-
Mobilarena
Manual, analóg, filmes, MF objektívek
Új hozzászólás Aktív témák
-
dzz
aktív tag
válasz
boomba335 #11002 üzenetére
Mind a kettő ugyanazt tudja, csak az egyiknek az előnye a hátránya is
Minden plusz csatlakozó kontakthiba forrása lehet idővel, de kellett egy alkalommal a hosszabbítás lehetősége, ezért vettem.
A gomb több állású, finoman nyomva fókusz állít (ha úgy van konfigolva a fényképező (az enyém nem)), tovább nyomva fényképez. A lenyomott gomb elhúzva addig tart expót amig vissza nem csúsztatod, tehát B-ben nem kell folyamatosan nyomnod, ami jól jöhet ha egyedül acélgyapotozol -
MrChris
nagyúr
válasz
boomba335 #11027 üzenetére
Lumix 12-32-nél nagylátóra soha sem fogsz jobbat találni ezen az áron a régi manuálok között. Csak a direkt erre készült új Samyangot és társait párszor ennyiért. Teljesen el vagy tévedve, egy OM24/2.8-asnak (ami ugye még mindig csak a kis 25/1.7-el 'egyenértékű' látószöget ad) sokkal gyengébb képe van m4/3-on. Pedig ez a 30-40 éves lencse annyiba kerül mint az új Lumix 25-ös. Canon fd 17 meg Flektogon 20-at körbe röhögi a kis palacsinta zoom. Mindenütt dicsérik a képét, alig marad el a pro obiktól, számodra meg kaka, hibás darab lehet, gariztasd!
-
Rapid136
őstag
válasz
boomba335 #11028 üzenetére
Annyit kéne tudni a foto történelméből hogy a fotózás robbanásszerű elterjedése után a 24x36mm (fullframe) lett a leggyakoribb méret. Igy arra a 28mm meg már igen jó nagylátószögnek számított elérhető áron. Alatta már jóval ritkábbak és drágábbak az objektivek, a 20mm és 24mm objektiveket már kevesebben engedhették meg maguknak.
A cropos vázak a telézésnél vannak előnyben, sajnos a nagylátószögek esetében viszont nem sok értelme van keresgélni. Egy 20mm-es német obinak a mérete sem elfogadható, mondjuk egy Minolta Rokkoréhoz mérve :-) -
dzz
aktív tag
válasz
boomba335 #11000 üzenetére
[Egy ilyet,] [meg egy ilyet] használok, mind a kettő teszi a dolgát.
-
p_adam
addikt
válasz
boomba335 #10994 üzenetére
Na most összenéztem, Sony E adapterrel együtt szinte teljesen megegyezik a súlyuk (460g) és a hosszúságuk is, az OM viszont fényerősebb és beépített a napellenző, ezek miatt rá lehet mondani, hogy 'jobb', de a Canon is jó csak másabb, pl. távolra könnyebb vele pontosan élességet állítani.
Canon Olympus -
p_adam
addikt
válasz
boomba335 #10989 üzenetére
Nekem ez a kettő van éppen (és hamarosan 70-200-at veszek helyettük)
Igen, azt jelöli, itt egy teszt rólaDe ahogy írtam korábban a nagyon olcsóakon kívül szinte csak jó 135-ösök vannak, inkább a használatban van különbség (az OM mechanikája pl. nagyon finoman mozog, a Canon LTM-nél együtt mozog a rekeszgyűrű az élességállítással)
-
faki_
senior tag
válasz
boomba335 #10958 üzenetére
Ez megint nem a legjobb irány, főleg adapterezve, a 70-300-asok marketingmakrók. Aki elvan két kitobjektívvel (pl. 18-55, 70-300), annak jó kiegészítés, hogy a tele végén képes kb. 1:3 leképezésre. Ilyennel minőségben messze lennél akár egy közgyűrűs jófajta fixtől, akár a legolcsóbb manuális makróobitól.
-
MrChris
nagyúr
válasz
boomba335 #10960 üzenetére
Miért nem veszel egy jó OM50/1.4-et meg közgyűrűt? Ez a kombó biztosan jó. Itt egy összelövésem a dedikált OM makro és a közgyűrűzött 50/1.4-el. Elég hosszú a szerkezet
Meg persze makró sín se árt, meg kicsi-nagy állvány...
-
80hun
addikt
válasz
boomba335 #10958 üzenetére
A 70-300-as sigmából létezik rekeszgyűrűs , ha jól emlékszem pentax-hoz. De a sony A és Nikon G adapterek rekeszgyűrűsek.
Viszont egy ilyen telét panasonicon-n stabi nélkül használni kínlódás. Olympuson jól megfogja a stabi viszont mindig be kell álítanod a gyújtótávot.
Makrózni akár a gyári olympus kit 40-150-es tele is jó viszont nálad nem lesz stabi, a panasonicról nem tudok nyilatkozni de abban van ois.
Vagy veszel egy deidkált makró manuált, mondjuk egy nikkor 55/3.5 micro-t és azt akár ha akarod közgyűrűzheted is.
-
80hun
addikt
válasz
boomba335 #10956 üzenetére
Ha nincs rajta érintkezősor akkor természetesen nem.
Így kell hogy kinézzenElég sok makró obi közűl válogathatsz minek közé focal reducter?
Kersess olyan obit ami rekeszgyűrűs.Vagy vegyél egy gyári olympus m.zuiko 60mm f2.8-at és kész. Korrekt darab.
-
tailor
őstag
válasz
boomba335 #10937 üzenetére
Szia!
Igen, ilyen, csak későbbi sorozatból. Keresnem kell képeket, de csak a hét vége fele fogok tudni, mert most nyomdai leadások vannak, hajnalig tartó melóval. Írok majd - bár azt vedd figyelembe, hogy m4/3-on a nagy pixelsűrűség miatt máshogy fog rajzolni az obi, mint FF-en!
-
-
MrChris
nagyúr
válasz
boomba335 #10920 üzenetére
Ezeket 45/1.8+16mm-es villanyátvivős extension tube-al csináltam kézbül, tesztelésnek, mert új a gyűrű. Nekem ekkor azért jól jött az AF, persze a fókusz tartomány ilyenkor lencsétől mérve csak 120-155mm-ig terjed. Legnagyobb nagyításnál 36mm a kép alsó éle. A 16+10-es gyűrűvel már csak 90-100mm a tartomány, 31mm a kép alsó éle. A 10-es gyűrűvel 165-245mm a fókusz tartomány és 50mm a kép alsó éle.
Géptartással fókuszálok, LCD-n kb élesnek láttam aztán AF és sorozatlövésLehetne fókusz sorozatot is lőni, még nem próbáltam. Pedig pont stacking miatt vettem.
-
fattyu
veterán
válasz
boomba335 #10920 üzenetére
felejtsd már el. közgyűrűvel az af tartomány az obi frontüvegétől mondjuk 13 centitől 15centiig tud lefedni. de az hagyján de nincs az az af ami leköveti a makró által felerősített kézremegést. tessék gyakorolni, és megtanulni hogy makrót nyakból fókuszálunk. ennyi.
-
tailor
őstag
válasz
boomba335 #10915 üzenetére
Ha nem tekered a fókuszgyűrűt, nem állítódik el az élesség. Rekeszeléssel a- mélységélesség a tárgy előtt és utána is nőni fog - a tárgy utáni területre esik a nagyobb mértéke.
A zuiko digital 35 macro egy 4/3-os obi, inkább statikus témákra jó, mivel nagyon kicsi a közelpontja, de cserébe 1:1 leképezést tud. Én inkább egy 50-es makrót vennék kezdésnek.
-
tailor
őstag
válasz
boomba335 #10913 üzenetére
A gyútáv soha nem lesz 2x, a látószög változik meg (szűkül) ilyen mértékben
És attól még ugyanolyan közel kell menni az obival a tárgyhoz, mintha full frame gépen használnád, tehát a fizikai tulajdonságai nem változnak az obinak.
Igen, normális ha laggol, nálam is ezt csinálja A7-en. Kevesebb a fény, erősítenie kell a jelen, azért.
Ha nyitott blendével fókuszálsz, majd ezután szűkíted le, az megoldás erre a problémára (ahogy az AF obik is dolgoznak). -
tailor
őstag
válasz
boomba335 #10907 üzenetére
Nincs közöttük hűdenagy különbség, bármelyiket is veszed. Nekem a Zuiko 50-es makróm volt, illetve a Yashica 55/4-em van most is (na meg a Volna-9 50/2.8), mindegyik penge. Pixelbuzerálva lehet, hogy kijönnek a különbségek, de az engem soha nem érdekelt.
A kolléga által említett Nikkor makró is nagyon jó (sőt, talán az "a legjobb" ezek közül). Szóval nem nyúlsz mellé, bármelyiket is veszed. Amúgy vehetsz 90-100 mm-es gyútávúakat is, de persze azok drágábbak - cserébe rovarokat ezekkel jobban tudsz fotózni, mivel nagyobb tárgytávolságot tesznek lehetővé.MrChris
"...8-11-16-ig is ajánlott rekeszelni a nagyobb mélységélességért, csak épp így sötét a kijelző..."
Nem tudom, mivel fotózol,de élőképes gépen ki lehet kapcsolni, hogy a blendéhez igazítsa az élőképet, így bármilyen rekesszel világos előnézeti képpel tudsz élességet állítani. -
MrChris
nagyúr
válasz
boomba335 #10909 üzenetére
A flickr erősen ráélesít. Tavaj készítettem összelövést OM50/1.4+közgyűrű és OM50/3.5 makróval. Képileg nem sok előnye volt a makrónak, hangyányival nagyobb nagyítást adott. Persze alátéve aközgyűrűt már bitangul nagyít. Inkább a hosszú fókuszjárata volt előnyös. Viszont úgy általában marhára megnehezíti a manuális makrót, hogy 8-11-16-ig is ajánlott rekeszelni a nagyobb mélységélességért, csak épp így sötét a kijelző, viszont az élesség állítás meg csak nyitott rekesznél ajánlott/látható. No meg a záridő is megnő. OM esetében meg lehetne csinálni hogy manuális blendebeugrasztás legyen, de akkor meg fogni, nyomni kell a gombját, csak rövid záridővel menne. Készíthetnének elektronikus blendebeugrasztós adaptert. Kényelmeseknek még olyan funkciót is, ha éles a kép elsüti
Amúgy én kézből manuális sorozatot lövök, kicsit még expók között mozgatom is a fókuszpont körül előre/hátra, egyik csak éles lesz
Most AF-t is használok, mióta megjött a jelátvivős közgyűrű. Tapival pinpoint, nagyon pontos, aztán mehet a fókuszsift sorozat. Az IS is sokat segít, meg szeretnék beszerezni valami körfényt, bár nem vagyok nagy makrós, csak hébehóba. -
80hun
addikt
válasz
boomba335 #10906 üzenetére
Van itt egy álványos tesztképem is egy régi manuál obival
A nikkor 55/3.5-re keress rá az egy jó eltalált kis obi
-
tailor
őstag
válasz
boomba335 #10900 üzenetére
Na AF makróval lesz aztán sok "mellément" képed... A makrózás kifejezetten "manuális" műfaj, csak ugye modern világunk embere megköveteli az automatikát mindenhol...
Szinte bármilyen manuál makrót vehetsz, kezdésnek mindegyik penge: OM Zuiko 50/3.5 macro, Canon FD 50/3.5 macro, Yashica ML 55/4 vagy 55/2.8 macro, stb. Ezek mind 20-35 ezer között kaphatóak és 1:2 leképezést tudnak.
És ugye egy jó állvány sem árt... -
80hun
addikt
válasz
boomba335 #10900 üzenetére
Bemozdúlsz. A rövid záridő a kulcs, minnél nagyobb a nagyítás annál rövidebb záridő kell még a lepkefing is bemozdítja a témát ha nem jó.
Ez pl kézből úgy hirtelenjében lőttem , ja meg az oly szenzorstabi kiszedi a kézremegésem ami nagy áldás
faki által ajánlott industar 61 L/Z
-
faki_
senior tag
válasz
boomba335 #10896 üzenetére
Kicsi az esély, hogy az autófókusz oda állítson élességet, ahová szeretnéd. Minél nagyobb a leképezés, annál problémásabb. Az AF kb. arra jó, hogy gyorsabban oda áll a kívánt élességi sík környékére, mintha kézzel tekernéd a fókuszgyűrűt. Onnan finomíthatsz, ehhez legjobb az élőkép, ha lehetséges, akkor belenagyítással.
Másik előnye egy natív obinak, hogy teljes nyíláson komponálsz, fókuszálsz és a gép elintézi a rekeszbeugratást. Manuálisnál ez a legjobb esetben is egy plusz mozdulat (preset, Canon FD adapter beugrasztása...), ami kézből már kis elmozdulással járhat. Vagy a lerekeszelt, sötét képen állítasz élességet.
-
MrChris
nagyúr
válasz
boomba335 #10891 üzenetére
A jó obik minden rendszerben drágák. Még a manuálokból is. Ha nem 50-est akarsz, de jó minőséget máris röpködnek a tizesek, 40ezer alatt jót csak szerencsével találsz.
A PL25-ös elég penge, elég jó áron van/volt a zindexen, mint ahogy a 20-as is. Ha hosszabb is kell akkor a sigma 60/2.8 nagyon éles obi, tesztekben egy szinten van a 75/1.8-assal 2.8-on. Egy 5000ft-os elektronyos közgyűrűvel talán makróra se rossz, én a 45-öst makrósítottam így. Telére manuál OM100/2.8-t 'használok' ami igen éles nyitva is, de ennek rögtön ára van. Olyan nem nagyon lesz hogy valami csellel olcsón összelegózol egy drága obi megfelelőjét. Nagylátóra optimálisan van a 12-32, ilyen optikai képességű, méretű... ennyiért nem sok van más rendszerben sem. Persze lehet finnyáskodni, csak akkor tessék virítani a lóvét. Vagy beérni még a 12-50-el, 12-60-al. Ha azt az obit keresed a rendszerben ami nincs vagy elérhetetlen árú akkor tovább kell lépni, vagy a meglévőből választani, vagy mégis összedobni a rávalót. -
MrChris
nagyúr
válasz
boomba335 #10888 üzenetére
Eddig nem sok jót olvastam erről. Roboter játszott Canon obikkal Olympus vázon, tudtommal eladta, mert nem sok értelme volt, nagyon rosszul muzsikált. A pdaf-re tervezett obik tudtommal elég lassúak a caf rendszerrel, pár ezer forintnyi olcsóság miatt nem ugranék bele.
Miért nem veszel natív obit? Mit nyújtana számodra egy ilyen adapter? -
80hun
addikt
-
jjeahh
nagyúr
válasz
boomba335 #10737 üzenetére
Pöppet itt tényleg off, de ez eléggé ízlés, igény és pénztárca kérdése sztem. Személy szerint én az oly-t választanám, mert annak a leg "élőbb" a képe, a pana meg a sigma számomra túlságosan lapos, agyonkorrigált. De ezt a legtöbb felhasználó pont előnyként könyveli el, szal... Sigmám amúgy van és itt porosodik már egy éve (?) a polcon, kár, hogy 700km-re laksz tőlem, mert fillérekért odaadnám, egyáltalán nem használom.
-
Rapid136
őstag
válasz
boomba335 #10423 üzenetére
Nem tudom, talán C mount a neve. De miután A7-em van így nem annyira érint :-)
Három dolgot soroltál fel, olcsó, manuálfókuszos és nagylátószög, de valahogy ebből egyszerre csak kettőt tudunk teljesíteni :-)
Valószínűleg a legjobban a gyári nagylátókkal jársz ha átállítod manuálisra őket :-) -
Rapid136
őstag
válasz
boomba335 #10420 üzenetére
Azt kéne megérteni hogy a filmes korszakban a fullframe, a 24x36mm volt a legelterjedtebb képméret.
Ebből adódóan ott a 17-20mm már extrém nagylátószög volt. Ha felrakod egy m4/3 vázra akkor pont nem értél el semmit, mert maximum enyhe nagylátószöged lesz belőle. És mellé ezek az obik még drágák is és ritkák.
A megfigyelőkamerák objektivjei közt keresgélj inkább, vagy régi 8-16mm filmfelvevők táján. -
Rapid136
őstag
válasz
boomba335 #10332 üzenetére
A focal reducer leszűkíti a kirajzolt képkört, tehát a nagyobb 24x36mm érzékelőn használva úgy fog kinézni a kép, mintha egy APS-C obit raknál fel a gépre. Azzal a különbséggel, hogy a nagyobb képkör kicsinyitett képét látod, nem pedig levágva a kép szélét.
Miután a fény kisebb területen koncentrálódik igy ebből adódik a plusz fényérték. Nem lesz jobb a háttérmosása, mert az nem változik. Tehát a 2,8/28-as obi nem nem lesz egyenértékű egy 2-es fényerejű FF vázon használt obival. -
80hun
addikt
válasz
boomba335 #10332 üzenetére
Igen , jól értelmezted
Én nem jutottam el a reducterig de én Canon EF-eket néztem. És arra elviekben még egy adapterrel rámennek az m42, , Pentax PK , Contax/Yashica C/Y , és Olympus OM objektívek is.
Olympusokon tán van valami bibi a reducterrel de panákon tökéletes
-
LélekVándor
tag
válasz
boomba335 #10279 üzenetére
A legjobb 50mm-hez közeli fix manuál objektív, véleményem szerint a Canon FD 55mm 1.2 SSC Aspherical. Masszív az ára de régen még tudtak objektíveket építeni, minőségi alkatrészekből, nem tették bele a számított elavulási tényezőt, mint napjainkban, szóval ha az ember kifog egy jobbat belőle, az Minket is túlélhet simán :-).
http://www.canonclassics.com/canon-fd-55mm-f1.2-ssc-aspherical/10-29/ -
jjeahh
nagyúr
válasz
boomba335 #10300 üzenetére
Ezek pl. mind natív obik, nincs itt az összes, de a nagyja igen.
-
Rapid136
őstag
válasz
boomba335 #10297 üzenetére
Az egyik válasz az hogy a feles érzékelő miatt nem nagyon találsz megfelelő obit.
A filmes korszakban a cserélhető objektives gépekben 24x36mm a film, ennek fele van a Panában. Következésképp ami a filmes gépen extrém nagylátószög 20-24mm, az a Panánál megfelel az "alapobjektiv"-nek. Valamiért ezek a legfényerősebbek, filmesen a 50mm-ből van 1,2-1,4-1,7, MFT-re meg ott az 1,7/20mm. Filmes obiból 2,8-4 kezdő fényerővel találsz csak 20mm körülit.
Ami előnyös, az portré-kistelénél kezdődik, egy 2/35mm vagy 1,7/50, de alatta nem sok lehetőséged van és videonál azért nem lehet csak azt használni.
A manuális obiknak van még annyi előnye hogy némi hozzáértéssel kiszedhető az a golyócska ami a rekeszgyűrűt lépteti, igy fokozatmentessé tehető a rekeszelés. -
Matska
senior tag
válasz
boomba335 #10290 üzenetére
A bevonat az régi objektívnél is tud remek lenni.
A karácsonyi családi találkozót egy SMC Pentax-m 50mm 1.4-el fotóztam végig, folyamatos ellenfényben. Becsillanás szinte nem volt, és a dinamika sem zuhant össze. Messze túlteljesített pl az Mft Oly és Canon 18-55 kitobjektívhez képest.
Azzal azért számolj, hogy egy fényerős, jól bevonatolt manuális obit is meg kell fizetni.A többit mások leírták.
-
masterful87
senior tag
válasz
boomba335 #10290 üzenetére
Nem 100% amit mondok, csak saját gondolatok.
Az EF-S meg a full frames EF obiknak elektronikus a blende állítása. Akkor a blende állításhoz eleve egy elektronikus adapter kell, és a te vázadnak is úgy kell a jeleket kiadnia, mintha ő egy Canon váz lenne. Ilyet eddig tudtommal csak Sony A7-re csináltak, ott közel teljes értékűen használhatod a modern Canon obikat. (AF-fel együtt, talán még a IS is megy)
A másik ami nem annyira jelentős probléma, hogy a manuál obiknál változó, hogy a fókusz gyűrűt mekkora köríven tudod állítani, viszont a modern AF-es obiknál ez egészen minimális, hiszen nem manuál állításra tervezték. Tehát a teljes fókusztartomány egy 2-3 centis köríven van, így nehezebb a finomhangolás. (vannak manuálok, amik majdnem hogy körbe érnek a gyűrűn, közel 360 fokot tekerheted az élesre állításhoz) -
jjeahh
nagyúr
válasz
boomba335 #10290 üzenetére
Ezek, amiket írtál szvsz nem csak nem jobbak, hanem egyenesen rosszabbak, főleg, ha manuál fókusszal használod. Szerintem mindkettő képe egy gyengébb vagy átlagos filléres manuáléval van max egy szinten, a fókuszgyűrű messze nem olyan közvetlen és smooth, mint a manuálokon, mert ezek autofókuszos használatra lettek kitalálva, rekeszgyűrű nincs és az építési minőségük fasorban sincs a régi manuálokéhoz képest. A canonok full műanyagok, az F1.8-as konkrétan szinte egyhasználatú, tejfölöspohár feeling, ezzel szemben a legolcsóbb manuálok is full fémházasok, kb. elnyűhetetlenek. Szal canon vázon max az 1.4-es még megfontolandó lehetne, de m4/3-ra adapterezni szerintem fölösleges, akkor inkább egy régi direkt manuálfókuszra tervezett üveg...
-
tvamos
nagyúr
válasz
boomba335 #10290 üzenetére
Ha modern obi, miért nem olyat veszel, ami a gépedre való? MFT-d van, nem? Arra azért árulnak. És akkor ott van az af is, (persze, ki is lehet kapcsolni,) faszán kitöltve az exif adatok, ha fényképezenél, tudja állítani a váz az apertúrát, és valószínű kisebb is egy mft obi, mint egy fx, vagy dx.
-
p_adam
addikt
válasz
boomba335 #10286 üzenetére
Konica Hexanon 50/1.7 is abszolút bestbuy kategória (v1 közelebb fókuszál, v2 kompaktabb) eddig ennél jobb ár/élesség arányú obit nem találtam (a torzítása is alacsonyabb mint az átlag 50-es SLR obiké).
Itt egy videó teszt -
80hun
addikt
válasz
boomba335 #10281 üzenetére
Az canon fd-k szinte mind jók.
Akárcsak az smc pentax-m-ek, olympus om-ek, minolta md-k is.
Az oly om és smc pentax-m obik nagyrésze híresen kicsi és könnyű.
Nekem mindegyik márkából van md 50/1.7-ből kettő is lassan racianizálnom kéne a készletetA manuálok a foguk fehérjét viszont igazán FF vázon mutatják ki. Amióta megvan az A7 manuálból mft-re max a makrót rakom csak a crop miatt
Manuálokból a nagylátó téma felejtős cropos vázon sajnos.
-
MrChris
nagyúr
válasz
boomba335 #10279 üzenetére
Nálam sok om50/1.4 megfordult, általában amit kerülni kell az ezüst tubus peremű, barna lencse csillogású. Ezek nagy valószínűséggel csak SC bevonatosak. Nyitva lágyak. Van vörös MC-vel jelölt és jelöletlen multi coated is.
Van apámnak egy Canon fd50/1.4 obija is, elég jó az is. Itt a fényviszonyok kedvezőek voltak. om50/1.4 nyitva, f2-n, FD50/1.4 nyitva, f2-n. Ez pedig a Helios 44 nyitva f2-n, ezért írtam, hogy szerencsés volt a fény, mert nem ilyen a Helios, inkább rosszabb -
Rapid136
őstag
válasz
boomba335 #10277 üzenetére
A legtöbb obi fekete, a régi távmérősök ezüstök, na azok fényesek :-)
Mft-n egy 50-essel azért elég szűk lesz a kivágás közelről, 40-50cm táján van a közelpontjuk. De minél nagyobb a látószög, úgy csökken a közelpont is, lehet hogy egy 2,8/28 is jó lehet.
Videonál meg a felbontás miatt az obi minősége sem annyira számít, Minolta, Nikon, Canon alapobjektivek vagy a Helios 2/58mm 4-6-8 ezer Ft-ért beszerezhető, a 28-as is 10000 alatti összeg.
Léteznek 2-es fényerejű 24/28/35mm-es obik, de azok 30 ezernél kezdődnek.
Vagy keress Helicoid adaptert, azzal lehet közelit csinálni egy mozdulattal.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Samsung DM48E 48" LED Monitor
- DELL PowerEdge R630 rack szerver - 2xE5-2650v3 (20 mag / 40 szál, 2.3/3.0GHz), 32GB RAM, 55992Ft+ÁFA
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF B550M R7 5700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 Ti 8GB Rampage SHIVA FSP 700W
- Samsung Galaxy A13 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! Huawei P20 Lite/Huawei P20/Huawei P30 Lite/Huawei P30/Huawei P30 Pro
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest