- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- iPhone topik
- Yettel topik
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
szőröscica
addikt
válasz
runner 125 #107065 üzenetére
Lol, kutyát csak az áruszállító Transitba tettem eddig bele, ahol általában 2 tonna tűzoltókészülék, vagy fagylaltgép utazik. De hát olyan is van, aki ezekkel egy lakásban él, szóval a kocsi nem meglepő.
-
szőröscica
addikt
válasz
Criton #107049 üzenetére
Az nem biztos, ugyanis az utódjában összesen 2 darab isofix bekötési pont van, szóval nem csodálkoznék, ha ebben is csak annyi lenne. Egyébként jó egy ilyen, de nem asszony-kompatibilis. Egy 5.3 méteres Transit Customunk van, radar nélkül nem nagyon mernék vele parkolni.
-
szőröscica
addikt
válasz
Criton #107016 üzenetére
Nem mondanám átverőseknek őket, talán az egyik legőszintébb társaság. Legtöbbször olcsón árulnak szart, de nem is titkolják. Persze vannak szép autóik is. Ez nem tűnik rossznak, de azért a 178 ezer km szerintem már visszatekert állapot. Vagy rendkívül izzadós tenyere volt az előző tulajnak, amit különböző kézkrémekkel tetőzött, mindenesetre nekem is izzad a kezem, mégsem foszlik a kormányom 200 ezer km után. És gondolom bagóztak is benne, szép kis lyuk van a vezetőülésen.
Spritmonitoron a dízel automaták átlagfogyasztása 8.4 liter, az reálisabb a 12-nél.
-
szőröscica
addikt
-
szőröscica
addikt
Biztosan lehet kedvező szélviszonyok mellett, 80-as tempóval, de tapasztalataim szerint a Spritmonitor értékei nagyobb mintaszám esetén megbízhatóbbak mint 1-1 ember adatai. Most ezalatt ne a statisztikailag nagynak vehető, n>=100-as mintát értsd, olyan nem nagyon akad egy konkrét modellre/motorra, de azért 15-20 autóból már nagyjából lehet következtetni a fogyasztásra.
Az enyémre pl. 6.0l/100km-t ír, nekem 70 ezer km-en 5.97 lett a fogyasztás, nem különösebben takarékos vezetés mellett. E39 530d-nk is hozta a sprites számokat.
És más a literes Yaris, mint az 1.3-as Verso, ami egy sokkal nagyobb homlokfelületű gnóm, szerintem nem sokkal szebb az első generációs Multiplánál.
-
szőröscica
addikt
-
szőröscica
addikt
Mi számít manapság GT-nek? Vannak egyáltalán megfizethető GT-k? Klasszikus definíció szerint ezek 2 ajtós, hosszú távú utazásra tervezett, nagy teljesítményű autók. Nyilván egy 6-os BMW GT ez alapján, de az nem átlag magyar polgárnak való.
-
szőröscica
addikt
válasz
Declare #106894 üzenetére
Teljesen mindegy, az az 1.2-es motor egy mázsa lócitrom. 100% vidéki felhasználás mellett is benyel 8 litert, olyan helyen, ahol dombok a közelben sincsenek. Simán többet kajál ugyanolyan felhasználás mellett bármilyen körülmények között, mint egy 2 tonnás, automata 530d.
-
szőröscica
addikt
válasz
po1son #106886 üzenetére
Az az 1.2-es egy hulladék. Teljesen erőtlen, és valóban minimum 8 litert kajál. Az egyetlen kocsink volt, amiből sikerült kifogyasztani az üzemanyagot, és stoppolhattunk a benzinkútig, mert nem hittük el, hogy tényleg annyit zabál, nem csak a szintjelzője pesszimista.
-
szőröscica
addikt
válasz
runner 125 #106729 üzenetére
Az gáz!
194 ezer km alatt az alábbi izzókat kellett cserélnem:
-123 ezernél jobb első helyzetjelző
-130 ezernél első belső automatikusan kapcsolódó világítás szofita izzója
-140 ezernél bal első helyzetjelző
-150 ezernél jobb oldali rendszámtábla-világítás
-153 ezernél bal oldali rendszámtábla-világítás
-180 ezernél elkezdett enyhén lilulni a jobb oldali xenonom, párban cseréltem őketEgyéb izzócserére nem volt még szükség, az autó 0km-es kora óta megvan.
Egyébként ma két prevgen X-Trailt is láttam, az egyik gyönyörű fekete volt, bézs belsővel és panorámatetővel. instant get
-
szőröscica
addikt
válasz
molnarpeter #106725 üzenetére
Az 1.9 dci egy jó motor, a hírek ellenére is. A befecskendezőrendszer full bosch, mind a szivattyú, mind az injektorok sokat bírnak, 3-400 ezer km gond nélkül bennük van. Kettőstömegű sem probléma a Renaultokban vele. Nehezebb pont a turbó, sajnos sok letérdelt az eleinte 30 ezer km-ben meghatározott csereperiódus miatt, pedig ha időben cserélnek benne (max. 15 ezrenként), akkor ez is simán kibír 300 ezer km-t. Rejtélyesnek tartott check injection hibái vannak, amit az esetek java részében a töltőnyomás szenzor csatlakozójának tövénél található vezeték megtörése okoz, de előszeretettel cserélnek ki a hibaüzenet miatt gyakorlatilag bármit a motorban, és ráköltenek a tulajok egy kisebb vagyont, a hiba viszont nem szűnik meg. Pedig egy forrasztással javítható az egész, kb. 15 perc alatt.
Problémás lehet még az EGR szelep, a sok városi üzemtől eltömődhet, ami szintén check injection hibát és elerőtlenedést hozhat magával. Erre megoldás a szelep kitakarítása (ha 50 ezrenként megcsinálják, akkor nincs egy óra, egyedül akkor nehézkes, ha 200 ezer km-ig hozzá sem nyúltak és be van sülve az egész), vagy az egész hóbelevanc elforgatása, aminek hatására a computer azt hiszi, hogy működik rendben a szelep, de egy gramm kipufogógázt nem vezet vissza. Ez utóbbi egyszerű és gyors megoldás, de növeli az autó károsanyag kibocsátását.
Ellenőrizhető forrásból simán vennék ilyen motort, nekem is az van a kocsimban. Kultúrált, halk működés és alacsony fogyasztás jellemzi. Nálam egy üresen másfél tonnás autóban az elmúlt 70 ezer km átlaga 5.97 l/100km, és szoktam neki nyomni is, ráadásul meg van chippelve. Nem ritkán forog bele a 4 ezerbe.
-
szőröscica
addikt
válasz
footy #106645 üzenetére
Az 1.9-nek tudtommal nincsen csapágygondjai. Ott a turbó és a töltőnyomás-szenzor (pontosabban annak is a vezetékének megtöréséből adódó rejtélyes jelenségek) szokott problémás lenni. Előbbit gyakoribb olajcserével, utóbbit egyszerű forrasztással meg lehet javítani. Csak az a gond, hogy sokan ész nélkül elkezdenek cserélgetni alkatrészeket, pedig aki rendelkezik típusismerettel, az szinte bármilyen check injection hibánál ennek a kábelnek az ellenőrzésével kezd, mivel az esetek döntő többségében csak ennyi a baja.
Az 1.9-et azért nem ajánlottam, mert az szerintem kevés ehhez a bódéhoz.
A linkelt 2 literes már jónak tűnik. -
szőröscica
addikt
Igen, erősebb a dízel alul, viszont a váltók áttételezése is más általában, így azonos tempónál a benzines többet fog forogni, így nagyobb lesz a teljesítménye, tehát nem fog rosszabbul menni. Sőt, mivel rövidebb a váltó, ezért simán lehet, hogy jobban megy ugyanúgy megpadlózva.
Jók nagyon ezek a kis turbós benzinesek, nekem irtóra tetszenek, szívesen vennék dízel helyett ilyet. Focus 1.6 turbóval jöhetne.
Vagy 2.0 scti Mondeo.
De még egy 1.4 tsi 150 pacis Octavia is. Fejj, sosem gondoltam volna, hogy ilyet írok egy Skodára, de mentem már vele annyit, hogy meggyőzött.
-
szőröscica
addikt
válasz
honda 1993 #106478 üzenetére
Ne haragudj, de ha az internet világában ezt magadtól nem tudod megkeresni, akkor meg is érdemled.
-
szőröscica
addikt
Megint volt szerencsém néhány száz km-hez egy Fluence 1.5 dci volánjánál. Éhezőművész, röhejesen keveset fogyaszt, és elég kényelmes ülései vannak. Sok más pozitívumot nem tudok mondani róla, az egész autóról süt az olcsóság sajnos. A motor maga trükkös, néhány pillanatig elhiteti, hogy menni is tud, mert egész alacsony fordulatról megindul, és gyorsan reagál a gázpedálra, de kb. azon nyomban el is fogy, ahogy azt hinnéd, hogy hmmm, ez szedi a lábát. A futómű egy fos, már nem először vezetek ilyen autót, de még mindig félek benne.
Megértem azt, aki megveszi, mert hatalmas és az új autóba vetett bizalom biztos megnyugtató, de ennyi pénzért én inkább egy 2-3 éves használt, komolyabb kocsiba ülnék.
-
szőröscica
addikt
válasz
!Overdose! #106429 üzenetére
Sőt, ez E39 szinten elég gyengén felszereltnek számít.
-
szőröscica
addikt
válasz
belaazallat #106331 üzenetére
Szerintem menj fel a forum.lagunaclub.hu-ra, és olvasd át a témákat.
-
szőröscica
addikt
válasz
Baaraanz #106336 üzenetére
Király kocsi, vedd meg.
Ilyen, ugye? Mk3 -
szőröscica
addikt
-
szőröscica
addikt
válasz
Csaby25 #106245 üzenetére
Szerintem ne vedd meg. Egy lelakott szar, már így látatlanban is. Ha el akarom adni, akkor az a minimum, ha csak egy filléres szenzor/termosztát/akármi rossz, akkor kijavíttatom. Olyan mint mikor a klímát ,,csak fel kell tölteni" - akkor töltsd fel b+.
Jobban jársz egy egyszerűbb autóval, maradj inkább a Focus/Golf vonalon, vagy ha Audi kell, akkor ne 2 ezer eurós bontószökevényeket keress.
-
szőröscica
addikt
válasz
Csaby25 #106121 üzenetére
Miért olyan nagy vágyad ez az automata klíma?
Ebben a kategóriában amit nézegetsz, nagyon ritka extra, és egy csomó potenciálisan jó autótól fosztod meg magad azzal, hogy szűrőfeltételként beteszed. Ha a tempomathoz ragaszkodnál ennyire, azt még megérteném, de az automata klíma szvsz nem egy nélkülözhetetlen extra, főleg ha nem kétzónás. -
szőröscica
addikt
válasz
jerry311 #105980 üzenetére
Szerintem az emberek java része helytelen pozícióban vezet, tehénkedik, stb.
Én az ülést beállítottam rendesen, ahogy kell, a kormányt pedig igyekszem 9 és 3 óránál fogni, de nem mondom, hogy néha nem pihentetem egyik vagy másik karomat egy hosszú autópályás szakaszon. Olyankor néha ba is ugrik nevelőapám esete, mikor durrdefektet kapott a fél éves continental abronccsal 110-nél. Összeszedte, de lehet, hogy ha épp csak fél kézzel fogja a kormányt, akkor nem sikerült volna.
-
szőröscica
addikt
válasz
Rav3n02 #105864 üzenetére
Carismát inkább ne, legalábbis ne az 1.6 benzinessel. Nem tudom, hogy az 1.8-ra más váltót raktak-e, ha igen, akkor nézhet olyat is.
szerk: voltam az okmányirodában, az online időpontfoglalás tök jó, időben sorra kerültem, és 15 perc alatt végeztünk is. 6000 forint volt az új forgalmi, és 585 forint a matrica a rendszámra. Ellenben az ügyintéző hölgy csodaszép volt.
-
szőröscica
addikt
válasz
parandroid #105846 üzenetére
Végre valaki, aki ugyanezt mondja. Több autóval is bejártam már Európát, ugyanezt tapasztaltam.
-
szőröscica
addikt
Ma volt a műszaki, átment az autó simán, de a forgalmim betelt, szóval mehetek az okmányirodába a rendszámommal, hogy kapjak új forgalmit és matricát rá. Plusz 6k. Remek.
-
szőröscica
addikt
A LED fényszórókhoz nem kötelező a fényszórómosó? Most nézem a faceliftes Mazda 6 képeit, és nem látok rajta. Sajnálom, mert akkor ezen tuti spórolni fognak a gyártók, holott szerintem hasznos dolog.
-
szőröscica
addikt
válasz
LógaGéza #105707 üzenetére
Ezek rettentően tudnak rohadni, szóval arra figyeljen oda.
Alapvetően hidegen induljon be, ne füstöljön nagyon, járjon szép egyenletesen. Futómű ne kopogjon, ne húzzon semerre, fékezéskor se rázzon.A futott km 370 ezertől a csillagos égig bármennyi lehet, mivel csak 5 számjegyű az órája.
-
szőröscica
addikt
válasz
LuckyL #105705 üzenetére
Nem-nem, 201 ezernél lenne kuka, mert 200 ezer km garanciát adtak rá.
De mi felezzük ezt, tapasztalatok szerint így a mi felhasználási szokásaink mellett alacsonyabb mennyiségű olajtöltettel rendelkező 2.2 tdci-k is elmennek gond nélkül 5-600 ezer km-t. Most pl. van egy nagy Transitunk 400 ezer km-el, gyári turbóval, olajat nem eszik, pöcc-röff minden évszakban, az is így ment eddig, 20-25 ezres cserékkel. Hangsúlyozom, ezek az autók szinte kizárólag hosszútávon futnak, akár napi 1000km-eket. A saját személyautómban 10 ezrenként cserélek, de az nagyon sok hidegüzemet kap, ünnepnap neki az autópálya.
-
szőröscica
addikt
válasz
Kornel #105702 üzenetére
Nekünk van ilyenünk. 155 lovas, hosszított tengelytávú, 9 személyes, állófűtéssel, dupla klímával, ülésfűtéssel, 95 literes túratankkal, minden bizbasszal. Voltam már vele Dél-Spanyolországban, Olaszországban, Csehországban, Lengyelországban, Ausztriában kirándulni, és a családi vállalkozásban munkára is be van fogva, így másfél év alatt beleszaladt 100 ezer km, egyelőre teljesen hibamentesen.
Szélzaj szinte semmi nincs benne, gördülési zaj viszont hallatszik a kerekek felől, amin személyautó-abroncsokkal nyilván lehetne segíteni, de nekünk kell a teherbírás, ezért C abroncsok vannak rajta. Télen az állófűtést be-be kapcsolva, illetve hidegben a kiegészítő fűtés funkciót használva 110-es utazó mellett 7.5-8 liter között fogyaszt megrakva. Nyáron, ha megy a klíma, akkor plusz egy liter, de ebben dupla klíma van, lehet hogy az egyszerűbbek kevesebbet esznek, bár azok meg felmelegedhetnek. Ezzel jártunk úgy, hogy bent utaztunk valahol Spanyolország belsejében, kellemes hűvösben, és csak ránéztem a külső hőmérsékletre, akkor láttam, hogy 41 fok volt kint.
Óra szerint 160-ról is képes gyorsítani, ha lepadlózod, de azért ott már közel a vége, viszont 140-el simán tud utazni. Mi mégis csak 110-el megyünk vele, mert afelett azért a nagy homlokfelület miatt jócskán megnő a fogyasztás. Napi 1000-1200 km-t leutazni benne nem kihívás, egyedüli negatívumként a nem szellőző üléskárpitot mondanám, képes ugyanúgy beleizzadni az ember mint a bőrkárpitba (legalábbis én biztosan).
Jó funkció lenne, de nem lehet rendelni a Multivanéhoz hasonló belső kihangosítórendszert, amivel minden utas hangját jobban lehet hallani odabent, mert így ha nem fordulsz hátra, vagy ha nem emeled fel a hangod ha az első sorban ülsz, akkor leghátul nem hallani. Egyszerűen túl nagy a kocsi.Parkolóházakban elfér (magasságra mindenképp, bár néhol nem árt levenni az antennát), de szűk helyekre beállni vele kihívás, méreteiből adódóan. Hiába van benne elöl-hátul radar, gyakorlott sofőrt igényel a vezetése.
Ja, 50 ezres olajcsereperiódusa van, de ez valami rossz vicc lehet. Mi 20-25 ezrenként cserélünk benne. Rohadt sok kell bele, 8 liter, és szinte csak autópályán fut, néha napi 1000 km-eket, szóval elvan így.
-
szőröscica
addikt
válasz
zolikaDB #105656 üzenetére
Hát az szívás, ha annyit zabál, de nem minden 1.4-1.6 eszik ennyit, nyugodtan közlekedve 7 literrel elcsordogálnak egy kompakt bódéban. Kivéve a J Astra 1.6 benzint, az szar.
Meg ha sok a hidegindítás, de akkor a V6 sem 11-et, inkább 15-t eszik. Spritmonitor elég jó kiindulási alap.
-
-
szőröscica
addikt
-
szőröscica
addikt
válasz
Bigemperor #105016 üzenetére
Szerintem egy 2.2-es dízel Accord kell neked.
-
szőröscica
addikt
válasz
parandroid #104855 üzenetére
1 lityós Citroen C1-ből kiindulva nem fog sokat enni pályán, de ritka lomha is lesz.
-
szőröscica
addikt
Na, ma este megvolt az olajcsere, megkapta a Sustinát.
Kiderült, hogy azért visít és kormol az autó, mert az IC-n lévő cső le volt lazulva kicsit, visszatolva teljesen és meghúzva a bilincsét, elmúlt a hang és a füst, és nagyon sok teljesítmény visszajött.Az EGR-t nem tudtuk megcsinálni, fél 11-ig kalapáltuk, annyira kormos, hogy csak megmozdult, de még küzdeni kell majd vele. A helyén amennyire tudtuk, kitakarítottuk, most kíváncsi leszek, hogy változik-e az alapjárati fulladás, de nyilván teljesen kizárni akkor lehetett volna ezt a lehetséges okok közül, ha sikerül elforgatni. Nem volt már idő tovább szenvedni, még le kellett jönnöm Miskolcra, de így legalább sikerült kiégetni a rendszert.
-
szőröscica
addikt
válasz
Kornel #104416 üzenetére
Nem PSA technika van rajta, hanem egy Delphi rendszer, amit a PSA-n kívül mások is használnak, és a PSA sem csak Delphit használ, hanem Siemenst és Bosch-t is, sőt talán Densot is.
Részemről itt vége, tulajdonképpen nem is tudom, hogy minek erőlködök egy számomra full irreleváns kérdésben nickneveknek. Vegyen mindenki 2.2-es Accordot, az az ultimate answer.
-
szőröscica
addikt
válasz
Kornel #104414 üzenetére
Mester, el is olvasnád a linked teljes szövegét?
Ne égesd már magad.Segítek, ha már két napja nem bírod felfogni.
Ford later added their unrelated 1.8 L DLD-418 engine to the DLD family, though it is properly part of the Ford Endura-D engine family.
The Duratorq DLD-418 is a 1.8 L (1753 cc) intercooled common rail diesel engine. It is only a DLD by name, since it is completely unrelated to the 1.4/1.6 units, and is derived from Ford's own 1.8 8v Endura-D engine that saw service through the 1980s and 1990s.
Nincs ilyen hengerűrtartalmú PSA motor, egyetlen PSA gépjárművet sem szereltek ilyennel, nem tudom miért nem lehet megérteni.
-
szőröscica
addikt
válasz
Kornel #104339 üzenetére
Én ha most újonnan vennék kocsit, 10 évre megtartanám. Beletekernék max. 200 ezer km-t, annyit simán kibír, nem érdekelne. Kellemesebb karakter.
De ha újonnan vennék Focust, akkor inkább az 1.6 turbót keresném.
Egyik veszély sem fenyeget, marad a realitás, a 10 éves 192 ezret futott renault dízel nissan.
Új hozzászólás Aktív témák
- CORSAIR TC100 RELAXED SZÜRKE/FEKETE SZÖVET GAMER SZÉK
- BMW E39 540i - V8 Touring - Komplett Motor Felújítás, Friss Műszaki, Hibamentes
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- Alufelni 4 db., R16 méretű gumihoz (pl. Ford Galaxy II) (az ár 4 db-ra vonatkozik)
- ÚJ AXIS M1114 hálózati kamera Kompakt és adaptív HDTV Onvif
- LG 55B4 - 55" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
- LG 27GR95QE - 27" OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- Eredeti, új Lenovo 330W töltők - ADL330SDC3A
- magyar bill. - Lenovo ThinkPad Z13 G1 - AMD Ryzen R7 Pro 6850U, 13.3" 2.8K OGS érintőkijelző
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest