Új hozzászólás Aktív témák
-
hegyimorc
senior tag
válasz
Mercutio_ #36063 üzenetére
Általában hosszabb használat során válik el a szar a víztől. A EM5-nek pl hihetetlenül ótvar menürendszere van és valóban elbaszott néhány gombja, de mikor túlvan a tamagocsi fázison és már valóban rendszeresen használja az ember fotózásra, akkor a menübe be sem megy, a gombok kozül pedig azt ami ritka szar nem is használja. Szóval a gyakorlatban nem igazán zavaró.
A látszólag nagyon fasza Fuji X100 viszont hosszú távon is (szinte) használhatatlan, mert baromi könnyen eltekeredik ez EV gomb és szinte lehetetlen benyomni az OK gombját. (Ezeket a hibáit is meg tudtam volna szokni, de csak akkor ha ez lett volna az egyetlen gépem. Nem ez volt, mennie kellett, lett helyette Oly 17/1.8)
A GF1 baromi jó volt ilyen szempontból és a G3mal sem volt különösebb bajom.
-
gorgo
őstag
válasz
Mercutio_ #36063 üzenetére
Jelentem, az agyfasz megszokható!
Bár az e-m5 gombjai is szarok (megszokhatók, és inkább a helyük a gáz), de a G3-é sztem még rosszabb, és az kevéssé megszokható. Amúgy meg mindkét váz jó! Fényképezni kell, nem ezzel foglalkozni, és kész.
Az asszony, aki most a G3-at bitorolja, rendszeresen azt játssza, hogy nem figyel, a tenyerével benyomja valamelyik kurzorgombot (persze a legelején) nem veszi észre, és 100% szar képeket csinál.
Legutóbb a gyerek mikulás ünnepségén elállította iso2500-ra, és f1.4 rekesz mellett 1/2500-zal végigtolta az egészet. ennyi!persze ez 100% júzer error, de egy jól megcsinált váznál ez mégsem fordulhat elő, azaz mégsem írható teljesen a számlájára...
...és ami a megszokhatóságot illeti, már kezdem megszokni, hogy mindig elbaltázza...
Meg is fogadtam, hogy full AUTO módban használhatja vagy visszaveszem tőle. Lám, lám, a rühellt auto gomb ment majd meg? Nem, nem olcsóbb venni neki egy kompaktot, mert azt venni kell, ez meg már megvan. -
jjeahh
nagyúr
válasz
Mercutio_ #36053 üzenetére
én az oly színeket letojom, mert mindig raw-ozok, és utómunkázok, viszont az oly-k építési-anyagminőségét igazán lenyúlhatná a többi gyártó is. menü sztem rendben van, de úgy tűnik megosztja a júzereket, nem mindenkinek jön be.
kéne egy camera porn topik
vagy van már?
-
|AP|
veterán
válasz
Mercutio_ #35886 üzenetére
"amikor kijött a fekete egy laza mozdulattal fehúzták az árát a feketééhez" - ennek szól az értetlenkedésem igazából, a többit természetesen el tudom fogadni.
(egyébként egészen zseniális üzletstratégia kihozni egy nagyon jó obit kevésbé népszerű színben, aztán a legtöbb ember által kedvelt színért meg kérni egy csomó felárat... lásd 12mm special edition... ezért nem fogok sosem meggazdagodni, mert nekem nem jutnak ilyenek eszembe
)
hegyimorc: nekem a távoli célom egy fekete 45/1.8 egy fekete GM1-en. Most az egyszerűbbik végén kezdem megvalósítani a tervet
-
#04230330
törölt tag
válasz
Mercutio_ #35579 üzenetére
Nagyon nagy fehér, és igen vagy kék vagy fekete madzagos
Nem igazából nem volt rá szükségem, csak arra emlékeztetett, hogy egyszer volt pénzem egy új kitet venni a mintaboltban
JohhnyBlue-ra gondolsz? (már beszéltem vele)
3 hétig EGY darab ember sem érdeklődött a gép után... az első aki eljött, megnézte, elvitte. Botrány áron adtam szerintem ,de ennyire halott piac mellett bevállaltam. Még 4 hónapot porosodott volna a polcon, és most másra költöm inkább.
-
.mf
veterán
válasz
Mercutio_ #35541 üzenetére
Pár napja volt a német amazonon Samyang halszem, de egyrészt az árcsökkenés csak 300 --> 250 € volt, másrészt csak néhány darab lehetett, mert percek alatt elkelt az összes akciós -- elhúzódott a meetingem, 5 perccel később tudtam csak ránézni, már nem volt...
Ha érdekel, hogy hol milyen deal van, ezt nézegesd.eeaa: az se rossz. Most már az Amazon is végre kiírja (múlt héten még nem, írtam is nekik), hogy tőlük vásárolt E-M5-höz jár 45/1.8 -- azaz 700 GBP-ért E-M5 + 45 + 50 GBP amazon credit, azaz ~440 GBP a váz.
-
b.vr
őstag
válasz
Mercutio_ #35322 üzenetére
Hát azért nem, a 14est, 20ast, 45öst még a teljes fotóvilágot tekintetbe véve is nagyon jó, kimondottan ajánlott vételnek tartotta.
A 12/2-n kívül, nem véletlenül, még a 75/1.8 volt valamennyire hasonló helyzetben, de ott inkább csak azért mert iszonyat drága és ráadásul neki meg (a nagylátóval szemben) nem igazán volt szüksége rá (csak élvezi hogy birtokában van) , viszont a 75-ösnél abszolut elismerte az optikai csúcsminőséget.
-
arn
félisten
válasz
Mercutio_ #35299 üzenetére
9-18am volt, de nekem a vege keves, az eleje meg sok :-) kepminosegre ez volt a legjobb zoomom. Amugy az em5 stabijaval a kisebb kulonbseg szinte semmi... De a 12-32 azert mar f3.5. Azert tuti kiprobalom, ha lesz olcson idovel.
Most szimplan kell egy fixsor. Vegeredmenyben meg ha nem latok sokat a ketto kozott, akkor tokmindegy. Ennel belenagyitva is kisse sok az optikai hiba, foleg nyitva.
Nalam ugyis az ekv 35-50 a legnepszerubb.
-
rbalint88
addikt
válasz
Mercutio_ #35097 üzenetére
a 20-as új árából akkor pont kijön egy új 25/1,8 és használt 17/2,8
nem tudom miért lelkesedik mindenki annyira a 20-asért. oké, optikailag kurva jó, csak valahogy döglött az egész, meg nekem a látószög se jön be. talán nem véletlen, hogy a 35 és 50mm közötti tartományban anno se volt valami sok fix
-
rbalint88
addikt
válasz
Mercutio_ #35057 üzenetére
Én .mf felvetéséből indultam ki, neki a motorozással kompatibilis kialakítás miatt biztos nehezebb megfelelőt találni. Fejben van egy jó ötlet, csak se rajzolni, se modellezni nem tudok
a lényeg a moduláris kialakítás lenne. Na, valaki rajzolja meg és mehet a kickstarterre
jjeahh: nem kell, jó nekem a G3
meg majd a GX7, remélem. Most megyek Alleeba tapicskolni
-
.mf
veterán
válasz
Mercutio_ #34844 üzenetére
Hétfő és szerda nekem amolyan végefelé odaérős lenne megint: 20:30-ig tanfolyás, plusz közlekedés... esetleg kedd vagy csütörtök?
jjeeaahh: koreai
Más
Hiába engedem egy ideje az auto-ISO-t már csak 200-640-ig, néha mégis olyan zajtengert kapok... Tegnap este volt egy kisebb színházi fellépésem, s megkértem egy ismerőst, hogy előtte a főpróbán készítsen rólam pár képet. Színház általában nem egyszerű helyzet, de ez a próba volt, megvilágított nézőtérrel, s én is rendesen ki voltam világítva. Pana 20-as f2, ISO400. Mégis, mögöttem a fekete háttér még képernyőnyi felbontáson is láthatóan színesfoltos... -
.mf
veterán
válasz
Mercutio_ #34828 üzenetére
Mi bajod vele, legalább borotválkozott.
Cserébe nézd meg ezeket a kiváló jugoszláv album-borítókat.
Hogy on is legyek:Igazi-manuális fókusz nekem is nagyon hiányzik. Kiegyeznék azzal is, ha csak egy kis ablakban látszik a távolságskála, vagy legalább annyi, hogy liveview-be kiírja, hogy most épp milyen távolságra van fókuszálva, ez szinte csak fw kérdése lenne...
Manuális rekeszgyűrűt én sem hiányolom annyira natív obikról (praktikussága annak is van, ovf/evf-fel komponálva jobban kéznél van, mint a fel gombot nyomogatni; viszont az ezzel járó felárat már nem biztos, hogy komálnám), a fókuszt viszont nagyon is. -
FEDman
addikt
válasz
Mercutio_ #34828 üzenetére
"Mesélje már el nekem valaki, hogy miért rajong olyan nagyon a rekeszgyűrűért!? "
Kicsit ez ahhoz hasonló amiért Roboter hiányolja a top mirrorless gépekről a státuskijelzőt. Jó dolog ha egy vázon a főbb paramétereket mindig egy helyen lehet leolvasni így ha fentről rátekintesz a gépre egyből látod a lényeget.
A rekesz gyűrű is kicsit ilyen, rátekintesz a gépre felülről és már látod is a lényeget.Meg a nosztalgián túl maga az érzés is jó, mikor egy finoman járó rekesz gyűrűt tekerget az ember. De van ennél sokkal praktikusabb oka is annak, hogy miért jó. Van mikor egy kiránduláson egy vízesésnél mondjuk egymás után váltogatom a kis mélységélességű nyitott rekeszes és a lerekeszelt bemozdulós képeket. Pár ilyen váltás után rohadtul meg lehet utálni, hogy a modern vázakon a vezérlőtárcsát kell hosszan 1/3 FÉ lépésenként átrecsetelni egyik végéről a másikra. Miközben ez egy mechanikus rekeszgyűrűn egy laza mozdulat.
Nagy és nehéz tele objektíveken már persze lehet kevésbé kellemes, fölég ha az obi tövében van a gyűrű. Ilyenkor jobb ha vázról lehet állítani, de ez engem nem érint, nem szoktam ilyen obikkal fotózni.
-
-
válasz
Mercutio_ #34798 üzenetére
50 alatt nincs is rendes erőlködő. Egy ötvenezres erősítő hangja sokféleképpen lehet szar. Akár csöveses jellegűen is. Egy szart pedig sokféleképpen lehet utánozni. Csak minek? Ha valakinek egy diszkrét ötvenezres erősítője már valamennyire amúgy is szar, akkor semmi értelme holmi olcsó csövest utánzó effektekkel tovább rontani. Onnantól gyárilag, meg még effektesen, tehát duplán is szar lesz.
Ha egy digitális képre film-effektet teszünk utólag, attól nem jobb lesz, csak rosszabb. Ha egy technikailag rossz képre tesszük, akkor duplán lesz rossz.
-
válasz
Mercutio_ #34785 üzenetére
A filmes gép használata hasonlít a lemezjátszó használatához. Érezhetően más, és bizonyos körülmények között (megfelelő játszó, lemez, valamint jó film, objektív és téma) esetén számottevően jobb tud lenni a digitális változatnál. Digitális mellett nagyon erős érv a kényelem. Hifinél ezt verhetetlen érvnek találom, mert az pont a semmittevésről szól, de a fotózás amúgy is egy cselekvő hobbi, akkor miért ne lehetne legalább időnként filmezgetni, manuálozni hipszterhacuka nélkül?
Persze a munka este megint más, az nem hobbi, nincs helye a vacakolásnak.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Mercutio_ #34785 üzenetére
ok, sztem természetes, hogy megvan az ellentábora is
mint minden másnak..kinek a pap, kinek a papné...viszont még sosem láttam manuálozót, aki könyökből elutasítja az af obikat, olyan emberek viszont vannak, akik csak autófókuszálni szeretnek...nemrég vitatkoztam erről m3ss kollégával, neki pl tökmindegy milyen vázzal fotózik, lehet akár kölcsöngép is, csak kézreálljon a cucc, legyen gyors af, manuálfókusz csak zavaró tényező
-
n.andras74
aktív tag
-
b.vr
őstag
válasz
Mercutio_ #34526 üzenetére
"hisz a saját DSLR szegmensuket kannibalizálja"
Nem kannibalizálja, hanem szép lassan átalakítja. Ez elkerülhetetlen, a tükörcsattogás szép lassan ki fog halni (a mechanikus zár keményebb dió, de valószínűleg belátható időn belül az is, de ez most mellékes) mert ez a gyártóknak is drága (talán egy "niche" szegmensben megmarad majd, az OVF és talán a fókuszálás miatt (az utóbbiban nem vagyok biztos, hogy a szenzorra integrált idővel ne lehessen legalább olyan jó, illetve mivel az R&D oda fog inkább áramlani, akár jobb)
Nyilván a "kihalás" lassú lesz, de az viszont elég hamar (akár már jövőre, a belépő aps-c szegmensben - nikon d3300) hogy elkezdenek egymás mellett párhuzamosan létezni.Mindegy, nem érdemes elkezdeni ezen itt nekünk vitatkozni. Linkeltem erről amúgy már jópár Thom Hogan írást. De persze nem kell ezzel egyetérteni, pár éven belül meg majd világosan kirajzolódik az irány (vagy nem...
)
(#34530) Ijk: jaja. Plusz nagyon komolyan fényerős (azaz ami FF-ekvivalensben is annak számítana) adapterezve is csak nagyon drágán van (pl. a Voigtlander-ek)
De ami a legfontosabb: bukod az autofókuszt. Ez megintcsak egy niche szegmens számára nem gond - a nagy többség számára viszont annyira az, hogy számításba sem hajlandó venni. -
Ijk
nagyúr
válasz
Mercutio_ #34529 üzenetére
Nem feltétlen, mert az A7-et csak egyszer kell megvenned, viszont a fényerős m43 obikért darabonként kell megfizetned a prémium árat.
Nyilván m43-al is lehet adapterezni, csak akkor számolni kell a képkivágással és ha kis mélységélességet akarsz nem túl nagy gyújtótávon akkor keresgélheted az f1.4-es fixeket. Meg persze a felsőkategóriás m43 vázak sem épp olcsóak. Persze FF-ből meg egyelőre csak felső kategória van, de legalább annak örüljünk hogy már van. -
FEDman
addikt
válasz
Mercutio_ #34234 üzenetére
Arra én is beneveznék. Bár nem hiszem, hogy túl sokan fognak majd nagyobb zoom obit keresni a pici GM1-esre. Sokkal inkább el tudom képzelni hogy pár ínyenc inkább kizárólag fix obikban gondolkozik majd és mondjuk összekapar hozzá egy ilyen 3 obis nyálcsorgatós szettet.
-
FEDman
addikt
válasz
Mercutio_ #34225 üzenetére
Hát szemből nézve meglepően nagy a különbség.
Ezen felül a kis vacakba a GX1-hez képest is jobb szenzor került, ami nem elhanyagolható módon jobb dinamikával rendelkezik, különösen alap iso-n. Ezen felül sokkal szebb Jpeg-eket is gyárt már, sokaknak ez se mindegy.
A zajszűrésnek köszönhetően a zaj mennyisége nagyon hasonló, de ha megfigyeled a GX1-nél már kicsit koszosak, szétfolynak a színek, míg a GM1 ilyen téren is nagyon egyben van.
Lassan tényleg eljutunk oda, hogy a Pana Jpegei jobban fognak tetszeni, mint a kicsit túlzó Oly Jpegek.
Ettől függetlenül ár/érték arányban a GX1-gyel most nehéz versenyre kelni. Meg kicsit más kategória is a kettő. Meg az se mindegy, hogy a GX1 nincs kit-ben az új 12-32-vel, ami a GM1-esnek az egyik legfontosabb eleme.
-
válasz
Mercutio_ #34225 üzenetére
ennyivel, de azért nézd meg szemből és hátulról is...
az tetszik, hogy a gm1-nél ki van tolva balra az obi (kötelezővé tenném), így igazából az obitól jobbra van annyi hely, mint a gx1-en (persze kell rá vmi marcsi). viszont ijesztően alacsony az egész váz, szerintem tök fölöslegesen. hogy mást ne mondjak, lehetne egy evf-nyivel magasabb (a'la nex-6), és rögtön lenne hely jobbra fent egy benyomható normális tárcsának... vagy megint másként: a gx1 méretébe beleférne egy evf is vidáman. haha, sikerült is leírnom a gx7-et
-
Rogiii
aktív tag
válasz
Mercutio_ #34216 üzenetére
Megmondom őszintén mit szeretnék. Jó áron sikerült hozzájutnom ehhez a kithez ezért vettem meg, de még ismerkedem vele.
Amit szeretnék az a 1.5 éves fiamról portréfotókat készíteni, de a gyári kitobinak betlérben kicsit rossznak tartom a fényerejét. Ehhez szeretnék valami fix fényerős obit. Mivel kezdő vagyok nem lenne rossz az AF, de a max. keretem 60ezer, nem tudom ebből mit lehetne kihozni? -
b.vr
őstag
válasz
Mercutio_ #34084 üzenetére
Ez oké, de amit írtam azt sikerült tovább is olvasnod és megértened?
"Vitába szállsz? Ennek én hol mondok ellent?"
Lehet velem vitatkozni (már miért ne lehetne) csak annak nem látom értelmét ha olyasmivel szállnak vitába amit nem írtam.Amúgy nem kicsit abszurd hogy kérdeztem Studitól valamit és most már itt tart a csevely...
-
sasa134
addikt
válasz
Mercutio_ #33911 üzenetére
K-x-ről váltok (jó sok obival), a méret, a fogás illetve az EVF miatt döntöttem az E-M5 mellett. Emellett a stabi és a gyors AF csak hab a tortán (videó tudás nekem nem fontos).
Igen, a 20 1.7 és a 45 1.8 is a "listámon". A 25 az most biztos nem, egyrészt az ára másrészt lehet a 20 mellé nem nagyon van értelme, talán 17mm mellé jobban. (bár lehet a gyakrolat más mondana). Akkor szerinted (azt vélem kihallani), ne is foglalkozzak a kit zoomokkal mert annyira kompromisszumosak? -
gorgo
őstag
válasz
Mercutio_ #33507 üzenetére
Az XQ is besza-behu jól néz ki, az XE-2 dettó, és baromira nyálcsorgató specifikációja van. Ha nem lenne ennyi m43 cucc a fiókban, tuti kiprószálnám...
Studi, te meg igazán szégyellhetnéd magadegy kis objektívgyűtögető hörcsög vagy, és mégsincs halszemed... Kipróbálnám, mielőtt megveszem. Bár igaz, hogy nagyjából szezon vége van, lehet, hogy várok tavaszig...
-
gorgo
őstag
válasz
Mercutio_ #33517 üzenetére
Asszem a szlovák sörözőnek lőttek, maradjon a Wesselényi utcai PIVO. (ne variáljunk, illetve ha valakinek valami súlyos kifogása van vele, akkor jelezze, és keresünk mást. Én is tudnék tippet adni, meg más is, de csak a bizonytalanságot növelné. Maradjon a PIVO).
Megyek!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2070 8GB Rampage SHIVA FSP 650W
- Kingmax 1x2GB DDR3-1333 RAM
- SZÜNETMENTES TÁPOK
- BESZÁMÍTÁS! Apple MacBook Pro 14 M2 Pro - M2 Pro 16GB 512GB SSD garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest