- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- VoLTE/VoWiFi
- One mobilszolgáltatások
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- 10-es szám és ismeretlen telefon a Google előzetesén
- Megvan a Magic V5 európai startdátuma
- Nem nyílnak a Foldok?
- iOS alkalmazások
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
-
Mobilarena
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
fehér_ember
addikt
válasz
ozzy711 #109274 üzenetére
Ha valaki azt akar venni, nem is próbálnám meg lebeszélni róla; úgyse lehet, ha már a fejébe vette. Csak a nagyon akciós ne legyen már önmagában érv (akkor se ha mellette szép is és új is).
Mondjuk nem is értem miért kér valaki véleményt. Meg kell nézni a méréseket és egyből kiderül melyik szól jobban.
Utána meg már csak a szobát kell rendbetenni és minden OK lesz.
Persze tényleg a legegyszerűbb és olcsóbb meg az volna ha a jelenlegi dobozai + cavern (esetleg egy olcsó szub melléjük pluszba). -
Tamoo
nagyúr
válasz
ozzy711 #109263 üzenetére
Én mondjuk a multirock-ot nem raknám be szobába (a gyártó sem ajánlja!). Pedig az van itthon bőven.
Tele a padlás.
Egyébként nincs ebben semmi meglepő. Célhoz kell választani az anyagot. Nagy vastagságban basszuscsapdáknak jobbak az alacsony áramlási ellenállásúak.#109264 denesdr: Nem is arról van szó, hanem az ideologizálásról.
Egyszerűen csak azt kell mondani, hogy így hallgatom, mert nekem ez tetszik. Abba nem köt bele senki.
-
-
Saughassy
aktív tag
válasz
ozzy711 #109178 üzenetére
Dobosként mondom, hogy a cineknek élőben a legritkább esetben van csodálatosan csillogó hangjuk, nekem inkább az agresszív, explozív jutna róluk eszembe.
A felvételek/otthoni hifik nagy resze pont ezt az agresszivitast nem adja at. Nyilvan ne egy jazzfelvétel seprus motoszkálására gondolj.
-
válasz
ozzy711 #109178 üzenetére
"Ezt úgy érted, hogy olyan komponensekből állítják össze a rendszerüket, hogy a "szétcseszett" hang jöjjön ki belőle?"
Igen, de ebből ugye következik, hogy kinek mi az "elcseszett" hang. A lineáris vagy az ilyen-olyan kiemeléses?
"mindig törekedtem a lineáris átvitelhez közeli állapotra"
Neked el is hiszem, hogy tisztában vagy vele, mi a lineárishoz közeli állapot, mert tudom, hogy mérsz is, nem csak fülelsz.
-
válasz
ozzy711 #109142 üzenetére
Szóval a basszus hiányzik, akkor setup - target curve - punch lenne az első javaslatom 2k-ig limitált frekivel. Azért nyúl bele végig, hogy ha volt illesztési probléma, megszűnjön. Ez egyébként sokaknak zavaró lehet, hiszen a tökéletlen illesztésektől nagyobbnak tűnik a tér, miközben nem az, csak szétszórja azokat a hangokat is, amiket nem kellene.
Éppen fejlesztgetem tovább, szerintem megírok egy olyan módot, ami leköveti a hangszórókat, és csak a durva hibákat javítja, a hangképüket meghagyja (a mostani lecseréli).
-
denesdr
addikt
válasz
ozzy711 #109144 üzenetére
A beépített Cavern görbéken módosíthatsz utólag az EQ-APO-ban, ha pl több mélyet szeretnél.
Tamoo:
így van, nincs olyan, hogy "DSP hangzás". Nálam pl a minimális mélykorrekción kívül annyi a DSP szerepe, hogy nem passzív hangváltó dolgozik a dobozokban hanem DSP osztja szét a jeleket az utakra. -
Dorian
félisten
válasz
ozzy711 #109142 üzenetére
Majd kipróbálom sztereón is, ez csak egy gyors próba volt.
"A mély-átvitelem 30 Hz-ig lineáris ( lenne ha optimális lenne az akusztika ), így az nekem megfelel"
Pont az akusztika okozza a mélysávban a problémák túlnyomó részét, nagyságrendd(ekk)el többet, mint a lejátszó berendezés.Cavernben beállítható, hogy hány Hz-től meddig EQ-zon. Azért írtam korábban, hogy próbáld ki csak 20-200-ig.
#109146 bta1 :
Ez lehet, h így lesz. De kit érdekel? Odafigyelős zenehallgatást úgyis az amúgy gondosan kiválasztott hallgatási helyen művelünk.
Nálam pl. pont, h nem csapnivaló az akusztika, a hangfal és ülőhely pozíciók is hifi (és nem lakberendezési) szempontból gondosan kiválasztott, de egy szoba méretű helyiségben mindenképpen léteznek mélyfrekvenciás problémák. -
Dißnäëß
nagyúr
válasz
ozzy711 #109069 üzenetére
Nàlam a visszhang mértéke és az énekhang levegôssége tûnt kritériumnak, irdatlan nüansznyi mértékben. Tovább se mentem a számban. Persze ismerem is és láttam is beletéve, mi van még benne..
Viszont amit tényleg látványosan hallható veszteségesnél és érzékelek, az az, hogy a végtelenül profi, tiszta, "szellôs" zenékkel nehezebb talán lemérni a minôséget. Egyetlen hegedû sokkal kevésbé vesz igénybe hangsugàrzót is, mint egy kemény zúzó, és a kodeknek is könnyebb a dolga, persze ejt akkor még jobban bitrátát, hacsak nem fixált.
De ahol kritikusabbnak érzem a dolgot, az a kemény zúzó és ezzel ekvivalens, akár más mûfajú zene is.
Például a This is the new shit elsô refrénje: "Are you motherfuckin' readyyy"
és amire figyelek, az a cinek tisztasága a teljes zúzó "massza" felett, a hangszerek kivehetôsége, egyedül csak az egyik gitárt le tudnám-e kottázni, ilyesmi. De fôleg a magasak, mert azt kezdi el elsônek "elkenni" a legtöbb veszteséges codec, azaz hát ma este lepróbálom magam flac és opus között, aztán kiderül.
Szalonképesebb anyag esetén is valami jó kis sok cintányéros-sepregetôs jazz-t tudnék elképzelni.
Mivel egymáshoz nézzük ôket, a mastering szinte mindegy. Nem gondolom, hogy egy halàlkommersz Manson ne lenne elég egy ilyen tesztre, aztán lehet, tévedek, csak hallottam bôven elég, ennél sokkal "koszosabb" zúzót is, ami tényleg egy moslék volt hangmérnöki munkában is.
Szóval elkezdem méricskélni magam szerintem, próbálok elôször egyetlen anyaggal konzisztenciát hozni, ne "bemákoljak" végeredményt (bár konzisztensnek tekinthetô egy 14 lépéses is, kicsit a konzisztencia konzisztenciáját is megnézném)
és ha úgy gondolom, stabil vagyok nagyjából 1 anyagon, hozok egy merôben más anyagot és ott is lemérem magam 4-5 körös, egyenként 14 lépéses módszerrel, aztán majdcsak okosabb leszek saját hallàsomat illetôen (is!).
-
-
válasz
ozzy711 #108942 üzenetére
Bocsi, az M6s Pre működik DAC-ként is, nem az M8s. Mindig a mérnökóra a legtöbb (még egy magyar kezdő mérnöki fizetés is kb. 10000/óra), és rengetegen dolgoznak rajta nagyon sokáig. Ha viszont elég sokat ad el a cég, vissza tudja hozni a mérnökórákat elég könnyen, és közel anyagáron adhatja a cuccát, ezért eszi meg reggelire például egy olcsó Crown erősítő a Denon bármijét.
-
-
-
Tamoo
nagyúr
válasz
ozzy711 #108910 üzenetére
Nem akartam minden grafikont behúzni ide, itt megtalálod a torzítást is: [link]
Van némi akusztikai kezelés, de nem elég. Átlag szoba szintjét viszont hozza.
Az idén már tényleg rá kellene venni magam, hogy berakjak 2-3 "basszuscsapdát".
(a legfelső képen nem az én rendszerem van) -
denesdr
addikt
válasz
ozzy711 #108886 üzenetére
Igen, valahogy így látom én is. Egy alacsony torzítású hangsugárzót/drivert nem hinném, hogy emulálni lehet DSP-vel, ha közben a miénk magas torzítású, mint ahogy egy rossz off-axis átvitelű doboznak sem lehet kikalapálni ezt a tulajdonságát, ha az on-axis közben jó vagy fordítva.
Dorian:
De nekik mást jelent a hifi. -
denesdr
addikt
válasz
ozzy711 #108869 üzenetére
Persze, beállítható saját ízlés szerint. Máshogy hallunk, más zenéket hallgatunk, illetve a szoba és a hifilánc karakterisztikajától is függ a dolog. A nyílegyenes vízszintes szobai átvitelt egy kiindulópontnak érdemes csak tekinteni, de pl Dirac is a magasak irányába csökkenő amplitúdójú átvitelt kínál fel alapból (amit én személy szerint meg igy is nagyon mélyhiányosnak érzékelek), de ezen lehet faragni könnyedén.
Egyébként szerintem mozinál a sok hangsugarzó miatt nagyobb szerepe van a DSP-nek, mint sztereóban, én is csak minimális szobakorrekciós DSP-t használok. Oké nálam a két 3 utas doboz is DSP váltású, de itt a processzálás főleg a hangsugarzók saját átvitelének az egyengetésére megy, nekem elég ennyi, így tetszik, persze azért szobaakusztikával is van foglalkozva (elnyelők, diffúzorok). -
Tamoo
nagyúr
válasz
ozzy711 #108869 üzenetére
Lehet ízléshez igazítani. Flat átvitelt szinte senki nem hallgat szerintem. Én sem úgy hallgatom. Mély kicsit emelve van, a magas meg vágva. De még mindig laposabb az átvitel mintha maradna a doboz sajátja és a szoba saját kiemelése.
Biztos hogy nagyon sok embernek nem tetszene a kikalapált átvitel. Főleg aki éveken keresztül máshoz szokott. De nincs ezzel baj. Ízlés, megszokás. -
denesdr
addikt
válasz
ozzy711 #108859 üzenetére
Persze, értem amit írsz, de itt többen vannak, akik azt állítják, hogy a valódi zene nem úgy szól, ahogy azt egy DSP-s rendszer megszólaltatja. Ha így nézzük, akkor úgy sem szól, ahogy egy DSP nélküli rendszer szólaltatja meg.
Lehet szeretni egy hibáktól hemzsegő átvitelt, szó se róla, de amit egy ilyen rendszeren hallasz, az teljesen más lesz, mint amit a stúdióban vagy felvétel készítésekor hallottak a készítők, hacsak nem pont ugyanolyan átviteli hibákkal és karakterrel rendelkező környezetben/rendszerrel masterelték a felvételt, mint a tiéd. -
Tamoo
nagyúr
válasz
ozzy711 #108859 üzenetére
De senki nem azt akarja ráerőltetni a másikra, hogy mi kell, hogy tetsszen. Csak ha nekem a dobozom-szobám hangja tetszik, akkor ne akarjam belemagyarázni, hogy úgy adja vissza legjobban a felvételt vagy valóságot. Már több ellentmondást láthattunk ezzel kapcsolatban akár egy hozzászóláson belül is dgyuri0123-tól.
-
válasz
ozzy711 #108850 üzenetére
"A stúdiófelvételhez, "valósághoz" sokkal közelebb lehet kerülni DSP-vel.
Vagy egy jól beállított szoba-akusztikával."És gondolom a kettő kombinációja hozza a legjobb, a legvalósághűbb reprodukciót, ami a felvételek erényeit és hibáit is megmutatja. Ez lenne elvileg a hanghűség magasfokon, nem az, ami "nekem tetszik".
dgyuri:
"Nem jól működik a szövegértésed."
Ez a te klaviatúrádból igen viccesen hangzik.
-
gordonfreemN
addikt
válasz
ozzy711 #108688 üzenetére
Az sk-88-100-al kb ránézésre ugyanott lennénk, de valóban, jó áron adja az arctic ezt a bordát.
Egyébkent 48W-ot tud az arctic disszipálni, de igy még nem láttam megadva bordateljesítményt, k/W-be szokás.
Mert ugye 48W-nál mekkora hőmérsékletemelkedésre kell számítani mekkora környezeti hőnél? Ezzel nehéz pontosan számolni, vagy nem is lehet.
Ki lehet amúgy kalkulálni egy hozzávetőleges értéket mert megadják a fin-ek meretét de tökönszúrós kategória.
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
ozzy711 #108669 üzenetére
Jól látom, ez A osztályú disznó ?
Épp egy Aleph-x 100W-os variát olvasok és 450W üresjáratban amit felvesz. Hát ez sem Hypex akkó..
Jaj istenem, de imádom a nemszokványos, kicsit borult projekteket.. nagyon jó.
Hallásból ismertem, Pass gyerek ez is talán (vagy rosszul tudom?) , mindenesetre akkor Te sem unatkozol mostanság
Helyes, helyes.
Szerk 1: Ok priv.
Szerk 2: óbazz, gyártasd le -
Dißnäëß
nagyúr
válasz
ozzy711 #108669 üzenetére
Deszkán kezdtem én is, az fontos szerintem.
Tökmindegy, hogy utána szanaszét kell bontanod, majd normális helyre újra összerakni. Nálam a borda most viszonylag kicsi lesz, stabit teszek a falra belülre és gondoltam, jobb, ha 1-1 külső bordával eloszlatom. [link]
Milyen borda, hogy trafó árban megy ?
-
Tamoo
nagyúr
válasz
ozzy711 #108657 üzenetére
Picit kisebbre vehetted volna az idő skálát.
Nem értek hozzá teljesen, de a 61dB az kb. elég határeset. Attól hangosabban kell mérni.
Cáfoljatok meg ha tévedek!
Az RT60 ugye, hogy a hang megszűnése után mikor csökken 60dB-t a szoba "zengése". Szóval ha ezt valósan akarnád mérni és mondjuk a szobának van 35-40dB körüli alapzaja, akkor 100dB környéki mérőjel kellene.
Szóval a REW ezért csak egy kalkulált RT60-at mutat, amit a T20-ból és T30-ból számol. De már a 30-hoz is bőven 60dB fölötti sweep kell. -
Dißnäëß
nagyúr
válasz
ozzy711 #108630 üzenetére
60-90 ? De Rád bízom és kíváncsi lennék én is erre.
+ Frekit is kérlek, ne csak utózöngét. Egy sweep és kész. Nem az abszolút különbségek, görbe csinossága lesz számomra érdekes, hanem ha a kapott halkabb és hangosabb görbéket egymásra illesztjük, mit mutatnak.Elvileg - de csak elvileg - ugyanannyi csillapítás (rockwool, szônyeg, bútor, szóval a teljes szoba) a hangosabb verziónál a teljes dinamikához képest kevesebb, ergo "kontrasztosabb", "hepehupásabb" képet kellene kapnunk nagy hangerôn, mint halkon.
Ha pedig közel hasonló jön ki, megnyugvás, hogy annyira mégsem szuper csodaeszköz a fülünk, mint hisszük, ez neki "belefér".
Ui.: vagy annyi visszaverôdés lesz - óhatatlanul erôsen, hisz az alaphangerô is nagy - hogy ez fogja "zajként" kisimítani a huplikat, amik ott volnának amúgy.. mintha valamin rezonátorban mérnél. Na mindegy is, érdekel. Asszem veszek egy UMIK-ot jómagam is.
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
ozzy711 #108587 üzenetére
Jók ezek a mókák, kérdés, milyen hangerô (SPL) mellett, mert ugye az egyenlet egyik oldalán a hangnyomás ingadozik, nem csak a poti, de a zenei jel függvényében is, míg a másik oldalon az elnyelés mértéke konstans. (Gyanítom alapból is, de hogy jobban odahúzva neki, pláne: csökken. Mert ugye minden relatív, tehát a frekimenetben beesést vagy kiemelést az átlag SPL-hez mérünk, és ha ez változik, változnia kell a hozzá méretezett csillapításnak is, ami lévén fix, nincs hozzáméretezve, csak egyetlen görbéhez, ami egy jó közepes "kedvenc hangerô" lenne nálam kb. És alatta túlcsillapít, felette alulcsillapít az, ami a falon, sarokban, akárhol van. Persze ez a helyiség méretét is változónak akarná, a tökéletes modell, pedig az is fix, mint a beletett szobakezelés maga.. csak érdekes belegondolni, hogy az 5cm, 10cm ilyenolyanamolyan Rockwool és bârmi más vajon mekkora SPL környékén hozza a kívánt eredményt, nagy hangerôhöz rakni kéne még belôle, picinél meg elvenni).
-
gordonfreemN
addikt
-
ozzy711
őstag
válasz
ozzy711 #108551 üzenetére
Már nem tudtam szerkeszteni. Számomra kissé hihetetlen, hogy pl. az egyik legjobb eredményt 40 cm-es Ld-vel kapom.
Készítek egy próbapanelt, mert eszerint, még 50 Hz-is érzékelhető elnyelést biztosít. ( a 40 cm vastagság nem probléma).
Kissé szkeptikus vagyok azért.Szerk: ha bepipálom a randomot, akkor is összességében az LD a legjobb, érdekes, mert ha ezt a mérések is alátámasztják, így olcsóbban lehet jó panelt készíteni.
-
-
denesdr
addikt
-
fererencz89
őstag
válasz
ozzy711 #108495 üzenetére
Én is szeretnék már méregetni, már lassan a beruházáshoz is eljutok, úgy érzem.
Azért elég sokat helyeztem el magamat a tér különböző pontjaiban.
"Már megint jönnek az UFO-k!!!" - Mondja a zasszony elég gyakran, amikor teszt hangok, sweep-ek mennek.Tényleg nem az van, hogy dominánsabb így a basszus (néha kevésnek is érzem összességében). A jobbnak gondolt helyeken sokkal durvább kiemelések és kioltások vannak.
Lehet, hogy ez nem függ össze a linkelt eljárással, hanem a nappalim sajátossága.
-
Dorian
félisten
válasz
ozzy711 #108396 üzenetére
Nem gondolom, hogy jó irány és jó tanács az örök nyughatatlanság és az állandó
fejlesztésiváltoztatási kényszer. Persze akinek a hifi a fő hobbija, azok hajlamosak bennragadni egy örök mókuskerékben, de szvsz semmiképpen nem ez a boldogsághoz vezető út, inkább a kényszerbetegség és függőség szavakat használnám.Aki a hifit arra használja, hogy elegendően jó minőségben, élvezetesen tudjon zenét hallgatni, az egy szint után ezt elfelejti és onnantól nem hangokat meg készülékeket, meg nem hibákat keres, hanem zeneműveket hallgat.
Ha már a felvételek közti különbségek és az adott hangulat a tetszést befolyásoló fő tényező, az azt jelzi, hogy a vasak kalapálását nyugodtan abba lehet hagyni. -
Dißnäëß
nagyúr
válasz
ozzy711 #108366 üzenetére
Ezt vívjátok meg ketten, én most egy másik kérdéssel jövök - de ide kapcsolódik:
ha ez egy szubjektív hobbi, mi alapján ajánlunk jó szívvel bárkinek is bármit ?Mondanád, hogy tapasztalat alapján. Csakhogy mivel a tapasztalat nem objektív, hanem szubjektív, ebben a szubjektív hobbiban, aki ide bejön, hogy mit válasszon, mire hallgasson ?
Melyik szubjektívre ?
Azt mondja: "Sziasztok, kéne nekem 3 és 6 között valami", majd érkeznek válaszok, ilyen, olyan, amolyan számokkal. Ki fogja egy szubjektív világban, ahol nem tudjuk, hol a középpont, a nulla, eldönteni azt, hogy melyik szubjektív vélemény hova esik tőle (balra vagy jobbra) és mennyire ? (Mondjuk az egész számok halmazában maradva).
Szubjektív világban, viszonyítási pont nélkül szerintem senki.
Mégis, annyi és annyi okoskodás lemegy arról, mikor megindul a hitvita, kialakulnak a kedvelt márkák, amit illik ajánlani, és a kevésbé kedveltek, amit nem illik, nem beszélve az ezen sorokat olvasó sok-sok látens hifistáról, akik még egy szót sem írtak ide, pedig tapasztalatuk nekik is van, szóval .....
Éééérdekes ez.
Folytassátok csak
-
Saughassy
aktív tag
válasz
ozzy711 #108361 üzenetére
Ezek az okfejtesek ott buknak el, hogy legalább az "auditiv" változást bizonyítani kellene valahogy. De ez általában kimerül az "én hallom, aki pedig nem, annak gyenge a rendszere." ismételgetésében, miközben egy tisztességes teszt kivitelezése, majd a kapott eredmény értelmezése is meghaladja a képességeit.
De lényeg, hogy ő akkor is "megjavít" valamit, lövése sincs a működési elvéről, cserébe legalabb burkoltan lehulyezi azt, aki az adott eszközt technológiát tervezte. :)
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
ozzy711 #108116 üzenetére
+1, fôleg akkor aláz az RCA, amikor vagy az XLR feladó / fogadó elektronika, és/vagy a kábel kompromisszumos, XLR ugyanis halálprecízséget követel a normál és inverz jel között, eltekintve az inverz polaritástól. Ha elkezd nôni a két jelalak közötti eltérés akár fogadó oldalig bárhol, akár magán a fogadó oldalon az összerakás utolsó pontján, komponens szórás miatt (amitôl elméletben eltekintünk, gyakorlatban viszont elkerülhetetlen jelenség), elkezdi maga az XLR átvitel degradálni a jel minôségét, és még sávhatárolt is lehet felülrôl lefele haladva frekiben, nem beszélve egyebekrôl. Csakis a JÓ XLR átvitel veri az RCA-t rövid távon. Hosszú kábeleknél már egy "vacak" XLR is, annyit összeszed ott az RCA. Ilyen 1 méteren belül, interkonnekteknél, gyakorlatilag mindegy.
Ami még érdekes viszont otthoni hifiben, az az "ötlet", amikor azt mondjuk, hogy a középen lévô DAC-ból vagy preampból visszük hosszú jelkábelen - XLR-en - a jelet a végfok(ok)ba, a nagy táv balanced mivolta miatt a jel integritása megmarad így is, cserébe használhat az ember hangszóróközeli végfokot, akár pár 10 centis kábelekkel is, ami piszok jót tesz a hangnak.
Ezt lehet fokozni digi átvitellel, és DAC + 2-3 végfok egybe építve, ezt maxolja ki a Hypex az FA szériával (plate amp-ok), ami denesdr-nél is van. Itt kvázi nincs a forrás (aminek vége a DAC) és a preamp/amp között interkonnekt, eltekintve pár centi nyák útvonaltól, minden egybeintegrált. Emiatt mozgástér sincs annyi mindennel játszani, gondolok a komponensek cseréjére, de nem is ez a cél ilyenkor. Érdekes koncepció, nagyon jó végeredménnyel.
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz
ozzy711 #108109 üzenetére
XLR úgy ahogy van, kimaradt az életemből, így szinte minden infó új nekem. Csak szőrmentén foglalkoztam vele. Soha nem volt XLR bemenetes erősítőm, nem is foglalkoztam a kérdéssel, hogy érdemes-e "átalakított" jelet vinni az erősítő felé, mert csak negatív visszajelzéseket kaptam. Erre itt a cáfolat. Csak azt sajnálom, hogy ennyi ideig hallgattam a "károgókra".
Tehát akkor technikailag nem számít, hogy 2.2 V helyett 4.2V megy ki a szimmetrikus kimeneten?
-
denesdr
addikt
válasz
ozzy711 #107573 üzenetére
Amit írtam az lehet, hogy túl elméleti vagy a hatás amiről szó van, túl elenyésző. A kérdezőnek valószínűleg nem a dobozon belüli aszimmetrikus magaselrendezés a problémája.
Nálam is moduláris dobozok dolgoznak egyébként. Tudok cserélni/tologatni bármit a 3 útból anélkül, hogy komplett új dobozt kelljen építeni, a magasakat a legkönnyebb, mert szintén a doboz tetejére vannak csak csavarozva.
-
denesdr
addikt
válasz
ozzy711 #107560 üzenetére
Ha a képen is látható aszimetrikus elrendezésű hangsugárzót megmérnénk, akkor látható lenne, hogy a tengelyről eltérve horizontális irányba jobb és bal oldalra egymáshoz képest eltérő átvitelt ad. Szimmetrikus elrendezésnél ilyen nem lép fel, ott a jobb és baloldali off-axis átvitel megegyezik.
Az aszimmetrikus elhelyezés főleg közeltéri hallgatáshoz optimális, mert ott az on-axis átvitel dominál (amit sok esetben kisimít az aszimmetrikus elrendezés), mivel a hangszóró közelsége miatt a szobai visszaverődések kevésbé lesznek hangsúlyosak a hallgatói pozícióban, mint mondjuk 2-3 méterről hallgatva.
Éppen ezért jóval több közeltéri stúdiósugárzót lehet látni aszimmetrikus kivitellel, mint szobai hifi dobozt.Ez persze csak amolyan ökölszabály, nyilván lehetnek ettől eltérő esetek is.
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
ozzy711 #107560 üzenetére
Számomra az a kérdés az ilyen eltolt dolgoknál, hogy on-axis, vagy off-axis: milyen axis, hol ?
Az ideális hangsugárzó pontszerű, tudjuk.
- ehhez legközelebb a hárásó Zu-ja van
- utána jönnek a mélyek, mélyközepek fölé tett magasak (középpontjuk egy függőleges tengelyre esnek)
- és ezután jönnek az ilyen eltolt megoldások, amit ha jól emlékszem homályosan, némi diffrakció kezelés címszóval hoztak létre, de szerintem nem csak optikailag fura (nekem, ez ízlés dolga), hanem ... két vagy több hangszórónál a vertikális sugárzási szög már szűkül, de legalább a horizontális pontszerű marad, ha felülről ránézünk a hangsugárzóra. Egy ilyen eltolt design-nál borul mindkettő, milyen tengelyen mérsz szemből hangsugárzó átvitelt ? Mélyközép ? Magas ? Tök offset-ben vannak egymáshoz.No, nálam az ilyen design-ok ezért nem menőek, ugyanakkor - szerintem - a kérdezőnek ekkora nagyot nem ez kavar be, hanem az, hogy:
- a helyiségben hogy van elhelyezve a két hangszóró és a hallgatói pozíció... és itt felcsatlakoznék a doki véleményére, miszerint ezek dómok, nagyobbat szórnak maguk köré, több a reflexió is falakról, tárgyakról, ergo a helyiség nagyobb súllyal képviselteti magát kioltások-kiemelések terén, mint egy erősebben irányított hangszóró (pl. tölcsér, ribbon/AMT)
- merre vannak és milyen mértékben ráfordítva a hallgatóra a hangszórók.. (itt jön képbe az on/off-axis átvitel kérdése, ha lehet ezt egy eltolt design-nál értelmezni, persze egy képzeletbeli random pontra is lehet mutatni és úgy mérni a dobozt.. általában méréseknél a magasnak a tengelyére állnak rá, végülis....) ..No, szóval szerintem nem ez az eltolt magasú design a kerékkötője annak, hogy kicsi elmozdulásra is egyből 1 métert arrébbmászik virtuálisan valami... ez így szűk színpadra utal, amin lehet elhelyezéssel (egymás közti táv), forgatással segíteni + szimmetrikusabb elrendezéssel a helyiség falaira és bútorokra tekintettel.
(Ja meg meg kéne nézni, szól-e mind a 4 hangszóró, de nem akarok trollkodni).
Amúgy nemrossz kis szett, Shalafi lábnyomát vélem felfedezni az alkotáson a hangfal építősből, a mélyközép márkáját és a Vifát elnézve..
-
Dißnäëß
nagyúr
-
HELLAFLUSH
őstag
válasz
ozzy711 #106247 üzenetére
Igen 5 csatornás erősítőről van szó és így, hogy nincs benne a rossz tranyó nem égeti ki a biztiket viszont hang egyik csatornán sincs.
Nem szeretnék sztereó erősítőt venni, mert ez is 90%-ban csak 5.1-es filmekre volt használva.
#106248 alsopel:
Ezt már én is néztem mert pont helyben van, viszont szerintem drágán adja...én ezt 2éve vettem Sony Aktív mélynyomóval, 2db Sony front-al, 2db Sony Surroundal, illetve 1db Sony center sugárzókkal +állványokkal 50e Ft-ért karcmentes állapotban gyári távval.
Persze tudom, hogy nagy mákom volt vele ennyiért de önmagában az erősítő szerintem nem ér 45öt mivel nem mai darabok így gyakorlatilag bármi elszállhat benne.
Még a tranyó cserét megpróbálom aztán ha nem jó akkor eladom alkatrésznek.
Egyébként az az érdekes, hogy a tranyó a furatánál égett ki valahogyan mert a csavar ami fogta az is tiszta korom volt.. -
dgyuri0123
nagyúr
válasz
ozzy711 #106081 üzenetére
Mint sokan most is a DSD-től, MQA-tól.
SACD-ből is vannak kiváló kiadványok, amikkel "tesztelni szoktak anno". Soha nem a hatásvadász, bazári hangú lemezek voltak az etalonok, hanem a kiváló keverésű, élethű zenei anyagok. Nem azt mondom, hogy a DSD (SACD) nem alkalmas zenehallgatásra, csak azt, hogy a kiadók rendre elcseszték, mert ha kell ha nem belenyulkáltak abba is, amit békén kellett volna hagyni. Bentley után nem kötünk lakókocsit... -
#01758976
törölt tag
válasz
ozzy711 #105951 üzenetére
Hát még fülnél.
Dénes: Valójában igen, talán.
Ilyen is van, most már tudom. Lehet akkor még is érdemes bolyongani. Sajátomban olyasmi rémlik, hogy túl nagy jelentőségek tulajdonítottam nekik, azt hittem ezen is sok múlik (akkoriban múlt is), de közelebb csak alig, de alig alig léptem velük a célhoz. Mondjuk nekem ultra gagyi usb-m nem is volt.
-
denesdr
addikt
válasz
ozzy711 #105772 üzenetére
A jelenség valós, Disznész által említett Klippel teszt is vizsgálja ezt. Kilengési aszimmetria. Sok összetevője lehet a gumiperemtől kezdve a pillén át a meghajtómotorig (lengőtekercs, mágneskör).
Én igazából azt nem gondoltam, hogy ez hallható és a saját berendezéseimnél meg sosem tapasztaltam, hogy hallható lenne. Merthát oké, az aszimmetria harmónikus torzítást generál, de ez pozitív, meg negatív polaritás esetén is ugyanolyan harmónikus torzítás. De valójában, ha minél jobb a hangszórónk (meg persze az erősítőnk), annál kevésbé hallható az abszolút polaritás. A Stereophile tesztnek amit Mathiask is linkelt, ez a konklúziója.
Tehát valójában nem magát az abszolút polaritást halljuk (ha hallunk különbséget), hanem a hangszórónk tökéletlenségét. Valami ilyesmi. -
denesdr
addikt
válasz
ozzy711 #105686 üzenetére
Így van, ha pedig totál rossz a fázis (180 fok eltérés két hangszóró között), akkor egy hatalmas kioltás, beszakadás (null) az eredmeny az frekvenciaátvitelben. Na ha ilyenkor megfordítjuk az egyik hangszóró polaritását, akkor eltűnik a gödör az átvitelből.
Magyarán ha az Aidánál csak a mélyhangszóró polaritását változtatnánk pozitívra (konyhanyelven kifelé lengőre) és a többihez e nyúlnánk (azaz hagynánk pozitívon) akkor egy hatalmas kioltást látnánk (és hallanánk) a mély és mélyközép váltási pontja körül.
-
Mathiask
senior tag
válasz
ozzy711 #105502 üzenetére
"xlr bemeneten jobb a jel-zaj viszony"
Igen, de azt 4V kimeneti jelszint mellett mérik, míg az RCA-t ugye 2V-n, így eleve a szimmetrikus kimenet esetén a jelszint távolabb van a zajtól. De egy adott hangerő eléréséhez az RCA-n és XLR-en is mondjuk 0,5V kell hogy kijöjjön, így a magasabb jelszintből adódó előny elveszik. Persze ahogy te is és a többiek is írják, hogy ha amúgy a végerősítő jobban szereti a szimmetrikus hajtást felépítéséből adódóan, akkor mindegy.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Sütés, főzés és konyhai praktikák
- [K2]: A vagyonvédelmi rendszerszerelővé válás rögös útja
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Gépész 3D tervezőrendszerek
- Azonnali notebookos kérdések órája
- További aktív témák...
- Megkímélt Lenovo Legion 5 15,6" I7 10750H/GTX 1650 4GB/32GB/512GB/HU Bill/Win 11 Pro
- Iphone 13 Pro Max 128 GB Graphite garanciás, újszerű
- Asus A15 FA506NC 15.6" FHD IPS Ryzen 5 7535HS RTX 3050 16GB 1TB NVMe magyar vbill gar
- ASUS TUF Gaming Monitor
- 16" Macbook Pro M4 Max 48 GB RAM, EZÜST, HU keyboard- 1 TB SSD 2025.11.11-ig gari
- Quadro FX 570 eladó
- Xiaomi 11 Lite 5G NE 256GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A70/Samsung Galaxy A71/Samsung Galaxy A72
- Bomba ár! HP ProBook 450 G10 - i5-1335U I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest