Hirdetés
- Mobil flották
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Kapcsolja ki, kapcsolja be!
- MWC 2025: A kicsi és a kamerás - megjött a Xiaomi 15 és az Ultra
- iPhone topik
- Yepp: korlátlanság és streaming-modell a Yettel adatforradalma
- Yettel topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Honor Magic7 Pro - kifinomult, költséges képalkotás
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
válasz
becenevem #215509 üzenetére
pl leveszed a tubot, kicserelteted a kompresszor kereket benne egy azonos atmeroju GTX lapatosra, meg a turbinahazbol a meretlepcsoben eggyel nagyobb A/R szamut rakatsz fel, nem noveled a toltonyomast, es megis erosebb lesz az auto
sot, meg akar ugyis erosebb lehet, hogy kisebb toltonyomason megy, es megis lejjebbrol elindul
elsonek a lenyege, hogy tobb levegot tud szallitani, nem esik le a toltonyomas, es ki tudja tartani a nyomatekot, a masodiknak meg az, hogy "fent" az egester kevesbe lesz EMAP-s, mert konnyebben ki tud szellozni jobb lesz a toltescsere az egesterben, mert nem ragad be az elozo ciklus kipuffgazabol annyi, es jobb lesz a hengertoltes volumetrikus hatasfoka (tobb friss "uj" levego tud bekerulni)...ettol is a magas rpm-s pillanatnyi nyomatek tud javulni
...es meg az EGT is csokkenhet
na ez is tuning, pedig a toltonyomast nem is emelted
a gyar azert nem csinalja ezt igy, mert egy fillerbaszo
aftermarketben a legujabbabb technikakat tudod megvenni a turbo gyartotol, az autogyar meg a 10-15++ evest adja 2-3x annyiert
pl ma melyik gyarto ad golyoscsapagyas turbot gyarilag, amikor 15-20+ eve meg tudod venni utcara, ha felmesz a Garrett gyari oldalara -
rbalint88
addikt
válasz
becenevem #215509 üzenetére
Mi van akkor, ha egy motornak van tobbfele teljesitmenyszintje, amik kozott hardveresen semmi vagy csak minimalis elteres van es egy magasabb gyari teljesitmenyre iratod meg az autot? 2.0tsi-bol van 190-280 lo kozott minden, amik hardveresen is kb azonosak, meg nagyobb turboval van akar gyari 320 lovas is. Szoval a 240-250 lo ennel tenyleg nem a szetchippeles kategoria
Nekem van egy osoreg 1.8T Audim, gyarilag 163 lo es korlatozott 225Nm (nyomatekfennsik van, latszik, hogy beszabalyzas eredmenye), az 1800kilos autoban olyan, mint a dolgott lo. Egy olyan chipet kapott, amitol lett kb 185 lo, de a nyomatekkorlatozas ki lett szedve, igy az felkuszik 280Nm kozelebe, egesz mas erzes hasznalni igy az autot, nem erzodik allandoan gyengenekSzoval ez sincs agyig irva, csak hasznalhatora, foleg also es kozeptartomanyban erosodott. Amugy volt ebbol a motorbol gyarilag 225 lovas is
-
válasz
becenevem #215509 üzenetére
Sz'tem nem a mérnökök a balf'szok (bár néha igen, lásd EcoBoost hűtőcső, és valahány név a naptárban).
A gyár kitalál valamit, azt kell teljesítenie, és azt teljesíti is.
Szoftverek esetén is (nem csak autóval kapcsolatosan) kiadja a gyár valahogy, aztán azt is néha tódozi'-fótozni' kell. Vagy mondjuk úgy: optimalizálni, személyre szabni.
Nem feltétlenül csak az a jó, ami kijön a gyárból, és persze fordítva is igaz.
Nem hinném, hogy ennyire fekete-fehér a világ.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest