- Mobil flották
- iPhone topik
- Motorola Razr 60 Ultra - ez a kagyló könnyen megfő
- Erős specifikáció, kompakt formában
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Galaxy Z Fold6-hoz viszonyítva mutatják, mennyivel lesz vékonyabb a Z Fold7
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
Új hozzászólás Aktív témák
-
polcsa
aktív tag
válasz
MrChris #64135 üzenetére
Igen, ezeken a képeken is csak azt látom, hogy a 12-32 kicsivel jobb mint az oly 14-42, de nincs meg hozzá az abszolút hallásom, hogy biztosan ki merjem jelenteni. Ráadásul néha egész jó az oly is, igaz f8-ra rekeszelve.
És a játszóteres kép 1/4 s-os, lehet, hogy a stabija is jobb, mint a 2 tengelyes, váz stabi. -
FEDman
addikt
válasz
MrChris #63989 üzenetére
Így látatlanban annyit biztosan mondhatok, hogy ha valami nincs jól összehangolva a LR-mal, az a Panasonic. Alapból nagyon nem jók a színek tónusok. Ez viszont sajnos elsősorban nem a szenzoron múlik, ez sokkal inkább csak finomhangolás kérdése. Többek között ezért is lenne jó ha nem csak az Olympushoz, meg a Fujihoz, de a Panához is lenne gyári színprofil.
De tudtommal ilyen meg a mai napig nincs. És amíg ez így van, addig szenzortól függetlenül a Pana Raw + Adobe kettős mindig egy kicsit szívatós felállás lesz. -
madgie
titán
válasz
MrChris #63863 üzenetére
Ez kérlekszépen egy szokásos popco-s vakteszt, ahol totál ismeretlen paraméterekkel bedobnak egy csokornyi képpárt és az olvasóknak kell eldönteniük, melyik tetszik. Nincs se géptípus, se semmi megadva.
Most az persze lehet, hogy az Oly-n ott a warm color, ettől függetlenül sehol nincs az a fajta csak-az-oly, amiről sok helyen regélnek. Hozzáteszem nekem már az E-M10 sem azt a színvilágot hozta, amit a 4/3-os gépeknél megszoktam és megszerettem (Kodak CCD), meg a Pana G3-nál is rengetegszer arra a következtetésre jutottam, hogy jó, hogy RAW+JPG-ben lőttem a képeket, mert a RAW az Adobe programokban úgy selejtes, ahogy van, a JPG meg egy kis WB hangolással egészen pofás.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
MrChris #63828 üzenetére
Ja, tényleg nagyon jó gép, mitöbb a g6 már nekem túl jó is
Csak ne lenne annyira plasztik fantasztik, ezt utálom benne, a g3 sztem sokkal jobb minőségű borítást kapott. A szenzort, az e-shuttert meg +1 fn gombot átemelnék ha tehetném a g3-ba, oszt a többi ficsőr nem érdekel... na jó jöhetne még az om-d stabija is, és akkor meglenne a tökéletes jjeahh váz
-
Degeczi
nagyúr
válasz
MrChris #63600 üzenetére
Igen. Hogy egyértelmű legyen, szerverproblémáktól mentes, itt az első kép, módosítatlan obival (Konica Hexanon 40/1.8-at említenek):
Itt pedig már leárnyékolva a hátsó lencsetagot:
Nyilván erősen függ mindez obitól is (mennyire van közel a hátsó tag a szenzorhoz, ill. van-e vmi bevonat rajta és persze a digitális váz szenzor előtti fiterén is sok múlik), de alapvetően érhető, h a filmhez képest sokkal erősebb visszaverődést produkálnak a digitális érzékelők (ill. az infraszűrő előttük - ha aluláteresztő manapság már nem is mindig van)
-
-
gorgo
őstag
válasz
MrChris #63558 üzenetére
Ha hiszed, ha nem pont ezek a jellemző sokkos záridők a G3 esetén! (1/80 1/200 közöttiek). Olyn pedig a picit lassabbak (1/50 - 1/160), legalábbis én így tapasztaltam. De ha más nem panaszkodott zárberázásra ezzel az obival, akkor szimplán user error.
Na igen, a jó öreg 50-esek masszívak, nehezek, és még jól meg is fogja őket az ember, ott nincs berázás! -
hibavissza
veterán
válasz
MrChris #63578 üzenetére
Nem igazán értem mi a gond. Nekem még nem volt dolgom Spyder kalibrálóval, de ahogy nézem hasonló a szoftveres körítés mint az X-rite termékeknél. Keres rá juhtúbon. A szoftver elintéz mindent. Ez a kézi hókuszpókusz akkor kell, ha nem akarod a háttérben futtatni a kalibráló szoftverét. Mert nincs nálad a hardver csak egyszer bekalibrálták és csá. Nekem itthon rá van kötve a gépre. Szépen állítgatja a külső fényviszonyoknak megfelelően amit kell. Amúgy a Winben meg fog jelenni az általad elnevezett legutolsó kalibráció....A monitoros topicban van pár kalibrálós ember, de az első mondatuk az lesz, hogy dobd el a Spydert jó messzire
-
3YEW
tag
válasz
MrChris #63529 üzenetére
ezek után nagynéni* (bárki más aki azt sem tudja, hogy létezik sRGB, meg színprofil) megnyitja a képeket, amit feltöltesz, és aztán a több órás utómunka után megjegyzi, hogy szép-szép, de mégis olyan zöld színű ez a gyerek
*elnézést, ha nagynéni járatos a színprofilokban
-
jmakk
őstag
-
ROBOTER
addikt
válasz
MrChris #63503 üzenetére
Csak amikor leméretezed az általad kívánt képméretre, akkor a pixelek értéke átlagolódik és csökken a zaj, ezáltal a dinamikatartomány nő. Ráadásul jóval valóságosabb részleteket/kontúrokat kapsz, hiszen a Bayer hatását kiküszöbölöd.
+ tetszőleges eljárással gondoskodsz a térfrekvencia korlátozásáról, ami ugye optikai úton közel sem tökéletes minőségű lenne, AA-nak hívják. Ha beleszámítod, hogy emiatt lényegesebben jobban szűrhetőek ezek a képek minőségveszteség nélkül, minimum beéred a nagy pixeles szenzort... de inkább megelőzöd.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
MrChris #63369 üzenetére
Köszi! Kell kísérletezzek ezzel az 1/50 es záridővel, de ehhez vennem kell akkor majd a kitobira meg a sigma 60-ra egy átalakítőt az nd szűrőimhez, mert azok 55mm átmérőjűek... tökig rekeszelni nem akarok, mert akkor oda a dof
Kézből videózásnál amúgy nem gáz ez a hosszú záridő? Arra gondolok, hogy valszeg az egész kép elkenődik, de lehet tévedek... na holnapra megvan a projekt
-
jjeahh
nagyúr
válasz
MrChris #63332 üzenetére
Manuális videó módban a záridő meg a rekesz valamiért nem állítható, fátyolosan mutatja az ikonokat, vajon miért van ez? Amúgy a színek engem fotóban sem zavarnak annyira mint téged, szal lehet ezzel nem lesz gondom... néha a bőrtónusok annyira hullák, hogy korrigálni sem tudom, de cserébe másban viszont többet nyújt a régi olymphoz képest.
-
#40935168
törölt tag
válasz
MrChris #63327 üzenetére
A Nokia ott cseszte el, hogy nem volt hajlandó belátni azt, hogy ami a Desktop-on függővé teszi az embereket - google, facebook, gmail, stb - arra úgy ráfüggnek, hogy a kezükbe is kell majd, hogy nyomkodhassák. Az Ericsson meg összeborult a Sony-val és elkezdték nyomni az androidot, nagyon helyesen. Nem mondom, hogy a legjobb telók, sok szoftver szar hibájuk van, túl kicsi oprendszer partició, túl kevés memória, stb, de valahol mégiscsak számontartják ma az első 10-ben az Xperia-kat, tehát vitték valamire. (Nekem volt Ericsson telóm is és Sony telóm is, mindkettőnek jót tett az android meglovagolása).
A CaNikon gyorsan - na jó, kicsit lassabban, de a trend hasonló lehet - úgy járhat, mint:
- Netscape
- Internet Explorer
- Yahoo
- Nokia, ha már említettük
- Novell
.
.Anno ezek a világ (!) legnagyobb nevei voltak a műfajukban. Ma ?
Novellt megette az MS, Nokia-t az android úgy ahogy van (a Google ha így tetszik), Yahoo-t a Google, Netscape-et az IE, IE-t meg a Firefox és a Chrome, lol.
Ahogy a Samsung nyomul egyre több területen előre, míg az Apple is már kiszáll a cipőjéből lassan és belép az autóiparba, szerintem időzített ketyegő bomba, hogy mondjuk egy Samsung, aki tőkeerős is és be is szállt a fényképezőgép iparba és szoftvere is, félvezetője is, tőkéje is, fejlesztőrészlege is, tkp. mindene megvan, hülyére ne kalapálja hamarosan a kanikont. Ez egy időzített bomba.
Az Olympus meg simán járhat úgy, mint a Sigma, hogy a partvonalról nézi az eseményeket, hozzászólni nem nagyon tud, ellenni ellesz, mert mindig lesz, aki megveszi az m43-at, akárcsak a Sigma obikat, de úgy istenigazából nem fog oda*ni soha, de éhenhalni sem ..
Ha a két nagy nem kapcsol rövidesen, szépen Kodak sorsra jutnak. Nem is lesz kár értük, előbb-utóbb úgy berogyik a részvényeik értéke az eladási adatok alapján, hogy tényleg ajánlatot tesz rá egy Samsung
Ahogy a minap is egy április elsejei tréfa volt itt a ph-n, hogy a Samsung megvette az AMD félvezetőgyártót. A bibi csak az, hogy ez a világ egyik legjobb áprilisi tréfája lett, mert nem lehet tudni, mennyire is tréfa és mennyire is lehet valós a hír és hát az ilyen tréfa a legjobb tréfa
Amikor hónapok óta erről pusmog a szakma fű alatt..
A Samsung ha megveszi a Nikon fényképezőgépgyártó részlegét, akarva sem cseszheti el, hogy ne ő legyen a világ legnagyobb gyártója. És hogy legyűrje a nagy Canon-t, az elején akkorákat fognak innoválni, mint a kurvaélet, amaz meg szintén tőkeerős és valszeg visszainnovál, kicsit vérvonalat frissít. A Sony meg dörzsöli a markát, hehe, Canon végre szenzort akar venni tőlem majd.
HA. Mert az is lehet, hogy kartell alakul ki, megegyezik Canon a Samsunggal (ahogy most is meg van egyezve a Nikonnal, gyanítom), hogy figy öcsi, csak lassan, jobb az mindkettőnknek. Néha előre engedlek kicsit, néha Te engem, tegyük a látszatot kifele, hogy versenyzünk, de amúgy a háttérben nem jobb Neked is és nekem is, ha csepegtetjük a dolgokat ? Amíg az Apple vagy bárki más nem pirít ránk nagyon, mert ők még szentlelkű jógyerekek akik hisznek az elbaszott rózsaszín utópiában, minek sietni.
Kurvaegyvilág.hu
-
mondomén
őstag
válasz
MrChris #63140 üzenetére
Kosz mindenkinek! Akkor megyek mintaboltba, ott legalabb feltoltik a gepeket.
Mas
Nagy dilemmam most az, hogy kereso vagy nem kereso. Kereso nelkuli geppel eleg sokat tudnek sporolni... Utcara kene portrezni, illetve eletkepekhez. Lenne hozza egy 60-as sigma, illetve egy nagylato. En ugy gondolom menne kereso nelkul is a komponalas, de felek szart sem fogok latni eros napfenyben. Nektek mi a tapazstalat? -
ROBOTER
addikt
válasz
MrChris #63142 üzenetére
Nekem csak Oly van, Panát csak kipróbáltam és letöltöttem ezernyi képet.
Az Oly picit túl nagy, a Panában sokkal jobban megtestesül a rendszer lényege.
Képminőségben talán annyi lehet az Oly gyengesége, hogy valóban gyengül 30mm felett nyitva, f/4-en már ezt nehéz észrevenni más zoomokkal összehasonlítva. A másik, hogy mint sok összetett Oly objektívnél (14-35/2 PRO ED is ilyen volt), nagyobb a fényveszteség, T3.2 a mérések szerint, amit el is hiszek, Panánál kisebb a veszteség: T3.0.
Én minden más optikai tulajdonságban jobbnak látom az Oly-t. Nyilván ezért is akkora batár. De 12..25mm között nincs párja, fixben sem.
Mechanikailag: az Oly képtelen kifogástalan teleszkópot csinálni, talán a 14-35/2 volt a legjobb eddig, a 12-60 és az 50-200 mindkét verziója botrány mechanikailag. A 12-40 PRO-val nincs gond, nem lóg, de én el bírnék viselni még precízebb illesztést. Az obi többi része kifogástalan, ékszer minőség. A manuális fókusz is.
-
Studi
veterán
válasz
MrChris #63069 üzenetére
Ez egy másik.
Vettem, de kiderült, hogy szét van benne hullva az egész élességállítás mechanika, hol működött, hol nem. Az obi "fitymáját" hátrahúzva nem lehetett 3-4m-nél távolabbra élességet állítani.
az AF is bizonytalan volt, lőttem vele full éles képeket, de volt, amikor verőfényes napsütésnél se tudott egy tőlem 30m-re lévő emeletes épületet eltalálni.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
MrChris #63003 üzenetére
Ha veszel kábelt és esetleg kipróbálod azt a streames izét vele szólhatsz, hogy műkszik-e
Mert ha nem, akkor én nem rendelek kábelt egyelőre... bár nem hiszem, hogy csődbemennék az ára miatt
-
válasz
MrChris #62843 üzenetére
Igen, azzal. Itt egy link a RAW-ra meg a JPEG-re.
-
-
hibavissza
veterán
válasz
MrChris #62727 üzenetére
Nem tudom, a családi szösszenekeket szétvagdalni még a Movie Maker is elég lenne, csak anno nem támogatott valamit ami miatt ráfeküdtem a Vegasra.
Renderelés előtt be lehet állítani minden kutya fülét. A wmv-t szoktam kerülni, mert az nem tud konstans bitrátát. Szóval a 25p-nél nagyon nem mindegy a 17 vs 24 M az több mint 40%.....
Azért a 40 százalékért már simán feldobnék egy hacket.(#62726) Eperkutyus ki fogom próbálni.
-
-
hibavissza
veterán
válasz
MrChris #62711 üzenetére
Az alacsony bitráta miatt az utómunka elég sziszifuszi elfoglaltság. A 27 M 50 fps nem hagy túl sok lehetőséget a tekergetésre Esetleg használhatod a szintén fantasztikus 17M/25fps-t. Választhatsz, hogy hogy legyen szar. Olyan mintha a JPG-t próbálnám faragni ACR-ben. Pici van benne, de pillanatok alatt szétesik. Ennyit a videóra Panát szlogenről. Videóra GH-t....
-
hibavissza
veterán
válasz
MrChris #62706 üzenetére
Van egy régi JVC dvi kamerám. Ugyan azokban a kevert fényes helyzetekben sokkal szebbek a színei. Nyilván egy gyönyörű napos felvételen ennek nincs igazán jelentősége. Egy videó guru vagy egy ügyes Vegas plugin biztos pikk-pakk rendbetenné a színeket, de én nem találtam. Időm meg nincs a családi videókkal tökölni.
Nagy csalódás a G5 videóban nekem. Anno mikor megvettem abban reménykedtem, hogy ehhez is jön hack. Most már tudom, hogy inkább egy használt GH2-t kellett volna vennem...így jár aki okos akar lenni. -
jjeahh
nagyúr
válasz
MrChris #62679 üzenetére
Én az ilyesmit a hsl fülön szoktam azzal a kis pöttyel, azt próbáltad? ha rámész, utánna az egérmutatót húzgáld a virágon picit
Ha így nem megy, akkor ps-ben selective color-al pár klikkel helyrerázható...
amúgy nagyon jó az a srác a videó dslr-el topikban
-
#40935168
törölt tag
válasz
MrChris #62641 üzenetére
Nem kell annyira érteni mindenhez, hogy egyből lássátok, mi mivel készülhetett
Sima IrfanView, én ott válogatom elő a raw-okat és abból sem az export funkció, hanem egy képernyőmentés, egy vacak Snipping Tool
Az IfranView még annyira sem nyúl bele, mint az ACR a default értékeivel.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
MrChris #62434 üzenetére
volt olcsóbban is ebay-en nemrég, de megvették, most ez a legolcsóbb fix áron, átszámolva kb. 120-130k
-
-
andersen10
aktív tag
válasz
MrChris #62036 üzenetére
"Egy ilyen pici váznál elég szerencsétlen dolog hogy kilóg belőle egy nagy fél kilós erőkar mint a 100-300..... Így nem is akkora csoda ha a zár is berázza".
shutter shock szempontból pont előny a nagyobb tömeg, majdnem függetlenül a tömegközéppontól. Azonos gyutávon, de kisebb, könnyebb telezoommal még rosszabb lenne a helyzet.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Sigma 18-35mm f/1.8 DC HSM Art (Nikon) + Sigma USB dokkoló
- Sigma 18-50mm f/2.8 DC DN (C) Sony E objektív + Sigma 55mm WR CPL szűrő
- Eladó Canon RF-S 55 210mm f/5 7.1 IS STM teleobjektív
- Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM -Dobozos, újszerű-
- Canon 600D + Canon AF 50mm f/1.8 II + Tamron AF 70-300mm f/4-5.6 Tele-Macro objektívek + LP-E8 akksi
- Huawei P20 Lite 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 4070 Ti Super GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9700X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- 13-14" Új és használt laptopok , üzletitől a gamerig , kedvező áron. Garanciával !
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest