Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vagamo

    őstag

    válasz vicucicu #1274 üzenetére

    Igazából azért nem lehet rátölteni, mert az R600a vákumon dolgozik, még ha legjobb csőszúrót használja akkor is mehet hele 1 kis levegő! Na akkor kezdődnek igazán a gondok! Kicsapósig a zárt hűtőrendszerben a víz, jobb esetben csak eldugul, de az olajat megsavasítsa és a tekercsekről szép lassan leég a lakk és zárlatos lesz a motor! Eleve megszúrni a hűtőt csak álló pihentetett helyzetben szabad, a leírt okok miatt! Utána k lépcsőben le kell vákuumozni a rendszert kb 2X30 perc (de ezt 1 szerelő sem tartja be, megvannak az okai /idő pénz/) nagyobb rendszereknél alkalmazzuk ahol már kilós gázmennyiség kell, sőt ott még mást is alkalmazunk-hosszú- a töltés - napig is eltarthat!

    Visszatérve R600a-ra és a Te hűtődre! Vákuumozás után gramm mérleggel kell kimérni a töltet mennyiségét 13g kell 1 átlagos hűtőbe! Nyomás után a 600-as gázt nem lehet megtölteni!!!
    Egy ilyen kis szerkezetett használun, hogy megtudjuk jó e az elpárolgás!

    Ebből kiderül, hogy pl.: Az R22-es gáz abs 4 bar-on -6 fokon párolog! Ami nem jó , mert 0 fokon kell neki tehát rá kell tölteni, hogy 5 abs bar legyen a nyomás! Ami légkörin 4-et jelent! Ez 1 nagyon jó klímába használt gáz volt, ezért nem fagyhatott! De ennek gáztöltett mennyisége meghaladta átl. 1 kg-ot!
    Ami ezt kiváltotta az a R407c és a R410a! Az R410a üzemi nyomása a szívóoldalon légköri nyomáson 7 bar a nyomóoldalo a 15-20bar között mozog! Ehhez is spec. szerszámok kellenek! Amik abszolút nem olcsók! pl: [link]

    De nem fárasztok senkit tovább :B

Új hozzászólás Aktív témák