- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Gyorsabb és drágább - kezünkben a Samsung Galaxy S23
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Yettel topik
- Mobil flották
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Motorola G86 - majdnem Edge
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
focvis #346073 üzenetére
Nem tudom, de én speciel örültem neki. Volt azon a szinten Lotustól kezdve isten tudja milyen régebbi járgányok.
A Multivan Dakar kivitel 4 Sparco üléssel jól nézett ki de fotóra nem volt érdemes.
Souvenir shopban volt pár GTI dolog. Ott is eszembe jutottál. Porsche pólót vettem volna, de 70 EUR too much érte.
Quattro porcelán bögrén elgondolkoztam 25-ért de végül nem vettem semmit.
Kölnbe kellene eljutnom a Ford gyárhoz, ott biztos vennék valamit. Csak arra semmi dolgom nincsen. -
Emunem
őstag
válasz
hellomi #345802 üzenetére
bocs, nem néztem az árát, csak hangosan elgondolkodtam
Ez az ár itt az alsó fele, mielőtt megvennéd sztem vigyél magaddal szakértöt...
Amúgy gyerek koromban a Kiss car trade-nak volt egy telepe Nyíregyházán is, tele volt Ferrarik-kal, Lamborghinik-kel, Porsche-val, meg volt egy csodaszép import Skyline is (r32). 1-2 képet löttunk haverral magunknak a gépekkel, párba bele is ülhettünk, meg ha olyanja volt az üzletvezetőnek, be is indította nekünk. Hát az maga volt az álom.
-
szebe
addikt
Porsche csinált egy road legal 963-ast, ha már 50 éve csináltak a 917-esből is. Na meg gondolom Penske se sajnálta a lóvét rá. [link]
Megnézném valamelyik vizsgabázison az arcokat, amikor ezzel begurulna a tulaj
-
válasz
Micsurin #344796 üzenetére
Látom, nem kaptál választ. Az MSW az OZ tulajdona. Míg az OZ a prémium (pl. Audi) , az MSW a volumen márka (pl. Skoda).
Egy normál OZ sem annyira könnyű, ezért vannak a drágább "flow formed" felnijei (legyen Porsche), ezeket HLT-vel jelölik.
A Sparco felniket is ők készítik, általában mutatósak, sportos megjelenésűek, de ezek sem könnyűek (ez legyen mondjuk a Cupra)..Viszont ezek mind-mind megbízható minőséget képviselnek.
Flow formed: nem tudom a magyar kifejezést rá, körülírva görgők közt formázzák, nyújtják az öntött alumíniumot. Ezzel könnyebb és ellenállóbb lesz.
De a valódi kovácsolt felni még könnyebb.Viszont nekicsaptam (nem csak nekidörzsöltem) a flow formed OZ felnit az útpadkának és nem kellett görgőzni, csak esztétikai javítást igényelt, szóval van benne ráció.
Itt tudod nézegetni a súlyukat: https://www.felgenoutlet.com/en/
-
Napi márkaszervíz rovat.
Porsche Budánál vannak tárolva a kerekek. Elmentem feldobatni őket. Ha már ott voltam megnézték a féket. Hátsó fékbetét cserét javasolták. Kopásjelző még nem jelez, de nem sok van hátra. Az ajánlat kellemes 100K volt.A múltkor olajcserére kért ajánlatban 40K volt a különbözet(!) az Avalonnal hasonlítva...úgyhogy most várom az ajánlatot váltóolaj cserére, meg a fékbetét cserére. Aztán egyeztetem is az időpontot...
-
rbalint88
addikt
válasz
Corsa02 #340722 üzenetére
BBK mar ilyen modern? Na bakker, csak nem sikerult oskovuletet venni
simonjoe:
ennyire nem rohanok abba a bizonyos erdobe, ha mar van megfelelo forrasunk, nyilvan rakerdezek
De a B6 Cabrio bejott nagyon es ez kipipal mindent, ami az 1.8T-bol hianyzott, azt leszamitva, hogy nem Porsche 911, de azt majd ha nagy leszek
Petyyyy: sajnos van par olyan makula, hogy a most mar Micsurint boldogito auto eseteben a fenyezes - legalabb reszlegesen - nem uszhato meg. Husz eves autora amugy is fosnAk a foliatol, mert igy is van olyan hiba rajta, ahol a kofelverodestol elkezdett lejonni a lakk, azt tuti letepi a folia, ha nincs kijavitva elotte.
Amugy durva szoras van fenyezes arakban. Ahova simonjoe vitte a CC-t (es ahova mi hordjuk biztositos javitasra a ceges autokat) kedvezmenyes 135k nettot mondott egy elem fenyezesere es a ceges autokon en nem vagyok igazan elegedett a munkajukkal. A Speeding 99 meg csak kep alapjan, nagy boci szemmel nezes nelkul mondott netto 55k-t es mivel tapasztalat alapjan sokkal minosegibb munkat vegeznek, nyilvan naluk csinaltattam, nem is csalodtam. -
Lehet, h menőbb, nem tudom. A kupé valószínüleg igen. Nekem a beltér minősége miatt tetszik sokkal jobban a Porsche.
pècsimunkás: Korábban én is sajnáltam rá a pénzt, és amúgy nem is az én kategóriám egy ilyen autó, de annyira imádom őket, h "muszáj" bevállalnom. Viszonylag könnyű dolgom van, nincs se család, se gyerek (plusz soha nem kellett még odaadnom a cuccaim felét egy csajnak sem
), szóval ezzel ajándékozhatom magamat.
-
emvy
félisten
válasz
MrSealRD #338180 üzenetére
2020! Oke, 2019 vegen gyartottak le, de 2020 aprilisban kerult az utakra
Februarban mar Magyarorszagon volt, de a Porsche Hungaria egy teljes szallitmany autonak elrontotta a muszakiztatasat (rosszul irtak ra a motorszamokat a papirokra), es emiatt tobb tucat ember vart +3 honapot az autojara.
-
Reggie0
félisten
válasz
Blindmouse_ #336704 üzenetére
Latod, amikor a porscheban ulok az minimum felig tele van
-
válasz
stickermajom #336574 üzenetére
Amíg ez megtörténik, addig elmegyek még 80-100e km-t (addig még garis az auto), itthon szaldóban napelemről töltve (persze ha a “brigád” el nem törli ezt is idő előtt). Majd valahogy kibírom, hogy nem kell évente ellocsolnom kb 1M Ft-ot üzemanyagra, egy átlagos teljesítményű autóval.
Az első évből még van kerek 4 hónapom, most tartok 17e km-nél kb 700e Ft üzemanyag megspórolásánál.
Amúgy egy Porsche Taycan mennyivel jobb értéktartásban? -
kisza25
félisten
válasz
radi8tor #335315 üzenetére
Vidéken az embereknek nincsen pénze és nincs tömegközlekedés, akkor nekik mivel kellene járni? Vissza a lovaskocsihoz?🫣
Tele van golf4, 2000 elötti honda civic és toyoták, meg mindenféle régi japán , egyes swift stb
Rengeteg itt a 20+ éves autó, akarod reggel nyomok pár képet suli előtt. Nagy a kontraszt 90% 20+ éves autó, a maradék 10 % prémium és luxus, van aki Porsche-val hordja a gyereket suliba, van aki meg ford escorttal (nem 2000 cosworth) -
Nekem egy sima középkategória is jó, ahhoz, hogy 80-90-nel lakott területen kívül elszambázgatok, nagyon ritkán befékezek 1-2 őz miatt, azért nem akarok ilyen nagyon prémium féket venni, mert mi a sz*rnak? Ez egy G Astra, nem egy Porsche. Ennek az (lenne) a dolga, hogy menjen, nem az, hogy versenyezzen.
-
#48584626
törölt tag
válasz
Rodzser Mór #334285 üzenetére
Porsche másképp tudja.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Tsebacsi #333973 üzenetére
El nem tudom képzelni, hogy lenne a gyártónak gariidőn belül olcsóbb egy Porsche 2mFt-os lámpájának cseréjegy H7-es leddel szemben... Jó, tudom, az a dizájn megkívánja az integrált ledet.
Csak azt látom, hogy a fenntarthatóság egyre kevésbé játszik szerepet az autóiparban.
-
-
válasz
Reggie0 #332003 üzenetére
Jaja, biztosan kimagyarázzák majd.
Most csekkoltam, ilyen esetben jóval kevesebb a büntetési bírság mint amire tippeltem. Autópályán megállás max 65k, alagútban max 46.8k. Ha tényleg ilyen kevés én csekkolnám az Insta profiljukat is, és behajtanék még rajtuk plusz 50 ezret, képenként.
Pár adat tegnapról: Csökkentek tavaly a BMW Group eladásai
Rekordsok sportos BMW M modell talált gazdára
Visszaestek a Porsche eladások, alig fogy az elektromos Taycan
-
válasz
barnam_ #330912 üzenetére
jol emlekszel, nem operativ lizing, szoval igazabol semmi sincs benne. 428 eurt fizetek havonta, ez kb fele-fele aranyban a lizingdij es a biztositas (kotelezo+casco). ha erdekel megnezem a pontos lebontast. de semmi nincs benne ezen kivul. a lizing vegen van egy 13 ezres maradvanyertek, azt eldonthetem, hogy annyiert megveszem-e a kocsit vagy visszaadom. sika gyari porsche bankos lizing.
-
rbalint88
addikt
válasz
Flex77 #330180 üzenetére
Nezd meg Mat Armstrong videoit, o torott autokat hoz helyre, van/volt tobb Lamboja is, benne vannak az alkatreszarak is. En ugy tudom, hogy elegge karbantartasigenyesek es makrancosak ezek a Lambok, en nem eroltetnem annyira. Szvsz ha hasznalni is szeretned, akkor Porsche 911, vagy a Lambo technika olcsobban -> Audi R8. Utobbit vezettem, igaz a V8-at es nem feltetlenul top gumikon, de nem volt akkora huha, nekem a 911 jobban bejon elmenyre es sokkal szeleskorubben hasznalhato. Pl volt szomszedomnak volt 996 es volt/van 997 napi hasznalosnak, illetve utaztam mar 991.2-ben, amin 20” kerek volt es az se tor ossze, csak feszes a csillapitas. De a 997 Turbo S is finomabban fut, mint a legtobb kozepmotoros.
Alkatreszbol barmit is veszel kb azzal szamolj, hogy van a gyari es pont, tobb okbol is:
- az biztosan megfelelo minosegu
- azzal marad ertekallo az auto
- eleg valoszinu, hogy par alap dolgon kivul nem is nagyon lesz utangyartott cucc
Biztositas es teljesitmenyado netes kalkulatorokkal
szamolhato. En azt mondanam, ha a 100k-n kivul van ra evi minimum 10k, akkor vagj bele Lamboba, alatta inkabb ne, kulonben csak kerti disz lesz.
A masik, persze marha jol hangzik a menetteljesitmeny, de gyakrolatilag kozuton kiautozhatatlan. A fent emlitett 991.2 egy Targa 4S, tehat a kb legnehezebb kasztni a masodik leggyengebb motorral, ez 420 lo osszkerekkel, gyakorlatilag barhol elmegy a megengedett sebesseg duplajaval rezzenestelen arccal, egyszeruen tul jo auto ahhoz, hogy ki tudd autozni onfeledten. Szvsz egy 987.2 Boxster S vagy Cayman S egy idealis kompromisszum a 310-320 loval, mind kielvezhetoseg, mind fenntartas szempontjabol meg belathato nem feneketlen penztarcaval is es 30-40k€ kozott mar bele
is tudsz ulni egy jo peldanyba. -
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #329585 üzenetére
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #329570 üzenetére
pont ezt akartam irni
meg a "porsche strut fail" a masik, de BMW is volt ilyen
....es 70 millios autonal nem ismerik el gyari hibanak
es volt tobb olan juzer akiknel 15k merfold 25k km alatt mar kijott a hiba -
kisza25
félisten
válasz
ParmaBoy #329057 üzenetére
Szakmai alázat🤔 autóversenyző mind a három.
És szerintem igen csak vágjak a témát.
Autóversenyzés mellett W Csaba szervezte a versenyeket a Hungaroringen, most meg a Balaton ringen párjával Adriennel.
FIA-ban is benne volt ha jól emlékszem.
Nürburgringi 24 óras versenyeken volt többször eredményes. Porsche és bmw hivatalos magyar instruktőre.BZ jobb 1-ben ült mikor megsérült Hadik András vitte egy hivatalos teszten Veszprém rally előtt, hogy megmutassa az autóját.
2x es rally europa bajnok. Azért legalább kicsit utána nézhetnél mielőtt csípőből hülyeségeket írsz.
Vida János is együtt versenyzett Walter Csabával a BMW hungary csapatban, amúgy még Wéber Gábor volt a harmadik pilóta. Kategóriát megnyerték 12 órásban, ha jól rémlik a Nürgburgringen volt az is.
Mondjuk ettől még lehetnek nem szimpik -
hat kicsit keson kezdtem nezelodni, becsben nem kaptam szervizidopontot ami megfelelt volna a feltetleknek (csilingel a kocsi, hogy 25 napon belul olajcsere), igy vegul a porsche gyor megcsinalja majd nekem. illetve holnap a kavicsfelverodesem is meg akarom csinaltatni, erre meg mindig a budaorsi tesco ajanlott?
-
Hachiko95
aktív tag
válasz
#48584626 #327802 üzenetére
Most a legutóbbi generációnál volt a legnagyobb különbség, +400-500kg, a tech viszi a súlyt. Nagyobb az F90-től is, de azt nem tudom hogy konkrét használatnál ez hol jön ki. Úgy tudom belül szűkösebb lett, csomagtér kisebb. Ugyan kívül nagyobb, de a tengelytáv nem igazán. 24 cm-rel hosszabb mint az E60, de csak 11.5 cm-rel a tengelytáv, F90-hez képest +13 cm és +2 cm ez a két érték. Szerintem ez a méret ebben a formában hátrány.
Az M2 is nagy ahhoz képest hogy az a legkisebb.Úgy tudom a Rimac piacvezető tech szempontból az elektromos piacon, szállítanak több gyártónak, köztük a Koeniseggnek és most a Bugattiban is az ő fejlesztésük lesz.
Sok tapasztalata van a BMW M-nek, de ez már digitális korszak, itt minden a szoftveren múlik. Az tény hogy az analóg autóknál nagyon jókat csináltak (sőt), ezt nagyra is tartom. E36 idejében az M3-at a Porsche és Ferrari modelljei mellé lehetett rakni, azt is mondják hogy gyorsabb volt azoknál. Fejlett, erős, tartós volt az S50, jó egyensúlya volt az autónak, az volt az utolsó analóg modell.Azért érdekes ez a gumi téma, mert ha a 2000-es évek autóit rárakjuk a mostani friss gumikra a súlyuk miatt nem nagyon lesznek lemaradva. De ha nem is nézzük milyen gyorsak, azok élményben sokkal nyersebbek, közvetlenebbek.
600 lóerővel olyan köridőt tud a Carrera GT mint az 1900 lóerős Nevera azonos gumin és közel 20 éve van közöttük. Látszik a videón amit linkeltem, hogy baromi jó egyensúlya van és ezen a gumin simán ki tud gyorsítani. -
KAMELOT
titán
válasz
pècsimunkás #327712 üzenetére
Igen sajnos ez igaz, hogy MO-n ezt meg lehet engedni. Jogsi és műszaki nélkül esetleg lopott autóval közlekednek bedrogozva vagy piásan! MO szabályok nagy nullát érnek.
kisza25: Hiába erőltetik. Nincs rá pénz, nincs infrastruktúra és azok akik tömblakásban élnek, nincs lehetőség arra, hogy töltőket alakítsanak ki. Tehát egy zsákutca az egész.
Ezt is csak itt EU-ban erőltetik a világ többi táján meg tojnak rá. Ja meg ott van kína, ahol öntik ezeket a kocsikat.stickermajom: Porsche tulajokat megkérdezték és HIGH RPM ENGINE szerelt autókat szeretnének, nem valami elemes semmit, aminek nincs hangja. Bugatti Tourbillon is azért lett turbo nélküli, mert a vásárlók ezt akarják.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
kisza25 #326911 üzenetére
adja hozza az arhoz, ki fogjak fizetni...
ennyi erovel normal hasznalt kozben a 4 dugos Brembo fek se kene ra, mert a sebesseg korlatokat betartva siman megallna egy hokibb fekkel is
rohadtul nem arrol van szo, hogy egyik auto 7.344.389 Ft a masik meg 7.343.246, hanem eleve tobb szazezekre vannak egymastol arban
reszletre veve pont qrva mind1 a havi torlesztoben
egy u.n. top-of-the-range modellnel, meg aki azt akar venni az megveszi azzal a gyari upgrade-l is pl egy csomagban, es akkor azt is a gyarto adta el neki, es nem a kulso gyarto keresett azon is
a vevonek is jobban e lehet adni ezzel, hogy milyen megbizhatosagot, tartossagot novelo extra van benne ehhez a teljesitmenyhez, mint egy sima 1.2 1.4-s FIRE motornal van
gondolhatod hogy az onkoltsege ara ennek az olajteknonek amugy frutti
egy del europaibb orszagban ahol eleve melegebb van meg melegebb az aszfalt is, jobban kordabban lehet tartani az olajhofokot ezzel, es kevesbe haljamos lekonyulni rola a turbo meg a csapagyasodni a motor
porsche-nal az ilyen "déli" piacokra alapbol van plusz meg egy olajhuto a masik melle pont ezert, ami opciosan kerheto mas piacokon is -
Emunem
őstag
válasz
bandus #325974 üzenetére
á, szép új világ... neem, nem a Porsche gondolatra reagáltam, hanem a villanyos megjegyzésre. (Remélem kicsit általánosan fogalmaztál, nem pedig csak a taycan-ra asszociáltál a merci után, mert akkor benéztem
)
Kb ebben a kombóban:
de amugy szerintem semmi nem versenyezhet igazan a villanyossal a napi kozlekedesben.
es azt mondta h a legjobb dolog benne, hogy nem alarja nyomni neki. ez az igazi kiralysag a napi kozlekedesben
Ez a 2 gondolat szülte a kommentemet.Remélem lehet érteni. Bonyolult tudok lenni néha...
Irodista + Porke kombó: nekem valahogy elég sok jutott belőle (Ismeretlenül, és valamelyest ismerősen is, akkor lehet velem van a baj.
)
-
-
hobizoli
nagyúr
válasz
brumi1024 #324503 üzenetére
Porsche-nal letezik olyan upgrade, hogy meleg eghajlatu autokon ket olajhuto van egy helyett
...mivel melegebb eghajlaton a deltaT is eleve sokkal kisebb lenne, meg az tuzo napon az aszfalt felett is joval melegebb a levego
pl F1-ben szoktak mutatani is racse rajt elott, hogy 50-60fokos az aszfalt homerseklete, nagyjabol akkor a levego is ennyi kozvetlenul felette -
hobizoli
nagyúr
válasz
#48584626 #324145 üzenetére
mondjuk ezt a Rimac-t kajak nem ertem, hogy erte ezt el...
mit tudott o ennyire egy sufniban sokkal jobban kitalalni E30-s bodeba bekandacsolt elektromos hajtassal, amit autogyarak a mindenfele mernok hegyeikkel, meg a hozza kepest vegtelen penzekbol se szagoltak meg
amikor azok meg olyan prototipus technikakhoz is hozzajuthatnak beszallitoiktol ( ahol szinten elektro- meg villamosmernok hegyek vannak), amiket az ilyen huszeves kisjoskapista maganszemelykent majd talan 5-10 ev mulva lathat a kisker bolt polcan, aranyaron
erre o 20 evesen osszeforrasztgat egy olyan vezerelst, hogy a Porsche (is) hozza jar tanulni... annak minek van annyi sajat jol fizetett fejleszto mernoke?
-
válasz
BigBlackDog #323550 üzenetére
nekem valami ilyesmi volt anno (=1 éve), a lízing miatt kaptam extra 2500 engedményt a porsche wien-től. tegnap kaptam az örömhírt, hogy csökkent a cascom is a balesetmentesség miatt. 2.5 euróval, így már csak havi 117
-
rbalint88
addikt
válasz
FeRRaR1 #323337 üzenetére
Vagy egy FF, aztan azt el lehet adni otthon csaladinak is
Igazabol azt kellene eldonteni nulladik lepesben, hogy ha sportauto, akkor kell-e a 4 ules, mert felmerult tipusokkozt volt ilyen is, olyan is.
Mivel a 911 es a 458 se az az igazi klasszik pehelysulyu sportauto, mint mondjuk egy Lotus vagy MX-5, igy bedobnek olyanokat, hogy: BMW M6 (V10), Audi R8 gyakorlatilag barmelyik valtozata, Porsche Cayman GTS, Boxster GTS, Alfa Giuila QV, Alfa Romeo 4C, Alpine A110.
Szvsz okositott S80 V8 melle egy masik powerszedan vagy kupe pont felesleges, inkabb valami minel puritanabb gepet vennek, ami dedikaltan b-roads+ palyazni van es nem feltetlenul csilliard loero. Az se baj, ha olcso, akkor a Ferka vagy GT3 Porsche arabol kijon melle egy camper is trelerrel, aztan el lehet huzni a celgepet a Nurburgringig is, ha olyat veszel, amiben kifolyna az agyad a fuleden a zajtol utazas kozben -
Hachiko95
aktív tag
válasz
FeRRaR1 #323242 üzenetére
Nevedhez hűen egy Ferrari, egy 360 kézivel. Viccen kívül az olaszok tudják az élményt. Minél kisebb és könnyebb annál nyersebb szokott lenni. Régebbeik közvetlenebbek, több az érzet.
Porsche 911 a racionális mindennapi sportautó, a felsoroltak közül valószínűleg abban van a legnagyobb élmény. 997.2 még a normál méretű 911-es. Amivel igazán lehet menni az alap hátsókerekes vagy S modell (vagy GT3 ami utcára kemény lehet), a Turbó más. 911.1 egy jobban mindennapi és nem annyira sportautós mint a 997.2 azonos sebességnél.
87-eshez egy Alfa GTV6, nem lesz gyors a felsoroltakhoz képest, de élményben teljesen más lesz. Csak egy jó rozsdamentes példány kell, alkatrész az utolsó csavarig van minden jó áron a Classic Alfánál (anglia) vagy OKP, Myalfa (németország).
Igazi élmény vezetéshez különleges kell és a különlegesek általában kompromisszumosak, de nem feltétlen drágák.
-
-
hobizoli
nagyúr
válasz
brumi1024 #323116 üzenetére
mondjuk 300lo FWD-n mar erosen khm
szaraz uton is nyugos tud lenni, nemhogy nedvesenpersze lehet van benne hardveres LSD, de szerintem az R jobb vetel ~azonos arnal
par hete lattam egy videot a R es a CS/GTI motorjat hasonlitottak ossze szetszerelessel, es azert abban is van diffi a R javara
szoval az R nem csak abban kulonbozik, hogy az alatt 4WD van, FWD helyettPorsche-nal is van olyan opcio, hogyha azt kered, akkor dragabban kapsz igazabol kevesebbet
-
válasz
bulikavagyok #321720 üzenetére
mind a kettő, olajcsere+1 éves inspekció
őszintén, én ennél kényelmesebb vagyok, ha nem 1000 eur hanem csak 800, akkor elviszem a porsche wien-hez, ha meg 1000 akkor talán elviszem győrbe.
-
válasz
bandus #321716 üzenetére
Milyen szervizről van szó? Sima olajcsere vagy ellenőrző szerviz? Árban országon belül is lehetnek nagyobb különbségek. Nekem pár hete Miskolcon kevesebb mint 80k-ért megcsináltak egy olyan olajcserét amire a Porsche Budában azt mondták, h közelebb lesz a 200-hoz mint a 100-hoz. Emailben kellett volna ajánlatot kérnem tőlük, de odáig már el sem jutottam.
Viszont ennek ellentmond, h most kértem árajánlatot egy BMW-re, Budapest Motors és Miskolc Motors szinte forintra ugyanazt adta.
-
#48584626
törölt tag
válasz
Blindmouse_ #321693 üzenetére
Az is csak egy öreg Porsche. Eszembe nem jutna azt választani egy új 911 helyett.
-
ArthurShelby
addikt
Nekem idén korábban jött a mikulás (ctek pro25s)
Szükségem van rá? Nem, van sima lidl-ös.
Kell? IgenTök jó fej volt a nő akitől vettem (meg a férje is, aki engedte, hogy lealkudjam 75-re), jót dumáltam vele átvételnél.
Csak a házat láttam kívülről, sajnos a porschet nem, amihez vették (és végül nem használták) a pohuban. -
kíváncsiságból kértem ajánlatot a porsche győrtől is a 30k-s olajcsere+átvizsgálásra, akartok tippelni mennyibe kerül? kíváncsi vagyok, hogy ez hogy viszonyul az itteni árakhoz.
-
Hachiko95
aktív tag
válasz
tboldi #313242 üzenetére
Igazából ezeket a szinkronokat meg kell tisztelni és azért van hosszú váltókar, hogy azzal lassabb a váltás és a szinkronnak több ideje van működni.
Az van, hogy ezekben Porsche stílusú szinkron rendszer van és elég kényes. Ugyanez van a léghűtéses 911-esekben. És ne kérdezd meg hányszor cseréltem olajat, mert elkezdtek recsegni a fokozatok. 75W-90, 80W-90 az ajánlás, de ha van benne EP adalék nem működik a szinkron. GL5 kinyírja, GL4-ben is van EP, végül találtam egy GL3-as Tutellát EP adalék nélkül és újra működnek a szinkrongyűrűk. Az EP miatt nincs súrlódás, a szinkron meg súrlódással működik. Jó volt a váltó amikor vettem, cseréltem olajat 300km és rossz lett. Végén át kellett mosni a váltót, kimosni az adalékot mert tapad a felületre és úgy a 80W-90 GL3.
-
válasz
rbalint88 #311797 üzenetére
Meg kell nézni persze de nem is fenyeget a veszély hogy huszonöt milliót kipengessek. De nem hiszem hogy akkora difi lenne köztük. Belső minőségben legalábbis.
Szerintem pont a belső minőség eléggé a Porsche felé húz. Attól függ mire kell a vevőnek. Nekem nem lenne kérdés hogy a porke. -
válasz
rbalint88 #311784 üzenetére
Én egy alap macanban sem sírnék egy GTI helyett. Nem is értem a váltást ezek szerint ott a suv-ság nem jött be nem pedig maga az autó szvsz. Tök más cél és árcsoport a két autó. Mondjuk az alapmotoros macant inkább menő csajszik alá lehet elképzelni de letojnám mégis csak egy Porsche...
Nem leszolva persze a GTI-t, mikor Focvis vitt vele ámultam hogy megy. Tuti sokkal sprődebb, nyersebb érzést ad mint az alap macan és ettől sportosabbnak is érződik (talán az is) de nekem pont az ötvözete kellene a kettőnek.A Bömbi is meleg még akkus használat után is, főleg ha utána töltőre rakom. Ha pedig motort is használtam akkor télen szuperül befűti a garázst. Nyáron meg megbuggyan a macskakaja. 😋
-
Integrale
veterán
válasz
norbert1998 #311619 üzenetére
Prius ugyanez. Konrkétan életveszélyes a fékrendszere, és ez nem a sajátom hibája, vezettem egy párat, mind ilyen volt. Egyenetlen útfelületen ha fékezel, akkor már villog az ABS és a menetstabilizáló a műszerfalon, majd egy pillanatra elveszi a fékerőt. Porsche M5 kerítésébe "majdnem" sikerült is beleszaladni, gondoltam tempósan beveszem a sárgás zöldön a kanyart, fékezek a kereszteződésben....
Húgom 2023-as Corollája 1,5 hónapja van szervizben, fogalmuk sincs mi a baja, invertert, ECU-t és még valamit cseréltek, egyik sem oldotta meg a problémát. Várunk -
brumi1024
veterán
válasz
cOxeR #310794 üzenetére
Bejutni ritkán lehet, tavaly volt megnyitó, illetve az eddigi egyetlen publikus-hagyományos nyílt nap, azóta ha jól emlékszem 2 VIP nyílt nap volt (ott ~1000 euró a belépő, és az autó sem mindegy), volt pár márkanap csak tulajoknak (Mini, Porsche), illetve július végén megint lesz egy nyílt nap. Ha a tavalyi tendencia folytatódik, akkor érdemes erre elmenni.
Egyébként a legtöbb itthoni pályával ellentétben (Kakucs, Euroring, M ring, Pannóniaring) gyors, szakadó esőben megvolt tavaly a célegyenesben a 200+ km/h, szóval gumi és fék fogy rendesen, a 25 perces etapot érdemes felszabdalni néhány hűtőkörrel. De van gyorstöltő a parkolóban.
-
Snoop-y
veterán
válasz
brumi1024 #307644 üzenetére
En meg most sem ertem mi a tuti uzlet eladni egy 2 eves autot es ujat venni? Ekkora kedvezmennyel tudtad elhozni? Egy baratom csinalja ezt de neki 30% kedvezmenye van a BMW es Porsche -nal.
Elhozza 2-3 evig hasznalja es megkapja erte ugyanazt amit befizetett majd hozza a kovetkezot -
rbalint88
addikt
válasz
focvis #307316 üzenetére
De, csak suru volt a program
odafele 25,5 ora volt haztol hazig, alvas nelkul, hazafele 24 ora, valami alvasocskaval (nem tudom, rontott vagy javitott a helyzeten).
Na szoval Tajvan, Tajpej. Az autok alapvetoen rendben vannak, keves a lepusztult darab, mivel nagy ertek es kifele latszik, ezert kulonosen figyelnek rajuk. Sok az Europaban ismeretlen tipus. Legtobb Toyotabol van, van jopar Ford (Kuga, Focus -ST es RS is, vagy legalabbis annak latszo), Skodak, VW, par Suzuki, Peugeot. Presztizsautok kozott a Lexus, Merci es a Porsche megy nagyon.
Ami meglepo, sok a moddolt auto - persze sok a wishes optikai tuning is, de nagyon sok auton van “tuning felni” es amin igazan megakadt a szemem, nagyon nepszeru a fektuning. Par kep:
Utolso keprol aki megmondja milyen auton volt, azt meghivom egy sorre🍺 -
válasz
tototos #305458 üzenetére
mire gondolsz pontosan? nekem lízing+biztosítás van egy csomagban. lízing esetén sok esetben adnak még 2-3-4 ezer eur kedvezményt az autó árából, amti kp-s vevőként nem feltétlenül kapsz meg. cserébe ugye feltétel volt, hogy a porsche banknál legyen a lízingszerződés. 4 év után meg eldönthetem, hogy megveszem fix áron a q3-ast, vagy visszaadom. hamarabb is befejezhetem a lízinget, cserélhetek autót, stb. tök rugalmas. de a lényeg az volt, hogy magasabb hozamot tudok-e elérni ha befektetem a pénzem, mint a lízing kamata, és úgy gondoltam, hogy igen.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
fecke78 #302751 üzenetére
Ennyi pénzért mégis mit vártál?
Házhoz mentem a használt robogóért egyszer megnézni, próbakörre, másodjára fizetni, elhozni. Mindkétszer be voltunk invitálva, kávéval, innivalóval kínálva.
A Kiát kereskedésből hoztuk, ott is meg voltunk kínálva kávéval, vízzel.Villa7: fedél alatt volt, mikor érte ment. Aztán ki tudja, hol tárolták addig? Porsche Buda telephelyen látom, 5-8 autó is sorban áll a telephelyen belüli mosóban, de a portán több olyan fa is van, ami előszeretettel hullajt termést, elvelet, virágot. Gondolom, a motorháztető és csomagtartó zsanérjainál, ablaktörlő környékén ezek ott vannak. Talán egy kompresszorral kifújják, vagy porszívóval kiszippantják szárazon.
-
brumi1024
veterán
válasz
radi8tor #301542 üzenetére
Hat ezek megerdemlik egymast... A Porsches paraszt, igazan megvarhatta volna, mig lemegy (a Focus nem "vitorlazott" a belsoben, folyamatosan elozott), de hogy a Fordos minek ment bele ebbe azt sosem fogom megerteni. Ha nem kezd el teljesen feleslegesen eroskodni akkor a Macan ment volna a dolgara o meg haladhatott volna tovabb. De nem,
csokkentett ertelmi kepessegu modjarabele kell allni a helyzetbe, regen volt mar tomegbaleset (nem)... -
brumi1024
veterán
BPC Taycan Cross Turismo 4S. A terepkombi, alap fékkel, 700 kg súlytöbblettel, 80 lóerős hátránnyal, egyáltalán nem idevaló gumival Giulia QV szintet hozott, úgy, hogy a Giuliaval ellentétben nem melegedett el és esőtáncot sem kellett járni a menetek közt, hogy kibírja (Giulia a "célegyenes" végén már meg sem tudott állni). Porschenál még mindig tudnak valamit.
Legközelebb M3 kombi, kíváncsi leszek.
-
kisza25
félisten
válasz
bulikavagyok #299747 üzenetére
Kivéve autópályán, tegnap is, szombaton is, m7 csinálják az egyik oldalt. Útépítés 100, majd 80, majd 60 át a túloldalra, majd 80. Ez úgy néz ki, hogy a 100- as résznél, ahol jelzik, hogy a sáv megszűnik még 130-150- el mennek, a 80- as részen 90- nél a vonohorgodon van a mögötted lévő, hiába van elötted vagy 10 másik autó.
Egyik nap Siófokról jöttem, völgyhíd, jelzik, hogy csak a belső sávot használd és 60, 90- el gurultam, mert még így is veszélyesen gyorsan jött mindenki, inkább kimentem külsőbe 3 nyomit elengedni, aztán vissza belsőben. Egy takarító autó állt a külső sávban, pontosabban nagyon lassan haladt.
Én azért legyek szabálytalan, mert nyomik az emberek...
A három autós aki nem ért rá egy audi volt, egy bmw és egy Porsche
Amúgy r67 ott ugye max 110, ott is szoktak menni 130+ al, ma is volt egy nagy baleset le is volt zárva -
Hachiko95
aktív tag
A hírhedt IMS csapágy probléma: [link]
Pedig ez egy korai 3.4-es motor, ami a hengerfal karcolódásra (bore scoring) a legkevésbé hajlamos. A Porsche volt olyan kedves hogy több ponton katasztrofális motorhibára felkészítette ezeket a 911-eseket. Mondjuk inkább ez mint a bore scoring, mert ezt ki lehet cserélni, megelőzve a problémát. Ezeknél is variáltak hogy szimpla vagy dupla soros csapágy, ez gondolom a gyengébb kivitelű szimpla.Kár érte, mert egyébként más szempontból jó autók lennének. De motorikusan tagadhatatlan a korabeli M3-as BMW-k fölénye technikai és teljesítmény szempontból. A megbízhatóságról nem is beszélve a magasabb literteljesítmény ellenére.
-
brumi1024
veterán
válasz
cappa72 #299142 üzenetére
Inkább fordítva, ha telik GT2 RS-re, akkor vennél McLarent járkálni.
Van egy GT2 RS eladó mobile-n, 650.000 euró, volt eladó McLaren 570 itthon, egy elektromos 5-ös BMW áráért meg lehetett venni. Nagyságrendekkel komolyabb a Porsche a beugró McLarennél, minden téren.
GT Porschek amúgy versenyautók, a sima GT3-on kívül nem igazán járkálósak, azokat használni érdemes venni.
-
brumi1024
veterán
Most hétvégén a BMW felvonulásra volt csak jegyem, az 2 kör felvezetőautóval, utána kb 15 perc szabad menet. M440i-ből volt rajtam kívül 2-3, 2 M3 kombi, 4-5 G82 M4, több korábbi M3/M4, 2 előző gen M2, egy aktuális. Először voltam a Pannóniaringen, szóval fokozatosan engedtem neki. A képek miatt az első harmadából indultam a rajtrácsnak (összesen kb 40 autó lehetett, elöl BMW-k, hátul a Porsche szakosztály GT3, GT4RS), a felvezetőkörök után az eleje elment, addig előzni nem lehetett. Utánam 2-3 autóval volt egy nagyobb lemaradás, mert valaki lassan ment, szóval az szétszedte a mezőnyt. A szabad menet elején a mostani M4-eket elengedtem, majd nem igazán találkoztam a többiekkel, kivéve a Porschekkal, akik nem hogy az elég nagy lemaradást behozták, még köröztek is nem sokkal később.
-
válasz
Hachiko95 #296965 üzenetére
egyetlen dolog a gyorsulas? nincs baszakodas olajcserevel, hutofolyadekkal, nem durrannak el vizcsovek, nem baszodik el a duplakuplung, szokoevente kell feketcserelni, nincs motorzaj. a userek 95%-anaknezek sokkal fontsabb dolgok. ha a toltes es a hatotav felno a feladathoz, akkor semmi keresnivaloja nem lesz a belsoegesu motoroknak az utakon, maradnak a palyara
kicsit visszas itt a topikban az elektromos porschekon sirankozni, amikr viszonylag kevesen tervezik kozulunk a benzines porschek vasarlasat a szalonbol
-
Hachiko95
aktív tag
válasz
cappa72 #296891 üzenetére
Most beszéltek róla a rádióban, hogy Ausztriában márciustól elkobozzák az autót 80 és 90km/h-s (lakott területen belül-kívül) sebességhatár átlépésnél első alkalommal, visszaeső gyorshajtóknak 60 és 70km/h.
De közben egyre erősebbek az autók, ez a Porsche is kéri, hogy forgasd le 9000-ig.
5000-6000-től kezd el menni, tetején jön az erő ahogy egy versenymotornak kell. -
Tegnap Tatán és környékén kísértett egy Porsche 911 GT3 RS...
Szép zölt volt, markáns hanggal, ment mint a disznó.
Csak kisség rossz időpontot választott. A délutáni fél ötös irodista "műszak" kirajzási idejét.
Körforgalomból kifelé csúszott a hátulja.
Azért nem volt rossz hallgatni. -
grizlisandor
veterán
Porsche 914 korszerűsítés, azaz tegyünk mindenbe IS MaxxEcu-t Kekszi's Garage videója.
-
Hachiko95
aktív tag
válasz
brumi1024 #293622 üzenetére
Megnézném azt a kutatást, hogy hol okoz egy rátüsszentett ólom réteg gondot egy motor csapágyában, ami ha minden jól megy az életben nem látsz többet összeszerelés után. Szerintem ha megfelelőbb az ólom réteg a csapágyon az adott felhasználásra, ha ezért nem kell kidobni a főtengely, vagy a blokkot, akkor használják azt. Ha pedig van elérhető ugyanolyan, akár jobb alternatíva, akkor azt. Viszont nekem ne rakjanak bele egy rosszabbat.
Egy akku sokkal hamarabb tönkre megy és biztos sokkal többen dobnak ki, mint egy hajtórúd vagy főtengely nyugvó csapágyat, amin már rajta sem lesz a rátüsszentett ólom réteg.Ez a téma ugyanaz mint a Lokasil bevonat a Porsche motorokon, az egy "környezetbarátabb" és olcsóbb megoldás. Csak szinte az összesnek motorfelújítás kell.
-
Itt a teljes lista: ezeket az autókat vettük 2023-ban - szép hosszú lista, lehet böngészgetni.
Számora a legmeglepőbb a rengeteg Rari, de van más is:
"2023-ban sok különlegesség kapott magyar rendszámot: egy Aston Martin DB12, egy Morgan Plus Six, egy Lamborghini Huracan, egy Audi R8 Spyder, egy Rolls-Royce Ghost, egy Ferrari F8 Tributo, egy Hyundai Staria, egy Cadillac Escalade, egy Ferrari Purosangue, egy Togg T10X (Orbán Viktor kapta a török államfőtől), egy Jaguar F-Type, két Ferrari Roma, két Lamborghini Urus, két Aston Martin DB11, két Maserati MC20, két Rolls-Royce Cullinan, három Ferrari SF90, három Ferrari 296 GTS, három Aston Martin Vantage, három Audi RS7 Sportback, három Maserati Granturismo, három Jaguar I-Pace, négy Chevrolet Corvette, négy Bentley Flying Spur, öt Audi R8 Coupé, négy Ferrari Portofino, öt Ferrari 812 GTS, hat Bentley Continental, hat Lotus Emira, hat Aston Martin DBX, hat Maserati Grecale, hat Ferrari F8 Spider, hét Ferrari 296 GTB, hét Alpine A110, nyolc Bentley Bentayga, 11 Lexus LC500, 15 Audi e-tron GT, 16 Audi S8, 19 Porsche Panamera, 20 Audi SQ8/RSQ8, 22 BMW i7, 23 Mercedes-Benz GLS Maybach, 25 Mercedes-Benz S63 AMG, 24 BMW M5, 25 Mercedes-Benz SL AMG, 30 Audi RS6 Avant, 32 Mercedes AMG GT, 33 Mercedes-Benz EQS/EQS AMG, 35 BMW X7 M, 40 Tesla Model X, 43 Porsche Taycan, 44 Mercedes-Benz S-osztály Maybach, 51 BMW X6 M, 56 BMW X5 M, 58 Tesla Model S, 64 Mercedes-Benz EQS SUV, 82 BMW XM, 101 Porsche 911, 119 Mercedes-Benz G-osztály AMG, 154 Porsche Cayenne, 208 BMW iX."
-
válasz
Szoszo94 #289755 üzenetére
Megértelek. Én viszont le vagyok tiltva a motorról, hiába van meg a jogsi. Szóval maradnak a böszme SUV-ok. Na jó, egy Porsche Caymant is beraknék a fa alá, de az már tényleg next level pénzben.
Müpában ki van állítva mindig egy Lexus, most az új NX-et láttam múlt héten. Tetszett, na!
Az utak osztrákosan patyolattiszták, pénteken meg már indulunk haza. Hátha megússzuk komolyabb fennakadás nélkül.
Egy Rav4 2.2 D4D, a 150 lovas.
-
szőröscica
addikt
válasz
Tom1939 #288522 üzenetére
Szólj, ha van kérdésed a Kamiqról. Nagy expert lettem két hét és 500km után.
Velem amúgy a Porsche Pestnél mind a Skoda, mind a VW szalonban normálisak voltak, még azután is, hogy mondtam, hogy céges autó lesz, szóval tudhatták, hogy jutalék tőlem nem fog csorogni a zsebükbe.
-
brumi1024
veterán
válasz
norbert1998 #288341 üzenetére
Ehhez nem sok koze van a Porschenak, ez a szabalyozasi kornyezetnek koszonheto, es minden gyarto igy csinalja. A Porsche nem a kornyezetkimeles miatt rakta bele a hibridet, hanem a teljesitmeny miatt. Hulye lenne nem kihasznalni a szabalyozas altal lehetove tett kiskapukat.
-
norbert1998
nagyúr
Beszéljünk inkább arról, hogy mi a fenét művel a Porsche. Megjelent az új Panamera. Ha te proli vgay, akkor csak a V6-osra futja, ami 5 másodperc körül van százon és tíz litert zabál. De ha környezetkímélő csodaember vagy, akkor megveszed a turbo e-Hybrid-et, mert abban egy V8-as motor védi a környezetet, 3 másodperc alatt van százon, és 1,2 litert fogyaszt. Az Európai elfogadott normák szerint! És ez így megy eladásba bakker, hogy ez a 700 lóerős autó 1,2 litert eszik, a flottaátlag meg bezuhan, miközben alsó hangon TÍZSZERES fogyasztással fognak járni vele
-
Gergőke88
addikt
Laptiming innentől részben a Balatonringen lesz forgatva. Remelem a Porsche vonalat itt is viszik tovább. Egyre inkább húzódik a szívem a 718 felé…
-
válasz
MC Pite #287407 üzenetére
Egyszer ezzel én is nekimentem a Porsche Hungarianak, még pedig azért mert elfogadtam egy olyan garanciális javítást analízis során amit szerintük nem lett volna szabad ezért:
A fogyasztó ugyanis szabadon választhat bármilyen hivatalos (számlaképes) szervizt az éves karbantartások elvégzésére, amennyiben az a gyártó által megkövetelt anyagokkal és technológiákkal dolgozik.
Elmondásuk alapján ezzel (technológia) nem nagyon rendelkezhet egy márkafüggetlen szerviz sem, hiszen nem nyílvánosak, a kiadott TPI-k így nem ledolgozhatóak és kiadott frissítések amik akár kipufogógáz relevánsok is lehetnek, nem telepíthetőek.Na most, ezt csak infóként írom le, mindenki eldönti, hogy megérhet-e ez egy esetlegesen hónapokig elhúzódó ügyintézést és akár pereskedést. Nekem is konszern termékem van, minden karbantartást el tudnék végezni, de nem teszem, mert a POHU-val tuti, hogy örökké tartana ez a dolog. Ettől függetlenül elhiszem, hogy máshol simán mehet.
-
rbalint88
addikt
válasz
MC Pite #287319 üzenetére
Mi az igeny? Ez tetszik az embereknek
Te is tudod, hogy nem a hideg racionalotas vezeti az emberek kezet autovalasztaskor, foleg ha a szukseges minimumnal tobb manna van a projektre. Gyarlo vagyok, en is vennek suvot, de azon mondjuk Porsche logo van
De ha azt nem lehet valasztani, X3 tobb valtozata is kalapban lenne (iX3, X3 30e, X3M), sot napi jarkalosnak meg Tesla Y vagy Skoda Enyaq is.
Új hozzászólás Aktív témák
- Anime filmek és sorozatok
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Akvarisztika
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Friss videón az Industria II
- Windows 11
- További aktív témák...
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Olcsó Notebook! Dell Latitude E7280! I5 7300U / 8GB DDR4 / 256GB SSD!
- Akció! Apple MacBook Pro 16 M4 Pro - M4 Pro 24GB 512GB SSD garanciával hibátlan működéssel
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Dell USB-C dokkolók: (K20A) WD19/ WD19S/ WD19DC + 130W, 180W, 240W töltők
- HP ZBook Studio G7 i7-10850H 32GB 512GB Nvidia Quadro T1000 15.6" FHD 1 év garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest