- Telekom mobilszolgáltatások
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Fotók, videók mobillal
- Yettel topik
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Keretmentesít a Galaxy S25 FE
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
DigitXT
félisten
válasz
BlacKSouL #32729 üzenetére
Forró akkut nem ajánlott gyorstölteni, mivel az további melegedést okoz, csak a BMS-en múlik, hogy ilyenkor leállítja-e a töltést, vagy nem is tud róla (ha nem ott van a hőmérője).
Jó hír viszont, hogy a legtöbb rollerhez nem jár gyorstöltő, gyárilag. Sőt, amit ilyen néven vehetsz utólagosan, általában az sem az. Minden a konkrét párosításon múlik... (Nekem speciel van egy elég combos 10A-es töltőm Nade gyors? 38Ah mellett: egyáltalán nem.)
-
-
Aaron14
őstag
válasz
BlacKSouL #32547 üzenetére
F2 Pro-ról váltottam F3 Pro-ra. Ég és föld a kettő közötti különbség. Mindenben jobb az F3 Pro. Fürgébb, a menetkomfort is mérföldekkel jobb, a sok kis extra szolgáltatás GPS, AirLock, stb. Szerintem kinézetre is bikább. Már ha egy pálcika lehet az.
Ha teheted, mindenképpen válts! -
válasz
BlacKSouL #32547 üzenetére
Én azért jártam végig gyakorlatilag lépcsőfokonként a típusokat, mert van egy emelkedő, amit rendszeresen meg kell másznom rollerrel, és nehezen találtam olyan pákcikarollert, ami nem lassul be felfelé, hanem érdemben fel tudok vele menni, anélkül, h úgy érezném, csak feltartom az autókat.
Már nincs szükségem az újabb rollerek tudásra, valószínűleg nem fogok feljebb váltani a Segway G2-nél.
Gyakorlatilag immunis lettem az újdonságokra. -
válasz
BlacKSouL #26303 üzenetére
Az F2 Pro azért világít felfelé, mert annak a rollernek elöl van lengéscsillapítója, de hátul nincs, így picikét döntött hátrafelé a roller, és a kormány így olyan szögben áll, h az első lámpa jobban felfelé világít, mint a testvérmodelljei esetében.
Ezt elbxszták a Ninebotnál, lejjebb kellett volna ennél a modellnél állítani a lámpát. -
PociAti
őstag
válasz
BlacKSouL #31351 üzenetére
A Ninebot F3 Pro maximális motorteljesítménye 1200 W. Engem leginkább az aggasztana, hogy azzal szabadna-e lakott településen belül használni a kerékpárutakat, vagy sem?
Minden máson csak ennek tisztázása után éri meg rágódni.
A magyar árat amúgy már most is látni: 287k az Alzában, 290k a kontaktornál.
Ki lehet számolni, hogy egy 46,8 V, 460 Wh akkucsomag hány cellából áll, + a tokozás és egyéb dolgok. Kb. 4 kg, valójában 3,7 vagy inkább 4,8 kg, az nem lehet olyan fontos. Jó helyet találtak neki.
Gyermekbetegség a merőben új dolgokra jellemző. Itt azért lehet bízni a cégben, meg hogy jól kezelik a felmerülő problémákat. (Max G2 esetében talán nem így volt, viszont a mostani Max G30P és G30LP esetén jól kezelték.)
-
DigitXT
félisten
válasz
BlacKSouL #26303 üzenetére
Nekem annyi tapasztalatom van (sajnos más típussal, így nem teljesen releváns), hogy a kormányára ráépített két darab (amúgy rém gyenge) ledre is beugattak egyszer a bringások, hogy idézem "kilométerekről vakít". Nem hagyott nyugodni a dolog, addig nézegettem, míg végül meggyőztem magam, hogy akár igazuk is lehet, mert ez is bőven magasra (is) világított (levágás nuku). Így a vége az lett, hogy fogtam az egészet, és leszereltem, raktam fel helyette egy másik lámpát a sárhányó magasságára, ami ráadásul állítható is volt, levágása is volt, aztán arra szóljanak be megint.
Nem tették. Mondjuk nem volt sok alkalmam tesztelgetni, mert aztán jött a baleset, de azért korrekt kis helyzetjelző* volt, még a felvételen is látszott, hogy ki van világítva a rollerem, amikor az egyik járókelő megpróbálta letolni az útról, ami törött első kerékkel nem volt egyszerű művelet, végül leveszi a gyújtást, így áramtalanít, milyen jól tette... *: ahhoz azért kevésnek mondanám, hogy éjszaka nagy tempóval menjen az ember (óvatosba elég), de éjszakára úgyis kell valami kiegészítő fényforrás, mondhatni távolsági fény, ha nincs közvilágítás.
Ami a gázkar potit (valójában hall szenzor) illeti, simán lehet, hogy hamisított (kínai) SS49E van benne gyárilag, ha kicseréled eredeti japánra, kinyílik a világ. Legalábbis én ezt tapasztaltam, sokkal nagyobb tartományban lett használható a gázkar, úgy, hogy a mágnes értelemszerűen nem változott, a kalibráció nem változott, egyszerűen az adott hall érzékelő adott ki magából használhatóbb jeleket.
Egyébként nem feltétlen kell lineárisnak lennie, bár abszolút egyetértek, hogy az a legjobb alapbeállítás, amitől aztán vezetési stílustól függően el lehet térni. Ha valaki binárisan vezet (csőgáz/semmi), annak esetleg fel sem tűnik, hogy nem lehet finoman adagolni.
Szerk: még annyit ehhez a gázkar témához, hogy a nyomatékra szabályozás ritka, mint a fehér holló. A gázkar jelet a legtöbb kommersz roller vezérlő kívánt sebesség jelnek veszi, a teljesítményt mindig a kívánt sebesség, és a mért sebesség eltéréséből állítja be. Tehát abszolút nem olyan egy átlag roller gázkarja, mint mondjuk egy autó gázpedálja, ami alapvetően a fojtószelepet állítja, ezzel a teljesítményt (és véletlenül sem a sebességet közvetlenül). Ami nyomatékot szabályoz rolleren, az pl. a VESC, annál a gázkar jel a fázisárammal van összekapcsolva (beállítás függvénye persze, tud kommersz roller vezérlő módban is működni elméletileg, de ki akarja úgy használni), ami tehát nem függ az aktuális sebességtől. Volt egy hosszabb videós tesztem, ahol az 1/2/3 fokozatkapcsolót különböző (maximális) gázkar jelnek állítottam be, így nyélgázon lehetett tesztelni, hogy mit csinál a VESC tartott gáznál (30A/60A/120A fázisárammal), nos nagyjából pont azt, amit egy autó is, ha mondjuk emelkedőn egy adott sebességre beállt, aztán a platóra felérve síkon elkezd gyorsulni. És amúgy ezzel nincs semmi baj, teljesen természetes érzés.
Egy apróságot kivéve, hogy ez sem teljesítmény szabályozás, hanem nyomaték! Ergo ha gyorsul, akkor adott nyomaték mellett nő a teljesítmény. Ami ugye további gyorsulást jelent. És ez egy pozitív visszacsatolás, ami végül csak oda fut ki, hogy az adott nyomaték és közegellenállás mellett elérhető maximális sebesség lesz a végsebesség, csak adott esetben ez nagyon lassan változik. De amúgy nem szokott ezzel gond lenni autóban sem: az ember ha látja, hogy adott gázpedál állással elszaladnak a lovak, visszább vesz. Pontosan ezt meg tudja tenni a rolleren is, ha normális rajta a gázkar, tehát adagolható. Az a szkenárió, hogy mindig a végsebességig gyorsul, direkt olyan teszt volt, aminél akkor sem vettem el a gázt, amikor már bőven felgyorsult a ketyere.
-
BlacKSouL
addikt
válasz
BlacKSouL #25998 üzenetére
Ezekre valakinek van valami egyéb tapasztalata? Nekem most 2 hét és 117 km után pont ugyanezek, azóta élesben is teszteltem a lámpát, parkoló autóknak a teteje fölött átvilágít a felső elvágás, tehát 5-10 fokkal lefelé kéne billenteni(de beépített). A gázkar poti egészen biztosan nem lineáris .
A lámpa vetítési képe nagyon király, minden német szupereus szabványnak megfelel, de brutál felfele világít. Pont a legdurvább rész olvasztja ki az autósok szemét. És így nem is az utat világítja. Gondolom nem nagyon lehetne lejjebb állítani. ?
Az első, de kicsit a hátsó gumi is "kabajt". Az első konkrétan rázza a kormányt fordulatfüggően, de üresben meghajtva a hátsóban is van némi tojás. Ez ilyen, vagy vlami nem stimm?
Ninebot F2 Pro -
-
-
pescara
aktív tag
válasz
BlacKSouL #25600 üzenetére
Hat azert a toltes is szamit. En tegnap szorakoztam vele, itthonrol a sportkozpont, ahova jarok kb 4 km rollerezes, + 2 metro megallo, ami rollerrel is megoldhato 10 perc, de ott brutal forgalmas uton kene menni, ugyhogy inkabb metro. Az a kerulet kb 200m szintkulonbseggel alacsonyabban van, mint ahonnan indulok. Kivancsi voltam a visszatoltesre es par szaz metertol eltekintve csak gurultam vegig az enyhe lejton. 38% -al indultam es amikor megerkeztem 43% volt. nekem a leggyengebbre van allitva a visszatoltes.
-
válasz
BlacKSouL #25575 üzenetére
Miért olyan fontos ez neked?
Látom nem érted a működését.A KERS, azaz a visszatöltés úgy működik, h 3 fokozata van.
Alacsony
Közepes
Erős (ehhez van odaírva, h nem ajánlott)A gyakorlatban úgy néz ki, h mikor a gázkart elengeded, a roller elkezd a fenti beállítások alapján fékezni azonnal:
Alacsony = szinte kigurul, nem is fékez
Közepes = szépen, normálisan lefékezi a rollert
Erős = rövid időn belül megállítja a rollertEz utóbbi egyébként tökjó, tulajdonképpen nem kell a fékkart használni, amikor meg akarunk állni, elengedjük a gázkart, és pár méteren belül automatikusan megáll a roller.
Csakhogy ez utóbbi beállítás nem tesz jót a már említettek miatt, ezért hiába lenne jó dolog így használni a rollert, mégis inkább maradjunk a leggyengébb beállitásnál, és használjuk a fékkart inkább, ha meg akarunk állni.
A visszatöltés egyébként elenyésző, szóval ezzel nem lesz nagyobb hatótáv a legerősebb fokozatban sem, sokkal többet nyerünk azzal, ha hagyjuk kigurulni a rollert.
A másik pedig a fékezés, amit kérdeztél. Szerencsére teljesen mindegy, h a 3 fokozat közül melyikre állítod, fékezéskor ettől függetlenül fékez az elektromos fék.
Ahogy írták feljebb, a sebesség függvényében adagolja az e-fék erejét.Erre írtam korábban, h újabb rollereknél erősebb alapból ez az e-fék, lejtőn lefelé kevesebbet kell fékezni. Ezt úgy venni észre, h elkezd a roller gurulni a lejtőn, korábban ha nem fékeztem, ~35-ig gyorsult fel, aztán véget ért a lejtő, visszaállt 25-re.
Most ugyanazon a lejtőn ~30-ig gyorsul fel, majd erről áll vissza 25-re. -
glaci
őstag
válasz
BlacKSouL #25575 üzenetére
Szia!
Nekem egy G30 -am van, az azon szerzett tapasztalataim a következőek.
Elengedett gáz esetén az appban beállított visszatöltésnek megfelelően elkezd "fékezni" vagy lassítani. (Ez nálam erősebb (nagyobb motorárammal történik), mint a nem teljesen felengedett gázkar esetén amikor csak egy alacsonyabb sebességre áll rá. Nálam a KERS magasra van állítva.)
Amikor a féket is meghúzom picit akkor pedig még ennél is intenzívebben (nagyobb motorárammal) kezd el lassítani. (Mindezt úgy, hogy a fékkarnak a szöghelyzetét is méri, tehát elvileg minnél nagyobbat fékezel, annál jobban kivezérli a villamos féket. (Nem teszteltem, mert nekem már a megpöccintésre is brutál, pedig a mechanikus ilyenkor nálam még nem is fog ...))
Ami a dombon gurulást illeti, nálam 20, 25 és 30 van beállítva limitnek. Sajnos még nem sikerült akkora dombot találnom, amin fölé gyorsultam volna. Ha beleharap véletlenül a 31 -be, akkor rögtön érzem is, hogy még rá fékez és már vissza is ugrik a 30 -ra. (Persze biztos van az a domb ... Vagy talán lehet, hogy ha kicsin lenne a visszatáplálás ...)
Fontos megjegyeznem, hogy ez nálam így működik, de elképzelhető, hogy a Te típusodon a Te szoftvereddel ez simán másmilyen lehet. A legegyszerűbb az, ha gurulsz vele és kitapasztalod magadnak. (Esetleg loggold az utadat és akkor vissza tudod nézni, hogy milyen helyzetben mekkora motoráram volt. Abból már elég jó következtetéseket fogsz majd tudni levonni.) -
válasz
BlacKSouL #25565 üzenetére
Az EU-s modellekben nincs tempomat.
A motorfék nem függ a beállított visszatáplálás erősségétől, fékezéskor automatikusan bekapcsol, és fékezi a hajtott kereket.
Nem függhet a KERS fokozattól, hiszen két, egymástól független fékkel kell rendelkeznie a járműnek, egyik a tárcsa/dob/mágnes/lábfék, másik az elektromos.
(Németeknél meg kell még külön fékkar az elektromoshoz is.)Ahogy sikerül a gyártóknak egyre jobb rollereket alkotniuk, úgy fejlődik az elektromos fék hatásfoka is.
Erre utaltam, mikor írtam, h a korábbi F sorozatnál ha egy 10%-os lejtőnél kézzel nem fékeztél, akkor bizony felgyorsult a roller.
A mostani F2 sorozatnál már elég ha elveszed a gázt, és ugyan eleinte felgyorsul némileg a roller, de a lejtő alján visszalassul akkor is, ha a mechanikus féket közben nem használjuk. -
Pano
addikt
válasz
BlacKSouL #25553 üzenetére
Én F2 Plusomon befog a motorfék elég masszívan. Hiába van legalacsonyabbra állítva. Szokott is idegesíteni. Főleg, amikor pl hídról jövök lefelé és mögöttem még a biciklis is "sóhajtozik", hogy miért nem gurulok.
Sokszor inkább még előtte előre engedek mindenkit, de tiszta ciki, hogy ilyen helyzetekben én vagyok a lassú. -
válasz
BlacKSouL #25553 üzenetére
Rollere válogatja, 30-ig, 35-ig gyorsul fel, közben csipogással jelzi, h túl nagy a sebesség.
Motorfékkel fékez a roller, de ha nagy a lejtő, akkor jobban gyorsul.
F sorozatnál pl fékezés nélkül felgyorsult 10%-os lejtőn, míg az F2 sorozatnál a motorfék már olyan hatékony, h nem gyorsul fel a roller jelentősen fékezés nélkül sem.A G2-nél, F2 Pro-nál volt is ebből anomália, mert engedte a gurulást a roller, aztán hirtelen szinte satufék szerűen állóra fékezte a motorfék a kereket, az erre fel nem készült utas meg szinte leesett a rollerről közben.
Firmware frissítéssel javították ezt a bugot.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ÚJ Lenovo Legion Pro 5 16IRX9 - 16" WQXGA 165Hz - i5 14500HX - 32GB - 1TB - RTX 4060 - 3 év garancia
- LG 27GR93U-B - 27" IPS - UHD 4K - 144Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDR 400
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch SE/Apple Watch SE 2 (2022)
- Új! Targus - USB-C Dual HDMI 4K HUB - 2 HDMI-vel. Saját töltő nélkül 2 monitorral (120Hz)
- BESZÁMÍTÁS! Apple MacBook Pro 14 M4 MAX 36GB RAM 1TB SSD garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged