- Mindenki Z Fold7-et akar
- Yettel topik
- iPhone 16e - ellenvetésem lenne
- Az Exynos 2600 az első 2 nm-es mobilchip
- Kikristályosodik a Razr 60
- Google Pixel topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
concret_hp
addikt
na azt jól csináltad, hogy a 105 fokos szöget felosztottad
ha 45+60ra osztod, + az AB-re tökrözött C'-t hozzáveszed a rajzhoz, akkor kapsz egy egyenlő oldalú háromszöget CC'B, meg egy egyenlő szárút (félbevágott négyzet) CC'A aztán ha még azt is monod, hogy a BC oldal legyen 2, a AC meg ebből következően gyök2 lesz, akkor megvan az AMC háromszögedből 2 odlal hossza és a közrezárt szög, amiből midnen látsziik elvileg
-
#56474624
törölt tag
A lényeg a 3.-nál, hogy egyrészt mikor kiszámolod az átlagot, akkor neked nem kellenek egyesével sem a lányok, sem a fiúk pontszámai, hanem csak az összegük kell (mondhattam volna úgyis, hogy a lányok illetve fiúk átlagának veszed a súlyozott átlagát). Azt pedig két ismeretlen bevezetésével (pl. x lányok száma, n osztály létszáma, ebből nyilván n-x a fiúk száma) fel tudod írni, ennek a két ismeretlennek pedig csak az aránya a kérdés.
-
axioma
Topikgazda
Felbe kellett hagynom, es lejart a szerkesztes...
3. esetben ezt a gondolatmenetet folytatni ugy tudod, ha megvan a sulyozott atlag fogalma. Sulyozni a fiuk es lanyok szamaval fogsz, es az ara'nyuk meg kiserteties hasonlosagot fog adni. (En ha muszaj lenne, egy ketkaru merleget kepzelnek el, a 80 egyik oldalan huzzak a lanyok 83-mal, a masik oldalan a fiuk 71-gyel.)
De egyebkent a mechanikusabb feliras valoban a _linearis_ egyenletrendszer, amibol neked nem kulon az x es y kell, hanem az x/y (vagy x/(x+y)) -
Apollo17hu
őstag
-
axioma
Topikgazda
5. egyszerubb, a vegzodes a tagokban a 10-zel oszthatosagtol (vagy hat maradektol) fugg. Melyik tagokra tudsz mondani valamit ezugyben? Raadasul itt volt sztem par napja tok hasonlo feladat.
Oszthatosagnal (marmint hogy van valodi osztoja) ugyanez a technika segiteni fog -
PumpkinSeed
addikt
Ez gondolkodtató. Nekem szerintem már megvan de megosztom veletek is.
Tréfi, Okoska, Ügyi és Törpilla egy verseny után a következőket mesélték Törpapának:
Tréfi: Nem én lettem az első. Okoska: Törpilla nyert.
Ügyi: Tréfi nyert. Törpilla: Nem Tréfi nyert.
Ki nyerte a versenyt, ha a négy törp közül pontosan egy mondott igazat?
-
axioma
Topikgazda
Ket hiba is van ebben gondolom...
1. EGESZ szam is valoszinuleg benne volt a feladatban
2. SZORZATUK erdekes
Amugy csak a 3 es a 4. 100 db szam mind legalabb 1, tehat osszesen 2 egeszunk marad mashogy elosztani. Vagy ugy csinalod, hogy 3, 1, 1, ...1, vagy ugy, hogy 2, 2, 1, 1, ... 1, mas lehetoseg nincs. -
#56474624
törölt tag
No legalább elméletileg tudod a módszert.
Gyakorlatban viszont nagyon-nagyon könnyű mérési hibát véteni, az soha sem lesz pontos, ezért nem szabad így nekiállni. Amit még érdemes megjegyezni, hogy ha csinálsz egy számítást matek feladatban, törtekkel érdemes számolni, tehát 5/3-ot nem szabad 1.67-ként venni, majd azzal számolni. Csak a végén szabad kerekíteni, de igazából legjobb ott is a legegyszerűbb törtalak. Ezt csak azért mondom, mert jóval idősebbeknél is látom, hogy közben kerekítenek, nem törttel számolnak, aztán természetesen nem jön ki a végén a jó eredmény. -
#56474624
törölt tag
Azért nem értettem a 125-öt, mivel én úgy láttam, hogy MNPR egy négyzet és a 125 nem négyzetszám
Itt ehhez még, hogy a négyzetszámnak olyan szinten van köze a négyzethez, hogyha a négyzet oldalai egészek (az adott mértékegységben), akkor a területe négyzetszám (az adott mértékegység négyzetében). De egyébként ebben a feladatban szóval nem említették, hogy a négyzet oldalai egész egységnyi hosszúságúak.
A megméréshez pedig annyit, hogy egyrészt ezt soha nem fogják elfogadni egyetlen matematika feladatnál sem.
Másrészt egész biztosan rossz következtetésre jutottál a mérésből. Azaz leméred vonalzóval, kapsz egy eredményt cm-ben/mm-ben. Csakhogy nem abban kérdezték, hanem az általuk megadott egység hosszúságban. Tehát le kellett volna mérned azt is, és azzal osztani a négyzet oldalának a cm-ben lemért hosszát, akkor kaptad volna meg az általuk megadott egységben.
-
#56474624
törölt tag
c rész alapján MAR háromszög területe 5*10/2. Ebben semmi pith. nincs.
Aztán 4* terület(MAR háromszög) + 25. De ezt már leírták.Amúgy nem semmi, hogy ugyanezt a felvételit iratják azokkal is, akik fazekas c osztályba (spec. matekra) mennek. Persze aztán szóbeli kiszűri, de jól emlékszem, hogy én is anno mennyire örültem, hogy nem kellett 8.-osként szóbeliznem, csak írásbeliznem. Írásban jobban tudtam érvényesülni. Így viszont ezt a lehetőséget elveszik. Nem tudom, kinek az ötlete volt ez a központosítás, sokkal izgalmasabb feladatok voltak régebben egy-egy ilyen felvételin, pláne a fazekasén.
-
Jester01
veterán
Tulajdonképpen te is elmondhatnád miért gondoltad, hogy 11.
Nézd valamelyik derékszögű háromszöget aminek a négyzet oldala az átfogója, például RDP.
RD=5 és DP=10 így Pitagorasz tétel alapján RP^2=RD^2+DP^2=125.MOD: Ha PItagoraszt még nem tanultad akkor add össze a háromszögek és a belső kis négyzet területét. 4*(5*10/2)+5*5=125
Új hozzászólás Aktív témák
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Apple iPhone 13 Pro / 128GB / Gyárifüggetlen / 12Hó Garancia / 85% akku
- Update 08.01. - Bomba árak 2025-ben is! Üzleti - Consumer laptopok DELL FUJITSU HP LENOVO
- Bomba Ár! Dell Latitude 3190 - Intel N4120 I 4GB I 128GB SSD I 11,6" HD I Cam I W11 I Garancia!
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A22/Samsung Galaxy A23/Samsung Galaxy A25/Samsung Galaxy A05s
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest