Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • YanezTTrain

    tag

    válasz iday #5565 üzenetére


    A Temofeszt vége: A Märklinarium terepasztalán elment az utolsó vonat...

    No. Temofeszt megvolt. Mondhatnám, átestünk rajta, mint vak Elemér a talicskán.Képek lesznek természetesen, csak még rendszerezni, válogatni kell a képeket, videókat. Ha valakinek van idege, akkor megkeresheti a videót amit a Vasútmodell TV csinált. Állítólag egész jó és a Märklinarium is szerepel pár másodpercig.

    Jöjjön egy kis összegzés az egész kiállításról. Mint minden Magyarországon, ez is évről évre szarabb, hogy egyszerűen fogalmazzak. 3-4 éve még volt valami színvonal, volt normális szervezés, minden egész jól üzemelt. Tavaly előtt óta egyre hulladékabb az egész. Nagyon sok kiállító és árus otthagyta a kiállítást, ennek gondolom leginkább pénzügyi okai vannak, de morális problémák is akadtak szép számmal.

    Nemtudom ki hogy van vele, de szerintem nem szerencsés dolog a politikát belekeverni egy kiállításba, ha nem kimondottan az a téma. Történt, hogy a Temofeszt oldalára tévedve megpillantottam a hirdetést, miszerint az Élet Menete Alapítvány holokausztos vagonja Október 6-án! az iskolás csoportoknak kedvezményes belépő biztosításával látogatható. Na itt b...ta le a biztosítékot a rendszer! Egy! A holokausztnak a világon semmi köze a vasútmodellezéshez. Kettő! Október hatodikán Magyarországon a tizenhárom aradi vértanúra és Batthyány Lajos grófra kell emlékezni! Ha már annyira kardoskodott a főszervező, hogy a holokauszt történelem, akkor kardoskodhatott volna amellett is, hogy 6-án délben leáll minden asztal és egy perces néma tiszteletadással emlékezünk a Haza hőseire. Pont.

    Az első két nap, mikor építettünk mondhatni negatívum nélkül telt el, összeraktuk az asztalokat, elkészült a pálya, minden flottul működött. Bevallom én több szívásra számítottam az asztalok összekapcsolásánál. Végül is szerencsénk volt mint mondtam előbb.

    Eljött a kiállítás első napja, jöttek a látogatók, nem túl nagy számban jegyzem meg. Iskolás csoport is csak egy vagy kettő jelent meg összesen, vagyis a tavalyi látogatottságot bőven alúl multa az idei első nap. Ebédig minden rendben ment, a kaja viszont állítólag botrányos volt. Többen mondták akik még voltak sorkatonák, hogy a Honvédség híresen szar legénységi étkezdéiben sem ettek ilyet, pedig oda se a Gundelból viszik az ebédet! Ettől eltekintve kellemesen telt a nap, jól elvasutazgattunk, többnyire magunknak, mert mint mondtam nem taposták egymást a látogatók.

    És akkor jött a szombat! Juhééééé! Fél tíz előtt három perccel álltam meg a hátsó bejáratnál. A kapus meg közölte, hogy nem enged be!!! Na lett nem kis botrány, mivel hogy a világ végén kellett parkolni külső parkolóban, onnan loholjunk be a nyakunkon hátunkon a rengeteg cuccal. Gratulálok a Vasúttörténeti Park vaskalapos idióta vezetőségének. Már csak azért is mivel 9 óra 30-ig lehetett behajtani a területre vagyis 9:27-kor még kurvára be kellett volna tudnunk jutni. Mert hogy nem én voltam az egyetlen aki hét percet állt a sorompónál az esztergomi vonalon töketlenkedő két Desiro miatt.
    Bejutottunk, jót káromkodtunk és egyre kisebb kedvvel vasutaztunk. Az ebéd ezen a napon egész türhető volt az előző napi lázadást követően. egy hármas alá szintű lencsegulyást villantottak.Látogató a szombati napon és a viszonylag kellemes időben volt szép számmal, így mi sem unatkoztunk az asztalok mellett. Volt kinek villanyvonatozni és a szánkat is rojtosra beszéltük.

    Az utolsó nap megint csak egy csendesebb időszak volt délig volt nyüzsgés utána fokozatosan csrendesedett a dolog. A kaja állítólag megin csapnivaló volt, öt órától pedig gyakorlatilag megint csak magunknak villanyvonatoztunk.

    Rengeteg ismerős arc jött el a kiállításra, jókat beszélgettünk. Kaptunk egy két felajánlást és eladási ajánlatot Märklin vasút témában, illetve meg akarták venni a BR03-as gőzmozdonyomat nem is kis pénzért, de nem adtam! A piros rakéta kell a gyorsvonatok elé!
    Kaptunk szokás szerint egy üveg bort,(hárman) és szevasz tavasz. Emléklap már második éve nincs.

    Összegezve a dolgokat, lassan nincs értelme kimenni kiállítani, mert a színvonal jó magyar szokás szerint a béka segge alatt. A fűtőház kisebbik fele megint az RC autókról, kamionokról, munkagépekről szólt, de már csak fele méretben és mennyiségben a tavajihoz képest. Nem volt LEGO vasút(már második éve nincs) és több kiállító is hiányzott, akik évek óta megszokott szereplők voltak. Persze jöttek újak is de az 1950-es évek beli amerikai Lionel vasúton kívül újat nem hozott senki. A megszokott műanyag digitális mütyürkékkel szöszmötölt mindenki.
    Felmerült a lehetősége annak, hogy valamikor mi magunk csináljunk egy kiállítást, ahol csak és kizárólag régi vasutak, lemezjátékok és más retro dolgok lesznek kiállítva. Dolgozunk az ötleten.

  • br120

    csendes tag

    válasz iday #5184 üzenetére

    A 001-es 1996. 02. 16-án le lett selejtezve , amint az a gép oldalán is jól látható , tehát a MÁV állagából törölve lett. A selejtezés számomra ezt jelenti és nem azt , hogy rögtön fel is aprítják. Át lett adva a MÁV Nosztalgia Kft-nek megőrzés céljából , hogy a Közlekedési Múzeum tulajdona e , azt nem tudom , de védett műszaki emlék. Egyébként csak egy gördülőképes , külsőleg felújított kasztni üzemképtelen és hiányos berendezésekkel.

  • YanezTTrain

    tag

    válasz iday #5184 üzenetére

    Bizony, hogy nem! A Vasúttörténetiben figyel a többi kincs között.

  • Quasi_modo

    nagyúr

    válasz iday #4973 üzenetére

    Stimmel. Jó páka, jó szem vagy nagyító, remegésmentes kéz kell.

  • Quasi_modo

    nagyúr

    válasz iday #4970 üzenetére

    ahhoz már tényleg benne kell lenni az smd technikába.
    Meg leginkább jó páka, nagyító és kézügyesség kell. stb.

  • 1501N

    tag

    válasz iday #4961 üzenetére

    Szia!
    Egy Arduino egy motor shield-el tényleg elég, hogy kommunikálni lehessen a dekóderrel?
    Melyik dekódert érdemes választani? Ez gondolom elég kicsi, hogy itthon ne tudjam megépíteni.

  • YanezTTrain

    tag

    válasz iday #4916 üzenetére

    Ha speciális váltó kell, keresd a Váltógyártó nevű embert az interneten. Nagyjából bármit meg tud csinálni ami vasúti váltó.

  • YanezTTrain

    tag

    válasz iday #4914 üzenetére

    Üdv!

    Lehet "keverni" a síneket. Elvileg lehet kapni átalakító sínt ami a modellsínt és a régi U profilos sínt összeköti. Fugerték gyártották régen, hogy van e még forgalomban passz.De házilag is megoldható egy modellezésben használt vágó-csiszoló berendezéssel és forrasztással. A régi PIKO váltók nagyon megbízhatóak, van plusz vezérlésük, amivel akár visszajelentés, vagy jelző, szakaszolás, stb, működtethető. Mielőtt élesben nekiállsz, egy két rozogább síndarabon érdemes kicsit gyakorolni az illesztés elkészítését.
    PECO flexi és PIKO váltók kombinációjával viszonylag olcsón megúszod a pályaépítést. Persze ha nem akarsz valami extrém dolgot építeni, ahová a normál bal és jobb és esetleg keresztváltón kívül más is kell. Mert akkor nincs mese, új váltókat kell venni, mivel íves, hármas és más spéci váltókat a keletnémetek nem igen gyártottak. Legfeljebb a régi PILZ rendszerhez, de az sem olcsóbb mint az új cuccok.

  • ivanicsm

    csendes tag

    válasz iday #127 üzenetére

    Igen!

    -Mojaho 3. Modell, Játék, Hobbi Kiállítás és Vásár
    2007. Március 30. - Április 1.

    -Magyar Vasúttörténeti Park Orient Csarnok
    Budapest, XIV. ker. Tatai út 95.

    -Részletes információk: [link] (Én itt nem találtam semmi információt, de ha ti találtok valamit akkor szóljatok létszi! Köszi előre is)


    Ami lesz a Kiállításon:

    -Hazai és külföldi kiállítók, Bemutatók, Játékok, Szabadtéri programok, Oktatás, Vásárlás


    -Remélem minél többen jöttök, én majdnem hogy 100% hogy ott leszek!

    Egyébként ha van valakinek msn címe írjátok ide vagy az e-mail címemre! köszi!
    ivanicsmark@freemail.hu

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés