- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Most a Galaxy S25 FE megjelenésére tippelnek
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Google Pixel topik
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Samsung Galaxy Z Fold7 - ezt vártuk, de…
- Ennyibe kerülhet a Xiaomi Watch S4 európai változata
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- GoodSpeed: AMD Ryzen 9 9900X (100-100000662WOF)+ Samsung 990 PRO 2TB MZ-V9P2T0BW
Hirdetés
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
MasterMark
titán
válasz
Coyot #176627 üzenetére
Erre írtam, hogy ha 100 fiatalabbból 10 balesetet okoz, meg ha 10 öregből 5 okoz balesetet, az számszerűleg kevesebb, de százalékosan meg több. Ezért kéne tudni azt is, hogy összesen hány vezetőből vannak ezek a számok.
Lehet így már lenne értelme az évek szerinti beosztásnak is.
-
stickermajom
addikt
válasz
Coyot #176622 üzenetére
Egy fokkal talán hitelesebb, mint a beböfögött láthatatlan az idősek érintettsége dolog. De hajrá, várjuk a cáfolatod a hiteles statisztikával.
(#176624) szimi57 Senki nem fikázza az időseket. Egyszerűen az autózás nem egy alapvető emberi jog: ha valaki veszélyes a többi közlekedőre nézve, akkor nincs helye a forgalomban.
-
válasz
Coyot #176165 üzenetére
néhány rutintalanabb/félős/nemtudommilyen sofőr 70-80km/h-val tartja fel a forgalmat
Arra várnak, hogy feltölthessék dashcamjükről a "Budapesti autósokra" amint a 100 kmh-s ámokfutó az életükre tör.
(#176197) peterkeT
Lakott területen kívül megelőzöm, mert 70-nel megy, beerünk a faluba, és visszaelőz, mert továbbra is 70-nel megy.Na, nekem ezt az 1915-ös születésű nagypapám is tudta; tempomat nélkül, Trabanttal. (A visszaelőzésre már nem emlékszem.)
-
válasz
Coyot #176165 üzenetére
Hétvégén megnövekszik a 70-80-al mászkáló lámák aránya. Volt olyan, hogy vasárnap délután 50km országúti vezetés alatt 20-30 személyautót előztem. Pedig nem is mentem gyorsan óra szerint 100-110.
rutintalanabb/félős/nemtudommilyen Aki sík száraz egyenes úton nem képes tartani a 90-et annak szvsz nem kéne vezetnie.
-
whitezo88
nagyúr
válasz
Coyot #176165 üzenetére
el is felejtettem anno írni mi volt 2 hete Balaton fele. Már egy nagyobb torlódás után lehetett haladni 100-110al kb. Suzukis fogja, kivág elém lazán a szélsőből 70-80al, aztán rátapos a fékre. kb fél méterrel tudtam mögötte felvenni a sebességet, nem állt le teljesen de taposni kellett a féket. Persze se a villogásra, se a dudálásra reakciókánt egy villogóra se volt képes hogy "bocs hogy balfasz vagyok"... de a sok főutas veréb se semmi.
Fentiek miatt nem merek menni nagyon pályán a belsőben mert bármikor kivágnak elém, rendszeres... pedig mennék haladósan, 3l-es kályha igényli
-
freeknight
őstag
válasz
Coyot #176151 üzenetére
De sokan meg nem akarják kitaposni a kocsi belét. Sőt, a magyar utakon közlekedve azt figyelheted meg, hogy te vagy a kisebbség, az emberek 90%-a 70-80-al poroszkál és konvojozik a többiekkel a főúton, pályán meg 120 a belsőben (nem győzöm söpörni a sok turbódízelt magam elöl a fostalicska 1,4 benzinnel, pedig ezek mehetnének tempóban).
Szóval nekik megfelel. Nem te vagy a célközönség. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Coyot #176109 üzenetére
Vészfékezés teszt, célfékezés, kikerülés, stb ezek mind úgy zajlanak, hogy felgyorsítasz rövid úton 60-70-80-ra és fék + egyéb manőver majd újra és újra ezeket ismételgeted, hogy rögzüljön (azaz rövid idő alatt sokat veszel ki az akksiból). Na ezt a tartós intenzív gyorsítást megállást, gyorsítás megállást nem bírják ezek a villanyosok, mert nem ilyen igénybevételre van tervezve a hűtése a legtöbbnek. Ezért más elosztásban vannak a feladatok: pl 1-1 célfékezés/vészfékezéses tesztsorozat közé betesznek egy hűtőkört vagy egy szlalomozásos feladatot, amikor van ideje az akksiknak visszahűlni adott esetben.
Előttünk volt pl egy hidrid Lexus, annál letiltott az elektronika a folyamatos nyúzás miatti túlmelegedés okán.
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Coyot #172975 üzenetére
Persze a benzines is bonyolultabb lett de akkor is sokkal kevésbé nyírja DMF-t, sokkal kevésbé kormol, így a GPF is sokkal hosszabb élettartamú és egyáltalán nincs SCR... Sokkal kevésbé érzékeny a benzines a rosszabb üzemanyag minőségre. Ismerős a Samsungnál melózik, van üzemük Romániában is. Ott ki van adva, hogy Romániában nem tankolhatnak gázolajat mert sorra bemattoltak tőle a céges KIA-k.
-
-
rbalint88
addikt
válasz
Coyot #169273 üzenetére
Bizony bizony. Nekem eddig egyedul a suzuki splash ahol nem talalkoztam vele, minden mas autoban volt vagy stift vagy horog, amire ra lehetett pattintani/akasztani.
kesz lett az elantra javitasa, vegre lehet majd hasznalni a csomagtartot, juhu! Hala egnek a feneklemezt nem csereltek, hanem kikalapaltak, igy nem serultek a gyari hegesztesek.
-
gergo5991
őstag
válasz
Coyot #165053 üzenetére
lehet kva hülye kérdés, de ez a co2 gramm / km-be megadva ez hogy kell nézni? 8,4 es fogyasztásod mellé 196 gramm /km-ert ir. Szóval ha 100km-en fogyasztasz 8,4 liter benyát, 1-1 arányban az 8,4 kiló benzin, co2-ben az meg majdnem 20 kiló co2. Szóval a co2 hogy nyomhat többet mint maga az üzemanyag?
-
válasz
Coyot #163225 üzenetére
Ha még nem késő a válasz, nekem kb. olyan emelőm van amit linkeltél. 2-2,5 éve vettem, rendben működik. Nálam előfeltétel volt az alacsony profil, ki tudja, milyen autót veszek egyszer.
Apám Igniséhez is használom, ahhoz is megfelel a nagy hasmagasság ellenére.
@Qru: Fehér Golfhoz felesleges volt az alacsony profil, de hátha meghülyülök vénségemre. (off-road autóval nem tervezek)
-
fant0mi
őstag
-
tboldi
nagyúr
válasz
Coyot #163233 üzenetére
Följebb van, mint a hátsó merev híd, kb. egy vonalban van a pótkeréküreg alsó részével.
De ne úgy képzeld el, hogy el sem ér odáig egy átlag, olcsóbb kroki, az is képes valamennyire megemelni, de csak a rugók nyúlnak meg, a kerekek még akkor is érintkeznek a betonnal.Elöl nincs gáz, ott bármi jó.
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Coyot #156338 üzenetére
Igen, ha egyforma hazugságot hasonlítunk akkor az már egy fokkal jobb mintha különböző hazugságokat hasonlítunk. Így legalább kb az arány stimmel.
A Jazz az csak egy példa volt arra, hogy a valóság és a katalógus adata mennyire nincs köszönőviszonyban. A megadott 104gr/km még nyugaton is necces nem hogy itthon a 14 éves átlagéletkorú autóparkkal.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Coyot #156315 üzenetére
Jó de így az egyik kamu adathalmazt hasonlítjuk egy másik kamu adathalmazzal. Hát nem csoda, hogy azt hoz ki belőle az ember amit csak akar.
"Csak annak a statisztikának hiszek, amit magam hamisítottam."
EQM: Most kíváncsiságból megnéztem a spriten a többi autót: Bubi a valós 8,42-es átlagával 196gr/km-t termel, Kormi átlaga 8,11volt, azzal már 214 gr/km-nél jár...
-
-
válasz
Coyot #156300 üzenetére
- a linkelt diagramon előzékenyen a sima autó kipufogós kibocsájtása pedig ~160g/km-nek van írva, nem tudom pontosabban leolvasni, ellenben ma már ugye ~100 alatt próbálják meg tartani, de az itt nem mutatna ugye túl jól..
Pici fogalomzavar. A flottaátlag célja a 105 gramm (és ez 2020, nem 2018), amit a gyártók úgy érnek el, hogy hybrideket (pl: mild hybrid) és elektromos autókat gyártanak (esetleg vásárolnak egy vagon pénzért Tesla eladásokat, mint a Fiat.
).
Másrészt abban sem vagyok biztos, hogy az az avg euro car új autókra vonatkozik.
Az a baj, hogy tiszta számokat és statisztikákat egy ilyen horderejű dologban senki nem fog tudni (vagy aki igen az nem adja ki). Iszonyat pénzek mozognak ezekben (lásd amikor kihozták az amcsik még a tesla előtt, hogy egy Hummer környezetkímélőbb egy elektromos autónál, aztán sokan azt linkelgetik még a mai napig).
Az biztos, hogy ezekkel az euro normákkal hosszabb távon megölik a dízel (előbb) és benzines (utóbb) autókat is, nem fognak tudni hova menekülni az autógyártók.
-
válasz
Coyot #156288 üzenetére
Európai adatok, életciklusra, igaz hogy 2018-as de relevánsabb, mint HB:
(greenhouse=üvegház)
Szürke a kipufogó gáz CO2
Sárga az üzemanyag CO2
Sötétkék az autó előállítása és üzemeltetése során keletkezett CO2
Világoskék az akkumulátor előállítása.
Ha megnézed, egy Toyota Prius előállítása akuval (1,5kW-os), nem éri el az átlag európai autó előállítását sem.
Így már érted, hogy Hanula Barna miért 100kW-os akuval számolt, és miért a német elektromos áram előállításával, miután azok leállították az atomerőműveiket.
Az már hab a tortán, hogy az elektromos autók lazán hozzák az 500k km, de ezek a statisztikák a mai autók átlag futásával számolnak az elektromosnál is. Tehát az elektromosnál a sötétkék és világoskék oszlopokat felezheted is, hogy valós km/CO2-t kapjál.
Hanula Barna nem hozott adatotokat, amikor kérve lettek tőle, akkor azt mondta, hogy azok autógyári titkok. És sejtelmesen mosolygott, ahogy a videókon is szokott. -
válasz
Coyot #145852 üzenetére
Így közvetlenül nincs terhelve a gumi... A felniket ráfektetem a tartóra és kész. Ha egymásra pakolnám akkor a legalsó oldalfalát nyomná a fölötte lévő 3. Lehet nincs jelentősége, de így kulturáltabban néz ki. Adtak hozzá profilmélység mérőt, nyomásmérőt, jelölőket, hogy melyik gumi hová való és egy zsákot amit rá lehet húzni...
-
Doki16
addikt
válasz
Coyot #143603 üzenetére
Nem olyan rég kerestünk 800k körül megbízható dízeles kocsit. Kicsit belevettem magam az 1,9pd mocsarába, de gyorsan kiszálltam, mert itt könnyen lyukra lehet futni. Hiába nem vagyok teljesen laikus, nem mertem megkockáztatni már egy ennyi idős autót. Lett helyette egy 120-at futott 1,5 Kia Rio.
(#143607) Coyot: Ez ugyanaz mint, hogy soha nem kell váltóolajat cserélni egy automatában sem, mert élettartam olaj van benne. Sokkal jobban le lehet húzni a júzert egy váltócsere/felújítás címén mint egy egyszerű olajcserével.
-
gzbotii
nagyúr
válasz
Coyot #142439 üzenetére
Romániában a főútvonalak mellől mind kivágták a fákat, meg a '90es évek végén (2000-es nagyon elején), pont azért, mert balesetveszélyes volt. Szülővárosom határában akkor, amikor egy nő télen kicsúszott az útról, nekiment egy fának és meghalt. Körülötte meg több kilométeres körzetben csak szántóföld volt...
-
válasz
Coyot #142148 üzenetére
Aki normálisan sorol be, eleve nem agresszívan csinálja, azt a többség beengedi és nem is gondolja bunkónak. Az, aki a dugóban kettő padlógázzal végigrongyol, majd a megszűnő sáv vége után 15 méterrel, a felfestésen át ráhúzza a kormányt az épp mellette lévőre, na az minden, csak nem normálisan közlekedő ember.
Egyébként pont emiatt is van frusztrációja pl: az M0-n a kamionoknak. Amikor dugó van, akkor félig a lehajtósávban mennek, mert attól tartanak, hogy valaki megelőzi őket onnan. Holott pl tényleg csak le akarnál fordulni...
Legutóbb jövök M0-n budafok felé, ott ugye a Halászteleki felhajtónak van egy "gyorsító" sáv, kb. 1-1,5 km hosszan. Szombat délelőtt gurulnk a fiammal, nem gyorsan, kb 40-el csorogtunk, erre a szélsőből egy kamion elkezdi rám húzni a kormányt, de úgy, hogy már a szerelvény hátulját elhagytam. Dudálok, erre dudál és még jobban rám húzza. Elfértem mellette egy gázadással, majd besoroltam elé. Nem büntető-fékeztem, mert hülye nem vagyok, de betartottuk a 60-as korlátozást, amíg le nem fordultam az M0ról, aminek ő láthatóan nagyon örült.
-
-
-
válasz
Coyot #141933 üzenetére
Nekem asszem a civicen gyári fékek voltak elöl és botrány szarul fogott, autópályán amikor fossá volt pakolva az 1.4 néhány combosabb 150 -> 100-as fékezés után konkrétan elmelegedett és alig fogott valamit. Az accordon viszont nagyon fasza a gyári fék, az utángyártott textar meg hullámos lett pár ezer km után.
-
rbalint88
addikt
válasz
Coyot #141733 üzenetére
nem az a baj. csak ne próbáljuk meg erre ráhúzni az óvjuk meg a Földet dumát, amikor baromira csak az egyéni fillérszekszuálásról van szó, de azért mellékesen az se baj, ha a környezetet nem károsítjuk vele annyira.
meg ez, hogy adóra meg tankolni a benzinest nincs pénzem, de veszek egy saabot (meg aztán egy peugeot-ot is), mer' nehogymá' az unalmas opelben üljek? szervizre van pénz? az legalább nem is tervezhető kiadás
a végével (gázUP és Auris vásárlás) csak az a bajom, hogy magyar körülmények között, magánszemélyeknek ez elérhetetlen finanszírozási forma, pedig amúgy látom benne a racionalitást.mondjuk én személy szerint a tömegközlekedés fejlesztését és a carsharing szolgáltatások kiterjesztését nagyon hasznosnak tartanám, azzal jelentősen lehetne csökkenteni az egyéni autóhasználatot.
nyilván teljesen más megvilágításban de ebben a cikkben is érintik ezt a kérdéskört: [link] nyilván a fejlett világban az a fene nagy jólét is hozzájárul ahhoz, hogy ennyien és ekkora, ekkora fogyasztású autókkal járunk. asszem Dániában van (volt?) még 100% büntetőadó az autóvásárlásra, érdekes módon ott nem is járnak olyan sokan akkora böszmékkel, mint akár itthon. -
válasz
Coyot #141112 üzenetére
Nekem elég sokat kamuzik a BC, van, hogy egy litert is elcsal
tboy93: Csak egyszer tudnék vele nyugodtan, dugók nélkül hosszabb utat menni, szabályos tempóval...de vagy dugó, vagy valaki feltart, vagy ha végre minden tiszta akkor én cseszem el a gyorshajtássalEgyébként nagyjából ennyire számítottam, ahhoz képest pedig tényleg jó a 10-es átlag, hogy a fele méter városban megy bele rövidtávon (2*10km).
Tegnap, ahogy jöttem le Debrecen alá Győrből, volt jópár baleset az M3-ason így végül a nullásról egyből a négyes főút felé vettem az irányt. Mihelyt kiértünk az útépítéses hatvanas korlátozós szakaszról, tempomat
11090 és a fedkomp szerint a pillanatnyi fogyasztás 4-6L közt ugrált. Ha rászámolom az egy literes csalást, még úgy is átlag 6L lehet 110-es tempónál a fogyasztás, amin eléggé meg is lepődtem. Négy személy, kettő ebből elég megtermett volt, csomagtartó pedig tele cuccokkal. Más lába alatt még kevesebbet enne a kis dög -
#89309696
törölt tag
válasz
Coyot #140595 üzenetére
Ladák még nem 86 oktánnal mentek? Azokba a 95 is tuning. Már a karbin, gyújtáson is állítani kellett, ha normális működést akartunk. És a 95-re beállított karbihoz ha 100-as benya került még inkább prüszkölt tőle.
Van dísznek egy Samara az udvarban, azzal bohóckodom néha. Mondjuk az már egy űrtechnika a 2102 motorjához képest. Ha jó állapotban van és kicsit meg van tunerozva akkor röhögve felveszi a versenyt mai fővárosi rohanással és autópálya tempóval is, nem rossz gépek. Mármint a karbisok, mert volt már belőlük igaz itthon elég ritka injektoros is, gondolom központba hugyozós, de az nem adja annyira. Karbi forever. Akármeddig lehet taposni és csak egyre jobban hörög és csak megy-megy. Száguld. -
rbalint88
addikt
válasz
Coyot #140593 üzenetére
Tenyleg van kulonbseg kutak kozott sajnos. Illetve attol is fugg, hogy -hulyen hangzik- melyik nyalat szereti az auto. Igy a harmadik vag 1.8t-nel ki merem jelenteni, hogy a shell fekszik neki legjobban. Elotte dizel alfa volt, az a sima osztrakkal volt a legjobb, meg az omv maxxmotion gazolajnal is hallhatoan finomabban jart vele (Budaorsnel van egy magankut, osztrak uzemanyaggal)
-
kisza25
félisten
válasz
Coyot #140585 üzenetére
én mindig tolom neki, ha már meleg a motor, 1x meg akartam próbálni, hogy mi lenne akkor, ha finomabban vezetnék, de kb 50km után elengedtem.
Mint írtam egy teljesen másik autónál is jelentkezett a dolog, meg úgy kb 20 éve hanyagoltam azt a kutat, mert a mellette lévő étterembe dolgoztam és hallottam ezt-azt az akkori kutasoktól, de gondoltam 20 évvel később már más lesz a helyzet, de jelek szerint nem az.
Majd rápróbálok még, mert azért a 9Ft kedvezmény literenként jól jönne, de 1literrel magasabb fogyi/ 100 km már nem biznisz, amúgy 5x tankoltam ott kb egymás után és 8-10 liter közötti fogyasztásaim voltak, elötte utána OMV és Shell 6,5-8 liter, na mindegy. -
kisza25
félisten
válasz
Coyot #140573 üzenetére
Szóval az átlagom 7,9 liter eddig majdnem 10000 km alatt, de a legjobb fogyim bc szerint 5,9 lett, ami tankolva 6,3 és a legrosszabb 9,2 bc szerint és 10 liter tankolva, a körülmények nem voltak azonosak, de a legjobbat a Shell-el tudtam elérni, a legrosszabbat egy bizonyos MOL kúton tankolva, amit azóta sem tudtam megközelíteni még 1 literre sem. Ami még közre játszhatott, hogy júniusban a legnagyobb melegben sikerült elérni, de azért azóta is voltak nagy melegek és 8 liter felett azóta nem evett
A harmadik kép az után történt, hogy megtankoltam, és a BC-t nulláztam volna, mert számolva 10 literre jött ki a fogyi és megnéztem BC mennyit ír: -
kisza25
félisten
válasz
Coyot #140573 üzenetére
nem, 8 helyett 9 és 10 volt a fogyim a MOL -al, de szerintem ott a kút is el lehet állítva (10 liter felett már 1 liter helyett mondjuk 9dl-t ad, ellenőrzéskor 10 literig mérnek)
A shell-es benyával meg sikerült BC szerint 5,9 és rátankolva 6,3 litert fogyasztani 400 km-es távon, de ott ugye mások voltak a feltételek ahhoz képest ahogy alapból használom.
Szóval OMV/Shell-en tankolva ugyanúgy 7,5-8 liter, MOL-on tankolva 9 és 10 liter volt
A golf 1,6 16v is amúgy pont egy literrel evett többet a MOL-on tankolva, mint az előtte az OMV/Shell kúton -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Coyot #140354 üzenetére
De rögzít 160+ tempót is csak nem lehet rögtön beállítani olyan magas értéket. Egy Passat B6 amúgy de lehet ez iparági szabály, mert a Subaru sem fogadja el ha helyből 160-ra lövöm a tempomatot, csak ha fokozatosan vagy ha manuálisan gyorsítok fel és úgy rögzítem a tempót.
Tehát ha egy elképzelt autópályán Németországban a bevezetőn megyek 110-re lőtt tempomattal és vége a korlátos szakasznak akkor hiába állítom be a 160-as utazót nem gyorsít fel, csak ha én magam gyorsítok fel addig és úgy rögzítem az értéket vagy mondjuk 130-ra rögzítem a célértéket eléri azt és onnan léptetem fel 160-ig.
Új hozzászólás Aktív témák
- BestBuy ruhás topik
- Apple MacBook
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Milyen videókártyát?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Futárcégek
- Milyen autót vegyek?
- Most a Galaxy S25 FE megjelenésére tippelnek
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- Alufelni 4 db., R16 méretű gumihoz (pl. Ford Galaxy II) (az ár 4 db-ra vonatkozik)
- Merryfair Wau 2 hálós irodaszék / jó állapot / harmadáron
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- iKing.Hu - Motorola G86 5G Dark Blue Használt, karcmentes állapotban 8 GB RAM / 256 GB tárhely
- Felsőkategóriás merev csöves Gamer PC! I7 12700KF / RTX 3090 24GB / 32GB DDR5 / 1TB SSD!
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G7 - i5-10G I 16GB I 256GB SSD I HDMI I 14" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A12/Samsung Galaxy A22/Samsung Galaxy A32/Samsung Galaxy A52
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U7310 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest