- iPhone topik
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Mi mindenre jó egy másodlagos megjelenítő?
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Teljes a kép a OnePlus Nord CE5-tel kapcsolatban
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Yettel topik
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
Üdv!
Vki el tudná nekem magyarázni mi történik itt az arcvonal körül?
Kisajtoltam az égboltból némi színt és lett egy második kontúr minden körül.
[kép]
Mi ennek a jelenségnek a neve? Mi okozza? Hogyan lehet javítani rajta? Retus?
A hdr halo az nem érdekes, az csak a maszk pontatlansága.
Köszi! -
Teasüti
nagyúr
Sziasztok!
Van olyan Pécs környéki esküfotós, akinek szabad még 21 júli 9.-e?
Illetve melyik FB csoportban szoktatok tobzódni, ahova el tudnám navigálni az ismerősöm, akik fotóst keresnek?
Nem tudok részleteket, de gyanítom nem high end árazásban nézelődnek majd.
Köszi! -
Teasüti
nagyúr
válasz
*Ropi* #29100 üzenetére
20-as pont: a reciprok szabálynál érdemes figyelembe venni, hogy az egyre nagyobb felbontású szenzorokon egyre inkább 2-3-4-szeres szorzóval kell alkalmazni, mert a nagyobb pixelsűrűség miatt ennyivel nagyobb az egy pixelre eső elmozdulás.
Ezt jó tudni. Akkor ezért érzem néha kevésnek még az 1/250-et is rendezvény fotózásnál.
(26 MP APSC)Canonoknál a "mode 1" a mindkét tengelyen stabilizáló mód, a "mode 2" pedig a "panning" mód.
Ezt már kérdeztem Canon tulajoktól mi a fene az a kapcsoló - azzal a fehér 70-200 obival elég gyakran össze lehet futni -, de egyiknek se volt fingja róla. -
Teasüti
nagyúr
válasz
illesdaniel #29095 üzenetére
39.-et elmagyaráznád kérlek?
-
Teasüti
nagyúr
válasz
scarabaeus #29092 üzenetére
de a halszemmel, úgy, hogy a képsarkokat a gömb pólusaihoz forgatja, elegendő ez is, hogy körbeforgatva meglegyen a gömb
Akkor már értem miért áll pár képen olyan fura szögben a kamera. Viszont a képsarkok felteszem elég kicsi szélességet fednek le alul és felül. -
Teasüti
nagyúr
válasz
scarabaeus #29089 üzenetére
Néztem róla videót. Ez csak egy tengelyes ahogy látom. Bólintás nincs.
Mondjuk a gömb panoráma tényleg pepecs dolog, főleg utána még lógasd be a kamerát figyelve az árnyékokra.
Mennyit vándorol a nodal pont a fókusszal? Ez csak ilyen elméleti probléma, vagy azért a végtelen és a közelpont között több mm-es eltérés lehet? -
Teasüti
nagyúr
válasz
scarabaeus #29087 üzenetére
És milyen megoldást nyomtattatok hozzá? Gondolom egy egyszerű állványtalp lesz az, kimért furat távolsággal.
Meglepne legalábbis, ha DIY két tengelyes konzol lenne. -
Teasüti
nagyúr
válasz
scarabaeus #29085 üzenetére
Zoom objektíven mozog a nodal pont is?
Illetve bólintás közben hogy oldják meg az eltolást? Vagy az már nem fontos, hogy a bólintás is a nodal pont körül történjen?
Gondolom ha a vízszintes tengelyen számít 1-1 mm, akkor a függőleges tengelyen is.
Szívesen kipróbálnám a dolgot, nyomtatni/rajzolni tudok magamnak. Van UWA lencsém is hozzá, meg állvány, wifi képes vázzal. Meg bármikor elküldhetnek minket kényszerszabira is. -
Teasüti
nagyúr
válasz
*Ropi* #29081 üzenetére
Nekem az a gondom a 360-as kamerákkal, hogy az oldalankénti 4k felbontás az elég harmatos ekkora látószöghöz. Alig van részlet.
Ha részletet akar az ember, akkor tényleg csak a panoráma jöhet szóba.
Viszont az automatizált panoráma készítés az egyetlen kamerában sem teljes felbontású képet állít elő, ami csalódás. Ott van pl. az XT3 aminél utoljára próbálkoztam az automatikus panorámával. Tényleg szupi ahogy végiglövi a horizontot, de a végeredmény egy kis felbontású fájl. Nem tudom fejből mekkora, de úgy rémlik a natív 26 MP-elt sem éri el az agyonnyomott képarány miatt.
Nem értem miért, pedig a hardver ott van alatta ahhoz, hogy kiizzadjon egy akár több száz MP-es panoráma képet. -
Teasüti
nagyúr
válasz
scarabaeus #29078 üzenetére
Hát ez elég pepecs.
Paralax hiba az jogos, ez nekem is feltűnt. Gondolom úgy lenne kívánatos, hogy a front lencse felületének és az obi tengelyének metszéspontjára helyezni a kamera forgatásának origóját.
Nem is láttam még ilyen állványt, de meglepődnék ha nem lenne hozzá segédeszköz. Vmi hasonlót képzelek, mint egy gimbal. Csak nem a súlypontra pozícionálni, hanem a front lencsére.
Az állvány helyéről hogy csinálsz képet? Belógatod a kamerát egy monopodról?Egyébként most jutott eszembe, hogy a drónok is csinálnak már 360-as panorámát.
Ezt Izlandon lőttem egy Mavic Air-rel. A telefonhoz képest ez már elég kifinomult.Mondjuk azért egy drónt elereszteni beltéren ingatlan fotózáshoz nem a legjobb ötlet.
Meg közeli tárgyaknál ott is lenne paralax hiba, mert a drón csak a saját tengelye körül fordul el. -
Teasüti
nagyúr
válasz
*Ropi* #29079 üzenetére
És van/volt erre igény?
Mert egyelőre ez a 360 annyira niche, hogy nekem eszembe se jutott az esküvő.
Régebben is mikor szóba került a Gopro-nak a 360-as kamerája, akkor is inkább az akciókamera helyett gondoltam. Van egy motoros vlog, ahol rendszeresen előkerül ez a technika és egész korrekt! (Amúgy a csatorna cinematorgráfusa nem semmi!)
Csak a magam szórakoztatására kérdeztem. -
Teasüti
nagyúr
360-as képeket lehet készíteni hagyományos kamerával?
Vagyis a kérdés inkább: milyen szoftver tud összerakni ilyet legalább olyan minőségű illesztéssel, mint a gyári megoldások?
Én még telefonon próbáltam ilyet, Samsungra van a "Surround Shot" nevű plugin a natív kamera alkalmazáshoz. Azzal körbe lehet lőni magad körül a terepet és ilyen eredményt ad:
[kép]
A szoftver nagyon ügyesen irányít a gyro szenzorral, viszont nem elérhetők a manuális beéllítások. Ez még S7-esen készült.
Gondoltam bedobom, mivel sok embernek van Samsung telefonja és ingyen lehet próbálkozni.
A fenti képen vannak hibák, de csak kísérleti jelleggel csináltam egyetlen ilyen képet ott és akkor. Többszöri nekifutásra lehet tudna ennél jobbat is.
Van amúgy vmi online képmegosztó, ahol 3D képeket lehet felrakni és azt helyes perspektívával megtekinteni? -
Teasüti
nagyúr
válasz
*Ropi* #29055 üzenetére
Es hogy oldjak meg a kalibralast? Mert te megoldod a spectrofotometerrel, de a tobbsegnek nincs ilyen muszere es szukseg sincs ra a normal fotos munkakhoz.
Egy 1i Studio meg netto 150k ahogy nezem. A nyomtato is 120k, amit emlitettel es akkor meg patront nem vettunk bele.
300k helyett inkabb varok par napot. -
Teasüti
nagyúr
válasz
*Ropi* #29051 üzenetére
Forditva ulsz a lovon.
Tintas nyomtatot otthonra felesleges szvsz. Neha egy-egy irathoz, dokumentumhoz jo egy FF lezer. Nem szarad be, nem kell karbantartani, evekig eleg egy patron.
Szines fenykepet otthon nem eri meg. Profi minoseghez indul a kalibracio amihez egy kozonseges colorimeter nem jo, nem hasznalhatsz utangyartott tintat, es piszok draga egysegarban.
20k-bol meg eleg sok kepet elo lehet hivatni profi minosegben. Evente par nyomtatashoz meg miert kellene fenntartani egy nyomtatot?
Vallalkozasban meg ugyis vmilyen laborral nyomtattat a fotos, job helyeken meg a postazas es csomagolas is megoldott. -
Teasüti
nagyúr
válasz
scarabaeus #29036 üzenetére
Ennyi erővel ki lehetne próbálni a sima Merge Photo-t LR-ben és megnézni mit csinál a deghosting.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
acsati #29028 üzenetére
Arsenal elvileg tud ilyet automatikusan.
Ha kompatibilis a kameráddal, akkor lehet érdemes megfontolni.
Persze még sok másra is jó, de én is csak promó videót láttam róla. Amit meg lehet oldani manuálisan vagy tudja a váz, ahhoz nekem nem kell(ett még) AI.
Mondjuk az expo korrekció timelapse közben esélytelen segédeszköz nélkül, vagy full kézi módszerrel ha minden kötél szakad - de úgy meg csinálja az, akinek két anyja van! -
Teasüti
nagyúr
válasz
Palika71 #29020 üzenetére
Attól függ mit fotózol.
Ha burst sorozatban lövöd a raw képeket gyors egymás utánban, akkor a 90 mega még kevés is lehet ha kifut a gép a pufferből.
90 mega/s az nálam kb 4 tömörített raw kép másodpercenként. Alapból 6-7 fps-el fényképezek eseményt, ahol vki tuti belepislog vagy grimaszol ezek felében.Laza kattintgatása meg mindegy mit veszel.
-
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
válasz
anorche1 #28979 üzenetére
Fuji 18-55 az beszűkít 2.8-ról 4-re ahogy bezoomolsz. Ott gyönyörően megfigyelhető, hogy harmad stopponként zárja össze. Ez eleinte zavarta a kis lelkemet mert nem értem miért nem maradhat nyitva, aztán később leszartam.
Mar csak azt nem ertem, hogy sorozat kep eseten miert nyijta-zarja folyamatosan a rekeszt mind2 obi eseten.
Mert emiatt sokkal kevesebb kep/mp keszul, mint teljesen nyitott rekesszel.
Egyszeri es folyamatos fokusszal is ezt csinalja, es az osszes modban.
Nem értek hozzá, csak tippelek: gondolom fókuszáláshoz nyitja csak. Így több fénye van és a mintavétel is precízebb kisebb DOF-fal. Manuális fókusszal is ugrál a rekesz? -
Teasüti
nagyúr
Tudtok egy jó boom stick-et, ami elbír egy monolight-ot és egy kisebb soft box-ot?
Amazonon nézelődök, de a legtöbbnél speedlite-ra hivatkoznak csak. Annál azért két-három kilóval többet szeretnék felpakolni rá.
Elfordulás ellen van vmi megoldás ezeknél azon kívül, hogy izomból megfeszíti a végén az ember a spigot-on lévő csavart?
Köszi! -
Teasüti
nagyúr
Üdv!
Kérhetnék némi segítséget? Kezdő kérdéseim lennének. Bevásárló listát írok éppen és el vagyok akadva pár helyen kézzel fogható infók hiányában.
Godox AD200-hoz nézek kiegészítőket, light modifier-t, stb.
Használ vki ilyen vakukat?
Bare bulb-hoz kellene néznem reflector-okat. Ebből van vagy 3 féle: AD-S2, AD-S6, AD-M.
Elvileg az AD-M-en kívül egyik se natív kiegészítő, mindkettő az AD-360-hoz készült.
Nos, veszek S2-ből néhányat, sima modifier nélküli használathoz. Viszont modifier-ből az esernyők felé húzok éppen, úgy gondolom ezzel járok a legjobban a praktikumot, a felállítás gyorsaságát esemény fotózásnál és a bekerülési költséget és a szállítás körülményességét illetően (beauty dish épp ezért nem szimpatikus, bazi nagy alu tányért hordozni). Ebből néztem két ilyet, ez úgy tetszik.
Ha shoot through módban használom, akkor arra spekulálok, hogy a sima S2-es ernyő (ernyő magyarul?) is megteszi. Viszont bounce módban már egy szélesebb látószögre volna szükség, nem?
Van itt olyan, aki látta ezeket élőben? Neten össze-vissza van minden, nem egyeznek a képi illusztrációk a szöveggel, stb. Azt olvastam, hogy az S6-osnak a furata nincs fedésben az AD200-as tartó konzoljával, így itt kellene némi DIY. Viszont az AD-M-ről semmi infóm nincs, csak egy-két képet találni róla.
Ami idegesít, hogy még a gyártó disztribútori oldalán se látok specifikációkat. Átmérő, nyilásszög, ilyesmik. AD-M-et pl. a godox.com-on még listázva se látom.
Szóval kellene mondjuk két darab szélesebb reflector esernyős használatra.Aztán a gel ami még fejtörést okoz. Correction gel-eket szoktam használni, és bare bulb felállásban egyszerűen nincs jó megoldás. Reflector használata esetén még ki lehet takarni az elejét, de reflector nélkül csak olyan megoldásokat láttam, amit kotonként húznak rá az izzóra. Némelyik elég vicces árban is van és persze amcsi import lenne berendelni.
Aztán van egy AD-B2 is még, amihez majd nézek egy S-type softbox-ot. Viszont a color gel itt is kérdőjeles. Sőt, ennél konkrétan semmilyen ötletem nincs. Utángyártott megoldásból max kettő olyan kereszt alakú kit-et lehetne venni hozzá az usákoktól.
Tényleg nem létezik semmilyen gel megoldás az S-type felfogatáshoz Profoto árszintje alatt?!
A harmadik probléma az meg még mindig az esővédelem. Kérdeztem a forgalmazót, kérdeztem a gyártót, keresgéltem a neten. De itt se találtam profi megoldást. Ugye vannak ezek a kamerákhoz való esőhuzatok. Végső soron ezt max ráhúzom az állványra tett vakura és átlövök rajta. Talán nem módosítja túlzottan a fényét.
De gondoltam már arra is, hogy esernyőket (mármint igazi esernyőket) rakok az állványokra. Ha nem fúj a szél, akkor elvileg ez így tartana, mint a Taft. Meg szárazon tartaná az állványt is.Viszont mennyire jó ötlet egy ilyen huzatot rárakni egy boom stickre rakott AD-B2 monstrumra, ahol azért már előfordulhat némi hőkibocsátás is.
Főleg kültéren, jellemzően teljes teljesítményen vagy a közelben lenne használva.
Negyediknek meg ismertek olyan nem amerikai (vagyis mondjuk Amazonról rendelhető, vagy vmi populárisabb helyről) color gel gyártót, akinek minőségi termékei vannak? Rosco-tól néztem ezt a csomagot. Ez jó lenne mondjuk az AD-B2-re egy sztenderd 18 centis reflector-ral. (Jah igen, ez a másik dolog, erre van vmi értelmes módszer? Mármint egy 30x30 centis gel-t felapplikálni egy 18 centis reflector-ra.)
De mivel szerintem úgy is vagdosnom kell mindenféle méretben és eszközhöz, ezért nem ártana vmi jobb beszerzési lehetőség ugyanilyen minőségű gel lapokra (LEE vagy Rosco). Létezik ezen a kettőn kívül más gyártó is még, esetleg EU-s forgalmazóval? Persze itt ilyen Selens és kínai társai kategória kilőve.Ha idáig elolvastad, akkor már azért köszi!
-
Teasüti
nagyúr
Üdv!
Mivel szokás védeni kültéren a vakukat az időjárástól?
Nem igazán jött fel semmilyen releváns találat ebben a témakörben a keresésemre.
Godox AD600 Pro és AD200 Pro kapcsán érdekelne. Feltételezem ezek nem időjárásállók; egy szóval nem említ ilyesmit a gyártó sehol.
Köszi! -
Teasüti
nagyúr
válasz
t72killer #28668 üzenetére
Egy ízben én is láttam azokat a tételeket. Vicces.
Mintha kisérettségi lenne. Még a művészettörténetre is azt mondanám, legyen! Bár a munkámhoz az ég adta világon semmit nem adna hozzá, de ha vki fotósnak hívja magát nem baj, ha icipicit képben van a fényképészet múltjával. Bár nem gondolom, hogy hasznos tudás, de ez most mindegy is... Viszont olyan dolgok voltak benne, aminek se a művészethez, se a fotózáshoz az ég adta világon semmi közük nem volt. -
Teasüti
nagyúr
válasz
Rapid136 #28665 üzenetére
Nem értek egyet. A természettudományon alapuló szakmáknál felelősség van rajtad. Konkrét biztonsági előírásoknak és ipari szabványoknak kell megfelelni, ha vmi praktikusat alkotsz. Nem lehet házat építeni szakismeretek nélkül.
"Művészkedni" viszont minden további nélkül lehet. És itt a hagyományos értelemben vett művészekre gondolok, mint festő, szobrász, zenész, író, fényképész, stb.
Igen, a szakács is végezheti a munkáját művészi szinten, de az is már szakirányú ismeretet feltételez, az ételkészítés technológiáját tudnia kell és be kell tartania mindenféle előírást. Ha elcseszi, akkor megmérgezi a vendégeit. Ha az építész elcsesz vmit, akkor rádől a ház a megrendelőre.
Ha a fényképész csesz el vmit, akkor max mérges lesz az ember.Másrészt viszont jogos az érvelésed, egy gyors vizsga nem lenne ördögtől való gondolat. Viszont legutóbbi tudomásom szerint nem lehet csak úgy levizsgázni. Le kell ülni előtte az egy-két éves oktatást.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Rapid136 #28661 üzenetére
De ez valahol művészet, nem? Ugyan művészetet is lehet tanulni oktatásban, de a végső produktum egy olyan termék amit bárki meg tud ítélni bármilyen szakirányú ismeret nélkül is. Ezért ha a közönségnek tetszik az amit csinálsz - legyen az csak egy gyenge iparos munka -, akkor szerintem nincs miről beszélni.
A megrendelő meg vmi alapján meg kell hozza a döntését, ami általában egy tudatos választás szokott lenni portfolió/szimpátia/hírnév alapján (hagyjuk most a kevésbé tudatos döntéseket, ahol csak kényelemből voksolnak a szomszéd fia mellett, vagy mert láttak már kamerát az unokaöcsi kezében). Egy dilettánsnak talán nincs elsöprő portfoliója, vagy nem dilettáns. Ha meg a szinten aluli képei tetszenek az ő megrendelőinek, azzal sincs probléma. Az ő kínálatára is van kereslet ezek szerint. Ha nem lenne, akkor nem tudna működni.
Rosszul gondolom, ha a piacra bíznám a rosta szerepét?
Azokat a klienseket akik dilettánsokat bérelnek fel meg nem kell elsajnálni tőlük szerintem. "Ők nem a te klienseid." Akik sokallják az árát egy tehetséges fotósnak, ők bizonyára boldogak lesznek a tré képeikkel is. -
Teasüti
nagyúr
Érdekelne hol nyilvánítottam ki vmit olyan megmondóemberesen, ahogy most előadod.
Tényleg érdekel.
Visszanéztem a hozzászólásaim egészen odáig, hogy megkérdeztem az eskü fotózást.
Nagyrészt kérdeztem csak mindenhol.
Fogalmam sincs miről beszélsz.
Ez még azelőtt vagy azután volt, hogy Ropi idehozta az esküvőt egy méhecskés fotóhoz?
Ha azután akkor mindegy is, nem reagálok jól a basztatásra.
De azután is max annyit látok kinyilvánítva, hogy "amúgy én tartom, hogy nem a fókusszal van a probléma". Gondolom a véleményemhez jogom van. Elvégre ez egy fórum vagy mi a szösz. Azért jár ide az ember, hogy ütköztesse a véleményét. Ti elmondtátok, hogy szerintetek hol csúszott félre a dolog, ebből én levontam a következtetéseket. Engedtessék meg rágódni a kapott információn! Szerintem sehol nem tagadtam meg egy magyarázatot sem. -
Teasüti
nagyúr
válasz
copass #28646 üzenetére
Ennél az a viccesebb, mikor a fotósok szívatják egymást. No nem fontos pillanatoknál, hanem mondjuk bombing-ol a köcsög a fogadáson. Mennyi ilyen képünk van egymásról!
De amin sírva nevettem azt Instán láttam a pár képei közt: ezt vki telefonnal követte el.
Persze tisztában vagyok a kihívásokkal, tudom mik a kockázatok ebben a műfajban.Amúgy mi nem zavartatjuk magunkat a vendégek miatt. Ha nem tetszik nekik, hogy beállunk eléjük, akkor meg-beszélhetik a párral, h kinek a képei a fontosak.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
copass #28644 üzenetére
Haha, vicces. Mennyi ilyenünk volt nekünk is!
Azzal a fényképpel amúgy semmi baj nincs. Candid fotónak egész vicces (ilyen is kell), komoly fényképnek meg egyébként is tré ebből a szemszögből.Nálunk ezt a ceremónia előtt be is jelentik, hogy senki ne fényképezzen. Azért vagyunk ott mi, a többiek csak élvezzék az előadást!
-
Teasüti
nagyúr
Nekem eddig magyar esküvőn csak ilyen élményem volt. A legutóbbin a pár és a hozzátartozók szerint jobb képeket lőttem, mint a megbízott fotós. Pedig csak vendégként voltam jelen.
Nem gondolom, h ne lenne hozzá meg a látásmódom. És a tapasztalatom is megvan, már ami egy esküvő lezajlását illeti.
Ennek ellenére valahányszor kérdezek vmit a fotós topikokban, a magyar fotósok szétcincálnak. Nem tudom, hogy ennek mi az oka. Szakmai sznobizmus, esetleg kivetítik rám a saját világfájdalmaikat amit a szakmai barbárok okoznak a magyar piacon...
Elnézést e szavakért, fogalmam sincs mire véljem ezt a kemény bírálást, de nekem ez a benyomásom a közösségről.Azt hiszem Ropinak mondtam már, h rohadtul nem érdekelnek a magyar esküvők, hisz odahaza ezt teljes állásban nem igazán lehet művelni, max a high-end fotósok tudják. Annál az egy-két esküvőnél is úgy kértek fel engem személy szerint, mert tetszik nekik amit csinálok.
Mit kellett volna mondanom? Pénzt nem fogok keresni vele, mert nem lehet annyit elkérni, mint külföldön. Így örülök, ha az utazási költségeim megtérülnek abból "gyenge középkategóriás" árazásból.Nem kell aggódni, nem tervezem hígítani a magyar fotós piacot.
Nem is értem miért kellett egyáltalán felhozni a témát, de most már mindegy.Nekem bőven elég visszajelzés, amit azokról kapok, akiknek készítem a képeket. Meg a mesteremtől, akinek a munkáját simán oda merném állítani itt bárkié mellé. És vhogy soha nem savazott semmiért, sőt!
De ennyit rólam. Köszönöm a fenti kép megszakértését, végül célt értem vele. Csak miért van szükség erre a vesszőfutása minden alkalommal, azt fel nem foghatom...
-
Teasüti
nagyúr
válasz
vihartigris #28626 üzenetére
Azt hiszem épp csak annyira hátráltam, hogy éppen találjon rajta fókuszt. Vagyis ahogy megjelent a kis zöld fókusz lock, már nyomtam is a képet.
Ropi:
Utána mentem a dolgomra.
Ez csak egy random pillanat volt, ami megfogta a figyelmem. Semmi köze az eseményhez. Néha szoktam ilyet, ha látok vmi érdekeset.Igen, csak azért kérdeztem, mert kíváncsi vagyok mi az a halo artifact.
Ez out-of-focus jelenség még a mosoda előtt, vagyis ezek az apró részletek ilyen átmenettel esnek ki a fókuszból, vagy vmi más optikai jelenség?
Ilyen artifact-ot még más képeimen nem láttam.Amúgy Fuji 50-140 és XT3 volt az elkövető.
Értem amit mondasz a csípőből lövésre, de úgy gondolom ennek kifordítható kijelzőnél már nincs jelentősége. Nem is egészen értem hogy lehet vakon fókuszt venni, de hát ki ki a maga módján. Értem én, hogy eye af meg minden, de az se mindegy kinek az arcára áll rá.
Én ha lesiből is lövök, azért egy gyors framing-re és egy érintésre a fókusz kiválasztására (c-af módban) mindig van lehetőségem még csípőből tüzelésnél is. -
Teasüti
nagyúr
válasz
Teasüti #28624 üzenetére
Itt is csak az érdekel mi az a "halo effekt" a szirmok körül.
Ahogy nézegetem a képet, a jobb alsó hátsó egy-két szirom profilból tényleg élesnek tűnik első ránézésre. Akkor a közelebbi szirmokon az a halo az a fókusz lenne? Így esik ki fókuszból, hogy először lesz egy motion blur-hoz hasonlító glória az élek körül? Bocs, ha hülyeséget kérdezek, én a mosodához vagyok szokva és a durva háttér szeparációhoz. Még sosem figyeltem meg milyen átmenetek vannak az apró részletekben a fókusz elvesztésénél. -
Teasüti
nagyúr
válasz
*Ropi* #28622 üzenetére
Amennyire emlékszem azon a 16 esküvőn - amit végigcsináltam idén - egyszer sem akartam 1 méterről lőni a tele végén ezzel a lencsével. Kivéve talán dekorációt, vagy tortát, ilyesmit. Kint a természetben soha semmit nem követtem el ebben a felállásban.
Amúgy én tartom, hogy nem a fókusszal van a probléma. Nem az a gondom, hogy mekkora a mélységélességem, hanem az a gondom, hogy EGYÁLTALÁN nincs élességem azon a képen 1:1 nagyításban. Szerintem. Bár van aki szerint vannak ott éles részletek... Én azt látom, hogy halo effekt van minden szirom körül, ami nem tudom mi a franc (motion blurnak lenne iránya, ennek látszólag nincs). Nem az volt a gond, hogy hol van a fókusz (vhol a virágon) és mekkora a mélységélesség (legalább egy éles síknak lennie kellene)
Bár lehet csak én vagyok túl kritikus és ez tényleg ennyit tud. Általában nem erre használom a lencsét, bár ha mondjuk egy portréba belenagyítok 1:1 módon, azért ott is tudnék panaszkodni. Le is szoktam a pixel peeping-ről, mert csak csalódás érne.
Itt is csak az érdekel mi az a "halo effekt" a szirmok körül.
Azt meg szerintem kár számon kérni rajtam, hogy nem vagyok képben az optikával olyan szinten, hogy tudjam hogyan működik egy lencse a széles és a tele végén. Vagy mit lehet elvárni tőle és mit nem. Vagy hogy tudjam milyen artifactot látok a képen. De úgy gondolom nem ettől leszek alkalmas esküvőt fényképezni, hogy odafigyeltem-e fizika órán... Sőt, talán ez a legkevésbé fontos tényező.
Nem tudom ki hogyan kezdte az ipart, de tegye fel a kezét aki lenyomott egy egész szezont egy elismert fotós tanoncaként, mielőtt belevágott volna! -
Teasüti
nagyúr
Jó reggelt!
Ez egy random kép egy esemény fotózáson, de megakadt rajta a szemem post-ban.
Exif szerint ez 1/900s-el készült. Kérdésem az volna, hogy miért nem tűéles? Hogy tudott ez bemozdulni ilyen gyors záridőnél?
A kép 1:1 nagyításban van, Fuji 50-140-el készült, OIS bekapcsolva (nem gondolom, h ez számítana ilyen záridőnél). -
Teasüti
nagyúr
válasz
*Ropi* #28490 üzenetére
Mesélj nekem kérlek erről a képről!
Ez már fine art kategória.
Hogyan készült? -
Teasüti
nagyúr
Üdv!
Vannak itt esküvői fotósok?
Tőlük kérdeznék a magyar árakról.
Ha vetnétek egy pillantást kérlek erre a weblapra, akkor ez a minőség Magyarországon milyen árkategóriát képvisel?
Mit lehet ezért elkérni?
Köszi! -
Teasüti
nagyúr
válasz
scarabaeus #28296 üzenetére
Igen, arra!
Ez ahogy látom a vízfelszín okozta fényjáték.
Viszont nem vízalatti a fenti kép, hanem ennek a szökőkútnak a peremén egyensúlyozva sikerült összehozni valahogy, a vízfelszínnel egy magasságban. De hogy... Mit láthatott a kamera? Az aláhulló vízcseppek alkothatták? Ahhoz meg túl hosszú a hullámforma, nem? -
Teasüti
nagyúr
Röhögsz, de gyümölcs aszalógépen gondolkodtam meg egy marék szilika gélben.
Szabályzott hőmérsékletet csinál overshoot nélkül, nem úgy mint a sütő. 30 fokra gondoltam.
De nem strapálom magam, ha indokolatlan.
(#28293) PuMbA
Ilyen helyzetet elkerülendő nekem minden táskában és szerszámos dobozban van egy-egy tasak szilika gél. Amióta megrozsdásodtak a szerszámaim, csak így tárolok ilyesmit. Úgy tudom az objektívek is érzékenyek a párára, vagyis ha belül párásodik az ciki. -
Teasüti
nagyúr
Ti szoktatok csinálni vmit a géppel egy-egy esős nap után?
Vagy ne foglalkozzak ilyesmivel, ha nem indokolt?
Inkább úgy kérdezem, hogy van szükség vmi karbantartásra ilyenkor? Nem emlékszem, hogy a kézikönyv említett volna ilyesmit. -
Teasüti
nagyúr
válasz
Rapid136 #28276 üzenetére
XT3-at E-infinnél vettem. Van benne magyar menü. De a fordítás olyan szar, hogy mindegy is. Tele van rövidítésekkel és ki nem találod, hogy mi micsoda. Nem hiszem el, hogy ékes magyar nyelvünkön nem tudjuk egyszerűen kifejezni magunkat, mint angolban. Ami ott egy-két szó, az magyarul nem fér ki a képernyőre.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
KelemenUhr #28252 üzenetére
Skálázd fel a felbontást! Legyen mondjuk 30 MP 100% minőségben!
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Teasüti #28229 üzenetére
Ahhoz, hogy fényképezzek nem kell tudnom az ég adta világon semmit se a képzőművészetről, a történelemről, közgazdaságtanról vagy a számítástechnikáról. Persze nyilván egy user szintű számítógépes ismeret azért kell, de ez a mai világban készségszintű dolog kb mindenkinél. Még ha nem is tudnak számolni kettes számrendszerben.
Ettől még simán előfordulhat, hogy a 8 általános cigány jobb képeket csinál mint az oktató.De állítom még fotós technikákról is felesleges. Pl. mit ad hozzá az életemhez, ha meg tudom nevezni stúdió munkánál a háromszögű árnyékot adó Rembrandt megvilágítást? Vagy mivel lenne bárki is több az olyan lexikális tudástól, mint a Chiaroscuro stílus? Ezek ismerete nélkül is tudok fejlődni és dolgozni. Be tudom állítani a világítást, akkor is ha nem tudom megnevezni mit csinálok, de jó az eredmény és mindenkinek tetszik a kép.
Viszont ha szerepel a tananyagban hogyan kell vállalkozást vezetni, na azt az egy dolgot jogosnak tartom. Egészen amíg nem általános közgázt próbálnak lenyomni az ember torkán.
Az megint felesleges. Tudja elintézni az ügyeit, tudjon számlát kibocsátani, tudjon könyvelést vezetni és csá.Az egész legyen mondjuk két hét oktatás. A pénz már részletkérdés.
-
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
5 év egy bsc + msc képzés egyetemen, ha emlékezetem nem csal és mindenen elsőre átmész. Mi a fenét tudnak egyáltalán kammerolni fényképezésből 5 évig? Kb fél év alatt kitanultam mindent, amire szükségem lehet technikailag. Youtube-ról, ingyen. A kreativitást meg nem suliban szerzi az ember.
-
Teasüti
nagyúr
Ha már szóba került. Tegyük fel MO-n akarnék hivatásszerűen fotózni. Egyéni megbízások és rendezvények elsősorban. Tegyük fel szarok rá van-e róla papírom, vagy nincs. Szóval ki fogja nekem azt mondani, hogy nem végezhetem ezt egyéni vállalkozásban? A esküvői párt szerintem rohadtul nem fogja érdekelni a portfóliómon kívül, h van-e róla képesítésem.
-
Teasüti
nagyúr
Sziasztok!
Kérhetnék tippeket milyen kiegészítőkkel lehet készülni gyűrű fotózáshoz, amivel fel lehet dobni egy képet? Újabban a telefon fekete képernyőjével kísérleteztünk és csodás képeket lehet csinálni vele. És arra gondoltunk össze kellene válogatni egy-két zsebméretű ilyen cuccot, amire rá lehet helyezni a gyűrűket és játszani a tükörképekkel, a felületek textúrájával vagy fénytörésével, stb.
Ki miket használ makrófotózásnál ehhez?
És hogy oldjátok meg egyedül, amikor 4 kéz is kevés tartani mindent? -
Teasüti
nagyúr
Egy AD200 is rajta van a bevásárló listámon, idővel.
HSS kb harmadolja a teljesítményt, ezt mint ökölszabály olvastam már nem tudom hol.
Igen, egyes vélemények szerint AD200 alatt nem igazán van értelme a HSS-nek sem kültéren, de vhol el kell kezdeni. Ez is egy tanulógörbe.
Mindenképp kell egy rendszervaku is, mert azért nem ritka az on-camera használat sem, ha jól lehet deríteni a helyiséget beltéren. Ehhez a 685 a legjobb választás szerintem. -
Teasüti
nagyúr
Nem annyira értem a dolgot, hogy jöhet ki ekkora eltérés, ha custom WB-t mért minden egyes szűrőnél? Nem kellene a WB-nek visszahúznia semlegesre?
Szerk: ahh, közben látom filter nélkül mért WB-t. Viszont ha szűrővel együtt mér WB-t, akkor annak elvileg közel semlegesnek kellene lennie, nem? -
Teasüti
nagyúr
Hoya-t néztem, abból 1 db annyiban van kb mint egy 560-as vaku.
Ha bővítek, akkor egyrészt kell egy vaku, meg egy ND szűrő ha imitálni akarom a funkcionalitást. A kettő árából simán kijön egy Godox TT685f.
De akkor kell egy új vezérlő is. Aztán jön a matek...
De másodsorban videózom is, és idővel úgyis lesz ND szűrőm is.
Csak most korlátozott a költségvetés és próbálom kitalálni az optimális roadmap-et. -
Teasüti
nagyúr
Mi a véleményetek?
ND szűrő és olcsó manuális vaku (Yongnuo 560 van jelenleg, hozzá egy 560 távkioldóval), vagy HSS (Godox-ra cserélni mindent)?
Gondolok itt árra és praktikumra.
Főként esküvőket fényképezek, vagyis dinamikus környezet, valamint kültéri és beltéri használat egyaránt. -
Teasüti
nagyúr
Üdv!
Tudja vki hogy lehet elkészíteni ezt a képet?
Ennyit lehet tudni róla:
We used fishing line to hold the rings, two flash units with high speed sync to capture the water on rings. Then turned the photo 90 degrees in post processing.
Vajon simán beállították a soft box-ot háttérnek?
Mire kelhetett a második vaku? -
Teasüti
nagyúr
Üdv!
Ismertek olyan magyar nyomdát, ahol van ún. white label szolgáltatás? Vagyis az én céges adataimmal címkézik fel a megrendelt árut?
Illetve melyik nyomda ajánlott az árakat, termék kínálatot (fénykép papír az nyilván alap, de ezen túl keretezett és fali képek, ajándék tárgyak, fénykép albumok, stb.) illetően, ahol akár email-ben* is le tudom adni a rendelést?
Köszi!*Azért email, mert az e-commerce oldal, ahol vagyok így tud csak automatizálni. API-t sajnos nem támogat.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Speeedfire #28077 üzenetére
Ahogy nézem nagyon csúnyán el lehet veszni ebben. Eddig csak FS-el ismerkedtem. Dodge&burn-ről most láttam egy videót, de aztán feljött egy a skin equalize-ról is.
Egyetlen fényképen is rengeteget el tudok szarakodni. -
Teasüti
nagyúr
válasz
copass #28075 üzenetére
Affinity örök licences és két havi előfizetés árából megvan. Persze tudja mindazt, amire nekem szükségem van. Skin retouch, clone/heal és néha egy kis maszkolás.
Az, hogy PS jobban tudja, az már kevésbé érdekel. Persze nyilván jobban is kell tudnia, különben nem fizetne rá elő senki sem.A kérdésem inkább arra irányul ki milyen technikát használ?
-
Teasüti
nagyúr
Retusra ki mit használ? Affinity-ben tanulgatom a frequency separation-t.
De pl a highlight-tal még meggyűlik a bajom. -
Teasüti
nagyúr
Üdv!
Létezik tartó konzol rendszer vakukhoz? Állvány nélküli off-camera használatra kellene. Gondolok itt olyan dolgokra, mint a falra rögzítés, szögre akasztás, szegélyre helyezés, stb.
Kaptam a vakum mellé egy kis cold shoe műanyag talpat, ami tök jó. De szeretném vhogy felapplikálni a falra, vagy egyéb kevésbé vízszintes helyekre is. Esküvő fotózáshoz kellene, terem világításhoz.
Köszi!MÁS:
Nincs véletlen olyan Pécs közeli fotós a fórumban, aki tudna nélkülözni egy Yongnuo 560-as vakut egy esküvő erejéig? Kedvet kaptam egy második vakuhoz, de idő szűkében nem érdemes már leadnom a rendelést. -
Teasüti
nagyúr
válasz
Lassú Víz #28021 üzenetére
Jó vagyok DIY-ban, elektronika, mikrokontrollerek, programozás, stb. Semmi rossz érzésem nem lenne meghekkelni a fél millás gépet.
Nem azért, mert olcsó János vagyok. Hanem mert ehhez lenne kedvem. És jobb szeretem a meglévő eszközeimből kihozni amit lehet, mielőtt lecserélem őket. Nem gondolom, h bárkinek is magyarázattal tartoznék emiatt.
-
Teasüti
nagyúr
Köszi!
Na ez felvet további kérdéseket.
Gyors utána olvasás után összezavar engem az elektronikus zár, mert elvileg van belőle rolling shutter féle, ami elvileg minden elektronikus keresővel rendelkező gép sajátja. Meg van a total shutter, ami nem soronként olvas ki, hanem nem is értem milyen elven működik (gondolom megtartja minden pixel a töltést, amíg befejeződik az expó). Ez utóbbi nekem úgy hangzik, mint egy global shutter.
És akkor most jön ami összezavar: ha mechanikus zárat használok (hagyjuk most a hibrid E front curtain-t), akkor nekem total shutter módban működik a kamera?
Egy XT3-asom van egyébként. Sajnos nem tudom rávenni a hss időzítésre manuális vakuval, nem találok hozzá hack-et sem. De ez akkor global shutter elven működik mechanikus módban?
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple Watch SE 2 44mm, Újszerű, 1 Év Garanciával
- GYÖNYÖRŰ iPhone SE 2022 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2985
- Asus ROG Strix G713QE - 17"3FHD IPS 144Hz - Ryzen 5 5600H - 8GB - 512GB - RTX 3050 Ti - Win11
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro 256GB Black Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3003
- DELL Precision 7540 - Intel Core i9-9980HK, RTX 3000 (nagyon erős GPU-val)
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest