- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Google Pixel topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Redmi Watch 5 - formás, de egyszerű
- Déjà vu érzés a Z Flip FE specifikációját nézve.
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
-
Mobilarena
A Microsoft Excel topic célja segítséget kérni és nyújtani Excellel kapcsolatos problémákra.
Kérdés felvetése előtt olvasd el, ha még nem tetted.
Új hozzászólás Aktív témák
-
azopi74
addikt
válasz
looser #26836 üzenetére
Ha igazra van állítva, akkor teljesen máshogy működik: nem az adott értéket keresi, hanem felülről lefelé haladva sorban az utolsó találatot, ami nem nagyobb a keresett értéknél. Ebből adódóan ezt értelemszerűen csak rendezett értéksorban való kereséskor van értelme használni.
Ha HAMIS-ra van állítva, akkor pontos találatot keres (az elsőt). Neked a HAMIS verzió a barátod ebben az esetben
-
azopi74
addikt
Ja, oszoponként kéred a megoldást? MErt te aztr írtad, hogy A és B cégek összesen
Akkor még egyszerűbb (beraktam az A sorba)
A cégre pédául:
=SUMPRODUCT(Table1[Cég A]/Table1[Kapacitás (fő)],Table1[Méret (m2)])
(bocs, de táblázattá alakítottam a tartományod, mert úgy szebb, de ha akarod visszaalakíthatod Range-dszé
-
azopi74
addikt
válasz
sedyke #26820 üzenetére
Hát akkor nincs más hátra, mint visszaállítgatni egyesével.
Vagy ha van valami logika/törvényszerűség abban, hogy miket kell átállítanod, (mi állítódtak el) akkor használhatsz feltételes formázást is. De neked is csak azt tudom mondani, hogy vakon nehéz jó tanácsot adni, az is lehet, hogy pofonegyszerűen, pár kattintással vissza lehetne állítani, csak ahhoz látni kéne a file-t....
Annál is inkább gyanús, mert azt mondtad, hogy véletlenül állítottad át, valami billenytűzetkombinációval... -
azopi74
addikt
válasz
Gravity1234 #26812 üzenetére
Szia
A havi rendben.
A hetiben sem látok problémát, bár nem értem, miért alakítod a végén szöveg formátummá.
A negyedéveshez tudni kéne, mi van a Q1Start-ban, és a Months-ban, de a képlet egyébként kicsit túlbonyolítottnak tűnik, összefoglalnád tömören, hogy mit szeretnél pontosan ebben az esetben, és hogy mi volt az gondolatmenetes/algoritmusod?
Egyébként a legjobb az lenne, ha ilyen kérdéseknél fellőnéd valahova a filet, így megkönnyítenéd a "debuggolásban" a dolgát annak, aki esetleg segíteni szeretne, te pedig valszleg hamarabb választ kapnál a problémádra
Ha üzletileg kritikus info-t tartalmaz, akkor írd felül az értékeket.
-
azopi74
addikt
Igen azt. Bocsi, nem néztem meg, magyar excelben hogyan fordították az iterációt. Most megtettem.
Hát valóban közelítésnek
bocs, nem akartalak félrevezetni, úgy gondoltam simán hagyták iterációnak vagy iteratív kalkulációnak. De nem, muszáj volt leferdíteni.
Természetesen nem közelítésről van szó, és az iteráció sem közelítést jelent szó szerint sem, hanem ismétlődést (programozásban ciklus-nak is hívjuk). Csakhát úgy tűnik google translate-tel honosították az excelt
Ugyanis matematikában valóban majnem a közelítés az iteráció szinonimája, mivel az ismétlődést tartalmazó algoritmusokat a matematikában általában valóban közelítésre szoktuk használni, de IT-ban nem csak (és nem elsősorban). Innen jöhetett a félreferdítés. -
azopi74
addikt
válasz
Fferi50 #26762 üzenetére
Ja persze, a cellaformátumot illek beállítani el.
Igen, megszerettem a használatát, sok helyen ütközik az ügyfél IT policyjával a makrók használata, és le van tiltva alapból, ilyenkor sokszor az iteratív kalkuláció engedélyezése életmentő lehet
Bár néha - komplexebb dolgoknál - kicsit sokat kell a megoldáson agyalni
-
azopi74
addikt
válasz
azopi74 #26760 üzenetére
Ha nem csak az új beírást akarod ellátni időbélyegzővel, hanem a cella értékének változását is, akkor szükség lesz egy segédoszlopra is, mondjuk legyen az a B, és C legyen a monitorozni kívánt oszlop, ekkor írd B2-be ezt:
=HA(C2="";"";HA(VAGY(A2="";ÉS(SZÁM(B2);C2=B2));B2;C2))
A2-be (időbélyegző) meg ezt:
=HA(ÉS(C2<>"";B2<>C2);MOST();HA(C2="";"";A2))
(iteráció itt is 1 legyen)
-
azopi74
addikt
válasz
dellfanboy #26746 üzenetére
Legegyszerűbben úgy tudnád lekicsinyíteni az egészet, ha nem rántanád le Business Warehouseból az egész adattáblát, hanem külső adatkapcsolatot létesítenél, és úgy eresztenél rá mindenféle riportokat és nézeteket
Akár "old school" módon Microsoft Query-vel, vagy a korszerű PowerBI-vel (PowerQuery-vel, PowerPivot-tal, PowerView-val, PowerMaps-szel,stb.) Minden, amit el tudsz képzelni, megoldható ezekkel az eszközökkel.Szinte minden szélesebb körben használt adatforráshoz ( a legtöbb BI rendszerhez, data warehouse-hoz, SQL szerverhez, ERP-hez, CRM rendszerhez, felhős szolgáltatáshoz stb ) van PowerBI connector. De az a lehető legrosszabb megoldás, ha egy ekkora adattáblát lerántasz Excel-be, hogy utána abban manipuláld az adatokat, mert az bizony méretes lesz....
Bár a 30 megát sokallom egy kicsit, elképzelhető , hogy lehetne a képletek optimalizálásval faragni rajta egy kicsit (de csodát ne várj)
-
azopi74
addikt
válasz
dellfanboy #26740 üzenetére
AZ nem vészes. És miért kell hatvan oszlop, abban mik vannak? Feltétlenül szükséges mind? (ehhez már tényleg látni kéne a táblát)
-
azopi74
addikt
válasz
dellfanboy #26737 üzenetére
5 millió sor? Az tényleg nem kevés. Külön munkalapokra szét van szedve? (mert 1.048.576 sor a maximum egy munkalapon)
És mik az adattípisok?
-
azopi74
addikt
válasz
dellfanboy #26735 üzenetére
Először is meg kéne tudni, miért ekkora a mérete, és feltétlenül szükséges, hogy ekkora legyen-e. Nagy valószínűséggel nem kell semmiféle makró a csökkentéshez. Természetesen ezt látatlanban nehéz megmondani, ha feltöltöd valahová a kérdéses excel file-t, többet tudnánk segíteni.
Mi van egyébként ebben az excel fileban? Mik az alapadatok, (hány rekord, hány oszlop, milyen típusú adatok stb... ) és a mi az a "tele képlet" ?
-
azopi74
addikt
válasz
anonymus89 #26722 üzenetére
Három dolog miatt állítódhat át:
1. A felhasználó átállítja
2. VBA kódból állítódik át ( application.calculation method )
3. Megnyitsz egy excel sessionben egy olyan excel munkafüzetet, ahol manuálisra van állíva, utána ez "öröklődik" az összes ugyanabban a sessionben megnyitott munkafüzetre. -
azopi74
addikt
válasz
azopi74 #26730 üzenetére
Jobban mondva, ha a "Keres" nevű munkalapon keresel, akkor
=HA(G351="";"";KERES(2;1/((Keres!E:E=E351)*(Keres!F:F=F351)*(Keres!G:G=G351));Keres!L:L))
Ja, és ez nem tömbfüggvény (nem kell Ctrl + Shift + Enter), mint a tied, mert a KERES() függvény eleve tömbben (ilyen paraméter túlterheléssel egészen pontosan vektorban) keres, és az L oszlopban lévő értéket adja vissza
Ugye ez a vektor zéróosztós hibákból és 1-esekből álló vektor lesz, és ha a keresett érték nagyobb, mint bármelyik érték (jelen esetben 2, de mindegy, írhatnál mást is, csak az a lényeg, hogy 1-nél nagyobb legyen) , az utolsó számértéket adja vissza találatként, jelen esetben az utolsó 1-est, ami akkor 1, ha mindhárom feltétel teljesül (E oszopban E351, F oszlopban F351, G oszlopban G351)
-
azopi74
addikt
válasz
sedyke #26680 üzenetére
Azt javaslom, szerintem írd felül az üzletileg kritikus (titkos) részeket, és töltsd fel valahova a felhőbe, akkor valószínűleg tudunk segíteni. Lehetnek egész oszlopra hivatkozó függvények, telehányt Name Manager (névkezelő) , vagy akármi. Látatlanban nehéz megmondani.
-
azopi74
addikt
Szia.
Nem írtad milyen nyelvű excel (és milyen verzió), de angol 2010-ben és 2013-ban:
File/Options/Advanced és tedd be a pipát az "Enable fill handle and cell drag and drop "
magyarban fájl/beállítások/speciálisban keresd (kitöltőjel használatának engedélyezése)
2007-ben az office menüben van valahol.
-
azopi74
addikt
válasz
Delila_1 #26654 üzenetére
Hehe, ez jó trükk,
Eddig mindig vagy így csináltam:=FKERES(SZÖVEG(cellahivatkozás;"#");tartomány;oszlop; tartományban_keres)
vagy fordított logikával tömbfüggvényesen így:
{=FKERES(cellahivatkozás;ÉRTÉK(tartomány);oszlop; tartományban_keres)}
De az eddig eszembe se jutott, hogy úgy alakítsam röptében szöveggé a keresett értéket, hogy egyszerűen egy üres sztringet hozzáfűzök a számhoz
-
azopi74
addikt
válasz
hhheni #26487 üzenetére
Majd otthon kikeresem, néhány hónapja olvastam
Persze nem "hivatalos" kommunikáció volt, de az Office development team valamelyik fejese blogolta vagy tweetelte valahol, és hogy legszívesebben megszűntetnék a függvény lokalizálásokat, de már sajnos késő, nem tehetik meg, mert túl nagy lenne a felzúdulás, mert sokakat rászoktattak a használatukra.Valami olyasmit viszont csiripeltek a madarak, hogy esetleg betesznek egy olyan opciót,( talán már az excel 2016-ba), hogy lokalizált MUI-val is lehessen az angol excel függvényeket használni. Ezt sokan hiányolják régóta. Majd meglátjuk...
-
azopi74
addikt
válasz
Fferi50 #26484 üzenetére
Ez zárszónak is jó volt, azt hiszem ebben itt meg is állapodhatunk, és pontot is tehetünk a vita végére.
Amennyire igyekszem, megtartom az aktivitásomat, (persze van, amikor jobban el van havazva az ember)
Egyébként csak véletlenül bukkantam erre topicra pár hete, pedig az IT cafe olvasója vagyok régóta, és nagyon megörültem neki , mert nem is tudtam, hogy van magyar nyelvű színvonalas excel szakmai topic. Természetesen én is sok olyan dolgot/megoldási módszert/trükköt láttam, amiről nem is tudtam, hogy van, pedig én sme most kezdtem az excel-lel ismerkedni
Meg az is jó az ilyen topicokban, hogy miközben segít az ember másoknak maga is fejlődik és tanul, és ha olyan példákkal találkozik, amivel korábban nem találkozott, de mégis az „életből jött”, és megoldja, az később hasznára lehet magának is.
(Pl múlt héten kellett megoldanom munkahelyen egy ahhoz hasonló munkaidős/munkanapos problémát , amihez hasonlót pont előtte egy-két héttel oldottam meg valamelyik fórumtársnak, és csak fel kellett használnom annak az elemeit)
Ezért bíztatok én is másokat is, akik tehetik, hogy válaszoljanak a kérdésekre, ha idejük engedi, mert az gyakran semmibe nem telik, és mindenképpen hasznos.
A vitára visszatérve, én azért, (ha persze Delila is egyetért) default továbbra is az angol képleteket használom, de mellé teszem rögtön a magyar megfelelőt is, így senki nem mondhatja, hogy , hogy nem segítség, hanem „bosszantás”.. Ha pedig a kérdésből látszik, hogy magyart/ vagy angolt használ, akkor a magyar vagy angolnak megfelelő választ adok.
A kulturált, egészséges viták pedig csak előre viszik a világot, ebben egyetértünk... -
azopi74
addikt
válasz
Fferi50 #26480 üzenetére
Jól van, rendben, úgy látom itt kisebbségben maradok itt a véleményemmel, de akkor is fenntartom...
És ha más excel-es fórumokon is körbenéztek, nálam sokkal "sarkosabb" véleményeket találtok a függvények lokalizálásáról, én még általában finoman szoktam fogalmazni..
Vagyis szerintem sokkal nagyobb nehézség megérteni/megjegyezni a függvények magyar megfelelőit, mint fordítva. Annak is, akinek nem okoz nehézséget a magyar nyelv, és nem beszél angolul, csak minimálisan. És egy multinacionális cégnél különösen bosszantó (és súlyos munkaidőben, ergó pénzben) kifejezhető károkat okozna, ha különböző nyelvű office-ok lennének telepítve, gondoljatok bele akár csak a supportba, vagy abba, hogy milyen káosz lenne a meetingeken, webkonferenciákon, ha mindenki a saját kis lokalizált Office-át használná, és vetítgetné ki a dokumentumait a kollégáknak ... És ezért tartom különösen sajnálatosnak, hogy az oktatásban is a maqyar office-t tanítják, általános esetleg középiskolában még OK, de felsőoktatásban? Kicseszés a diákokkal is és a leendő munkaadójukkal is.
De a Help, illetve a GUI lokalizálást még megértem és elfogadom (bár azt is nehezen vette be a gyomrom), ami viszont hatalmas baklövés volt, az az a függvények lokalizásása, azzal szerintem túllőttek a célon, és nagyobb zavart okoztak vele, mint ami hasznot hozott az egész.
Amúgy az informatika nyelve az angol, ez így volt mindig, és is így lesz ezután is.(persze itt most nem facebookolásra gondolok, meg arra ,hogy a mindemegettén megkeressük a zserbó receptjét ).
És az excel ezen a szinten már eléggé közel áll a hagyományos értelemben vett informatikához ...
Szerintem azoknak, akik függvényeket használnak nem okoz nagy fejtörést egy IF() függvéy, egy HA() annál jobban megizzasztjaDe OK, én vagyok az új, nekem kell alkalmazodnom. Megszoksz, vagy megszöksz
Egyébként már alkalmazkodtam... Bár ez szerintem már inkább politikai kérdés, mint szakmai...
-
azopi74
addikt
válasz
Delila_1 #26477 üzenetére
Darabszámban biztos az egyébből van több, de ha a "knowledge workerek" számát nézzük, (de csúnya szó, de szebb nem jutott eszembe
) , ami mondjuk releváns egy irodai programcsomag esetében, akkor már szerintem a multik felé billen a mérleg.
"Igazad van, használjunk angolt, és hétfőn is legyenek zárva a boltok, hiszen akkor én sohasem vásárolok be.
"
Ebben kiegyezhetünk, én sem. Sőt hétközben sem szoktam, legyenek nyitva csak pénteken és szombaton
Meg persze kérjük vissza a vasárnapot
"nem kell külön progi, elég, ha beszúrsz egy nemzetközi makrólapot."
Ez visszafelé is működik? Vagyis, angol excelből, be tudok szúrni magyar makrólapot? Mert ha nem, az az én érvelésemet támasztja alá, mivel akkor az angol függvények bárki számára elérhetőek, a lokaizáltak viszont csak a lokalizálton
-
azopi74
addikt
válasz
Delila_1 #26469 üzenetére
Láthatod, az utóbbi időben, mindig kéznél van az excel function translator, és rögtön lefordítom, mielőtt beírom a választ. (kivéve, ha esetleg nem vagyok épp gépközelben, és macerás lenne a fordítás) Elején lehet, hogy volt némi félreértés, de amikor láttam mi a szokás, változtattam, a javuló tendenciát nem tagadhatod.
De nagyon gyakran nem írja a kérdező a nyelvet. Akkor mi legyen a default válasz?
"Elég sok országban élő Excel alkalmazóval van kapcsolatom, minden országban lefordították."
Nekem is, és tudom, hogy lefordították, de azt is tudom, hogy vállalati szinten szinte minden multinál le van tiltva minden lokalizáció. SAP lokalizáció itt-ott engedve van (az a másik, amitől néha feláll a hátamon a szőr), de az Office általában english only.
Nekem pl volt vagy 8 különböző állandó munkahelyem az elmúlt 15 évben (magyarországiak) , de sehol sem volt telepítve semmilyen Office MUI pack, mindenhol angol volt a default (mégha néhány felhasználó ki is sírta a helyi IT-snál, hogy mókolja a a gépére a magyar csomagot, központi vállalati support-ról le kellett mondania). -
azopi74
addikt
válasz
Gravity1234 #26466 üzenetére
Aha, tehát az egyedi előfordulásokat akarod összeszámolni..
Akkor, ha pl A3-tól A11-ig vannak a feladatok:
{=SUM(1/COUNTIF(A3:A11,A3:A11))}
(Ctrl-Shift-Enter-t üss, tömbfüggvény )
Persze sok más megoldás van rá, de nekem ez tetszik legjobban
-
azopi74
addikt
válasz
Delila_1 #26460 üzenetére
Na látom, ez nehéz menet lesz
"Egyébként minden országban lefordították (több-kevesebb sikerrel) a függvényneveket, az előbbi okból."
Inkább kevesebb, mint több, és mindenhol nagyon sok a panasz rá. A Microsoft is elismerte, hogy ez hiba volt, és átestek a ló túloldalára, amikor a nagy lokalizációs őrületben a függvényeket is lokalizálták a 90-es években, mert több kárt és zavart okoztak vele, mint hasznot (elsősorban ezért is vannak minden multinál alapból letiltva a különböző language pack-ek) Legszívesebben már visszacsinálnák, de nem tehetik....
Az meg külön móka, és fejfájdlom, hogy a felsőoktatásan is a magyar excelt tanítják még a legmagasabb szinten is, munkaadók meg szívhatnak a frissdiplomásokkal ...
-
azopi74
addikt
válasz
Gravity1234 #26457 üzenetére
"szal maradjunk az angolnal."
Hát ezzel maximálisan egyetértek (amúgy szerintem általánosan a topicban ésszerűbb lenne amúgy is áttérnünk annak a használatára - legalább a függvényeknél) Aztán aki akarja, lefordítja translator-rel. Szerintem a valós életben (munkában) úgyis az emberek 80%-a angol excelt használ, esetleg költségvetésben, meg néhány kisvállalatnál használnak magyart. - De ezt Delilával kéne leizmozni
Summa minek? CSak darabszámot akarsz, nem? Én legalábbis így értem. Tehát, ha az összeset akarod, feltétel nélkül, akkor sima COUNTA(). Ha csak az A feladatokat akarod látni, akkor COUNTIF(A:A,"A")
Persze azt is, csinálhatod, hogy össze adod SUM-mal a sok COUNTIF-et, csak én ennek nem sok értelmét látom.
-
azopi74
addikt
válasz
Delila_1 #26455 üzenetére
Félreértesz, nem a függvények az üdődöttek, csak a magyar fordításuk
Nekem ez a DARABTELI tetszik a legjobban, de van még néhány agyament példány ...SUM = SZUM - hát jó
SUMIF = SZUMHA - Jó, legyen
SUMIFS = SZUMHATÖBB - Ok, rendben
COUNT =DARAB, legyen
COUNTIFS = DARABHATÖBB, - hát legyen - legalább konzekvens
COUNTIF = DARABTELI ?????? WTF ?????? Miért nem lehet akkor már DARABHA, könyörgöm? Fő a konzekvenciaMi az a teli? Kinek van teli? Hát nekem ezekkel a ferdítésekkel.
De azt sem értem, mi a fenének kellett lokalizálni a föggvényeket. Jó hogy nem a VBA eseményeit, objektumait, parancsait meg operátorait magyarították ...
-
azopi74
addikt
válasz
Gravity1234 #26452 üzenetére
Dehát az A összes, B összes stb... szummája az összes darabszám, vagyis DARAB(A:A)
Vagy én értek valamit félra?
-
azopi74
addikt
válasz
Gravity1234 #26449 üzenetére
például az A feladatra:
=COUNTIF(A:A,"A")
magyarra fordítva: http://hu.excel-translator.de/translator/
=DARABTELI(A:A;"A")
(lassan itt a topicban megtanulom ezeket az ütődött magyar függvényeket)
-
azopi74
addikt
válasz
hhheni #26442 üzenetére
És hogy teljesíted az ilyen követelményeket, mint pl:...
"A területek max. 3x ismétlődhetnek (és lehetőleg egy személy kettő ugyanazon helyre ne menjen)."
Nem lenne a legegyszerűbb solverrel megoldani ezt? Megadni a célértéket, a kívánt feltételeket, és minden hónapban csak frissítgetni a megoldáson?
-
azopi74
addikt
válasz
Illusion1010 #26408 üzenetére
És miért szeretnél ehhez makrót? Feltételes formázással nem jó?
-
azopi74
addikt
válasz
katka84 #26373 üzenetére
Szia,
Itt egy lehetséges megoldás:
Foglalások1 táblában lehet rögzíteni a foglalásokat olyan módon, ahogy kérted (jelenleg max. 4 apartmanig, de bővíthető szükség esetén)
Foglalások2 ugyanez, struktúrált formában.
És a Lista lapon van a kért listázás.A képletezést a Name managerben (Névkezelő) látod.
-
azopi74
addikt
Ehhez RFC kell, meg jogosultság a function builder-hez, kétlem hogy lenne jelen esetben...
Amúgy meg ez eléggé elavult, és egyre kevésbé támogatott módszer.Sokkal kulturáltabb ez : Power BI Connectivity to SAP BusinessObjects BI
És sokan nem tudják, nem csak BW-re érhető el a Business Objects, hanem ERP-re (R/3-ra) is....
-
azopi74
addikt
válasz
Heno1974 #26395 üzenetére
Hát ez jó, vak vezet világtalant?
Akkor fordulj ahhoz, aki tényleg illetékes (ne az illetékes elvtárs key userhez, mert az általában azt se tudja, mi az az RFC, és hogy eszik-e vagy isszák - nem rosszindulatból mondom, hanem tapasztalatból)
Itt nézelődj RFC ügyben... RFCDES táblában mit látsz?
kezdünk amúgy nagyon elkanyarodni az excel témától
Ha meg a legkulturáltabb megoldás elérhető, mégpedig a SAP BusinessObject BI és Microsoft PowerBI kombó, arról egyszerűen meggyőződhetsz, ha látod az SAP kapcsolatot PowerQuery-ben, akkor műxik, ha nem, akkor nem
-
azopi74
addikt
válasz
Heno1974 #26393 üzenetére
Nem, az, hogy SAPGUI-n keresztül eléred az adott táblát, (van jogos SE16-hoz SE16N vagy SQVI tranzakciókhoz) nem jelenti azt, hogy közvetlen adatkapcsolattal is eléred.... Ezért kéne tudni, hogy mi van egyáltalán támogatva az adott SAP serveren, milyen jogosultágaid vannak (van e RFC, vagy BusinessObjects?) , stb.... Szerintem a SAP admioddal konzultálj első körben...
-
azopi74
addikt
válasz
Heno1974 #26391 üzenetére
Jól értem, nincs közvetlen kapcsolatod se a SAP-hoz, se a mögötte futó SQL serverhez, hanem a SAPGUI-t akarod scriptelni, hogy behívod az SE16N (vagy SE16) tranzakciót, behívod a táblát, és exportálod Excelbe?
Ha van RFC-vel közvetlen elérésed, akkor RFC_READ_TABLE-el tudsz adott táblát behívni.
Ha meg van SAP BusinessObjects BI , akkor PowerQuery-n keresztül simán eléred (a legegészségesebb módon).. -
azopi74
addikt
-
azopi74
addikt
válasz
katka84 #26380 üzenetére
"A papír alapú nyilvántartás után még ez is nagy lépés lesz és tapasztalataim szerint az új dolgok láttán "bezárnak" az emberek és nem merek kockáztatni."
Inkább be is mondd tovább ...
Az Outlook különben minden Office licensznek szerves része, azzal nem nagyon lehet spórolni ...
"Nem is értem, hogy így Húsvét környékén miért nem leszel gép közelben."
Én sem értem, a feladat csábító ugyan, de a két-három napos semmittevés és pihi (amit nem nagyon tudok máskor megtenni) még csábítóbb
-
azopi74
addikt
válasz
Heno1974 #26378 üzenetére
-Szia, ez a kódsor több sebből vérzik, hol az "End Sub"? Ugye nem az "Exit Sub" statement-et akarod pótolni?
Az kb egy Sub-on, belül olyasmi, mint a "Return".
Van egy If-es blokkod, amit nem zártál le End If-fel,.. Telóról írok, így csak ennyi problémát látok első blikkre
RFC-vel akarod elérni az SAP servert (Remote Function Call)? Eléggé old-school módszer, és egyre kevésbé támogatott. Ott a PowerQuery és PowerPivot, azzal jobban jársz (SAP-hoz van nagyon f*sza PowerBI connector, BusinessObject persze kell server oldalon)
Egyébként, ha a fenti két hibát kijavítod ("Exit Sub" és "If" "End If" nélkül), pontosan milyen hibaüzit kapsz?
vasárnap, ha gépközelben leszek, ránézek a dologra... -
azopi74
addikt
válasz
katka84 #26377 üzenetére
OK, most vasárnap estig nem nagyon vagyok gépközelben, de akkor majd adok egy lehetséges megoldást.
A 3. kérdésre adott választ akkor lehet úgy értelmezni, hogy az alaptáblába már a végleges, "ütközésektől" mentes adatok kerülnek, ugye ?Amúgy ez egy tipikusan olyan feladat, amit a lehető legegyszerűbben adatbázis-kezelőben, nem pedig táblázatkezelőben érdemes megoldani, de meg lehet oldani utóbbiban abban is, szeretjük a kihívásokat
-
azopi74
addikt
válasz
katka84 #26373 üzenetére
Szia, először is pár kérdésem lenne:
1. Egy munkavállaló maximálisan hány apartmant foglalhat le?
Mert te 4 oszlopot allokáltál a képen látható template-en a lefoglalt apartmanoknak, de lehet ez több is?
Esetleg az összes apartmant lefoglalhatja egy munkavállaló?
Mert akkor bővíteni kell az oszlopok számát ennek megfelelően.
(Vagy másik megoldás, hogy egy szövegmezőt adsz meg (és akor elég egy oszlop), ahol például pontosvesszővel vannak elválasztva az apartmanszámok. Vagy akármilyen más elválasztóval, ez ízlés kérdése, csak az a fontos, hogy legyen fix ez az elválasztó jel... De inkább legyen annyi oszlop, ami az egy munkavállaló által maximálisan lefoglalható apartmanok száma.)2. Másik kérdés: Azt írod, 11 apartman van, mégis 1-12-t írsz az "Apartman száma" oszlopokban. Ez szándékos?
3. Harmadik kérdés: azt szeretnéd, ha "azon napon, amikor foglalt az a bizonyos számú apartman, akkor oda kiírja a jelentkező nevét!"
Mi van, ha több jelentkező is van ugyanazon a napon ugyanarra az apartmanra? Akkor kinek a nevét írja ki? Vagy ez eleve nem lehetséges, mert beállítasz egy validációt az adatbevitelnél, ami ezt megakadályozza? Tehát megfelelő, ha az első találatot írja ki? (mert több úgy sem lehetséges, ezt garantáltad adat bevitelkori validációval) ?Ha ezekre válaszolsz, adok egy működő megoldást
-
azopi74
addikt
válasz
tonermagus #26357 üzenetére
Ha pedig meg akarod óvni magadat a jövőben ilyesmitől, akkor Accessből "szabályos modon" importálj, vagyis
Adat->Külső adatok átvétele->Access-ből (és kiválasztod a táblát, view-t vagy query-t), amit importálni akarsz. Mert van egy olyan érzésem, hogy ez nem így történt, különben nem történt volna ilyen -
azopi74
addikt
válasz
karlkani #26317 üzenetére
Ha bármilyen eseményvezérelt kód van a file-ban ( akár a thisworkbook-ben, akár valamelyik munklaphoz csatolva), és az lefut akkor automatikusan törli a VBA az undo cache-t, ez szándékos, és nem tudok róla, hogy ezt meg lehetne kerülni (ha belegondolsz, talán érthető, hogy miért ...)
"Valamint olyan cella változását képes figyelni, melyet nem én módosítok, hanem néhány cella tartalmát összegzi, s, ha változás van, azt jelezze egy cellában nekem?"
Na ez elég hirtelen témaváltás
Amit a kollégának írtam előbb, azt nem tudod alkalmazni? Csak itt nem pivotot kell frissíteni, hanem értesíteni valamilyen módon. (pl message box?)
-
azopi74
addikt
válasz
bsasa1 #26311 üzenetére
Az egy megoldás lehet, ha a forrás munkalaphoz hozzárendeled ezt:
Private Sub Worksheet_Calculate()
Sheets("Munka1").PivotTables("PivotTable1").RefreshTable
Sheets("Munka1").PivotTables("PivotTable2").RefreshTable
End SubAhol PivotTable1 és PivoTable2 a frissítendő pivotok.
Ennek persze feltétele, hogy olyan adat változzon, amivel van valami (akármilyen) kalkuláció az adott lapon, mert ekkor fut le a Worksheet_Calculate() (Pl beraksz valahova egy SZUM-ot az egész forrás range -re (ne aggódj, nem baj, ha nem csak számmezők vannak, attól még lefut a Calculate, ha a SUM függvény paraméterében szereplő range-ben akármi is változik)
Persze lehet általánosabb megoldás is, vigyelheted az egész munkalapot, csak az szerintem felesleges erőforrás pazarlás lenne.
Vagy ha rengeteg pivotod van, akkor csinálhatod úgy, hogy az összes Pivotok forrását figyeled ( .SourceData) property, de akkor a Workbook-hez kell hozzárendelned eseménykiszolgáló metódust. De ez eléggé overkill lenne szerintem.
De miért nem használsz inkább függvényeket Pivot helyett ?
Tudom, kicsit talán melósabb megcsinálni, mint összedobni pikk-pakk egy pivotot, de az viszont VBA kód nélkül is folyamatosan frissül, ha változik a forrás -
azopi74
addikt
Rengeteg oka lehet, hogy nem működik egy ilyen. Van rengeteg olyan funkció, ami soha nem is fog működni, ha nincs nyitva a forrásfile (pl egy sima SZUMHA). De sok más probléma is lehet (verzió, jogosultság, egyéb beállítások, nem érdemes nyomozgatni) Ezért általánosan elmondható, hogy kerülendő ennek az ilyen módon való használata, mert vagy működik, vagy nem , ezt sokkal biztosabban és egyszerűbben meg lehet oldani: húzd be a cél munkafüzetbe a forrás munkafüzetek megfelelő lapjait (vagy csak a téged érdeklő oszlopokat) (Adat, külső adatok átvétele) Beállíthatod, hogy autonatikusan frissüljön megnyitáskor (de manuálisan is ráfrissíthetsz, vagy akár percenkénti frissíttést is beállíthatsz) Így már az Excel összes funkciója és függvénye működni fog, minden esetben.
-
azopi74
addikt
válasz
azopi74 #26300 üzenetére
Ha máshogy akarod (vagyis ez már az este 8-tól reggel 8-ig tartó időszak már a következő nap legyen, akkor írd át ilyenre:
=INT(Events[@Dátum]+1/3)Vagyis így:
=INT(Events[@Dátum]+1/6)
Mivel este 8 után már csak 4 óra van a napból...
óra átállításkor viszont így is gond lehet, mert úgy látom, azt nem veszi figyelembe az excel az időmanipulációknál, pl nézd meg, mit csinál az excel, ha hozzáadsz 2015.03.29 11:01 PM -hez egy órát
Persze minden megoldható, és jelen esetben működőképes marad a dolog, de más esetben azért vigyázni kell az ilyenekkel
-
azopi74
addikt
válasz
azopi74 #26298 üzenetére
Szia, kiszedtem pár felesleges segédoszlopot, így talán kompaktabb.
Még egy kis módosításra szükség volt, mert volt egy alapvető probléma, ami a következő:
Pl a Feb 2-án este 8-tól kezdődő műszak melyik napnak minősül? (ez nem derült ki a leírásodból)
Az előző verzióban úgy vettem, hogy reggel 8 előtt is 2-a van, és este 8 után is, de ez ugye problémát jelenthet.
Pl (nem tudom, hogy ilyen elképzelhető-e), ha egy ember egy nap többször is dolgozik ugyanabban a műszakban. vagyis reggel 8-kor hazamegy, alszik egy kicsit, aztán este 8-ra visszamegy dolgozniMunka törvénykönyvével ez talán ellentétes lehet, de a valós életben előfordulhat.
Szóval úgy módosítottam, hogy a reggel 8 előtti időszak még az előző naphoz tartozzon, hogy értelme legyen az egésznek (de úgy látom, ebbe a bukfencbe Delila is beleszaladt, dehát a feladatleírás volt a hiányos)
Vagyis a napot így módosítottam:
=INT(Events[@Dátum]-1/3)
(name managerben láthatod)
Ha máshogy akarod (vagyis ez már az este 8-tól reggel 8-ig tartó időszak már a következő nap legyen, akkor írd át ilyenre:
=INT(Events[@Dátum]+1/3)
Annyit azért megjegyeznék, hogy egy dolog miatt úgy tűnhet, mintha még mindig nem működne jól, de ez csak azért van, mert az alap adataid nem jók .
Azt mondtad, hogy maximum két ember lehet egy műszakban, ez az általad adott lista szerint nem igaz, mert például 1-én mindenki dolgozott az egyes műszakban, Laci a kettesben is, (de rajta kívül senki). Meg van benne több furcsaság is. Viszont, mint ugye írtam az elején, az általad írt műszak adat ellentmondásos volt az idővel, én meg képlettel tettem be az időt. (Pivot lapon látod, a dolgozókat műszakonként, és láthatod, mi a hiba az alap adatokkal).De ha az alapadatok jók, és megfelelnek azoknak a feltételeteknek, amiket írtál, történetesen, hogy két műszak van, egy egy műszakban maximum ketten dolgoznak egy nap, és egy ember maximum egy műszakban dolgozik egy nap, akkor ennek most már jól kell működnie
De azért teszteld (ezúttal jó ) adatokkal.
-
azopi74
addikt
válasz
Gandalf80 #26295 üzenetére
Csak egy kérdés, mielőtt javaslatot adnék: Ha jól értem, az A:C oszlopokban szereplő adatok alapján kéne kitölteni az F:J táblát, ugye? De mi alapján? a dátum alapján, vagy a Műszak (B oszlop) alapján? Mert itt-ott ellentmondásos (hibás a Műszak oszlop). Miért nem függvénnyel van kalkulálva?
-
-
azopi74
addikt
válasz
karlkani #26281 üzenetére
Ha mondjuk beállítod az iterációt 1-re, beírod pl E10-be ezt:
=HA(ÉS(C10<>"";F10<>C10);MOST();HA(C10="";"n/a";E10))
F10-be meg ezt:
=HA(C10="";"";HA(VAGY(E10="";ÉS(SZÁM(F10);C10=F10));F10;C10))
Akkor E10-ben a C10 utolsó modósításának időpontját fogja mutatni
Iteráció nélkül csak VBA makróval tudod megoldani
De talán lehet egyszerűbben is iterációval, de most ez jutott eszembe ...
-
azopi74
addikt
-
azopi74
addikt
válasz
Delila_1 #26273 üzenetére
Az I-es műszak reggel 6-tól du 2-ig tart?
(II-es műszak elég embertelen lenne)
Én úgy vettem ki a képen, hogy 12 órás műszakok vannak, reggel 8 és este 8, illetve este 8 és reggel 8 között, de lehet elnéztem valamit. Bár a 12 órázás is elég embertelen lehet, de inkább, mint a 16 ...
Amúgy szerintem a HA(ÓRA(D1-1/3)<12;"I";"II") akkor is rövidebb
vagy a te műszakrended szerint HA(ÓRA(D1-1/4)<8;"I";"II") Bár igaz, hogy ez a megoldás inkább olyan Y kromoszómás, bal agyféltekés logikát követ (Jajj, ne bánts) -
azopi74
addikt
válasz
MZsoltee #26250 üzenetére
"A sima pivotot felelevenítettem, néha-néha most is használtam, újat nem mondott a kis tananyag. A power pivot már érdekesebb lenne mivel sok adattal dolgoznék. Adatbázisból (sql server) szednék ki adatokat (táblákat) és azzal dolgoznék. Nem pesti vagyok így a tanfolyamok is nehézkesebbek, inkább autodidakta módon tanulnám rögtön a gyakorlatban."
Hát igen, ha külső adatbázisokból dolgozol, akkor a Power BI pakk (Power Query és PowerPivot, diagramokhoz Power View) az optimális megoldás. (sőt, én van, hogy excelben tárolt adatbázisok esetében is ezeket használom
Bár néha a jó öreg Microsoft Query-s megoldáshoz nyúlok. Igaz, nem annyira végfelhasználó barát, mint a PowerQuery, és nem is tud egyszerre több adatbázisból dolgozni, (csak ha külön-külön lehúzod adattáblákba, aztán joinolgatsz, pfff :... Dehát standard ANSI SQL-lel is majdnem mindent meglehet oldani, és a jó öreg Jet megeszi azt, szóval ha csak egy adatbázis a forrás, akkor akár a MS Query is használható lehet, tud az is adatot szedni akár OLE DB-vel, akár MS SQL serverről natívan, akár Azure Marketplace-ről, de akár excelből vagy Access-ből, szóval ott is vannak azért lehetőségek. Csak egyszerre több forrásból ne akarj
Ahhoz már PowerBI kell. Csakhát az a fránya M language... Igaz, egyre okosabb a PowerQuery is, folyamatosan jönnek az update-ek de még szoknom kell a Power BI logikáját, nameg azt az "M" formula language-et, 15 év SQL után kicsit nehezen veszi be a gyomrom, de azért jó az a koncepció, és a végeredmény is igen meggyőző tud lenni
(később nézd meg a linket, inkább este felé, vagy vasárnap, mert még szinkonizál a onedrive, és megvan jópár giga, meg még rakok fel hozzá ezt-azt
Egy-két hétig fenn hagyom, aztán majd törlöm.
Egyéb linkek
"M" Formula language - YouTube
Ha konkrét kérdésed van, akkor a topicban kérdezhetsz, ha van időm, válaszolok. Persze először is tedd fel a teljes PowerBI csomagot, ha nem tetted volna még meg
(2013-ban alapból benne van)
Ha van céges Office 365 előfizu:
http://www.microsoft.com/en-us/powerbi/default.aspx
Itt pedig iOS-es app az App store-ból
Androidos, és Windows App (universal) még nincs kint, de hamarosan várható
-
azopi74
addikt
válasz
Gandalf80 #26268 üzenetére
Szia!
Még mindig nem értem, miért kéne szétválasztani.
pl ha A oszlopban vannak az időadatok, a következő függvény pont a műszakot adná vissza,=IF(HOUR($A2-1/3)<12,"I","II")
=HA(ÓRA($A2-1/3)<12;"I";"II")
Aztán ezt használhatod tovább bármilyen függvényben, darabteliben, vagy amiben akarod
Persze ha ragaszkodsz a szétszedéshez, akkor azért leírom, hogy tudnád szöveggé konvertálni az időadatot:
=TEXT($A2,"YYYY.mm.DD h:mm")
magyarul
=SZÖVEG($A2;"YYYY.mm.DD h:mm")
(de lehet, hogy Y helyett é, m helyett h, d helyett n, h helyett ó, m helyett p - nem ismerem a magyar excel hülyeségeit
)
Ezután már használhatsz rajta bármilyen szöveg manipuláló függvényt, (BAL, JOBB, SZÖVEG.KERES, vagy amit akarsz)
De outputként szintén szöveget fog visszaadni, amivel viszont nem nagyon fogsz tudni bánni. CSak ha vissza konvertálod érték (idő) adattá, de annak az ég világon semmi értelme nem lenne -
azopi74
addikt
Akkor az eredeti kérdére válaszolnák először:
"De.....mert kellenek a kihívások. Van arra függvény, hogy X és Y tengelyen is nézzek DARABHATÖBB-bel?
Pl: =DARABHATÖBB(2:2;HÓNAP(MA());B:B;"ERF")"Erre írtam, hogy lehet, de a legelegánsabb a sumproduct megoldás:
ez lenne a jó:
=SUMPRODUCT((2:2=MONTH(TODAY()))*(B:B="ERF"))
magyarul
=SZORZATÖSSZEG((2:2=HÓNAP(MA()))*(B:B="ERF"))
Viszont így akármilyen brutálisan el vagy eresztve RAM-mal, kifogynál a memóriából, egy 1048576 soros, 16384 oszlopos .xlsx esetén. (akkor is , ha a countif-es megoldást választanád). Egy korlátozott 65536 soros xls esetében még elmegy, de akkor is brutál lassú.
Ráadásul, gondolom plusz feltételt szeretnél megadni a cella értékére vonatkozóan is (a fenti csak simán összeszámolja a cellákat). Amit persze csak úgy tudsz megoldani, amennyiben ragaszkodsz a teljes munkalap vizsgálatához, ha egy külön sheetre teszed a képletet, pl így (ha a 0-nál nagyobb cellaértékúeket akarod összeszámolni):
=SUMPRODUCT((Sheet1!2:2=MONTH(NOW()))*(Sheet1!B:B="ERF")*(Sheet1!1:65536>0))
=SZORZATÖSSZEG((Munka1!2:2=HÓNAP(MOST()))*(Munka1!B:B="ERF")*(Munka1!1:65536>0))
És ez is persze csak akkor műxik, ha xls a cucc, és akkor is kell azért hozzá RAM, nekem 16 GB mellett is elgondolkozik egy darabig.
Szóval akármennyire is ragaszkodsz a teljes munkalap (összes sor, összes oszlop) vizsgálatához, felejtsd el, és ilyen hivatkozásokat, mint a 2:2 vagy a B
ne használj ilyesmi függvényekben, ha használhatóvá akarod tenni a táblát.
"Ráadásul mivel elég sok függvény van már így az excelben (1-2 perc egy-egy frissítés)"
Nem a sok függvény miatt tart ilyen sokáig, hanem a fent említett teljes soros, teljes oszlopos, teljes munkalapos vizsgálatok miatt. De mondom, ezt küszöböld ki!
"Az a lenne a cél, hogy a különböző csoportokat tudjam mérni. Ha érkezik tag és beszúrják ne legyen baj. (Ne fix range-ek legyenek a függvényekben.) "
Határozz meg egy ésszerű korlátot az oszlopok és sorok számára, és úgy csináld.
Pl, ha tudod, hogy max 100 sor van, és max K-ig tejednek az oszlopok, akkor
=SUMPRODUCT((C2:K2=MONTH(NOW()))*(B3:B100="ERF")*(C3:K100>0))
Persze minél nagyobb maximális sorszámot és oszlopszámot határozol meg, annál erőforrás igényesebb a kalkuláció. Beszúrás nem okoz gondot, viszi magával a tartomány hivatkozást. A legegészségesebb megoldás a tábla használat lenne (strukturált hivatkozással) tartományhivatkozás helyett, az teljesen robusztus, és meg sem kottyan neki semmilyen táblabővítés, és a memóriádat is csak a tábla terjedelméig zabálja (csak a tábla hatóköre alá tartozó cellákat vizsgálja) De ezt csak normálisan strukturált szerkezetű forrásadatok esetében lehet alkalmazni, márpedig a példádból adódó teljes kuszaság miatt ez az opció ki van lőve.
Bár én kedves gyengébbik nembe tartozó kollégáidat inkább meggyőzném arról, hogy a forrásadat legyen inkább strukturált, és utána abból lehet aztán színes/szagos outputokat csinálni pivotok, meg egyéb eszközök használatával, ahol akár már lehet cellákat egyesítgetni, meg minden hajmeresztő dolgokat művelni. Talán egy bonbon és néhány hízelgő szó beválik -
azopi74
addikt
válasz
Fferi50 #26264 üzenetére
nagyon nagy +1, sose értem, miért szeretik egyesek concatenate (összefűz) függvényt használni az & operátor helyett.
Még ha normális függvényként működne a concatenate (vagyis pl range-et is lehetne megadni paraméterként, vagy működne tömbfüggvényben) , akkor megérteném, dehát nem. Semmi többre nem képes, mint egy vacak & operátor, akkor meg miért nem az utóbbit használjuk? Sokkal billentyűzetkímélőbb
Nem igazán tudok felhozni egy érvet sem a concatenate védelmében. -
-
azopi74
addikt
Van rá módszer, de nem így.
Ha mindenképpen countifs vagy countifs függvényt (darabhatöbb és darabha -aki kitalálta ezeket az idióta magyarításokat, azzal szívesen elbeszélgetnékakarsz használni, akkor index/match kombóra is szükséged lesz, de a sumproduct (szorzatösszeg) elegánsabb. Ha nem tudod, mire gondolok, szólj.
-
azopi74
addikt
válasz
MZsoltee #26217 üzenetére
Sima pivot szerintem minden mai excel tananyagnak kötelező eleme, azzal nem hiszem, hogy gond lenne.
REngeteg anyag elérhető, ha valami youtube-os gyorstalpaló kell magyarul, akkor ez : pl szerintem egész jó. De rengeteg más is elérhető gond nélkül.PowerPivot (és a többi PowerBI feature: PowerQuery, PowerView, PowerMap) már kicsit trükkösebb kérdés, sajnos azt jelenleg nem nagyon oktatják a "sima" excel tanfolyomokon sem, még a haladókban sem, annak ellenére, hogy egyre szervesebb beépül az excel-be, mint alapfunkció.
Először az alapokkal, az Excel 2013 óta alap feature Data Model-lel érdemes ismerkedni :
Sajnos magyar nyelvű anyagot nem találtam, de ez nem jelenti azt, hogy nincs
.
Ezután érdemes belemászni a részletekbe, vannak kifejezetten PowerBI tanfolyamok, (elsősorban kifejezetten controllerek-nek szokták indítani, főleg PowerPivot-ra és PowerQuery-re kihegyezve) , ez itt nem a reklám helye, szóval inkább google-zz rá
Ha nem találsz, dobj PM-et -
azopi74
addikt
válasz
azopi74 #26213 üzenetére
Egyébként (bár azt nem tudom, mi az alapfeladat) de talán megfontolandó lenne inkább valamilyen adatbáziskezelő használata. Az valszleg egyszerűbb és biztonságosabb megoldás lenne. Azokat többek között ilyesmire találták ki. Sok mindenre jó az Excel, de azért ismerjük a korlátait is!
-
azopi74
addikt
válasz
Geryson #26209 üzenetére
Azt viszont azért tartsd észben, hogy az összes fenti módszer olyan, hogy egy átlagosnál nagyobb informatikai affinitással rendelkező júzer egy pillanat alatt megkerüli a védelmet.
Szóval kritikus adatokat ne ilyen módon akarj védeni se olvasás, se írás elől, mert erre alkalmatlan az excel. Ha csak arra szolgál a védelem és a jogosultsági rendszer, hogy "egység sugarú" felhasználók nehogy véletlenül olyat csináljanak, amit nem kéne, arra megfelelő. -
azopi74
addikt
válasz
Delila_1 #26072 üzenetére
A javaslat nem éppenséggel neked, hanem mindenkinek, aki a lapvédelem problémája miatt nem akar tábla-t alkalmazni (általános alany
) , jelen esetben slashing-nek , csak épp a te hsz-dre válaszoltam, mert az eleje viszont arra vonatkozott és lusta voltam szétszabdalni a hozzászólast
-
azopi74
addikt
válasz
Delila_1 #26069 üzenetére
Ahogy Microsoft-éknál mondják: "It's not a bug, it's a feature"
Amúgy viccen kívül, tényleg nem műxik együtt a tábla funkció a lapvédelemmel (különben a megosztott munkafüzetekben sem műxik hasonló okok miatt). Bár szerintem amilyen idióta módon kezeli az Excel a lapvédelmet, az önmagában egy óriási bug
Megoldás az, hogy ne használj lapvédelmet táblák esetében.Helyette használd a következő trükköt: Validácó a védeni kívánt oszlopon, és állíts be pl egy ilyet feltételnek:
198564857875452123154213120154121021
A képlet működni fog, de nem engedi, hogy a júzer felülírja, csak abban az esetben, ha a fenti értéket adja meg
Tudom, ez erősen tákolás, de jelen esetben célravezető lehet .
-
azopi74
addikt
válasz
azopi74 #26065 üzenetére
Na és persze, ha egy kicsit komplexebb feladatról van szó, mint mondjuk egy szimpla raktárnyilvántartó rendszer, akkor nem árt egy normális, objektumorientált alkalmazás (üzleti logikai) réteget is bevinni a front-end és az adatbázis közé, de ez már tényleg nem ebbe a topicba való
-
azopi74
addikt
válasz
Fferi50 #26064 üzenetére
"A munkalapok "elrontását" szerintem egy módon lehet elkerülni: Nem szabad a táblát a felhasználó "kezébe" adni, hanem Userformokkal kell operálni adatbevitel céljából."
Sőt, a legbiztosabb jobb módszer, ha a táblákat nem is excelben vezetjük, hanem valami arra tervezett
RDBMS-ben (DB2, Oracle, ProstgreSQL, MySQL, MS SQL, stb, ne adj isten Access) , az excel-t meg hagyjuk arra, hogy az adatbázisból kinyerjük a jól megtervezett lekérdezésekkel a felhasználó által kívánt, testre szabható struktúrában az adatokat, azokból színes-szagos diagramokat gyártsunk stb..
Akár úgy, hogy először MS query-ben megírjuk a lekérdezést aminek az outputját aztán pivotba/pivot chartba rendezünk a kívánt formában, vagy akár röptében átalakítva, vagy PowerBI (PowerQuery + PowerPivot + PowerView ütős együtttes) esetén akár több különböző adatforrásból származó adatokkal manipulálva...Adatbevitelre meg valóban legyen egy form (végső esetben akár excel-es user form, vagy az adott RDBMS entry form-ja, vagy akár egy dotnetes Windows Form, stb)
PErsze, ha valaki nagyon akarja, lehet az az egészet (az adatbevitelt, az adatbevitel validációját, a táblavezetést, a táblák közti logikai kapcsolatok leírását, a lekérdezéseket és reportokat, stb) Excelen belül megoldani, de nem arra van tervezve
-
azopi74
addikt
válasz
slashing #26056 üzenetére
"van olyan munkatársam aki 10 éve napi 8 árában excel táblákkal foglalkozik és egy szumha függvény olyan neki mint egy atomreaktor fizikai működése, rettenetes"
Mi a feladata, mit csinál egész pontosan napi 8 órában az excel táblákkal? Adatot rögzít benne? Kinyomtatja őket ? Vagy színezgeti? Esetleg cellaegyesítésekkel csinasítgatja őket, hogy szétcsessze a struktúrát, és semmi képlet ne működjön?
-
azopi74
addikt
válasz
Nagykeres_Bá #26046 üzenetére
Hogy milyen mélységű excel tudásra van, erősen függ a pontos betöltendő munkakörtől. Az, hogy "irodai környezet", erősen tág fogalom.
Más az elvárás például egy senior cost controller-rel vagy elemzővel, egy statisztikussal, más egy sales representative munkakörben, és megint más egy HR assistant esetében.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Antivírus szoftverek, VPN
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
- Microsoft licencek KIVÉTELES ÁRON AZONNAL - UTALÁSSAL IS AUTOMATIKUS KÉZBESÍTÉS - Windows és Office
- Bitdefender Total Security 3év/3eszköz! - Tökéletes védelem, Most kedvező áron!
- 27%-OS ÁFÁS SZÁMLA I Jogtiszta Microsoft digitális és fizikai termékek I DIGITALKEYZ.COM
- Corsair K100 Air wireless (CH-913A01U-DE) DE SN - A1E4G325503IVC
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RTX 5060 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Veszünk: PS5 Fat/Slim/Digital/Pro konzolt, játékokat, Portalt stb. Kérj ajánlatot!
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte A620M R5 7500F 32GB DDR5 512GB SSD RX 6700 XT 12GB ZALMAN S3 TG CM 700W
- Telefon felvásárlás! Samsung Galaxy A15, Samsung Galaxy A25, Samsung Galaxy A35, Samsung Galaxy A55
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest