- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Mobil flották
- Yettel topik
- iPhone topik
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
rbalint88
addikt
válasz
Burt1793 #17999 üzenetére
igen, egyet vissza
érdemes az előzést mindig mielőbb befejezni, mert ugye úgy áll fenn legrövidebb ideig a veszélyhelyzet. benzin-automata autóm 80-nál visszalőtte magát 2.-be, aztán 120-ig tolta azt a fokozatot, nem is nagyon volt vele szűk előzésem. de a 2.5 V6tdi-t is visszalőttem 4.-be, meg most az 1.9-es 140 lovas jétedezsőt is visszarakom, pedig egyik se lassú autó. annak is jár a faszkorbács, aki pár milliliter megtakarításért veszélyeztet azzal másokat, hogy az utazósebességből nem vált vissza. közlekedni lehet egy 50 lóerős autóval is, én is azért veszek erősebbet (amellett, hogy szeretek élményautózni is), hogy biztonságosan lehessen vele előzni.
-
Declare
őstag
válasz
Burt1793 #17992 üzenetére
Leirtam, hogy a Navarat szerintem könnyü lefullasztani, erre igy nyitasz:
"Hülyeség, már bocs." Miközben eletedben nem vezettel egyet semes leirtam azt is, hogy nem összehasonlithato egy limuzinnal az attetelezes szvsz....de mind1....nyilvan ha a 2.2 dizel acord nem fullad le könnyen akkor a navara sem........teljesen nyilvan valo.....mi az, hogy "miközben elindítva indítómotorral nem fulladt le" ?
(#17993) bitpork szo nem volt valtasokrol, 1-eben törtenö elindulasrol beszelgettünk.....na mind1, lepjünk temat. Örülök, hogy en bena, nyomorult, erzeketlen, bepillanthatok egy ilyen müszakilag kifinomult, hozzaertö tarsasagba
mindenki happy?
-
EQMontoya
veterán
válasz
Burt1793 #17986 üzenetére
Jajj, ez a nyomaték dolog mar megint.
Srácok, vissza kozepsuliba! A teljesítmény az adott fordulaton meglévő nyomaték és a fordulatszám szorzata (meg még egy konstans a mértékegységek miatt). Az alacsony fordulaton meglévő magas nyomaték annyit segít, hogy egy közepes erejű gyorsításhoz nem kell forgatni a motort.
A 1.6 tdi használható fordulatszám-tartományát (1750-4000) azért ne hasonlítsuk egy értelmes benzineshez, aminél mondjuk 2500-6500. -
Skillet
addikt
válasz
Burt1793 #17986 üzenetére
1.6 dízel összehasonlíthatatlanul jobban megy, mint egy 1.4 benzin?
nem győztél meg az érvekkel. dízelhez vagy szokva, dízel párti vagy, azért gondolod így. de én meg biztosan azért választanám a benyást, mert rühellem a dízelt. de nem hiszem, hogy nagyot billenne a mérleg az 1.6d javára az 1.4-gyel szembenmásképp kell vezetni a kettőt. ennyi, nem több.
-
Declare
őstag
válasz
Burt1793 #17986 üzenetére
Na köszönjük Emes, sit down....hasonlits össze egy limuzint egy pic uppal....valtohangolasm, motorkarakterisztika, gondolom ezek ismeretlen szavak
ja es sok kellemes padlozast 1400 nal a kettöstömegüknek
bar gondolom itt is felmerül benned a "ugyanmamé?"
ja es a dizeleshez szokott ember fullasztja le a benzinest nem forditva.....gondold at miert.
-
EQMontoya
veterán
válasz
Burt1793 #17591 üzenetére
Jah, szar fos, gagyi hibridek, ilyen például a GS450H, illetve a CT200H. Full műanyag belül mindkettő, semmi ergonómia. Jah, bocs, nem.
Láthatóan: jól láthatóan ebből van most a botrány, hogy bizony pufognak. Attól, hogy nem látod, még van.
tresh: nyilván a kamion legyen dízel, van a dízelnek létjogosultsága. A probléma csak az, hogy már az üzemanyagárak aránytalan adóztatása is a dízel felé tereli az átlag autóst is, és ez szerintem nem frankó.
bitpork: az nem elég lobbi, hogy aránylag kisebb adó van a gázolajon, cserébe sok embert foglalkoztatnak a gyártók?
Így lettünk dízelkontinens, és ez sehol máshol nem lett ekkora trend.
-
válasz
Burt1793 #17021 üzenetére
Köszönöm a visszajelzéseket, akkor ez esetben nem én vagyok a hülye.
Igen, olvastam; égésteret nincs időm / türelmem meghallgatni. Egy konkrét adattáblát szeretnék az egész oldalas (Firefox, Safari) fotók helyett. Nem csak ennél a tesztnél.
@Vilike: Sperrt én is szeretnék Golfba. Te már biztos utánajártál, mekkora macera, mekkora zsé?
-
roberto211
őstag
válasz
Burt1793 #16090 üzenetére
Tökmindegy. Nekem kell érteni az a lényeg.
Inkább megelozom minthogy utána félév múlva kikalapaltassam meg fenyeztessem az egesz oldalát ... Trabanttal se állnék be szűk helyre h a fogyatékosok az oldalán tamasszak ki az ajtofek nélküli kocsijukat.
Az te vagy h mindenhova beallsz pedig tiednel többe kerülne a kijavitas is , ez meg en. Pont.
Amúgy is utalok szűk helyre állni két auto közé.
-
-
Skillet
addikt
válasz
Burt1793 #15515 üzenetére
Kanyarsebességben (úgy tudom) az autók jobbak, rosszul gondolom?
Elmélet is úgy adja ki, hogy a nagyobb tapadás, leszorító erő miatt...
Meg amikor 1x-1x volt, hogy motorossal "versenyeztem" (ugye nem lehet versenynek mondani, csak játéknak. A moci, meg az autó, szöges ellentétei egymásnak), akkor a motor elhúzott egyenesben, de amikor jött egy combosabb kanyar, nagyon lelassult, konkrétan rázuhantam... aztán kanyar kijáratnál megint viszlát. Kellően hosszú egyenesnél (relatív a hosszú, 100m is elég) sohaviszontnemlátásra
Persze biztosan sok dolog van, ami közrejátszhat. Útviszonyok (motor érzékenyebb rá), rutin. Szóval, lehet hülyeséget írok.Nem, köszönöm. Nem értek egyet azzal, hogy amíg nem próbáltad, nem tudhatod. Én tudom, hogy a seggrakétákat nem nekem találták ki.
kellően szabadnak érzem magam az autómban is.
(#15516) SzlobiG
Szerelőm is a tuningokat autópályán szokták tesztelni, logolni. Gyanítom több, jobb infókat össze lehet szedni, mint egy padon mérve... nem? Azért mégiscsak az út a természetes közeg... -
Skillet
addikt
válasz
Burt1793 #15508 üzenetére
Újabb félreértés
volt robogó, MZ... meg korábban valami nem tudom mi. Szóval próbálni próbáltam, de nem vonz. 4 kerék, kényelem. Letojom, hogy kint meleg van, vagy hideg... bent fűtök, hűtök. Zenét hallgatok, kényelmesen vagyok, pólóban, nem páncélban. Rengeteg csomag elfér, talán pár ember is
Nekem ez tetszik, ez kell.(#15511) SzlobiG: gyorsulás jobb fíling, mint a nagy sebesség... szerintem
-
Rivaul
addikt
válasz
Burt1793 #15508 üzenetére
Én sokat motoroztam. Nagyon tetszik, de véletlenül se cserélném el az autóm egy kétkerekűre. Senkinek nem a motorral van baja hanem azzal a gyökérrel aki a nyeregbe ül. Sajnos az emberi természet ilyen, az élmény hátraszorítja a tudatosságot a legtöbbünknél. A vadászpilóták szerintem nagyobb élményt kapnak még se közveszélyes idióta a nagy részük. Minden fajta jogosítvány megszerzése előtt kicsit komolyabb tesztnek vetném alá a delikvenst. Bár akkor lehet nem lenne jogsim
-
-
Skillet
addikt
válasz
Burt1793 #15451 üzenetére
Nekem utoljára még vagy 15 évvel ezelőtt jött levél. Anyám bejött a szobába, kezében egy bontott levél.
Muter:-Ez micsoda??
Haver: (épp nálunk lopta a napot) Zsanett néni... én mondtam neki, hogy ne csinálja, de sosem hallgat rám! Viszont nekem most amúgy is mennem kell már!
Muter: üljél csak vissza! Azt sem mondtam még, miről van szó!
(Muter felém fordult) Rendőrségtől jött papír, valami szabálysértés... mit csináltál?
Én: én semmit, lehet, hogy Te voltál!
Muter: Ééén? Reggel 7-kor a kerepesi úton, az iskoládhoz közel?
Még a kék 1200-as ladánk volt...
50-es táblánál 90 körül...
Még más idők jártak. Unokabátyám kopó. Elintézte, egy dzsonivóker viszkit vitt be a főnök kopónakAzóta csak parkolás miatt volt gond 1x-2x.
A büntiket amúgy meglepően hamar kiküldik. Max a 2 hét, akitől eddig hallottam.Múltkor meg csepelen jöttek utánam a zsaruk. Láttam, hogy nagyon rámtapadnak...
Na, mondom, ebből villogás lesz... az lett. Életemben nem villogtak még le. Csak sima útszélen állós, leintős igazoltatásban volt részem.
Zsaru jön bal 1-hezbenéz...
forgatja a szemét, átjött jobb 1-hez. Elkérte a papírokat. Mondta, hogy lekérdezik, nem áll-e körözés alatt az autó... vagy esetleg én.
Másik közben körbejárta a vasat. Jön vissza.
-A sport kipufogó dobra van engedély?
-nincs. De nem is kell. Ez egy japán belpiacos autó. Ezzel a kipufogóval jött ki a gyárból.
-ööö. Hmmmm. Rendbeeeen....mást nagyon nem tudott mondani. Persze egy egy komplett 76-os (egyébként meglepően halk) fujitsubo rendszer, nem csak egy dob. És bár japánban pakolták rá, de nem a gyárban. Szerencsére bejött a dolog.
Gyanítom egy nkh-s igazoltatásnál más lenne a szituáció.
Itt budafokon az omv kút mellett, a 6-os úton szoktam kint látni őket. Személyautókat is le szoktak állítani, vagy csak kamionokat, teherautókat? -
válasz
Burt1793 #15392 üzenetére
Nem vagyok egy autós szaki, inkább bringával járok mindenfelé, de én még soha egy benzinestől nem érzetem olyan fojtogató szagot mint a dízelektől. Főként az új dízelektől. Nem látod a füstjét, nem kormol, oké, de van benne valami részecske szűrő, ami meg úgy megszűri, hogy amikor elmész az autó mellett és levegőt veszel és pont arra fújja a szél, akkor ilyen megmagyarázhatatlan, kegyetlenül rossz, fojtó érzés beszippantani. Lehet, hogy ez kevésbé káros, nem tudom, de undorító érzés az biztos. A teherautók azért dízelek, mert hatalmas a nyomaték ami jobban kedvez a teherszállításnak. De károsabb a környezetre nézve az biztos mintha egy benzin motor hajtaná. Persze én a benzinest se védem. Magáról a kőolajról is az a véleményem, hogy ha az embert nem csak a pénz motiválná, hanem tovább látna az orránál, akkor már rég beszüntette volna a kőolaj kitermelést és alternatív megoldást talált volna. Ami biztos,hogy lenne és van is.
Bár ez már nagyon off, de engem az arabok dőzsölése is felháborít, az értelmetlen pénzszórása, ami ráadásul a föld szennyezésével biztosítható, amire semmi szükség nem lenne a mai technika mellett. -
Rivaul
addikt
válasz
Burt1793 #14632 üzenetére
Tudod mindig van kivétel. Örülj neki. Nekem folyton összebaxák az autóm pedig a gyerekek miatt nem a tömegbe állok. Múltkor miliméterre ráállt a lökösömre a paraszt úgy hogy SENKI nem állt körülöttünk. Mondom legyen szíves odébbállni mert így nem tudom berakni a babakocsit a csomimba és nem szeretném ha a motorháztetejét véletlenül meghúznám. Kajak kiakadt hogy ha most nem lenne itt akkor hogy oldanám meg?!... Csak mosolyogtam és inkább nem mondtam hogy anyád...
EQMontoyaEz pont a bocskain az önkormányzat utcájánál van
Évek óta szikráznak rajta az alvázak
Én csak ritkán járok arra ha ügyet intézek de pár percre mindig megállok mozizni. Kb át kell rajta tolni a kocsit és akkor is van ami nem elég magas hozzá.
-
parandroid
félisten
válasz
Burt1793 #14629 üzenetére
Hja, aki ki sem hozza a garázsból... Amúgy nyugi, csak az első pár karc fáj, utána már csak legyint az ember. A Mazda amúgy még nekem is karcmentes (kopp-kopp-kopp), a Minit már úgy vettük, hogy 'na, hálisten az apróbb karcok már rajta vannak, nem mi fogjuk csinálni az elsőket'. Szegény Astra meg 8 év után hogy nézett ki... De addigra már nemigen érdekelt. Jellemző módon a karcok kb feléről tudtam, hogy készült, a másik felét 'ajándékba kaptam'.
p
-
roberto211
őstag
válasz
Burt1793 #14491 üzenetére
1.6 16v manual Swift valójában is megy annyit azaz GPS szerint.
Ha en literesem megy GPS szerint 160-62 korulit akkor gondolhatod.
Fogyasztást most ne említsük
Igazából szerintem akár itt akár máshol egy stabil 150-60 (ahol az autó is tudja nyugodtan )bőven elég bárhova pályán mindenhova. Persze ha lehet menni .
-
Skillet
addikt
válasz
Burt1793 #14356 üzenetére
nekem 10 litert is meg tudott enni az opel
de mindegy. szerintem hagyjuk, mert ez is csak mesemondás lesz
skacok inkább más vizekre evezve. új vagyok itt. nem akartam senki hitét megbántani.
kinek milyen autója van? esetleg ha képet is tudnátok linkelni. pár adat. ccm, 0-100 sprint. fogyasztás.
végsebességet NE!!!
RIVAUL rovere? hátha fel fogom ismerni legközelebb.
de a többire is kíváncsi vagyok.
nekem egy jobbkormányos, 96-os jdm galant van, már majdnem 4 éve. nincs is tervben másik autó.
nagyon megszerettem.
lassan közelebb vagyok a 40-hez, mint a 30-hoz...mit is mondhatnék még...
legközelebb, ha lesz valami autós tali, szívesen elmennék én is, ha úgy hozza a jó sors. -
Skillet
addikt
válasz
Burt1793 #14348 üzenetére
a galantot (régit) már nem nagyon fogom mérni. a mostani pedig 3 ezres fordulatnál megy 112km/h-val gps szerint. és amikor a dash 100-at mutat, csak 97-tel megy a vas gps szerint
végsebességet meg nem tudom megmondani.
de, elég a 60 ló 200hozlejtőn hátszéllel.
a 60 pacis 1.4-es hármas golfok is mentek 180at lejtő nélkül. papíron azok sem tudtak annyit.
de mintha valami 260km/h-t mondtam volnaakkora a hitetlenség.
-
Skillet
addikt
válasz
Burt1793 #14336 üzenetére
szerintem ezek a legkevésbé sem kirívó adatok. a civic-et nem mesélte, annyi volt. a 4 ember közül az egyik én voltam, azért is írtam korábban, hogy az is több, mint a gyári adat, ami 177km/h. emlékeztem, hogy 200 felett mentünk, de nem tudtam mennyivel, ezért kérdeztem rá nála. nem akartam fals adatot bemondani.
a végsebességet nem tudom mennyire befolyásolja, hogy az autó ósdi
de úgy látszik, ez is egy tényező.
biztos ezek az autók nem tudják, nem közölték velük, mennyi a gyári érték, amit nekik menniük szabad
a felhozott IS200 érték is kevéske szerintem. de nem mondanék rá semmit, hogy mennyi a vége, mert nem tudom. csak azt tudom mondani, amit tapasztaltam.
gyári adat szerint a galant pl 205-nél le kellett volna feküdjön. nem igazán tette. 6e környékén volt a 220km/h és valahol pont a piros mező elején (6500) a 240. és nem, nem gps-szel mérveszóval csalhatott. hogy mennyit? passz.
a mostani autó végsebességét pl nem is tudom. így mondani sem tudnék rá semmit. de csak mert erősebb, nem hiszem, hogy 240 fölé tudna menni.
szerintem sok mindentől függ a végsebesség. váltó áttétel, súly, hol adja le a nyomaték maximumot a vas, légellenállás, meg ilyenek. akár egy valamivel gyengébb autónak is lehet nagyobb végsebessége egy nála erősebb autónál. rosszul gondolom?
mindegy. nincs vita. én csak padavan vagyok. befejeztem a végsebesség borzalmakat. főleg, hogy nem is karcol meg az autók végsebessége.
és mindenért elnézést kérek, álmodtam az egészet -
-
deicide
veterán
válasz
Burt1793 #14198 üzenetére
Astra OPC, igen. Hasonló teljesítményű új autók közül ez a forma tetszett leginkább, ezért lett Opel.Szürkületben sosem, van rossz élményem régebbről, több is, egy róka, ami éppen elfért, egy őz, ami éppen átért, egy macska, ami nem fért el, pedig mindegyik esetben 80-al mentem, a macskánál 50-el. Azóta szürkületben és este, erdős, mezős szakaszokon most is bennem van a félelem.
-
szőröscica
addikt
válasz
Burt1793 #13500 üzenetére
Főként az M3-on közlekedem, ott ahol ki lehet menni, nem különösebben rossz az aszfalt. Gödöllő előtt túl nagy a forgalom, az M31 becsatlakozás után szépen ki lehet húzódni sokszor (bár ha a középsőben vonatoznak és a külső üres, akkor inkább nem megyek ki), és még a szolnoki lehajtó előtt van 3 sáv, ott sem rossz az aszfalt. Visszafele talán csak egy van, Gödöllő előtt, az is simán autózható ekkora tempóval. Az M1 rossz ilyen szempontból, ott tényleg sok helyen szétment már az út...
-
TaaT
nagyúr
válasz
Burt1793 #13491 üzenetére
"Nem kötelező, de azért illik lemenni a szélső sávba lakott területen kívül is"
"Ezen sokat vitáztunk, kresz bekezdéseket linkelgetve."
Nincs vita, kint kötelező bent nem.
"Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni."
"(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza."
-
válasz
Burt1793 #13033 üzenetére
Az A6 az 2010 körüli volt, de persze lehetett az is behozott gép ezt így ugye nem tudom. Egy kis pözsőt láttam még ott már szedték szét a légszűrőt meg egyéb dolgokat.
De valszeg az lehet amit mondasz mert múltkor is ez volt amikor mentem bmw, merci, audi húzták fel őket a trélerre.
(#13031) peterkeT:
Persze kukázzuk a dízelt, benzint a hajókba, mozdonyok, buszokba is azt még gyorsabban éljük fel a megmaradt kőolajat...
Runner: Nekem igen van hatul egy kicsi poroltó.
-
parandroid
félisten
válasz
Burt1793 #13022 üzenetére
"Illetve ott van az is, hogy egy mai modern dízel autó kétharmadannyi szén-dioxidot, szén-monoxidot nyom ki kilométerenként, mint egy modern benzines, mivel kevesebbet fogyaszt."
Ja, ezekből kevesebbet, minden más - jóval szennyezőbb - csúnya dologból meg jóval többet. Nyilván sok szempontból hasznos a dízel, de a kicsi fogyasztást azért jórészt a direkt erre kihegyezett turbós motoroknak köszönheti, amit viszont mostanra már a benzines kispajtások is tudnak. Nem is beszélve a hibridekről, meg tisztán elektromos hajtásokról.
Én sem hiszem, hogy bármelyik önmagában hordozza a megváltást, de hogy a dízel nem jó irány, az azért elég egyértelmű, szóval érdemes noszogatni a gyártókat az egyéb megoldások keresésére, mert nekik az lenne a legkényelmesebb, ha egy kifejlesztett technológiát még 50 évig tudnak használni, mert annál nagyobb a megtérülés. Szeret sírni a szájuk egyébként, de ha jobban megnézed pl a VAG számait, az ügyesebbek azért így is horribilis nyereséggel dolgoznak, aki meg bukón áll, az inkább a marketing- és dizájn osztályának köszönheti, illetve a csúnya tervezési hibáinak - lásd olaszok, franciák, Ford, meg szerencsétlen Opel. Ja, meg szerencsétlen Toyota, akinél ott a világ jelenlegi legjobb hibrid hajtása, csak éppen nem tud normállisan kinéző autót építeni rá.
p
-
rbalint88
addikt
válasz
Burt1793 #12824 üzenetére
Barátnőmék Zsámbékról napi 5-10 percet nyertek, évi 10e Ft-ot buktak, mondhatni egálban van a két dolog. Én havi 5-10 percet nyertem (inkább Budakeszi felé szoktunk menni hozzájuk, nem a pályán), viszont mivel elég sokat rohangálok mindenfelé, muszáj volt megvennem, szóval én inkább buktam a dolgon, mert olyan utakért fizetek, amiért eddig nem kellett, jellemzően M0-on belül közlekedek. A családban a másik két autóra pedig tiszta bukó volt megvenni, de ha el akarnak menni ikea-decathlon bevásárlónapot tartani, akkor nem akarnak szórakozni a bírsággal, mert megszokásból felhajtottak a pályára... Szóval ha úgy nézzük, akkor az 5 autón évi 20ezer bukó van...
-
-
Declare
őstag
válasz
Burt1793 #12253 üzenetére
Jajaja a DSG valtoval az ugy ok, de abba nincs is kettöstömegü, ha jol tudom. Kezi valtora vonatkozott amit mondtam
Sokan azt hiszik az a jo, hogy a hideg dizellel mennek 1000es fordulaton, holott ezzel nyirjak a motort.
Ha meg ceges kocsi, azzal meg plane nem törödik senki.....ezert nem szeretnek soha egy ceges autot megvenni
szegenyeket azokat mindenki csak üti vagja
-
-
tomiii.
aktív tag
válasz
Burt1793 #12267 üzenetére
Igen, nekem is picit alulkormányzott volt gyárilag, de kijavítottam a gyár által elkövetett "hibákat" és most már tökéletes(lenne, ha nem darabokban állna
)
Jó neked, nekem ez a vizsga lehet kihagyós lesz, már bánom, hogy nem matekoztam/fizikáztam középsuliban és ilyen hülye lettem
-
tomiii.
aktív tag
válasz
Burt1793 #12264 üzenetére
Persze, látszott, csak mivel tanulnom kéne, helyette inkább pofázok a semmiről, addig se tanulok.
Hétköznapokban tényleg jobb az emberek nagy részének, ugye azt mondják, hogy az alul kormányozottságot könnyebben kezelik az emberek. Én pont az ellentét vagyok, elöl inkább kiszélesítem a nyomtávot 100mm-el, hogy inkább a fara induljon meg. Sokkal kezesebb az autó.
(#12265) [rvilike] :
Nekem már az elv se tetszik, valahol nem rég szerintem leírtam mi jut eszembe az FWD-ről címszavakban.
Költségcsökkentés, nagyobb profit, kisebb helyigény, nehezebb szerelhetőség, rossz kanyarvétel, indulásnál tapadás hiány stbstb -
tomiii.
aktív tag
válasz
Burt1793 #12262 üzenetére
Dehogyis, csúnya lenne. Csak most jött el az ideje, hogy kifejezzem az első kerék meghajtású autókkal való nem szimpatizálásomat
FWD-nél azért más az a kipörgés, az egy trabantnál is előfordul, hiszen gyorsításkor az eleje elkönnyül és a hátsótengely terhelődik. Fogom is a fejem, mikor első kerekes gumiégetéssel nagyzolnak a zöldfülűek az autóstalálkozókon.
Mondjuk már nem is járok emiatt ilyenekre, szóval nem is értem miért sírok emiatt.
-
tomiii.
aktív tag
válasz
Burt1793 #12258 üzenetére
Nekem a szívóbenzines meg pont 2500-nél adja le a csúcsnyomatékot, így én mindig közvetlenül ez alatt tartom a fordulatot és mindig ott a tartalék, ha kellene. Fogyasztás is jó ezzel a módszerrel, nem is erőlködik
A hölgye meg érzi az autót, csak dinamikusabban vezet(ne), nem ehhez van szokva.
-
tomiii.
aktív tag
válasz
Burt1793 #12253 üzenetére
Te fordulatod még nem is vészes, de egyik csaj ismerősöm apja emelkedőn felfelé, lepadlózza alapjáratról a turbódízelt 5.-ben, mondván, hogy nem érezni, hogy erőlködik, így kíméli
azt hiszem múltkor volt emiatt szervizben jó ideig, azóta is tovább kíméli, mert szerinte így helyes
Amikor a csaj 2500-ig pörgeti, már ordibálnak vele a szülők, nem is ül velük egy autóba
-
Declare
őstag
válasz
Burt1793 #12247 üzenetére
Alapjarat fölött 200-300 al elgurulsz, akkor sokaig nem gurulsz majd es viheted kettöstömegü cserere
az alacsony fordulat legalabb olyan karos, ha nem karosabb a dizelnek, mint ha 5000en pörögne.
Extralistaval meg sokan nem szeretnek bajlodni, ha alaposan beleagja magat az ember az nem keves idö azert, de szerintem is sokkal jobb, mint a csomagos megoldas.
(#12249) peterkeT en se hiszem, hogy ilyet csinalnanak, csak olvastam valahol, hogy van egy ilyen problema, hogy tul hosszu az extralista.
-
rbalint88
addikt
válasz
Burt1793 #12241 üzenetére
ahogy látod, máshol is több hónap a várakozás. unokatesóm alap G astrájára is kellett várni 3 hónapot.
peterkeT: nekem szerencsére nincsenek nagy igényeim
tempomat, ülésfűtés, jó zene, napfénytető, tolatóradar, BT kihangosító. nyilván, ha belefér a keretbe meg hasznosnak tartom, akkor berendelgetnék mást is, de alapvetően nekem ennyi elég.
#12249: azért abba a nagyon magas alapárba egy rendes kárpit nem szokott beleférni...Declare: jó, mondjuk egy golf extralistája is mekkora már... amúgy ha a szalonban is a kezedbe nyomnának egy tabletet, hogy nesze, ha ezt x-eled be, így néz ki, sokkal egyszerűbb lenne. inkább a konfigurátorok rossz dizájnja a gond. Elhiszem, hogy fáj az élet annak, akinek fussa új bömösre, de azért azt a fél órát rá lehet szánni az összeválogatásra, ha már kitaláltad a típust és a motort hozzá.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Burt1793 #12242 üzenetére
Passatban imádom erősen gondolkozom, hogy Bubu is kap egyet. Kb 120$, nem a világ vége... A kormányt meg 20-22k-ból bebőrözik az se egy vészes történet.
bitpork: Ne hülyéskedj, egy 80-90 lovas motornál százegynyéhány Nm-rrel? Én meg nem hallottam arról, hogy Jazz-ben cserélni kellett volna láncot. De gúglizz rá bátran, hátha neked dob vmit.
-
rbalint88
addikt
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Burt1793 #12231 üzenetére
Igen, ez mondjuk idegesítő, hogy csak csomagban van minden a japókhoz. Nem tudod saját szájízed szerint összekonfigurálni. Bár én pont nem vok ez az extra fétisiszta de azért kellemes tud lenni az ülésfűtés, egy fényre sötétedő tükör, a klímáról nem is beszélve...
peterkeT: Passatban van ilyen, tényleg kellemes. Főleg itt Pesten mert látod ha kutyagumiba tottyanál bele a kocsiból kipattanva.
mod:
Declare: Nincs nagy difi. 5 év múlva egy szett új gumi kell a Jazz-re 15" nem drága. Vezérlés csere nincs mert láncos. Olajcsere az évi 30k. 5 évet elmész egy szett fék betéttel... Ezek mind nem vészes összegek, az 1M diffifből bőven telik rá.
Én tuti nem vennék GTE-t, nem tudtatok meggyőzni róla/vele.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Burt1793 #12217 üzenetére
Hegynek felfelé azért olyan sokat nem fékezel, hogy érdemben töltsön vissza, ahhoz nem elég bika ez a GTE. Akárhogyis szerintem nem éri meg az árát. 11+ millától indul, ezt felextrázod már 12-13 millánál jársz. 3-4M-ért meg van Impreza ami nem pénztemető kategória szinten van és veszel mellé egy Jazz-t 3-4M-ért ami szintén nem pénztemető. Számold ki a fennmaradó diffiből hány km-t autózhatsz.
Jah és az áram sem ingyen van, bármennyire is szeretik ezt elmaszatolni a gyártók.
Engem nem tudtak meggyőzni de mindenki azt vesz
amit akaramire pénze van.Úgy vagyok ezzel a GTE-bel mint a Zsiráffal az állatkertben. Jópofa-jópofa de otthonra azért nem kéne.
mod:
Jó, így mennyit eszik városban? 4-5 litert? Ott a Jazz-em, városban 5-5,5-ből el van úgy hogy sokkal nagyobb a csomagtere. Ebben a konfigurációban sztem paraj vakítás ez a GTE.
-
rbalint88
addikt
válasz
Burt1793 #12166 üzenetére
Ha mondjuk lehetne egy olyan új KIA Sorento-t venni, aminek a hasmagasságát le tudod rakni 15centire alapból és terepre felemelni, az eléggé jollyjoker lenne. 12-13misiért (listaár!) van egy fasza, nagy-kényelmes-jól felszerelt-biztonságos utazóautód, ami városban sem eszi le a fejed és elfér benne 7 ember. Innentől kezdve a prémium suvokra kiadott plusz pénz kb 10% mechanikai javulás, 20% beltéri javulás és a p
öcsresztízsnövelésről szól, közel dupla áron.
Megértem azt is, aki olyat vesz, ha megteheti, miért ne. Csak ne állítsuk be racionális döntésnek, ennyi. -
-
Új hozzászólás Aktív témák
- 4 db érhető el (130/131/132) - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
- Lenovo Yoga Slim 7 i5-1135G7 8GB 512GB 14" FHD IPS
- IKEA (HAVREHOJ) tablet tartó
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C Dock G5 docking station (5TW10AA) - 3x4K felbontás, 120Hz képfrissítés
- Apple Watch SE 2 44mm, Újszerű, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest