- Google Pixel 8a - kis telefon kis késéssel
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Fotók, videók mobillal
- Google Pixel topik
- Amazfit Active 2 NFC - jó kör
- One mobilszolgáltatások
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
lemmy71 #33338 üzenetére
Próbáld nekitolni falnak vagy bárminek, illetve nálad első fék is rendelkezésre áll a rögzítéshez. Amellett taposással is kitámasztva, feszegesd a kormányoszlopot előre-hátra.
Ha a nyíllal jelölt helyről hallasz reccsenéseket, akkor lehet ott a gond. Nekem is szokott időnként (más típus), de egyelőre csak tervezem, hogy leszedem és megnézem közelebbről.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
NOKA32 #33350 üzenetére
Hintőporral védekeztem a kidörzsölődés ellen, így kb. 1 év és 1500 km után keletkezett egy tűszúrásnyi lyuk, pedig relatív alacsony nyomással is jártam, 2 bar körül, kényelmi okból. Érdekes módon 2 hét különbséggel a két keréken, és mindkét esetben a szelep közelében, oldalt, ahol a felni és gumi találkozik. Alaposan megvizsgáltam a köpeny belsejét is, de semmi hibaforrás, minőségi CST gumi egyébként.
Nem találtam semmi más magyarázatot, ezen a részen volt minimális gumiporos dörzsölődés. Foltragasztással menthető volt, nem ereszti a nyomást. (Cseréltem volna, de nem rendeltem tartalékot, így hirtelen nem volt mire.)
Eredetileg tömör / kamrás gumit vágtam le róla vasfűrésszel, mivel annyira kemény volt, hogy nem bírtam már elviselni, teleszkóp és hátsó rugózás ellenére sem.
Sima aszfalton nem lett volna vészes, de amúgy minden rezgést / ütést átvisz sajnos. Egyébként tudtam volna vele élni, 30 km/h sebességig, noha bennem volt a tudat, hogy ennek nem olyan jó a tapadása, de azért kezelhető volt, ilyen szempontból. Gyorsabb rolleren nem merném alkalmazni.
Mióta átalakítottam tömlősre, a 8,5 collos köpeny helyett 10 collost is fel tudok tenni, amivel 34 km/h a végsebesség. Noha utóbbi nem CST, de a defekt után most erre váltottam, a "száguldás" érdekében, meg a menetkomfort is másabb, a nagyobb kerékkel.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
GoodSpeed #33269 üzenetére
Először nem is értettem, milyen inverter, de a belső töltőre ez nem igazán jó kifejezés. Az inverter klasszikusan az egyenirányító fordítottja, vagyis DC --> AC átalakító, így jelent meg a köztudatban valamikor. Noha a tápegységen belül is van egy ilyen lépcső, de nem az számít, egész egységet kell tekinteni általában.
AC megy be és DC jön ki a töltő esetében.
"A töltőn 53.9 V -van, de ez most mellékes, mert a 36V-os és a 48V-os akkupakkokaról van szó."
Nem világos, miről van szó, 53,9 V végfeszültségű töltő azokhoz a 13S csomagokhoz való, ami 3,6 V névleges feszültséggel kalkulál.
13 x 3,6 V = 46,8 V névleges.
A töltési végfeszültség cellánként 53,9 / 13 = 4,15 V kerekítve.Kezdeti időben a mobiltelefonok akkuja általában 3,6 V névleges, illetve 4,1 V végfeszültség. Később jelentek meg a 4,2 V-ig tölthető akkuk, ahol már 3,7 V-ra jött ki az átlag.
De manapság is gyártanak olyan cellákat, ahol 4,1 V a végfeszültség, ugyanakkor a merítési határ / használhatóság lehet kicsit lejjebb is a szokotthoz képest. Elvileg az sem zárható ki, hogy a 4,2 V-ig tölthető cellát alkalmazzák kímélő módban, noha a gyártók filozófiája többnyire nem ilyen irányba mutat. inkább kihasználni a max. lehetőséget, hiszen akkor nagyobb kapacitással tudja reklámozni.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Dr. Szilikát #33249 üzenetére
Még egy dolog, ami kimaradt, ha a töltőn nézzük a LED-et, ami pirosról zöldre vált, az már jó, mert az áramot figyeli.
Tehát a görbéket tekintve, ahol az áramgörbe lehajlik az előírt szintre, nagyjából ott vált készre a LED. Ha ezután rajta hagyjuk a töltőt, az segíthet a cellák kiegyenlítésében. Ennek során a minimális, egyre csökkenő áramról szép lassan felszívhatja magát mindegyik, a cella maximális szintjére. Az összfeszültséget természetesen továbbra is korlátozza a töltő.
Ennek oka, hogy az "egészséges" Li-ion celláknak van egy érdekes önhatároló effektje, így jó esetben egyformán megszívják magukat, alacsony áramról. Nem én találom ki, self balancing néven ismert, de a LiFePo nem tud ilyet, ahhoz mindig kötelező a balanszer is.
Ezt a "házi balanszírozást" említi néhány oldal, hogy időnként elvégezhető. Nem kell mindig rajta hagyni és a hibátlan töltő / BMS kizárja a károkozást akkor is, ha rajta felejtjük sokáig. Ahol kigyullad az akku, ott valami hiba miatt lép fel hőmegfutás, lehet cellahiba is.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
GoodSpeed #33247 üzenetére
Ott valószínűleg a töltő melegszik túl és önmagát korlátozza áramban.
Gyakori tévedés egyébként, amikor azt hiszik, hogy a CV-szakaszban a töltő vagy a BMS csökkenti az áramot, de ez nem így működik. A BMS pedig eleve csak On/Off kapcsolásra képes, nem tud áramot szabályozni.
Amikor az akku eléri a végfeszültséget (fent a kék vonal teteje), attól egyszerűen nem szabad feljebb menni, a töltő ezen a szinten korlátozza magát. Emiatt kezd csökkenni az akku által felvett áram, mert kvázi nincs több feszültség, amivel fenntartható lenne a stabil áram.
Viszont a roller kijelzője, ahogy én tapasztaltam, már a CC-szakasz végén kijelzi a 100 % állapotot, mert csak a feszültséget figyeli. (Nem úgy, mint a telefonoknál, ami a telítést rendesen érzékeli.) Az akku teljes telítéséhez szükséges még a CV-szakasz is, ld. zöld görbe.
A CC-szakaszban egyre nő a teljesítmény, mert az áram stabilizált, de a feszültség nő és a kettő szorzata a teljesítmény. A CV-szakaszban már stabil a feszültség, de egyre csökken az áram, ezáltal a teljesítmény.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
GoodSpeed #33214 üzenetére
Még kezdő autós korban nekem is elmagyarázta a rendőr, csak más szempontból. A lámpa szabadra váltott, én pedig elindultam, de a sorompó még nem nyílt fel teljesen, azaz nem állt meg.
Valami fatális véletlen folytán a tananyagból nekem kimaradt / átsiklottam rajta, hogy a sorompó mozgása felfelé is tilosnak számít, lámpától függetlenül is. Ennek oka, hogy a sorompó "meggondolhatja magát" és visszazár, mert a vasutas, vagy az automatika úgy akarja. Rendőr meg amott figyelt a túloldalon.
Pedig nyilván tisztában vagyok vele, hogy a vasúti átjáró nem vicc, de ez valamiért kimaradt.
-
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Emunem #33152 üzenetére
Kerékpárnál volt ilyen, amikor már szálszakadása lett (részben túlfújás miatt is), dudor keletkezett rajta. Eleinte csak az tűnt fel, hogy egy frissen aszfaltozott, valóban nagyon sima úton, finom zökkenőket éreztem, minden fordulatnál.
De nem volt erről tapasztalatom, hogy meg kellett volna vizsgálni alaposan, így már csak azt vettem észre, amikor hirtelen eldurrant alattam. (Még jó, hogy csak 3 km távra járok általában.)
Ha a roller hajtott kerekét felemelve felpörgetem, ott is érződik rázkódás, a tömeg kiegyenlítetlensége miatt, de az úton ez nem érzékelhető és nem is hibás a gumi.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
vigyorgó #33141 üzenetére
1,3 A kímélő töltőáramnak számít a kategóriában, nem várható túlmelegedés, normál körülmények között.
Ennyi áramot elvileg még terhelés utáni meleg állapotban is elvisel, mivel még úgy is kihűlőbe menne, nem melegedőbe (ha azt nézzük, hogy terhelésnél jóval nagyobb áramok szaladgálnak). De nyilván jobb az óvatosság.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
gyenesmartin #33117 üzenetére
Érdekes kérdés, ahogy látom a Redditen vannak még főleg ilyen panaszok, amikor a roller kereke összecsukva áll egyenesen, kinyitva már nem. Gyakori egyes Segway modellek említése, de nem kizárólagosan.
Sokan kiegyenesítik álló helyzetre, ehhez adnak tanácsokat. Valaki nem emlékszik a gyári helyzetre, csak később tűnt fel neki.
Egyetlen AI-választ találtam, de a pontos forrás nem azonosítható, miszerint (valamelyik?) Segway roller első kereke összecsukva áll egyenesen, hogy tárolás / szállítás során stabilabban álljon, ne boruljon fel, ez normális.
Nekem a Xiaomi klón szabályosan áll, lecsukva kanyarodik kicsit. Igaz, hogy borulékony is a másik (nem támasztott) oldalára, de emiatt nem állítanám félre, ha számít egyáltalán.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
powergoku #33112 üzenetére
Ha feltételeznénk, hogy az akkunak baja lett, egy hibátlan töltőt ez nem befolyásol a változatlan áram leadásában, változatlan melegedésben.
Miután épp az a lényege, hogy az áramot pontos értékre stabilizálja, illetve a végfeszültség is pontosan behatárolt egy szinten. Töltési idő változhat, de a hőegyensúly beáll egy idő után, azt tartania kellene, végén lassan lehűl. Mint a telefonoknál is, valakit megtéveszthet, hogy meleg időben az is melegedhet jobban, ami nem hiba.
A rollert árnyékban tartva nem hinném, hogy emiatt baja lenne. De ellenőrizni kellene a bevitt / leadott töltésmennyiséget, adatokat, vagy amit tud az alkalmazás, jobban nem ismerem.
Szimpatikus lehetőség lenne, ha csak a töltőnek lenne problémája. Mellesleg milyen szintre volt töltve a tárolás alatt?
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
vigyorgó #33077 üzenetére
Mint kiderült 0.6 bar megy ki a lecsatlakozásnál.
Nem tudom, hogyan állapítottad meg, visszarakásnál több szökik vagy szökhet, mint amikor hirtelen lekapja az ember. Amikor visszateszed, a kerékből visszatölti a csövet levegővel. Meg az sem mellékes, hogy a benzinkúton a hordozható légtartály van, vagy a hosszú csöves megoldás, ami aránylag sok levegőt visszanyel (a roller kis kerekéhez képest).
Simán elképzelhető ilyen eset:
- Leveszed (nagyon fürgén): mínusz 0,1 bar
- Visszateszed: mínusz 0,5 barDe az nem 0,6 túlfújást jelent, vagy nem tudom, hogyan gondoltad, mivel kicsit soknak tűnik, saját tapasztalataimhoz képest.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #33055 üzenetére
A kicsinek több változata is látható Youtube-on, USB-C csatlakozóval, de azt nem tudom, mellékelik-e hozzá az adaptert.
A nagyobbik is USB-C PD ezek szerint, ami tud 9 V-ot is leadni, arról már tölthető a 8,4 V végfeszültségű akku, de azt már a kompresszorban lévő szabályzó csökkenti le. Lehetne éppen 5 V-ról konvertálni felfelé, csak az már áramban többet igényelne, ami nem előnyös.
Ez csak példa, nem ilyen szerepel az akcióban, máshol van a nyomógomb:
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
vigyorgó #33000 üzenetére
Az nem golyó, egy befelé folytatódó alkatrész, ami végül megnyomja a szeleptűt. Nem ront, nem javít semmit, csak hosszabbít. De szerintem, ha nagyon gyorsan lekapjuk a pumpa csonkját, a szeleptű olyan gyorsan zár, hogy nem is érdemes emiatt aggódni.
Tapasztalataim szerint 0,1 bar lehet a veszteség, ha ügyes az ember, vagy 0,2 bar esetleg. Ha ez aggaszt, ennyivel túlnyomod, semmi különös.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
lemmy71 #32996 üzenetére
Csak annyi a nehézség, ahol nagyon süllyesztve van a szelep, átlagos pumpával nem lehet hozzáférni. De a Xiaomi-pumpa kiképzése ehhez is illeszkedik, ha jól tudom.
Ha valaki egy régi pumpát szeretne használni (vagy épp a benzinkútnál ügyködni) arra is van olcsó megoldás.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
vigyorgó #32933 üzenetére
Nem akartam tovább bővíteni, a lecsatlakozásra is értettem, vagyis általában. De ennek az a módja, hogy hirtelen lepattintom, minél gyorsabban, ami ezzel a csíptetőssel megoldható.
Természetesen lesz egy kis szisszenés, de ezt ki lehet tapasztalni, mennyivel kell többet belefújni. Először is megpróbálom minél ügyesebben visszaakasztani, minimális veszteséggel. A kettő persze nem ugyanaz, mivel a pumpa csövét is visszatölti levegővel. De ha ezt néhányszor eljátszod, rá lehet jönni a veszteség becsült mértékére.
Ez az un. autós szelep általános szabvány. (Most ilyen amerikai, francia témába felesleges menni, hogy mik vannak, nekünk ez van.)
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
vigyorgó #32930 üzenetére
Azt már megoldottam a korábban említett csatlakozóval, vagy néztem másfélét is, de nem teszteltem, hogy mennyi a csatlakozás pillanatában a veszteség, vagyis milyen gyors a művelet:
Módosított típus:
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
vigyorgó #32923 üzenetére
Választható, nekem ilyen 25 mm-es van, ez a rendelt link, másikat azért mutattam, mert ott többféle is van:
https://www.aliexpress.com/item/1005004437276179.html
Ez nem arra való, hogy állandóra feltenni, könnyen levehető. Sajátomnál egy sárga nyíllal jelöltem, ha nem szedném le, be is akadna, nincs annyi hely. Hátul elférne, de nem érdemes rajta tartani, mert ha mégis beakadna valamibe, sérülhet a szelep.
Ehelyett, a piros nyíl mutatja, van egy műanyag kupak, levehető, a teleszkóp pedig üreges, oda raktam be a toldót. Nem zörög, csomagolva. Ha valami vészhelyzet adódna, itt megtalálom.
Ahogy a toldót rátekerem, nem nyitja a szeleptűt, nem ereszt. Csak a pumpa csatlakozója nyitja a szelepet, a megszokott módon. Úgyhogy nem változik semmi, csak hosszabbít.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Silentfrog #32899 üzenetére
Elég fontos, azért is van duplázva, az erőelosztáson kívül. Ha egy nagyobb ütés hatására a másik is megpattanna, a kormány elengedné magát. Már csak nagyon moderált tempóban mernék haladni vele.
Az is egy lehetőség, hogy a (még) jó csavart máris kiszedni, cserélni, de attól még nem lesz biztonságos. Azért érdemes cserélni, mert gyárilag géppel bizonyára jól megtépték, nem tudható a benne lévő feszültség.
Van egyébként olyan csavarkiszedő, amivel fordított irányban lehetne lyukat fúrni a végébe, utána kitekerni. Keresőszó: Damaged Screw Extractor
Mivel a fej leszakadt, a csavart valószínűleg nem is fogja nagy erő. Igaz, problémát jelent a törött vég, ha elakad, akkor az a baj. Ezért lehetne a külső végébe lyukat fúrni, normál csigafúróval, utána onnan befelé tekerni, menetfúró stb. trükkökkel támogatva.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
vigyorgó #32826 üzenetére
Nem erre gondoltam, a benzinkúton lévő csatlakozó sem menetes, hanem van egy kis köröm, ami a menetbe beleakad. Ha jobbra elfordítjuk, a menet mentén, kicsit jobban rászorít a tömítésre, ami elősegíti a szivárgás megszűnését. Balra pedig pont rossz, mert lazul. Leoldani a kis karral lehet, nagyon gyorsan, hogy kevés levegő szálljon el.
Szokott még lenni benzinkúton a hordozható légtartály, amit viszont kézzel kell rátartani a szelepre.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Aflamin #32822 üzenetére
Nem nekem szól, de megnéztem, 8 perc után van ez a rész. Feliratot és fordítást is lehet aktiválni, bár számítógépen egyszerűbb lehet, mint telefonon.
- Kijelző könnyen karcolódik
- Akku kapacitása nem túl izmos, de ár / érték arányos
- Jobb lenne tömlő nélküli gumi, mert a tömlős hamarabb defektes lehet.
- A telefonos alkalmazás túl sok jogosultságot, hozzáférést kér a rendszerhez, konyhához és a hálószobához (smart home).
- Nagyon jó ingázó roller céljára.
- Könnyű összecsukás.
- Olcsó.
- Jó vízállóság. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
vigyorgó #32794 üzenetére
"Amikor ráhelyezem a szelepre a pumpa csatlakozóját egyből elkezdődik a szivárgás."
Gyakorolni kell, minél gyorsabban és jól ráakasztani, de valamennyi mindig elszökik, a sokunk által ismert benzinkúti csatlakozóval is. Ennél lehet trükközni a meneten való elfordítással is, hogy jobban ráhúzza magát.
Felfújom adott nyomásra, leveszem, visszateszem, máris kevesebbet mutat. Ez már két szisszenés, két veszteség. Nagyjából rá lehet jönni, hogy mennyivel kell többet belefújni a cél eléréséhez. De ha máshol is ereszt a pumpa, az nem jó, vagy ki kell javítani. Van benne egy visszacsapó szelep, meg a kötések, mindennek zárni kell hibátlanul. 30 éves taposópedálos, orosz pumpa még mindig kiszolgál, a gumicső repedt meg múltkor, azt a részét csak le kellett vágni.
Rollerek világában 3 bar nem sok, noha én jobban szeretek ez alá menni, de ez tömlős és magam tudom javítani, ha kellene. Esetedben tömlő nélküli, ahol szintén ajánlatos tartani az előírt nyomást, legfeljebb más okból.
https://service.naveetech.com/general-faq/general-faq/
NAVEE Electric Scooters General FAQ
The recommended pressure of the front and rear tires are 45 psi.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Dr. Szilikát #32788 üzenetére
Esetleg érdekesség, ha a rollerre ráállunk, közben kézzel kapaszkodunk valamibe, le tudunk nézni a kerékhez, hogy mennyire lapul terhelés alatt. (Menet közben ugyebár nem olyan jó nézegetni.)
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
vigyorgó #32787 üzenetére
Kézzel kemény érzés 2 bar felett (kb. 30 PSI), alatta kezd valamennyire nyomogatható lenni, úgyhogy ez normális.
44 PSI = 3 bar a max. nyomás, ha jól tudom, kerékpároknál is így írták valahol, ha nem akarjuk túlfeszíteni, ennél jobban ne fújjuk meg. (Kerékpárnál szakítottam már meg külsőt, amit direkt túlfújtam.) Kevesebb lehet, az is persze érzéssel, hogy túl puha se legyen. Legjobb a roller gépkönyvét is tekintetbe venni, hogy ott mit írnak.
2 bar nyomáson például kellemesebb a járás, de az meg nem feltétlenül ajánlott.
Autós pumpához ilyen csonkot rendeltem, amit a benzinkutaknál is ismerős lehet:
https://www.aliexpress.com/item/1005005167037471.html
Néha így is ereszt, de tűrhető, használható. Azt is meg kell figyelni, hogy amikor hirtelen levesszük a csonkot, elszökik egy kis levegő, annyival többet kell fújni. Mivel kicsi a térfogat, egy kis levegő is relatív nagy nyomásváltozást jelent, a más járműveknél megszokotthoz képest.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
vigyorgó #32731 üzenetére
Abban egyetértenek a különböző források, hogy 100 % töltöttségen nem jó hosszabb távon tárolni, míg egyik napról a másikra nem olyan vészes.
Gyártók szövege sem mindig egyértelmű, fordítási hibák is akadnak, vagy néha belezavarodnak a saját gyártmányaik tárházába. Ezért azon sem csodálkoznék, ha 60 naponkénti ellenőrzésről lenne szó valójában. De majd kiderül, ha ellenőrzöd.
Magam részéről 42 V helyett csak 40,5 V-ra töltöm általában, mivel egy nap alatt így is csak kb. 50 %-ra merítem és így gondoltam tartósítani az életét, hátha sikerül. De ehhez az egyik töltőt módosítottam és az áramot is levettem 600 mA értékre, úgyis ráér órákig töltődni, így nem melegszik gyakorlatilag semmi.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
vigyorgó #32656 üzenetére
Azt hittem múltkor, nem kell jobban részletezni, de itt a másik rendszer, talán így érthetőbb:
"A Samsung Offline finding rendszere, hivatalos nevén SmartThings Find, nem kizárólag szoftveres megoldás; alapvetően specifikus hardverkomponensekre és a szélesebb Samsung Galaxy ökoszisztémára támaszkodik a működéséhez.
A SmartThings Find rendszer működésének alapja a Bluetooth Low Energy (BLE) technológia. Ez azt jelenti, hogy mind az elveszett eszköznek (pl. egy Galaxy telefon, tablet, okosóra, fülhallgató, vagy egy SmartTag), mind a keresést végző eszközöknek rendelkezniük kell egy BLE chippel, hogy jeleket bocsássanak ki és észleljenek.
A rendszer egy több millió résztvevős Samsung Galaxy eszközből álló, crowdsourcing alapú hálózatot használ világszerte. Amikor egy eszközt elveszettként jelölnek, az BLE jelet bocsát ki. A közelben lévő, a SmartThings Find hálózat részét képező Galaxy eszközök képesek észlelni ezt a jelet, titkosítani a helyadatokat, és elküldeni a SmartThings szerverre, amely aztán továbbítja a helyet a tulajdonosnak. Ez az elosztott hálózat tehát más Galaxy eszközök hardveres jelenlétére támaszkodik."
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
vigyorgó #32635 üzenetére
Ha az Apple "Find My" keresőfunkciójáról van szó, ahhoz Apple eszközök közelsége szükséges, bluetooth elérhető távolságban. A cég nem enged hozzáférést másnak, eltekintve egy Tile, Inc. nevű biztonságtechnikai cégnek, ha igazak a források.
A Samsungnak is van hasonló hálózata (Offline finding), de ahhoz viszont egy kompatibilis Samsung eszköz közelébe kellene sodródni a rollernek és megpingelni a hálózatot, ha lenne rá jogosultsága.
Vagy ezen rendszerek kínai feltörésére gondoltál, az nem lenne egyszerű szerintem.
Nagy ötlet egyébként a készülékek saját hálózatának kihasználása, a jövőben még akármi lehet ebből, ha összefognak a cégek, de azért ezt még ki kell találni, hogy mindenki megtalálja benne a saját hasznát, a saját érdekek sérülése nélkül vagy abból engedve.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
gyuri615 #32549 üzenetére
Véletlenül nem fordított irányban került vissza a forgórész? Alábbi csak egy példa, itt a szelepnyílás meghatározza a megfelelő oldalát, de neked nincs szelep.
Meg abban sem vagyok biztos, hogy a mágnesek polarizációja szempontjából mennyire számít ez, de idő hiányában nem gondolkodnék most ezen, csak tipp ez is.
Vagy puhább az új gumi, nagyobb a gördülési ellenállás?
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Hieronymus #32514 üzenetére
Kerékpáron a felnifék, peremfék híres erről, ami úgy védhető valamennyire, hogy időnként fékezéssel szárítgatni, már a "kereszteződés előtt", hogy ne érjen meglepetés. Főleg akkor kínos, amikor sokáig csak megy az ember, nincs szükség a fékre és nagyon átvizesedik az egész.
A tárcsafék viszont hamar felhevül, leszárad, meg elvégre a betét sem gumiból van, így annyira nem vészes.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Csupati69 #32521 üzenetére
Belső kamrás / cellás gumival rossz tapasztalatom van, túl keménynek bizonyult (8,5" méretben), ezért is kénytelen voltam átépíteni tömlősre.
Talán ilyen kétsoros lyukas, amennyiben megfelelő minőségű, hátha jobb lenne. Ezekből is létezik többféle minőség / árkategória, de így tapasztalat nélkül nehéz megjósolni az eredményt.
Ezek általában a 6,5 collos felnit "nagyítják fel" 10" külső méretre, ennek köszönhető a több lyuk rajta. 2,75" a szélesség elvileg, tehát azt kell nézni, van-e annyi hely a szerkezeten.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
whbear #32495 üzenetére
A videók szerint a Ninebot szimeringgel is védi a csapágyakat, nem úgy, mint az olcsóbb megoldásoknál, ahol csak védett csapágyat építenek be.
Noha itt nem az egyszerű, fém porvédős csapágyról beszélek, valamennyire a nedvesség ellen is védő, acélbetétes gumiszerű tömítés minimum elvárható, és még így is inkább csak elegáns olcsósító technikának mondanám, a szimering elhagyását.
A félig mozgó féknyereg számomra nem lenne hátrányos szempont, miután megismertem és rendesen be tudom állítani úgy, hogy 1500-2000 km-ig nem kell hozzányúlni. Mások által panaszolt nehézkes / pontatlan kezelésről nem tudok, egyszerű járművemen talán jó a bowden is, nem tapad, nem nyúlik.
Amit talán múltkor nem emeltem ki, hogy a szinte új féknyerget szétszerelve, gyárilag nem volt olyan jól megkenve, a sima járásban lényeges szerepet játszó belső mechanika, amit szintén elrendeztem a lítiumos zsírral.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Thunderzolee #32469 üzenetére
Az eset margójára, tanulságára:
Kecskés Lilla, az OMSZ kommunikációs szervezője megkeresésünkre elárulta: a helyszínről egy fiatal fiút súlyos sérülésekkel, stabil állapotban szállítottak bajtársai kórházba.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Aaron14 #32458 üzenetére
Hátsó meghajtású Ninebot, csapágyak és cserék:
https://www.youtube.com/watch?v=n77JmNBrRXY
https://www.youtube.com/watch?v=4SN1Ma0PoswSzerepel benne kalapálós és kíméletesebb csapágyhúzatás is. Második linken a motor vezetékének kikötése is.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
devast #32446 üzenetére
Számíthat a bowden belső súrlódása, ez kerékpáron is észrevehető volt, amikor teljesen kihúzva, átkentem a huzalt lítiumos zsírral, utána kellemesebb lett a használat. A bowdenbe iktatott kanyarok sem mellékes.
Mivel láttam a beírásod a fékcsere kapcsán, kitérnék pár részletre. Rollernél az egyszerű féknyerget szétszedtem, átvizsgáltam / tisztítottam, megkentem, ami kenhető alkatrész volt és a sima működéshez hozzájárulhat.
A gyors beállítás egyszerű, a féknyereg enyhén lazított rögzítése mellett, ugyanakkor egyik kézzel leszorítva, igazítva, hogy pontosan a megfelelő síkban feküdjön, a féket másik kézzel behúzom. Így a helyére pozicionálja magát, majd a csavarokat meghúzom véglegesre.
Noha a tapasztalatok szerint ez megfelelő, de kipróbáltam később a finomabb beállítást is, amikor a fix oldal biztosító csavarját kioldva, a légrést minimálisra szabályoztam, de ezt meg is kellett ismételni, mert menet közben néha rá is súrolt a féktárcsára, olyan szorosra hangoltam. Lényeg, hogy behúzáskor a féktárcsa hajlása olyan jelentéktelen legyen, amitől biztosan nem képes deformálódni, rugalmassága folytán.
Ahogy elnézem, ezt 1500-2000 km után ráér ellenőrizni és újrafinomítani, a fékbetét kopása miatt.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Quent1n #32440 üzenetére
Párhuzamos lábakkal állnak némelyek, szorosan egymás mellett. Egyszer mentem ilyen mögött, 30-as rollerrel alig bírtam követni, úgy "repesztett" a kerékpárúton és rossz volt nézni, ahogy vigyázzba állt, de mihez kezdene egy váratlan helyzetben?
Például én gyakorlatilag nem is kapaszkodom a kormányba, nem feszegetem előre-hátra, emiatt biztosan nem fog elfáradni a váz. Mint a klasszikussá vált videóból is láthattuk a fékezési technikát, noha már szerepelt, de a később érkezők kedvéért talán nem árt ismételni:
https://www.youtube.com/watch?v=A-tJUQwwKDE
Fék egyszerű bowdenes hátsó tárcsafék, de az is blokkolható kézi erővel, semmi különös hátrányát nem érzem, végzi a dolgát.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Thunderzolee #32313 üzenetére
Alumínium öntött villa, ilyen ellen lehet védekezni. Nem szabad használni egyáltalán, én nem is merném.
Egyébként az autóhoz használatos pedálos pumpa, amin van nyomásmérő, szintén bevált, úgyis ritkán kell fújni. Ez persze nem hordozható fajta. De amit építettem CST külső, kínai belsővel nagyon jól tartja a nyomást. Megraktam jól hintóporral is, hogy ne dörzsölődjön, 1500 km és még nincs baja.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Thunderzolee #32216 üzenetére
Google-találatok szerint nagyjából február óta kezdtek megjelenni ilyen tartalmú cikkek, ha jól látom, az új KRESZ-re vonatkozóan:
"A kisebb teljesítményű roller 25 kilométer per óránál kisebb sebességgel képes haladni, és csak 12 év felett lehet vezetni. A 12–13 évesek egy-két éven keresztül csak kerékpárossisakban használhatják. A járdán maximum 10, máshol 20 kilométer per órás sebességgel közlekedhetnek."
Hogy ez valami félreértelmezés vagy tényleg ez a sebesség lesz érvényes a felnőttekre is, azt nem tudom, de megtehetik, ha akarják.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Lehiñito #32175 üzenetére
A roller kikapcsolt állapotában is érezhető, kézzel forgatva, hogy a motor mágneseinek alapból van bizonyos fékező hatása, tehát amit már nem lehet kikapcsolni. Továbbá a generátorként viselkedő motort terhelés nélkül hagyva, a feszültség káros szintűre is emelkedhetne, ezért rá kell terhelni valamennyit minimálisan. Lehet, hogy ezért látod így menüben.
Viszont más rollernél tapasztalható olyan is, hogy feltöltött akkuval elindulva még nem érezhető motorfékhatás, noha azt hinnénk, hogy legalább a mágnesek természetes hatását érezni kellene.
-
Dr. Szilikát
őstag
Épp tegnap láttam, itt mutatja az emelgetést, összecsukva (időpontra ugrik):
https://www.youtube.com/watch?v=zD6voAuznHc&t=360s
Csak 19,3 kg, ha jól látom.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #32079 üzenetére
Xiaomi m365 szériához sokkal jobban hasonlító járművek vannak, más néven, de szemre azonos alkatrészekkel is, melyeknél felmerült, hogy ugyanott gyárthatják, de azokat a klónokat lenézik sokan.
Ez a Shell RIDE viszont mindenben eltérő design, egyetlen hasonló vonást nem látok rajta. A gyártás földrajzi helyét nem árulják el, egy amerikai cég a szállító vagy közvetítő, a Shell régi partnere:
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Enigma1945 #32028 üzenetére
Megszokható, nekem sem az volt a gondom 30 felett, hogy nem élvezem a sebességet. Csak a tudat, hogy védtelen az ember, elüthetnek hátulról, vagy lesz egy váratlan kátyú, belép egy gyalogos a képbe, ez a része nem olyan kellemes. De ha már roller, legalább 30-at tudjon szerintem, azzal el lehet lenni.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Hieronymus #31990 üzenetére
Az nem hit alapú gondolkodás, amikor nem áll rendelkezésre mérési lehetőség és találgatni próbál az ember. Te szereted nagyon hülyének nézni a vitapartnert és fölényeskedő stílussal provokálni.
Továbbra is azt mondom, magam is megfelelő feltételes módban fogalmaztam, mint ahogy a gépi válasz is. Te meg rögtön a hülyék magabiztosságával akadtál fenn rajta (pedig nem tudhatod biztosra, függhet az adott rollertípustól is, hogy konkrétan arra mi a jó válasz, így nehéz általánosítani), ez magáért beszél.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Hieronymus #31980 üzenetére
Inkább azt kellett volna beismerni, hogy felesleges volt az egész kínos trollkodás, kioktató stílus.
Az elektromos motorok esetében nincs alapja a sejtéseknek.
Persze, mint a fizikában és a műszaki életben is lehetőleg mellőzendő, de vannak esetek, amikor hiába tudjuk az elméletet, de túl sok a változó, ami miatt dőlhet a végeredmény ide is, vagy oda is. Amikor az elméletet a gyakorlatban méréssel pontosítani nem tudod.
De neked rögtön bele kellett állni a mesterséges intelligenciába, ami pedig nagyon jól fogalmazott, ahogy belefűzte a bizonytalansági faktort, feltételes módú kifejezésekkel: "használhat" és "valószínűleg". Ezt valahogy nem sikerült értelmezni.
Ezzel szemben te biztosra akartál állítani valamit ("konkrétan hibás" stb.), amit nem is tudhatsz pontosan. Erre is van bölcselkedő mondás, hadd ne idézzem!
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Hieronymus #31932 üzenetére
Ha nem tudom műszeresen mérni és te sem tudod pontosan, hogy a hatásfok mennyit kompenzál, akkor te is csak találgatsz. Mutass be konkrét mérési eredményt, akkor lehetnél biztos a kijelentésedben, de nem tudsz.
A rollerek alap beállítása általában megkívánja a lábbal történő indítást.
Lehet, azt hiszed, valami újat mondtál ezzel a hatásfok dologgal, de az opció sem csak ezzel van kapcsolatban, hanem elsősorban a gázkar akaratlan érintése esetén védő biztonsági beállítás. Egyébként inaktiválható lehet (magam is leszoktam róla), de egyes országokban már követelmény, vagy lesz:
Németország
Franciaország
Olaszország
SpanyolországDe ez is AI forrás, nem vállalok érte felelősséget.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Hieronymus #31927 üzenetére
De oda van írva, hogy "használhat", vagyis feltételes módban. Senki nem állította, hogy biztosan az következik belőle, mivel ez több feltétel függvénye.
De úgy érzésre sejthető, mint fogalmaztam, hogy valami ára lesz, ennél többet felesleges ezen rugózni, szerintem.
Látom egyébként utóbbi időben az ámokfutást, amit itt művelsz, nagyon igyekszel mindenen fogást keresni, szőrszálat hasogatni, unalomig hangoztatott autóipari példákkal fűszerezve / terelve, amiből néhány még el is menne, de te már túlzásba viszed azt is.
A fórumozás lehet jó időtöltés, de folyamatos trollkodással csak irritálsz másokat, az már nem olyan jó.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Hieronymus #31918 üzenetére
Hibás az AI válasza.
Ezt így nem jelentheted ki biztosra, hatásfokot is csak feltételezed. Ha úgy mondanád, hogy talán / esetleg / valószínűleg, úgy lenne korrekt. De ha megnézed, még a gép is így fogalmaz: valószínűleg. Akkor mi hibás?
Magam részéről nem akartam részletezni, csupán abból indultam ki, hogy a fizikában is mindennek ára van. Élvezkedünk a rollerrel, fürgébben akarunk pattogni ide-oda, egy adott tömeget mozgatni, annak ára lesz. Ami a felhasznált energiamennyiségben valószínűleg jelentkezni fog. Gyakorlatban a kétféle roller tömege is valószínűleg eltérő, annak is ára lesz.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Aaron14 #31912 üzenetére
Érdekes kérdés, felnyomtam a mesterséges intelligenciának is, ami igazolta a sejtésem (most más kérdés, hogy tévedhet is, de reálisnak néz ki):
Ha egy elektromos roller motorja nagyobb teljesítményű, hamarabb éri el a 25 km/h sebességet, míg a kisebb teljesítményű motor lassabban gyorsul fel, ugyanolyan sebességre. Többszöri gyorsítást igénylő városi környezetben, ha kihasználjuk a nagyobb teljesítményű roller képességeit, az több energiamennyiséget vesz ki az akkumulátorból?
A válaszból csak a lényeget másolom be:
Ha egy nagyobb teljesítményű motorral rendelkező roller gyorsabban éri el a 25 km/h sebességet, akkor rövidebb idő alatt több energiát használhat fel ahhoz, hogy legyőzze az inerciát és elérje ezt a sebességet. Ez azt jelenti, hogy bár a nagyobb teljesítményű motor gyorsabb gyorsulást biztosít, ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy kevesebb energiát használ fel.
...Igen, ha kihasználjuk a nagyobb teljesítményű roller képességeit városi környezetben, akkor valószínűleg több energiamennyiséget vesz ki az akkumulátorból, mivel bár gyorsabban érheti el a kívánt sebességet, de minden egyes gyorsítás jelentős energiafelhasználással jár.A válasz helyességének valószínűsége: 85%
Answer Provided by www.iAsk.ai – Ask AI. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
CPT.Pirk #31873 üzenetére
Tehát feltételezem, a 8,5 collos külsőt cserélte 10 collosra, a változatlanul 6,1 colos felnire. Ilyet én is csináltam, ezzel a belsővel, amelyik mindkettőhöz megfelelt, tágulása folytán:
https://www.aliexpress.com/item/1005002828003643.html
Ennek rövid egyenes szelepe van, ami be is vált (bár ez nem Xiaomi, de ugyanolyan kerék, illetve motor), mert ha kicsit is hosszabb lenne a szelep, már akadna az első teleszkóphoz, a rátekert védősapkával.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Reggie0 #31845 üzenetére
Pedálra gyanakodtam én is, de itt van egy rendes link (nem shorts):
https://www.youtube.com/watch?v=e-1LuXMEGFM
Számítógépen pause, majd a pont vagy vessző billentyűk (. / , ) a kockánkénti léptetés előre vagy hátra. Így már jól látszik, hogy intett valakinek a járdán, ami után szinte ívet vesz és bekanyarodik busz oldalába, mert elveszthette az egyensúlyát.
Valószínűleg az első villa akasztja meg, egyébként a pedál nem is engedné ilyen módon "felfordulni".
Nagyfelbontású kép egy ilyen kerékpár oldalnézetéről, azon nincs semmi különös:
Egyébként tanulságos még a cikkben, ami a rollereseket is érinti, miszerint évente több halálos baleset származik az autós ajtónyitás figyelmetlenségéből.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
dzsidzsas #31744 üzenetére
Ez is elég vicces megoldás, nekem az index bal-jobb gombja szerepel rajta, csak most ilyen másfajta képet találtam.
A gombok csak a gázkar alaphelyzetében tudnak működni, mivel csak akkor kerül fedésbe mozgó gumigomb és az alatta fix helyen lévő mikrokapcsoló. Tehát így gyakorlatilag nem lehet indexelni, ha nem tesszük alapra a gázkart, de ez sok esetben nem életszerű, mert közben még haladni is kellene, nem pedig túl hamar lassítani, miközben mondjuk autók is jönnek mögöttünk. Úgyhogy nem tudom, ezt hogyan gondolták.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Hieronymus #31636 üzenetére
A nulláról induláskor a motor hatásfoka nagyon alacsony. A roller megmozdításának nagy az energia igénye. A kettő együtt nagy szívás az akkumulátornak.
De nem nagyobb szívás szerintem, mint a gyorsulás további szakasza, mivel az áramkorlát ugyanaz. Meg úgyis lehet indulni, hogy bár nulláról aktív a motor, de azért igyekszünk betolással is segíteni. Vagy épp a gázkart is csak érzéssel adagolni. Mikor, milyen a helyzet. Nekem így kényelmesebb, bár néha előfordult, hogy akaratlanul megpöccintettem, ami szerencsétlen esetben problémával is járhatott volna.
Ha a biztonságot nézem, nem illene így használni, de ez ilyen emberi dolog, nekem így jobban tetszik, hogy folyamatosan aktív a motor. Akkora nagy ereje nincs, ebben a 350 W-os műfajban, hogy nagyon szétrángatna.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Kovy81 #31621 üzenetére
Legrosszabb esetben, ha tennél belső gumit, azzal felfújhatnád, de még úgyis hajlamos lehet félrecsúszott formában megtapadni a köpeny. Meg úgy elvesztenéd a tömlőmentes konstrukció lehetséges előnyeit, bár nem biztos, hogy feltűnő lenne. De ha már van benne géles defekttömítő, ahhoz nem illik a belső egyáltalán, tehát ez inkább úgy, hogy új köpeny + belső.
Amit én raktam fel CST köpenyt, szintén nagyon szoros illeszkedésű (tömlőmentes szerelésre is alkalmas, feltételezem), de belsővel csináltam és hintőporos síkosítással. Láttam, hogy kicsit kajlán áll, megtapadt, minden erőlködés dacára, ezt mutatja a pereménél egy jelzővonal. Próbáltam visszaengedni a nyomást, igazgatni, majd megjárattam úton is, hogy jobban a helyére menjen, utána fújtam fel rendesen.
Vagy szoktak használni mosószeres / szappanos vizet, illetve gumiszerelő zsír is létezik, de az inkább vállalkozóknak gazdaságos.
-
Dr. Szilikát
őstag
-
Dr. Szilikát
őstag
3 km távolságra járok, ami gyalog 30 perc, vagy 25 perc tempósabban. Nagyon nem mindegy, amikor gyalog mentem, az elég unalmas időtöltés. Kerékpár is van, illetve autó, de megfelelő időjárásban a roller egy másik világ.
Mondhatjuk, kilométerenként 10 perc gyalog, ha nem siet valaki. Irritáló dolog.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
bsuli76 #31355 üzenetére
Head Bolt Folding Base Screw for Xiaomi Electric Scooter MI 3 /Pro2 Screws and Wrench Hex Hexagon Key Parts
https://www.aliexpress.com/item/1005004460551651.html
Nem mondom, hogy teljesen úgy néz ki, a fotó szerint, de ezt találtam most.
-
-
Dr. Szilikát
őstag
Ezzel érveltem én is fórumon, hogy nem igazságos, de amúgy senkit nem érdekel.
Elveszik a jogosítványt, mert a roller gépi hajtású járműnek, azaz gépjárműnek minősül, és az illetőt a gépjárművek vezetésétől tiltja el a bíró. Ez általános gyakorlat Németországban, Franciaországban, Belgiumban és gondolom, máshol is.
Ha jól tudom, a tiltás lejárta után sem adják vissza csak úgy, KRESZ órákat kell venni (pénz...) és valami pótvizsgát is letenni.
Ehhez képest, akinek eleve nincs jogosítványa, őt is eltiltják a gépjárművek vezetésétől, csak neki ez kicsit viccesebb.
-
Dr. Szilikát
őstag
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
DigitXT #31221 üzenetére
Csak azért kellemetlen, mert a motor mágneseinek van a természetes fékező hatása, ami miatt kicsit jobban lassít a kelleténél. Ez a passzív motorfék akkor is jelen van, ha elektronikus fék (aktív motorfék) nem szól bele egyáltalán.
Kellemesebb lenne szerintem, hogy leveszem a gázt és akkor tényleg lendületből, szabadon fusson tovább. Energiatakarékosabb is lenne, mivel ez a passzív fékezés nem visszanyerő, csak feleslegesen lassít, utána ismét gyorsítunk, az akku erejét pazarolva.
Olyan is van, ha jól tudom, ahol áttételmű van a kerékbe építve, szabadonfutó mechanikával (emlékezetes az öreg Trabant 4. sebessége, ami ilyen megoldású volt, nem hatott rá motorfék).
De akkor viszont nem lehetséges elektronikusan sem lassítani, csak mechanikus fékkel, gondolom.
-
Dr. Szilikát
őstag
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #31060 üzenetére
Sokan nem gondolnák, hogy a motor szétszedése sem nagy kaland, viszont megkönnyíti a munkát, hogy nem akadályoz a vezeték, illetve a gyorskötöző is alkalmazható.
Van egy mágneses erő, amit le kell küzdeni (de nem vészes), illetve óvatosan rakni vissza, nehogy becsípje az ember ujját. Ennek módszere, hogy két lábbal állunk a kerék széleire és úgy engedjük vissza lassan a helyére. Az alumínium csapágyházak szerencsére nem fogták erősen a csapágyat, könnyen lecsúszott az is.
A körben lévő csavarokat menetrögzítővel ragasztották, de pontosan illeszkedő csillagcsavarhúzóval / T-kulccsal sikerül kipattintani, sérülés nélkül. Amikor meghúztam őket, pár nap után ismét ráhúzást igényelt, de menetrögzítőt nem raktam bele, azóta stabil.
Hasznos segédeszköznek bizonyult a fűrésszel levágott tömör / kamrás gumi is, arra fektetve lehetett feszegetni, kínozni, taposni. Ezek nem saját képek, valamelyik videóból vágtam ki korábban, de ugyanazt látni:
Ilyen lyukat kellett fúrnom a szelephez, mivel tömör gumis volt, amit megutáltam:
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
DigitXT #31058 üzenetére
Azt is bemutatja a videó, gyorskötözők nélkül nem tudtam volna megoldani a CST gumi felrakását:
https://www.youtube.com/watch?v=rGgldr95Ll8
Vagy valaki szorítófogókkal nyomja össze a külsőt, két oldalról.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
hentes555 #31054 üzenetére
Van könnyebb és van nehezebb eset. Ha a leeresztett gumit a nyíl irányában benyomod, megpróbálod letolni a fém belső peremről és azt tapasztalod, hogy már azzal is komoly nehézségbe ütközöl, akkor könnyen lehet belőle nagy kínlódás. Kell valami jó pajszer is hozzá, már ami direkt ilyen célra való. Ilyen típusú köpenyek fel vannak készítve a tömlő nélküli szerelésre is, valószínűleg azért kínos levenni és feltenni is.
De van barátságosabb külső is, ami lazább, tömlős megoldáshoz való, azzal lehet jól dolgozni.
A kép csak példa (nem roller).
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
front3r #31013 üzenetére
Hogy egy példát mondjak, amikor Spanyolországban mobil próbapadon ellenőrizték a megállított rollereket, ilyenkor sajnos a roller képessége számít, hogy mennyivel tud menni.
Nálunk itt még nem tartanak, de baleset esetén lehet aggódni, hogy bevizsgálják. Meg egy brüsszeli videó rémlik, ahol a riportban nyilatkozó rolleres be volt pánikolva, hogy ő nem meri 30-ra állítani a rollert, mert ha elkapják, túl sokba kerülne.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #30968 üzenetére
Ezen már felesleges lenne okoskodni, talán annyit fűznék hozzá, hogy 350 W-on oda sem tudtam volna érni időben, hogy elüssem az autót. Így furcsa látni, hogy a kamera is már látja, de az ember mintha nem nagyon lassítana. A srácnak erősebb gépe volt gondolom, de a fékezési technikát nem nagyon gyakorolta.
Hogy valami haszna is legyen a beírásomnak, hátha valaki nem látta még a videót (a hatékony fékezésről):
https://prohardver.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_28536-28536.html
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Ciccuka #30839 üzenetére
Ez már extrém sport kategória, soha nem lesz a hétköznapok gyakorlata. Igaz, hogy láttak már autópályán őrült rollerest, de az eleve szabálytalan és nem is lesz engedélyezve.
Egyelőre ott tartunk, hogy Angliában például közúton teljesen betiltották, illetve Európában sok más helyen sújtják erős szigorítások az elektromos rollert.
Nálunk ugyebár a tervek szerint ez egy behajtani tilos tábla lesz a roller számára:
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
hentes555 #30616 üzenetére
Előbb meg kellene vizsgálni szerintem a Hall-szenzoros "gázkar" problémáit, mondjuk én inkább cserélném az olcsó szenzort, mint az egész szerkezetet. Szét lehet szedni, ha jól tudom és akkor nincs nagy költség, de hátha kiderül valami.
Továbbá ellenőrizni a vezérlőhöz menő csatlakozásokat, nincs-e valami egyszerű kontakthiba.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
fcbarca #30593 üzenetére
Noha más típusnál, de itt például 30-ról 34-re nőtt a sebesség, amikor 8,5" helyett 10 collos külsőt raktam fel. Később egy ideig jártam úgy is, hogy hátra 8,5 collos CST került, elöl maradt a 10", csak így a sárvédő nem fért fel a bővítés miatt.
Stabilitás szempontjából semmi gond nem volt, csak maga a tudat, hogyha ilyen sebességgel elszáll az ember, az nem megnyugtató. Így ezt a sebességet inkább az autós utakon, de forgalmilag csendes időben tudtam kihasználni, illetve egyes helyeken már kitapasztaltam a lámpaváltásokat, hogy "ne zavarjanak".
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
DigitXT #30572 üzenetére
Elöljáróban megjegyezném, ha valakit a bíróság eltilt a vezetéstől, utána a rendőrség beállhat az illetőre, kifigyelhetik időnként, hogy betartja-e. Nem lehet megnyugtató érzés.
A mesterséges intelligencia szerint:
------------------
1. Mopedautók definíciója és jogi keretei
A mopedautók, más néven “voiturettes”, olyan kis járművek, amelyek általában 50 cm³-nél kisebb motorral rendelkeznek (vagy 4 kW max.), és a vezetésükhöz nem szükséges hagyományos autóvezetői jogosítvány Franciaországban. Ezeket a járműveket kifejezetten úgy tervezték, hogy könnyen kezelhetők legyenek, és lehetőséget biztosítsanak azok számára, akik nem rendelkeznek teljes körű jogosítvánnyal.
2. Szabálytalanságok és következmények
Bár a mopedautók vezetéséhez nem szükséges jogosítvány, a járművezetőknek be kell tartaniuk a közlekedési szabályokat. Ha valaki súlyos szabálytalanságot követ el – például ittas vezetés, gyorshajtás vagy más veszélyes magatartás – akkor a bíróság eltilthatja őt a mopedautó vezetésétől is. Ez azért lehetséges, mert a közlekedési törvények célja a közlekedés biztonságának megőrzése, függetlenül attól, hogy az érintett személy rendelkezik-e jogosítvánnyal vagy sem.
3. A bírósági eljárás menete
Ha egy mopedautó vezetője súlyos szabálytalanságot követ el, az ügyet általában rendőrségi jelentés alapján vizsgálják meg. A bíróság mérlegeli az eset körülményeit és az elkövetett cselekmény súlyosságát. Az eltiltás mértéke változó lehet; akár ideiglenes vagy végleges tilalom is kiszabható.
4. Eltiltás hatása
Az eltiltás következményeként az érintett személy nemcsak hogy nem vezetheti mopedautóját, hanem ez hatással lehet más járművek vezetésére is, ha például korábban már volt jogosítványa. Az ilyen típusú büntetések célja a közlekedési biztonság növelése és a szabályok betartatásának erősítése.
5. Összegzés
Összességében tehát Franciaországban bárki vezetheti a mopedautót jogosítvány nélkül, azonban súlyos szabálytalanság esetén bírósági úton el lehet tiltani őket e járművek használatától is.
-----------------------------------------
Valószínűség: 95% -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #30536 üzenetére
De akkor nem lett volna szabad ilyen esztelenséget leírni, ami a mérnökök hülyének nézése.
- Kezelési utasításban szerepel valami instrukció erre vonatkozóan?
- Videóban szerepel, hogy bevizsgáltuk mindkét ágon a teljesítményfelvételt, hogy ezáltal megismerjük a tervezett működést?Biztos lehetsz benne szerintem, hogy a tervezők gondoltak erre és megoldották úgy, hogy jó is legyen, védett is legyen a felhasználói hülyeség ellen. Lehet, hogy tényleg vesz fel áramot mindkettőből, de akkor az is tervezett.Vagy letiltják, amelyiket akarják, szakmailag gyerekjáték.
Ezt kellett volna megtudnunk végre egy szakértő videóból, valami épkézláb magyarázatot, nem ezt (én nem tudom bemérni, nincs ilyen a közelben):
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
pescara #30507 üzenetére
Úgy igen, de ez a "thumb throttle" megoldás szerintem elsősorban digitális módra lett kitalálva, legalábbis egy 350 W-os motornak nincs akkora ereje, hogy ledobjon a gyorsulás.
Legtöbb esetben 0-max üzemmódban nyomogatom csak. Ritkábban a kettő között, olyankor jobban rá lehet markolni. Tempomat nekem nem olyan fontos, néha még zavaró is. Egy olyan szakasz van, ahol 1,5 km-ig lehetne tartani, de ott ritkábban járok és kibírható ujjtartással is.
Érdekes egyébként, ha 20 km/h-ra korlátozom a sebességet, máris megjelenik a kellemetlen rángatás előre-hátra, ahogy eléri a sebességet, lekapcsol a motor, viszont a mágneses erő belassít (nem az aktív motorfék, csak a motorban lévő mágnesek természetes fékező hatása), akkor megint rákapcsol és így tovább. Mindezt befolyásolja bukkanók hatása is.
Ha 30-as végsebességre van állítva, akkor ilyen nincs, mert gyakorlatilag folyamatosan dolgozik a motor (terhelést, légellenállást le kell küzdeni), a kart pedig vagy ütközésig nyomom, vagy leveszem, már ahol lehet haladni.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
FingR86 #30470 üzenetére
Ezek eléggé egy kaptafára mennek, noha kisebb eltérés előfordulhat a karakterisztikában. Ha kipróbálunk egy működő rollert, előbb kicsit feljebb tekerem a "gázt", utána kapcsolom be, erre is hibát jelez, mert nem stimmel az indulófeszültség értéke, az elvárt szint felett van. Meg a bekötés is jó legyen természetesen.
Guide to Hall Sensor Throttle operation, testing, and modification.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Thunderzolee #30460 üzenetére
Amikor egy 8,5 collos köpeny helyett felrakunk egy 10 collos külső átmérőt, és felpumpáljuk, a fizikai sajátosságok miatt könnyen kidomborodhatna oldalirányba, de ennél megoldották, hogy igyekszik tartani formáját, nem szélesedik ki különösebben.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Luck Dragon #30455 üzenetére
Attól függ, egy 8,5 collos CST gumi, ami fel van készítve a belső nélküli szerelésre is, nagyon szűk, nem egyszerű házilag felkínozni, de azért én is meg tudtam csinálni. Kellemetlen az is, hogy az erős tapadás miatt nem egyszerű szépen eloszlatni, otthon nincs olyan jó kompresszorunk, ami hirtelen a helyére robbantaná.
Egy másik, ami 10 collos nylon köpeny (ez gumipor-nylon keverék egyébként és az olcsóbb kerékpárkülsők népszerű anyaga is), könnyen szerelhető, kézzel körbe lehet forgatni, amikor nincs felpumpálva.
Mellesleg mindezt azért tudtam gyakorolni, mert én is reménykedtem a tömör / kamrás gumiban, csak miután szétrázta a talpam, fűrésszel vágtam le és még lyukat is kellett fúrni a szelepnek.
Belsővel szereltem, hintőporral jól megpakoltam, hogy ne dörzsölődjön ki, nagyon jól tartja a nyomást, nem kell pumpálgatni, 6 hónap után sem. Én engedtem le 2 bar alá, mert így jobban tetszik, ahogy puhán szalad.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #30440 üzenetére
Az a szakmai cikk kicsit más kontextusban íródott, itt a mi esetünkben (akkuk és rollerek) megpróbálnám vázolni a lényeget.
Egy standard Li-ion cella töltési végfeszültsége 4,2 V és mondjuk 3,2 V-ig merítve még használható, akkor szemre is látszik, hogy ennek matematikai átlaga 3,7 V. Ezt nevezzük névleges feszültségnek.
Korábban voltak 3,6 V-os cellák, sőt ez manapság sem mindig egyértelmű, melyik gyártmánynak, pontosan mennyire jön ki az átlaga, némely esetben 3,6 V-tal számolnak.
13S konfigurációnál 13 x 3,7 = 48,1 V ezt simán mondhatják 48 V-osnak.
13 x 4,2 = 54,6 V végfeszültségre kell tölteni.
13 x 3,2 = 41,6 V lenne egy elméleti alsó határ, ilyen alapon mondhatnánk, hogy az üzemi feszültségtartomány 41,6 - 54,6 V között értendő.Amikor egy akku energiatárolási képességét (Wh) számítjuk az Ah-kapacitás alapján, mindig a névleges / közepes feszültséggel kell számolni, hiszen így jön ki korrekt eredmény. Ilyen egyszerű:
V x A x h = VAh = Wh
Wh mindig egyértelműbb, mert ahhoz nem kell tudnunk a feszültséget. Viszont nyilvánvalóan az energiamennyiség határozza meg számunkra a lényeget, mennyit tudunk a rollerrel pödörni stb. Hasonló, mint amikor "hány liter benzin van a tankban", nekünk ez a Wh energiánk.
Ah töltésmennyiség önmagában nem határoz meg energiamennyiséget, ha nem tudjuk hozzá a névleges feszültséget is. Jobb is lett volna, ha eleve a Wh szerepel mindig elsődleges fontosságúként, míg az Ah csak egy műszaki adat, amit szakemberek értékelnek esetleg, de laikus számára nem olyan lényeges, vagy épp félrevezető is lehet, csak megzavar.
Addig mérvadó az Ah, amíg egyforma feszültségű akkuk vannak (például egy telefonban*), de már egy laptopnál is félrevisz, hiszen lehet 3S / 4S konfiguráció például, ezért ott is egyértelműbb a Wh energia.
*Noha ebbe is beleköthetne valaki, miután 4,2 V fölé tölthető cellákat is kifejlesztettek mára.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Silentfrog #30390 üzenetére
Múltkor én is kipróbáltam, nagyjából épp ilyenbe futottam bele és havazott közben. Nem akartam volna, de így alakult a helyzet.
8,5 collos CST gumi nagyon jól viselkedett, a vártnál jobb, sőt nagyon jó tapadást tapasztaltam. Egy vészes helyzet adódott, ahol a kerékpárúton hosszanti repedés volt az aszfaltban, ami a hótól nem látszott és ugyebár megvezeti a kereket. Pedig tudhattam volna, de azért csak rászaladtam.
Pillanatra megtántorodtam, de sikerült korrigálni, nem is mentem gyorsan szerencsére.
-
Dr. Szilikát
őstag
Keverednek a számok, ha megfigyeled, a végén már minden 48 V. De ilyen előfordul az eladóknál, hogy kavarnak. Sok esetben évekig él ugyanaz a link, amit időközben szerkesztgetnek, módosítgatnak, a pillanatnyi árukészletnek megfelelően.
Ez megfigyelhető néha a vásárlók visszajelzéseinél: olyanokra reagálnak, ami már rég nem is kapható például, sőt néha egy másfajta árucikkről beszél, ami nem is odatartozna, kategóriát tekintve.
Elvileg a 14S jelöléshez tartja magát az eladó, tehát olyat kellene küldenie, de az nem 48 V-os lesz, mivel az árucikket már bizonyára nem tudja összekeverni, rá lesz írva (lent fotó csak példa).
Két motorral 2x25 A a maximális terhelés, arra pont jó az 50 A-es BMS. Nem gond, ha az akku 100 A áramot is tud, hiszen a BMS ilyen tekintetben egy elektronikus "biztosíték", túláramvédelem.
Figyeli az áramot és védi az akkut is azzal, hogy 50 A-nál lekapcsol. Azt nem kell tudnia, hogy az 100-at is bírna, nem hátrány. Ugyanakkor védi a motort és kontrollert, hogy 50 A áramnál többet nem engedélyez, hiszen baj is lenne, ha nagyobb értéken határolna, megsüthetné az alkatrészeket, kábeleket, ha valami hiba keletkezne.
Bármilyen zárlat, illetve a kontroller túl sokat akarna felvenni, valami hiba folytán, a BMS 50 A áramnál többet nem engedhet, az adott esetben.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
enginev3.0 #30218 üzenetére
30-as rollert 34 km/h sebességre tudtam húzni egy gumicserével (8,5" helyett 10" külső átmérő). Később visszacsináltam 8,5 collra, mert a sárvédő nem fért fel (akkor már készültem a rosszabb időjárásra), illetve jobb tapadású CST külsők kerültek rá, ami nem nylon, hanem rendes gumi.
Tapasztalatom szerint 34 km/h is már eléggé félelemkeltő tud lenni egy rolleren állva, ez inkább autós utakon jön jól, így kevésbé akadályozzuk az autós forgalmat, viszont ahhoz képest meg kevés. Amellett legyen az út hibátlan, mert nem akarsz fejre állni, amikor előtted megy a busz és kijön alatta egy kátyú. Legjobb minimális forgalmi időszakban, amikor a tágas és sima úton jobb a biztonságérzet, de még akkor is benne van emberben, hogy elég veszélyes üzem.
Szokványos minőségű kerékpárúton nincs sok haszna, ahol elegendő a 30-as végsebesség is, már amikor nincs a környéken senki és lehet húzatni.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Sirtaky #30129 üzenetére
Megoldható sok minden, volt egy osztrák Youtube videó, rendőrök szedegették ki a kerékpárokat, amire az ott elterjedt felező volt hekkelve. Egyfajta jeladó, ami becsapja a rendszert és akkor 50-et lehet menni, de csak 25-öt mutat a kijelző, így addig megy a rásegítés is.
Kerékpár lefoglalása, műszaki vizsgálat, büntetés, forintban a milliót ütötte, ha jól emlékszem. Ott már nem volt természetes a mosoly.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #30115 üzenetére
Csak azért másolom be a gép válaszát, mert elég szépen megfogalmazza, szerintem:
Amikor egy járművezető élvezi a sebességet, de érzékeli a realitásokat is, a fizikai határokat nem lépi túl, az egy hibás mentalitás?
1. A sebesség élvezete és a realitások érzékelése
A járművezetés során sokan élvezik a sebességet, mivel az adrenalin növekedésével jár, és izgalmas élményt nyújt. Azonban fontos megérteni, hogy a sebesség élvezete nem feltétlenül jelenti azt, hogy a vezető figyelmen kívül hagyja a valóságot vagy a fizikai határokat. A felelős járművezetők képesek egyensúlyt találni az izgalom keresése és a biztonságos vezetési gyakorlatok között.
2. Fizikai határok és biztonság
A fizikai határok, mint például a jármű stabilitása, tapadása az úton és a közlekedési környezet (pl. időjárási viszonyok, forgalom) figyelembevételével fontos szerepet játszanak a biztonságos vezetésben. Ha egy járművezető tudatában van ezeknek a határoknak és nem lépi túl őket, akkor ez nem feltétlenül hibás mentalitás. A tudatos döntéshozatal és az önkorlátozás kulcsfontosságú elemei annak, hogy valaki felelősségteljesen vezessen.
3. A hibás mentalitás fogalma
A “hibás mentalitás” kifejezés általában olyan gondolkodási mintákra utal, amelyek veszélyeztetik a biztonságot vagy figyelmen kívül hagyják a következményeket. Ha egy járművezető élvezi a sebességet, de tisztában van azzal, hogy mikor kell lassítani vagy megállni – például bonyolult forgalmi helyzetekben vagy kedvezőtlen időjárási körülmények között –, akkor ez nem tekinthető hibás mentalitásnak. Ellenkezőleg, ez inkább felelősségteljes hozzáállást tükröz.
4. Összegzés
Összességében elmondható, hogy ha egy járművezető élvezi a sebességet, de tisztában van a fizikai határokkal és nem lépi túl őket, akkor ez nem feltétlenül hibás mentalitás. A felelősségteljes vezetés magában foglalja az izgalom keresését anélkül, hogy figyelmen kívül hagynánk a biztonsági szempontokat.
Valószínűség: 95%
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Dr. Szilikát #30096 üzenetére
Rossz helyre ment a szerkesztés, a főútvonalra akartam írni, ha ott felbukna az ember, kínos lehet, amikor pont jön utána a busz.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Quent1n #30093 üzenetére
Jelenleg a magyar rendőrök azért is "tétovák", mert nem tudnak szabályra hivatkozni, talán csak belső utasítások vannak: "hagyjátok békén őket". De már most is lehetnek kínos helyzetek, ha egy rolleres baleset részesévé válik vagy pláne okozója például. Ott már ráfázhat, ilyen-olyan okból, ld. Dr. Herpy Youtube fejtegetései.
Ez a 25km/h egy vicc, ezt egy gyenge erőnlétű bringás is simán hozza.
Nem lehet sajnos összehasonlítani, mert rolleren kisebb sebesség is lehet veszélyesebb. Lehet logika abban, ha a kétféle járművet megkülönböztetik. Magam is azt mondom, sajnálom a németeket, mert 20 km/h nekem elég unalmas, nyugdíjas tempó. 25 km/h már valami, de jobban bejön, ha 30-ig is tudom húzatni, ha kell.
Logikája ilyen szabálynak talán annyi lehet, hogy egy roller könnyebben felbukhat egy úthibában, mint a kerékpár.
Pl. tervek szerint a "sárga négyszöges" főútvonalra roller nem mehetne be, holott a kerékpár igen. Pedig van ilyen útszakasz, amit én jól ki tudok használni, nem vészes a forgalom, illetve ki tudom számítani lámpaváltást is, hogy jól jöjjön ki.
25 fölött beküldeni a kocsik közé a rollereket az mindenkire nézve veszélyes.
Mégis vannak országok, ahol járdán tilos és ha nincs kerékpárút, az úton kötelező menni (vagy nem kötelező, de akkor nem tud menni sehol). Egyik országban 50-es úton, máshol csak 30-as korlátozott útra engedik, sokféle megoldás van, amit befolyásolhat az ország úthálózata, egyéb viszonyok. Elég képlékeny ez.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Thunderzolee #30065 üzenetére
Például nekem is megfelelne, ha mindenhol csak sima út lenne. De azt a kamrás gumit már nem tudnám vállalni, mert túl kemény, ráadásul 8,5" helyett (amit át tudtam építeni pneumatikusra) az csak 8,1", ami talán nem is módosítható.
220 Wh ---> Sajátom elvileg 280 Wh, de "kínai szabvány", a valóság lehet kevesebb, nincs bemérve. Mivel rövid utakat megyek, célnak megfelelő.
16 kg tömeg --> nálam is hasonló, 15 kg és díjazom a könnyű mozgathatóságot.
Elől teleszkóp --> nálam hátul is, és már csak ilyet vennék, mert megszoktam.
Tehát végeredményben nem vásárolnám meg, az útviszonyok miatt. De lehet, valakinek megfelel.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Mustármag #30031 üzenetére
Téli használathoz annyit hozzátennék, hogy én sem vagyok fázós, csak 25-30 km/h sebességnél már az ember arcára fagy a kifejezés, hacsak nem használ fullos sisakot.
Sebességet is lehet csökkenteni.Nem olyan, mint kerékpáron, ahol mondjuk előre dől az ember (és még úgy sem kellemes), itt viszont egyenesen szembe ver a hideg. 3 km távolságra szoktam járni, az még épp kibírható.
Másik dolog az útviszonyok, ami miatt most már elővettem a kerékpárt, mivel áztatni a rollert, vagy jégbordákon megcsúszni vele nem lett volna praktikus. Noha a CST 8,5" külső elég jól tapad, érezhetően rendes autógumiból készült, nem nylon keverék. Nyomást is csak 2 bar körül fújom, hogy ne rázzon nagyon.
Az utak szóróanyaga is kérdéses, mennyire tesz jót a "karosszériának". Amikor csak vizes volt az út, a roller alját kellett letörölni a felcsapott víztől, az nem nagy feladat.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
rumos14 #29950 üzenetére
Azt nem tudom, de szóba került a topikban is, Madridban és Barcelonában volt tűzeset, ott már nem szabad rollert vinni a metróra.
Egyesült Királyság: Londonban már az állomásokra, buszvárókba is tilos bevinni, ha jók a forrásaim (AI).
Augsburg, Düsseldorf és Berlin óvatossági alapon, a spanyol esetek miatt. Németeknél azon megy az aggodalom, hogy lehetnek alacsony minőségű, illetve nem bevizsgált, így nem megbízható járművek, illetve azok akkuja. Ha még sokáig aggódnak és vitatkoznak a fejesek, országos tiltás is lehet belőle.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #29873 üzenetére
Elképzelhető, hogy azért tiltják le némelyiknél, mert bármilyen jármű tempomat funkcióját megfelelő tanúsítvánnyal kellene alátámasztani a forgalmazáshoz, ezért inkább elengedik ezt a dolgot.
Biztonsági aggályokról a topikban volt korábban egy "csörte", amire én emlékeztem.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
csababarca #29871 üzenetére
Csak egyéb példaként írtam, azt konkrétan nem ismerem. Ennél alkalmazásból is aktiválható, vagy a főgomb 4x nyomogatásával.
De mint említették mások, vannak típusok, ahol EU szabályok korlátozhatják, mert nem tartják biztonságosnak. Bizonyos igazság lehet benne, de ez a felhasználón, gyakorlatán is múlik.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
GoodSpeed #29869 üzenetére
Hokedlire felteszed, úgy is beáll a tempomat. Nekem például a kézi szabályzó mozdulatlanságát figyeli, nem a pillanatnyi sebességet.
Pl., ha ütközésig tekerem, akkor is besípol, ha még nem érte el a max. sebességet, de arra fog "törekedni". De hokedlin mindegy, amúgy sincs ellenállás, ami lassítaná. Ha 50 %-ra tartok, akkor az lesz.
Csak egy érdekesség, van egy nagyon meredek part, de rövid szakasz, amikor arra járok, inkább feltolom, hogy ne kínlódjon. Múltkor az első kereket megemelve, rögzítettem a tempomatra a saját tolási sebességem. Így nem nekem kellett tolni, csak támogattam a rollert és ő támogatott engem.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kazy Computers vélemények - tapasztalatok
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Linux kezdőknek
- Eredeti játékok OFF topik
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Mesterséges intelligencia topik
- Autós topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Windows 10
- További aktív témák...
- DJI Mavic Air 2 Fly More szett Friss vásárlás, aktív DJI Care, újszerű állapot (AZ ÁR ALKUDHATÓ)
- Nike Airmax 720 43-as sneaker eladó
- DJI Air 2s drón szett megkímélt állapotban, kofferrel
- DJI Air 3 drón újszerű állapotban, garanciával
- DJI Avata drón +Motion controller - hibátlan, karcmentes állapotban
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RTX 5060 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! LG UltraGear 27GL850-B 144Hz QHD 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- HATALMAS AKCIÓK! GARANCIA, SZÁMLA - Windows 10 11, Office 2016 2019 2021,2024, vírusírtók, VPN
- HP Victus 15-fb1002AX - 15,6"FHD IPS - Ryzen 5 7535HS - 8GB - 512GB SSD - RTX 2050 - Win11
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H87I-PLUS H87 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest