- Mobil flották
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Erős specifikáció, kompakt formában
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Galaxy Z Fold6-hoz viszonyítva mutatják, mennyivel lesz vékonyabb a Z Fold7
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Új hozzászólás Aktív témák
-
arn
félisten
válasz
MrChris #26987 üzenetére
45os teleallasban mar jobb a 14-150 is, ami nem csoda, mert az a kozepe. 20mmen kb egal, alatta a 1445. Most tesztelem a 12-50et, eddig pozitivan csalodtam... Az ellenfenyes helyzeteket baromi jol kezeli, es nagyon kellemes az atfogas. Ezzel a stabbal uj ertelmet nyernek a fenycsapda zoomok, de az 1.7es obi is durva 1/10s vagy felette. Sotet templom? No problemo...
-
arn
félisten
válasz
MrChris #26850 üzenetére
lehetetlen vagy sem, de hozzanyulas nelkul kozeleben sem, de meg allitgatassal is lehetetlen volt reprodukalni azt a szinvilagot (max ha nezted folyamatosan a jpget). most nalam omdnel tokua, pl2 eseten meg nemileg szaturaltabb. korabban ilyen agyonszaturalt, zoldarnyalatu izek potyogtak ki, total mas gorbekkel.
nem keveset volt tema itt a forumon
-
ROBOTER
addikt
válasz
MrChris #26757 üzenetére
Kár, hogy van már 60/2.8 a rendszerben, igaz nagyobb és drágább, de kiváló.
Könyörgöm valaki adjon már ki egy kb. 150mm végű zoomot, felsőkategóriában. 50-150/4 vagy ilyesmi. Azonnal adom el a Canon cuccom kétharmadát.
Szinte hihetetlen, hogy lassan tíz éves a 4/3 gondolata, és egyszerűen senki nem akar teleobjektívekkel foglalkozni. Vagy homálygenerátor, vagy 2 millió. Értelmes kompromisszum nincs. Az m4/3 népszerűsége azonnal kimutathatóan emelkedne, ha lenne komoly tele-zoom és egy fix 300-as.
-
benceb77
tag
válasz
MrChris #26549 üzenetére
Hát én is arra hajlok, hogy megvárom a G6-ot. Egyrészt lesz új 14-42, ami tesztek szerint már oké, másrészt a videó kérdése engem is érint. Harmadrész, ha már mobilról vezérelhető, akkor a távkioldó is megoldott lesz.
Ha nem lesz túlzóan magas az ára, akkor a G6-ot fogom választani. Egy biztos, nyáron vennem kell valamit -
|AP|
veterán
válasz
MrChris #26363 üzenetére
Amelyiken van kapcsoló, ott értelemszerűen lehet az obin ki-bekapcsolni.
Ahol nincs ott már nem ilyen egyértelmű a helyzet, ha jól emlékszem csak az újabb Pana obik tudják azt, hogy elsődlegesnek a vázba épített stabit tekintik. De hátha valaki jobban meg tudja mondani -
rbalint88
addikt
válasz
MrChris #25360 üzenetére
nekem volt kit, azzal összehasonlítva mindenképp jobb. plusz ugye ott a zsebrevágás faktor is, már akinek ez számít. én szeretem, a kitobit viszont nem, ha ez számít
csak azért adnám el, mert ott a 12-50 és a manuál fixek, aztán ezek mellett tudom, hogy nem fogom használni. 20-asra cserélném, az a látószög tuttttti lenne
-
Mercutio_
félisten
válasz
MrChris #25356 üzenetére
Nincs egy hete, hogy isméte felmerült a kérdés, madgie linkelte is az annó készült összehasonlítását...
-
gorgo
őstag
válasz
MrChris #24751 üzenetére
"taknyol" ezt is elég gyakran hallani, magyar felületen használhatod, angolra keress valamit
Az, hogy ez 100% a szenzor miatt lenne, azt viszont kétlem. Valamelyest (és általában nagyobb részt) az obi az okozója, esetleg előfordulhat, hogy az adott váz+obi kölcsönhatása.
-
ROBOTER
addikt
válasz
MrChris #24705 üzenetére
Már hogy ne tudná, majdnem 19mm széles a szenzor a GH2-ben (18,7 körül), és 16:9 esetében kb. 200mm2-t használ.
Optikai oldalon tízezreket fizetünk egy kis javulásért, bő 15%-ot kidobni a pixelekből olyan esetekben, amikor a 4:3 helyett a 16:9 az optimális, súlyos önellentmondás.
-
k1csi
senior tag
-
gorgo
őstag
válasz
MrChris #24695 üzenetére
A különbség számokban: ha a 9-18 van felcsavarva, annak a vízszintes látószöge 88.5° ha 4:3 képarányt használsz.
Ugyanez multiaspival 3:2 képarány mellett pontosan 90.0°, de ha 16:9-et választasz, akkor még szélesebb. Mondhatja az ember, hogy hát ez ugyan nem sok, de ha belegondolsz, pl. épületfotózásnál kitéped a hajad, ha pont az a tetves másfél fok miatt nincs meg a derékszög, amivel szépen be tudsz fogni egy épületet a sarokról (feltéve hogy nem hátrálhatsz sokat, így 88.5 fokkal nem lesz meg az épület). Ez pont ennyi: multiaspival már 3:2-ban is megvan, de 16:9-cel bőven! -
gorgo
őstag
válasz
MrChris #24246 üzenetére
Még csak pixellkukkolni sem nagyon kell, a különbség egyértelmű. A 14-45 nem egy kategória a 14-42-vel. Ha csak annyit mondok, hogy azért cserélték le, mert kitobinak túl jó volt, önmagában beszédes.
Persze ha csak 9x13 képeket akar az ember, és nem vág sokat, akkor a 14-42 is megfelelő lehet. -
Tulku
veterán
válasz
MrChris #24248 üzenetére
Szerintem a 14-45 egy roppant jó ár-érték arányú üveg és saját tapasztalatok alapján nem összehasonlítható a 14-42-vel (a mikrós utódról beszélek) sem mechanikában (bár ott van a legtöbb hasonlóság) sem képminőségben. Én úgy tapasztaltam, hogy alap blendenyíláson is tűéles, sarkokban is, míg a 14-42-t agyonrekeszelve sem sikerült 16 mp-es lapkán elfogadhatóvá tennem.
Ezek saját tapasztalatok (2 db 14-42 és 3 db 14-45 alapján) de sokak szerint van szórás is, különösen a 14-42 esetén...
-
Gondwana
addikt
válasz
MrChris #24246 üzenetére
Már a gyári specifikációból is lehet sejteni, hogy a 14-45 élesebb, mint pl. az új 14-42, én (ha kitobjektívet kellene választanom - ami jelenleg nem fenyeget) mégis az új 14-42 II-t választanám.
(Ha esetleg valaki megszabadulna GH1 vagy G3+14-42II kittől 110.000 körül - ami az új üveg elérhetetlensége miatt esélytelen, de akár 14-45-tel is érdekes lehet, az tudja, hol ér el...)
-
ati3x
senior tag
válasz
MrChris #24109 üzenetére
off
Jaja.. Kb olyan, hogy "nem osztogatnak, hanem fosztogatnak"Azt el is felejtettem részletezni, hogy miért használják ezt a technikát. A több 100-1000 kép kiátlagolásával a légkör zavaró hullámzását lehet csökkenteni. A légköri nyugodságnak is vannak fokozatai, jó nyugodsá elög ritka.. A nap fényképezésnél meg még nehezebb kifogni, mert ugye nap közben melegszik a levegö, és ez turbulens áramlásokat eredményez. Éjszaka egy picit könnyebb a helyzet, mert hül a levegö, és általában hajnal felé javul. (persze ez sem mindig igaz) Másrészt a nyugodság nem keverendö az átlátszósággal. Sajnos szinte egymást zárják ki. Pl, magyarországon amikor kitisztúl az idö, általában hidegfront után akkor hiába jó az átlátszóság, a nyugodság csapnivaló. Ugye mindenki látott mat szikrázóan tiszta idöt, amikor vibrálnak, táncolnak a csillagok.. Na ez nem jó ez azt jelenti, hogy csapnivaló a légköri nyugi. Magyarországon átlagban 2-3 éjszaka van mikor ez a két paraméter ideális.. No azt kifogni! Másrészt ezek a paraméterek drasztikusan változhatnak egy éjszaka alatt is..
Magyarul hiába van jó, drága technikád, bizony ki kell fogni a körülményeket is! A másik sokszor elhangzik számtek fórumokon: minek kellenek ilyen erös procik, minek kellenek 3 terás vinyók.. Na pl itt a csóka egy 6 megapixeles Grashoper Expres kamerát használ. Jó esetben 11 FPS-el, mindezt tömörítetlen 14 bites formátumban rögziti, ez képenként kb 11 megabájt adatot jelent. Tegyük fel 2 perces videókat rögzit (jupiternél kb ennyi a szokás, de valószínü a napnál is) Tehát csak egy 2 perces folyam kb 1200 képkocka, azaz böven több mint 1 giga..Majd ezt az adatot át kell pumpálni egy spec feldolgozó progin, ami rengeteg müveletet végez rajta.. No az nem kevéssé idöigényes.. De még nincs vége, mert a végeredményt még sokan photosoppal még utófeldolgozzák.. Szóval ez a blog nem kicsit ferdít!
-
madgie
titán
válasz
MrChris #23951 üzenetére
De, használtam, csináltam is profilokat.
Fogalmazzunk úgy, hogy egyrészt nem csodaszer, másrészt a legtöbben valamiféle ideologizált színvilágot szeretünk, ami a legritkább esetben találkozik a csontra kalibrálttal (pl Olympus kék ég, vagy rózsaszínes arcszín, stb). Úgyhogy inkább maradtam annál, hogy olyanra húzom a képeimet, amilyenre én szeretném (de azt kalibrált monitoron).
-
gorgo
őstag
válasz
MrChris #23911 üzenetére
Ahogyan előttem is mondották, az biza nem feltétlen lesz előrelépés, sőt inkább lesz visszalépés! Persze méretben az lesz...
A kollegának a váltás egyedül méret szempontjából éri meg, mert pénzügyileg nem feltétlenül jön ki jól a cserével. Nem beszélve arról, hogyha használhatóságot és minőséget azonos szinten akarja tartani, az nem fog 'óccsóért menni, mert azok a vázak amikkel u.olyat vagy esetleg jobbat kap, mind drágák!
Legyen bármi is a döntés, mielőtt bármit veszel, menj, és tapizz, próbáld ki feltétlen.
A helyedben Pana G3 alá nem adnám, abból van is használt nem rossz áron, és viszonylag sokat is nyújt. Ami tényleg ütős váz az mind meglehetősen drága. -
jjeahh
nagyúr
válasz
MrChris #23911 üzenetére
nekem is itt ajánlottak milc-et a fórumtársak, mivel kezdő vagyok, ez az első cserélhető optikás vázam, a dslr-ek funkciókavalkádját nem használnám ki, de amikor megjött ebayről, és kezembe vettem, rá kellett csodálkoznom, hogy itt még több beálítási lehetőség van, mint egyes dslr-eknél...nem rossz ez, nem azért írom, főleg 120 eur-ért...
a képminőségre nagyon kíváncsi vagyok, még nem jött meg az adapterem, de az építési minőség, beállítási lehetőségek, dizájn abszolút rendben van, (gondolom ez a többi oly esetében is igaz, az enyém e-p1) számomra fontos a szenzorstabi is, remélem ér is valamit, mert ha már mft, fel lehet tolni rá kismillió manuál obit, és ezt ki is fogom használni...
-
eeXaa
addikt
válasz
MrChris #23584 üzenetére
..igaz a bétát tárgyalja de ebben a tutorialban is van erről szó.. ..a hisztogram két felső sarkában van egy monitor, ebben a módban nem fogsz változást látni a képen, mig a jobb oldali sarokban az output format eltéréseit jeleníti meg, vagyis itt lehet korrigálni.. ugyanakkor beszél egy Y key módról is ami egymás mellé rakja a két képet, és a jobb oldalit (a kimenetit) lehet korrigálni hasonlítva az eredetihez.. nemtudom ez benne van e a végleges verzióban
...de jahh nem értem miért nem lehet a preferences-ben csak szimplán beállítani, hogy sRGB-ben jelenítse meg a szerkeszthető képet... talán az LR5 ben benne lessz ez is... -
gorgo
őstag
válasz
MrChris #23620 üzenetére
OK, értem. Egyébként én is átestem azon amin most te (olyan ideges voltam, hogy majd eldurrant az agyam, amikor különböző progik különböző színekben adták vissza u.azt a képet. És én is a Silkypix-el kezdtem. El lehet vacakolni vele, meg is lehet szokni, de azért Adobe-ékkal gyorsabb a munka).
Szóval én nem Lightroomot használok, hanem csak a Camera Raw-ot, ami kvázi ugyan az. Ott még a menübe sem kell keresgélni, mivel ott az ablak alján kiveri a szemed, hogy milyen az aktuális színprofil, és 1-2 kattintással át lehet állítani... Egyébként meg ugyanezt megteheted a megfelelő menüpontban is.
Értelem szerűen én mindenhol (fényképezőgép, szoftverek) sRGB-t használok, te pedig AdobeRGB-t fogsz, vagy amit minden egyaránt kezel.
Az meg hogy az adott raw file elsőre megnyitva a Silkypixben/ACR-ben/Akármiben más és más, fogadd el, mert megváltoztatni úgy sem tudod, vagy ha igen, akkor itt sokan örülnek majd neki. -
gorgo
őstag
válasz
MrChris #23584 üzenetére
Nagyon derék, dícsérni való dolog az, hogy az sRGB-nél nagyobb színterekkel dolgozik az ember, csak érdeklődöm, hogy komolyan szükséged van-e az egész szopóka-nyalókára (ne érts félre, segíteni és nem beszólogatni akarok).
Merthogy: a web 99%-a sRGB-t használ. Én pl. nem kevés képet hívatok "rendes" fotópapírra (és nem véletlen hogy nem szopózom otthon a nyomtatással), de pl. ott is sRGB színtérrel dolgozik a hardver.Hozzávéve hogy még az IPS monitorok jelentős része sem tud natív 8-bit/színcsatornát, csak 6bitet, amelyet trükkökkel feltornászik 8-bitre, (de legyen neked a jobbik fajtából, ami natív 8-bitet tud. Felteszem nem a megélhetésed és nem félmilliós-milliós monitorod van ami tud 12+ bitet is) eleve fizikailag nem is nagyon látod a különbséget az sRGB kontra gazdagabb színterek között (nem kizárt, előfordulhat pár színárnyalat ahol esetleg...). (gondolni sem merek arra hogy esetleg TNpaneles monitora lehet valakinek aki ilyenen rágódik).
Szóval ezen szerintem kár vacakolni, rengeteg bosszankodástól és idegeskedéstől kíméled meg magad. De ne legyen igazam csak mert én kishitű / lusta vagyok. Lepj meg valami pompázatos képpel, ami szar sRGB-ben, és kell neki egy gazdagabb színtér!
-
Ffranklyn
csendes tag
válasz
MrChris #23579 üzenetére
Hát együtt lehet vele élni azért. Eddig egyetlen esetben volt hogy kellett a JPG féle szín, mert sehogy nem sikerült kikeverni azt a vörös hajszint amit a JPG adott.
Meghát leheletnyi eltérésre kell gondolni és ha nem nézem meg véletlen a JPGet akkor nem is zavart volna az eredmény.
-
eeXaa
addikt
válasz
MrChris #23569 üzenetére
...jahh, valószínű az lenne a megoldás amit arn írt, vagyis valamiféle "monitormód" ami a LR-ban nincs...
..amúgy kiexportáltam egy képet adobergb-ben, de az sem olyan teljesen mint ami a develop-ban van... valószínű, mert 98-as, míg a jelen LR ujjabbat használ, és persze az is számít a rawod miben lett fotózva... szvl. sztem nincs univerzális megoldás, csakis egyéni ezekre a színproblémákra... -
sebgutkopf
őstag
válasz
MrChris #23569 üzenetére
Nálam igaz ACR-el, de mégis azonos a motor a LR-al, akkor helyesek a színek a raw feldolgozás során, ha az ACR színtere adobe rgb és amikor létrehozza/menti a jpg képet azt mentis sRGB-be, illetve amikor PS-be nyittatom meg PS-ben már sRGB a használt színtér, illetve a PS-ben be van állítva a monitorom kalibrált icc profilja. Így az acr - ps kép azonos és a mentett jpg-t megnyitva képnézegető - PS ben látható kép is azonos.
-
eeXaa
addikt
válasz
MrChris #23564 üzenetére
...én másképp közelítek a dologhoz...
rawban készítem a képeket, és ehhez viszonyítom a konvertált jpeg minőségét... ebből kinidulva írtam az előbbieket..
...nem is tudom van e értelme máshogy tekinteni a raw-ra mialatt valamilyen raw konverterben van, legyen az akármi... -
eeXaa
addikt
válasz
MrChris #23562 üzenetére
..szerintem ez a probléma csak egy úton orvosolható... kalibrált referencia monitor alapbeállításon -nyomtatott kép -hasonlítás- a végén mindenből azt és úgy használni ahogy szeretnéd látni...
...amúgy nem vagyok biztos teljesen, de szerintem az import előtti előnézet tömörített fájl.. a valódi "minőséget" a megnyitott raw-on látod...
ha tévednék lécci javitson valaki..
..jahh és a color profile-t hagyd srgb-n .... -
-
k1csi
senior tag
válasz
MrChris #23416 üzenetére
Konstrukciós okokból (sok a műanyag benne), ilyet ne várj el ettől az obitól (bár valaki már találkozott ilyennel itt a fórumon).
Ha ez fontos szempont akkor a 14-140 jobb eséllyel fogja ezt tudni (viszont hasonlóan fényerőtlen és méretileg is kevésbé illik a rendszerhez).Egyébként a zoom közbeni fényerőváltozás meglátszik a felvételen azaz egyébként is ha van rá lehetőség kerülendő.
-
gorgo
őstag
válasz
MrChris #23416 üzenetére
Nekem van, használtan vettem, és emlékeim szerint (rég nem használtam igaz) az sem annyira "fluid szerű". Fényképezni még elmegy, de videónál már zavarna, az tuti.
Ha valaki videóhoz veszi, esetleg jobb a 14-42 mert egyrészt sokkal olcsóbb, és videónál egyébként sem sokat számít, hogy hogyan karcol a sarokban. De ahogy hallom a most kijövő új kit még jobb lesz, csak kérdés hogy milyen lesz a használtpiaci ára (meg hogy befolyásolja a régi árát), amit persze most még nem tudni... -
jmakk
őstag
válasz
MrChris #22827 üzenetére
Múltkor megsasoltam a GH2 kézikönyvét és nagyot lestem, hogy működési tartomány elvileg 0 foktól indul.
.
Valószínűleg csak nem mertek beleírni mínuszokat, nehogy később valaki számon kérje tőlük.
Azért érdekes lenne egy csúcsmodelltől, hogy ne tudjon fotózni az ember vele, ha nulla fok alá megy a hőmérséklet. -
-
Freddy76
addikt
válasz
MrChris #22686 üzenetére
Minden obim backes volt, szerencsére a zoom végig ugyanúgy (pontosabban nem tudom, de ami korrekciót adtam neki a tele végén, azzal jó volt a nagylátón is). Bevittem nikonékhoz, másnapra kész is volt, el volt állítódva az af szenzor, ezt beállították gyári értékre. Tegnap próbálgattam a karácsonyfadíszeken, jó volt, ma kipróbálom alaposabban...
A legszebb az egészben az, hogy a fókuszteszt sz.rt sem ér, ugyanis ha már back/frontfókusz, az rendszerint máshogy téveszt közelre, és távolra. Vagyis hiába lövöm be a tesztábrához 40 cm-ről, hat méterre téveszteni fog. Ha nem sikerül most sem belőni a fókuszt, eladom az egészet a p.csába, és veszek egy omd-t... Vagy megragadok a fuji x10-nél, és veszek mellé egy x100-at.
FEDman: és a legrosszabb az, hogy ez az embert akaratlanul is pixelbuzizásra készteti. Érted, jó a kép, semmi baja nincs, de tesztelgetsz, és megállapítotd, hogy fél mm csúszás van, aztán pánik, meg bazmegolás. Gondolkozom is, este szerintem csinálok egy tesztet elemekkel, és ha jó, akkor jó, nem fogok ábrázni.
-
tuttomobli
csendes tag
válasz
MrChris #22561 üzenetére
Az OMD EM-5-ön be lehet állítani az általad felsoroltakat . A video módban ki kell választani menüből , hogy PASM közül melyik legyen . A WB és ISO valamint a expo korrekció is szintén állítható , sőt a digitális nagyítás is . A felvétel indítása után már nem lehet beavatkozni .
-
HollyBoni
veterán
válasz
MrChris #22529 üzenetére
Ha nincs manuál mód akkor lehet nem veszem meg, nagyon kéne.
Nem tudom miért nem rakták bele. Most van ugye egy GH1 egy százasért, nagyon tetszik, de el fogják vinni előlem, ha csak nem adom el 1-2 nap alatt az FZ150-et. 100-ért van még valamilyen mft ami jól videóz? 100-ért 14-42-vel szoktak lenni GH1-ek, vagy ez ritka eset? Eddig nem figyeltem.
-
madgie
titán
válasz
MrChris #22507 üzenetére
Max ISO csak egy pipa a hack-ben, azon nincs fejleszteni, a bitráta viszont általában nem konstans (ámbár lehet az is), tehát ott is macerálható, mennyi körül legyen átlagban, mennyi a csúcs, no meg az algoritmust is piszkaltak egy időben (ámbár azt inkább a GH2-nél).
GH2-nél még további hibafaktor, hogy az ETC-t bírja-e (extended teleconverter), vagy a 80% sebességet (mikor 30p-vel vesz fel, de azt "lelassítja" 24p-re).
A GH1-nél úgy vettük észre többen is, hogy ami beltérben még működőképes patch, az sokszor kültéren egy sok részletes, apró mozgásos snitten úgy lefagyaszthatja a GH1-et, hogy nyúlkálhatsz az akkuért
Érdemes próbálkozni, kicsit visszavenni, szóval nem kétperces. Bár vannak elvileg atombiztos patch-ek, de hát ugye nincs két egyforma helyzet, két egyforma memóriakárta, stb.
-
b.vr
őstag
válasz
MrChris #22359 üzenetére
De honnan van ez az adat?
Pixelszámra mindkettőnél 18,3 mpixelt olvastam (pl. dpreview) és arról is láttam összehasonlítást (most már meg nem mondom hol) hogy méretben pedig ugyanakkora a két szenzor. Ebből ugyanakkora sűrűség adódik.
(csak a G5ben nem lehet kihasználni a multiaspectet) -
k1csi
senior tag
válasz
MrChris #22346 üzenetére
Igazából nem azt szerettem volna írni, hogy ISO640-ig használható. Addig számomra kvázi kifogástalan. Felette is bőven használható, sőt auto ISO-val 3200-ig engedem.
Viszont magasabb ISO-n pl. látható a részletvesztés (és a színek sem az igaziak már). A JPG-nél természetesen jobb eredményt lehet elérni RAW-ból, tökéletes persze ez sem lesz. Pl. ISO1250-en RAW-ból sem sikerült annyit visszahozni amit szerettem volna (jó nagy crop után, azaz pixel szinten nézve).
Azért ha megnézed a linkelt fotókat a többség alacsony ISO tipikusan természetes fénynél. Magas ISO-n mindjárt nem annyira élénkek (rikítóak) a színek...és gondolom volt némi utófeldolgozás is.
Ahogy Parci meg a többiek is írták az újabb Sony szenzor jobb. Adott fényviszonyoknál magas ISO-n kb. 1/3 Fé-el (1 dB-el) kevesebb zajt mért a DxOMark.
A tényleges min ISO meg 160 helyett 100 ami 2/3 Fé. Ebből ugye rögtön jön az 1 Fé dinamika előnye min ISO-n az új szenzornak. Ezek a különbségek adott esetben nem elhanyagolhatóak, de ez nem az a szenzorméret ahol mindenáron maximalista szeretnék lenni azaz számomra minimálisan érne többet az E-M5 a GH2-nél ilyen szempontból. A tényleges árkülönbség meg ennél jóval nagyobb. A videóra is használható szenzorstabit személy szerint többre tartom (próbálni nem próbáltam).Az újabb vázak JPG motorja is biztos jobb lett, viszont adott esetben, ha ez kritikus lenne PC-n megoldom.
E510-el nem tudok hasonlítani. Canon 550D-m van, ahhoz elég közel van. Az 550D fázis AF-ét jobbnak tartom (középső AF pont, fókusz indítása * gombra téve hátra) kevesebb szabadsággal, viszont vakuval nagyobb szabadságom van fény terén. 550D-t elsősorban külső vakuval szeretem használni (és ezt az összeállítást preferálom, ha biztosra akarok menni). GH2-t inkább külső vaku nélkül (bár van külső vakum hozzá). Mindkét vázzal születtek nagyon jó fotók, ha mégsem leginkább magam hibáztathattam (vagy túlbecsültem a lehetőségeket). Ilyen esetben vsz. a másik rendszerrel sem lettek volna lényegesebben jobb fotók.
Valahogy úgy érzem most is csak azt tudtam mondani amit korábban. Sorry.
Számomra nem meghatározó a színek telítettsége mert utólag erre RAW-ból van némi játéktér módosításra. Viszont nem szinezőfóliázott vakuval jó kis kevert fényeket lehet létrehozni amit utólag még soha sem sikerült olyanra hozni amivel igazán elégedett lettem volna. Ez sokkal gázabb lehet mint bárminemű telítettség eltérés.
-
andersen10
aktív tag
válasz
MrChris #22346 üzenetére
"G5 és az OMD szenzorához hogyan viszonyul a GH2-é?"Link
zajban kb. fej-fej mellett (valós ISO-n), dinamikában kicsit jobb az oly mint a két pana. Nincs egetverő különbség.
"Amire kíváncsi lennék GH2-vel kapcsolatban, hogy meddig marad érzékenységben használható. Írtad hogy ISO640-ig JPG, hasonlóként nekem az OlyE510 ISO400-ig elfogadható, de lehet hogy ez zajosabb már mint a GH2 akár 1200-on. Persze ezt nem biztos, hogy meg tudod mondani.":
Függ a témától, a világítás minőségétől és az igényeidtől. Egy FF street nyilván más isot tolerál mint egy A4-es katalógusfotó. Én általános témára G3 / G5( kb =GH2 szenzorilag) esetén ISO2000-ig nyugodtan kivezérlem.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Eladó szép állapotban levő Huawei P30 Pro kék 6/128GB 12 hónap jótállással!
- Külföldi csomagszállítás Packeta csomagpontokon keresztül!
- Samsung Galaxy S23 , 8/128GB, Kártyafüggetlen
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest