- Telekom mobilszolgáltatások
- Milyen okostelefont vegyek?
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Garmin Fenix 7 és 7S - profi sport megszokásból
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Honor Magic7 Pro - kifinomult, költséges képalkotás
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Kh@oSz #26259 üzenetére
Színmenedzselt a képnézegetőd és a böngésződ? Próbálj ki pl egy 32 bites infranview progit beállítva. Böngészőből a Firefox tudja, de azt is be kell állítani... Chrome totál hülyén jeleníti meg a színeket, Edge már asszem rendben van, de ebben nem vagyok biztos. Amúgy meg ha esetleg nincs kalibrálva a kijelződ, akkor az egész szinte t*kmindegy, mert bármiben nézed hamis színeket fogsz látni
-
jjeahh
nagyúr
válasz
scofield657 #25847 üzenetére
Nekem a gyerekkészítés jutott eszembe. Ha annak a folyamatát bemutatod a tervezéstől a kész termékig, azt linkeld be majd plíz
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Speeedfire #25597 üzenetére
A 6662A-t? Én 30-ért vettem anno
. Jó kis állvány annyiért szerintem, de nem mindegy mit raksz rá és milyen célra veszed... Normális anyagokból van, nem nyeklik nyaklik, a fej is fém és cserélhető, viszonylag magasra kihúzható, a lábain tüske is van és a középoszlop megfordítható... ja, még táskát is kapsz hozzá
Cserébe nem valami atomstabil és a fejen a retesz hajlamos kilazulni. Én viszonylag könnyű milc-el használom, így nekem megfelel, talán egy kisebb dslr-t is elbír, persze nem nagytelével
. A gömbfeje szerintem a leggyengébb pontja, de így is fényévekkel jobb, mint egy bármilyen hasonló árú állvány műanyag feje és ha nem válna be, akkor veszel rá egy újat ebayről fillérekért és még mindíg olcsóbban megúsztad, mintha egy nagy nevű márkától vettél volna valami belépő jóval egyszerűbb modellt.
Softboxra nincs tippem
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Speeedfire #25595 üzenetére
Weifeng, Fancier 6662A fölötti modelljei. Szal az összekötött lábú filléreseket kerüld (minden márkától), a többi okés szokott lenni.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
DonRazzino #25540 üzenetére
Ha ezek a negatívumok nem riasztanak el, szerintem vedd meg nyugodtan... már ha biztosan elég az ND300. ND400 körül már asszem romlik a képminőség. Napellenzőt gondolom azért nem lehet rakni rá, mert nem férnél hozzá a gyűrűhöz.
Amúgy nem tudnád nagyjából kiszámolni, hogy mennyire sötét ND-re van szükséged? Mert akkor vehetsz fix ND-t és rekeszből-érzékenységből kompenzálsz.
Nekem csak a Hoya variND-vel Hoya ND4, Nd16-al és Camdiox ND1000-el van tapasztalatom, ezek rendben vannak. -
jjeahh
nagyúr
válasz
DonRazzino #25538 üzenetére
Nekem ilyen van 2db, elégedett vagyok velük, de... van pár hátrányuk is:
- értelemszerűen ezekre nem lehet napellenzőt csavarni
- ha túltekered a MINI-MAX pöttyökön akkor fura X alakú folt jelenik meg a képeken, sőt, a legsötétebb utolsó csíkon is asszem már romlik a képminőség. Előtte szal ND400 alatt nincs gond, szerintem ugyanolyan jó, mint a fix Hoya ND szűrőim. Ezt megoldhatták volna mondjuk úgy ha csak a pöttyökig lehetne elforgatni, de körbe-körbe forog az egész, nincs limitálva a gyűrű.
- nagylátóval sosem próbáltam csak portré fixel és kistelékkel... de asszem valahol hányódik pár adapterem amivel ráaplikálhatom a kitobimra ha nagyon érdekel előkereshetem és csinálhatok valami tesztet.Amúgy én nagyon szeretem őket, amióta megvannak nem használom a fix ND-ket, mert nagyon kényelmes-hasznos hogy fényviszonyoktól függően tudom állítani.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
gergo5991 #25443 üzenetére
Szerintem vagy beletörődsz, hogy lightroomoznod, photoshopolnod kell, vagy veszel egy olyan gépet, amin vannak ütős gyári színprofilok, pl. fujifilm x sorozat... asszem madgie kolléga is gyakran nyomja jpeg-ben, akár melókat is.
A hely ahol laksz a képek alapján abszolút nem rossz (vagy nem ott élsz?) és a képek között is vannak jók, csak néha az effektek nekem túl vannak tolva. Amúgy csak a szokásost tudom tanácsolni, túrázz-sétálj gyakran napfelkeltében, naplementében, amikor köd van stb., a különleges fények-köd miatt ugyanaz a táj sokszor teljesen más arcát mutatja. -
jjeahh
nagyúr
Szerintem a Camdiox ND1000 olcsó, jó, tudtommal madgie kolléga is ilyent használ (fuji topik). Érdekes, hogy az amúgy nagyszerű szűrőgyártók ND1000 fronton rendszerint elhasalnak, tesztek alapján engem egyedül a Camdiox meg a Nisi győzött meg, a Camdioxot végül meg is vettem.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
hdomiki #25054 üzenetére
A legolcsóbb amit megvennék, az a Weifeng Wf-6662a 10k-ért ebayről (ha még kapható), de attól is függ milyen gép/objektív kombó menne rá, egy dslr-t teleoptikával már nem biztos hogy elbírna. Amúgy van állványos topik is, ott valszeg többet is tudnának ajánlani a kollégák.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
hdomiki #25051 üzenetére
Hasonlóm van, lehet pont ez a modell, most nincs kéznél, nem tudom megnézni... szerintem bűnrossz. Remeg az egész, az ilyen módon összekötött lábakat, meg a kurblis középoszlopot csak erős idegzetűeknek ajánlom, mert rémálom kezelni, a reteszek és a fejen a műanyag alkatrészek fénysebességgel mennek tönkre, fél év használat után csavarok röpködnek belőle mindenfelé...
-
jjeahh
nagyúr
válasz
philoxenia #24871 üzenetére
Akkor bocsi, nem láttam a #24866 utáni hozzászólásokat
-
jjeahh
nagyúr
Sütik törlése, defragmentálás meg hasonló karbantartó dolgokat lefuttatál már? Amúgy én is SSD-re szavazok, mehet a HDD mellé is ha belefér a laposodba, csak mindenképp az SSD-re menjenek a progik/windows
. Szerintem amúgy a ram is segít, de korántsem annyit, mint az SSD.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Nameste #24763 üzenetére
Szerintem szemre a legjobb... ugyan csak F2.8, de már ez is hogy nézne ki, ha a szemöldökre fókuszáltam volna?
Itt az eredeti kép.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Speeedfire #23984 üzenetére
Á, annyira nem vagyok profi, hogy gyorstalpalót csináljak, csak alapszinten használom a ps-t én is, vagy még annyira sem
Ja, a mai modern friss fejlesztésű optikák nagy része jobb a 40 éves legolcsóbb manuáloknál ha a bevonatokat, képélességet nézzük. Én azért használom mégis őket, mert így olcsón kapok nagy fényerőt, hátérmosást és az öreg optikák karektere nekem sokkal jobban tetszik (szubjektív!!), mint a mai néha tökéletességig korrigált üvegeké. -
jjeahh
nagyúr
válasz
Speeedfire #23981 üzenetére
Több órát sosem dolgozok egy képen, ezen max 5 percet retusáltam, de igen, ez is élesítve van utólag, no meg raw-ban már alapból élesebb a kép, szinte mindíg... full méretben nézve ez az üveg sem hozza az első generációs gyengének mondott kitobi szintjét élességben
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Speeedfire #23977 üzenetére
Kösz! Valóban sokat használok fixeket, de az összes sokkal életlenebb, mint a kitobi, mivel régi olcsó manuálok
. amelyik képem éles és részletes, az általában a raw feldolgozás, Ps utómunka meg leméretezés miatt olyan, a pixelkukkolás nem az én világom
. Amúgy ha az igényeid nőnek, vagy már alapból magasabbak az átlagnál, akkor szerintem az iAuto módot meg a jpg-t érdemes hagyni a francba
. Én pl. már az elején, (amikor azt sem tudtam mi a záridő) raw-ra állítottam a gépet és azóta is úgy van, az automata módot meg soha ki sem próbáltam
.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Speeedfire #23972 üzenetére
Nem tudom mi történik ott, hogy ennyire sz*rnak látod, az én gépem szenzora gyengébb és azzal is elvagyok (lásd: az aláírásomban lévő linkeken). Sőt az öreg e-p1-el is megvoltam, nem a képminősége miatt cseréltem le. Simán lehet ezekkel éles szép képeket lőni csak meg kell tanulni kiaknázni a benne rejlő lehetőségeket. Azt, hogy egy régi kis szenzoros szuperzoom meg egy iphone képe neked jobban tetszik, nem tudom hová tenni...
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Speeedfire #23967 üzenetére
"Teljes fogalomzavar nincs, csak sok mindent elméletben tapasztaltam meg eddig"
Az már kezdetnek jó, szerintem menj ki és gyakorlatban is próbáld ki a dolgokat. Anno én úgy csináltam, hogy utánnaolvastam 1 beállításnak, kimentem, próbálgattam amíg felfogtam. Aztán jöhetett a következő... szal a gyakorlat is fontos.
A rekesz/záridő/érzékenység dologra: [link], hátha segít
Raw = Oly esetében mindíg eredeti méret, tömörítetlen nyers fájl, amiből sokkal többet hozhatsz ki, mint a gép feldolgozó algoritmusa jpeg-ben. -
jjeahh
nagyúr
válasz
Speeedfire #23963 üzenetére
Félautomata alatt pl. A módot értettem, ahogy a záridő automatikus, de pl. a rekeszt meg egyebeket te állítod be.
Könyv... mondjuk Scott Kelbyt is olvasgathatsz, de neten is rengeteg tananyag fellelhető minimális guglizással.
A beállítások nagyját a super control panelből is elérheted akár, a többiért a menüt kell túrni -
jjeahh
nagyúr
válasz
Speeedfire #23959 üzenetére
Pár tipp:
- próbálgasd a színprofilokat
- állítsd be a szaturációt, kontrasztot úgy, ahogy neked tetszik
- állítsd be a jpeg tömörítését
- állítsd be a zajszűrést, pl. első körben vedd vissza teljesen, majd tologasd felfele úgy, hogy minden fokozatban lősz egy tesztképet
- élességet szintén...
- ha így sem tetszik, akkor tényleg ideje pár könyvnek nekifeküdni és megtanulni beállítani manuálisan vagy félmanuálisan a gépet, meg raw-ból dolgozni, szerintem egy kis tanulással meg raw feldolgozással hatalmas minőségi javulást lehet elérni, hirtelen olyan élesek lesznek a fotóid, amilyent garantálom, hogy soha semmilyen gép automata módjával és jpeg motorjával nem tapasztaltál -
jjeahh
nagyúr
válasz
carl18 #23933 üzenetére
Igen, sőt jobbat is, a yt ezen tömörített egy adagot... persze a legtöbbet hack segítségével lehet kihozni belőle. Anno pár mozifilmes is rákattant és máig verhetetlen fullhd videóban. A G6 videója valamivel életlenebb és nem olyan moziszerű, de modernebb gép, 50fps-ben is tud felvenni, meg gyárilag van benne timelapse, elektromos zár stb.
A pc-hez én nem tudok hozzászolni, a kezdetektől i7 + 16gb ram + ssd-vel vágok -
jjeahh
nagyúr
válasz
carl18 #23924 üzenetére
Videóra jobb. Sokkal.
Ha esetleg lemaradsz róla... szerintem máig a Panasonic GH2 meg G6 a legolcsóbb cserélhető optikás gépek, amiket videóra már érdemes megvenni, a d3200-nál ezek is jobbak videóban és gyorsabb az af videó alatt, van forgatható érintőkijelző és evf, a nikon optikai keresője videózás közben sötét, tehát használhatatlan. -
jjeahh
nagyúr
válasz
OceanStorm #23644 üzenetére
Attól függ gondolom, hogy milyen gép, könnyen túlhevül-e. Én amúgy videóztam már kánikulában egy hétig minden nap hajnaltól késő estig és nem lett baj.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Dolphine #23560 üzenetére
Én EU-ból szoktam, de csak azért mert felénk macera a vámolás, nálatok gondolom nem az. No meg hamar megjönnek a cuccok, főleg Németből. Első körben ha kezdő ebayes vagy szerintem csak magas pontszámú + sok eladással rendelkező eladódól rendelj, úgy szinte biztosan nem szívod meg.
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Matska #23344 üzenetére
Nekem ilyen hoya van 2db, egy baja van, hogy a csíkokon, jelzésen nem szabad túltekerni, mert akkor foltosodik a kép. Ha a min-max jelzésen belül maradsz, akkor más gond nincs vele, ugyanúgy kb semmit nem ront a képminőségen, mint a fix hoya nd-k... Mondjuk uwa obival nem próbáltam, ekv28-200mm között használtam eddig. Ja, ezekre a napellenző nem megy fel, de ez végülis logikus...
-
jjeahh
nagyúr
válasz
MrChris #23284 üzenetére
Áá ez sz*r ügy...
Az nem zavarna amúgy, ha raw-ban is megtartja a beállított képarányt, de a levágott képszélek ne vesszenek már el, ha esetleg mégis újravágnám...
A gh2-vel is kipróbáltam most, hogy megemlítetted és 3:2-ben meg 16:9-ben ugyan levág a tetejéből-aljából, de oldalirányban több kerül rá a képre, mint az "eredeti" képaránnyal, kvázi nő a látószög, így nem zavar, hogy alol-felül levágja, mert nem vesztek kb semmit, olyan mintha 4/3, 3:2 meg 16:9 szenzorok között váltogatnék
-
jjeahh
nagyúr
Srácok, tuti hülye kérdés, de ha a szenzorom nem multiaszpi, akkor hogy lehet az, hogy ha más képarányt választok, mint a szenzor eredeti képaránya, raw-ban is olyan lesz, nem csak jpg-ben? Szóval a levágott képszélek elvesznek... Azt hittem mivel a raw az nyers, a képarányok itt nem számítanak, bármire állítom úgyis az eredeti képarányt kapom
-
jjeahh
nagyúr
válasz
r.levente75 #23126 üzenetére
Nem, nem mindenkinek kell
. 3 naponta kimászok 1000+ méter magasba az erdőbe, én tuti nem cipelnék egy nagy dög állványt, főleg kis milc alá és nyári kánikulában nem. Most egy viszonylag pici állványom van, de még ezt is sokszor itthon hagyom a súlya miatt... szal ez is nagyon személy és felhasználásfüggő, van akinek kell, van akinek nem.
-
jjeahh
nagyúr
-
jjeahh
nagyúr
No uv-t, polárt továbbra sem tudok ajánlani, de az nd-ket vegyük sorba:
- vízfelület simítás, felhőhúzás: nd1000, camdiox, nisi, meg a kollégák által ajánlott mc haida
- nyári nyitott rekeszes fotók: F1.8-as obival nekem ritkán van szükségem nd-re, de ha úgy érzed neked mégis kell, akkor szerintem erre a célra bőven elég egy nd4 is, ha vakító ellenfényben akarsz wideopen képelni max nd8, ezekből én a hoya szűrőket ajánlom, nekem abszolút beváltak. ProND meg HMC verzió egyaránt jó, én egyetlen egy különbséget fedeztem fel: a ProND nagyon könnyen koszolódik-porosodik, a HMC nem annyira.Lassú Víz: Ja, amióta megvannak a varind-k én azokat használom, szerintem nem maradnak el a fix nd-től képileg, csak egy dologra kell vigyázni... Mivel körbe-körbe lehet tekerni, véletlenül könnyű a kis jelöléseken-vonalkákon túltolni és akkor foltosodik. Szerintem megoldhatták volna, hogy az utolsó nonalnál megakadjon vagy valami és akkor fel sem tűnne a foltosodás...
-
jjeahh
nagyúr
-
jjeahh
nagyúr
-
jjeahh
nagyúr
válasz
pethob #22865 üzenetére
Ha videót is vágsz akkor szerintem valamilyen asztali megoldást keress inkább... Mondjuk annyira nem értek hozzá, de próbáltam már videót vágni i7 + ssd + 16gb ram + fullhd laposon és nem volt az igazi, akasztotta rendesen. Nekem i7 + ssd + 32gb ram asztali pc van, na azon már simán megy a vágás, igaz csak fullhd-vel dolgozok.
Na de majd az okosabb kollégák megmondják a tutit. -
jjeahh
nagyúr
Videó alatt milc-en jóval gyorsabb a fókusz, ráadásul a keresőt is használhatod dslr-el ellentétben, mivel ezekben nem optikai kereső van, hanem evf, ugyanazt látod benne amit a kijelzőn. + halkabb is, a g6-al pl. a legtöbb obi nagyon halk, szinte hangtalan, szal nem hallatszik be a videóba a zümmögés mint jó néhány dslr üveggel. Ha ez nem lenne elég az érintőkijelző segítségével jóval könnyebb áthelyezni a fókuszmezőt mint a régebi dslr-eken... Persze azért profi felhasználásra a pana af sem elég jó, ez is hajlamos vadászni picit mire betalál, de sokkal gyorsabb mint egy dslr kontraszt autofókusza és szvsz kis megszokással amatőr célra elég lehet.
G6-on és gh2-őn van miki csatlakozó, bár gh2-őn azt hiszen 2,5mm.
Fotó fronton már más a helyzet, ebbe nem mennék bele, mert nem akarok hitvitát generálni. Van amiben jobbak a milc-ek, meg van amiben rosszabbak és az sem mindegy pontosan melyik dslr-hez hasonlítjuk melyik milc-et.
-
jjeahh
nagyúr
Mft csencselősben, vagy index?
Amúgy esetleg ha g6 valamiért nem jönne össze, a gh2 meg a gx7 is nagyon jó vázak videóra, dióhéjban előbbi hátránya a valamivel gyengébb szenzor, nincs annyira felextrázva mint a g6 és nem tud 50fps-t, előnye a multiaszpi szenzor (nem croppol 16:9-ben, sőt széltében nagyobb látószöget kapsz), a hackelve még jobb videóminőség, meg szerintem jobb kezelőszervek. Gx7 hátránya a rosszabb fogás és miki csati hiánya, előnye a jobb anyagminőség, kihajtható kereső, újabb szenzor. Videóminőségben persze nincs akkora különbség a 3 váz között, mint amennyivel jobbak egy régebbi canikon dslr-nél... -
jjeahh
nagyúr
válasz
copass #22629 üzenetére
Az autofókuszt azért használod? Vagy full mechanikus analóggal nyomod, mert az mindent megbízhatóan úgy csinál ahogy izomból nyomod-tekered, semmi automatika és elektronika ami helyetted gondolkozna meg izegne-mozogna?
Szerk amúgy ha már manuális mód, engem m*rhára irritál, hogy nagyon kevés gép tudja M módban a manuális expó korrekciótMindegyik "mér összevissza minden baromságot"
-
jjeahh
nagyúr
válasz
INTELligent #22621 üzenetére
Én g3, gh2, g6 vázakban pont olyanokat használok egy tucatot kb. másfél éve mint a "másik", csak a whbw helyén trade shop-ot ír rajtuk, eddig nem volt gond egyikkel sem.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
KelemenUhr #22607 üzenetére
Szerintem is szenzorkosz, az enyém is vonzza a port és úgy ráragadnak a porszemek vagy mik, hogy körtepumpával nem lehet lefújni. Mondjuk nekem eredeti LensPen-el eddig mindíg lejöttek... Amúgy portréobival és manuálokkal nekem sem tűnt fel soha, csak a kitobival
-
jjeahh
nagyúr
válasz
INTELligent #22598 üzenetére
A második szerintem nagyon sz*r és az első sem valami bizalomgerjesztő, hasonló konstrukciónak és minőségűnek tűnik.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
frankstork #22584 üzenetére
Én sem igazán értek hozzá, de nálam így néz ki az infran, a ps meg így és a fényképezőgép is srgb-re van állítva. De ha biztosra akarsz menni, itt kérdezz rá, Ropi kolléga vagy valaki más aki jobban vágja a témát nálam biztosan segít
-
jjeahh
nagyúr
válasz
frankstork #22582 üzenetére
A szemedben ne bízz
Amikor először kalibráltam be a monitort brutálisan sárgásnak tűntek a színek, kellett pár hét amíg megszoktam, most viszont szinte fáj amikor ránézek egy kalibrálatlan monitorra vagy laptop kijelzőre, legtöbb esetben annyira kékesnek tűnik, szal ha sokáig látsz falcs színeket, akkor a szemed azt szokja meg és azt látod jónak. Az e-m10 profil meg nem fog segíteni a problémádon, minden progiban továbbra is különbözően fognak kinézni a képek amíg be nem állítod őket.
Amúgy lr nálam sokkal lassabb mint ps -
jjeahh
nagyúr
válasz
frankstork #22580 üzenetére
Az hazudik ami nincs beállítva rendesen vagy nem lehet beállítani. Ps-ben és infran view-ben van erre lehetőség.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Fotonhámozó #22519 üzenetére
A giottos drága
Amennyiért az állványaikat adják legyen is tökéletes
Bár lehet csak nem húzom meg eléggé őket és azért mocorognak. Engem amúgy pont ez az érmés dolog visz a sírba, nagyon tud irritálni amikor látom, hogy mai napig néhány felső kategóriás állvány gyorscseretalpát is érmével kell meghúzni, mert nincs rajta ilyen bisz-b*sz... Ahová én fotózni járok (erdő, mező, erdő, hegyek...), oda valljuk be nem mindíg visz az ember 20 FT-ost...
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Elektrosokk #22511 üzenetére
Weifeng, manfrotto, hama, van minden. Bár annyira nem mocorognak, hogy zavarjon, tényleg csak ha izomból feszítem. Talán a fluidos weifeng cseretalpa a legstabilabb, de gondolom a mérete miatt, az hatalmas.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Vasinger! #22411 üzenetére
Igen, az flare, azt is el lehet tűntetni, de több és aprólékosabb munkával, nem biztos megéri, valszeg egyszerűbb új képet lőni. Amúgy felső részen világosítottam picit, az alját meg lehúztam kb. így, hogy ha felhúzom a képet ne égjen ki-bukjon be semmi rajta, majd megcibáltam az image/adjustments/curves-t, de a fölötte lévő levels-el is játszhatsz ha akarsz, egyszerűbb. Ha sok kép van ugyanolyan szögből/fényekkel, a window/actions ficsőrt pipáld be, majd a segítségével a munkafolyamatot mentheted, a következőre meg csak simán ráhúzod az egészet egy klikkel, nem kell az összes képet külön megdolgoznod.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Formaster #22374 üzenetére
Ha kell a lehető legjobb videó ezzel alaposan leszűkíted a kört, dslr-ek pl. alapból kiesnek szerintem, nem csak 4k nincs a a legtöbb dslr vázban, hanem valós fullHD sem. Sajnos konzumer fronton csak a pana meg a sony veszi igazán komolyan a videózást... no meg a samsung, de sajnos a samu nx rendszer halott már
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Alabástrom #22363 üzenetére
Jól tetted, a Pro 1 Digital elvileg jobb, mert multi coated, bár a valóságban nem tapasztaltam különbséget
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Alabástrom #22360 üzenetére
Hoyából én használok Pro1D nd4, ProND nd16 meg variable nd3-400-at panasonic meg olympus gépekkel rendszeresen, egyáltalán nem tapasztaltam egyikkel sem romlást sem élességben sem színekben. A Pro1D-t mondjuk jobban szeretem mint a ProND-t, mert sokkal kevésbé vonzza a port és könnyebben takarítható
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Gergő_ #22358 üzenetére
Az egy nagyon szűk rétegnek való ámde brutális gép
Mindíg is ki akartam próbálni egy foveon sigmát... Nem tud bulb záridőt amúgy, szal marad a 30mp és ebből amit ki tudsz hozni. Ha picit fúj a szél amúgy szerintem valszeg elég lesz az is. Ja, hosszúexpós képekhez akkor neked nd1000-re lesz szükséged, de egy ilyen gépre mindenképpen minőségit vegyél, ne noname lutrit
-
jjeahh
nagyúr
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Thunderzolee #22343 üzenetére
Én az e-shutterre tippelnék, mivel nincs mechanikus zárszerkezet mint a dslr-ekben meg milc-ekben, szal valszeg normális, itt tart a technológia...
Gergő_: Mit akarsz elérni, szépen elkent felhőket, tükörsima vizet?
-
jjeahh
nagyúr
Attól függ, szerintem nem lehet ennyire általánosítani, nekem pl. nem kéne nagy dög, sőt a 6662a-nál kisebbet-könnyebbet is elfogadnék
No de én kétnaponta túrázok, számomra ekv. 200mm fölött nincs élet és a legnagyobb gépem egy panasonic g6... Szal nagyon igény és felhasználás kérdése és ha nincs szükséged extrém stabilitásra akkor egy kisebb ámde ennek ellenére minőségi darab is megteszi. Tudom, hogy ez sokak számára szentségtörés és az állvány topikban fél éve még "50k alatt semmit" volt a szlogen, amiben van is valami, de nem mindenki madárfotózik full frame dslr-el.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Tav-Csoves #22317 üzenetére
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Tav-Csoves #22313 üzenetére
-
jjeahh
nagyúr
Hatalmas különbség? Szerintem ez azért nem normális, valami nem oké.
Fb képekhez tipp: Ps-ben méretezd át a kép hosszabbik oldalát 2048-ra, alatta a "resample"-t állítsd át "bicubic sharper"-re, majd mentsd ki úgy, hogy a quality 12 és maximum legyen. Png jobb, de jpeg is rendben van... Ezzel a módszerrel nálam sokkal részletesebbek fb-n a képek, valamiért nem tömöríti szénné annyira. -
jjeahh
nagyúr
válasz
gergo5991 #22179 üzenetére
Én ekv. 100 milin tanultam meg fotózni, alatta nekem minden hűdenagyot lát
Amúgy ha apsc-n 18mm nem nagylátó, akkor mi? Mert a normál még odébb van. Persze nem egy uwa, de azért szerintem már nagylátónak számít. No de mindegy, lehet nincs igazam, valszeg nem a technó az erősségem
-
jjeahh
nagyúr
válasz
padi68 #22176 üzenetére
Akkor 4 váz kell neked és elfelejtheted az obicserét
Amúgy te nem úgy képzelted el, hogy egyik gépen egy nagylátó, a másikon meg egy kistele vagy tele? Max néha, feltolod a halszemet is pár kép erejéig. Szal ha mondjuk az oly-n van egy nagylátó (kitobi?), akkor a nikonon nem értem miért kéne mind a 4 obit állandóan cserélgetni. Elég ha feltolod rá mondjuk az 50-est vagy a 18-140-est nem? Sőt, ha annyi fény van, hogy a 18-140-s elég, akkor nem is kell két gép, mert lefedted a nagylátószöget isStudi: A kínai utánzatokat nézegettem már én is, csak azért nem vettem még meg, mert már 1001 fotós kütyüt össze-vissza vásároltam ami jónak tűnt, oszt 75%-a itt porosodik a fiókba
Félek, hogy ezzel is így járnék
-
jjeahh
nagyúr
válasz
padi68 #22166 üzenetére
Ezek jók lesznek neked sztem, de azért alaposan gondold át a két gépes fotózást. Én is két gépet használok néha koncert/fesztiválfotózásra, de ez sem tökéletesen kényelmes megoldás... sima nyakpántal összecsavarodnak-bogzódnak, ilyennel meg az ilyen nagyobb gépek állandóan összeütődnek, meg a mozgásban is korlátoznak, mindíg attól rettegsz, hogy nekics****d a falnak vagy valaminek
. Szal egyelőre én is keresem erre a tökéletes megoldást, mert egy géppel és állandó obicserélgetéssel szerintem sem az igazi az eseményfotózás.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Papa-Het #22130 üzenetére
M4/3 bajonettes objektívek mennek fel rá, meg ha nem ijedsz meg a manuális fókusztól, akkor adapterezve bármilyen (sokszor filléres) manuális régi obi. Stabilizátor általában a pana zoom obikban van, fixekben csak elvétve. Természet-városra kezdetnek akár a kitobi is elég lehet, koncert viszont már nehezebb ügy, oda egy sötét zoom kevés lesz, de majd rájössz erre te is. Ha érdekel a pana, akkor erre találod a topikját, ott talán g5 tulaj is akad, nekem sajnos csak g3 meg g6 van a szériából.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Papa-Het #22128 üzenetére
Na akkor megint én
. A d3100 nagyon fapados váz a g5-höz képest szerintem. Dióhéjban a teljesség igénye nélkül: nikon 3fps sorozatot tud, pana 6fps, nikonnak fix nem érintős 230,000 pixeles
kijelzője van, a panának forgatható, érintős 920,000 pixeles, nikonnak 11 középre helyezett fókuszpontja van, a kontraszt af liveview-ben meg lassú, a panán ehhez képest oda helyezed a fókuszt ahová akarod, akár a kihajtott kijelzőn is gyors-pontos, nikonnak pici optikai keresője van, panának szép nagy evf, ez utóbbi akár videózás közben is használható, nikonnak gyalázat a videója, a panának már egész vállalható... Talán csak két dolog van, amiért érdemes lehet a nikont venned inkább: ha valami olyan objektívre van szükséged, ami csak a nikonra elérhető, vagy mert a haveri körben, családban már van nikon rendszer, ahonnan bármikor tudsz kölcsönkérni objektíveket-tartozékokat.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Ricardo128 #22124 üzenetére
Én ezeket meg nem venném, valszeg pénzkidobás. Ha nd szűrő, akkor minimum kenko, hoya, esetleg camdiox, nappali hosszú expós képekhez nd1000-es fog kelleni. Ha mindenképp ilyen lapszűrőt akarsz, akkor majd a kollégák megmondják a tutit, abból melyik minőségi, én csak cokin-t meg zomei-t próbáltam, előbbi rendben van, utóbbi trágya.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Papa-Het #22120 üzenetére
Gondolom olyan ajánlott nikont akinek nikonja van. Szerintem ne korlátozd magad egy márkára, sőt, egyáltalán ne márka alapján válassz. Ha kompaktot szeretnél ez a te topikod, ha meg cserélhető obis gépet akkor ez. A h300-at és L810-et szerintem felejtsd el, a leggyengébbek között vannak, ha a képminőséget nézzük. Személy szerint én ennyiért használt milc-et ajánlanék, pl. ezt vagy ezt, utóbbit ezzel vagy ezzel az obival, esetleg ha előny a nagyon pici méret, akkor ezt. Mind nagyon jó gépek, egy jó objektívvel még többet is ki lehetne hozni belőlük mint a saját gépemből
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali készpénzes AMD Radeon RX 6000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Apple Watch SE 40mm 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- 13-14" Új és használt laptopok , üzletitől a gamerig , kedvező áron. Garanciával !
- Bomba ár HP X360 11 G5 - Intel N4020 I 4GB I 128GB SSD I 11,6" HD Touch I Cam I W11 I Garancia!
- HP EliteBook 840 G8 i5-1135G7 16GB 512GB 1 év garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest