- Másfél évtizedre kitiltották a BOE-t Amerikából
- Yettel topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Magisk
- Google Pixel topik
- iPhone topik
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Samsung Galaxy Z Fold7 - ezt vártuk, de…
- Hatalmas kedvezménnyel nyit az Ulefone új csúcsmodellje
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
Hirdetés
-
Mobilarena
A Microsoft Excel topic célja segítséget kérni és nyújtani Excellel kapcsolatos problémákra.
Kérdés felvetése előtt olvasd el, ha még nem tetted.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Delila_1
veterán
válasz
takyka77 #2997 üzenetére
Másold be az alábbi makrót. Minden nyitáskor az aktuális lapon zárolja az egy hetesnél régebbi sorokat, A-tól AD oszlopig. Ha több lapod van,a lapnév helyére írd be a védendő lapod nevét, ha csak egy, azt a sort töröld ki.
Sub auto_open()
ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True
Sheets("Lapnév").Select
For sor = 1 To ActiveSheet.UsedRange.Rows.Count
If Cells(sor, 1) < Date - 6 Then
Range(Cells(sor, 1), Cells(sor, 30)).Select
Selection.Locked = True
End If
Next
ActiveSheet.Unprotect
End Sub -
takyka77
tag
Sziasztok!
Van egy jelenléti ív szerűség excelben.
Sorok = napokHogyan tudom azt megoldani, hogy egy hétnél régebbi adatokat ne lehessen módosítani?
Pl. 10én már ne lehessen 3-i adatokat felvinni (a 3. naphoz tartozó sorba).A lapvédelem aktív, mert van egy csomó védett képlet.
Ja, és ez a legjobb lenne, ha a munkafüzet megnyitásakor indulna az ellenőrzés.Légyszíves segítsen aki tud.
Köszi
-
sekli
addikt
helo,
sikerult mar csinalnom egy kulso adatok importalasat egy weboldalrol, most mar csak azt szeretnem valahogy megoldani, hogy mondjuk ot pecenkent frissitve ne mindig felulirja az adatokat, hanem mondjuk egy uj sorba ala... megoldhato ez...?
elore is koszonom a segitseget...
-
Amazonas
senior tag
Legegyszerűbben a sima keresés funkcióval (CTRL + F) egyből rálelsz arra, ami kell.
De:
Az FKERES (angol nyelvű Excel-ben VLOOKUP) függvénnyel meg lehet csinálni, viszont csak akkor, ha minden szócikk csak egyszer szerepel az adatbázis lapokon.
Gondolom, úgy akarod, hogy van 3 lap: egy keresőlap, egy angol-magyar szótárlap, és egy magyar-angol szótárlap.
Alul, a lapokat megfelelően nevezd el: "Keresés"; "Angol-Magyar"; "Magyar-Angol", vagy hasonló.
A két szótárlap feltételezem 2 oszlopból állna: a szócikk és mellette a másik nyelvű megfelelője. Fontos, hogy adatfelvitel után rendezd ezt a két táblát az első oszlop alapján ABC-sorrendbe.
A keresőlapon pedig lenne két-két (bekeretezett cella): az egyik a magyar-angol, a másik az angol-magyar kereséshez. Ezek lennének a beviteli cellák (B2 és B3), melyeket hagyj üresen. Ezek mellett lenne egy-egy találati cella (C2 és C3).
Az angol-magyar találati cellába (C2) az alábbi függvény kerüljön: =FKERES(B2;'Angol-Magyar'!A;2;0)
A magyar-angol találati cellába (C3) az alábbi függvényt írd:
=FKERES(B3;'Magyar-Angol'!A;2;0)
Ne ijedj meg: alapesetben a HIÁNYZIK hibaüzenet látszik majd a találati mezőben, de amint beírsz a keresésbe valamit, kihozza az eredményt.
Ajánlott az egész file-t írásvédetté tenni, hogy véletlenül se ments el egy aktuális keresést.
Szólj, ha valami nem világos.MOD: A smiley-k helyére kettőspontB-t írj, szóköz nélkül!!! A fórummotor smiley-nak ismerte fel.
-
Delila_1
veterán
válasz
Amazonas #2989 üzenetére
Inputboxban kérdezem le a másolandó lap nevét, mert az havonta változni fog.
Sub masol()
lapnev = InputBox("Melyik a lezárt hónap?", "Adatátvitel az új hónap lapjára", Default)
Sheets(lapnev).Select
sor = 2: sor_uj = 2
Do While Cells(sor, 1) <> ""
If Cells(sor, 24) = "" Then
Range(Cells(sor, 1), Cells(sor, 23)).Select
Selection.Copy
ActiveSheet.Next.Select
Cells(sor_uj, 1).Select
ActiveSheet.Paste
sor_uj = sor_uj + 1
ActiveSheet.Previous.Select
End If
sor = sor + 1
Loop
End Sub -
Amazonas
senior tag
válasz
Delila_1 #2988 üzenetére
Köszi.
A két lap neve:
- forráslap: "Eri_08.01) Javítás"
- céllap: "Eri_08.02) Beérkezés"Az X oszlop jelölné az állapotot. Viszont annyi változás van, hogy a "nem kész" állapotot nem szöveg, hanem üres cella jelölné. Tehát csak azon sorokat kellene átmásolni a második lapra, amelyek az X oszlopában nincsen semmi, hogy ezekkel kezdődhessen a második lap.
Tulajdonképpen szűréssel és másolással egyszerűen megoldható lenne a dolog, csak az lenne a lényeg, hogy mindez automatikusan történjen meg. -
Delila_1
veterán
válasz
Amazonas #2982 üzenetére
Itt egy kis makró, ami a 0-val kezdődő sorokat kitörli. Ha megadod a két lapod nevét, és azt, hogy a januári lapon melyik oszlopban van az állapotot jelző adat, megírom az automatikus másolást.
Sub torles()
sor = 1
Do While Cells(sor, 1) <> ""
Cells(sor, 1).Select
If Cells(sor, 1) = 0 Then
Selection.EntireRow.Delete
Else
sor = sor + 1
End If
Loop
End Sub -
rdi
veterán
Nekem is lett egy kérdésem.
Egy táblázatban olyan űrlapot kellene csinálnom, amelyikkel keresés végezhető. -
Amazonas
senior tag
Adatok menü -> Szűrő menüpont > Irányított szűrő -> Szűrendő tartományt kijelölöd -> alul "Csak az egyedi rekordok megjelenítése" elé pipa. Igy csak leszűri helyben.
Ha azt akarod, hogy a többszöri előfordulások ne is maradjanak benne elrejtve a táblában, akkor "Más helyre másolja" elé bejelölést teszel, vagy egyszerűen csak átmásolod a leszűrt táblát egy új lapra. -
sonar
addikt
Sziasztok
Van nekem egy sheetem rengeteg adattal, meg tudom azt csinálni valahogyan, hogy ha vmelyik serial szám kétszer szerepel akkor azokat kicsapja a táblázatból? Létezik erre fv? Vagy makró irányába kell elmennem?
-
csongi
veterán
Sziasztok!
Office 2007 Excelben hól találom a vezérlőket? szertnék csinálni de nem tudom hól van. 2003-ba amit csináltam és megnyitom a 2007-el azt tudom fórmázni, de nem tudok újat létrehozni. melyik menüpont alatt találom? -
gsc73
aktív tag
Sziasztok!
A feladat, amit szeretnék megoldani: Adott egy cella, (pl A1) amiben szöveg van: mindenféle lehet. Szeretnék bizonyos kulcs szavakra rákeresni a cellán belül, (Pl.: SOK, KEV). Ha van az egyik, akkor azt írja be pl. A2-be. (az együttes előfordulással nem kell foglalkozni) Az alábbi függvénnyel kezdtem volna, de nem jó:
A2=HA(SZÖVEG.KERES("SOK";A1;1)>0;"SOK";HA(SZÖVEG.KERES("KEV";A1;1)>0;"KEV";"nincs"))
Ugyanis az a helyzet, hogy ha nem talál a cellában „SOK”-ot (ami előfordulhat) akkor #ÉRTÉK! hibaüzenet jelenik meg, és nem vizsgálja tovább. Az is fontos lenne, ha nem talál semmit, akkor se az #ÉRTÉK! legyen a cellába, hanem egy általam definiált szöveg.
Próbáltam a HA függvényben hivatkozni az „#ÉRTÉK! „ értékre”, de nem sikerült...
Ötlet?
g.
-
Amazonas
senior tag
Sziasztok,
egyik kollégámnak kellene a következő:
Adott két munkafüzetlap (január, február). A sorok feladatokat tartalmaznak. Az utolsó oszlop jelöli a feladatok kész/nem kész állapotát.
Azt kellene megoldani, hogy a február lap már tartalmazza az elején a január "nem kész"-szel záruló sorait, és mindez automatikusan történjen.
Megoldható-e ez VLOOKUP-pal (FKERES), vagy van rá jobb megoldás?Köszi.
-
Delila_1
veterán
=INDIREKT(E2&"!"&G2&H2)+INDIREKT(F2&"!"&G2&H2)
ahol E2-ben van az első lapod neve (pl. '1)
F2-ben a második lap neve (pl. '2)
G2-ben az oszlop (pl. B)
H2-ben a sor (pl. 3)Az oszlop nevét idézőjelek között fixen is megadhatod, a sorét pedig anélkül, fixen.
=INDIREKT(E2&"!"&"B"&3)+INDIREKT(F2&"!"&"B"&3)
-
kolja
tag
Üdvözlet!
Lenne egy kérdésem ... van egy sok munkalapos munkafüzetem amibe összevető táblázatot kell készítenem. Az alapot az 1-12 ig számozott munkafüzetek adják (igen havi rendszerességű kimutatás), Az összevetésben ezen hónapok (azonos cellában lévő adatait) kelle feltüntetnem, de bármilyen két hónapét. Mivel több mint 200 adat/hó nem szeretném a hivatkozásokat egyenként átírni a sokásos ='1'!B3 formában, és a 12x12 hónap külön összevetése sem megoldás.
Vagyis lehet e olyan hivatkozást írni aminek segítségével változóként adhatom meg a munkalap nevét ='(pl.: hivatkozás jelen munkalap egy cellájára)'!B3 és az adott cellába írt szám szerinti munkalap adatai jelennének meg.Minden segítséget előre is köszönök!
kolja
-
Muton
addikt
hello!
azt hogyan tudom megcsinálni, hogy bizonyos cellák tartalmát (értékét) összeadja egy külön cellába? -
Delila_1
veterán
Itt megtalálod a personal.xls létrehozásának a menetét az 527-es hozzászólásnál.
Eszközök->Tools
Margókkal a fekvő lap:Sub Fekvo_lap()
With ActiveSheet.PageSetup
.LeftMargin = Application.InchesToPoints(0.196850393700787)
.RightMargin = Application.InchesToPoints(0.196850393700787)
.TopMargin = Application.InchesToPoints(0.196850393700787)
.BottomMargin = Application.InchesToPoints(0.196850393700787)
.HeaderMargin = Application.InchesToPoints(0.511811023622047)
.FooterMargin = Application.InchesToPoints(0.393700787401575)
.CenterHorizontally = True
.Orientation = xlLandscape
End With
End SubAmi makrót a personalba teszel, az minden füzetnél elérhető lesz.
A fejléc és lábléc magasságát a HeaderMarginnál és a FooterMarginnál állíthatod. -
Pá
addikt
válasz
Delila_1 #2954 üzenetére
Na ez már jól hangzik, de a personal.xls ről tudnál még egy picit bővebben mesélni?
Pl hogy hol találom és hogy teszem bele a makrot.Angol az excelem, úgy írtad meg a makrot? Gondolom a "Fekvo_lap" az csak a név és nem zavar be. A középre helyezés nem létszükség, viszont ha azt is meg lehetne csinálni, hogy mind a négy margót 0,5cm-re állítsa, az maga lenne a tökély.
-
Delila_1
veterán
Még azt tehetnéd meg, hogy a personal.xls-be beviszed az alábbi makrót, és kiteszel hozzá egy ikont az eszköztárra. A fekvő lap beállításán kívül a táblázatodat vízszintesen a margók között középre is helyezi. Ha az nem kell, az alsó makrót használd.
Sub Fekvo_lap()
With ActiveSheet.PageSetup
.CenterHorizontally = True
.Orientation = xlLandscape
End With
End SubSub Fekvo_lap()
ActiveSheet.PageSetup.Orientation = xlLandscape
End Sub -
Delila_1
veterán
Én az eszköztárra tettem egy ikont, ami a kérdéses színeket megadja.
Sub Szín_lekérdezés()
If Selection.Font.ColorIndex = -4105 Then
MsgBox "A karakter színkódja: " & Selection.Font.ColorIndex & " (automatikus)"
Else
MsgBox "A karakter színkódja: " & Selection.Font.ColorIndex & " "
End If
If Selection.Interior.ColorIndex = -4142 Then
MsgBox "A cella hátterének színkódja: " & Selection.Interior.ColorIndex & " (átlátszó)"
Else
MsgBox "A cella hátterének színkódja: " & Selection.Interior.ColorIndex & " "
End If
End SubA subrutint a personal.xls-be tettem.
A két feltételt nem is kell belevenni, azok csak arra jók, hogy a -4105 és -4142-es színkódot könnyebben lehessen értelmezni.
Neked kétfelé kell vágnod a userformon ezt a rutint. -
Traxx
őstag
Sziasztok!
Egy elég idióta kérdésem lenne...tud olyat az excel, hogy a sort és az oszlopot felcserélje? Magyarán lenne egy táblázat, és ami most sorként szerepel, az oszlop legyen, és fordítva...ilyet sajnos sehol nem találtam...
Előre is köszönöm
-
Djatus
csendes tag
Sziasztok!
Egy kis segítség kellene:
Egy userformon szeretném megjeleníteni a kitöltőszín és betűszín comboboxokat.
Hogyan tudnám meghívni ezeket a komponenseket?
A VBA toolbox kontrolljai között nem találtam meg őket.Előre is köszönöm a válaszokat!
-
Pá
addikt
Senki?
Az a lényeg, hogy egy programban dolgozom, ami termel csomó adatot.
Ott van egy fül: 'copy to excel' azzal megnyit egy excel táblát és belemásolja az adatokat. Így kell lementenem. Fektetett laphelyzetben kell legyen a cucc és nem szeretném minden egyes alkalommal átállítani, mert tényleg nagyon sok fileról van szó.Kérdés, hogy be lehet-e állítani, hogy amikor a progi átmásolja a cuccost, alaból fektetett legyen és nekem már csak mentenem kelljen.
Most jut eszembe van egy másik is. Amikor mentek, akkor alaból a text formátumot ajánlja fel. Azt is át kell állítanom excelre. Ezt sem lehet beállítani? Tényleg nagy könnyebbség lenne ez a robotmunkában.
-
sonar
addikt
Áhh rájöttem a megoldásra közben. Trimmel leveszem az elejéről a spacet, utánna még a TIMEVALUE függvénnyel át kell alakítani. És már zsír is
-
sonar
addikt
válasz
Delila_1 #2941 üzenetére
Az a baj, hogy nem veszi időnek a cellát. Arra már rájöttem, hogy van előtte egy Space karakter. Ha ezt a spacet kitörlöm manuálisan akkor időnek veszi, de ha Trim fügvénnyel leszedem a spacet az elejéről attól még General marad, és hiába állítom át TIME-ra a cella típusát akkor sem időként kezeli
-
gsc73
aktív tag
válasz
Delila_1 #2936 üzenetére
Nem veszik el! Egyszerűen nem lehet túlórád, mert azt csak a felettesed rendelhet el, írásban, amit szigorúan kifizetnek: MT (Munka törvénykönyve), illetve a KSZ (Kollektív Szerződés) szerint. Magyarul rend, és fegyelem uralkodik. Hozzáteszem, hogy csak most, január elseje óta dolgozom itt, de tudtam, hogy hova jövök, és ez nekem tetszik. A munkát úgy szervezik ( a munkáltató), hogy férjen bele a havi munkaóraszámba, illetve magadnak tudod beosztani (pl. januárban 176 óra MT szerint)
g.
-
Pá
addikt
Valahogy alapértelemzetté lehet tenni a fektetett laphelyzetet?
Rengeteg doksit kell meginyissak és elmentsek naponta és mindig át kell állítani fektetettre. Valahogy lehet ezt automatizálni?
-
fifi_addict
tag
excel képkelezésével vannak gondjaim. elvileg kikapcsolható lenne a képek tömörítése opció egy beszúrt képre, vagy egy dokumentumra completto, de nem megy... igaz, már beraktam egy képet előtte, amit be is tömöritett a progi (gondolom én ?). nem hagyja átállítani az illetékes opciókat (kép formázása/kép fül -nél van a tömörités, de nem tudom megváltoztatni).
pedig nagyon kellene!!!
help!!!
-
Delila_1
veterán
válasz
VANESSZA1 #2928 üzenetére
C2-be (ez adja a munkahelyen eltöltött időt):
=B2-A2D2-be rafináltabb képlet kell (vagy a 8 óránál kevesebb időt, vagy 8-tól 8:30-ig 8 órát ad, vagy 8:30 fölött a teljes bent töltött időt adja):
=HA(VAGY(ÉS(C2>IDŐ(8;0;0);C2<IDŐ(8;31;0));C2>=IDŐ(8;30;0));IDŐ(8;0;0);C2)E2-be (a túlórát mutatja 8:30 fölött):
=HA(B2-A2>IDŐ(8;30;0);B2-A2-IDŐ(8;0;0);"")Ne feledkezz meg az ebédidőről, ha azt le kell vonni.
-
Delila_1
veterán
válasz
VANESSZA1 #2928 üzenetére
gsc válaszát kicsit tovább fejlesztve:
"A" oszlopban a belépés, "B"-ben a kilépés.C2-be: =ha(b2-a2>idő(8;30;0);idő(8;0;0);b2-a2)
D2-be: =ha(b2-a2>idő(8;30;0);b2-a2-idő(8;0;0);"")Mindegyik oszlop cellaformátuma idő, 37:30:55
Valószínű, hogy az ebédidőt is le kell vonni a teljes időből.
-
gsc73
aktív tag
válasz
VANESSZA1 #2928 üzenetére
Szia!
1: érdekes munkaidő számítási módszer
2: nem értem pontosan, hogy hogyan is kellene kiszámolni a helyes időt.Ha minden nap feltételezzük, hogy 8 órát kell dolgozni, akkor egyszerű a helyzet. Ha azt tételezzük fel, hogy pl. hétfőtől csütörtökig pl 8,5 órát, pénteken meg 6 órát kell dolgozni akkor is megoldható. A leírásodból viszont az derült ki, hogy hogy ha egy nap mondjuk 5 óra 29 percet dolgozok (mert én úgy döntöttem), akkor 5 órát kell elszámolni (29 perc elveszett) ha 10 óra 34 percet dolgozok, akkor 10 órát kell elszámolni, és 34 perc a túlóra. Na ez már nehezen megoldható dolog.
DE a lényeg: Valószínű, hogy a szintaxszissal van gondod! pl:=HA(B3-A3<IDŐ(8;31;0);IGAZ;HAMIS)
azaz a celláknak "idő" típusúnak kell lenniük, és ahogy látod a fenti formátumban lehet összehasonlítani, kivonni, hozzáadni időpontot. Ha egy normál függvénybe azt írod, hogy A1+10,akkor hozzáad 10-et decimálisan. Ha 10 percet akarsz hozzáadni: A1+IDŐ(00;10;00)
Remélem ezzel már meg tudod oldani, ha nem én itt leszek!
g.
-
Amazonas
senior tag
Pedig jó az Autofilter.
Az időoszlop szűrőjénél a kis legördülő menüből kiválasztod a "Custom..."-ot.
Utána értelemszerűen megadod a feltételeket szintén a legördülő menüből:
- Greater than kiválaszt, majd mellé értéknek beírod: 8:00:00 AM
és
- Less than kiválaszt, majd mellé értéknek beírod: 16:00:00 PM.
... és OK.
Ha azt akarod, hogy a két szélsőérték is benne legyen a tartományban, nyilván a Greater than or equal-t, és a Less than or equal-t választod ki értelemszerűen. -
Köszi!
És kérdezhetek még egyet?
Munkaidő számítás.
Nálunk csak azt számolják túlórának ha 30 percet
meghaladja a túlórád. Magyarul ha 8:30 felett van a munkaidőd akkor
van fél órád túlóra.Ha nem éred el a 31 percet, akkor nincs (15 percet
nem számolnak).
Addig eljutottam hogy az első oszlop az érkezés idejét tartalmazza
(pl. 7:00 ).
A második oszlop a távozás idejét (pl: 16:00)
És a harmadik oszlop a ledolgozott órák számát ( pl. 8:40 )erre meg is
van a képlet.
A harmadik oszlopba kellene nekem az hogy van-e túlórám , ha igen
akkor mennyi az összes munkaidő,tehát ha 8:30 alatt dolgoztam akkor
8:00 legyen vagy az adott óra, ha felette akkor a túlórával
összesitett idő.
A negyedik oszlopba kellene csak a túlóra ideje.Ezeket a képletek nem tudom sehogy összehozni.
-
gsc73
aktív tag
válasz
Delila_1 #2924 üzenetére
Köszi a kezdő rugást!
Sikerült megoldani. Két dolog volt, ami megakasztott:
- valamiért soha sem jut eszembe, hogy a "sima" függvényeket a VB-ben is lehet használni a makrókban.
- hiába magyar az office/excel, a VB-ben angol nevűek a függvények, azaz "Mid" volt a megfelelő.g.
-
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem.
Norma felmérést végzek, és adott 2 oszlop, ahová az adatokat viszem be. Az első oszlop tartalmazza a dolgozó norma idejét (pl. 00:12:00) .
A második oszlopban kellene számolnom az első oszlop átlagát, és az átlaghoz kellene hozzáadjon 15% ot. Erre kellene egy függvény nekem. Sajnos akárhogy próbálom mindig olyat kapok hogy pl. 0,0002234 és nem idő formátumot. -
gsc73
aktív tag
Sziasztok!
Hogyan tudom megváltoztatni makró segítségével az aktív munkalap nevét Visulal Basicben?
"D08010" ből kellen csinálni "__2008.01.01" szöveg formátumban
Az "ActiveSheet.Name" visszadja a nevet, de a további szövegvagdosást nem tudom megcsinálni. Persze általános megoldás kellene, hoszen a munkalap neve változik.
Üdv:
g.
-
sonar
addikt
Sziasztok
Megint lenne egy kis problémám.
Eddig auto filterrel tök jól megvoltam, szépen leszürögettem ami kellett, most viszont idő tartományra kellene szűrnöm. Az idő ilyen formátumban van megadva: 10:35:31 AM
és én pl azt szeretném leszűrni, hogy mondjuk 8:00:00 AM től szeretnék 16:00:00 PM ig kigyüjteni adatokat. Nézegettem azt az Advanced Filtert, de sajnos nem nagyon lövök hozzá
Vki tudna nekem segíteni?
Esetleg vmi exceles linket ahol ilyesmikről lehetne okosodni -
Nyugdíjas
nagyúr
Esetleg olyanra 5let, hogy hogyan lehetne csúnyán szólva "becsíkozni" egy táblát?
Úgy gondoltam, hogy minden második sornak lenne valami pasztel kitöltőszine, hogy átláthatóbb legyen... -
Nyugdíjas
nagyúr
Másik dolog:
(Meg vagyok áldva Excel-misszókkal)
Van egy név-és címlista. Ebből kellene olyan keresést csinálni(ha lehet ilyet Excelben), hogy beirom teszemazt mondjuk: "Szeged",és kapok egy listát a szegedi illetőkről akik szerepelnek a listában....
Eddig Az Excel keresőjével bohóckodtam,de jobb lenne,ha egyben megjelenne,és mondjuk nyomtatható lenne.Bocsánat a sok kérdésért,de előre is köszönöm a segitséget
-
Nyugdíjas
nagyúr
válasz
Delila_1 #2912 üzenetére
Azt nem tudom(ez most merült fel bennem,hogy bogarászom ezt a dolgot az FKERES-el), hogy jól sikerült-e az elején elmondanom mi az ábra. De ha most nem sikerül,akkor tényleg elküldeném a táblát inkább
Szóval a lényeg, hogy gyakorlatilag egy kereső-mező lenne,amibe beirva a kódját az aktuális darabnak,rákeresne az eredeti "adatbázisban",és mellé kihozza a nevét,árát,stb. De nekem ez körkörös hivatkozás lesz FKERES-el. Na mind1,ezt igazából is nehézkes kicsit elmagyaráznom. Azt hiszem jobb lenne,ha pü-ben megbeszélnénk, hogy mik a részletek,aztán átdobom mailben a táblát.
Előre is köszönöm -
Nyugdíjas
nagyúr
Nos,úgy látszik sajnos nem jutottam előrébb. Jó helyen tapogatózom, az FKERES lesz a megoldás,de azt hiszem igénybe vennék egy gyakorlati segitséget,ha lehetséges
Szóval ma megszerzem a konkrét táblázatot,és szivesen elküldöm,ha valaki tudna segiteni benne
-
Delila_1
veterán
Másik megoldás a másoláson kívül, hogy hivatkozol a többi lap celláira.
Az első lap első üres oszlopába: =Sheet2!A1
Ezt vízszintesen, és függőlegesen is másolod addig, amíg az adatok kívánják.
Következő üres oszlopba =Sheet3!A1
és így tovább. A feleslegessé vált lapok törlése előtt az újonnan behozott adatokat másold, és ugyanoda irányítottan, értékként illeszd be (Insert menü).Lehet, hogy gyorsabb a Ctrl+C. Még hasznosabb is, mert ha a lapokon képletek, függvények szerepeltek, akkor azok a fenti módszerrel elvesznek.
-
sonar
addikt
Sziasztok lenne két kérdésem
1.Beimportáltam egy szöveget, de a cellák kicsit egymásra csúsznak. Hogyan tudom azt megcsinálni, hogy a cella a szöveg végéig érjen és ne kelljen manuálisan kihúzkodnom?
2. Van egy csomó sheetem és azokat szeretném egy fő sheetre hozni.
Sok sok adat és egyben szeretném látni, nem pedig lebontva. Ctrl+C Ctrl+V -n kívűl van vmi más megoldás is? -
Amazonas
senior tag
válasz
Nyugdíjas #2904 üzenetére
Ajánlott azt a táblát kódszám-szerint sorbarendezni, amiből az adatot keresi.
Továbbá nézd meg, hogy mindkét táblázatban valóban számként tárolják-e a cellák a kódszámot. Az FKERES (vagy VLOOKUP) legtöbbször tipikusan emiatt nem működik.
...és persze a függvény paraméterezésénél ne felejtsd el kinullázni a tartományban keresést. -
Nyugdíjas
nagyúr
Hy all!
Egy ismerősömnek kellen csinálnom egy(az én szintemhez képest) komolyabb excel táblát. Végső soron egy eladás-bevétel-leltár nyilvántartó izé lenne
Merhogy én ugye értek az Excelhez(gondolta ő),aztán csináljam meg nekiNaszóval már nagyjából megalkottam. Ott akadtam el,hogy szükség lenne egy olyan funkcióra,hogy mikor ő elad egy képet(nepáli selyemfestményekkel foglalkozik történetesen),akkor csak az adott kép kódját/számát irja be az eladások nyilvántartó táblába. És a kódhoz keresné hozzá az Excel a leltár táblában korábban megadott egyéb adatokat(ár pl.),majd ha beirja, hogy menynit adott el,akkor azt ki is vonná a megfelelő helyről a leltárban. Tehát alapvetően ez a két tábla lenne(persze az eladásokból idővel több,mert havonta kellene egy újat nyitni talán,hogy átlátható legyen,aztán idővel archiválni). Valahogy igy képzeltem én el.
Az is könnyen meglehet, hogy baromság
Tuti hogy nem sikerült érthetően megfogalmaznom,de nagyon hálás lennék,ha segitenétek nekem! Természetesen segitek kibogozni kusza mondataimat,és bármi plusz információra van szükség állok rendelkezésre(ha tudok
)...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- BestBuy topik
- Házimozi belépő szinten
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- Windows 10
- Milyen TV-t vegyek?
- Androidos fejegységek
- Sütés, főzés és konyhai praktikák
- Másfél évtizedre kitiltották a BOE-t Amerikából
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Asus B550M R9 5900X 32GB DDR4 1TB SSD RTX 4070 SUPER 12GB Be Quiet! Silent Base 601 850W
- Referencia Weboldallal Világítós bill+laptop bill magyarítás. Rania 3M -is! Touchpadok is.Posta ok
- BESZÁMÍTÁS! 860W Fractal Design ION+ Platinum tápegység garanciával hibátlan működéssel
- Apple iPhone 13 Mini 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 6700 / GTX 1660Ti / 16GB DDR4 / 500GB SSD
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest