Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Petykemano

    veterán

    válasz S_x96x_S #5434 üzenetére

    > de azért teljesítményre az nem sokat dob ..

    Ezt nem teljesen értem.
    Az AMD amikor bemutatta az infinity Cache, akkor egy olyan slide-ot mutogatott, hogy a 256b GDDR6-höz képest több mint 3x, a 384b GDDR6-höz képest pedig 2.17x nagyobb sávszélességet tudnak elérni a 384b GDDR6-nál kevesebb energiahasználat mellett 128MB oo$ segítségével.

    256b GDDR6 kb 500GB/s, tehát 128MB oo$-sel együtt a sávszélesség 1.6TB/s lehet
    Ha azt feltételezzük, hogy negyedennyi cache csak negyedennyi sávszélességetjelent és a biztonság kedvéért előtte kivonjuk belőle a GDDR6 sávszélességét, akkor is legalább 250-300GB/s-mál járhatunk.

    [link]

    Ha azt gondoljuk, hogy 32MB oo$ ki szolgálni 32 CU-t 128bit GDDR6-tal (~250GB/s) 1080p-re, akkor én azért azt gondolnám, hogy ugyanúgy 32MB-nak elegendőnek kellene lennie 16-24CU kiszolgálására 2 csatornás DDR5 (~80GB/s) mellett.

    Ez egy érdekes twitter thread a témában:
    [link]
    Effektív BW számítás:
    [link]

    Ezért mondom én a 32MB-ot. 32MB-tal biztosan megvan a 300-500GB/s gyakorlatilag bármilyen memóriarendszer mellett ( [link] )
    Bár a navi 24-re történetesen 16MB-ot mondanak/jósolnak. Szerintem az azért kevés.

    És hát 32MB oo$ mérete kb 23mm2, ami nem kibírhatatlan méret
    [link]
    cserébe semmilyen más költség nincs. Se packaging (LSI/interposer), se memória (HBM)

    Ez nagyjából ugyanaz a vita, amit a zen4 + HBM kapcsán lefolytattunk. :)
    Azt természetesen nem zárnám ki, hogy bizonyos termékekben lehet létjogosultsága. Akár úgy is, hogy egy viszonylag pici cache nem ér semmit (lásd bányászat), akár abból a szempontból is, hogy belefér a költségbe.

    De ha csak a low-end grafikát nézzük, akkor költséghatékonyabb és kielégítő megoldásnak gondolnám, a oo$-t a HBM-nél.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

Új hozzászólás Aktív témák