- One mobilszolgáltatások
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
- Huawei Mate 9 - Mate evangéliuma
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Kikristályosodik a Razr 60
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
#48584626
törölt tag
válasz
Hachiko95 #328553 üzenetére
Nézd, nyilván nem fogsz részletes könyvelést látni egy autógyártól sem. Valamint nem fogsz látni egy részletes projekt kalkulációt sem.
Így aztán innentől kezdve vagy megértetted amit leírtam, és elfogadod hogy így van, vagy kötöd tovább az ebet a karóhoz, mert te továbbra is hinni akarsz abban, hogy az autógyártók szándékosan lehúznak a pótalkatrész ellátással, és óriási pénzeket tesznek ezzel zsebre.
Nincs ezzel sem baj, az emberek sok mindenben hisznek, csodákban, szentekben, kétezer éves mesekönyvekben, laposföldben, réztökű bagolyban, repülő spagettiszörnyben.
Eggyel több vagy kevesebb, olyan mindegy. -
#48584626
törölt tag
válasz
Hachiko95 #328500 üzenetére
Egyrészt ez forgalomról szól, nem nyereségről, másrészt az Aftersales-ben nem csak pótalkatrész eladás van, hanem szervizek, digitális szolgáltatások és előfizetések, használtautó kereskedelem, brandhez kapcsolódó egyéb termékek és szolgáltatások eladása, meg biztos ezer dolog még, ami most nem jutott hirtelen az eszembe.
Úgyhogy ebből elég meredek arra következtetni, amire te szeretnél. -
#48584626
törölt tag
válasz
Hachiko95 #328471 üzenetére
Nem arról van szó, hogy egyes alkatrészek eladásán ne lenne haszon, hanem arról, hogy az egész alkatrészellátási rendszer az összes költségével együtt nem termel hasznot.
Azt meg vagy elhiszed nekem vagy nem, hogy egy projekt kalkulációjában sem szerepel alkatrészeladási biznisz. Ilyen kalkulációt nyilván nem fogok neked mutatni,viszont én meg jópár ilyenben részt vettem már. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Hachiko95 #328471 üzenetére
Az érveléseddel egy a baj: nem veszed figyelembe hogy nem csak gyártási költsége van annak az alkatrésznek, hanem nagyon sok egyéb költség is kapcsolódik hozzá (szállítás, tárolás, készletezés (és mind ezt az összes forgalmazott országban) stb). Ha ezt hozzáveszed rögtön kijön a matek.
-
#48584626
törölt tag
válasz
Hachiko95 #328396 üzenetére
A gyári pótalkatrész tartás brutálisan drága dolog, ha kijön nullára akkor már jó.
Egy projekt kalkulációjában sem szerepel sehol az alkatrész eladás, semmiféle üzleti cél vagy terv nincs rá.
Simán konteó hogy az autógyárak ezen keresnének, az meg pláne hogy ebből élnének. -
-
#48584626
törölt tag
válasz
Hachiko95 #328064 üzenetére
Nézd, én vezettem a BMW M összes automatáját az SMG2-től indulva. Semmiféle hiányérzetem nem volt most legutóbb az M3 Touringban, baromi gyorsan vált minden irányban, meghúzod a fület és bent van a következő fokozat, érzésre nem lassabb mint bármilyen dupplakupplungos. Lehet hogy ki lehet mérni a különbséget, én nem éreztem.
-
válasz
Hachiko95 #327944 üzenetére
Így vélem én is.
Ehhez képest a kezelési ezt írja:
"Csak akkor használja a Drift vezetési profilt, ha a közúti forgalom elől elzárt útszakasz száraz, valamint jég- és hómentes."Meg ezt, mert azért ők se hülyék, de láttak már olyant aki az:
"A Drift vezetési profil túlzott igénybevétele vagy szakszerűtlen használata befolyással lehet a garancia érvényességére."
[kép] -
#48584626
törölt tag
válasz
Hachiko95 #327862 üzenetére
"Csak mit tesz hozzá ez a sok tech az élményhez és használhatósághoz?"
Elsősorban nem ezért került bele ez a sok tehxnika, hanem azért hogy egyáltalán árulni lehessen. Egy csomó külső kényszert, szabályt, törvényi előírást, társadalmi elvárást nem lehet megkerülni. Persze, mi is csinálnánk szívesen pörgős szívómotort meg könnyű karosszériát, de azt egy csomó piacon még típusengedélyeztetni sem lehetne, ahol igen, ott meg a kutya nem venné meg.
Ez az M5 a V8cal most ebben a formában vagy PHEV és két és fél tonna, vagy nincs egyáltalán. Tulajdonképpen ez a választási lehetőség.Valóban, már több évtizede ott van egy szoftverréteg közted meg a vas között. De a legtöbb ember ezt észre sem veszi, illetve pont az előnyeit érzékeli. Az emberek túlnyomó része nem vágyik vissza az analóg világba az autók terén sem.
-
#48584626
törölt tag
válasz
Hachiko95 #327840 üzenetére
"Most a legutóbbi generációnál volt a legnagyobb különbség, +400-500kg"
Igen. De ennek van is technológiai alapja. Gondolom azt nem hiszed, hogy ólomlemezeket tettek az autóba, hogy nehezebb legyen
. Az akku önmagában 200 kiló, a váltó is nehezebb, a hibridrendszer egyéb járulékos alkatrészeinek a súlya sem elenyésző, extra is több van. A G60 önmagában vagy 200 kilóval nehezebb mint a G30.
"Úgy tudom belül szűkösebb lett"
Nem lett.
"Úgy tudom a Rimac piacvezető tech szempontból az elektromos piacon,"
Hogy piacvezető az túlzás, de valóban jegyzik őket. De attól még hogy tudnak mondjuk villanymotort meg invertert tervezni, még nem jelenti azt hogy sportautót is tudnak.
"itt minden a szoftveren múlik."
Dehogy. A hardvernek ma is pont olyan fontos szerepe van, mint korábban. A szoftver pedig nem a villanyautókkal jelent meg az autózásban, ez is egy általános félreértés.
Mellesleg a BMW saját maga fejleszti a Neue Klasse-ba az elektronikát, az integrált vezérlőket és a szoftvert is saját maga írja, a BMW M pedig nyilván ebbe komolyan belefolyik, mert a 4 motoros hajtáslánc az az M saját fejlesztése, és nyilván egy ilyen hardverbe és szoftverbe belekerül a tapasztalat is, az a tudás hogy mitől lesz jó egy autó, mitől lesz jó vezetni, mitől fog jól kanyarodni, mitől lesz stabil féktávon és kigyorsításkor, lehet sorolni. Ezek a dolgok nem véletlenűl adódnak ki, hanem szándékos tervezés és sok tesztelés eredményei, és rengeteg évtized felhalmozott tudása van mögötte.
Nem véletlenül volt úgy, hogy a Tesla nagy arccal elment a Nürburgringre, aztán az ezer lóerós csodával mentek egy elég szerény időt.
És nem véletlenül építette a Xiaomi rekordöntőnek szánt pályaautóját a Prodrive (amit aztán le is tagadtak utólag) . És aminek mellesleg nem sok köze van a megvásárolható verzióhoz. -
#48584626
törölt tag
válasz
Hachiko95 #327781 üzenetére
"Szerintem a turbós M korszak óta mind túl erős utcára."
Ebben nincs közöttünk vita. Bár nekem az E90 M3 is túl erős volt, pláne az E60 M5.
"azóta sikerült 700-800kg rádobni az M5-re."
Hja, csak azt nem szabad elfelejteni, hogy a G90 egy sokkal nagyobb autó mint az E60, összkerékhajtás, duplaturbós V8, PHEV, amiben csak az akku 200 kiló. Csodák nincsenek. Szívó V10-zel manapság piacképtelen lenne az M5, tehát ez valamilyen módon kényszerpálya.
"Én nem vagyok meggyőzve a 4 motoros hajtásról,"
Várjuk ki a végét szerintem.
"a Rimac Nevera is esetlennek tünt"
Oké, de a Rimacnak kábé nulla tapasztalata van azzal kapcsolatban hogyan kell jó autót csinálni, az M GmbH-nak meg több mint 50 év. (Látom előre hogy már csak ezért is le fog olvadni itt néhány ember agya
)
"legnagyobb korlát a gumi, most mentek egy kört sima Cup 2-n a Carrera GT-vel"
Igen, a gumik óriásit fejlődtek az elmúlt 20 évben, fene gondolta volna anno.
A Carrera GT nekem nagy kedvencem, de sajnos manapság az is eladhatatlan lenne.
-
#48584626
törölt tag
válasz
Hachiko95 #327753 üzenetére
Teljesen nyilvánvaló hogy nem lesz 1300 lóerős. A BMW M nem érdekelt abban, hogy papíron minél nagyobb számokat produkáljon, meg abban sem hogy a katalógusértékeket csak pár másodpercig tudják tartani, ahogy manapság az új versenyzők.
A vezetési élmény megitélésével meg várd meg, amíg vezetted. 4 motorral és teljesen integrált menetdinamikai vezérlőkkel teljesen más dimenziók nyílnak meg.
Gyanítom amikor ez az autó piacra kerül, még csak hasonló képességű jármű sem lesz a piacon ebben az árkategóriában.
-
Snoop-y
veterán
válasz
Hachiko95 #327582 üzenetére
En orulok ha ilyen szarokat gyartanak. Legalabb az enyemnek felmegy majd jol az ara
-
kisza25
félisten
válasz
Hachiko95 #327357 üzenetére
Azért sok autót látok, hallok amik már az életútjuk végén vannak, azok innen már nem mennek sehova.
Jut eszembe, most mi a helyzet a roncs autók átvételével? Mert csak Blellén, ami nem nagy, tudok vagy 10 db autóról, amivel karambolozott valaki és azóta ott van a parkolóban/út szélén
Van amelyik már kb 2 éve -
Blindmouse_
senior tag
válasz
Hachiko95 #327357 üzenetére
Globálisan gondolkodva az a lényeg hogy a 35 éves autóm helyett nem kellett legyártani 4 másikat, csak hogy ki legyen elégítve a fogyasztói társadalmi kötelezettség részemről. ennyivel kisebb gyártástechnológiai részről a terhelés a bolygónak. és ennyivel később vált belőle feldolgozandó/erdőszélre kidobott szemét, vagy veszélyeshulladék.
-
#48584626
törölt tag
válasz
Hachiko95 #327337 üzenetére
Igen, a komplexitás növekedéssel egyre drágább fenntartani a hagyományos autókat is, de ott legalább van rá esély, hogy Józsibácsi a fészerben valahogy megmókolja hogy menjen mégis. Nyilván az egyre öregebb autók egyre kevesebbet mennek de sokaknak mégis ez az alapvető mobilitási lehetőség, különösen vidéken.
A villanyautókat meg nem fogja Józsibácsi megmókolni, mert agyonüti a nagyfeszültségű hálózat, vagy kigyullad az egész a picsába.
Ráadásul az elektromos autóknál óriási kényszer van a gyártókon a gyártási költség csökkentésére és az energiatartalom növelésére, ezért jönnek a modulok nélküli cell to pack szerkezetű strukturális pakkok, kiöntve habbal, javíthatatlanul.
Azokat nem lehet sehogy szerelni, a gyártó is úgy tervez vele, hogy ha van valami gond, akkor megy az egész a darálóba.Nem nehéz kitalálni milyen hatása lesz ennek a használt elektromos autók árára.
Persze lesz egy csomó Mekk Elek, aki mégis megpróbálja majd megjavítani, úgyhogy jönnek majd a hírek a sajnálatos módon áramütésben elhalálozott hobbi szererōkrōl, kigyullad fészerekről. Illetve ha sikerül mégis "megszerelni" akkor jönnek majd a hírek a rejtélyes módon parkolás közben utcán, mélygarázsban, plaza parkolójában kigyulladt autókról.
-
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Hachiko95 #326807 üzenetére
ja en tudom melyik ez
a Csikos Giulia-iban is ez volt tobbfele ccm-ben iis, es a ~155-g bezarolag ez volt az Alfanal "a motor"
az a Boxer meg vmi mellekvaganyos bohockodas leginkabb, nem is ertettetem minek eroltettek azt annyira, amikor ebbol is volt 1300-s ccm-s kivitel a Giulietta Junior-ban
most ahhoz kepest az 1200-s boxer megis mennyivel volt nagyobb huzas, hogy egy uj gyartosor is kell miatta, meg kb az olajnyomas kapcsolo egyezik belole vele...? -
hobizoli
nagyúr
válasz
Hachiko95 #326628 üzenetére
na ma kb delben pont meg a "havazas" elott jottem az M0 eszaki reszerol del fele, es Pécel-nél ahol 3 savossa valtodik a palya az emelkedon direkt kiprobaltam, hogy vegig a 6.(!) fokozatban 110-rol 160-ra gyorsitottam, ekkorra forgott 4700-t, es 1300kg (5 ajto, borbelso, Bose) az auto, + én, 150lo 6300-nal, meg 181Nm 3800-nal
...kerdes mennyire lehet meredek az a Nring-n a Karusszel elotti 2.5km-s szakasz, hogy 140-nal megall a mutato 4.-ben egy tunnnerolt ~200-210loeros motorral, vagy akkor az alul nagyon buta 5500-6000 alatti rpm tartomanyban
nekem ez a péceli domb kajakabbnak tunik, de csalhat a kamera nezopontja is persze
ja, meg megneztem a valtoja mennyire rovid/hosszu
1989 E30 318iS 1.8 16v :
1st Gear: 3,72:1
2nd Gear: 2,02:1
3rd Gear: 1,32:1
4th Gear: 1,00:1
5th Gear: 0,80:1
Reverse Gear: 3,45:1
Final Drive: 4,10:1
Rpm At 120 Km/h (theoretical):3.400 tpm
ezzel a takkgyari auto 9,9sec 100-ra RWD-vel is, es 1130kg hozza
147 2.0TS-6:
1st Gear: 3,50:1
2nd Gear: 2,24:1
3rd Gear: 1,52:1
4th Gear: 1,16:1
5th Gear: 0,97:1
6th Gear: 0,86:1
Reverse Gear: 3,55:1
Final Drive: 4,06:1
Rpm At 120 Km/h (theoretical):3.500 tpm
ez 9.3 sec FWD-n, de a 5-s valtora van csak adat
meg az a 166 amibol ez a valto van is 9.8sec ezzel 100-ra, es az mar 1450kg mellé
....szoval nemtom
lehet csucsban tartva eros a motor, de abbol kiesve meg amivel fent erosebb a gyarinal, lent annyival butabb
kene ra egy 6-s valto rovidebb diffivel, hogy abban a "jo" rpm savban tudja vele tartani a motort
-
Micsurin
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz
Hachiko95 #326661 üzenetére
Én szeretem a sötétítést egy bizonyos mértékig. Minden autónkon 15%-os fólia van fent kivéve a MiTót, mert annak gyárilag is sötétítettek a hátsó üvegei enyhén, úgyhogy kompenzálásképp 20-as került rá, amivel nagyságrendileg ugyanazt a fényáteresztést tudja. [link]
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Hachiko95 #326625 üzenetére
ja vegigneztem, de szerintem ez 180lo a fotengelyen
egy 210-215 lovas auto azert az tudjon mar gyorsitani egy dombon 140-nel is, foleg hogy a diffi a gyari 136lohoz van kitalalva
az M7 erdi emelkedon gyorsitva felmegyek a 150loeros dizellel ami ennel 200kg-val nehezebb is alapbol, meg az sokkal meredekebb is..... meg a dizeleknek tipukusan hosszabb valtoja is
-
tasiadam
veterán
válasz
Hachiko95 #325896 üzenetére
Azert ontik egybe, .ert se nem egyertelmu, hova mi kell, se nem tudnak az emberekk kulonbseget tenni. Pl: nalunk van emeletenkent 6 lakas, es van 4 emelet. Lemesz a kukahoz, kirva irva szo szerint, hova mit kell. Erre kukas zsakba becsomagolva a papirt kidobjak a papirba. meg a feher poli kajasdobozt papirba dobjak. Nem fogjak szetvalogarni, ha nem ertik, viszik egetni.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Hachiko95 #325557 üzenetére
TDI-knek az a baj az egesz szivo oldalava,l hogy amikor tunneroljak se raknak fel igazan nagy csoveket
meg az egesz fej maga is egy fojtas, hiszen igazabol olyan, mint a Lada-é is
ott is leszopod magad mar a 1.6-bol 130 loeroert is, annyit meg egy 16v motorbol kulonosebb izzadtsag nelkul kihoztak akar gyarilag is 25-30+ eve
kicsik a szelepek, kicsik a portok, a szivoport a kipuff mellett van kozvetlenul, ami felmelegiti a levegot, a turbo a szivosor alatt, ami szinten melegiti azt alulrol
es minnel nagyobb a tomegaram, annal inkabb jelentkezik ez, es romlik a toltescsere hatekonysaga, mert beragad az elozo ciklus egestermekenek egy resze a hengerben es kevesebb friss levego tud beferni melle a kovetkezo ciklusra, romlik a volumetrikus hatasfok, a kiszamolt uzemanyag mennyiseg tul dusnak szamit es csak fust lesz belole:
tipikus TDI "betegseg", fustol ha kell, ha nem
kb olyan mintha, az EGR szelep folyamatosan visszaforgatna a kipuffgazt kontroll nelkul
eleve a szivosor is annyi, hogy az 1 csobol 4 lesz, semmi puffer terfogata (u.n Plenum-a) nincs
megnezed a JTD-ét, ott a levego egy ~1.5-2 literes legtartalyba erkezik, es abbol agazik le az egyes hengerekhez
nem sok az se, de a csak siman 4 fele agazo-nal biztos tobb
a 16v-nel meg "valtozo szelepvezereles" is van a swirl lapokkal: bezarva 8v-kent mukodik kinyitva meg 16v-kent
erre alacsony rpm-n van szukseg hogy a perdulet es a nagyobb gazsebesseg miatt jobb lesz a hengertoltes
tenyleg erezheto a diffi, mert az enyemben ez meg pont nincs, de mentem egy az enyemnel 1 evvel ujabbal, amiben mar van es 2-300rpm-l elobb feleled miatta
meg fogja a muki, felrakja a 2260/2263-t es akkora cso van a legyszurohazig 5-600mm-n, mint a turbo szaja kivul
ezt megnezned 1x menetkozben egy kameraval, vmikor akkora szivoero van ott, hogy lathatoan meghorpad a cso, es becsokken a keresztmetszete, azaz sokkal nagyobb atmeroju cso kene ra, merevebb fallal, ezert vannak kivulrol megbordazva a gyari
csovek
Manky annak idejen csinalt egy Grande Punto 1.9 16v JTD-t is maganak, de 300 loeronel megallt az auto
az mar GM auto reszben (4x100-s Opel futomuve is van, nem 4x98) ott a turbo forditva all, mint a 147-n
GP-nal a jobb elso fenyszoro felol van legszurohaz, a 147-n a bal elso felol
de mondtam is neki, hogy nezze meg a 147 gyari szivocsovet: a 60mm-s csobol lesz ~40mm a turbora fokozatmetesen csokkenve, nezze meg egy GoPro-val mi tortenik
neki sajat meropadja van otthon, szoval helyben tudja nezni
erre felrakott egy nagyobb szaju direkt legyszurot egy nagyobb csovel, ami csak a turbo elott csokkent le a turbo szajanak meretere es +30 loero jott ebbol egy modositasbol nyomasemeles nelkul is
PGT ugyanez amugy, a legszuro-legtomegmero 60mm, utana is 60mm-s cso megy a turbora, ami kivul 60mm, de egy nagy tolcser a szaja es a kerek csak 36mm-s(!) benne*
igy a csovezes nem lesz fojtasi veszteseg
ha tobb levegot viszel, akkor nagyobb keresztmetszet is kell(ene) hozza...nem? foleg ha hosszu a cso
*a gyari IHI turboba 40-42mm kereket rakva nyilvan ki kell tagitani tolcsert, de azt konnyu megoldani, mert van mibol kiszedni
egy normal Garrett turbonal ezt nem nagyon lehet megcsinalni -
-
-
Blindmouse_
senior tag
-
-
-
ArthurShelby
addikt
válasz
Hachiko95 #323760 üzenetére
Gyári rádió már nincs (egy közép gagyi androidos van most), egy ilyen fejegységet kapna (i-bus-om már van). Az első ajtóban 2 csipogó és 1 nagyobb, a hátsóajtóban 1 csipogó, egy nagyobb hangszóró van (x2, szóval összesen eddig 10hangszóró), és még van a nagyon ritka extra, hogy van két nagyobb hangszóró (mélynyomó) a kalaptartóban (m audio). Ezeknek a helyére tennék be nem gyári erősítóvel, nem gyári hangszóróval hangfalakat.
Elvileg az ajtókat is kéne majd szigetelni. Viszont ezt lehet egyben kéne akkor már a kilincs világítás beépítéssel. De lehet akkor először a kocsit lakatolni kellenene...
Egyelőre csak a pénzt gyűjtöm -
-
-
Blindmouse_
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- TCL LCD és LED TV-k
- War Thunder - MMO Combat Game
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Mobilinternet
- További aktív témák...
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 128GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3025
- Samsung Galaxy Tab A8 32GB, Újszerű, 1 Év Garanciával
- LG 27GR95QL - 27" OLED / Limitált LoL Edition / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync
- Új és régi konzolok Okosítása/Softmodoloása, és Szoftveres szintű javítása - RÉSZLETEK A LEÍRÁSBAN
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3058
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest