- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Bővebb Google-támogatást kap sok Garmin óra
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Magisk
- OnePlus 7T Pro - árban is a csúcson
- Milyen okostelefont vegyek?
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- Egyesíti a Google az Android és a ChromeOS rendszereket
-
Mobilarena
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
YanezTTrain
tag
Végül is vannak jó oldalai is a dolognak, ez tény. De nagyon kevés. Vegyük példának a hamarosan megrendezésre kerülő Temofesztet. Mint több éve kiállító versenyző - van némi tapasztalatom róla.És itt most nem a rendezvény szervezéséről, hanem a helyszínről lesz szó, bár a szervezés is megérne egy misét.
Nyolcadik éve megy a Temofeszt. Arra képtelenek, hogy tisztességes körülményeket teremtsenek a kiállítók számára a kiállítási tárgyak be és kirakodásához. A szabad ég alatt, egyik oldalon a vágányokon bukdácsolva, a másikon meg csüdig sárban tapicskolva a szakadó esőben például tavaly kurva nagy élmény volt az érkezésnél a lerakodás is és a felpakolás is a végén. A fűtőház belseje is rendesen le van lakva, valamiféle módon az ilyen sátoros ünnepekre a falakat rendbe lekkene hozni. Drapéria takarókkal, vagy bármivel, csak ne úgy nézzen ki az egész ahogy kinéz. A padlót már nem is mondom, hogy a dzsuvás olajos betont legalább az asztalok között ahol a látogatóforgalom zajlik, letakarni futószőnyegekkel. Minőség és igényesség. Ez a kettő ami rendesen hibádzik a rendezvényről. A fűtőház világítása is magáért beszél. Százéves higanygőz lámpák, már ahol van és ahol működik. A mai LED technikával tízszer akkora fényerőt lehetne elérni, tizede energiafogyasztással.
A tavalyi temofeszten például az én asztalomat amellé a vízcsap mellé tették, ahonnan a konyha és a büfé a vizet vételezte. Vagyis, már az építési napoktól rajtam keresztül hordták a vizet, ami nem volt éppen egy nagyon kellemes dolog négy napon keresztül a vizesvödrös embereket kerülgetni és parázni, hogy nehogy nyakonöntsék az asztalt vízzel. Közvetlenül mellettünk volt egy kurvanagy tolóajtó, ami mögött kívül a konyha üzemelt. Azt állandóan nyitogatták, nyitva hagyták. Október közepe lévén jó szar, hideg idő volt, sikerült egy fasza megfázást is összeszednem. Ez részben a fűtőház hiányossága, hogy nem tudták a víz dolgot megoldani, részben meg a szervezők bénasága, hogy ilyen helyekre kiállítókat tettek. Mondjuk arra a részre vitrines dolgokat kellett volna tenni, nem pedig terepasztalt.
És ez csak a Temofeszt, a többi rendezvényekről is biztosan lehetne mesélni.
Az árak, ahogyan mondod, igen csak abnormális paraméterek között mozognak. Nem csak a belépőjegyek, hanem a belső létesítmények is. Főként a büfé, étkezési lehetőség, ami horrorisztikus összegekbe kerül. Ez is magyar specialitás, ugye, hogy kiadom alvállalkozónak, aki kiadja egy alvállalkozónak, aki kiadja egy alvállalkozónak. Az eredmény a nyolcszáz forintos lángos, meg az ezerkettes hamburger, mert mindenki kaszálni akar rajta. Az emberek, meg inkább elgyalogolnak a Váci-útra a Tescoba kajáért. Szervezési és felfogási gondok vannak ott, pont úgy mint az egész országban. Szóval némi kis ésszel tuti, hogy lehetne normális helyet csinálni a vasúttörténetiből. De amíg a "jóvanazúgy" vezetés irányít, és "jóvanazúgy" megoldások keletkeznek, addig egy nagy szar marad az egész. -
YanezTTrain
tag
Húsz éve! És az elmúlt húsz év alatt épült egy vasúttörténeti park és a járműállomány le is amortizálódott egy kissé. Dombon ülő fűcsomó legyek, ha értem, hogy miért nem épült az elmúlt 20 év alatt legalább valami védőtető a kiállított járművek fölé. Így egyrész eső, hó, nap amortizálja a vasakat de rendesen, másrészt a ballábamnak sincsen kedve esőben kóricálni a vizes vasakon. Kurva nagyot lehet ám esni egy gőzmozdonyról, ha csúszik. Éves szinten elég sok rendezvény van a parkban, amiből gondolom kaszálnak is tisztességesen. Nem futja egy esővédőre a mozdonyok, kocsik fölé?
-
OceanStorm
tag
A videóban lévő kék szörnyeteg na az már tényleg amerikai, GM EMD valamelyik variánsa a horvát vasút színeiben. Rajtuk kívül a szerbek, szlovénok használnak még ilyen mozdonyokat Európában. Megmondom a frankót én a mai napig mindezekről nem is tudtam, de ezek szerint ha amerikai mozdonyt akarok látni élesben elég csak átmenni valamelyik déli szomszédhoz.
Itt egy hasznos oldal a témában: GM Locomotives in Europe
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Nintendo Switch 2
- Horizon Forbidden West
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Tőzsde és gazdaság
- Futás, futópályák
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Haditechnika, harcászat
- Autós topik
- Ha a fejlesztőkön múlik, akkor nem tér vissza a GPU-s PhysX
- További aktív témák...
- 13-14" Új és használt laptopok , üzletitől a gamerig , kedvező áron. Garanciával !
- Apple iPhone 14 Plus 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Azonnali készpénzes félkonfig / félgép felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- ÚJ Lenovo ThinkPad X13 Gen 5 - 13.3" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 4000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest