- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- Realme GT 2 Pro - papírforma
- Google Pixel topik
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Milyen okostelefont vegyek?
- Nem növel telepméretet a Galaxy S26 Ultra
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Milyen GPS-t vegyek?
-
Mobilarena
OLVASD VÉGIG ALAPOSAN MIELŐTT ÚJ HOZZÁSZÓLÁST ÍRNÁL!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
dezz
nagyúr
válasz
TomiLi #13175 üzenetére
Az egyik fórumozó egy ASUS alkalmazott, akit arról győzködtek, hogy jó lenne egy mini-ITX lap az ASUS-tól. Megkérdezte "odahaza" és mutatkozott némi hajlandóság. Ezután közvéleménykutatást tartott, mit szeretnének a fórumozók rajta látni. Időközben elvileg már dolgoznak rajta.
Viszont most már kicsit sok lesz az off...
-
Oliverda
titán
válasz
TomiLi #13161 üzenetére
Mivel még odébb van a processzorok megjelenése, így nem nagyon van hova sietniük. Ezen felül amúgy sem jellemző, hogy az adott foglalathoz/platformhoz tartozó összes modellt egyszerre, még a megjelenés előtt piacra dobnák.
Mivel az alaplapok nem igazán tartoznak a témához, ezért legalább az OFF kapcsolót használjátok! köszi!
-
atti_2010
nagyúr
válasz
TomiLi #13161 üzenetére
Gondolhatod hogy Intel lapokból nagyságrendel többet adnak el tehát nem csoda ha arra gyúrnak de FM2 én nem láttam túl nagy lemaradást a gyártóktól pláne a Giga nagyon ott volt, a másik hogy egyelőre még nem látni a teljes palettát mert az APU-k sem jelentek meg.
OFF
[ Módosította: Oliverda ]
-
stratova
veterán
válasz
TomiLi #12642 üzenetére
Árban és teljesítményben köztes megoldás GDDR5 és DDR3 között az AMD-vel partnerségben dolgozó Hynix által kifejlesztett s nemrég bejelentett memória a GDDR5M (noha ez a doksi csak megemlíti). Melynek egyik gyárában nemrég történt robbanás, ami szerencsére nem követelt emberéletet.
Alsó/középkategóriás VGA-kon illetve SO-DIMM modulokon kaphat majd helyet, sávszélessége pedig ideális lehetne az APU számára olyan helyzetben is, ahol nem csak GPGPU, hanem grafikus feladatokat is el kell látnia a GPU résznek (dVGA nélküli notebookban vagy ITX konfigurációban).
-
dezz
nagyúr
válasz
TomiLi #12640 üzenetére
A CPU másféle feladatokban jó, mint a GPU, így nem tűnik el. Az viszont lehet, hogy idővel az IGP fogja helyettesíteni a CPU-ban lévő FPU-t (lebegőpontos számoló egység) is.
A DDR4 jobb sok véletlenszerű írásra-olvasásra, de szekvenciális írásban-olvasásban a GDDR5 a jobb.
-
atti_2010
nagyúr
válasz
TomiLi #12642 üzenetére
A DDR4 az a gond hogy Intel is csak 2015 akarja bevezetni az asztali platformra ha figyelembe vesszük az eddigi tendenciát az azt jelenti hogy mire elfogadható ára lesz akkorára 2017 is írhatunk és addig nem nagyon húzható el ez a dolog, viszont ha csak mint APU vesszük a dolgokat és nem megjelenítésre használjuk az IGP-t hanem számolásra vagy egyéb feladatra akkor annyira nem is hiányzik a gyorsabb memória.
-
dezz
nagyúr
válasz
TomiLi #12637 üzenetére
Ahhoz, hogy valamilyen adaton elkezdhessen dolgozni egy diszkrét GPU (vagy nem HSA-s IGP) - amivel előtte a CPU dolgozott -, át kell másolni a rendszermemóriából a videoramba, majd a művelet után vissza, hogy a CPU tovább dolgozhasson vele, stb. A másolgatás is és a GPU-s feladat indítása is időigényes folyamat, így hiába végezne gyorsan a GPU, kisebb feladatokat nem igazán érdemes rábízni.
Ellenben egy HSA-s APU-nál elég átadni az adat helyét (címét) a memóriában a GPU-nak és máris dolgozhat rajta (a GPU-s feladatindítás is gyorsabb és egyszerűbb HSA-val). Így már érdemes sokminden feladatot megosztaniuk egymás között. Ki-ki azt a részét csinálhatja a műveletnek, ami a legjobban fekszik neki.
Jelenleg még csak néhány hétköznapibb program veszi igénybe a GPU-t általános számításokra (nem hétköznapi felhasználóknak szóló, spéci programból több van), de a HSA révén sok egyéb programot is érdemes lesz átírni GPU-gyorsítottra.
(Az Intelnek is be kell majd vezetnie valami hasonlót, meglátjuk, ez a HSA lesz, vagy nekiállnak létrehozni egy saját megoldást - mint tették ezt az x86 64-bites kiterjesztésekor is, amit a MS elutasított, mert már ott volt készen az AMD megoldása.)
Ami a rendszermemória sebességét illeti, az sem teljesen mindegy, mert ahhoz, hogy műveleteket végezzenek valamilyen adattal, be kell olvasni vagy a CPU, vagy a GPU regisztereibe. Viszont azt is tudni kell, hogy a CPU-hoz hasonlóan a GPU-ban is van valamennyi cache, így nem kell mindannyiszor a külső memóriához hozzáférni, ha szükség van valamilyen adatra, jó esetben megtalálható valamely cache-ben.
-
leviske
veterán
válasz
TomiLi #12637 üzenetére
Arról van szó, hogy a GPGPU folyamatok maradnak a diszkrét GPU nyakában, a komplexebb feladatok pedig, amik X86-GPU közti masszív kommunikációt és adat dobálgatást igényelnek, az APU nyakába lesznek varrva. Ilyetén az APU-k elsődleges feladata nem a videokártyák kiütése, hanem a központi processzorok képességeinek bővítése. (Tehát az csak egy plusz pont, hogy általános felhasználás mellett egy APU helyettesíteni képes egy VGA-t.)
-
-
válasz
TomiLi #12625 üzenetére
Nekem jöhet a GPU nélküli Kaveri számottevően javított simpla és többszálú teljesítménnyel, úgyis diszkrét VGA kerül a gépembe, ebből nem engedek!
Én úgy vagyok vele, hogy ha már Prohardver tesztet látunk idén év végéig, akkor boldog leszek, mert megtudjuk végre az igazságot, amit annyira várunk!
-
leviske
veterán
válasz
TomiLi #12446 üzenetére
Nem kéne neki 2 év, ha a Microsoft lehetőséget adna a fejlesztőknek. Viszont az, hogy gyakorlatilag mesterségesen visszatartják a fejlesztőket a DX11.2-féle apró léptekkel és e mellé még társul is a többi alternatíva töketlenkedése... Ez alapján tényleg hihető az Abu által emlegetett 4 év is.
Bár, ha a DX nem kikerülhető, akkor nem teljesen értem, hogy minek erőlködnek annyira a Kaverivel, elvégre úgyis megér majd még pár revíziót, míg ilyen szempontból ki lesz használva.
-
Valdez
őstag
válasz
TomiLi #12444 üzenetére
Az Asusnál elég egyértelműen le van írva hogy pci-e 3.0 csak am2+ procin érhető el. Valószínűleg ők már biztosra tudják, hogy a kaveri pci-e 3-as vezérlővel jön.
Apunak akkor lesz értelme játékok terén, ha kezdenek jönni a nextgen konzol portok, persze a memória sávszélesség hiány még mindig egy nagy ? lesz akkor is, hogy mennyit nyom a latba.
-
korcsi
veterán
válasz
TomiLi #12442 üzenetére
A gyártó a termék specifikációjába kiírta a honlapjára, ráadásul olyan paraméterről beszélünk ami nálam működött úgy is, hogy a gyártó nem specifikálta (Asrock P67 PRO3 i5-3550-el PCIe 3.0-ban működött), Mivel a vezérlő processzorból (ha nincs több 16x-os port) közvetlenül ki van vezetékezve a csatlakozóra, kell azért balgaság, hogy ne működjön.
Magyarán, itt nem lesz radír, szerintem.
" tényleg lesz értelme már végre ennek az apu-nak." nekem egy a10-5800k-nak is van értelme HD felbontással közepes beállítások mellett a játékok zömét elfuttatja. Már most is túl vagyunk erősen az i3 teljesítményén.
-
dezz
nagyúr
válasz
TomiLi #12404 üzenetére
Ma a legtöbb játékot konzolokra tervezik és onnan portolják PC-re. (Bár a PS3-ban lévő Cell proci is heterogén, de általános számításokra nem nagyon használják, inkább a grafikába segít be.) Az új konzolgeneráció nagy változást hoz ebben (is). A kimondottan PC-s játékok esetén pedig nem akarják még azzal is szűkíteni a piacukat, hogy csak APU-s konfigokon fut (rendesen).
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
TomiLi #12402 üzenetére
Amit "csont" nélkül át lehet rakni az APU-ra, azok az olyan fizikai és egyéb számítások, amiket a VGA csinált a proci helyett. VAgyis egy APU+dGPU párosnál úgy adhatsz a játékodnak bonyolult GPU-gyorsított fizikát, hogy közben a dVGA-ra csupán annyi plusz feladat hárul, hogy a fizikai számítások útján keletkező plusz részecskéket is lerenderelje. És ez csak a legegyszerűbb példa. Számtalan új dolgot lehet megcsinálni. Olyanokat is, amiket eddig azért nem, emrt a számítások túl sok erőt vettek volna ki a GPU-ból, vagy az adatok "visszaküldése" a procihoz túlságosan terhelte volna a PCIe-t.
Az egyik ilyen érdekes projet ami itt az oldalon is hírt kapott egy olyan rendszer, ami az IGP erejét arra használja, hogy (pl FPS-ban) az ellenséges katonák szemszögéből is kiszámítsa a képet egy igen butított formában. Aztán ennek a képnek a segítségével szimulálták volna katona viselkedését, hogy ne legyenek olyan bugok mint most, hogy 2 fa és 3 bokor mögött is kiszúr az ellen, hanem valóban valós időben a katona látta kép alapján reagáljon az AI.
-
-
atti_2010
nagyúr
válasz
TomiLi #12396 üzenetére
Ebből kiindulva én nagyon kevés esélyt látok arra, hogy az FM2+ lapok között lesz olyan ami GDDR5-ös (még a kaveri megjelenésekor sem)
A 2 dolognak semmi köze egymáshoz, aki gyorsításra használja majd a BF4 -ben annak a DDR3 is tökéletesen megfelel aki megjelenitésre dVGA nélkül azt fogja érdekelni A GDDR5 de ők tudják hogy ott úgy is kompromisszumot kell kötni, amúgy a BF4 motorját rengeteg játék fogja használni tehát nem csak 1 szoftverről van szó, ezzel együtt az AM3+ még kihúzhat 1-2 evet ameddig ez a szoftveres helyzet változhat, de az is meglehet hogy addig lesz erősebb 4 modulos Steamroller.
-
leviske
veterán
válasz
TomiLi #12381 üzenetére
Szállingóztak rla pletykák, hogy a Kaverit már ki fogja fizikára használni a BF4 dVGA mellett. Ha ez így lesz, akkor szerintem már kezdetektől leválthat egy FX processzort játékok alatt. Elvégre elég sok Frostbite 3-ra épülő játék érkezik a jövőben. Nem lepne meg, ha akkora slágerré válna, mint anno az UE3.
-
miresz
veterán
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
dezz
nagyúr
válasz
TomiLi #11091 üzenetére
"bizonyos programokban (játékokban) nincs olyan támogatás, hogy a vga-t kisegíti az igp?
Pedzegettek ilyen megoldásokról már régebben, csak nem tudom, hol tart jelenleg a technika, mennyire támogatják a szoftverek ezt a megoldást, vagy egyáltalán létezik-e a gyakorlatban."Több olyasmi GPU-gyorsított fizikai motor létezik, mint a Physix, csak a zárt és csak NV-n működő CUDA helyett OpenCL(/DirectCompute) alapon (bármely GPU-val működnek). Ennek számolását rá lehet bízni az IGP-re, miközben a dGPU a grafikát számolja. Csak még nem terjedt el ezeknek a fizikai motoroknak a használata a játékprogramokban, mert a legtöbb gép ma még alkalmatlan lenne a feladatra. (Nem OpenCL(/DC) képes IGP-k és dGPU garmadája vagy simán csak lassú dGPU.)
"Akkor ha jól értem most még az átmeneti időszakot éljük, amikor a dVGA-k "halála"-ba (több topikban hangoztatva volt már, nem az én ötletem) indulnak, de az igp-k még igen csak kevés dologra jók...."
Szerintem el fog tartani még egy darabig, amíg az IGP-k olyan szintre fejlődnek, ami már kielégíti a játékosok nagy részének teljesítményigényét... Viszont már így is jóval felülmúlják a CPU-k matematikai számítási potenciálját!
(#11093): "hát akármennyire is akarják ledugni a torkunkon az igp-t, számomra még nagy haszna nincs akkor."
Majd lesz... Ahogy egyre több OpenCL-képes IGP lesz a piacon (és egyre szorosabbra fűzi a viszonyt a CPU-val), egyre több feladatot fognak rábízni. Már most is van egy pár program, ami bevonja a számításokba a GPU-kat, és már egy IGP-vel is nagy gyorsulások érhetők el. (Kicsit visszaolvasol, volt is erről teszt linkelve itt.)
-
lee56
őstag
válasz
TomiLi #11093 üzenetére
Ennek azért van egy olyan oldala is hogy mint minden forradalmi változás, addig nem mernek rá a szoftverkészítők tömegével szoftvereket fejleszteni, amég nincs a vásárlóbázis nagyrészének ilyenje legalább. Játékok meg gamerek szempontjából tényleg még jó pár évet és generációt kell várni mire majd mindenkinél lesz épkézláb APU-s gép, és az ki is lesz használva a programok által.
-
atti_2010
nagyúr
válasz
TomiLi #11091 üzenetére
bizonyos programokban (játékokban) nincs olyan támogatás, hogy a vga-t kisegíti az igp?
Pedzegettek ilyen megoldásokról már régebben, csak nem tudom, hol tart jelenleg a technika,Amik vannak azok nem nagyon működnek talán a Kavery megoldja ezt az IGP-dVGA lekapcsolós gondot, addig marad a dualgrapics.
-
atti_2010
nagyúr
válasz
TomiLi #11087 üzenetére
Egy 7870 kb 4-5x vacsorázna meg egy Trinity IGP-t így kiderül az is hogy nem lenne értelme a párosításnak, a 6670 lesz valószínű a legnagyobb amit használni lehet vele dual graphics módban, amire te gondolsz azt majd jövőre a Kaveri hozhatja el, de ez még távoli.
A Trinity CPU része valószínű hogy elboldogul a 7870-el, de hamarosan meglátjuk a teszteket.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Az ide nem illő hozzászólások topikja:[link]
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva.
- Diablo IV
- Formula-1
- Windows 11
- Nintendo Switch 2
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- A GravaStar analóg klaviatúráira nem mondható, hogy konformisták volnának
- Autós topik
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Xbox tulajok OFF topicja
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...
- Telefon Felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte GA-A620M R5 7600 32GB DDR5 512GB SSD RX 6700XT 12GB Rampage SHIVA Corsair 750W
- Konzol felvásárlás!! Xbox Series S, Xbox Series X
- Azonnali készpénzes AMD Radeon RX 6000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Samsung Galaxy S23 , 8/128GB, Kártyafüggetlen
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest