lefelé tehát fent is és lent is oda van varrva a gumi a szoknyához, tudja valaki mi célt szolgál?
másik:
z12xe, jól tudom, hogy automatikusan állítja a szelephézagot?
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
Findzs
addikt
válasz Bati0501 #24400 üzenetére
én voltam az
én innen vettem:[link]
a szett postaköltséggel 3300.- Ft volt tehát egy váltó és egy kézifékkar szoknya
teljesen olyan mint a gyári, feldobja az utasteret, hogy nem az a szakadt kopott van már bennesemmi spéci cucc nem kell hozzá csak egy kis kézügyesség, a váltószoknya pár perc a kézifék kicsit több mert ott rögziteni kell a keretre és a gyári tűzőgéppel volt
nekem nem sikerült tűzőgéppel mert nagyon vastag a keret és kemény, mindenfajta kapoccsal próbáltam de elhajlottak, úgyhogy kis szeggel oldottam meg,
pár darab elég néhány helyen körbe, mert nem igazán tud elmozdulni a bőr a keretről ha vissza van rakva a helyére[ Szerkesztve ]
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
Findzs
addikt
válasz Bati0501 #24412 üzenetére
teljesen olyan mint a gyári, nem kisebb nem nagyobb
kapcsokat nem nehéz kiszedni csavarhúzóval alányúlsz és kint is van, kicsi de nagyfejű szegeket használtam de így is le kellett csipkedni belőlük mert a keret kb. 3 mm és az átütött szeg nagyon túllógott
vagy ha van egy kis multifunkciós géped akkor le lehet csiszolni vágni a felesleges szegvégeketa videó nem egészen jó amit linkeltél mert a váltógombot nem kell leszedni a szoknyacseréhez, azért fűzős a gyári szoknya is, hogy miután felrakod van egy horony amibe beilleszkedik a fűző a szoknyával
[ Szerkesztve ]
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
Findzs
addikt
válasz sziada5925 #24460 üzenetére
igen a h astrámon volt ekkora gyárilag
a g -n 195/60 r15 szokott lenni vagy 185 gyárilag tudtommal
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
Findzs
addikt
amíg elhallgat én nem cserélném
nekem a h astrámban előjött 30 ezer környékén, és mire lecseréltem már olyan hangja volt mint egy diesel autónak, tehát már folyamatosan volt hangja nem csak indításkor
a 2 év garancia éppen lejárt úgyhogy zsebbenyúlós móka voltde most is szívok a láncos autómmal z12xe g astra
hidegen semmi baja kb. 10km után üzem melegen hangosabb lesz a motor alapjáraton, ha kicsit is emelem a fordulatszámot elhallgat
a szerelőm azt mondja szerinte főtengelykopás
102 ezer van a kocsiba furcsának tartom, hogy ezt mondja, meg hát mikor emelem a fordulatot elhallgat, el kell vinnem egy másik szerelőhöz is, bár sose volt még olyan, hogy ne jött volna be a gyanújaén meg azt hittem himba vagy hidrotőke és, hogy milyen nagy kiadás lesz erre meg még rosszabb, főtengely
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
Findzs
addikt
megnéztem a videókat köszi, hogy feltöltötted
de úgy látom nálad hidegen is volt hangja
azt hiszem nem fogok ezzel a hibával foglalkozni míg nem lesz hangosabb vagy nem fog hidegen is jelentkezniez a csattogó hang egyébként nálam is van de indítás közben mikor még nem gyulladt be a motor, nem vette fel a fordulatot kb 0,5 másodpercig, ez még természetes mert nem állt fel az olajnyomás ami feszíti, keni a láncot
korábban egyébként a h astrámkor javasolta a szerelőm, hogy olyan olajszűrőt rakjunk bele ami nem engedi visszafolyni az olajat a teknőbe és úgy valamivel hamarabb feláll az olajnyomás
"Visszacsapószelep
A motor olajkörében megtalálható kenőolaj jelentős százaléka (akár 5%–15%) az olajszűrőben található. A legtöbb esetben az olajszűrőnek olyan az elhelyezése, kialakítása, hogy visszacsapószelep nélkül a kenőolaj egyszerűen kifolyna belőle a motor leállításakor. Ezen esetben indításkor jelentős idő telne el, amíg az olajszivattyú segítségével beinduló olajáramlással az olajszűrő megtelne."[ Szerkesztve ]
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
Findzs
addikt
ez jó hír mert ha tényleg ez a baj nálam is akkor az nekem még kb. 1 év, keveset járok a kocsival
köszi, hogy mondod ezeket az adalékokat kerüljem, mert megfordult a fejemben
bízom benne, hogy ez lesz nem főtengely
[ Szerkesztve ]
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
Findzs
addikt
nekem volt 1.6 os f astrám, 1.6 -os g astrám, 1.4 h astrám, (többek között)
és most van egy 1.2 g astrám és azt kell mondjam, hogy bizony engem is meglepett mennyire jól megyolyan 60-70 -ig jobban gyorsúl jobban húz érzésre mint az 1.4 h (7 évig volt meg a h astrám)
eddig 120-130 volt a legtöbb amit mentem vele de ezt megerőltetés nélkül tudja (olyan 50km -en át tartottam ezt a sebességet)a fogyasztása nagyon jó kb 1,5 - 2 literrel kevesebb mint a h astrának volt az olyan 8 litert evett ennek elég 6 is kb.
az 1.6 f astrától (kb 3 évig volt meg)meg egyértelműen jobb de az 1.6 g -től nem, de az is 8 körül evett (4-5 évig volt meg)
tehát összefoglalva a fent leírtakat, végre nem hiszem, hogy menne annyit mint egy 1.4 h meg egy 1.6 g (de ki akar ilyen büntik mellett száguldozni? én most is fizetek egy gyorshajtás bírságot ) de egyértelműen kevesebbet fogyaszt és véleményem szerint jól is megy
de attól függ ki mihez van szokva pl. egy porsche után lassúnak éreznédegy biztos nekem volt ismerősömnek 1,2 g és nyíregyháza - budapest között ingázott vele autópályán de nem tudta 6,5 fölé vinni a fogyasztását, nem igazak a pletykák hogy többet enne mint egy 1.4 vagy 1.6
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
Findzs
addikt
válasz sziada5925 #24638 üzenetére
köszi
nekem nem ér annyit
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
Findzs
addikt
válasz Jim Tonic #24663 üzenetére
megnéztem de én nem láttam, hogy hozzá ért volna
nem mintha védeni akarnék egy ismeretlen csávót
érintős index tutoriált nem ismer valaki?
olyan mint ami a h astrában van, hogy egy pöccintéssel 3 -at indexel, hiányzik a g -ből túlságosan hozzászoktam[ Szerkesztve ]
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
Findzs
addikt
nekem nagyon hasznos ez az oldal is ahol le van irkálva pár motoralkatrész mi mire való milyen hibákat okozhat ha rossz stb. [link]
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Napelem
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- E-roller topik
- GoPro Topic
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Villanyszerelés
- Windows 11
- További aktív témák...